handdator

Visa fullständig version : Möt nya vapnet mot våldtäkt!


Flaggan
2005-04-13, 17:43
http://www.gizmodo.com/gadgets/images/femdefence.jpg

http://femdefence.info/

Slartibartfast
2005-04-13, 17:46
Poppis redan på medeltiden.

Flaggan
2005-04-13, 17:47
då kanske de inte är så nytt då ...

ölobrännvin
2005-04-13, 17:48
Ska dom ha den i hmm hmmn och dra i snöret när nån ska våldta dom eller ?????

Flaggan
2005-04-13, 17:55
näää, antagligen är det som en tampong fast med en "liten" spik.

kalle_banan
2005-04-13, 18:00
woot? tjejer kan väll för bövelen ändå inte trycka in en nål i kusan för att skydda sig? dom går väll o sticker sig själva stup i kvarten istället?
jag trodde/tror det är en pryl de ska sticka snubbarna med när de blir överfallna.

swiftin
2005-04-13, 18:05
Sånt tycker vi om. :D

Metal_boy_
2005-04-13, 18:07
woot? tjejer kan väll för bövelen ändå inte trycka in en nål i kusan för att skydda sig? dom går väll o sticker sig själva stup i kvarten istället?
jag trodde/tror det är en pryl de ska sticka snubbarna med när de blir överfallna.

då kan dom ju lika gärna ha en kniv, som dessutom går djupare än fettlagret på luffarn.

Metal_boy_
2005-04-13, 18:08
annars är det ju bättre att dom har spikpistol med sig, så kan dom spika fast aset i punghuden gäms marken :D

mini_Arnold
2005-04-13, 18:12
då kan dom ju lika gärna ha en kniv, som dessutom går djupare än fettlagret på luffarn.om det är en hård och deffad byggare? då duger denna

Grisen
2005-04-13, 18:14
Det är inte tänkt att användas på riktigt, det är ett konstverk.

Slartibartfast
2005-04-13, 18:19
annars är det ju bättre att dom har spikpistol med sig, så kan dom spika fast aset i punghuden gäms marken :D

Då måste man ju släpa med sig en kompressor också. *rolleyes*

Och en liten femliters alstrar knappast tillräckligt med tryck för att få in en spik genom pannbenet, så det måste vara en stor jävel till kompressor, så då måste man ha en vagn. Och då kan man lika gärna stanna hemma.

mangemani
2005-04-13, 18:21
kolla in filmen på sidan.

hanni
2005-04-13, 18:52
Hmm jag skulle nog ha velat haft något vapen man kan använda lite tidigare,, ska man ligga där o vänta tills idioten har fått ner byxorna eller?!

Nää pepparspray och tårgas är det som gäller *screwy*

Grisen
2005-04-13, 18:53
Hmm jag skulle nog ha velat haft något vapen man kan använda lite tidigare,, ska man ligga där o vänta tills idioten har fått ner byxorna eller?!

Nää pepparspray och tårgas är det som gäller *screwy*


Det är inte tänkt att användas på riktigt, det är ett konstverk.

..

The Mentor
2005-04-13, 18:57
Hanni, men tänk om killen tänder på sånt? Då har han ju lyckats våldta dig bara genom att få dig att spruta pepparsprayen eller tårgasen på honom. Han har inte bara lyckats med att genomföra en våldtäkt, utan också med att få dig att betala för den och vara delaktig i den. Det är lite knepigt ibland. Mitt tips till all you babes out there som riskerar att bli våldtagna är att ha en mer avslappnad approach till hela skeendet. Det finns flera fördelar med det, både på ett mentalt och fysiskt plan. Jag behöver blott nämna att de gamla egyptierna såg på våldtäkten som en avslappningsmetod och en slags meditation.

