handdator

Visa fullständig version : "Vill man bli fin får man lida pin"


nina
2002-02-07, 14:00
En tjej som följer trenden...

Jag tänkte lägga up min träningsdagbok på nätet.
Jag är en tjej på 23år och har tränat större delen utav mitt liv.

I somras så slutade jag röka vilket resulterade i en viktökning på 10kg fett. Dessa kilon tränat jag för att bli av med.
Men framför allt så tränar jag för att jag tycker att det är så himla kul.

Mitt träningupplägg ser ut som följer 3gg i veckan konditions träning. 1gg i veckan Yoga
och ca 2gg i veckan styrka.
På måndagar kör jag dubbelpass (styka+kondition) och Yoga räcknas inte riktigt eller hur? Eller tränar jag för mycket?

Jag äter bra mat alla dagar utom på Fredagar
då äter jag allt jag vill.

Mina mål är att väga 70kg när jag åker till
London i Maj och att orka springa vårruset.

För att nå dessa mål så tränar jag med pulsmätare.

I min träningsdagbok skriver jag upp vilken intensitet min träning var, tex hög eller låg, vilken pulszon jag trävade efter att hålla mig i och hur länge jag lyckades.
Jag för även ner hur mycket kalorier jag förbrukar och hur mycket utav kalorierna som var fett i %.
Jag kollar även min syreupptagningsförmåga i
gång i månaden för att kolla min kondition.

Imorse tränade jag step upp
och det såg ut som följer

Tid Träningsform Pulszon Limits Snittpuls
1:03 step hög 151-171 157(trött)


Kcal Fett Fettkcal
602 35% 210.7


Jag vill ha massvis med tips och bra och dålig kritik.

Tack och hej leverpastej
Nina

develer
2002-02-07, 14:45
Låter bra att du slutat med rökandet! Hur går det med det då? Du har inte fuskad där... Eller??

nina
2002-02-07, 15:02
nej inte en cigg på 6månader.

Jag har ju astma så jag tänker på det varje gång jag blir sugen.

Ja ja jag vet att det var otroligt korkat att röka när man har astma, men jag har ju slutat.

Nina

e34
2002-02-07, 15:54
har du rutor?

nina
2002-02-07, 21:15
är det viktigt eller...om jag skriver att jag skall gå ner 10kg så verkar det lite kanske lite konstigt om jag redan har rutor på magen och väger över 70kg...nå ja...som sagt nej det har jag inte.

Jarod
2002-02-07, 21:35
Det har du visst!!! Men dom kanske inte syns än...
Keep on rollin´..

Mvh Danne

steefann
2002-02-07, 22:45
Det bästa sättet att göra dig av med fett på är morgonpromenader som du förmodligen redan hört X antal gånger. Jag dricker inte kaffe i vanliga fall för det är ett gift precis som så mycket annat här i världen men inför sommaren brukar jag ta en stor kopp kaffe, lite vatten, lite protein och ta en rask promenad i 45 minuter ( på vintern är nog löparband att rekommendera ).

Tycker det känns lite nördigt att gå för att bränna fett men "tyvärr" är det klart effektivast och i synnerhet på morgonen då förbränningen hålls uppe en bra bit in på dagen.

I och med att du går blir du inte övertränad i första taget heller och kan även gå på eftermiddagen utan att slita ut dig...

Funderat på det?

tn22aj
2002-02-09, 14:27
Håller med Steffo. Oavsett vad somliga säger om morgonpromenader (att ifall man bränner fett på morgonen så kompenserar kroppen det med att bränna fler kolisar resten av dan..blabla..) så funkar det himla bra för de flesta. Går lätt att addera till vanliga träningsschemat, då det inte riktigt känns som man tränar "på riktigt" när man går, även om man gör det snabbt. :)
Och vill man inte dricka gift finns ju alltid koffeintabletter.. :D

nina
2002-02-12, 18:21
det var ett tag sen sist, ibland så känner man helt enkelt inte för att skriva långa inlägg men jag tar mig i kragen idag.

