handdator

Visa fullständig version : Irritation


Sidor : [1] 2

The Mentor
2005-04-12, 19:15
Vilka på forumet irriterar er mest? Nu vill jag inte se några personliga påhopp, utan ska det motiveras så ska det göras på ett moget och regelrätt sätt. Personligen är mina top fem utan inbördes rangordning:

thony, ölobrännvinn, jet, piranha och impegas.org.

hobbitar
2005-04-12, 19:17
Ouch du har nu öppnat portarna till helvetet pojk, den här tråden kommer bli het!

rememberence
2005-04-12, 19:19
måste nog vara modsen för att dom har makt, INTE för hur dom är, bara det att man inte vågar säga emot i t.ex debatter ;)

The Mentor
2005-04-12, 19:19
Ouch du har nu öppnat portarna till helvetet pojk, den här tråden kommer bli het!

Ja, men förhoppningsvis hålls nivån tillräckligt hög för att inte en moderator ska låsa tråden. Jag hoppas att vi kan tala illa om varandra utan att någon blir överdrivet arg. Idioterna på dokusåpor klarar ju av det...

Jakobbus
2005-04-12, 19:20
"GymTT"
Utan tvekan.

The Mentor
2005-04-12, 19:21
måste nog vara modsen för att dom har makt, INTE för hur dom är, bara det att man inte vågar säga emot i t.ex debatter ;)

Det tycker jag är ett jättedåligt argument. Jag vågar säga emot modsen i debatter och jag har aldrig blivit bannad. Jag har kallat Allan för trångsynt gammal gubbe och frågat om jag får ligga med honom... och jag sitter fortfarande här och skriver. Så det kanske inte riktigt är modsens fel att du blir irriterad på dem, utan ditt eget?

The Mentor
2005-04-12, 19:21
"GymTT"
Utan tvekan.

Jag måste hålla med där också. GymTT added to list.

Officer
2005-04-12, 19:22
Yankeee men eftersom jag träffat honom irl så vet jag att han egentligen är jättetrevlig så jag vill inte tycka illa om honom egentligen :D

Stör mig på Jörgen som fan för hans bleka kroppshydda på avataren och jag stör mig på alla Arnehatare

Griip
2005-04-12, 19:24
allan, jwzrd, jörgen, pez och bumbi.. varför? Dem e gay. Flesta av dem ogillar jag verkligen, men hade vi träffats i verkligheten hade jag inte brytt mig eftersom jag ogillar dem för så fjantiga anledningar. Men men, detta e internet :)

isak_83
2005-04-12, 19:30
Lätt fråga!

Lätt GymTT!!!

Yankeee
2005-04-12, 19:41
Yankeee men eftersom jag träffat honom irl så vet jag att han egentligen är jättetrevlig så jag vill inte tycka illa om honom egentligen :D

Haha :love:

Grahn
2005-04-12, 19:43
överväger trådens framtid, betvivlar att den kan hållas på en nivå som inte spårar ur.

överraska mig gärna med att jag får fel.

nemd
2005-04-12, 19:45
Förstår inte vad ni har emot GymTT, han är ju bara shysst i alla sina inlägg. :confused:

Jense
2005-04-12, 19:47
bror duktig-gruppen. som måste argumentera om allt och gärna använda svårstavade ord för att förvirra så mycket som möjligt.. gärna klippa stycke ur psykologiböcker.. extra salta bakom skärmen, för sådana människor finns inte irl av någon anledning.

Tricklev
2005-04-12, 19:50
Hehe, kan inte folk motivera varför också, så tråden blir lite mer formativ. :D

Wayfaerer
2005-04-12, 19:50
bror duktig-gruppen. som måste argumentera om allt och gärna använda svårstavade ord för att förvirra så mycket som möjligt.. gärna klippa stycke ur psykologiböcker.. extra salta bakom skärmen, för sådana människor finns inte irl av någon anledning.

Word.

Griip
2005-04-12, 19:53
Skulle vilja lägga till mini, the mentor och sheogorath på listan också

Yankeee
2005-04-12, 19:54
Skulle vilja lägga till mini, the mentor och sheogorath på listan också

Är det inte lättare om du bara säger de personer du inte stör dig på?

scythe
2005-04-12, 19:59
bror duktig-gruppen. som måste argumentera om allt och gärna använda svårstavade ord för att förvirra så mycket som möjligt.. gärna klippa stycke ur psykologiböcker.. extra salta bakom skärmen, för sådana människor finns inte irl av någon anledning.
När språket inte utvecklas med andra människor som dialogpartners i den egna inre monologen, blir språket ett individuellt språk och inte egentligt kommunikativt. Ett kommunikativt språk riktar sig alltid till någon annan än den egna personen också vad gäller innehållet. Det individuella språket kan utveckla en helt egen pragmatik, dvs orden är gemensamma med andra, medan de kan ha en helt egen mening för personen med autism. Det kan vara svårt att upptäcka sådant hos en person som annars verkar väl begåvad och har ett normalstort ordförråd.

Jense
2005-04-12, 20:05
När språket inte utvecklas med andra människor som dialogpartners i den egna inre monologen, blir språket ett individuellt språk och inte egentligt kommunikativt. Ett kommunikativt språk riktar sig alltid till någon annan än den egna personen också vad gäller innehållet. Det individuella språket kan utveckla en helt egen pragmatik, dvs orden är gemensamma med andra, medan de kan ha en helt egen mening för personen med autism. Det kan vara svårt att upptäcka sådant hos en person som annars verkar väl begåvad och har ett normalstort ordförråd.


jag har aldrig stött på någon som måste diskutera allt bara för sakens skull, det har inte med språket eller språkkunskaper att göra, eller det har det kanske men det är inte anledningen till att de inte diskuterar.

skaparn
2005-04-12, 20:06
bror duktig-gruppen. som måste argumentera om allt och gärna använda svårstavade ord för att förvirra så mycket som möjligt.. gärna klippa stycke ur psykologiböcker.. extra salta bakom skärmen, för sådana människor finns inte irl av någon anledning.

Misstänker att jag är medlem av denna utpekade grupp, så måste jag lägga mig i.

1. Ganska ofta finns det anledning att ta till svårstavade ord.
2. Ja, sådana människor finns i verkliga livet.
3. Diskutera är kul. För vissa rent av en hobby. Känner du att du inte vill vara med, var inte med.

Om jag måste nu störa mig, så stör jag mig på att folk stör sig. Alltså även mig själv efter detta.

Leon
2005-04-12, 20:07
stör mig lite grann på Bolibompa för att han alltid ska tala i gåtor. :D

scythe
2005-04-12, 20:08
jag har aldrig stött på någon som måste diskutera allt bara för sakens skull, det har inte med språket eller språkkunskaper att göra, eller det har det kanske men det är inte anledningen till att de inte diskuterar.
Folk tar väl chansen, antar jag.

Om du inte fattade, så klippte jag ut ovanstående pladder någonstans.

Yankeee
2005-04-12, 20:08
Skaparn, will you marry me?

Vi kan skaffa en nanny.

The Mentor
2005-04-12, 20:09
Att jense inte stött på människor som oss kanske kan bero lite på att han inte umgås i sådana kretsar?

scythe
2005-04-12, 20:11
Skaparn, will you marry me?

Vi kan skaffa en nanny.
Vad får jag i timman?

Cilia
2005-04-12, 20:12
Det tycker jag är ett jättedåligt argument. Jag vågar säga emot modsen i debatter och jag har aldrig blivit bannad. Jag har kallat Allan för trångsynt gammal gubbe och frågat om jag får ligga med honom... och jag sitter fortfarande här och skriver. Så det kanske inte riktigt är modsens fel att du blir irriterad på dem, utan ditt eget?
Själv argumenterade du inte alls utan bara listade fem namn så vem är du att komma här och komma?

Själv tar jag det som en personlig förolämpning att jag inte är listad på den här tråden efter allt jobb jag har lagt ner på irriterande inlägg.

Tricklev
2005-04-12, 20:13
Att jense inte stött på människor som oss kanske kan bero lite på att han inte umgås i sådana kretsar?

Han bor i Malmö och är en snickare, case closed.


Jag stör mig inte på någon just nu, däremot under vissa diskussioner där en person är oerhört trångsynt kan jag störa mig på den temporärt, sedan så sover jag, så är det över igen *popcorn*

Yankeee
2005-04-12, 20:13
Vad får jag i timman?

Snacka med Skaparn, det är han som har kunskapen om nannys.

Yankeee
2005-04-12, 20:13
...efter allt jobb jag har lagt ner på irriterande inlägg.

Du har en bit kvar till dess, stumpan.

The Mentor
2005-04-12, 20:15
Själv argumenterade du inte alls utan bara listade fem namn så vem är du att komma här och komma?

Själv tar jag det som en personlig förolämpning att jag inte är listad på den här tråden efter allt jobb jag har lagt ner på irriterande inlägg.

Jag skrev inte att man måste motivera, men att om man nu ska göra det så är det bäst att man gör det på ett bra sätt och inte beter sig omoget åt. Vem jag är att komma här och komma? Jag kommer väl inte på någon.

Jense
2005-04-12, 20:16
Misstänker att jag är medlem av denna utpekade grupp, så måste jag lägga mig i.

1. Ganska ofta finns det anledning att ta till svårstavade ord.
2. Ja, sådana människor finns i verkliga livet.
3. Diskutera är kul. För vissa rent av en hobby. Känner du att du inte vill vara med, var inte med.

Om jag måste nu störa mig, så stör jag mig på att folk stör sig. Alltså även mig själv efter detta.


ja där finns anledning till att använda svårstavade ord, men inte alltid.

jag har inte träffat någon som måste argumentera mot mina åsikter irl. någonsin.

Cilia
2005-04-12, 20:16
Du har en bit kvar till dess, stumpan.
Stumpan!!! 'gggrrrrr*
finns det ingen moderator som kan gripa in och slå ner på uppenbara sexuella trakaserier

Megatuttarna
2005-04-12, 20:17
Det kommer och går. Jag tror därför att man inte kan ha samma irritationsobjekt under en längre period.

Megatuttarna
2005-04-12, 20:19
Stumpan!!! 'gggrrrrr*
finns det ingen moderator som kan gripa in och slå ner på uppenbara sexuella trakaserier

Ta det som en komplimang då; så är saken ur världen stumpan! :thumbup:

Jense
2005-04-12, 20:19
Han bor i Malmö och är en snickare, case closed.


Jag stör mig inte på någon just nu, däremot under vissa diskussioner där en person är oerhört trångsynt kan jag störa mig på den temporärt, sedan så sover jag, så är det över igen *popcorn*


jag bor i malmö och utbildar mig till svetsare. svårt att veta allt antar jag.

jag träffar folk från alla olika sorters kretsar dagligen. blir så när man går i skolan.

och sen stör jag mig på folk som försöker vända ens högs personliga åsikter.. varför gör ni så? är det kul? trivs ni med det?

skaparn
2005-04-12, 20:29
Skaparn, will you marry me?

Vi kan skaffa en nanny.

Vi är redan gifta vet du väl.

