handdator

Visa fullständig version : Något galenskap...


Flaggan
2005-04-11, 09:43
Finns de något forum för folk som tycker om aktiviteter där adrenalinet flödar?
Som typ oplanderade expiditioner ,paddla i nilen , åka gummi båt i forsande bäckar osv... Eller finns de nått folk här som skulle vara intresserad att planera nått galenskap?

mvh
Flaggan

pellepedal
2005-04-11, 09:53
Ojojoj... Såna saker har man hållit på mycket med tidigare i livet.
Jag har nog hållit på med de flesta adrenalinsporterna som finns under ett antal år...

Jag vet inget forum för adrenalinpundrare....

Flaggan
2005-04-11, 09:55
Ojojoj... Såna saker har man hållit på mycket med tidigare i livet.
Jag har nog hållit på med de flesta adrenalinsporterna som finns under ett antal år...

Jag vet inget forum för adrenalinpundrare....

Ballt! Lust att berätta lite om vad du har haft för dig? Kanske lite tips om vad man skulle kunna hitta på?

Thony
2005-04-11, 10:01
ja skulle vilja

Flaggan
2005-04-11, 10:13
ja skulle vilja

Skulle vara najs med ett gäng som drog i väg någonstans och övervinna naturenskrafter.

Själv har man alltid velat vandra en öken vandring eller åka gummibåt ner för en brant flod eller nått.

Mina kompsiar är stadsråttor och lever i rutiner, något som jag hatar. Dom tycker att jag är galen som vill utsätta mig för fara.. men de är du som är hela grejjen.

Vad skulle du vilja tänkas kunna göra? Om du fick ett par dagar att planera?

pellepedal
2005-04-11, 10:20
Ballt! Lust att berätta lite om vad du har haft för dig? Kanske lite tips om vad man skulle kunna hitta på?Jag har hållt på med väldigt mycket, men för att nämna några av de roligaste sakerna...
Klättring (ofta soloklättring utan rep), fallskärmshoppning, skärmflygning, allmän extremåkning på snowboard, testa gränserna hur mycket en mountainbike håller för (en hel del visade det sig), dykning, vågsurfing, speedsurfing (vattnet är väldigt hårt i höga hastigheter), hoppa bungyjump från broar och klippor med klätterrep i stället för gummisnodd, åka på diverse saker på biltak så fort som möjligt osv osv....

Thony
2005-04-11, 10:26
Skulle vara najs med ett gäng som drog i väg någonstans och övervinna naturenskrafter.

Själv har man alltid velat vandra en öken vandring eller åka gummibåt ner för en brant flod eller nått.

Mina kompsiar är stadsråttor och lever i rutiner, något som jag hatar. Dom tycker att jag är galen som vill utsätta mig för fara.. men de är du som är hela grejjen.

Vad skulle du vilja tänkas kunna göra? Om du fick ett par dagar att planera?


ingen aning direkt, nåt extremt typ.haha.. riskera livet :thumbup:

raQblad
2005-04-11, 13:55
Ökenvandring lät väl lite extremt, men jag drar ofta ut (när jag är utomlands osv) på utflykter till olika platser. Något jag skulle vilja prova på är djungelvandring :thumbup:

jesse
2005-04-11, 13:59
hoppa bungyjump från broar och klippor med klätterrep i stället för gummisnodd

va e de för klätterrep? Låter som om de skulle bli vädigt stumma inbromsningar :confused:

pellepedal
2005-04-11, 14:07
va e de för klätterrep? Låter som om de skulle bli vädigt stumma inbromsningar :confused:

Klätterrep finns i två olika utföranden... statiska som inte töjer sig alls, och dynamiska som töjer sig en hel del.

Statiska bör man inte ramla i alls.. Det gör ont och är inte nyttigt.

Dynamiska kan man ta rätt långa fall i... Det bromsar mycket fortare än t.ex. gummisnodd, men i sverige har vi ju oftast lite kortare höjder att hoppa från än i tex Australien...

jesse
2005-04-11, 14:12
Klätterrep finns i två olika utföranden... statiska som inte töjer sig alls, och dynamiska som töjer sig en hel del.

Statiska bör man inte ramla i alls.. Det gör ont och är inte nyttigt.

Dynamiska kan man ta rätt långa fall i... Det bromsar mycket fortare än t.ex. gummisnodd, men i sverige har vi ju oftast lite kortare höjder att hoppa från än i tex Australien...

Ok, för dom klätterrepen jag har sett, troligen dom som du kallade statiska, skulle jag nog inte hoppa bungy med :D

Flaggan
2005-04-11, 15:33
Ökenvandring lät väl lite extremt, men jag drar ofta ut (när jag är utomlands osv) på utflykter till olika platser. Något jag skulle vilja prova på är djungelvandring :thumbup:

Det låter myspys! Säg till när du åker så skuttar jag med!

