handdator

Visa fullständig version : En guide för män, att urinera sittandes.


TrasMannen
2005-04-13, 22:39
När jag berättade i en annan tråd att jag sitter ned och kissar (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=41695). Då blev det reaktioner varför en Man sitter ned och urinerar.

Jag stod alltid upp och kissade förut, men sen fick man klagomål att "ner med sittlocket osv osv" så jag började sitta ned och kissa. Och jag säger fiiifan det är såååå mycket skönare att sitta å pissa.

Testa detta. När ni är riktigt kissnödiga, testa sitt ned och kissa. Och medans du pissar. klia dig på nedre delen av ryggraden. Och slappna av. Det Är skönare att kissa sittandes.

raZmus
2005-04-13, 22:40
...jag undrade nästan mest varför du borstade tänderna samtidigt. Är verkligen din tid så dyrbar?

muddler
2005-04-13, 22:41
vad gör du av pungen??? :)

raZmus
2005-04-13, 22:43
vad gör du av pungen??? :)

Står du upp och bajsar?

Pellefant
2005-04-13, 22:44
vad gör du av pungen??? :)

Den hänger nog där den brukar. ;)

Kisset torde ju gå frammåt/nedåt mot framsidan av toastolen(invändigt såklart)

Hades
2005-04-13, 22:46
I'm with you bro!

Dessutom kan man ju göra andra saker samtidigt som att klippa naglarna, borsta tänderna och så vidare. Och så stänker det inte heller.

Prankie
2005-04-13, 22:46
Det svåraste måste vara morgonstånd och kissnödig. Det är såna situationer man önskar det fanns nån fiffig uppfiining för sånt. kanske en affärside? :D

kapten-lars
2005-04-13, 22:50
Jag gör samma sak, bästa sättet att tömma blåsan ordentligt! Jag började med det för att det skulle vara bättre för prostatan, vilket jag inte kan skicka någon hänvisning till men det räcker med att det är så grymt skönt att sitta när man gör nr 1 ! :cool:

TrasMannen
2005-04-13, 22:52
Det svåraste måste vara morgonstånd och kissnödig. Det är såna situationer man önskar det fanns nån fiffig uppfiining för sånt. kanske en affärside? :D

Hehe, joo, det finns lösningar.
1. Dra en tralla
2. Använd handen och tryck ned den så den ger fan i å vara på mot toalettstolen.

TrasMannen
2005-04-13, 22:53
I'm with you bro!

Dessutom kan man ju göra andra saker samtidigt som att klippa naglarna, borsta tänderna och så vidare. Och så stänker det inte heller.

Exakt. Sen är det skönt att koppla av och fundera på andra saker. Står man upp å kissar så kissar man bara tills det inte finns något kiss kvar. Men sitter jag ned så slappnar jag av och sitter nån minut extra...

Man and Machine
2005-04-13, 22:53
Står du upp och bajsar?

:laugh:

Grisen
2005-04-13, 22:55
I'm with you bro!

Dessutom kan man ju göra andra saker samtidigt som att klippa naglarna, borsta tänderna och så vidare. Och så stänker det inte heller.

Jag ställer (sätter) mig i ledet!

Det är avslappnande, sen om man är på en ofräsh toalett så är det bara att stå.

Rataxes
2005-04-13, 22:57
Hmm, får all läsning gjord på toan, går ju inte att göra ståendes ;)

Hades
2005-04-13, 22:58
Krävs nog en poll om detta, känner jag.

MacLeod
2005-04-13, 22:59
Läste någonstans att det var en fördel för män att kissa sittandes. Ståendes så får du inte ut lika mycket urin, vilket givetvis inte är bra.

Niclaaas
2005-04-13, 23:00
hört det där med att man tömmer blåsan bättre när man sitter men det stämmer verkligen inte på mig. sitter jag ner känner jag mig lite pissnödig igen direkt efter och det brukar alltid sluta med att jag pissar igen efter typ 30min

Wicked
2005-04-13, 23:03
När man är bajsnödig och pissnödig samtidigt, inte fan pissar man först ståendes och sedan sätter sig ner och skiter. Man tar båda på en gång såklart, och kan man pissa sittandes när man ska skita kan man lika gärna göra det alltid. Mycket positivt följer med sittande pissande.

// Wicked

Pellefant
2005-04-13, 23:04
hört det där med att man tömmer blåsan bättre när man sitter men det stämmer verkligen inte på mig. sitter jag ner känner jag mig lite pissnödig igen direkt efter och det brukar alltid sluta med att jag pissar igen efter typ 30min

Sätt på lite porlande vatten i handfatet så löser det sig. :)

Niclaaas
2005-04-13, 23:06
När man är bajsnödig och pissnödig samtidigt, inte fan pissar man först ståendes och sedan sätter sig ner och skiter. Man tar båda på en gång såklart, och kan man pissa sittandes när man ska skita kan man lika gärna göra det alltid. Mycket positivt följer med sittande pissande.

