handdator

Visa fullständig version : Bästa sporten


Griip
2005-04-11, 16:19
Vilken tycker ni är den "bästa" sporten? Med bäst tänker jag: mest rättvis för olika förutsättningar, mest självklar/realistisk(löpning, boxning/brottning, friidrott).. ni behöver inte tänka på samma sak, motivera gärna varför ni tycker som ni gör.


Själv tycker jag bodybuilding och golf är dem bästa.. eller just det, det är ju inga sporter(Ja den var tvungen, orkar inte hålla allt inne längre *spy* )

tossefar
2005-04-11, 16:25
Fickpingis.

mini_Arnold
2005-04-11, 16:29
elefantbandy i zimbabwe verkar kul.

AnimalGen
2005-04-11, 16:29
Mest underhållande att titta på är nog "Wrestling".

blekfet2
2005-04-11, 16:34
"K1" samt "kast med liten dvärg"

Dumleman
2005-04-11, 16:38
botanisk thaiboxning eller kast med liten kärring är ganska rättvisa.

Tigerkotten
2005-04-11, 16:41
MMA Mixed Martial Arts

Ultimate Fighting Championship och Pride.

jesse
2005-04-11, 16:45
Vilken tycker ni är den "bästa" sporten? Med bäst tänker jag: mest rättvis för olika förutsättningar, mest självklar/realistisk(löpning, boxning/brottning, friidrott).. ni behöver inte tänka på samma sak, motivera gärna varför ni tycker som ni gör.


Själv tycker jag bodybuilding och golf är dem bästa.. eller just det, det är ju inga sporter(Ja den var tvungen, orkar inte hålla allt inne längre *spy* )
Beror ju som sagt helt på vad man kollar på för aspekter.

I golf krävs en total kontroll på alla plan. De är en precisionsport där de mentala ofta sätts på hårda prov men de är samtidigt en fysikt sport.
Man ska försöka upprepa sama rörelse hela tiden o de krävs en oerhörd muskelkontroll.
Dessotum kan naturen ställa till med blåst, kyla, värme, nederbörd m.m. vilket är ytterligare en aspekt som måste behärskas.

Så golf på hög nivå är inget för macho-killarna, dom klarar inte av de mentala :D

Sen när du pratade om den mest naturliga sporten så bör ju de bli något där man inte har en massa utrustning, så typ, löpning, brottning eller något liknande men där har jag svårt o välja ut någon speciell.

Ja har o andra sidan ibland lite svårt för bedömningssporter rent generellt som t ex bodybuilding, i viss mån boxning, konståkning eftersom de ibland känns som att de kan va svårt o veta vem som verkligen är bäst.

skaparn
2005-04-11, 16:48
Schack. Innehåller ingen tur eller slump - allt beror på spelarna.

Själv tycker jag bodybuilding och golf är dem bästa.. eller just det, det är ju inga sporter(Ja den var tvungen, orkar inte hålla allt inne längre)

Jo, kämpa! Du orkar!

abjorn
2005-04-11, 16:49
Konstsim för män.

Herkulez
2005-04-11, 16:49
Schack. Innehåller ingen tur eller slump - allt beror på spel
sant, sen kan det inte bli konstiga domslut som kan vara avgörande för spelet som i fotboll etc.

King Grub
2005-04-11, 16:53
http://www.tiddelibomnet.k-nettet.com/main/graphics/uploaded/251/thumb_sumo.gif

pellepedal
2005-04-11, 16:56
Varför skulle bodybuilding vara mindre rättvis för olika förutsättningar än någon annan sport?

elBjurro
2005-04-11, 17:04
Jag går på King Grubs linje.
Sumo är den klart coolaste sporten som finns.

Sen i motorsportsegmentet så gillarr jag RIKTIG Dragracing bäst, inge tidkortstävling som EDPS då me andra ord.

Menigar
2005-04-11, 17:07
Amerikansk fotboll och landslagsfotboll.

porja
2005-04-11, 17:28
Fotboll så klart, NR1, FOTBOLL ÄR STÖRST o BÄST :hbang: :hbang: :hbang:

Thony
2005-04-11, 17:29
Fotboll så klart, NR1, FOTBOLL ÄR STÖRST o BÄST :hbang: :hbang: :hbang:



:thumbup: helt klart..

Fatalist
2005-04-11, 17:33
Go!

