handdator

Visa fullständig version : Skulle behöva lite tips etc.


Jansi
2005-04-12, 10:18
Hallå, har läst lite på det här forumet nu ett tag o bestämde mig för att göra en användare för att be om lite hjälp. Det är så att jag har börjat träna för ett par veckor sedan och målet är i princip bara att gå ner i vikt för att sedan kunna bygga upp muskler. Läst lite andra trådar men då är det oftast folk som bara vill gå ner några kilo som postat, mitt problem är *något* större :( Är så att jag satsar på att gå ner 40kg. Jag cyklar 2 ggr om dagen (morgon och kväll) 1 mil och styrketränar 5 gånger i veckan. Har gått ner 4 kilo på 2 veckor men då har jag ätit relativt onyttig mat, iaf när jag läser vad alla andra på det här forumet verkar stoppa i sig *spy* . Och jag försöker fatta vad jag ska äta genom o läsa andras posts men fattar inte riktigt, enligt vissa verkar det som att kolhyderater e bra och väldigt negativt enligt andra och ja, skulle helt enkelt behöva veta ungefär vad jag ska stoppa i mig. Man hör ju att mycket pasta ska vara bra och sen läste jag här att pasta med högt GI värde inte va nå vidare? Så börjat med nån Sportpasta ifrån AXA o.s.v. Några andra saker jag borde tänka på? Tacksam för eventuella svar. :bow:

raZmus
2005-04-12, 11:09
Du har väl läst Grubs deffguide, det är nästan lag på det :D
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

Där får du exempel på bra kolhydrater, proteiner och fetter bl a.


Kämpa på nu, detta är inga problem!