Det finns dessutom bara en nanny, så squat får söka någon annanstans.

http://www.geocities.com/TelevisionCity/7365/Pictures/Fran/07.jpg

Cilia
2005-04-12, 20:30
Jag skrev inte att man måste motivera, men att om man nu ska göra det så är det bäst att man gör det på ett bra sätt och inte beter sig omoget åt. Vem jag är att komma här och komma? Jag kommer väl inte på någon.
och vart kommer vi med att bara lista?

Jense
2005-04-12, 20:32
och vart kommer vi med att bara lista?


det är en undersökning kanske? man kan inte polla med alla nick på kolozzeum. the mentor har nog ett bra motiv

The Mentor
2005-04-12, 20:34
och vart kommer vi med att bara lista?

Jag vet inte, jag har inget mål eller syfte med den här tråden. Det är kul om inte annat.

Cilia
2005-04-12, 20:35
det är en undersökning kanske? man kan inte polla med alla nick på kolozzeum. the mentor har nog ett bra motiv
fine, bara vi förstår.
ser fram emot en plot på det hela när det är slut med en symetrisk sannolikhetskurva 'g*

Cilia
2005-04-12, 20:36
Jag vet inte, jag har inget mål eller syfte med den här tråden. Det är kul om inte annat.
attans Jense som nästan räddade dig där.

TCOG
2005-04-12, 20:38
Griip är den enda jag kan komma på nu, fylls på senare

Allan
2005-04-12, 20:38
Jamen sätt folk på Ignore då om de är så irriterande. Det har jag haft - när jag var vanlig medlem vill säga. Numer måste jag ju läsa all dynga som folk sprider....


allan

Cilia
2005-04-12, 20:42
Jamen sätt folk på Ignore då om de är så irriterande. Det har jag haft - när jag var vanlig medlem vill säga. Numer måste jag ju läsa all dynga som folk sprider....


allan
Jag är alldeles för nyfiken för det. Nyfiken är mitt signum förutom envis och swesserwisser.

Men jag läser inte det alla skriver men det går att gå tillbaka till det om man får nys om att det har hänt ngt.

skaparn
2005-04-12, 20:42
och vart kommer vi med att bara lista?

Till helvetet faktiskt. Att vilja kasta skit på andra kan nog anses pricka rätt på fyra punkter på en inte oväsentlig lista.

Högmod
Frosseri
Avund
Vrede


Men det finns bot bröder och systrar!

Synden är att medvetet kränka vänskapen med Gud. Att medvetet och i en allvarlig sak gå emot ett av Guds bud dödar vänskapen med honom och kallas därför dödssynd. På grund av vår mänskliga svaghet ("arvsynden" eller "urskulden") begår vi under livet många mindre genomgripande brott mot Guds vilja. Vi måste dagligen omvända oss till Gud, d v s på nytt välja honom och inrikta vårt liv mot honom. Till detta krävs hans nåd, som föregår allt vad vi kan göra, men kräver att vi öppnar oss och samverkar. Dödssynder måste biktas, mindre synder bör biktas.

Och kom ihåg

http://www.roadtosurfdom.com/images/misc/god%20hates%20fags.jpg

*Flash*
2005-04-12, 20:43
yankee tyckte jag var väldigt irriterande, men jag gissar på att det var hans mening att vara det då också.
Det som jag just irriterade mig på var att det han skrev inte var annat än provokation, hade väl varit en sak om han kunde skrivit något vettigt men inte.

finns säkert fler men inga jag vill skriva upp

Cilia
2005-04-12, 20:43
Till helvetet faktiskt.
där är jag redan så förutom det? *g*

Megatuttarna
2005-04-12, 20:45
där är jag redan så förutom det? *g*

Vad betyder "*g*"? Att du garvar?

Cilia
2005-04-12, 20:46
Vad betyder "*g*"? Att du garvar?
förlåg det står för grin (engelska)
fast garv var ju inte så dåligt heller *s*

Jense
2005-04-12, 20:47
Vad betyder "*g*"? Att du garvar?


gonorré

antar att hon vill påminna om oss om att hon har en vuxensjukdom

Cilia
2005-04-12, 20:48
gonorré

antar att hon vill påminna om oss om att hon har en vuxensjukdom
jag är vuxen nog att förstå bättre och skydda mig ordentligt.

Allan
2005-04-12, 20:49
där är jag redan så förutom det? *g*


Nu blev jag orolig. Vad gör du på Stockholms stadion?


allan

Cilia
2005-04-12, 20:50
Nu blev jag orolig. Vad gör du på Stockholms stadion?


allan
DJURGÅRDEN, DJURGÅRDEN, DJURGÅÅÅÅRDEN

The Mentor
2005-04-12, 20:50
Ey! Sluta förstör min tråd nu! Här skall det hatas och ingenting därutöver. Nå, nu vill jag höra: vilka blir ni mest irriterade på?

Cilia
2005-04-12, 20:52
Ey! Sluta förstör min tråd nu! Här skall det hatas och ingenting därutöver. Nå, nu vill jag höra: vilka blir ni mest irriterade på?
Löööv

Leon
2005-04-12, 20:53
Nu blev jag orolig. Vad gör du på Stockholms stadion?


allan
Hon kunde varit på ullevi också :D

Cilia
2005-04-12, 20:54
Hon kunde varit på ullevi också :D
nepp!

Leon
2005-04-12, 20:57
nepp!
Det är ju där helvetena håller till ibland förutom när de våldgästar Malmö! :laugh:

Jense
2005-04-12, 20:57
jag är vuxen nog att förstå bättre och skydda mig ordentligt.


fyfan vad tråkigt svar.

min lista

1. cilla
2. skaparn
3. yankeee
4. tricklev
5. jwzvärd
6. squat
alla som säger emot mig hamnar på min lista.

motivering:

1. cilla gör sig rolig men vet inte om det själv, svårt blandning.
2. gå ut, upplev världen. livet handlar inte om att säga emot folk
3. vad ska man säga.. jobbigt innaktiv
4. du skrek inte på grepp em.
5. vad gör jag på jenses lista, tänker du.
6. fina vackra ord, som du inte hade behövt förklara. sluta dumförklara folk.

Allan
2005-04-12, 20:57
DJURGÅRDEN, DJURGÅRDEN, DJURGÅÅÅÅRDEN

Ey! Sluta förstör min tråd nu! Här skall det hatas och ingenting därutöver. Nå, nu vill jag höra: vilka blir ni mest irriterade på?

Cilia......


allan

*grr27*

Allan
2005-04-12, 20:59
Ey! Sluta förstör min tråd nu!

Det blev så allvarligt helt plötsligt.....


allan

Cilia
2005-04-12, 21:02
fyfan vad tråkigt svar.

min lista

1. cilla
motivering:

1. cilla gör sig rolig men vet inte om det själv, svårt blandning.

tråkigt svar yepp men användbart och du drog upp vuxenperspektivet :P

-t
är nog mer medveten än vad du tror.


opppsss upptäckte att det var Cilla du klagade på och inte Cilia *w'

Jense
2005-04-12, 21:03
tråkigt svar yepp men användbart och du drog upp vuxenperspektivet :P

-t
är nog mer medveten än vad du tror.


nej du är tjej

Cilia
2005-04-12, 21:04
nej du är tjej
100% men inte så tjejig.

Jense
2005-04-12, 21:04
100% men inte så tjejig.


har du bild? *ler*

Cilia
2005-04-12, 21:05
har du bild? *ler*
Vill bespara er den upplevelsen *nickar*
fast jag tänkte mer på sättet.

The Mentor
2005-04-12, 21:06
Det blev så allvarligt helt plötsligt.....


allan

Jag kanske kan bli allvarligare nu? Är det inte dags att jag mognar till lite? Nu när jag har lidit utav flexibel nickhetsklyvning under några månader kanske jag till slut kan stadga mig och sätta mig till ro i detta av mognad präglade nicket. Det är dags för allvar nu! Nux et crux - filosofi för starka tänder.

HenrY
2005-04-12, 21:07
Irreterar mig på Allan för att han jämt ska avsluta med "Allan" på varenda inlägg, oavsett om det bara är en smiley! Grejen är att jag jämt tycker han har kloka grejer i sina svar, så jag läser de jämt!:D Detta är förövrigt lite på skämt med...Men jag irreterar mig på det!
Alla andra som också jäääämt ska skriva sitt namn när dom svarat, fan man ser ju vem som skrivit inlägget! *grr27* :D

Irreterar mig litegranna på TCOG, som enligt han själv ska ha "MYCKET bra gener" men aldrig vill lägga upp bilder, eller överhuvudtaget inte vill visa nånting alls...Upp till han om han vill visa bilder med,-självklart.

Har irreterat mig på de som startar helt meningslösa trådar, på senaste tiden har jag irreterat mig på Piranha som startat en hel del dumma trådar.

Listan kommer bli längre....orkar inte skriva mer nu!

PS: Detta är ju självklart grejer jag irreterar mig på, inte personen/personerna i övrigt.

Jense
2005-04-12, 21:07
Vill bespara er den upplevelsen *nickar*


menade som ämne i skolan.


väl där kan du rita ett självportätt och skicka till mig

BLAAAAAA BLA bla

nu orkar jag inte sitta här och spela allan. sovdax

skaparn
2005-04-12, 21:08
2. gå ut, upplev världen. livet handlar inte om att säga emot folk


Vart, varför och jaså?

sunkan
2005-04-12, 21:09
Jag kan störa mig som fan på folk som måste komentera stavfel hela tiden, men dom vet vad som menas med det jag skriver *grr27*

Cilia
2005-04-12, 21:09
menade som ämne i skolan.


väl där kan du rita ett självportätt och skicka till mig

BLAAAAAA BLA bla

nu orkar jag inte sitta här och spela allan. sovdax
Vilket ämne så jag vet hur jag ska posera.

skaparn
2005-04-12, 21:10
Jag kan störa mig som fan på folk som måste komentera stavfel hela tiden, men dom vet vad som menas med det jag skriver *grr27*

Var det där avsiktligt?

Jense
2005-04-12, 21:10
Vart, varför och jaså?


Skulle inte du gå?

frågade jense sig medans han skrev ett inlägg

HookersUnited
2005-04-12, 21:10
Alla som är starkare *grr27*

Cilia
2005-04-12, 21:11
Jag kan störa mig som fan på folk som måste komentera stavfel hela tiden, men dom vet vad som menas med det jag skriver *grr27*
Gissa varför jag gjorde det? *slår det för pannan med handflatan*

men jag struntade i dina *skrattar*

mini
2005-04-12, 21:22
Hm... Leon.
Edit: höll på att glömma palme.

Leon
2005-04-12, 21:27
Hm... Leon.
Målet är uppnått,vad jag hade hoppats på!Vet du vad det bevisar,att du och jag är så olika som det är möjligt! :bow: *flex* :booty:

sunkan
2005-04-12, 21:29
Var det där avsiktligt?


:D

Fatalist
2005-04-12, 21:36
Alal idioter som gav Rädda Toby-snubben cash *slap*

Dipshit
2005-04-12, 21:45
Tänkte bryta lite säga vilka jag irriterar mig rejält på "IRL"..
EDIT: För att inte kapa tråden helt, så stämmer det väl in på kolo också..

Och det är inbitna fotbollssupportrar..
- Kollandes, -snackandes.. besserwissar som "kan" allt om sporten, spelarna, lagen..

