handdator

Visa fullständig version : SKKF steg 1 i Umeå igen - äntligen!


Droog
2005-04-12, 13:23
Jag kan stolt meddela att sista helgen i maj 28-29 kommer Arne P att stega in på IKSU för att rensa upp i discoträsket. ;) Arne returns - this time it's personal...

För er som inte vet vad jag pratar om så brukar Arne skriva såhär " kursen omfattar rörelseapparatens anatomi (omfattande), övnings- och rörelselära (omfattande). Grundläggande instruktörskunskap, träningslära samt programuppläggningar. Kursen kostar 1850 kr inkl. kurskompendium. Kursen är auktoriserad av SKKF. Obs! Kursen är en mkt omfattande intensivkurs."

Utan att överdriva, så kan jag säga att förra gången (hösten 2003) , så var alla deltagare mycket nöjda och sprängfyllda av ny kunskap.

Det kommer antagligen inte att komma en ny chans att gå kursen i Umeå inom en överskådlig framtid då jag troligast inte kommer att bo i stan till hösten.

Länkar och mer info kommer imorgon.

abjorn
2005-04-12, 14:03
Åfan, får mina sista slantar från csn den här månaden så det kommer bli VÄLDIGT knapert att få ihop 1800. Men det är sånt man har föräldrar till, förhoppningsvis ;)

Räkna med mig *uppdate*

Fultjack
2005-04-12, 14:55
vilka dagar och vilka tider är det exakt? är påväg ner till umeå den helgen och har lite pengar undanstoppade, så man kanske får för sig att gå kursen :thumbup: den verkar mycket lovande

Droog
2005-04-12, 15:17
vilka dagar och vilka tider är det exakt? är påväg ner till umeå den helgen och har lite pengar undanstoppade, så man kanske får för sig att gå kursen :thumbup: den verkar mycket lovande

OK då, för att ni frågar så snällt. Här kommer samma info som snart finns ute på www.iksu.se

Steg 1-kurs i styrketräning
Nu har du chansen att gå en intensiv och mycket prisvärd kurs i styrketräning
och instruktörskunskap. Kursen omfattar rörelseapparatens anatomi,
övnings- och rörelselära samt träningslära och är steg 1-certifierad av
SKKF (Svenska Kroppskulturförbundet). Den lämpar sig för alla som vill
vidga sina kunskaper inom styrketräning och har varit mycket uppskattad
bland både sjukgymnaster och andra friskvårdsutbildade. Givetvis passar
kursen också de som är allmänt intresserade och som vill skaffa sig
grundläggande instruktörskunskaper. Praktik och teori varvas under två hela
dagar i denna mycket omfattande kurs.
När: 28:e maj 09.00-17.00 och 29:e maj 09.00-16.00
Var: IKSU Sportcenter, Frankesalen och gymmet.
Min antal: 10st anmälda
Pris: 1850 kr inkl. lektionsmaterial.
Anmälan: Till receptionen på IKSU senast 20:e maj, betalning sker vid
anmälan. Anmälan är bindande och återbetalning sker endast mot uppvisande
av läkarintyg som styrker förhinder.
Kursledare: Arne Persson Fil. kand. och konstruktör av träningsmaskiner
(flera finns här på IKSU) på Nordic Gym sedan 16 år tillbaka. Arne har en
omfattande kunskap inom anatomi och rörelselära. Han har själv varit
instruktör i över 25 år och har hållit mängder av kurser inom styrketräning och
friskvård på både gym och landsting."

För frågor angående kursen och dess
innehåll kontakta: Arne Persson.
För praktiska frågor, kontakta mig.

AcidSleeper
2005-04-13, 08:11
Ja gissa om man är väldigt sugen på att sno lite pengar från sparkontot för att gå kursen! :D

MEN planeringen av kursdagarna var lite av en miss tycker jag! Du vet väl Droog, att detta är helgen då Brännbollsyran går av stapeln! Många lär välja yran för kursen! :(

Arne Persson
2005-04-13, 08:15
Ja gissa om man är väldigt sugen på att sno lite pengar från sparkontot för att gå kursen! :D

MEN planeringen av kursdagarna var lite av en miss tycker jag! Du vet väl Droog, att detta är helgen då Brännbollsyran går av stapeln! Många lär välja yran för kursen! :(


Detta var tyvärr den enda helgen i maj jag inte var uppbokad.