Jag har haft ont i ryggen i ca 1vecka och inte tränat så mycket.

I lördags så gick jag 60minuter på gåband och 10minuter i trappmaskin. Det bränner bra med fett faktiskt. I söndags så gick jag på ett Force pass. Brukar bara styrketräna men eftersom det var en kompis som hade passet så gick jag på det. Otrolig träningsverk i rumpan igår. Det är nog bra att varva kanske. Känner att det är lättare att träna när det är nån som puschar en.

Igår så gick jag på ett steppass men kände att det verkte för mycket i ryggen så jag gick efter halva passet, hade också skit hög puls så idag slappar jag och kollar på OS.

Jag vet att morgon promenader är bra och jag försöker att träna tidigt så ofta jag kan. Tyvärr så tillåter inte jobbet det mer en ca 2gg i veckan.

Här kommer siffrorna från min träningsdagbok.
Det kanske finns nån annan som pulstränar och tycker det är kul att läsa...annars så får jag väl sitta och läsa detta själv.

09/2
Tid 1:10
träningsform gång + stepmaskin
snittpuls 138
limits 156-136 low
in zone 29min
kcal 516
fett 55%
fett kcal 283kcal

10/2
tid 1:04
träningsform Force
snittpuls 131
limits 154-134 low
in zone 25min
kcal 439
fett 55%
fett kcal 241

11/2
tid 31
träningsform Step-k
snittpuls 177 (jisses)
limits 174-154 High
in zone 6min
kcal 356
fett 25%
fett kcal 89kcal

Jaja inte så bra igår alltså...men mår mycket bättre idag. Går och tränar i morgon.

Känns som att träningen verkligen börjar märkas nu. Känns kul.

Imorgon så skriver jag lite om hur jag äter så kan alla kritisera etc.
Jag ska även ta hem kortet från gymmet så jag vet vilka vikter jag har på de olika maskinerna.

Ha det
Nina

Pumping
2002-02-12, 20:47
Det där ser ju mycket bra ut! se nu till att du finner motivation till alla passen och fuska inte med maten!

det viktiga är att du orkar hålla ut och träna länge nu. att du får in de i din vardag så ska du se att du kommer få fina resultat (om du inte fuskar med maten)

lycka till!

Nadia
2002-02-13, 09:23
Hej Nina!
Kul att läsa om din pulsträning. Pulstränar själv. Började i december i fjol och det gör min träning roligare tycker jag. I går körde jag kondition med snittpuls 157.
Hur räknar du ut fettprocenten?
/Nadia

nina
2002-02-13, 12:18
Ok då är jag väl tvungen att berätta hur och vad jag äter om dagarna.
Till lunch och middag så äter jag ofta efter Arlas lätta receipt. de innehåller ej mer än 550kcal per portsion.


Frukost
Gröt
2dl Fiberhavregryn
4dl vatten
40gram sylt eller typ 1/2 dl
3dl minimjölk

mellanmål
ett äpple och en apelsin med 2msk keso

Lunch
kykling wook med grönsaker och cous-cous
max 550kcal

mellanmål
ett äpple och en apelsin med 2msk keso

middag
fisk eller kyckling med ris(oftst vildris)
och grönsaker max 550kcal

Typ så ser mina dagar ut.

Vad tycks.
Äter jag för mycket eller för lite?


Nadja-
på min pulsklocka så specar den ut hur mycket av kcal som är fett...mycket bra.

tn22aj
2002-02-13, 23:25
Om jag var du skulle jag stoppa i mig mer protein.. När jag började göra det så märkte jag skillnad nästan på en gång. Framförallt styrketräningen går bättre, + att fett har försvunnit = excellento. :D
Sen så håller man sig mättare på det viset också (vilket är nödvändigt om man får för sig att dieta. :))

nina
2002-02-15, 19:14
Hej igen.
Mår inget bra just nu.. ont som fan i ryggen.
Har fått en muskelbristning i ländryggen och har nu fått ett blåmärke stort som en knytnäve. Kul va? -NOT
Jag skriver lite mer när jag har nått att komma med.