När jag börjar på ett jobb tex.. så kollar jag läget vilka som snackar
om saker som "jaa, bra nu när superettan sänds.. ska se varje match..
om de bara kunde sända division 3 fotboll också.."
"andersson verkar vara i en svacka.. får se hur det går nu"
blablalbbllbla osv..
sen totalignorerar jag dom.. möjligtvis ge onda blickar också..
de är lägre livsformer i mina ögon

Hades
2005-04-12, 21:49
Piranha, för all smörja han skriver här som inte har någon poäng. Samt allt puttinuttigt nätflirtande (tillsammans med tinus, lasse kongo, metal_boy med flera) som brukar ta upp flera sidor i många trådar.

GymTT, för att han ska smöra för alla hela tiden.

Thony, har inte sett enda läsvärt/vettigt inlägg från honom.

Jense, som har skrapat ihop 8000 inlägg utan att skriva någonting som jag upplevt varit läsvärt.

sunkan
2005-04-12, 21:51
Jense, som har skrapat ihop 8000 inlägg utan att skriva någonting som jag upplevt varit läsvärt.

Tvärtemot King Grub som skrapat ihop till över 20000 och 99.99% av inläggen är läsvärda *kissass*

Scratch
2005-04-12, 21:52
Thony - Måste vara definitionen för y-barn.

Sunkan - För hans avatar.

Scratch89 - Snodde mitt nick, sen verkar han väldigt jobbig.

Griip.

Hades
2005-04-12, 21:53
Tvärtemot King Grub som skrapat ihop till över 20000 och 99.99% av inläggen är läsvärda *kissass*
Precis!

sunkan
2005-04-12, 21:54
Sunkan - För hans avatar.



nu vill jag ha en förklaring här *grr27*

Zafer
2005-04-12, 21:54
DJURGÅRDEN, DJURGÅRDEN, DJURGÅÅÅÅRDEN


:hbang: :hbang: :hbang:

Me likey :naughty:

Jense
2005-04-12, 21:59
Piranha, för all smörja han skriver här som inte har någon poäng. Samt allt puttinuttigt nätflirtande (tillsammans med tinus, lasse kongo, metal_boy med flera) som brukar ta upp flera sidor i många trådar.

GymTT, för att han ska smöra för alla hela tiden.

Thony, har inte sett enda läsvärt/vettigt inlägg från honom.

Jense, som har skrapat ihop 8000 inlägg utan att skriva någonting som jag upplevt varit läsvärt.


läs inte bara i allmänt då.

detsamma skulle man kunna säga rakt tillbaka till dig, och ha rätt. Bara klagomål och dålig humor.

Baha
2005-04-12, 22:00
Alla tjejer som inte pm:at mig tycker jag e riktigt irriterande *grr*

Scratch
2005-04-12, 22:00
nu vill jag ha en förklaring här *grr27*

Tycker bara det är väldigt mycket Lunarstorm över den.

sunkan
2005-04-12, 22:01
Tycker bara det är väldigt mycket Lunarstorm över den.

jaha :cryout:

Hades
2005-04-12, 22:06
läs inte bara i allmänt då.
Vad är det som säger att jag bara läser i allmänt?

detsamma skulle man kunna säga rakt tillbaka till dig, och ha rätt. Bara klagomål och dålig humor.
Du har förstås rätt till din åsikt. Vill inte starta någon pajkastning, skrev bara vad jag tyckte. Har inte så mycket övers för spammare helt enkelt.

Leon
2005-04-12, 22:08
Vad är det som säger att jag bara läser i allmänt?


Du har förstås rätt till din åsikt. Vill inte starta någon pajkastning, skrev bara vad jag tyckte. Har inte så mycket övers för spammare helt enkelt.
Forum är forum,det är väl till för alla olika inlägg enligt reglerna!

Hades
2005-04-12, 22:11
Forum är forum,det är väl till för alla olika inlägg enligt reglerna!
Jag har inte påstått att det strider på reglerna. Men folk som lyckas skriva flera tusen inlägg utan att tillföra något vettigt stör jag mig på, vilket är det tråden handlar om.

AFanatic
2005-04-12, 22:12
Jag stör mig på dom som missuppfattar tydliga, enkla, raka och omöjliga-att-missuppfatta-inlägg. Sedan driver de vidare på sin linje (för dom tror sig ha rätt) och allt ballar ur p g a att de gick ifrån en enda enkel sak - missuppfatta aldrig tydliga, enkla, raka och omöjliga-att-missuppfatta-inlägg.

Leon
2005-04-12, 22:14
Jag har inte påstått att det strider på reglerna. Men folk som lyckas skriva flera tusen inlägg utan att tillföra något vettigt stör jag mig på, vilket är det tråden handlar om.
Håller med om det är en tråd som bara ska ställa till skit,brukar försöka undvika sådana.Tillföra något vettigt är väl upp till var och en att avgöra! :)

Jet
2005-04-12, 22:23
Lite besviken att bara 1 person har med mig på sin "tycka-illa-om" lista...

Jag tycker också illa om "Vi tycker vi är fräcka för att vi kan skriva tolv sidor om något som kan sammanfattas på max 1"-klubben.

En del av dessa ingår även i "Ordbajsarna - Mycket snack utan något annat syfte än att höja min egen självkänsla".......

Samt även de berömda " Nu ska vi diskutera i femtioelva sidor om VARFÖR arslet sitter bak, eller är det så att bak i verkligheten är fram, och därför sitter arslet fram?!?! " -klubben

MacLeod
2005-04-12, 22:32
Tycker bara det är väldigt mycket Lunarstorm över den.

Det roliga är ju att han bytte avatar direkt! Hahaha.

sunkan
2005-04-12, 22:33
Det roliga är ju att han bytte avatar direkt! Hahaha.

Ja nu när jag får veta sanningen om vad folk tycker om min avatar så är det klart som fan att jag byter :D

mangemani
2005-04-12, 22:57
sånna som bara måste försöka göra personliga påhopp istället för att hålla samtalet på en diskussions nivå.

Griip
2005-04-12, 23:12
Är det inte lättare om du bara säger de personer du inte stör dig på?

Jo, faktiskt. Dig och Cilia stör jag mig inte på, börjat gilla Arne en del också.. det var nog allt :confused:

Leon
2005-04-12, 23:14
Jo, faktiskt. Dig och Cilia stör jag mig inte på, börjat gilla Arne en del också.. det var nog allt :confused:
Noterat!!!!!!!

Griip
2005-04-12, 23:16
Noterat!!!!!!!


Du heter Leon, och har bild på en naken tjej. Men ändå är du tjej. Sånt gör mig förvirrad.. e det så konstigt eller? *screwy*

Arne Persson
2005-04-12, 23:17
Jo, faktiskt. Dig och Cilia stör jag mig inte på, börjat gilla Arne en del också.. det var nog allt :confused:


Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej vad fan??????????????? Börja gilla mig? Vad har jag nu gjort för fel???? :confused:

Arne Persson
2005-04-12, 23:18
Du heter Leon, och har bild på en naken tjej. Men ändå är du tjej. Sånt gör mig förvirrad.. e det så konstigt eller? *screwy*


HA ha! Hon är också hemskt lik sig i verkligheten! ;)

Leon
2005-04-12, 23:19
Du heter Leon, och har bild på en naken tjej. Men ändå är du tjej. Sånt gör mig förvirrad.. e det så konstigt eller? *screwy*
DETÄR EN BILD PÅ MIG SJÄLV!!! ;)

Leon
2005-04-12, 23:22
:)

Griip
2005-04-12, 23:22
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej vad fan??????????????? Börja gilla mig? Vad har jag nu gjort för fel???? :confused:


Jo men har blivit så sen du bytte schampo, luktar så gott efter dig i duschen.. you sexy thing

The Mentor
2005-04-13, 01:57
Vilka på forumet irriterar er mest? Nu vill jag inte se några personliga påhopp, utan ska det motiveras så ska det göras på ett moget och regelrätt sätt. Personligen är mina top fem utan inbördes rangordning:

thony, ölobrännvinn, jet, piranha och impegas.org.

Jaha, då kanske man ska motivera ett och annat också.

Ifall jag börjar med Piranha och Jet, vilka jag kategoriserar under ungefär samma grupp, är det egentligen mycket simpelt. Båda representerar väldigt mycket utav det jag avskyr. När det gäller Jet känner jag av en klar känsla av främlingsfientlighet. Han kanske inte är ledare för NDU, men helt klart inte jättepositiv till invandringen, men det behöver man inte heller vara! I varje fall inte om man har en någorlunda motivering, som etnopluralisten McCullough t.ex. - vilket leder oss till nästa punkt, nämligen avsaknaden av allt vad intellekt heter. Varken Piranha eller Jet är särskilt intellektuellt begåvade av vad jag kan döma. Piranha är visserligen bra på datorer (hur bra har jag ingen aning om, men intresset verkar ju finnas i alla fall), men det räcker ju liksom inte. Det måste finnas mer. Men det finns tyvärr inte så mycket mer.

Visst, man behöver inte vara särskilt intellektuellt begåvad heller, det finns många som inte är det och som jag fortfarande tycker jättemycket om, men då kommer vi till punkt tre: tröttheten och bitterheten. Samt och synnerligen och överallt visar dessa båda herrar på en enorm trötthet och bitterhet. Den bistra uppsynen är påtaglig i nästan alla trådar och inlägg. Jag talar alltså mycket riktigt om det som Piranha, Jet och deras typ upplever som sanningen, nämligen det att saker och ting inte riktigt står rätt till! Och att svaren finns hos dessa herrar. Det gäller att hela tiden vara ironisk, sarkastisk, otrevlig, dryg, kaxig, visa på en överlägsenhet, och allt detta av vilken anledningen? Jo, av den simpla anledningen att båda bänkar över 200kg. Det är där hemligheten, kraftkällan och självförtroendet kommer ifrån. Inte från kunskapen om träning, utan helt enkelt från resultaten av träningen. Men återigen, som Arne Persson (en man jag hyser respekt för när det gäller just kunskap kring träning) brukar säga: större behöver inte betyda mer kunskap. Och även om det gör det när det gäller hur man lyfter en hantel på bästa sätt gör det för all del i världen inte det när det gäller samhällsfrågor.

Och nej, jag hatar inte någon av dessa killar. Verkligen inte. Jag snackar ju aldrig med någon av dem ens.

Går vi vidare till thony och ölobrännvinn är det lite annorlunda, men ungefär samma princip. Piranha och Jet är i varje fall hyffsat "street smart" och inga luffare direkt. Men nivån på thonys och ölobrännvinns inlägg är skrämmande lågt. Visst kan jag ha förståelse för att ölobrännvinn kanske är full när han skriver ibland, men seriöst, snubben har ju inte skrivit ett enda inlägg som tyder på avslutade gymnasiala studier. Samma sak gäller för thony, men han börjar kanske bete sig lite bättre nu. Fast nivån på inläggen och språket har inte alls förbättrats.

impegas.org har jag irriterat mig på länge, men aldrig ens diskuterat med honom. Det jag irriterar mig på hos honom är främst två saker: bitterheten och kvinnoföraktet. Jag upplever honom som en otroligt bitter typ som hela tiden vill visa på att kvinnor är männens tillhörighet.

