handdator

Visa fullständig version : Noll styrka i armväcket... *Daemn*


Fettecke
2005-04-11, 19:49
Kom nyss hem från ett bröstpass... gick för övrigt gudomligt jämnfört med tidigare pass...

Men, det hela avslutades fort och brutalt med en äcklig känsla i armväcket... jag kunde inte böja armen utan att det kändes tungt, ifall ajg försökte curla en 5kg hantel, så fick jag sendrag i fingrarna... samt att jag inte orkade få upp vikten...

Det hela känns mkt bättre nu när jag kommit hem, men #¤%&/(%¤%&/( är det det för nånting igentligen ?
jag tyckte att det påminde lite grann som om man ståt och frusit som en gris och sedan försökt röra armen...

Det hela uppkom efter jag kört sned hantelpress, innan dess körde jag tunga flyes samt tyngsta träningsvikten hittils på bänkpress...

Nån som vet vad detta är för nått joxx ?
Det är pinsamt att inte kunna lyfta tyngre än en 7-åring för tillfället.

Ame
2005-04-11, 20:07
Låter ju lite som en sträckning eller lättare bristning.

blekfet2
2005-04-11, 20:08
hoho...hade samma problem tidigare...fick så jävla ont en gång så tjejen min fick klä på mig kläder i 3 dagar för att jag kunde inte böja nån av armarna...samt att jag fick anti/smärtlindrande i en vecka typ...försvann efter att ha tränat lugnt lugnt i några veckor..

Fettecke
2005-04-13, 13:41
Jahapp... bara att svänga förbi apoteket då och införskaffa mer piller =D

Jag har även funderat ifall det kan vara i samband med flysen, pga att det tar ju även på biceps att orka hålla armarna korrekt vid den övningen, särskilt om det är tungt, i detta fall: 21kg, vilket jag inte tränat på förut...

Det uppkom även idag på jobbet... föreställ er en handikappad truckförare som försöker höja / sänka gafflarna... det ser jävligt kul ut... =D

Hmm, ska styra upp lite och inte träna nånting som har med armarna att göra resten av veckan...

Återkommer senare med resultat... (om nån behöver/vill/ska höra)