King Grub
2005-04-11, 17:58
Jag tror aldrig jag lyckats sitta och tråka mig genom en hel fotbollsmatch på TV någon gång. :thumbup:

The_RobRoy
2005-04-11, 18:37
:kinky:

för det är väl en sport?

Oskis
2005-04-11, 18:43
Fotboll utan tvekan!

Jense
2005-04-11, 18:45
roligast att titta på är väl fotboll..roligast att utöva är väl bodybuilding och mmasparring.. vet inte hur det är att tävla i varken bb eller mma dock

Tricklev
2005-04-11, 18:54
Roligaste måste vara sumo, så oerhört spännande är det, där allt möjligt kan hända :)

Måste dock hålla med om att shack ligger högt upp, just för att det inte handlar om tur.



Längst ner ligger lagsporter, bandy, fotboll handboll osv osv osv.

nim
2005-04-11, 18:56
MMA
Den optimala sporten. 2 män gör upp med så få regler som möjligt.

(Fotboll = 20 Män med bara ben som jagar en uppblåst skinklutt. Lyckas man placera skinklutten på rätt ställe så får man kramar av de andra männen.)

pellepedal
2005-04-11, 19:05
(Fotboll = 20 Män med bara ben som jagar en uppblåst skinklutt. Lyckas man placera skinklutten på rätt ställe så får man kramar av de andra männen.)

Precis.. ge alla pojkarna varsin boll, så de slipper springa och jaga samma boll.

rememberence
2005-04-11, 19:39
MMA
Den optimala sporten. 2 män gör upp med så få regler som möjligt.

(Fotboll = 20 Män med bara ben som jagar en uppblåst skinklutt. Lyckas man placera skinklutten på rätt ställe så får man kramar av de andra männen.)
håller med, fotboll måste ju vara den tråkigaste sport någonsin uppfunnen?

raQblad
2005-04-11, 20:08
Amerikansk fotboll, speciellt i finaltider. Samma sak med hockey, både NHL o Elitserien. Följer finalmatchen just nu ;)

Baan
2005-04-11, 20:11
väljer fotboll då det verkar vara den populäraste sporten, tycker själv den är kul kolla på på hög nivå..även längre nivå om man är insatt. Kul uttöva också speciellt oseriöst med några polare.. kanske lite öl.. etc

vildängel
2005-04-11, 20:45
Klättring. Tränar nästan hela kroppen, relativt lika för tjejer och killar, utövas med fördel i fin natur och framför allt helt otroligt roligt!

Griip
2005-04-11, 20:53
Jau, klättring e faktiskt j-vligt skoj.. synd att inte fler testar på det och att sporten inte är större även om den växt enormt senaste åren(försvann väl lika fort?).

Cilia
2005-04-11, 20:54
Vänta lite
Schack och golf är ju inga sporter utan hobbies.
Schack redovisas ju inte ens på sprortsidorna.

Grub, du ska prova att titta på fotboll live det är mycket roligare än på TV.

Bandy måste ju vara världen sämsta sport att TV-sända. Kameramannen kan ju inte ens hitta bollen.

Jag gillar utförsåkning, alla olika grenar.

Griip
2005-04-11, 20:57
Vänta lite
Schack och golf är ju inga sporter utan hobbies.
Schack redovisas ju inte ens på sprortsidorna.

Grub, du ska prova att titta på fotboll live det är mycket roligare än på TV.

Bandy måste ju vara världen sämsta sport att TV-sända. Kameramannen kan ju inte ens hitta bollen.

Jag gillar utförsåkning, alla olika grenar.

Kan dem hitta en puck som är mindre och svårare att se som åker fram och tillbaks tre gånger så snabbt så ska det nog gå och se bollen i innebandy också.. och nu när jag skrev det där så kom jag å tänka på att du kanske menade bandy, men iaf: Båda är skitsporter som börjat som lekar.

Cilia
2005-04-11, 20:58
Kan dem hitta en puck som är mindre och svårare att se som åker fram och tillbaks tre gånger så snabbt så ska det nog gå och se bollen i innebandy också.. och nu när jag skrev det där så kom jag å tänka på att du kanske menade bandy, men iaf: Båda är skitsporter som börjat som lekar.
*nickar* menade bandy och dom har lättare att hitta pucken än den oranga bollen.
annars gillar jag innebandy, kul sport.