Nu är jag inte ute efter att dissa någon, eller att ens bråka med någon, och jag har verkligen inget emot att man kritiserar mitt sätt att skriva heller. Men såhär tycker jag, och jag tror att det är en del forummedlemmar som håller med mig. Hades verkar t.ex. göra det.

Trance
2005-04-13, 02:22
bror duktig-gruppen. som måste argumentera om allt och gärna använda svårstavade ord för att förvirra så mycket som möjligt.. gärna klippa stycke ur psykologiböcker.. extra salta bakom skärmen, för sådana människor finns inte irl av någon anledning.

Till viss del finns vi(jag antar jag är med i gruppen), men det är sällan ämnen kommer upp på samma sätt som på ett forum. Kanske när man är full dock.

Dessutom språkbruket och användandet av referenser kommer ofta från högskolestudier eller att folk är väldigt intresserade av saker. Man skriver så som man är van att skriva, när man har blivit matad med ord som exemplifiera och falsifiera tillräckligt länge så börjar man använda dem. Det är lite på samma sätt som att göra skillnad på hammercurl och vanliga bicepscurl, väldigt många skulle se det som samma skit.

En sak är ganska roligt dock, det är hur mycket miljön påverkar vissa personer. Jag har säkert blivit väldigt påverkad men ett annat rätt lätt exempel här är Megatuttarna, om man jämför hans texter med innan han började läsa juridik(tror jag det är) så finner man en enorm skillnad. En del skriver så för att låta smarta och visa att de har börjat på högskolan tror jag. Jag tror dock inte att Megatuttarna är så, han verkar faktiskt förstå vad han skriver så jag tror han bara är intresserad.

Så ja, det är roligt att argumentera mot det mesta och skriva för långa inlägg.

Jense
2005-04-13, 05:00
Vad är det som säger att jag bara läser i allmänt?


Du har förstås rätt till din åsikt. Vill inte starta någon pajkastning, skrev bara vad jag tyckte. Har inte så mycket övers för spammare helt enkelt.



skrev väl 10 inlägg igårkväll, innan det har jag varit kolozzeumlös förutom 5 minuter på kvällen.. inte så mycket spam i det.

och varför du bara skulle läsa allmänt.
det säger sig själv? har en hel drös seriösa inlägg utanför allmänt

jwzrd
2005-04-13, 06:06
bror duktig-gruppen. som måste argumentera om allt och gärna använda svårstavade ord för att förvirra så mycket som möjligt.. gärna klippa stycke ur psykologiböcker.. extra salta bakom skärmen, för sådana människor finns inte irl av någon anledning.

Jodå, vi finns irl också.

CroCop
2005-04-13, 06:06
Swiftin är grymt irriterande, Porja likaså, Impegas.org, och Patriarch K i vissa lägen.
TCOG får väldigt gärna visa lite bilder också, börjar faktiskt undra vem som egentligen sitter bakom skärmen..

jwzrd
2005-04-13, 06:16
Jag irriterar mig på alla, kanske ännu mer på alla som inte klarar fungerande svenska dock. Hoppsan, FÖRSTOD DU 'FUNGERANDE' nu? Säkert att alla förstår inlägget, det är ju inga särskrivningar i det.

Froddan
2005-04-13, 06:33
Mangemani - som alltid är så jävla negativ.

Edde_1
2005-04-13, 06:43
Jaha, då kanske man ska motivera ett och annat också.

Bla. bla. bla. bla. bla

Men såhär tycker jag, och jag tror att det är en del forummedlemmar som håller med mig. Hades verkar t.ex. göra det.

Ordbajs.

CroCop
2005-04-13, 06:49
Ordbajs.
Vet du vad ordbajs betyder? *rolleyes*

Edde_1
2005-04-13, 06:51
Vet du vad ordbajs betyder? *rolleyes*
nÄ, berätta :confused:

CroCop
2005-04-13, 07:02
http://www.google.se/search?hl=sv&q=ordbajs&meta=
Där hittar du säkert nåt matnyttigt =)

Cilia
2005-04-13, 07:09
Jo, faktiskt. Dig och Cilia stör jag mig inte på, börjat gilla Arne en del också.. det var nog allt :confused:
Jag är också besviken.
Ni förstår inte med vilken frenesi jag försöker irritera folk.



(observera att jag försökte lägga in ett litet konstigt ord eftersom ngn irriterar sig på just sånt *illvilligt leende*)

Edde_1
2005-04-13, 07:11
Ordbajs - Konst eller kliche?
Ädel konst eller äckligt klychigt? Balansgången i ordvalet är svår och gränserna
diffusa. I slutändan är det ändå mottagaren som dömer.

Alltså dömer jag det som ordbajs :cheers:

Thony
2005-04-13, 07:12
haha..

Dont hate the player hate the game.

Cilia
2005-04-13, 07:14
Jag irriterar mig på alla, kanske ännu mer på alla som inte klarar fungerande svenska dock. Hoppsan, FÖRSTOD DU 'FUNGERANDE' nu? Säkert att alla förstår inlägget, det är ju inga särskrivningar i det.
Jag har också oerhört svårt för särskrivningar. Vad är det som gör att så många inte har koll på vad som ska särskrivas och inte? Är det att engelskan tar över mer och mer och att man inte ser skillnaden mellan språken? Eller är det att jag är gammal och tillhör en förlegad generation?

Thony
2005-04-13, 07:17
Går vi vidare till thony och ölobrännvinn är det lite annorlunda, men ungefär samma princip. Piranha och Jet är i varje fall hyffsat "street smart" och inga luffare direkt. Men nivån på thonys och ölobrännvinns inlägg är skrämmande lågt. Visst kan jag ha förståelse för att ölobrännvinn kanske är full när han skriver ibland, men seriöst, snubben har ju inte skrivit ett enda inlägg som tyder på avslutade gymnasiala studier. Samma sak gäller för thony, men han börjar kanske bete sig lite bättre nu. Fast nivån på inläggen och språket har inte alls förbättrats.

.


varför måste man vara "smart" ?
Det enda man måste är att DÖ, punkt slut.

Thony
2005-04-13, 07:20
Tvärtemot Thony som skrapat ihop till över 2000 och 99.99% av inläggen är läsvärda *kissass*

:thumbup:

Thony
2005-04-13, 08:14
Thony, har inte sett enda läsvärt/vettigt inlägg från honom.

.


Öppna ögat då!Eller är skinkorna i vägen ?

jesse
2005-04-13, 09:35
TCOG får väldigt gärna visa lite bilder också, börjar faktiskt undra vem som egentligen sitter bakom skärmen..

Jag blir irriterad på alla som gnäller på folk som inte lägger upp bilder.
*uppdate* De finns inte någon skyldighet att visa sig på bild bara för att man har en träningsdagbok på kolozzeum.
Ska ja vara ärlig så tror jag heller inte att TCOG bryr sig om att du börjar undra vem som egentligen sitter bakom skärmen.

pellepedal
2005-04-13, 09:43
Jag älskar er alla... Alla utom boxsquat! *screwy* *grr27*

Lasse Kongo
2005-04-13, 10:02
Jag irriterar mig på och hatar: Herkulez, Mental_Boy, k*kjense, No1Fitness (tror hon är fitnessdrottning grrr) Medhi!!!

Jävla stolpskott allihopa!!!


hört talas om ironi?

Hades
2005-04-13, 10:09
och varför du bara skulle läsa allmänt.
det säger sig själv? har en hel drös seriösa inlägg utanför allmänt
Minns inte att jag läst särskilt mycket som varit läsvärt från dig i de andra delarna heller, trots att du är seriös där. Bara för att det är seriösa inlägg behöver de inte vara läsvärda. Greppguiden är väl kanske ett undantag då.

Herkulez
2005-04-13, 10:10
ja kommer det dom med flest poster med meningslösa inlägg så borde jag tillhöra toppen av den listan :D


se en till.

finns några jag irriterar mig på då och då men inte så mycket så jag orkar lägga nån större energi på dom som vissa här inne verkar göra.

Piranha
2005-04-13, 10:12
Hades din gnällkärring .. om du skall såga andra för du tycker de svammlar och skriver inlägg utan mening , en bra start är då att själv inte delta i de meningslösa trådarna .. kasta in sten i glashus ..

AFanatic
2005-04-13, 10:29
Dessutom språkbruket och användandet av referenser kommer ofta från högskolestudier eller att folk är väldigt intresserade av saker. Man skriver så som man är van att skriva, när man har blivit matad med ord som exemplifiera och falsifiera tillräckligt länge så börjar man använda dem. Det är lite på samma sätt som att göra skillnad på hammercurl och vanliga bicepscurl, väldigt många skulle se det som samma skit.

Glöm inte reabilitet och validitet :whipped:

internethjälten
2005-04-13, 10:36
Jag må vara bitter med mera men skit samma - jag är som jag är och målar inte upp ngn modifierad bild av mig själv, don't like me ? -It's you're loss...

Finns iof en sak jag stör mig på, att den som skapat denna tråden inte kan skriva med sitt riktiga/vanliga konto utan skapar ett nytt för ändamålet...

Joppe
2005-04-13, 10:41
Glöm inte reabilitet och validitet :whipped:
Kontext och diskurs...

Lasse Kongo
2005-04-13, 10:41
Finns iof en sak jag stör mig på, att den som skapat denna tråden inte kan skriva med sitt riktiga/vanliga konto utan skapar ett nytt för ändamålet...

hehe, det håller ja med om, riktigt töntigt!

AFanatic
2005-04-13, 10:46
Kontext och diskurs...

Paradigmskifte...

Thony
2005-04-13, 10:50
Jag må vara bitter med mera men skit samma - jag är som jag är och målar inte upp ngn modifierad bild av mig själv, don't like me ? -It's you're loss...

Finns iof en sak jag stör mig på, att den som skapat denna tråden inte kan skriva med sitt riktiga/vanliga konto utan skapar ett nytt för ändamålet...


word.

Piranha
2005-04-13, 10:51
Känns meningslöst att ens dementera vad killen skriver om, kontot kommer iaf försvinna om några dagar och ett nytt reggas.

Jag må snacka mycke skit , men personangrepp som i den här texten är inget jag pysslar med iaf villket ja tycker är riktigt jävla lågt. ( även om jag vi ett tillfälle kallat någon för idiot ).



Men som sagt , det är riktigt fegt att regga nytt konto för att våga göra det.

Jaha, då kanske man ska motivera ett och annat också.

Ifall jag börjar med Piranha och Jet, vilka jag kategoriserar under ungefär samma grupp, är det egentligen mycket simpelt. Båda representerar väldigt mycket utav det jag avskyr. När det gäller Jet känner jag av en klar känsla av främlingsfientlighet. Han kanske inte är ledare för NDU, men helt klart inte jättepositiv till invandringen, men det behöver man inte heller vara! I varje fall inte om man har en någorlunda motivering, som etnopluralisten McCullough t.ex. - vilket leder oss till nästa punkt, nämligen avsaknaden av allt vad intellekt heter. Varken Piranha eller Jet är särskilt intellektuellt begåvade av vad jag kan döma. Piranha är visserligen bra på datorer (hur bra har jag ingen aning om, men intresset verkar ju finnas i alla fall), men det räcker ju liksom inte. Det måste finnas mer. Men det finns tyvärr inte så mycket mer.