AnimalGen
2005-04-11, 16:31
Kör lite MTB Downhill lite då och då.

heltzonicka
2005-04-11, 17:35
Lifta sig genom hela USA i sann Kerouac-anda är något jag vill göra, men åker helst inte ensam så det blir svårt att lösa men jag försöker.

Baan
2005-04-11, 18:01
hm själv skulle jag vara mer intresserad av något inte lika sportinriktat, typ någon sorts militärtjänst någonstanns i världen.. helst genom FM men om man nu inte fixade det och hade inget som höll en kvar i Sverige samt inte var en fegis (som jag är idag hehe) så kanske civil contractor (eller vad det heter) i Irak hade vart något att prova på. Bra betalt om inte annat

Flaggan
2005-04-11, 18:32
Vad innebär civil contractor ?

Goddaniel
2005-04-11, 18:34
Cross är verkligen skitkul, finns inget bättre än att köra skiten ur sina kompisar som aldrig kört förr :cool:

Om det skulle bli cross hänger jag nog med beroende på var det blir.

:hbang:

Jense
2005-04-11, 18:51
bullrun! helt klart.

Baan
2005-04-11, 20:25
Vad innebär civil contractor ?

hm stavade jag fel?

jag är inte så jätteinsatt men kortfattat så jobbar man för ett företag som i princip legosoldat... visserliggen lite finare uttryckt så man kanske får för sig att man är någon sorts väktare men i princip skulle jag vilja säga att legosoldat är vad man är då. Enligt reklamen ska man vakta "lugna områden" men dom som hänger med har säkert märkt att en del såna civilianställda har blivit dödade på ganska brutala sätt så det är inte så jättesäkert ändå.

Att det finns en marknad för privata företag att anställa folk som gör jobb som jänkarnas militär kanske bör ta hand om egentligen beror på att om en contractor dör så är det få som bryr sig, kanske ens familj (om man ens har någon som bryr sig..) och så kommer man knappast dyka upp i siffrorna på döda soldater i Irak, så det är bara positivt för t ex Bushadminisatrationen att låta företag sköta vissa operationer i Irak. Det är i alla fall vad jag har för mig sas i en dokumentär om just dettta ämne som gick på svt för någon vecka sedan (?)...

pellepedal
2005-04-12, 09:52
hm stavade jag fel?

jag är inte så jätteinsatt men kortfattat så jobbar man för ett företag som i princip legosoldat... visserliggen lite finare uttryckt så man kanske får för sig att man är någon sorts väktare men i princip skulle jag vilja säga att legosoldat är vad man är då. Enligt reklamen ska man vakta "lugna områden" men dom som hänger med har säkert märkt att en del såna civilianställda har blivit dödade på ganska brutala sätt så det är inte så jättesäkert ändå.

Att det finns en marknad för privata företag att anställa folk som gör jobb som jänkarnas militär kanske bör ta hand om egentligen beror på att om en contractor dör så är det få som bryr sig, kanske ens familj (om man ens har någon som bryr sig..) och så kommer man knappast dyka upp i siffrorna på döda soldater i Irak, så det är bara positivt för t ex Bushadminisatrationen att låta företag sköta vissa operationer i Irak. Det är i alla fall vad jag har för mig sas i en dokumentär om just dettta ämne som gick på svt för någon vecka sedan (?)...

Så en av dina drömmar är alltså att bli legosoldat?
Varför? Vad är tjusningen?

Flaggan
2005-04-12, 15:33
Såg på Adventure channel igår, var det ett program om ett par som gick igenom Australiens öken, från väst till öst på 3 år. Nån annan som såg det?

pellepedal
2005-04-12, 15:38
Såg på Adventure channel igår, var det ett program om ett par som gick igenom Australiens öken, från väst till öst på 3 år. Nån annan som såg det?

Nope, men det låter väldigt tråkigt... Själv vill jag ha snabba kickar.

ölobrännvin
2005-04-12, 16:15
Jag skulle kunna tänka mej att gå en lång sträcka i kanadas skog/berg. Jag tycker att risken att bli skjuten inte alls känns lockande utan mer puckat, åtminstonde om man inte är utbildad soldat och för nån annans krig skulle jag aldrig riskera livet även om vapen kan vara roliga ibland. Jag är nog typen som hellre plågar ihjäl mej av svält och köld antar jag.

Flaggan
2005-04-12, 16:32
Jag skulle kunna tänka mig göra en resa runt medelhavet, typ cykla en bit , vandra en bit osv..

http://img26.echo.cx/img26/830/medelhavet1kr.gif (http://www.imageshack.us)