daja
2005-04-13, 18:59
nu blir alla som pissar utanför misstänkta

hanni
2005-04-13, 19:04
Hanni, men tänk om killen tänder på sånt? Då har han ju lyckats våldta dig bara genom att få dig att spruta pepparsprayen eller tårgasen på honom. Han har inte bara lyckats med att genomföra en våldtäkt, utan också med att få dig att betala för den och vara delaktig i den. Det är lite knepigt ibland. Mitt tips till all you babes out there som riskerar att bli våldtagna är att ha en mer avslappnad approach till hela skeendet. Det finns flera fördelar med det, både på ett mentalt och fysiskt plan. Jag behöver blott nämna att de gamla egyptierna såg på våldtäkten som en avslappningsmetod och en slags meditation.



yea yea det är säkert väldigt avslappnande... Kanske du skulle vilja prova någon gång och känna hur det känns :booty:

The Mentor
2005-04-13, 19:05
yea yea det är säkert väldigt avslappnande... Kanske du skulle vilja prova någon gång och känna hur det känns :booty:

Förlåt.

kimonque
2005-04-13, 19:20
Förlåt.


AH, där gick du för långt mentor, det hoppas jag du är medveten om?

The Mentor
2005-04-13, 19:22
AH, där gick du för långt mentor, det hoppas jag du är medveten om?

Vaffö derå.

kimonque
2005-04-13, 19:24
Vaffö derå.

de fåru tänka på sjelv serru

The Mentor
2005-04-13, 19:26
Jag kommer ju inte på nåt.

kimonque
2005-04-13, 19:30
Bara och beklaga då :(

s_himself
2005-04-13, 19:32
Då måste man ju släpa med sig en kompressor också. *rolleyes*

Och en liten femliters alstrar knappast tillräckligt med tryck för att få in en spik genom pannbenet, så det måste vara en stor jävel till kompressor, så då måste man ha en vagn. Och då kan man lika gärna stanna hemma.


nää fy fan så negativ du va :D

Metal_boy_
2005-04-13, 19:33
Då måste man ju släpa med sig en kompressor också. *rolleyes*

Och en liten femliters alstrar knappast tillräckligt med tryck för att få in en spik genom pannbenet, så det måste vara en stor jävel till kompressor, så då måste man ha en vagn. Och då kan man lika gärna stanna hemma.

får väl skarva luftslangen :D

Cupofcoffee
2005-04-13, 20:51
Då måste man ju släpa med sig en kompressor också. *rolleyes*

Och en liten femliters alstrar knappast tillräckligt med tryck för att få in en spik genom pannbenet, så det måste vara en stor jävel till kompressor, så då måste man ha en vagn. Och då kan man lika gärna stanna hemma.

Krutdriven. Det finns krutdrivna spikpistoler. Och du får ha ett satans pannben för att stoppa en sån elak jävel...

victor_n
2005-04-13, 20:58
konstvärk eller inte!

skulle vara rätt åt han som försökte våldta nån om han fick en sån inkörd i urinröret!

neh man borde helt klart förbättre skydd för kvinnor mot överfall!
finns ju knappt nått å ändå är det ett så stort problem! :confused:

internethjälten
2005-04-13, 21:14
Tragiskt att det ens ska finnas sånna här "skydd" :-/

Fatcan
2005-04-13, 21:20
Hanni, men tänk om killen tänder på sånt? Då har han ju lyckats våldta dig bara genom att få dig att spruta pepparsprayen eller tårgasen på honom. Han har inte bara lyckats med att genomföra en våldtäkt, utan också med att få dig att betala för den och vara delaktig i den. Det är lite knepigt ibland. Mitt tips till all you babes out there som riskerar att bli våldtagna är att ha en mer avslappnad approach till hela skeendet. Det finns flera fördelar med det, både på ett mentalt och fysiskt plan. Jag behöver blott nämna att de gamla egyptierna såg på våldtäkten som en avslappningsmetod och en slags meditation.

Skämtar du eller? Annars borde du bli bannad.

Pellefant
2005-04-13, 21:25
Jag tror många tjejer i Sverige inom några år kommer ha något slags frivilligt kyskhetsbälte för att försvåra våldtäkt.

The Mentor
2005-04-13, 21:28
Skämtar du eller? Annars borde du bli bannad.

Jag vet inte, varför borde jag bli bannad?