Visst, man behöver inte vara särskilt intellektuellt begåvad heller, det finns många som inte är det och som jag fortfarande tycker jättemycket om, men då kommer vi till punkt tre: tröttheten och bitterheten. Samt och synnerligen och överallt visar dessa båda herrar på en enorm trötthet och bitterhet. Den bistra uppsynen är påtaglig i nästan alla trådar och inlägg. Jag talar alltså mycket riktigt om det som Piranha, Jet och deras typ upplever som sanningen, nämligen det att saker och ting inte riktigt står rätt till! Och att svaren finns hos dessa herrar. Det gäller att hela tiden vara ironisk, sarkastisk, otrevlig, dryg, kaxig, visa på en överlägsenhet, och allt detta av vilken anledningen? Jo, av den simpla anledningen att båda bänkar över 200kg. Det är där hemligheten, kraftkällan och självförtroendet kommer ifrån. Inte från kunskapen om träning, utan helt enkelt från resultaten av träningen. Men återigen, som Arne Persson (en man jag hyser respekt för när det gäller just kunskap kring träning) brukar säga: större behöver inte betyda mer kunskap. Och även om det gör det när det gäller hur man lyfter en hantel på bästa sätt gör det för all del i världen inte det när det gäller samhällsfrågor.

Och nej, jag hatar inte någon av dessa killar. Verkligen inte. Jag snackar ju aldrig med någon av dem ens.

Går vi vidare till thony och ölobrännvinn är det lite annorlunda, men ungefär samma princip. Piranha och Jet är i varje fall hyffsat "street smart" och inga luffare direkt. Men nivån på thonys och ölobrännvinns inlägg är skrämmande lågt. Visst kan jag ha förståelse för att ölobrännvinn kanske är full när han skriver ibland, men seriöst, snubben har ju inte skrivit ett enda inlägg som tyder på avslutade gymnasiala studier. Samma sak gäller för thony, men han börjar kanske bete sig lite bättre nu. Fast nivån på inläggen och språket har inte alls förbättrats.

impegas.org har jag irriterat mig på länge, men aldrig ens diskuterat med honom. Det jag irriterar mig på hos honom är främst två saker: bitterheten och kvinnoföraktet. Jag upplever honom som en otroligt bitter typ som hela tiden vill visa på att kvinnor är männens tillhörighet.

Nu är jag inte ute efter att dissa någon, eller att ens bråka med någon, och jag har verkligen inget emot att man kritiserar mitt sätt att skriva heller. Men såhär tycker jag, och jag tror att det är en del forummedlemmar som håller med mig. Hades verkar t.ex. göra det.

Thony
2005-04-13, 10:51
Jag älskar er alla... Alla utom boxsquat! *screwy* *grr27*


word

jwzrd
2005-04-13, 10:53
Paradigmskifte...

Haha, hatar det ordet.

Hades
2005-04-13, 10:53
Hades din gnällkärring .. om du skall såga andra för du tycker de svammlar och skriver inlägg utan mening , en bra start är då att själv inte delta i de meningslösa trådarna .. kasta in sten i glashus ..
Det gör jag sällan heller. Men när en annars intressant tråd spårar ut i tre sidor skitsnack är det lätt att bli irriterad. Samma sak när man försöker hitta något intressant att läsa och måste öppna hundra meningslösa trådar först. Det är ju svårt att veta om en tråd är intressant eller inte innan man kollat i den.

Thony
2005-04-13, 10:55
Det gör jag sällan heller. Men när en annars intressant tråd spårar ut i tre sidor skitsnack är det lätt att bli irriterad. Samma sak när man försöker hitta något intressant att läsa och måste öppna hundra meningslösa trådar först. Det är ju svårt att veta om en tråd är intressant eller inte innan man kollat i den.

konstigt att det alltid är ditt namn som står för det meningslösa då *screwy*

Piranha
2005-04-13, 10:57
Det gör jag sällan heller. Men när en annars intressant tråd spårar ut i tre sidor skitsnack är det lätt att bli irriterad. Samma sak när man försöker hitta något intressant att läsa och måste öppna hundra meningslösa trådar först. Det är ju svårt att veta om en tråd är intressant eller inte innan man kollat i den.


Yes jag ser poängen , men det här är trots allt ett forum , där blir det mycke skitsnack , är man ute efter rena fakta kanske man skall söka infon man vill ha på andra ställen eller andvända sökfunktionen , jag håller med att vissa trådar spårar ur snabbt , då i Allmänt och sällan i de övriga kategorierna där oftast seriösa trådar hamnar. Jag har personligen inget emot att sålla lite , jag tar mig gärna den tiden.

RobbeliRobban
2005-04-13, 11:01
Jag är inte med på en enda. Tack för det era drägg! Bara så att ni vet avskyr jag er alla som pesten. Jag pekar inte ut enskilda individer av den enkla anledningen att ni inte är några individer. Enbart ett korkat kollektiv, i avsaknad av egen intelligens, ni är alla ansiktslösa avskum, inte värd mer än avföringen under min sko.

AFanatic
2005-04-13, 11:04
Haha, hatar det ordet.

Hehe ... ja vem gör inte det.. ;)

The Mentor
2005-04-13, 11:06
Oj! Jag ser att folk har blivit upprörda. Nåväl, det kanske var väntat. Angående det här med nickbyten - våga? Vad finns det att våga egentligen? Alla vet ju att det är jag, det är ingenting jag har hållt hemligt. Jag har till och med erkänt det själva i den föregående tråden och i denna. Kom på bättre argument, va.

Sen finns det ingenting att dementera Piranha. Det jag skriver är inga sanningar skrivna i sten, det är mina personliga tankar. Jag är alldeles säker på att ni irriterar er på mig också! Och det är bara naturligt det med, vi är ju helt olika. Det är liksom det enda logiska.

Piranha
2005-04-13, 11:07
Oj! Jag ser att folk har blivit upprörda. Nåväl, det kanske var väntat. Angående det här med nickbyten - våga? Vad finns det att våga egentligen? Alla vet ju att det är jag, det är ingenting jag har hållt hemligt. Jag har till och med erkänt det själva i den föregående tråden och i denna. Kom på bättre argument, va.

Sen finns det ingenting att dementera Piranha. Det jag skriver är inga sanningar skrivna i sten, det är mina personliga tankar. Jag är alldeles säker på att ni irriterar er på mig också! Och det är bara naturligt det med, vi är ju helt olika. Det är liksom det enda logiska.




Skillnaden är att jag öppet inte kallar dig för det ena och det andra , villket är att gå över gränsen, och jag irriterar mig egentligen inte direkt på folk heller eller dömmer dem jag inte känner irl.


Bra... då kan du skriva ut dina tidigare Nicknames här också så vi kan se vad du tidigare skrivit .. jag förväntar mig att du endast skriver bra jävla seriösa inlägg.

Hades
2005-04-13, 11:11
Yes jag ser poängen , men det här är trots allt ett forum , där blir det mycke skitsnack , är man ute efter rena fakta kanske man skall söka infon man vill ha på andra ställen eller andvända sökfunktionen , jag håller med att vissa trådar spårar ur snabbt , då i Allmänt och sällan i de övriga kategorierna där oftast seriösa trådar hamnar. Jag har personligen inget emot att sålla lite , jag tar mig gärna den tiden.
Jag tycker också det är okej med en viss mängd skitsnack och att sålla lite. Men ibland blir det helt enkelt för mycket. Som t ex "Är Lasse Kongo tjock?"-tråden.

Piranha
2005-04-13, 11:12
Jag tycker också det är okej med en viss mängd skitsnack och att sålla lite. Men ibland blir det helt enkelt för mycket. Som t ex "Är Lasse Kongo tjock?"-tråden.


Jo men den sållar du lätt , du ser ju på topcen redan att den är oseriös ..


Om forumet inte skulle ha en viss gargång och skitsnack skulle jag nog iaf tröttna ganska fort på att endast läsa om GI och utförandet av utfall , HIIT träning eller whatever.

The Mentor
2005-04-13, 11:15
Skillnaden är att jag öppet inte kallar dig för det ena och det andra , villket är att gå över gränsen ..

Bra... då kan du skriva ut dina tidigare Nicknames här också så vi kan se vad du tidigare skrivit .. jag förväntar mig att du endast skriver bra jävla seriösa inlägg ..

bolio och boxsquat. Jag skaffar nytt nick varje gång jag tappar bort lösenordet till det andra, i samband med att jag raderar all cache i firefox.

Vadå öppet kallar dig för det ena och det andra? Har du inte gjort det? Kom igen nu.

Men du förstår fortfarande inte vad det handlar om, va? Jag säger inte att du ska skriva mindre oseriösa inlägg. Det jag irriterar mig på är din attityd. Och vadå, ska du slå mig nu? Får man inte tycka så om den stora stygga byggaren?

z_bumbi
2005-04-13, 11:16
Jag är inte med på en enda. Tack för det era drägg! Bara så att ni vet avskyr jag er alla som pesten. Jag pekar inte ut enskilda individer av den enkla anledningen att ni inte är några individer. Enbart ett korkat kollektiv, i avsaknad av egen intelligens, ni är alla ansiktslösa avskum, inte värd mer än avföringen under min sko.

*kjam*

Bjorne
2005-04-13, 11:20
I princip alla som använder "inneord", ord som enbart används för att skrivaren ska vara märkvärdig. Att nämna namn gör nog inget bra...

Thony
2005-04-13, 11:21
att denna tråden börjar bli för lång, ja kan bara räkna till 10

Hades
2005-04-13, 11:22
Jo men den sållar du lätt , du ser ju på topcen redan att den är oseriös ..


Om forumet inte skulle ha en viss gargång och skitsnack skulle jag nog iaf tröttna ganska fort på att endast läsa om GI och utförandet av utfall , HIIT träning eller whatever.
Kanske stör jag mig på sådant som är s.k. intern humor. Jätteroligt för ett fåtal, totalt ointressant för resten. Och då menar jag intern humor som bara är rolig för en liten grupp som känner varandra på ett mer privat plan.

Sedan finns det ju intern humor som kan vara rolig för alla som hängt här ett tag, som t ex Bolios "x har legat med y"-skämt.

Grisen
2005-04-13, 11:23
Kanske stör jag mig på sådant som är s.k. intern humor. Jätteroligt för ett fåtal, totalt ointressant för resten. Och då menar jag intern humor som bara är rolig för en liten grupp som känner varandra på ett mer privat plan.

Sedan finns det ju intern humor som kan vara rolig för alla som hängt här ett tag, som t ex Bolios "x har legat med y"-skämt.

:thumbup:

Piranha
2005-04-13, 11:24
bolio och boxsquat. Jag skaffar nytt nick varje gång jag tappar bort lösenordet till det andra, i samband med att jag raderar all cache i firefox.

Vadå öppet kallar dig för det ena och det andra? Har du inte gjort det? Kom igen nu.

Men du förstår fortfarande inte vad det handlar om, va? Jag säger inte att du ska skriva mindre oseriösa inlägg. Det jag irriterar mig på är din attityd. Och vadå, ska du slå mig nu? Får man inte tycka så om den stora stygga byggaren?