Griip
2005-04-11, 21:01
Jau, men ändå en lek, precis som fotboll och ishockey. Men ändå, tycker fotboll kan vara skoj å glo på och förbaskat skoj å lira på latcho med polarna.. men ändå en rätt dum sport, jaga en jevla boll fram å tillbaks.. Vad kan Henke säg egentligen? "Woho jag är bäst på att sparka och trixa med en boll i en påhittad sport", nej, det håller inte.

För övrigt så håller jag med MMA nissarna, det + strongman, synd bara att dem använder utrustning där.. det tar bort en stor del av "renheten"

Bingo
2005-04-11, 21:33
Roadracing är kul att köra. Mycket fartkänsla. Lika för alla på låg nivå, spelar ingen större roll vad man kör på - bäste föraren vinner ändå.

Hoffa
2005-04-11, 21:40
Jag tycker Handboll är helt klart bäst och roligast att kolla på. Viss ishockey,viss golf,viss fotboll,sumobrottning och backhoppning är kul också, likaså speedskate, alltså när dom kör på is med skridskor och det är korta korta varv och oftast ramlar alla i sista kurvan och den sämsta vinner. Riktigt kul.

Att utöva är handboll,golf,ishockey,fotboll,"bodybuilding",innebandy,
curling,bowling,badminton,tennis,freesbee,simming, löpning,friidrott roligast.
Har själv utövat alla aktivt förutom curling,freesbee, samt bodybuilding. Har inte tävlat i dom sporterna alltså.

Dipshit
2005-04-11, 21:43
Taekwondo & Baseball!

Bra combo, va?

AFanatic
2005-04-11, 21:54
Roadracing är kul att köra. Mycket fartkänsla. Lika för alla på låg nivå, spelar ingen större roll vad man kör på - bäste föraren vinner ändå.

ERFt? :D

Bengan
2005-04-11, 21:56
Det bästa är Tresteg. punkt slut, nu kan vi låsa tråden ;)

Rockhard
2005-04-11, 22:10
Hur menar du mest rättvis? Alla sporter är väl rättvisa i stort sätt. Annars skulle ju ingen vilja utöve dem. Som om tex fotbollsplanen skulle luta och det ena laget fick spela hela matchen i uppförsbacke :MrT:

Vilken tycker ni är den "bästa" sporten? Med bäst tänker jag: mest rättvis för olika förutsättningar, mest självklar/realistisk(löpning, boxning/brottning, friidrott).. ni behöver inte tänka på samma sak, motivera gärna varför ni tycker som ni gör.


Curling och snooker är jäkligt skönt att ligga hela dan och glo på om man är ledig från skolan så jag får säga att dom är favoriter tillsammans med friidrott. Cykling är kul också.

skaparn
2005-04-11, 22:14
Vänta lite
Schack och golf är ju inga sporter utan hobbies.
Schack redovisas ju inte ens på sprortsidorna.


Hmm, vem bestämmer vad som är sport och vad som är hobby? Tävlingsmoment finns ju båda dina "hobbies". Dessutom tycker jag inte sportredaktionerna ska få bestämma.

Griip->
Det verkar som att alla dom sporter där man inte framhäver sin manlighet på ett sätt som tilltalar dig inte är sporter, utan lekar. Denna, tillsammans med den tråden där du bara var tvungen att skriva av dig om hur mycket tuffare du var än stringkalsongfjollor, drar ett löjets skimmer över dig. Macho är en egenskap som blir patetisk och egentligen obefintlig när den framhävs.

Bingo
2005-04-11, 22:22
ERFt? :DJupp. Hoppas få köra nåt eller nåra rookielopp också i år. Vem är du :)

Griip
2005-04-11, 22:23
Hmm, vem bestämmer vad som är sport och vad som är hobby? Tävlingsmoment finns ju båda dina "hobbies". Dessutom tycker jag inte sportredaktionerna ska få bestämma.

Griip->
Det verkar som att alla dom sporter där man inte framhäver sin manlighet på ett sätt som tilltalar dig inte är sporter, utan lekar. Denna, tillsammans med den tråden där du bara var tvungen att skriva av dig om hur mycket tuffare du var än stringkalsongfjollor, drar ett löjets skimmer över dig. Macho är en egenskap som blir patetisk och egentligen obefintlig när den framhävs.

Tror någon läser av det hela för mycket :laugh:

SOM SAGT, löpning var en av dem exemplen som jag tog upp som var "självklara". Jag är nog den sämsta löparn på kollllo, och löpning kan man knappast kalla för "macho", jag skulle JÄTTEGÄRNA vara en bra löpare. I denna tråden hade jag faktiskt ingen avsikt alls att fjanta mig med sånt där, så du kan ta din bögiga analys och dra.