Cilia
2005-04-13, 21:41
då kan dom ju lika gärna ha en kniv, som dessutom går djupare än fettlagret på luffarn.
Men om ni läste bakgrunden så står det enligt nedan
"En uppfinning som hon påbörjade efter en i raden av medialt uppmärksammade våldtäkter. Rättsfallet var typiskt på flera sätt, de åklagade klarade sig från adekvata straff och den utsatta kvinnan fick dåligt stöd av rättssystemet under processen skuldbelades dessutom för våldtäkten"

Det handlar alltså om att samtidigt som du försöker undvika vådtäkt även får ett bevis för våldtäkt. Säger inte att det är det bästa sättet men det finns en tanke till att välja den här metoden framför kniv.

Cilia
2005-04-13, 21:42
Jag tror många tjejer i Sverige inom några år kommer ha något slags frivilligt kyskhetsbälte för att försvåra våldtäkt.
det finns redan men vet inte om jag så gärna vill ha underlivet sönderslitet istället för en genomförd våldtäkt?

Froddan
2005-04-13, 21:44
Jag tror många tjejer i Sverige inom några år kommer ha något slags frivilligt kyskhetsbälte för att försvåra våldtäkt.Det tror inte jag.

2004 anmäldes 2631 våldtäkter. 10 år tidigare, 1994, anmäldes 1812.

Det är en stor skillnad, men man bör tänka på att det finns ett stort mörkertal när det gäller våldtäkter. Frågan är om det inte är en faktisk ökning utan att det är mörkertalet som minskat till följd av ökad anmälningsbenägenhet då media belyst ämnet flitigt de senaste åren.

Tror inte att det finns ett påtagligt ökat hot. Men det kanske bara var ett skämt det där med kyskhetsbältet?

Cilia
2005-04-13, 21:44
Mitt tips till all you babes out there som riskerar att bli våldtagna är att ha en mer avslappnad approach till hela skeendet. Det finns flera fördelar med det, både på ett mentalt och fysiskt plan. Jag behöver blott nämna att de gamla egyptierna såg på våldtäkten som en avslappningsmetod och en slags meditation.
Det kanske är något man skulle ordinera till alla utbrända kvinnor?
Ja varför inte män med föresten om det nu gör att man blir så avslappnad.
Undra hur ofta en lagom dos är? Jag kan se läkarens recept framför mig.
1 timmes daglig promenad
1 våldtäkt/vecka helst i avskilt skogsområde eller park. Om möjligt i samband med promenad.

PowPow
2005-04-13, 21:46
Det var ju inte en skyddspryl - det var ett konstverk. Alltså inte gjort för att användas.

Hörde dock för nåt år sedan, om en bh som kände av när personen blev rädd och som då (efter att ha vibrerat i 10 sekunder för att personen i fråga skulle ha tid att avaktivera den om det var falskt alarm) skickade iväg en signal som talade om var personen i fråga befann sig (nån slags gps antar jag). Sedan larmades polisen och polisen fick info om var de skulle åka och så. High-tech värre.

Cilia
2005-04-13, 21:46
Det är en stor skillnad, men man bör tänka på att det finns ett stort mörkertal när det gäller våldtäkter. Frågan är om det inte är en faktisk ökning utan att det är mörkertalet som minskat till följd av ökad anmälningsbenägenhet då media belyst ämnet flitigt de senaste åren.

tror det stora mörkertalet ligger hos dom som blivit våldtagna av sin partner. Jag kan själv tänka mig hur jobbigt och svårt det måste vara men känner likväl till ett antal som bedömmer att dom har blivit våldtagna av sin respektive och ingen har anmält.

Baan
2005-04-13, 21:49
Det tror inte jag.

2004 anmäldes 2631 våldtäkter. 10 år tidigare, 1994, anmäldes 1812.

Det är en stor skillnad, men man bör tänka på att det finns ett stort mörkertal när det gäller våldtäkter. Frågan är om det inte är en faktisk ökning utan att det är mörkertalet som minskat till följd av ökad anmälningsbenägenhet då media belyst ämnet flitigt de senaste åren.