Jisses ... vad är ditt problem ?

Först kallar du flera av oss "inte särskillt intellektuellt begåvade " , sen Bittra , var har du fått det ifrån ? , sen var har storlek och styrka med det hela att göra , jag bygger mitt självförtroende runt helt andra saker än min fysik, då jag vet att den inte kommer att vara för alltid.

Gillar du inte mina inlägg så lägg mig på din block lista då. Sen kanske du skall lära dig skilja på sarkasm och ironi:

Alltså först så förolämpar du flera av oss och när man svarar så undrar du om jag skall ta till våld eller hot om våld. jisses

GymTT
2005-04-13, 11:24
Haha, Skoj tråd! Givetvis kan man inte gilla alla här på föruomet. Ska jag tala direkt från hjärtat så skiter jag fullständigt i de som inte gillar mig, jag är här för att få bästa möjliga information om träning samt öka i vikt och styrka och muskelmassa, vad folk tycker om mig (till en viss gräns) skiter jag i :)

Hah den som nämde att jag smörade, bättre det än att alltid vara sur antar jag.

See Ya All.

/ TT

Thony
2005-04-13, 11:25
Haha, Skoj tråd! Givetvis kan man inte gilla alla här på föruomet. Ska jag tala direkt från hjärtat så skiter jag fullständigt i de som inte gillar mig, jag är här för att få bästa möjliga information om träning samt öka i vikt och styrka och muskelmassa, vad folk tycker om mig (till en viss gräns) skiter jag i :)

Hah den som nämde att jag smörade, bättre det än att alltid vara sur antar jag.

See Ya All.

/ TT

Fan gymTT du var nog den mest hatad här inne, hur känns det ?

En kommentar tack!

Grisen
2005-04-13, 11:28
Fan gymTT du var nog den mest hatad här inne, hur känns det ?

En kommentar tack!

GymTT är snäll! RobbeliRobban är gay (nu blir du nöjd?)

Thony
2005-04-13, 11:28
Kebab, du kan la sammanställa dom mest irriterande personerna då? Det var väl ungefär det denna tråd gick ut på ?


:thumbup: tråd för övrigt

Thony
2005-04-13, 11:30
GymTT är snäll! RobbeliRobban är gay (nu blir du nöjd?)

"grymt grymt" skit bra grisen :D

The Mentor
2005-04-13, 11:32
Jisses ... vad är ditt problem ?

Först kallar du flera av oss "inte särskillt intellektuellt begåvade " , sen Bittra , var har du fått det ifrån ? , sen var har storlek och styrka med det hela att göra , jag bygger mitt självförtroende runt helt andra saker än min fysik, då jag vet att den inte kommer att vara för alltid.

Gillar du inte mina inlägg så lägg mig på din block lista då. Sen kanske du skall lära dig skilja på sarkasm och ironi:

Alltså först så förolämpar du flera av oss och när man svarar så undrar du om jag skall ta till våld eller hot om våld. jisses

Missbruk av narkotiska preparat kanske, men mitt problem hör inte riktigt hit.

Ja, jag tycker inte att ni är särskilt intellektuellt begåvade och att ni därtill är bittra. Var jag har fått det ifrån? Jag vet inte, I just get the feeling... Kanske för att vi tycker så himla olika? För att vi inte delar en enda värdering?

palme
2005-04-13, 11:33
Jävligt besviken på alla på kolo då ingen nämnt mig...trodde jag var allas älskling på forumet. Det har jag iaf fått höra av några personer. Men ni vågar väl inte stå för det öppet så FU!

Bolio/Boxsquat/The_Mentor/Framtida nick dig blev jag besviken på nu när du hoppa på mina homies. Din bild av de stämmer inte riktigt.



Stör mig på att många roliga personer stuckit, ladd, clash, oxe *snyft*

The Mentor
2005-04-13, 11:37
Jag vet, man får bli besviken. Min bild är ju min bild. Jag har fått den bilden. Jag gillar dig (och Herkulez, Lasse Kongo) för det. Ni behöver inte göra det, men jag vet vad jag gillar och inte. Jag gillar inte bittra typer som ska leka mangas (oj, nu fick jag uttrycka mig som jag ville) för att dem är äldre eller större. Och jag kommer aldrig heller att gilla sånt, även om det är min egen bror det handlar om.

Lasse Kongo
2005-04-13, 11:37
....

Grisen
2005-04-13, 11:40
"grymt grymt" skit bra grisen :D

haha! Du e dum i huvet =)

Jag retar mig på Sheogorath för att han är en besserwisser och totalt såld på max-ot. Han predikar dess budskap som om det vore träningsteoriernas heliga gral. Jag retar mig även på Jet av The Mentor;s nämnda skäl.

Jense kan vara kul ibland, men är för det mesta dryg. Jag misstänker dessutom att han är mytoman, killen har "ta me fan" varit med allt som går att uppleva bl a blivit rånad (tre ggr?) och klarat sig undan vid samtliga tillfällen.

The Mentor
2005-04-13, 11:40
:)

Bjorne
2005-04-13, 11:51
Jävligt besviken på alla på kolo då ingen nämnt mig...Kan väl erkänna att jag känner lite hat emot dig, bara för att du har den där 08-attityden *popcorn*

skaparn
2005-04-13, 11:59
bolio: Jag ber att få tycka annorlunda.

Dels är det fånigt att du ens tar upp din uppfattning om Herkulez och Piranha's intellekt. Är det intellektuell brist du stör dig på så får du fan knapra lugnande så fort du besöker vilket forum som helst, då 90% av världens befolkning saknar intellekt (känns det som ibland...).

Sedan tror jag inte att just de två utpekade saknar intellekt. Den humor de visar prov på kräver en väl fungerande hjärna. Inte heller dominerar det ovidkommande spammet deras medverkande heller. De fall där de gästar en tråd och ej håller sig till saken fungerar deras inlägg som en rolig kommentar, utan att förstöra debatten. Utan de bilder som postats av ovan nämnda herrar skulle humorn hålla sig på en gymnasial nivå där folk kastar ur sig *lol* till länkar postade för en vecka sedan på buzz.

Jag har aldrig sett något exempel på hur de skulle bekräfta sig själva genom träningsresultat heller, det kändes som vore det taget ur luften. Men du är berättigad till din åsikt och sådana har du ju gott om.

Jag är förövrigt fortfarande bitter för att du hetsade mig i en Marx-debatt så att jag skrev långa mässor som svar på dina förfrågningar om grund för mitt ställningstagande, för att sedan dra och lämna dem okommenterade. Jag grät i dagar.

Pez
2005-04-13, 12:06
Jävligt besviken på alla på kolo då ingen nämnt mig...trodde jag var allas älskling på forumet. Det har jag iaf fått höra av några personer. Men ni vågar väl inte stå för det öppet så FU!

Bolio/Boxsquat/The_Mentor/Framtida nick dig blev jag besviken på nu när du hoppa på mina homies. Din bild av de stämmer inte riktigt.



Stör mig på att många roliga personer stuckit, ladd, clash, oxe *snyft*
Jag är överygad om att ovanstående personer ogillar dig skarpt Palme..och inte skulle vara sena att plita ner det här i tråden om dom var här.
Känns det bättre nu? :)

Chilla med personpåhoppen nu.. fram med kärleken istället.
En viss "jargong" är kul, intern humor likaså.. och det är absolut inget vi vill ha bort från kollo - det är ju hjärtat, själen eller whatever... Kunskapen går ju att finna genom andra källor/kanaler, men den veritabla häxblandning av folk som finns här är ju unik.. "it's what makes us what we are".

mini
2005-04-13, 12:06
Jävligt besviken på alla på kolo då ingen nämnt mig...
Men vad fan, kan du inte läsa, jag har ju nämnt dig. Nöjd nu?!

Pez
2005-04-13, 12:08
Men vad fan, kan du inte läsa, jag har ju nämnt dig. Nöjd nu?!Han kanske redan har dig på "ignore".. :D

Grisen
2005-04-13, 12:10
Jag är överygad om att ovanstående personer ogillar dig skarpt Palme..och inte skulle vara sena att plita ner det här i tråden om dom var här.
Känns det bättre nu? :)

Chilla med personpåhoppen nu.. fram med kärleken istället.
En viss "jargong" är kul, intern humor likaså.. och det är absolut inget vi vill ha bort från kollo - det är ju hjärtat, själen eller whatever... Kunskapen går ju att finna genom andra källor/kanaler, men den veritabla häxblandning av folk som finns här är ju unik.. "it's what makes us what we are".

:thumbup:

RobbeliRobban
2005-04-13, 12:13
RobbeliRobban är gay (nu blir du nöjd?)

Lågvattenmärke

skaparn
2005-04-13, 12:13
2. gå ut, upplev världen. livet handlar inte om att säga emot folk


Jag känner mig tvunget att fråga, denna gång lite allvarligare.

Vad tror du exakt skulle hända ifall jag "gick ut" och "upplevde världen"?
För det första vet du ingenting om vem jag är, har gjort, gör eller ska göra. Är tanken att jag ska bli mer som du, ifall jag krälade ur mitt näste där jag sitter och vet bättre än alla andra på internetforum? Jag kanske ska sluta intressera mig för debatt och i bästa fall bli en tillknäppt man som inte slösar tid på teori över huvud taget?
Jag har dessutom aldrig hackat på dig för att du inte använder fina ord, varför ska man få skit för att det råkar vara lite snyggare att använda en synonym för att slippa upprepningar eller kanske en fackterm för att koncist förklara sin mening? Med "få skit" syftar jag till att fösas in i en grupp "som använder fina ord för att visa sig märkvärdiga", vilket inte bara du har antytt är en grupp vars existensberättigande är noll och intet.

Om du dessutom tog dig tiden att verkligen läsa mina inlägg så kanske du skulle se att "säga emot folk" inte är mitt syfte eller att jag anser det ha ett egenvärde. Jag tycker helt enkelt om att vrida och vända på saker, det är det överlägset bästa sättet att få grepp om teorier och sina egna uppfattnigar.

jwzrd
2005-04-13, 12:16
Ironin i att hacka på någon för att denna någon hackar på andra eller debatterar på ett irriterande sätt.. kanske skulle vederbörande testa någon annan variant av att "komma ut"; vad sägs om att försöka tänka en tanke eller två?

Langster
2005-04-13, 12:20
Jag delar inte alls Bolios åsikt om Piranha och Jet m.fl. Har aldrig fått intrycket av att de är bittra etc.

Jag själv är dock väldigt trött och bitter och anser mig ofta sitta inne på hela sanningen osv. Men inte får jag vara med på nån lista för det. Är det verkligen ingen som ens stör sig på mig?

Den enda som möjligen är mer bitter och trött än jag är nog Bolio själv.

skaparn
2005-04-13, 12:21
Ironin i att hacka på någon för att denna någon hackar på andra eller debatterar på ett irriterande sätt.. kanske skulle vederbörande testa någon annan variant av att "komma ut"; vad sägs om att försöka tänka en tanke eller två?

Haha, du har rätt. Blev själv så exalterad att behärskning och sans försvann. Hade ju dock reserverat mig redan på sida 2
Om jag måste nu störa mig, så stör jag mig på att folk stör sig. Alltså även mig själv efter detta.