Vad var det jag sa som du feltolkade? Eller blev du helt enkelt ledsen i ögat av att jag och flera andra sågade dig och din "sport" golf eller bodybuilding?

skaparn
2005-04-11, 22:27
Tror någon läser av det hela för mycket :laugh:

Ja, antagligen.

Vad var det jag sa som du feltolkade? Eller blev du helt enkelt ledsen i ögat av att jag och flera andra sågade dig och din "sport" golf eller bodybuilding?
Ja. Satt och sneglade på mina proffskontrakt och kände mig smutsig på nåt sätt. Hade tänkt bli den första bodybuildern att vinna US Masters, men kommer nog att satsa på nåt manligare istället.

Dessutom är jag bitter i allmänhet

Griip
2005-04-11, 22:29
Ja, antagligen.

Ja. Satt och sneglade på mina proffskontrakt och kände mig smutsig på nåt sätt. Hade tänkt bli den första bodybuildern att vinna US Masters, men kommer nog att satsa på nåt manligare istället.

Dessutom är jag bitter i allmänhet

Så du ger upp? *screwy*

scythe
2005-04-11, 22:35
Friidrott här. Lätt.

Ralle
2005-04-11, 22:50
Amerikansk fotboll, så grymmt roligt att både titta på och spela. Det är dessutom en sport som näst intill alla kan hålla på med. Från stora berg på linjen till små kvicka DBs. Hur många sporter kan på profesionell nivå ha utövare mellan 70-170kg?

scythe
2005-04-11, 22:52
Amerikansk fotboll, så grymmt roligt att både titta på och spela. Det är dessutom en sport som näst intill alla kan hålla på med. Från stora berg på linjen till små kvicka DBs. Hur många sporter kan på profesionell nivå ha utövare mellan 70-170kg?
Styrkelyft? :booty:

Näe, men lagsporter? :)

jesse
2005-04-11, 23:06
Ja. Satt och sneglade på mina proffskontrakt och kände mig smutsig på nåt sätt. Hade tänkt bli den första bodybuildern att vinna US Masters, men kommer nog att satsa på nåt manligare istället.

:D

Cilia
2005-04-12, 06:51
Hmm, vem bestämmer vad som är sport och vad som är hobby? Tävlingsmoment finns ju båda dina "hobbies". Dessutom tycker jag inte sportredaktionerna ska få bestämma.
Delvis var det för att retas men det gick inte fram.
Fast ditt resonemang är konstigt för då menar du att alla event där man tävlar är sport? Jag kan tävla i kortspel det gör det väl inte till en sport iaf inte den typ av sport jag antog att man syftade på här? Schlagerfestivalen borde också vara sport då och alla dokusåpor, börsSM är väl en annan högkvalitativ sport? *S*

Jag tycker att sport ska inkludera någon form av fysisk ansträngning så man åtminstånde blir svettig. Jag spelar inte golf men kan iofs tänka mig att det kan vara lite ansträngande i vissa lägen men där handlar det mer om att retas än ngt annat men schack (som jag har största respekt för) tränar ju bara sittmusklerna och hjärnmusklerna (inte att förakta iofs).

abjorn
2005-04-12, 06:53
Golf ansträngande? Dom har ju folk som bär klubborna åt dem. Och så kör dom bil mellan slagen.

Pensionärsbandy på hög nivå.

Cilia
2005-04-12, 07:26
Golf ansträngande? Dom har ju folk som bär klubborna åt dem. Och så kör dom bil mellan slagen.

Pensionärsbandy på hög nivå.
läs igen, jag försökte vara snäll för att inte såra dom alltför djupt

Rocco
2005-04-12, 07:36
Finns inget bättre än fotboll. Fotboll är livet och det enda som kan få mig att missa delar av en match är :kinky:

Janolov
2005-04-12, 07:51
FOTBOLL är världens största idrott. Flest utövare och därme mest konkurrenskraftigt. De bästa är helt enkelt sjukt mycket bättre än amatörerna. Det finns otroligt mycket bra lag. Varenda match i PL är större än VM-final i hockey. Det är bäst i alla kategorier...det är många egenskaper du måste ha för att vara bra.