AcidSleeper
2005-04-13, 08:17
Detta var tyvärr den enda helgen i maj jag inte var uppbokad.

Det var en sablars otur! Men man får ju ta och prioritera... man får ju ut mer av att vara på din kurs än 1-2kvällar ute på stan! :hbang:

Droog
2005-04-13, 08:27
MEN planeringen av kursdagarna var lite av en miss tycker jag! Du vet väl Droog, att detta är helgen då Brännbollsyran går av stapeln! Många lär välja yran för kursen! :(

Som sagt, enda helgen då Arne kunde komma. På plussidan är dock att det enda man "missar" är brännbollen på lördag. Ev. festligheter kan man ju deltaga i ändå, dessutom kommer det förhoppningsvis vara rätt tomt i gymmet...

AcidSleeper
2005-04-13, 08:30
Jo iofs så är ju det sant... man får väl se till att knyta sig tidigt på kvällen så man inte är förstörd på lördagsmorgonen!

Jag ska iaf anmäla mig, helt klart... Alla ni kolomedlemmar i Umeå, nu anmäler ni er! *grr27*

abjorn
2005-04-13, 09:56
När kan man anmäla sig? Går det att göra idag kanske? Vill göra det så snabbt som möjligt så jag inte gör slut på pengarna ;)

henke_in_training
2005-04-13, 09:56
om man ändå hade ekonomin... :( får bli en annan gång, förhoppningsvis

Droog
2005-04-13, 10:58
När kan man anmäla sig? Går det att göra idag kanske? Vill göra det så snabbt som möjligt så jag inte gör slut på pengarna ;)

Det går att anmäla sig i receptionen fom idag. :thumbup:

Ni som inte är från Umeå men som vill gå kursen, kontakta mig via PM för att anmäla er. Är ni snälla kanske jag kan ordna boende åt en del också.

JAM
2005-04-13, 11:42
sno lite pengar från sparkontot för att gå kursen! :DBara att slanta upp!

Vad är väl en kväll på brännbollsyran? Säkert tråkigt och urtrist och alldeles, alldeles... ;)

Droog
2005-04-13, 13:55
Nu ligger allt ute på hemsidan (http://www.iksu.se/iksu_templates/Page____8845.asp)

abjorn
2005-04-13, 14:04
Arne får dra med sig lite fler Nordic gym grejor så dom kan byta ut tecno skiten ;)

AcidSleeper
2005-04-13, 17:56
Bara att slanta upp!

Vad är väl en kväll på brännbollsyran? Säkert tråkigt och urtrist och alldeles, alldeles... ;)


Självfallet ska jag slanta upp pengarna... tänker gå och anmäla mig i början av nästa vecka!

abjorn
2005-04-13, 19:48
/bump

Nu har jag anmält mig *flex*

Sticky kanske ?

JAM
2005-04-13, 20:27
Självfallet ska jag slanta upp pengarna... tänker gå och anmäla mig i början av nästa vecka!Nu har jag anmält migDet verkar ju inte bli någora problem att skrapa ihop tio Umeåbor inte! :thumbup:

AcidSleeper
2005-04-13, 20:40
Det verkar ju inte bli någora problem att skrapa ihop tio Umeåbor inte! :thumbup:

Sony är ju sugen han med så vi kanske är 3st redan som jag vet av! :thumbup:

JAM
2005-04-13, 20:57
Sony är ju sugen han med så vi kanske är 3st redan som jag vet av! :thumbup:
Wiiking och Liffa får ta och haka på också!
*skriver till dem på icq*

AcidSleeper
2005-04-13, 21:16
Wiiking och Liffa får ta och haka på också!
*skriver till dem på icq*

Redan gjort det för längesedan! ;)

AcidSleeper
2005-04-15, 08:34
Säger bara BUMP!