Slutligen kanske det inte är helt fel ändå. Vad ska rättsväsendet göra med en dömd kidnappare annat än sätta denna fängelse?

Herkulez
2005-04-13, 12:21
Missbruk av narkotiska preparat kanske, men mitt problem hör inte riktigt hit.

Ja, jag tycker inte att ni är särskilt intellektuellt begåvade och att ni därtill är bittra. Var jag har fått det ifrån? Jag vet inte, I just get the feeling... Kanske för att vi tycker så himla olika? För att vi inte delar en enda värdering?
känner Piranha personligen och tyvärr så har du fel på den punkten.



homo, möjligen. Korkade, nej


(skaparn: tack =) )

skaparn
2005-04-13, 12:24
Jag själv är dock väldigt trött och bitter och anser mig ofta sitta inne på hela sanningen osv. Men inte får jag vara med på nån lista för det. Är det verkligen ingen som ens stör sig på mig?


Titta på siffran under "solna" till vänster så ser du orsaken. De hårda lirarna här har ju betydligt fler inlägg på sitt samvete. Jag är förvånad att mina dryga (i dubbel bemärkelse enligt vissa) 900 inlägg placerade mig i något annat än kolozzeum's periferi.

Tricklev
2005-04-13, 12:34
För att gå lite offtopic och sprida lite kärlek i tråden måste jag säga att RobbelRobban är oerhört rolig, varenda inlägg ifrån han är som en solstråle i mörkret :love:

För övrigt tycker jag inte om en del personer som är så oerhört bittra och arga på allt o alla, för att dom blivit dumpade av tjejen som tog deras oskuld, ni vet vilka ni är. *slap*

jwzrd
2005-04-13, 12:35
Haha, du har rätt. Blev själv så exalterad att behärskning och sans försvann. Hade ju dock reserverat mig redan på sida 2


Slutligen kanske det inte är helt fel ändå. Vad ska rättsväsendet göra med en dömd kidnappare annat än sätta denna fängelse?


Den gällde väl i första hand samma post som du reagerade på.

RobbeliRobban
2005-04-13, 12:38
Det gällde väl i allra första hand att vara dryg? *uppdate* :cool:

skaparn
2005-04-13, 12:39
Den gällde väl i första hand samma post som du reagerade på.

Jag är som en kvinnlig svamp. Jag tar åt mig allt och tolkar det fel.

JJ
2005-04-13, 12:39
Jag är som en kvinnlig svamp. Jag tar åt mig allt och tolkar det fel.

Mansgris.

Trassel
2005-04-13, 12:46
hmmmm, inte så svårt, känner mig väldigt ny fortfarande här, men har ändå fattat motvilja mot Palme och Kelk.

Tricklev
2005-04-13, 12:51
Jag stör mig faktiskt lite på mig själv också, vill gärna kunna skriva långa fint formulerade och uppbyggda inlägg, men tyvärr så begränsar mina bristande svenska kunskaper mig ifrån att göra detta, vilket ofta resulterar i att min poäng blir förlorad.

Btw; Svenskan är något jag arbetar med också :)

hasse36
2005-04-13, 12:53
Jag kan störa mig som fan på folk som måste komentera stavfel hela tiden, men dom vet vad som menas med det jag skriver *grr27*Lär dig stava snorvalp! Det heter "kommentera". Vill du signalera talspråk så är det OK med "dom".

Thony
2005-04-13, 12:54
Lär dig stava snorvalp! Det heter "kommentera". Vill du signalera talspråk så är det OK med "dom".

haha, hasse luktar curry.

pellepedal
2005-04-13, 12:55
Jag stör mig på Thonys avatarbild, Herkulez dinglande tuttar, och på min chef! *grr27* *screwy*

Trance
2005-04-13, 12:56
Jag ogillar nog thony mest.

Herkulez
2005-04-13, 12:58
Jag stör mig på Thonys avatarbild, Herkulez dinglande tuttar, och på min chef! *grr27* *screwy*
kan sätta dit en dinglande pung ifall det får dig att må bättre.

Jolene
2005-04-13, 13:01
kan sätta dit en dinglande pung ifall det får dig att må bättre.
Ja, kan du inte göra det? *popcorn*

daja
2005-04-13, 13:03
haha, hasse luktar curry.

haha, vet inte varför men det där va faktiskt en smula kul.

pellepedal
2005-04-13, 13:03
kan sätta dit en dinglande pung ifall det får dig att må bättre.

Jag blir distraherad av dom bara.... Svårt att läsa inläggen, man tittar automatiskt på dina rattar..


Förresten... De passar inte ihop med resten av din fysik!

Trassel
2005-04-13, 13:04
Jag blir distraherad av dom bara.... Svårt att läsa inläggen, man tittar automatiskt på dina rattar..


Förresten... De passar inte ihop med resten av din fysik!


näe så fram med en pung :)

Thony
2005-04-13, 13:04
Jag ogillar nog thony mest.


okey, transan, vem bryr sig ?

Trance
2005-04-13, 13:07
okey, transan, vem bryr sig ?

Jag vet inte. Jag vände mig direkt inte till dig, vi är nog bara väldigt olika.

Trassel
2005-04-13, 13:08
okey, transan, vem bryr sig ?


Jag brydde mig lite granna ;)

Thony
2005-04-13, 13:08
Jag vet inte. Jag vände mig direkt inte till dig, vi är nog bara väldigt olika.


på vilket sätt vet du att vi är olika ? På mina seriösa inlägg ?

Thony
2005-04-13, 13:09
Jag brydde mig lite granna ;)


det var annat ljud i skällan i går kväll ;)

hasse36
2005-04-13, 13:10
Jag har också oerhört svårt för särskrivningar. Vad är det som gör att så många inte har koll på vad som ska särskrivas och inte? Är det att engelskan tar över mer och mer och att man inte ser skillnaden mellan språken? Eller är det att jag är gammal och tillhör en förlegad generation?

Nej, det beror helt enkelt på att de är korkade. Har men en enda gång blivit uppmärksam på effekterna av särskrivningar så lär man sig - om man är smart. Sen kan vem som helst göra slarv fel.

Några exempel
"Skivad kalv lever med kul potatis" - kan skivade kalvar och potatisar vara sambos?
"Extra knäck till jul" - lite julgodis är aldrig fel.
"Svensk general agent för Kinaföretag" - militär med rätt att döda...
"Inte rädd för att visa fram fötterna" - hoppas bara att han tvättade dem innan.

Bort med fingrarna från tangentbordet skaparn - den var avsiktlig.

Trassel
2005-04-13, 13:11
det var annat ljud i skällan i går kväll ;)

Igår kväll :)??? Nu blandar du ihop mig med alla dina andra beundrarinnor!

Trassel
2005-04-13, 13:12
titta noga då

(Obs: lovar, sista offtopic)
http://www.freehomepages.com/vandring/bildm.jpg


jäkla rött kryss bara :)

Trance
2005-04-13, 13:14
på vilket sätt vet du att vi är olika ? På mina seriösa inlägg ?

Du är säkert jättesmart i verkligheten, men du framstår inte så här direkt om man skall vara diplomatisk.

TCOG
2005-04-13, 13:43
va e detta? jag är borta en dag = + 10sidor?

orkaaaaaaaaaaaa

Piranha
2005-04-13, 13:45
va e detta? jag är borta en dag = + 10sidor?

orkaaaaaaaaaaaa


Trist för er som undrar hur TCOG mannen ser ut IRL ...

Han är grymm mannen :)

palme
2005-04-13, 13:54
Jag är överygad om att ovanstående personer ogillar dig skarpt Palme..och inte skulle vara sena att plita ner det här i tråden om dom var här.
Känns det bättre nu? :)




Kan inte du dra hit de igen? Känns bäst att höra sånt ifrån de själva.


Mini jag måste missat ditt inlägg totalt. Men orkar inte glo igenom hela tråden igen, säg vilken sida den är på så ska jag trycka print screen och skriva ut den och ramma in.

Cinna
2005-04-13, 13:55
Nej, det beror helt enkelt på att de är korkade. Har men en enda gång blivit uppmärksam på effekterna av särskrivningar så lär man sig - om man är smart. Sen kan vem som helst göra slarv fel.


Kan också vara så enkelt att folk inte orkar bry sig om att korrekturläsa sina inlägg. Det må vara tidsbrist eller kanske även lathet, men att påstå att dessa människor är korkade är kanske att ta i lite väl?


Ontopic: Jag retar mig på alla som skall envisas om att kommentera andra människors stavfel, särskrivningar och felaktiga meningsbyggnader när man likväl förstår inläggets innebörd, speciellt när personen i fråga inte hanterar det svenska språket korrekt själv ;) :)

Niclaaas
2005-04-13, 13:56
vilket leder oss till nästa punkt, nämligen avsaknaden av allt vad intellekt heter. Varken Piranha eller Jet är särskilt intellektuellt begåvade av vad jag kan döma
Är det intellektuell brist du stör dig på så får du fan knapra lugnande så fort du besöker vilket forum som helst, då 90% av världens befolkning saknar intellekt
Nej, det beror helt enkelt på att de är korkade

människor som tycker att de är smartare än andra och utstrålar det är det drygaste som finns. skaparn brukar iofs inte göra det men det här var några utklipp ur inlägg/kommentarer jag stört mig på i tråden

RobbeliRobban
2005-04-13, 13:58
Alldeles för mycket OT, skämtande, och trevande smygförspel i tråden. Av med silkesvantarna och skrik ut er avsky.

The Mentor
2005-04-13, 14:02
Alldeles för mycket OT, skämtande, och trevande smygförspel i tråden. Av med silkesvantarna och skrik ut er avsky.

Jag håller med. Nå? Ut med språket! Vilka irriterar er mest och varför!

skaparn, anledningen till att jag inte ville diskutera mer med dig, var att du var otrevlig redan från början. Förövrigt har jag inte skrivit att jag blir irriterad på Herkulez någonstans, tvärtom tycker jag väldigt bra om honom. Han verkar vara en positiv och öppen kille. Det gillar jag.

Herkulez, det är möjligt, men det är den uppfattningen jag har fått. Och om man vänder på det så klagar ju han på "intellektuella" diskussioner själv, så det kanske inte är så konstigt att det slår tillbaka?

Cinna
2005-04-13, 14:03
människor som tycker att de är smartare än andra och utstrålar det är det drygaste som finns

Kan inte annat än att hålla med :thumbup:


Att hela tiden försöka visa sin intelligens som högre än andras måste vara bland det mest obegåvande man kan göra *screwy*

RobbeliRobban
2005-04-13, 14:05
Grahn, Jwzrd och Yankeee på delad etta, efter i fallande skala är Grisen och Shadowwarrior.

The Mentor
2005-04-13, 14:05
Intellekt och intelligens är inte samma sak. Sen finns det ju en till anledning varför man skriver på ett språk som alla inte riktigt förstår, och det är ju för att sålla bort en del oönskade människors kommentarer. Så är det ju. Ibland vill man skriva så att inte människor som t.ex. thony och ölobrännvinn ska kunna svara. Man söker ju sig inte alltid till alla.

