handdator

Visa fullständig version : Hur mycket svagare vid deff?


plp
2002-05-21, 14:19
Hej
Undrar hur vikterna samt antalet reps ändras när ni går på deff?
Min deff består av morgonpromenader varje morgon innan frukost, fettförbränning vissa kvällar, samt att jag äter lite mindre än vanligt med mindre fett och mer protein.
På vikter som jag innan gjorde 6 reps på gör jag nu precic 5. E det normalt eller bör jag öka intaget av energi?
/Joel

Sverker
2002-05-21, 14:41
Behöver inte bli svagare när du deffar.

Däremot upplever jag själv att det blir svårare att hålla vikterna 2:a och 3:e övningen för samma muskel. Jag accepterar detta som att det är för lite energi i muskeln för ett normalt träningspass. Skulle jag byta ordning på övningarna skulle jag vara tillbaka till normal belastning.

Om du tappar något rep i några set, vad gör det ? En vecka med ordinarie kaloriintaget kommer ju att ta dig tillbaka.

Anton
2002-05-21, 14:52
Jag tappar alltid väldigt mycket när jag deffar, trots att jag inte äter direkt lite, men jag blir svagare och svagare i takt med att fettet försvinner. Förra deffen tappade jag tex från 150 till 120 i bänk. Men den deffen var under tio månader och jag gick ner 25 kg.

mangs
2002-05-21, 15:29
Anton: Varför deffa ner dig 25 kilo? :eek:
Jag hade för mig att du alltid var i bra form (Med tanke på hur seriös du verkar)
Vad utgick du ifrån (Vikt fett%) och var hamnade du?

mvh Mangs

supremo
2002-05-21, 16:57
Jag har deffat i ca. 2 månader...
Har gått ner några kilo (tar det sakta), kanske tappat nåt rep här och var, och ökat nåt rep på andra ställen, kommer säkert tappa lite mer ju längre deffen lider, men som Sverker sa, så går det otroligt snabbt tillbaka sen...

Så länge man håller ett högt proteinintag, är inte minsknigarna alltför stora...

Anton
2002-05-23, 14:37
Jag är seriös, anledningen var att jag "fastnade" i en bulkperiod som varade i tre år. Trots att jag endast åt "deffmat" även under bulken, ökade jag sakta med säkert i fettmängd. En anledning till att jag gick ner så pass mycket som 25 kg var att jag tog mig i tävlingsform. Alla som gjort det vet att man måste gå ner mycket mer än man tror för att få fram det där sista. Se tex på fiddelbeast som nog de flesta skulle tycka redan nu är i kanonform, trots det beräknar han att gå ner ca åtta kg till.

Jag startade på ca 120 kg och slutade på ca 95 kg. Dvs en viktminskning på 25 kg.

[ 23 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Anton ]

Viveqa
2002-05-23, 15:23
Jag tycker att jag kan träna på samma vikter (d.v.s. samma 1RM),
men gör färre repetioner på dem.