Och gör en sticky av denna, snälla moderatorer! :D

påven
2005-04-15, 08:56
När kommer Arne till jönlöping då?

z_bumbi
2005-04-15, 09:12
När kommer Arne till jönlöping då?

När du fixar en lokal och minst 10 som ska gå kursen?

AcidSleeper
2005-04-15, 18:00
När kommer Arne till jönlöping då?

Du får göra som jag gjorde, dvs skapade en tråd där jag såg vilket intresse det fanns och sen tog jag kontakt med Droog och helt plötsligt... några månader senare så blev det en kurs....
Om man vill något så får man stå i! :D


Anmäler mig på måndag förresten så du vet Droog! :hbang:

JAM
2005-04-15, 18:48
Du får göra som jag gjorde, dvs skapade en tråd där jag såg vilket intresse det fanns och sen tog jag kontakt med Droog och helt plötsligt... några månader senare så blev det en kurs....
Om man vill något så får man stå i! :DHaha, ja, du har ju verkligen stått i! Skapat en tråd, kontaktat Droog... Man kan nästan säga att det är din förtjänst att det blev en kurs överhuvudtaget i Umeå! :D ;)

abjorn
2005-04-15, 18:54
Lånar tråden lite... Om någon ser en shaker från zoneshop flyta runt på iksu hos någon som inte verkar vara rätt ägare kan ni väl säga till mig. Blev nämligen bestulen på min idag *grr*

Vem fan snor en gammal shaker *screwy*

AcidSleeper
2005-04-15, 19:07
Haha, ja, du har ju verkligen stått i! Skapat en tråd, kontaktat Droog... Man kan nästan säga att det är din förtjänst att det blev en kurs överhuvudtaget i Umeå! :D ;)

Ja för utan mig så skulle Droog inte ha vetat om intresset för att ha en kurs här i Umeå... :D

Droog
2005-04-15, 20:04
Ja Acidsleeper, du har verkligen stått i..... *rolleyes*

Visst är det kul att några från forumet ska gå kursen men vis av erfarenhet från förra omgången så vet jag att största delen kommer att vara folk som inte vet vad Kolozzeum är. Men att några här vill vara med hjälper ju förstås till, men inte så mycket som Acidsleeper tror. ;)

AcidSleeper
2005-04-15, 20:21
Ja Acidsleeper, du har verkligen stått i..... *rolleyes*

Hehe!

påven
2005-04-15, 23:35
men vad kostar kursen då om jag skulle lyckas med att få något gym här i jönköping o nappa på idén? eller ingår allting i anmälningsavgifterna?

JAM
2005-04-15, 23:50
Visst är det kul att några från forumet ska gå kursen men vis av erfarenhet från förra omgången så vet jag att största delen kommer att vara folk som inte vet vad Kolozzeum är.Annat var det senast det begav sig i Stockholm! :thumbup:

skaparn
2005-04-16, 07:37
Lånar tråden lite... Om någon ser en shaker från zoneshop flyta runt på iksu hos någon som inte verkar vara rätt ägare kan ni väl säga till mig. Blev nämligen bestulen på min idag *grr*

Vem fan snor en gammal shaker *screwy*


Nu spökar det. Jag blev faktiskt av me3d en shaker för drygt ett år sen som det stod ZoneCapone på. Mycket mystiskt,

abjorn
2005-04-23, 11:51
bumpelibump

abjorn
2005-04-23, 11:51
Nu spökar det. Jag blev faktiskt av me3d en shaker för drygt ett år sen som det stod ZoneCapone på. Mycket mystiskt,

haha måste vara nån som samlar på dom *screwy*

AcidSleeper
2005-04-23, 11:59
Hur många är det som har anmält sig?

Droog
2005-04-23, 22:08
Från Kollo är det väl du och Abjorn?

AcidSleeper
2005-04-23, 23:42
Jag tänkte att du hade koll på den totala mängden som anmält sig!