Tror inte att det finns ett påtagligt ökat hot. Men det kanske bara var ett skämt det där med kyskhetsbältet?

man snackar inte om mörkertal egentligen då just i det här fallet antalet fall kan röra sig från 1-100000000000000000000 rent teoretiskt sett.. min teori är väl att kvinnor men ävne kanske män är mer benägna att anmäla våldtäkt idag, det kanske känns som mer accepterat att komma "ut" med det, och framförallt anmäla det. Det är ju en hel del våldtäkt i hemmet, och jag ställer mig ganska tveksam till hur många som anmälde sina pojkvänner/män för 50 år sedan för våldtäkt.. ofrivillig sex kanske dt klassades som?

sen så begås fortfarande majoriteten av våldtäkterna av bekanta till offret, så att gå runt på stan med en anonym katana på ryggen hjälper nog inte alltför mycket ;) kastrera samtliga manliga bekanta vore vettigare enlgit statistiken

Cilia
2005-04-13, 21:52
man snackar inte om mörkertal egentligen då just i det här fallet antalet fall kan röra sig från 1-100000000000000000000 rent teoretiskt sett.. min teori är väl att kvinnor men ävne kanske män är mer benägna att anmäla våldtäkt idag, det kanske känns som mer accepterat att komma "ut" med det, och framförallt anmäla det. Det är ju en hel del våldtäkt i hemmet, och jag ställer mig ganska tveksam till hur många som anmälde sina pojkvänner/män för 50 år sedan för våldtäkt.. ofrivillig sex kanske dt klassades som?

sen så begås fortfarande majoriteten av våldtäkterna av bekanta till offret, så att gå runt på stan med en anonym katana på ryggen hjälper nog inte alltför mycket ;) kastrera samtliga manliga bekanta vore vettigare enlgit statistiken
Generellt är hemmet den farligaste platsen.
Utifrån det perspektivet är det lite ironiskt hur mycket arbete som läggs ner på arbetsmiljön. (menar inte att det inte är viktigt men det är en referens)

Baan
2005-04-13, 21:56
Generellt är hemmet den farligaste platsen.
Utifrån det perspektivet är det lite ironiskt hur mycket arbete som läggs ner på arbetsmiljön. (menar inte att det inte är viktigt men det är en referens)

Nu är det lite svårt för mig att veta vad du menar exakt men själv tror jag man investerar i att förbättra arbetsplatserna just för att arbetarna ska prestera bättre. Blir lite mer långsökt i företagsbudgeten att även finansiera arbetarnas villor och reperationer på villorna etc.

Men ja, visst är hemmet farligt på många sätt, inte minst vid våldtäkt, men frågan är vad man göra åt det egentligen? Enad lösningen jag ser är informera folk om att våldtäkt i relationer fortfarande är våldtäkt och att dom ska våga anämla osv.

Cilia
2005-04-13, 22:02
Nu är det lite svårt för mig att veta vad du menar exakt men själv tror jag man investerar i att förbättra arbetsplatserna just för att arbetarna ska prestera bättre. Blir lite mer långsökt i företagsbudgeten att även finansiera arbetarnas villor och reperationer på villorna etc.

Men ja, visst är hemmet farligt på många sätt, inte minst vid våldtäkt, men frågan är vad man göra åt det egentligen? Enad lösningen jag ser är informera folk om att våldtäkt i relationer fortfarande är våldtäkt och att dom ska våga anämla osv.
Jag förstår precis varför man investerar i arbetsmiljön men det finns ju också ett skäl till att vi har en arbetsmiljölagstiftning eftersom alla arbetsgivare inte ser vinsten i en säker arbetsmiljö.

Vad jag menade var att om vi vill minimera skadorna i samhället så var det kanske inte just arbetsmiljön man skulle rikta in det största krutet på.

Med det menar jag inte att vi eg bör lägga mindre krut på arbetsmiljön bara ett filosofiskt tänkande.

reinholdsson
2005-04-13, 22:11
Vare sig det nu är en skyddspryl eller ett konstverk. Om en kvinna använde denna tror jag att hon skulle straffas hårdare än våldtäktsmannen, tragiskt kanske, men troligtvis sant.