handdator

Visa fullständig version : Glutamin + kreatin + protein + bars + kolhydrat?


slowpoke
2005-04-13, 00:05
Hej,

Nu är det dags att öppna upp burkarna som ligger här;

Dalblads Kreatin Ultramikroniserat
Dalblads L-Glutamin
Dalblads ISO-WHEY
Dalblads Loadex
Dalblads SWE BAR

Proteinet intas direkt efter träning, tillsammans med Loadex, det har jag ganska schysst koll på, tror jag ;)

Nu till frågorna; Det känns som om jag får lite utav en "pundarvarning" med alla dessa preparat vilket i och för sig inte spelar mig någon som helst roll, dock är jag lite smått oroad över att inta allt detta samtidigt, är denna oro befogad överhuvudtaget?

Med samtidigt menar jag självklart inte just vid samma tidpunkt utan just det att att det intas i kroppen varje dag.

Jag går på kraftig diet just nu, ska jag dosera enligt förpackningarna trots det? Är det superkritiskt att det ska intas vid exakta tidpunkter hela tiden? Vill inte sitta med massa pulver på jobbet och se ut som en Colombiansk knarkbaron ;) Dessutom blir det ett jävkla pill med massa burkar hit och dit :(

Angående barsen, funkar de efter träning istället för drink? Eller som måltidsersättare under deff (typ mellanmål, kvällsmål istället för Kesella)? Innehåll är följande per 55g (hela kakan); P:16,6g - F:4,4g - K:31g - Kcal: 234

Tack för er tid, det uppskattas stort!

King Grub
2005-04-13, 05:48
Det är inga farliga saker att kombinera.

Glutamin är verkningslöst.

Jag går på kraftig diet just nu, ska jag dosera enligt förpackningarna trots det?

När det gäller de energigivande produkterna får du kolla på ditt egen energibehov och se om du har "plats", utan att behöva dra ner på näringsgivande mat.

Angående barsen, funkar de efter träning istället för drink?

Nej.

Eller som måltidsersättare under deff

Nej.

Sverker
2005-04-13, 05:51
Du blandar en shacke till efter träningen. Loadex ( maltodextrin / glukos ?) Vassleprotein, kreatin och glutamin. Allt i en burk.

Det är alldeles för lite snabba kolhydrat i SWE BAR. Ta den som mellanmål när du är sugen.

ETK_TIS
2005-04-13, 06:36
Det är inga farliga saker att kombinera.

Glutamin är verkningslöst.

Jag går på kraftig diet just nu, ska jag dosera enligt förpackningarna trots det?

När det gäller de energigivande produkterna får du kolla på ditt egen energibehov och se om du har "plats", utan att behöva dra ner på näringsgivande mat.

Angående barsen, funkar de efter träning istället för drink?

Nej.

Eller som måltidsersättare under deff

Nej.

Glutamin funkar , om du har en tarmsjukdom , och det är nog bara då

pellepedal
2005-04-13, 10:03
SweBar är såååå god... :D

slowpoke
2005-04-13, 13:31
Det är inga farliga saker att kombinera.

Glutamin är verkningslöst.

Jag går på kraftig diet just nu, ska jag dosera enligt förpackningarna trots det?

När det gäller de energigivande produkterna får du kolla på ditt egen energibehov och se om du har "plats", utan att behöva dra ner på näringsgivande mat.

Angående barsen, funkar de efter träning istället för drink?

Nej.

Eller som måltidsersättare under deff

Nej.

Jag har sökt runt lite och läst på Kolozzeum att Glutamin inte är bevisat bra på något sätt tyvärr, dock känner jag att under deff kan jag lika gärna prova, burken kommer bara ligga hemma och samla damm annars ändå så ;)

Angående energin vet jag att trots att efterträningsdrinken inte lagras in som kroppsfett så ska det vara med under dagens totala kcal intag, det har jag koll på tack vare dig! :thumbup:

Angående "måltidsersättare" som jag klantigt nog skrev, menade jag mer som typ mellanmål eftersom jag är mycket dålig på just mellanmål, tvingar mig nästan att äta frukost då jag inte har någon matlust alls på morgonen :( Alltså, det borde väl vara ett klockrent mellanmål/kvällsmål istället för Kesellan?

Tack!

King Grub
2005-04-13, 13:33
Angående "måltidsersättare" som jag klantigt nog skrev, menade jag mer som typ mellanmål eftersom jag är mycket dålig på just mellanmål, tvingar mig nästan att äta frukost då jag inte har någon matlust alls på morgonen :( Alltså, det borde väl vara ett klockrent mellanmål/kvällsmål istället för Kesellan?Tack!

Dessa bars har kolhydrater från druvsocker och fruktsocker. Helt värdelöst när du än äter dom.