Tyvärr så har jag inte cashat in än men på måndag då kommer stålar och då pungar jag fram lite cash åt Arne! :thumbup:

AcidSleeper
2005-04-25, 14:11
Är det kontant betalning som gäller eller går det bra med kort?

abjorn
2005-04-25, 14:36
det går att betala med kort

AcidSleeper
2005-04-25, 16:18
Tjoho! Då betalar jag imorgon, om jag hinner... :D

Droog
2005-05-03, 07:45
BUMP!

Anmäl er nu i god tid så ni inte blir utan. Det gäller speciellt er som inte bor i Umeå, ni måste ju anmäla er via mig.

AcidSleeper
2005-05-03, 07:47
Har varit bortrest under dagarna men nu är jag tillbaka och sticker direkt nu och betalar! :D


*uppdate* Har nu varit och betalt kursen, men jag må säga att det är inte många som anmält sig! :(

AcidSleeper
2005-05-03, 14:03
Bump!

abjorn
2005-05-03, 14:08
det är ju inte direkt någon jättereklam på iksu om den här kursen.

AcidSleeper
2005-05-03, 14:11
det är ju inte direkt någon jättereklam på iksu om den här kursen.

Inte för att jag tränar där men har inte heller sett någon reklam för kursen när jag tittat in där!

BTW, har du anmält dig?

abjorn
2005-05-03, 15:11
Inte för att jag tränar där men har inte heller sett någon reklam för kursen när jag tittat in där!

BTW, har du anmält dig?

japp, 1a på listan :cool:

Droog
2005-05-03, 15:39
det är ju inte direkt någon jättereklam på iksu om den här kursen.

Hade du tänkt dig pukor och trumpeter? ;) Det finns infoblad vid gymmet och anslag uppsatta på anslagstavlorna, dessutom finns det info på hemsidan. (http://www.iksu.se/iksu_templates/Page____8845.asp) Kom gärna med fler förslag.

Jag tror dock att det viktigaste spridningssättet är från mun till mun, så tipsa folk som ni brukar snacka med på gymmet.

z_bumbi
2005-05-03, 15:47
Kom gärna med fler förslag.

Info på lyftargymet?

Info på andra gym? (Det kanske finns en del gymägare i Umeå som har lite koll?)

Studentradio?

Anslagstavlor på kårer?

Bamse
2005-05-03, 15:59
Info på andra gym? (Det kanske finns en del gymägare i Umeå som har lite koll?)

Jag gick kursen förra gången, men tänkte att jag ska hjälpa Droogen att få deltagare till kursen.
Så jag har skrivit ut pdf-filen och satt upp kopior på "ett annat gym".... men det var tydligen inte så populärt - för alla tre gångerna har informationen blivit borttagen tämligen omgående.

Droog
2005-05-03, 16:07
Jag tror att iofs att ett ställe med 15000 medlemmar är tillräckligt underlag för att få ihop 10-20 personer. Det räckte förra gången iaf, men det hindrar ju inte att en del t ex kommer från forumet eller är polare till någon som gått kursen osv.

z_bumbi
2005-05-03, 16:11
Jag gick kursen förra gången, men tänkte att jag ska hjälpa Droogen att få deltagare till kursen.
Så jag har skrivit ut pdf-filen och satt upp kopior på "ett annat gym".... men det var tydligen inte så populärt - för alla tre gångerna har informationen blivit borttagen tämligen omgående.


Frågade du först? :D

AcidSleeper
2005-05-09, 17:14
Börjar ju att närma sig den 20:e som är sista anmälningsdagen för kursen, så BUMP!

Droog, har du någon hum om hur många som anmält sig?

Manta
2005-05-09, 18:11
Skulle ju vara intressant att gå kursen, men jag räknar ju med att jag ska lira brännboll den 28e och den 29e lär man ju vara lagomt bakis.

Droog
2005-05-09, 18:17
Skulle ju vara intressant att gå kursen, men jag räknar ju med att jag ska lira brännboll den 28e och den 29e lär man ju vara lagomt bakis.

Man kan ju faktiskt både spela brännboll på fredag och festa på lördag kväll. Ta chansen, det är inte säkert den kommer tillbaka i närheten av Umeå inom överskådlig tid.