Janolov
2005-04-12, 07:53
Amerikansk fotboll, så grymmt roligt att både titta på och spela. Det är dessutom en sport som näst intill alla kan hålla på med. Från stora berg på linjen till små kvicka DBs. Hur många sporter kan på profesionell nivå ha utövare mellan 70-170kg?

Ja, va roligt. Alla kan bli bra på amerikansk fotboll, men riktig fotboll där krävs det lite mer än att vara snabb eller stark...

FredsAmiralen
2005-04-12, 08:00
Inget slår Amerikansk Fotboll i mina ögon! Kan förstå att många inte pallar sätta sig in i hur det funkar men när man väl gjort det så är sporten oslagbar. Taktisk är den extremt avancerad jämfört med allt annat, och rent fysiskt är den manlig och hård. Det bästa är klart att spela amerikansk fotboll, även om det fortfarande är jävligt kul att kolla på också!

jesse
2005-04-12, 08:18
Golf ansträngande? Dom har ju folk som bär klubborna åt dem. Och så kör dom bil mellan slagen.

Pensionärsbandy på hög nivå.

ha ha, jo hoppas att vi snackar elitnivå när vi pratar golf för annars kan ju vad som helst vara pensionsnärssport. Har man spelat golf på hög nivå så kan man ju uttala sig annars är de nog svårt? Folk som bär ens klubbor har de absolut bästa spelarna men går du en klass lägre är de inte ovanligt att man bär dom själv, på den svenska proffstouren har man nästan aldrig caddie.
Bil mellan slagen vet ja inte var du har fått ifrån, det används aldrig på proffstävlingar med något enstaka undantag för banor där man inte får gå. Men sånna spelas de mindre en än gång vartannat år på USA-touren.

_Larre_
2005-04-12, 08:36
Ja, va roligt. Alla kan bli bra på amerikansk fotboll, men riktig fotboll där krävs det lite mer än att vara snabb eller stark...

Ändå är troligen de flesta amerikanska fotbollsspelare mer vältränade på alla vis än vanliga fotbollsspelare. Märks att du inte varit bra på sport =).

Amerikansk är kul. Men själv gillar jag ju handboll också. Mer fart och fläkt än fotboll.

AFanatic
2005-04-12, 09:37
Delvis var det för att retas men det gick inte fram.
Fast ditt resonemang är konstigt för då menar du att alla event där man tävlar är sport? Jag kan tävla i kortspel det gör det väl inte till en sport iaf inte den typ av sport jag antog att man syftade på här? Schlagerfestivalen borde också vara sport då och alla dokusåpor, börsSM är väl en annan högkvalitativ sport? *S*

Jag tycker att sport ska inkludera någon form av fysisk ansträngning så man åtminstånde blir svettig. Jag spelar inte golf men kan iofs tänka mig att det kan vara lite ansträngande i vissa lägen men där handlar det mer om att retas än ngt annat men schack (som jag har största respekt för) tränar ju bara sittmusklerna och hjärnmusklerna (inte att förakta iofs).


Därför, tycker jag, det skulle passa ypperligt med ordet 'idrott' i de sammanhang vi talar om fysisk 'sport' och _sport_ i de sammanhang då det kan vara vad fasiken som helst ..alltså mer åt bara 'tävling'. :D

pellepedal
2005-04-12, 09:39
Amerikansk fotboll är grymt roligt, både att titta på och att spela.

Thony
2005-04-12, 09:50
oj jag sa fotboll förut.. Men jag tycker Handboll är grymt att kolla på (mest när det är vm m,m) :thumbup:

så båda :D

Überbiffen
2005-04-12, 10:03
Quake III Arena

Jag försökte vara seriös och detta var resultatet.

Cinna
2005-04-12, 10:08
Handboll ... snabbt spel och mycket närkontakt :thumbup:

Cilia
2005-04-12, 10:12
oj jag sa fotboll förut.. Men jag tycker Handboll är grymt att kolla på (mest när det är vm m,m) :thumbup:

så båda :D
man får ju inte ändra sig ju!!!!!!!!! *skakar på huvudet*

abjorn
2005-04-12, 10:56
ha ha, jo hoppas att vi snackar elitnivå när vi pratar golf för annars kan ju vad som helst vara pensionsnärssport. Har man spelat golf på hög nivå så kan man ju uttala sig annars är de nog svårt? Folk som bär ens klubbor har de absolut bästa spelarna men går du en klass lägre är de inte ovanligt att man bär dom själv, på den svenska proffstouren har man nästan aldrig caddie.
Bil mellan slagen vet ja inte var du har fått ifrån, det används aldrig på proffstävlingar med något enstaka undantag för banor där man inte får gå. Men sånna spelas de mindre en än gång vartannat år på USA-touren.