// Wicked

jag gör så ibland. just för att jag inte tömmer blåsan bra när jag sitter

Sätt på lite porlande vatten i handfatet så löser det sig. :)

icke. prövat :)

s0s
2005-04-13, 23:10
Sitta är mer hygienisk tycker jag, även om lyckas pricka rätt stående så hamnar mini droppar runtom stolen.
Det jag gillar mest med att sitta är när man får en gratis tvättning när man spolar, vattnet träffar exakt på toppen :naughty:

raZmus
2005-04-13, 23:13
Sitta är mer hygienisk tycker jag, även om lyckas pricka rätt stående så hamnar mini droppar runtom stolen.
Det jag gillar mest med att sitta är när man får en gratis tvättning när man spolar, vattnet träffar exakt på toppen :naughty:

Ännu en praktiskt fråga då. Du spolar alltså innan du reser dig upp? Är det inte lättare att resa sig, lägga ner locket och sedan spola? *rolleyes*

mini_Arnold
2005-04-13, 23:16
sätt på kranen, då pissar du som en struts, oavsett om du sitter, står eller sover

Fatalist
2005-04-13, 23:22
Det svåraste måste vara morgonstånd och kissnödig. Det är såna situationer man önskar det fanns nån fiffig uppfiining för sånt. kanske en affärside? :D

Det är ju värre när man bara MÅSTE skita och det SNABBT :cryout:

Niclaaas
2005-04-13, 23:22
sätt på kranen, då pissar du som en struts, oavsett om du sitter, står eller sover

nej. trodde inte sånt funkade på riktigt? hjälper inte mig iaf

Edan
2005-04-13, 23:45
Förfan klart man står upp och pissar man är väl ingen kärring :D

Fangface
2005-04-14, 00:21
Om jag sätter mig ner på toaletten så vill min kropp skita.... :D

victor_n
2005-04-14, 00:25
Om jag sätter mig ner på toaletten så vill min kropp skita.... :D

samma sak för mig *popcorn*

AngelLove
2005-04-14, 07:31
Jag har hört precis tvärtom att män som sitter ner och kissar INTE tömmer blåsan lika mycket och därför löper större risk med prostata-fel....

Någon som har en vetenskaplig undersökning som svarar på frågan ?!

Valet mellan att sitta eller stå beskrivs enklast genom följande påstående:
På vilken toalett är det fräschast, dam eller herr....
Finns inget äckligare än att gå till en herrtoa med piss precis överallt *grr27*

Pdaddy
2005-04-14, 07:39
Ja sitter nästan alltid ner å pinkar, så mycke skönare.

Det som är jobbigt är nog att vissa toaletter e så grunda i främre delen, så att man nästan nuddar porslinet på snorren (eller gör det).

M

Monoxide
2005-04-14, 07:47
Finns inget äckligare än att gå till en herrtoa med piss precis överallt *grr27*

Exakt. Därför borde alla män antingen lära sig att sikta eller sätta sig ner. ;)



Själv sitter jag ner utom när jag är ute någonstans, då är det pissoiren som gäller.

Edde_1
2005-04-14, 08:03
:D
BEST OF, please :thumbup:

jesse
2005-04-14, 08:04
Ja sitter nästan alltid ner å pinkar, så mycke skönare.

Det som är jobbigt är nog att vissa toaletter e så grunda i främre delen, så att man nästan nuddar porslinet på snorren (eller gör det).

M

De retar mig till vansinne ibland, jag tycker faktiskt att dom flesta toaletterna är för grunda på de sättet.

JJ
2005-04-14, 08:08
Både och, dock inte samtidigt. Variation förnöjer mina vänner.

Baan
2005-04-14, 08:19
Jag har hört precis tvärtom att män som sitter ner och kissar INTE tömmer blåsan lika mycket och därför löper större risk med prostata-fel....

Någon som har en vetenskaplig undersökning som svarar på frågan ?!

Valet mellan att sitta eller stå beskrivs enklast genom följande påstående:
På vilken toalett är det fräschast, dam eller herr....
Finns inget äckligare än att gå till en herrtoa med piss precis överallt *grr27*

att det "ser rent ut" betyder inte att dte finns massa skit såsom bakterier och annat som gör att man ändå inte skulle vilja sitta där.. att herrtoan är skitig beror inte endast på att folk pissar ståendes (som för övrigt är helt rätt) utan att män i allmänhet gillar skita ner sånt som dom inte behöver städa. Det rär rätt många t ex som bajsar ner hela toaletten bokstavligt men tänker, äh va fan jag behöver den inte mer, så går dom bara därifrån

JJ
2005-04-14, 09:06
vad gör du av pungen??? :)

Vi väntar på en förklaring här Muddler, vad menar du egentligen?

hammerchest
2005-04-14, 09:37
Ja se svenskar... *screwy*

jwzrd
2005-04-14, 09:38
Ja sitter nästan alltid ner å pinkar, så mycke skönare.