Det gäller er som inte bor i Umeå också. Ska ni anmäla er via mig och avnjuta billigt (kanske gratis) boende så börjar tiden rinna ut. Jag kan garantera att kursen (http://www.iksu.se/iksu_templates/Page____8845.asp) är :thumbup:

AcidSleeper
2005-05-09, 19:37
Man kan ju faktiskt både spela brännboll på fredag och festa på lördag kväll. Ta chansen, det är inte säkert den kommer tillbaka i närheten av Umeå inom överskådlig tid.

Jag tänker då festa men ska självklart ta det lite lugnt... Man ska ju inte vara bakis första dagen då man möter Arne... :D

-GP-
2005-05-09, 23:34
Möjligt att jag hakar på er på den kursen...

AcidSleeper
2005-05-10, 07:24
Möjligt att jag hakar på er på den kursen...

Möjligt!?

Inget möjligt med det, självklart ska man med! :thumbup:

-GP-
2005-05-17, 10:57
Möjligt!?

Inget möjligt med det, självklart ska man med! :thumbup:

Anmäld ! :thumbup:

AcidSleeper
2005-05-17, 14:29
Perfekt!

3 dagar kvar att kunna anmäla sig! BUMP!

Sony
2005-05-20, 06:35
*uppdate*

Kursen inställd (men flyttad?) :cryout: :cryout:

AcidSleeper
2005-05-20, 06:47
Jo Droog ringde mig igår också!

Det stämmer folk, kursen är inställd om Droog inte kan hitta ett datum som de flesta anmälda kan komma på!

PS. Säg hej till dina chefer Arne! *grr27*

Arne Persson
2005-05-20, 06:52
*uppdate*

Kursen inställd (men flyttad?) :cryout: :cryout:

Tyvärr ett FAKTUM! Jag hade tyvärr att välja mellan hot om avsked och att hålla kursen! Droog kan intyga detta. Jag är minst sagt knäckt för detta tråkiga senario! Jag har ALDRIG, under dom c:a 20 åren jag har hållit mina kurser, behövt ställa in någon kurs! Det känns även som om mitt rykte har skadats! Jag kan bara be om ursäkt!!! Dom som fortfarande är intresserade av nytt datum kontaktar Droog direkt!

Sony
2005-05-20, 07:06
Tyvärr ett FAKTUM! Jag hade tyvärr att välja mellan hot om avsked och att hålla kursen! Droog kan intyga detta. Jag är minst sagt knäckt för detta tråkiga senario! Jag har ALDRIG, under dom c:a 20 åren jag har hållit mina kurser, behövt ställa in någon kurs! Det känns även som om mitt rykte har skadats! Jag kan bara be om ursäkt!!! Dom som fortfarande är intresserade av nytt datum kontaktar Droog direkt!

Tror att det var han som ringde igår, och hörde sig för om nya tider så det ordnar sig nog. Om det inte blir nästa helg som det var sagt från början utan nån helg i juni må vara hänt. . :thumbup:

Arne Persson
2005-05-20, 07:19
Tror att det var han som ringde igår, och hörde sig för om nya tider så det ordnar sig nog. Om det inte blir nästa helg som det var sagt från början utan nån helg i juni må vara hänt. . :thumbup:

Det var han som ringde.

AcidSleeper
2005-05-20, 07:38
Hoppas att vi kan enas om ett datum, men jag tror nog det kommer bli svårt... Har ett fulspäckat schema i Juni

Men några datum jag förmodligen kan är:

17 (Fre) & 18 Juni (med förutsättning att det är ungefär samma tid den 18:e)
26 (Sön) & 27 Juni
30 (Tors) Juni & 1 Juli

Sen är det tyvärr nästintill fullbokat resten av månaden(Juni)! :(

abjorn
2005-05-20, 07:46
tenta 4e juni, och min morfar fyller 80 helgen efter så "måste" vara nere i Löderup då (men om kursen blir den helgen får jag snacka allvar med morsan) *spy*

hoppas det blir någon dag där emellan, annars kan (eventuellt) inte jag vara med. :(

abjorn
2005-05-20, 22:09
bump


några nyheter ?

påven
2005-05-20, 22:37
vad är det som har hänt?