Jag var otroligt ironisk när jag skrev det där inlägget. Glömde pytsa dit en smily bara ;)

Vesseldahl
2005-04-12, 11:02
Handboll

Snabbt, intensivt, allsidig träning, krävs inte mycket skydd eller dyr utrustning, publikvänligt...

Sen är det en av få sporter där man verkligen kan ta kroppskontakt och sänka en spelare i golvet utan av få en hockeyklubba eller knytnäve i fejjat efteråt.... sällan det är slagsmål på en handbollsplan, se bara hur det är i hockeyrinken, en liten "touch" så åker handskarna av och klubborna går åt som kvistar i en flismaskin. Sen har vi ju fotbollspelare... jag vill inte slösa på serverutrymme så jag sätter punkt redan här.

Ärligt talat... Vad har hockeyspelare/fotbollspelare för problem egentligen ;)

skaparn
2005-04-12, 12:32
Delvis var det för att retas men det gick inte fram.

Mmm, har varit lite humorbefriad på sistone. Överreagerade.

Fast ditt resonemang är konstigt för då menar du att alla event där man tävlar är sport? Jag kan tävla i kortspel det gör det väl inte till en sport iaf inte den typ av sport jag antog att man syftade på här? Schlagerfestivalen borde också vara sport då och alla dokusåpor, börsSM är väl en annan högkvalitativ sport? *S*

Jag tycker att sport ska inkludera någon form av fysisk ansträngning så man åtminstånde blir svettig. Jag spelar inte golf men kan iofs tänka mig att det kan vara lite ansträngande i vissa lägen men där handlar det mer om att retas än ngt annat men schack (som jag har största respekt för) tränar ju bara sittmusklerna och hjärnmusklerna (inte att förakta iofs).

Ja, det blir ju den lite knasiga konsekvensen av mitt resonemang varför jag ska snickra lite på det. Jag tycker jämförelser med schlager etc haltar pga att bedömningen av vem som vinner i schack är objektiv medan den i schlager och dina andra exempel (nästan) är subjektiv.

Hmmm, jag börjar luta åt att det kanske inte går att sätta upp en rad regler som hjälp utan att det dels måste avgöras från fall till fall vad som är sport och inte, dessutom är det beroende på vem som gör bedömningen. Tror jag lägger ner försöken att komma någonvart och låter alla tycka precis som dom vill.
Kan dock upplysa om att alla som inte tycker som jag, tycker självklart fel.

elBjurro
2005-04-12, 17:09
Handboll

Snabbt, intensivt, allsidig träning, krävs inte mycket skydd eller dyr utrustning, publikvänligt...

Sen är det en av få sporter där man verkligen kan ta kroppskontakt och sänka en spelare i golvet utan av få en hockeyklubba eller knytnäve i fejjat efteråt.... sällan det är slagsmål på en handbollsplan, se bara hur det är i hockeyrinken, en liten "touch" så åker handskarna av och klubborna går åt som kvistar i en flismaskin. Sen har vi ju fotbollspelare... jag vill inte slösa på serverutrymme så jag sätter punkt redan här.

Ärligt talat... Vad har hockeyspelare/fotbollspelare för problem egentligen ;)

Problemet med hockey/fotbollsutövare, grundar sig i att det är lagsporter de utövar.
Det är vida känt att personer som utövar lagsporter gillar att; slåss med handdukar, har homoerotiska böjelser samt i vissa fall kissar på varandra i duschen.
Det gör att de personer som inte får vara med i de "vänskapslekarna" med sina kamrater, reagerar aggressivt och skräckslaget då de blir knuffade på, eller berörda av andra än just sina älskade lagkamrater.

//Dr. Henke.

smalisen
2005-04-12, 17:53
Bodybuilding så klart..

Thony
2005-04-12, 17:55
man får ju inte ändra sig ju!!!!!!!!! *skakar på huvudet*


Upp och ner på huvedet ? i så fall, mmmm..

Jense
2005-04-12, 18:05
Ändå är troligen de flesta amerikanska fotbollsspelare mer vältränade på alla vis än vanliga fotbollsspelare. Märks att du inte varit bra på sport =).

