handdator

Visa fullständig version : Snabb fråna om träning.


Darkiee
2005-04-11, 18:01
Tjena, idag när jag tränade för första gången :hbang: Så tänkte jag på en sak, och det var att vissa har större muskler, vissa har uthålligare, vissa har starkare. Undrade bara var för olika träniingar som gäller för dem. Har iaf hört talas om att man ska köra mer reps med mindre vikt för uthåkkighet :D tack för svar

Ciao!

Baan
2005-04-11, 18:08
om man bara går efter repintervallen så tränar dom olika muskelfibrer.. finns mer utförligare förklaringar om du söker. Just för massa brukar man oftast rekommendera 6-15 vilket jag tror är ett vettigt intervall hålla sig i.. därmed är det inte fel variera med lågreppare och högreppare heller.

bubbe
2005-04-11, 18:13
man kör oftast inte på högsta vikten hela tiden, därför kanske vissa av dom som var lite större inte körde med så tunga vikter. sen beror det ju precis som baan skriver lite på vad man tränar för. vissa tränar tex för maximal styrka och då brukar man vara ganska stark också, sen kanske man försöker hålla en viktklass och då kan man helt enkelt inte lägga på sig hur mycket massa som helst.

Darkiee
2005-04-11, 18:30
Tack tack, ska se om jag kan hitta lite mer utförligare förklaring då :D