AcidSleeper
2005-05-20, 22:39
Detta har hänt! Fick mail av Droog:
Som det flesta redan vet så har Arne fått förhinder och kan inte hålla kursen 28-29 maj. Det beror på att Arnes överordnade har brustit i kommunikationen mellan varandra vilket lett till att Arne mot sin vilja tvingas jobba den aktuella helgen. Jag har ringt runt till de flesta av er och hört mig för vilket alternativt datum som passar bäst. Tyvärr har det inte gått få fram ett datum som alla kan vara med på och det är någonting som jag beklagar djupt. Jag är medveten att många har rensat kalendern för den här kursen men tyvärr står vi ju rätt handfallna utan förläsare. Kursen kommer att hållas 4-5 juni istället, tiden blir densamma 9-17 båda dagarna. Från och med idag kan ni som inte har möjlighet att deltaga få igen era pengar på IKSU. Anmälningstiden förlängs fram till 4 juni 09.00.

abjorn
2005-05-21, 06:52
*cry*

Varför måste jag ha tenta den helgen? Undrar om dom kanske vill flytta på den istället ;)

Visserligen tror jag tentan bara är 3 timmar. Men med OBLIGATORISK genomgång på eftermiddagen. Vilka jävla ideer.

Droog
2005-05-21, 09:34
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=44169

abjorn
2005-06-03, 20:50
Hoppas ni får en rolig kurs utan mig ;)

Sitter här med värsta tenta ångesten. Har läst aldeles för lite, men det får gå som det går. Fick dra ett benpass för att dämpa ångesten lite, så nu har jag ont i låren istället :thumbup:

Sony
2005-06-03, 21:10
Tråkigt att du inte kunde passa in kursen i helgen. *cry* Får hoppas att helgens studier ger resultat till veckan då så det inte är i onödan iallafall. Själv har jag också tenta till veckan men den är "frivillig" så då kan jag ägna helgen åt det här istället. :thumbup:

abjorn
2005-06-03, 21:13
Tråkigt att du inte kunde passa in kursen i helgen. *cry* Får hoppas att helgens studier ger resultat till veckan då så det inte är i onödan iallafall. Själv har jag också tenta till veckan men den är "frivillig" så då kan jag ägna helgen åt det här istället. :thumbup:

tja, klarar jag inte tentan är det åt helvete. Omtentan är i augusti *spy*

Prankie
2005-06-03, 21:46
Jag såg Arne i sin egen hög person idag vid Ålidhem centrum. ;)

henke_in_training
2005-06-03, 21:56
tja, klarar jag inte tentan är det åt helvete. Omtentan är i augusti *spy*

en omtenta är en omtenta är en (hem)omtenta, ooooookaaaaaay som tompa hade sagt

Droog
2005-06-03, 22:56
Jag såg Arne i sin egen hög person idag vid Ålidhem centrum. ;)

Jag såg Arne i egen hög person på andra sidan matbordet ätandes grillburgare. ;)

Sony
2005-06-04, 17:31
Jag såg Arne i egen hög person på andra sidan matbordet ätandes grillburgare. ;)

Hittade du ingen bättre mat att bjuda honom på???

abjorn
2005-06-04, 18:00
Hittade du ingen bättre mat att bjuda honom på???

jag trodde dom bara åt spaaaeeetttttaeeee kaaakaaaaaaauuu skåne.

Droog
2005-06-05, 17:11
Hittade du ingen bättre mat att bjuda honom på???

Vad är det för fel på grillburgare?

Bamse
2005-06-05, 18:52
Var det en lyckad kurshelg?

Sony
2005-06-05, 19:18
Var det en lyckad kurshelg?

Jajamen, fick ju se den berömda curlen! *popcorn*

Tyvärr blir det nog inte något lika roligt repotage som du hade sist.

Bamse
2005-06-05, 19:50
Jajamen, fick ju se den berömda curlen! *popcorn*

Tyvärr blir det nog inte något lika roligt repotage som du hade sist.