En innehållsförteckning som börjar: "Vassle protein isolat, Fruktossirap, Glykossirap, Block choklad"... Bra? Njaej. ;)

Body Guard
2005-04-13, 13:40
Dessa bars har kolhydrater från druvsocker och fruktsocker. Helt värdelöst när du än äter dom.

En innehållsförteckning som börjar: "Vassle protein isolat, Fruktossirap, Glykossirap, Block choklad"... Bra? Njaej. ;)


lånar tråden lite...

när jag jobbar har jag inte möjligthet att få i mig riktig mat var 3:e timme, utan jag brukar ta en bar, vilket märke o sort skulle du rekomendera då?

King Grub
2005-04-13, 13:41
lånar tråden lite...

när jag jobbar har jag inte möjligthet att få i mig riktig mat var 3:e timme, utan jag brukar ta en bar, vilket märke o sort skulle du rekomendera då?

Om du frågar mig så blir svaret "ingen", utan se till att skaffa möjlighet. Det behöver ju inte vara någon gourmetmåltid med nylagad mat. Men en bar är givetvis bättre än att hoppa över en måltid helt. Men det är Snickers också. :D

Rekommendera märke får andra göra; det är möjligt att det finns bars som är utmärkta näringsmässigt, men jag har inte koll på barsmarknaden. Den i tråden nämnda produkten kollade jag upp för sakens skull.

slowpoke
2005-04-13, 13:43
Du blandar en shacke till efter träningen. Loadex ( maltodextrin / glukos ?) Vassleprotein, kreatin och glutamin. Allt i en burk.



Det är alltså ingen fara som helst att blanda ihop allt i samma shaker efter träning? Inget som "slår ut" något elelr liknande?

Nu börjar jag få svårt att räkna ihop allt :( Hur mycket kcal blir det utav kreatinet och glutaminet per gram? Finns inga sådana innehållsförteckningar på burken heller tyvärr.

Tack!

slowpoke
2005-04-13, 13:45
Dessa bars har kolhydrater från druvsocker och fruktsocker. Helt värdelöst när du än äter dom.

En innehållsförteckning som börjar: "Vassle protein isolat, Fruktossirap, Glykossirap, Block choklad"... Bra? Njaej. ;)

Helsike :( Har köpt 40 styck :(

Inte ens något positivt med dom om man nu som jag inte kan/vill äta mat/frukt till mellanmål? Vet att det ej är optimalt men ibland kan man inte vara det tyvärr ;)

King Grub
2005-04-13, 13:46
Inte ens något positivt med dom om man nu som jag inte kan/vill äta mat/frukt till mellanmål?

Nej. Proteinet är det inget fel på, men fruktossirap som största kolhydratkälla suger alltid, både i samband med träning och i vila.

slowpoke
2005-04-13, 14:06
Nej. Proteinet är det inget fel på, men fruktossirap som största kolhydratkälla suger alltid, både i samband med träning och i vila.

:( Inte alls bra, käkade den första nyss som mellanmål, första gången på över 10 veckor jag rört något som innehållit chocklad, den var såååå god :(

Vad ska göra nu :confused:

Angående Glutaminet och Kreatinet då? Näringsvärde på dessa per 100gram? Kan man verkligen blanda allt i samma drink Ska man inte ta mer utav dessa tillskott än en gång per dag efter träning?

Många frågor jag vet, men frågar man aldrig, lär man sig aldrig :D

Pingen
2005-04-13, 15:02
Kollar du inte upp vad det är för sorts tillskott, när man skall ta dem och deras påstådda effekt innan du köper?

slowpoke
2005-04-13, 15:44
Kollar du inte upp vad det är för sorts tillskott, när man skall ta dem och deras påstådda effekt innan du köper?

Jo, men tydligen inte tillräckligt i detta fall. Önskade jag kunde vara lika perfekt som dig ;)

AFanatic
2005-04-13, 15:53
SweBar är såååå god... :D

Ja mint och toffee :D

Sverker
2005-04-13, 17:10
Nej. Proteinet är det inget fel på, men fruktossirap som största kolhydratkälla suger alltid, både i samband med träning och i vila.

Skall vi gissa/jag gissar att fruktossirap är "high fructose corn syrup" dvs en sirap med ca 45 % fruktos och 55 % glukos. Alltså inte urusel utan endast halvtaskig ;)

King Grub
2005-04-13, 17:16
När blev glukos bättre än uselt som mellanmålskolhydrat? :)

Sverker
2005-04-13, 17:23
Tänkte mer ifall han skulle tanka barsen efter träningen. Tänkte alltså inte så långt :em:

slowpoke
2005-04-14, 01:35
Tack alla för er tid!