Grahn
2005-04-13, 14:10
Grahn, Jwzrd och Yankeee på delad etta, efter i fallande skala är Grisen och Shadowwarrior.

Förvånad att mitt namn inte dök upp tidigare. *rolleyes* men jag gillar sälskapet på förstaplatsen så det är lunch.

Thony
2005-04-13, 14:12
Du är säkert jättesmart i verkligheten, men du framstår inte så här direkt om man skall vara diplomatisk.


du sa att vi inte var lika, men jag är säkert jättesmart i verkligheten, innebär det att du själv tycker du är smart ?

Varför måste man framstå som smart ?



DET ENDA MAN MÅSTE ÄR ATT DÖ!!

Piranha
2005-04-13, 14:15
Förvånad att mitt namn inte dök upp tidigare. *rolleyes* men jag gillar sälskapet på förstaplatsen så det är lunch.

Du har tappat lite av stinget sen du blev moderator Grahn , du var mycke roligare / läs kaxxigare innan.

Langster
2005-04-13, 14:15
Varför måste man framstå som smart ?

DET ENDA MAN MÅSTE ÄR ATT DÖ!!
:thumbup:

Trance
2005-04-13, 14:15
du sa att vi inte var lika, men jag är säkert jättesmart i verkligheten, innebär det att du själv tycker du är smart ?

Varför måste man framstå som smart ?



DET ENDA MAN MÅSTE ÄR ATT DÖ!!

Jag menade att du framställer dig dum här, förhoppningsvis dummare än du är i verkligheten. Jag är säkert tvärt om.

Thony
2005-04-13, 14:16
Jag menade att du framställer dig dum här, förhoppningsvis dummare än du är i verkligheten. Jag är säkert tvärt om.


man kan alltid hoppas ? Jag kanske är dum, dumle ?
Du menar att du kanske framställer dig som smart här, men är dum ?

Trance
2005-04-13, 14:19
man kan alltid hoppas ? Jag kanske är dum, dumle ?
Du menar att du kanske framställer dig som smart här, men är dum ?

ja

Grahn
2005-04-13, 14:19
Du har tappat lite av stinget sen du blev moderator Grahn , du var mycke roligare / läs kaxxigare innan.

Ack...vilken fadäs... :cryout:

Thony
2005-04-13, 14:20
ja


okey, ja spelar bara lite allan..

jwzrd
2005-04-13, 14:22
okey, ja spelar bara lite allan..

http://nothingbutcool.typepad.com/nbc/images/morans.jpg

The Mentor
2005-04-13, 14:22
Man måste ingenting, men det kanske kan ge en inblick i varför en del av forummedlemmarna använder sig utav ett sådant språk så att inte alla förstår. Tjejer måste förresten inte heller vara snygga, men det finns ju lixom ingen större mening i att umgås med tjejer som inte är det.

Thony
2005-04-13, 14:23
Man måste ingenting, men det kanske kan ge en inblick i varför en del av forummedlemmarna använder sig utav ett sådant språk så att inte alla förstår. Tjejer måste förresten inte heller vara snygga, men det finns ju lixom ingen större mening i att umgås med tjejer som inte är det.


Öh jo, det ENDA[/B man [B]MÅSTE är att DÖ hur många ggr måste ja skriva det ?

Bärs
2005-04-13, 14:24
Ontopic: Jag retar mig på alla som skall envisas om att kommentera andra människors stavfel, särskrivningar och felaktiga meningsbyggnader när man likväl förstår inläggets innebörd, speciellt när personen i fråga inte hanterar det svenska språket korrekt själv ;) :)

Å andra sidan kan det hjälpa folk att någon ryter till om onödiga fel, även om den utsatte kan känna sig påhoppad för stunden. Alla har garanterat nytta av att kunna uttrycka sig korrekt i skrift vid behov. I synnerhet företeelsen att skriva "dem" i subjektsposition måste anses ytterst klandervärd.

Thony
2005-04-13, 14:25
http://nothingbutcool.typepad.com/nbc/images/morans.jpg


Morans du menar jag och Allan ? :D

Grahn
2005-04-13, 14:26
Å andra sidan kan det hjälpa folk att någon ryter till om onödiga fel, även om den utsatte kan känna sig påhoppad för stunden. Alla har garanterat nytta av att kunna uttrycka sig korrekt i skrift vid behov. I synnerhet företeelsen att skriva "dem" i subjektsposition måste anses ytterst klandervärd.

Haft denna debatten tidigare i en annan tråd, oftast påpekas det itne i all välmening utan man försöker komma åt sin antagonsit på ett ytters tarvligt sätt.

PM för upplysningar om upprepade felaktigheter funkar dock utmärkt om man formulerar sig trevligt.

The Mentor
2005-04-13, 14:27
Å andra sidan kan det hjälpa folk att någon ryter till om onödiga fel, även om den utsatte kan känna sig påhoppad för stunden. Alla har garanterat nytta av att kunna uttrycka sig korrekt i skrift vid behov. I synnerhet företeelsen att skriva "dem" i subjektsposition måste anses ytterst klandervärd.

Jag måste verkligen hålla med här. Jag blir själv tacksam som fan ifall någon anmärker på mitt språk och rättar det närhelst jag skriver felaktigt. Det är ju så man blir bättre på att skriva.

jwzrd
2005-04-13, 14:29
Morans du menar jag och Allan ? :D

Man måste kunna engelska för att förstå bilden.

Thony
2005-04-13, 14:30
Man måste kunna engelska för att förstå bilden.


okey jag fattade inte det..Av nån konstig anledning fick jag för mej att s:et var ett plural s ,men ack så fel ja hade..

tack så mycket din longstick

The Mentor
2005-04-13, 14:31
Och jag menar: kan man klandra mig? Seriöst?

Bärs
2005-04-13, 14:35
Haft denna debatten tidigare i en annan tråd, oftast påpekas det itne i all välmening utan man försöker komma åt sin antagonsit på ett ytters tarvligt sätt.

PM för upplysningar om upprepade felaktigheter funkar dock utmärkt om man formulerar sig trevligt.


Det är utan vidare ett tarvligt sätt att komma åt sin antagonist, och det är inget man skall sporta med. Det finns dock säkert flera yngre personer som följer med debatterna utan att själva delta i dem. Med tanke på att skolan kanske inte till fullo lyckas med sin uppgift att lära ut viktiga skrivregler kan det därför vara bra att vissa centrala språkfel som särskrivning av sammansättningar och användande av "dem" i subjektsposition påtalas och tas upp till diskussion. Men det skall naturligtvis ske på ett trevligt sätt.

Trassel
2005-04-13, 14:35
Och jag menar: kan man klandra mig? Seriöst?


för vad, att du bara vill umgås med snygga tjejer :)?

Thony
2005-04-13, 14:36
för vad, att du bara vill umgås med snygga tjejer :)?


han vill ja, sen är det skillnad om han får

jwzrd
2005-04-13, 14:37
okey jag fattade inte det..Av nån konstig anledning fick jag för mej att s:et var ett plural s ,men ack så fel ja hade..

tack så mycket din longstick

Longstick?

Skylten är felstavad. Det är det roliga. Morons, inte morans.

Grahn
2005-04-13, 14:40
Tråden gick över i personliga påhopp, vilket inte var helt oväntat, så den låses för att förhindra att det blir värre.

EDIT: Ändrade mig, låt mig inte ångra det.

Cinna
2005-04-13, 14:44
Å andra sidan kan det hjälpa folk att någon ryter till om onödiga fel, även om den utsatte kan känna sig påhoppad för stunden. Alla har garanterat nytta av att kunna uttrycka sig korrekt i skrift vid behov. I synnerhet företeelsen att skriva "dem" i subjektsposition måste anses ytterst klandervärd.


Att alla skall kunna skriva korrekt svenska vid behov är en självklarhet. Kolozzeums forum ser i alla fall jag som en plats där folk skall kunna byta åsikter och få lite rolig läsning. Ett inlägg skall inte behöva se ut som en skrift till en myndighet. Så länge man förstår kontexten anser jag att man skall slippa få en språklektion vid varje liten miss. Kunskapen måste ändå ligga i att kunna välja när man skall uttrycka sig korrekt och när kraven inte behöver vara lika höga :)

Thony
2005-04-13, 14:47
Tråden gick över i personliga påhopp, vilket inte var helt oväntat, så den låses för att förhindra att det blir värre.

EDIT: Ändrade mig, låt mig inte ångra det.


haha, där bevisade du att du är lika grinig som förr, till alla er tvivlare :D

jwzrd
2005-04-13, 14:54
Att alla skall kunna skriva korrekt svenska vid behov är en självklarhet. Kolozzeums forum ser i alla fall jag som en plats där folk skall kunna byta åsikter och få lite rolig läsning. Ett inlägg skall inte behöva se ut som en skrift till en myndighet. Så länge man förstår kontexten anser jag att man skall slippa få en språklektion vid varje liten miss. Kunskapen måste ändå ligga i att kunna välja när man skall uttrycka sig korrekt och när kraven inte behöver vara lika höga :)

Samtidigt är det skillnad mellan att skriva med lunar-svenska och att skriva med ett ledigt språk.

Langster
2005-04-13, 14:57
Att alla skall kunna skriva korrekt svenska vid behov är en självklarhet. Kolozzeums forum ser i alla fall jag som en plats där folk skall kunna byta åsikter och få lite rolig läsning. Ett inlägg skall inte behöva se ut som en skrift till en myndighet. Så länge man förstår kontexten anser jag att man skall slippa få en språklektion vid varje liten miss. Kunskapen måste ändå ligga i att kunna välja när man skall uttrycka sig korrekt och när kraven inte behöver vara lika höga :)Håller med här.
Många gånger anmärker folk på helt onödiga saker (oftast är anmärkarna knappast ofelbara de heller). Det ska bara vara kul att läsa och skriva här.
Men man får ändå lov att hålla sig inom vissa ramar.
När folk skriver meningar som är 1000 ord långa och stavar fel på vartannat ord och särskriver så blir det inte kul att läsa.

pellepedal
2005-04-13, 14:59
:sleep:





















:sleep:
























:sleep:

RobbeliRobban
2005-04-13, 15:03
Jag vill ändra mig. Jag irriterar mig mest på de som måste hävda sig genom att använda sig av en överdriven lingvistik. Det vill säga den "Oral-fekala pseudointellektuella gruppen med komplex av Freudiansk natur"

Survivor
2005-04-13, 15:03
kan bli coolt det här :) typ som en släktträff. någon säger nåt och sen bubblar all möjlig skit upp till ytan och alla pratar skit om alla :hbang: !

Allvarligt talat, vad är det för sysslolösa jävlar som sittert och irriterar sig på andra på ett satans jävla internetforum?! Visst, man kan bli lite irriterad nån gång ibland men det börjar, för min del, om på noll varje gång jag loggar in här.

Cinna
2005-04-13, 15:05
Men man får ändå lov att hålla sig inom vissa ramar.
När folk skriver meningar som är 1000 ord långa och stavar fel på vartannat ord och särskriver så blir det inte kul att läsa.

Absolut, texten skall gå att förstå :D

Men att anmärka på småsaker bidrar varken till forumet eller till den enskilde skribenten.

Grahn
2005-04-13, 15:06
Har för taskigt minne för att irritera mig länge på folk.