Nää det skulle ju bli svårt att överträffa "The original and best" :naughty:

Arne Persson
2005-06-05, 20:31
Jag såg Arne i sin egen hög person idag vid Ålidhem centrum. ;)


Det enda jag gjorde där av att handla lite och käka pizza. :em: Hur kunde du förresten känna igen mig?

Arne Persson
2005-06-05, 20:32
Vad är det för fel på grillburgare?


Dom var minst sagt utsökta! Tack för allt Droog! :)

Arne Persson
2005-06-05, 20:35
Jajamen, fick ju se den berömda curlen! *popcorn*

Tyvärr blir det nog inte något lika roligt repotage som du hade sist.


Med tanke på min usla form fn så var jag mkt osäker på om jag skulle klara den! He he!

JAM
2005-06-05, 23:52
Det enda jag gjorde där av att handla lite och käka pizza. :em: Hur kunde du förresten känna igen mig?Hur skulle han inte kunna känna igen dig...? :confused: ;)

Mina källor i Umeå berättade att det återigen bjöds på en intressant kurshelg! De verkade minst sagt översköljda av intryck och tips - "jävlar vad jobbigt det blev att köra stångrodd med så lång rörelsebana, jag har alltid...", "när man nu vet hur skelettet i armen ser ut är det ju självklart att man ska göra si och så när man tränar biceps!", "nä, i forsättningen ska jag göra si i stället för så när jag kör det och det", osv. :thumbup:

Inte för att de var alltför tveksamma att gå, men nog tror jag att jag efter min kurshelg i hufvudstaden gjorde dem mer övertygade. *stolt* :)

Droog
2005-06-06, 08:57
Var det en lyckad kurshelg?

Mycket lyckad skulle jag vilja säga. Arne håller som alla nog förstått fantastiska kurser, efter diplomutdelningen hängde alla kvar för om möjligt få några sista visdomsord så min uppfattning var att alla var mycket nöjda.

Dessutom är ju Arne en mycket sympatisk och trevlig person som tom slaggar på tunna liggunderlag :em: utan att gnälla. Tack för allt Arne! :thumbup:

Bamse Arne frågade mycket efter dig, jag tror rent av att han saknade dig :confused: Kanske ville ha ett nytt skjutjärnsreportage (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=14968)?

Prankie
2005-06-06, 09:02
Det enda jag gjorde där av att handla lite och käka pizza. :em: Hur kunde du förresten känna igen mig?

En grov kille som snacka en dialekt som jag knappt kan uppfatta. :D

Sony
2005-06-06, 10:09
Mina källor i Umeå berättade att det återigen bjöds på en intressant kurshelg! De verkade minst sagt översköljda av intryck och tips - "jävlar vad jobbigt det blev att köra stångrodd med så lång rörelsebana, jag har alltid...", "när man nu vet hur skelettet i armen ser ut är det ju självklart att man ska göra si och så när man tränar biceps!", "nä, i forsättningen ska jag göra si i stället för så när jag kör det och det", osv. :thumbup:

Inte för att de var alltför tveksamma att gå, men nog tror jag att jag efter min kurshelg i hufvudstaden gjorde dem mer övertygade. *stolt* :)

Jo, det dök upp ett gäng aha-upplevelse och det är ju ett gott tecken. Sedan att man fick vara en levande varning för dålig rörelseförmåga i axeln får man väl leva med... då fick man ju bidra med något själv också. :D

Och det var helt och hållet JAM:s förtjänst att jag och Acid gick kursen, vi försökte slippa men våran 08-kamrat var så oerhört retoriskt övertygande att vi inte hade något val. Nu har du fått äran för det, är du glad nu? ;)

Sony
2005-06-06, 10:12
En grov kille som snacka en dialekt som jag knappt kan uppfatta. :D

Jo, känns nästan som att Arne skiljer ut sig lite från mängden på Ålidhem centrum. Tog du några paparazzi-foton på honom? Har jag berättat att jag fick ett foto med mig och Arne??? Omåttligt stolt, får nästan ramas in bredvid diplomet. :hbang:

Bamse
2005-06-06, 10:33
Dessutom är ju Arne en mycket sympatisk och trevlig person som tom slaggar på tunna liggunderlag :em: utan att gnälla.

