handdator

Visa fullständig version : Hur stor procent av kolhydrater, protein och fett?


BRÖÖÖÖD
2005-04-12, 16:46
Jag går på karate 3h i veckan uppdelat i två pass
Sedan går jag på fotboll 2h 50min <-- (också två pass) +eventuellt match 70min
Det tillkommer även tillkommer streching cirka 30min efter alla mina fotbolls och karateträningar och 20min typ armhävningar m.m. efter träningarna
Hur ska jag lägga upp mitt energintag? Just nu äter jag
40% kolhydrater
30% fett
30% protein
Ska jag förändra det tycker ni?

blekfet2
2005-04-12, 17:02
försök ligga på 2g protein/kropps kg sedan mellan 0,8-1,2g fett/kropps kg..fyll sedan ut med kollisar....men man måste testa sig fram...


min kropp behöver mycke kollisar för att alls funka, ligger på 55% kol. 20% fett samt 25% protein....känns å funkar nice....det enda problem jag har är att jag har svårt att få i mig fett...brukar bli en matsked jordnötssmör eller nötter på kvällen typ...

Whey
2005-04-13, 17:14
Jag tycker att du verkar äta för lite kolhydrater. Du tränar ganska mycket, därför kan det vara trevligt att ha lite mer kolisar i kroppen. 30% protein låter som onödigt mycket. Räcker troligen med 20% eller ännu mindre.

The Draf
2005-04-13, 22:46
Lånar tråden lite.
Jag deffar just nu, å det går bra, men det är i princip omöjlit att hålla kolhydraterna under 40%. Målet är att komma ner till 33% kolhydrater.
Allt man äter till kött innehåller ju massor med kolhydrat, pasta/ris/potatis/baljväxter(mindre iof). Jag försöker dryga ut med morötter och andra rotgrönsaker, men jag trycker det är svårt att få till det bra ändå.
Är det nån som har nått förslag på andra grejjer man kan dryga ut kosten med? Å säg inte tomat/gurka/sallad, känns värdelöst att äta nått som innehåller 90% vatten.

blekfet2
2005-04-16, 08:50
varför så lite kolhydrater?