Det som är jobbigt är nog att vissa toaletter e så grunda i främre delen, så att man nästan nuddar porslinet på snorren (eller gör det).

M

Problemet blir inte mindre i takt med att arslet blir större heller :D

abjorn
2005-04-14, 09:44
Sitta och pissa slutade jag med när jag blev såpass stor att jag kunde stå upp och nå över kanten med det lilla bihanget ;)

Nismo
2005-04-14, 09:46
Jag har hört att det är bra för prostatan att sitta ner o pinka....tyvärr hittade jag ingen källa. Kanske bara är ett rykte, vem vet?

scythe
2005-04-14, 10:05
Sitter ner och kissar när jag är trött och/eller full.
Gäller ej offentliga toaletter.

Griip
2005-04-14, 12:16
När jag berättade i en annan tråd att jag sitter ned och kissar (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=41695). Då blev det reaktioner varför en Man sitter ned och urinerar.

Jag stod alltid upp och kissade förut, men sen fick man klagomål att "ner med sittlocket osv osv" så jag började sitta ned och kissa. Och jag säger fiiifan det är såååå mycket skönare att sitta å pissa.

Testa detta. När ni är riktigt kissnödiga, testa sitt ned och kissa. Och medans du pissar. klia dig på nedre delen av ryggraden. Och slappna av. Det Är skönare att kissa sittandes.

BANNA HONOM!!!!!!!

TrasMannen
2005-04-14, 12:23
BANNA HONOM!!!!!!!

Say what? *slap*

jwzrd
2005-04-14, 12:28
Say what? *slap*

Griip har en del problem med sin manlighet. Hör han talas om en man som tex sitter ned och pissar så tror han att han kommer att bli mer gay. Samma sak händer honom om han någon gång skulle träna tex biceps.

Chris
2005-04-14, 12:50
Står du upp och bajsar?

Jag har en polare som gjorde det. :laugh: Han stod upp på toalettringen, för att det skulle plumsa så högt som möjligt.

Grisen
2005-04-14, 12:51
Jag har en polare som gjorde det. :laugh: Han stod upp på toalettringen, för att det skulle plumsa så högt som möjligt.

:laugh:

Vad har du för kompisar?

TrasMannen
2005-04-14, 13:07
Griip har en del problem med sin manlighet. Hör han talas om en man som tex sitter ned och pissar så tror han att han kommer att bli mer gay. Samma sak händer honom om han någon gång skulle träna tex biceps.

Haha! jasså, men då kan det bli svårt för honom att bli mer gay än vad han är. :D

Spiffy
2005-04-14, 13:10
Jag har en polare som gjorde det. :laugh: Han stod upp på toalettringen, för att det skulle plumsa så högt som möjligt.

Pdaddy ?

Chris
2005-04-14, 13:24
Pdaddy ?

You got it! :D

Närå, han skriver inte här hehe.

Griip
2005-04-14, 16:05
Griip har en del problem med sin manlighet. Hör han talas om en man som tex sitter ned och pissar så tror han att han kommer att bli mer gay. Samma sak händer honom om han någon gång skulle träna tex biceps.

Körde faktiskt 2 set hantelcurl i förrgår. Förutom det: Verkligen dåligt. "hör han talas om en man som blahblah så tror han att han kommer att bli mer gay"? Skaffa lite fantasi ffs

Pdaddy
2005-04-14, 16:54
Pdaddy ?
Vill du ha *slap* M

Jonny_88
2005-04-14, 19:53
Okej jag står upp när jag pissar, däremot om jag ska skita så pissar jag samtidigt ( Sittandes ).

Hur får man ut mest urin, pissa sittandes eller ståendes? ( Såg att ni var lite olika gällande svaren. Visa gärna vetenskapliga bevis också )

Fan vad pissnödig jag är, ska nog testa sittandes, nu.

EDIT: Gick bra, däremot höll jag på att glömma att sätta mig ner, fick avbryta pissandet och sätta mig ner, sedan var det bara att pissa på.

ps. Den är mkt större ju pissnödigare man är.

muddler
2005-04-14, 20:27
Står du upp och bajsar?

hehe nee jag brukar sitta sähär:

Lillgrabben
2005-04-14, 20:49
Den är mkt större ju pissnödigare man är.


Du är väl pinsamt medveten om att urinet lagras i blåsan & inte i självaste "aggregatet" hoppas jag ?! :thumbup:

I annat fall kan en kurs om manskroppen kanske vara på sin plats! :D

aliquis
2005-04-14, 22:10
Kissar man sittandes får man ju ställa sig o kissa ut sista skvätten ändå.

"Läste någonstans att det var en fördel för män att kissa sittandes. Ståendes så får du inte ut lika mycket urin, vilket givetvis inte är bra."

bs.