Amerikansk är kul. Men själv gillar jag ju handboll också. Mer fart och fläkt än fotboll.


knappast bättre kondition på 200kilos fettsäckarna va..

inte heller på tunnisarna..

kolla lite på amerikansk fotboll.. va väldigt mycket avbrott hela tiden. inte så mycket action faktiskt.. då är rugby bättre

hammer95
2005-04-12, 18:49
Jag tror aldrig jag lyckats sitta och tråka mig genom en hel fotbollsmatch på TV någon gång. :thumbup:

Idag kan det bli den första gången, det är champions league. Inter vs Milan - Ikväll 20.30 på Ztv är inte dumt... :thumbup:

Jolene
2005-04-12, 18:56
Idag kan det bli den första gången, det är champions league. Inter vs Milan - Ikväll 20.30 på Ztv är inte dumt... :thumbup:
Igår var det glädje med Dif och nu ska jag spana på Assyriska - Bajen (tror på 1-3), sen blir det nog Inter - Milan.

Det bästa med att kolla fotboll är att det är 22 män med snygga ben och rumpor och härliga kroppar och som har små shorts som glider upp i glidtacklingarna.
Fram för 70talsshortsen!!!

hammer95
2005-04-12, 19:00
Det bästa med att kolla fotboll är att det är 22 män med snygga ben och rumpor och härliga kroppar och som har små shorts som glider upp i glidtacklingarna.
Fram för 70talsshortsen!!!

Det håller jag definitivt inte med om :D

Cilia
2005-04-12, 19:04
Mmm, har varit lite humorbefriad på sistone. Överreagerade.



Ja, det blir ju den lite knasiga konsekvensen av mitt resonemang varför jag ska snickra lite på det. Jag tycker jämförelser med schlager etc haltar pga att bedömningen av vem som vinner i schack är objektiv medan den i schlager och dina andra exempel (nästan) är subjektiv.

Hmmm, jag börjar luta åt att det kanske inte går att sätta upp en rad regler som hjälp utan att det dels måste avgöras från fall till fall vad som är sport och inte, dessutom är det beroende på vem som gör bedömningen. Tror jag lägger ner försöken att komma någonvart och låter alla tycka precis som dom vill.
Kan dock upplysa om att alla som inte tycker som jag, tycker självklart fel.
Tusan att du ändrade dig på slutet. Jag hade redan börjat ladda upp för en attack på din nya vändning av vad som var sport och inte *gnisslar tänder*

Cilia
2005-04-12, 19:05
Igår var det glädje med Dif och nu ska jag spana på Assyriska - Bajen (tror på 1-3), sen blir det nog Inter - Milan.

Det bästa med att kolla fotboll är att det är 22 män med snygga ben och rumpor och härliga kroppar och som har små shorts som glider upp i glidtacklingarna.
Fram för 70talsshortsen!!!
Du glömde när dom gör mål och känner ett behov av att slita av sig tröjan.

Jolene
2005-04-12, 19:25
Du glömde när dom gör mål och känner ett behov av att slita av sig tröjan.
Tack! Hur kunde jag glömma? *popcorn*

Pingu
2005-04-12, 20:57
Hockey, finns inget som är i närheten

Dipshit
2005-04-12, 21:39
Ändå är troligen de flesta amerikanska fotbollsspelare mer vältränade på alla vis än vanliga fotbollsspelare. Märks att du inte varit bra på sport =).

Amerikansk är kul. Men själv gillar jag ju handboll också. Mer fart och fläkt än fotboll.
aah, hur kunde jag glömma handboll!??
am. football e grymt också!
ökar på listan:

1. Baseball
2. Taekwondo
3. Handboll
4. Am. Football

Hatlista:
1. Fotboll

HookersUnited
2005-04-12, 21:51
Ingen favorit, men skidskytte är jävligt kul att se på.

porja
2005-04-12, 22:09
Latsporten golf och trav är inte dålig :booty:
eller det är ingen sport alls

AcidSleeper
2005-04-13, 08:47
Absolut handboll! Så mycket stryk dom tar varje match men stiger upp utan vidare, det är riktig sport det... Och inte blir det slagsmål heller! :D

Metal_boy_
2005-04-13, 14:05
Hockey naturligtvis.

RobbeliRobban
2005-04-13, 14:08
SL. Starkast vinner. Kan det bli en mer rättvis tävling?