Tunt liggunderlag - vadå - stackarn var alltså tvungen att sova PÅ dig??? *screwy*

JAM
2005-06-06, 12:43
Jo, känns nästan som att Arne skiljer ut sig lite från mängden på Ålidhem centrum. Tog du några paparazzi-foton på honom? Har jag berättat att jag fick ett foto med mig och Arne??? Omåttligt stolt, får nästan ramas in bredvid diplomet. :hbang:
Ladda upp, ladda upp, ladda upp!

AcidSleeper
2005-06-06, 18:52
Underbar helg även fast man hade lite bråttom från kursdagarna för att sticka och arbeta men helt klart som Sony säger, man fick sig en del aha-upplevelser!

En toppenkurs som var värd den tid och pengar man fick lägga ut, säger bara att kommer steg 2 så kommer man att gå den också...

Arne tog mig som provdocka i många övningar, inklusive den första övningen (bänkpress)!


Sony: Instämmer med JAM, LADDA UPP, LADDA UPP, LADDA UPP!

Sony
2005-06-06, 21:22
Ladda upp, ladda upp, ladda upp!

Passar på det, verkar ha blivit något fel på bilden. Jag ser ut som ett anorexiafall på 57 kg. Antar att det beror på att Arne har extra stora axelvaddar i sin kavaj. :em:

Har testat lite småsaker som jag snappat upp i helgen nu när jag var på gymet ikväll, känns mycket bra! :thumbup: Är väl ett gott betyg på kursen antar jag.

Edit: Och mindre bra betyg på mitt tidigare övningsutförande men det är ju utvecklingspotentialen som räknas...

JAM
2005-06-07, 00:00
Passar på det, verkar ha blivit något fel på bilden. Jag ser ut som ett anorexiafall på 57 kg. Antar att det beror på att Arne har extra stora axelvaddar i sin kavaj. :em:Fegis. ;)

Du kan ju använda dina Paintkunskaper för att sudda över ditt ansike om du vill. Arne är ju redan kändis, så det räcker med ditt.

Arne Persson
2005-06-08, 22:04
Tunt liggunderlag - vadå - stackarn var alltså tvungen att sova PÅ dig??? *screwy*


Bamse, var du inte ute med taxin i helgen?

Arne Persson
2005-06-08, 22:05
Passar på det, verkar ha blivit något fel på bilden. Jag ser ut som ett anorexiafall på 57 kg. Antar att det beror på att Arne har extra stora axelvaddar i sin kavaj. :em:

Har testat lite småsaker som jag snappat upp i helgen nu när jag var på gymet ikväll, känns mycket bra! :thumbup: Är väl ett gott betyg på kursen antar jag.

Edit: Och mindre bra betyg på mitt tidigare övningsutförande men det är ju utvecklingspotentialen som räknas...


Ganska små axelvaddar tror jag. :)

Bamse
2005-06-09, 03:47
Bamse, var du inte ute med taxin i helgen?

Droogen mumlade nåt om att jag borde åka och hämta dig på flygplatsen - MEN jag var tvungen att åka till Luleå :confused:

Arne Persson
2005-06-09, 08:44
Droogen mumlade nåt om att jag borde åka och hämta dig på flygplatsen - MEN jag var tvungen att åka till Luleå :confused:


Illa! *grr* Jag hade väntat mig limosinservice! Nu blev det kommunalt färdmedel.... :)

Bamse
2005-06-09, 10:58
Illa! *grr* Jag hade väntat mig limosinservice! Nu blev det kommunalt färdmedel.... :)

Du åkte dagtid va? Ha ha, om du hade åkt på kvällen hade du kanske fått åka med Peyman - Sveriges coolaste busschaufför :D Han brukar köra den vita flygbussen på kvällarna.

AcidSleeper
2005-06-13, 16:34
Vad händer med bilden du tog Sony? :confused:

Arne Persson
2005-06-13, 16:35
Vad händer med bilden du tog Sony? :confused:


Skulle vara roligt att se den....... :)