I kväll blir det soffan och hockey...

Nina

-Tessan skall börja äta mer protein och se om det hjälper. Tack för tipset

AnderssoN
2002-02-15, 23:19
Hallå Nina!

Så du är också från den vackra staden S-tälje? Och samma ålder har vi också, kul. :)

Men jag pluggar inte längre, utan arbetar för fullt. Du verkar ha bestämt dig för att verkligen komma någonstans med träningen, trist bara att du fått en skada i ryggen. Håller tummarna för att den ska gå över snabbt!

Sen får vi väl ta och heja fram våra svenska hockey-gubbar när de drabbar samman med kanadickerna i natt...

nina
2002-02-16, 18:21
Andersson- uppvuxen i S-tälje. Men staden är ju ganska stor. Det är nog ingen chans att jag vet vem du är, om vi inte gick i skolan tillsammans. :D

Ryggen är bättre idag- men det blir nog inte mycket träning nästa vecka. troligtvis lite gång på löpband. Jag får nog ta det lite lugnt men jag ger inte upp- än.

nina
2002-02-21, 14:34
Nu är jag back in business, eller det känns mycket bättre iallafall.

Idag skall jag gå på löpband och köra lite styrka efteråt.

Skriver och berättar hur det gick lite senare.

Nina

nina
2002-02-21, 20:14
började lite lätt idag men det känns inte toppen. Kom till gymmet och gick på gåband ca 45min. Hade svårt att komma upp i puls och var trött i ländryggen och rumpan. Känner mig som en gammal kärring.
Just nu kämpar jag med maten i stället. Är det klokt?

Jag är ju som ni kanske förstått inte jätte insatt när det gäller deff etc men jag undrar hur en deff skall se ut om jag vill gå ner i vikt?
Jag äter nu när jag håller vikten ca 2500kcal per dag.

Tips är välkommna. Är det nödvändigt att äta protein tillskott? och vilket isåfall?

Tack

Pumping
2002-02-21, 20:22
För att gå ner i vikt är det inte viktigt med proteintillskott. det kan hjälpa att hålla nere hungern om du har sådana problem..
det fins ju proteindieter men de kan till och med vara farligt...

Fiskolja är de jag skulle rekomendera. sedan fins det även resepbelagda mediciner som binder fett... annars är det nog bäst att dra ner på maten. lysna på din kropp ät fler små rätter undvik snabbakolhydrater och fett... annars fortsätt träna. det är de enda som funkar i längden!

nina
2002-02-21, 20:27
jag tror att jag skall köra hårt med maten nu inågra veckor. Börjar på Måndag när lönen kommer. Tror att jag äter lite för lite grönsaker och frukt just nu.

Jag tror inte på mediciner och äter inte om jag inte måste. CLA får jag finnar av - inte trevligt.

Kanske skall prova fiskolja eller Tea.

Om jag ligger på ca 2000kcal i ca 1månad och sedan ökar till 2500kcal ett tag. Vad tror du om det?

Pumping
2002-02-21, 21:15
Titta dina privata medelanden... :eek:

leo
2002-02-24, 01:50
Jag tror inte du skall ligga högre i kcal iallafall. Men det är ju en fråga om hur mycket du tränar och vad du är beredd att satsa.

(Nina: Har du sett att jag bytt min slogan)

nina
2002-02-26, 09:43
Tja

Ja då är det en vanlig Tisdag och inget har man att göra. Dött på jobbet.

Eftersom jag inte riktigt kan med att träna ännu- vilket alla redan vet så ägnar jag all tid åt att gå så mycket som möjligt och att äta så bra som möjligt.

Mår riktigt dåligt av att inte få träna, har en grym överskottsenergi. Nån som har nått tips?

Jag måste också hitta ett nytt ställe att träna på.

Ikväll ska vi storhandla vilket betyder att jag skall vara skitnyttig i flera veckor nu.

vi höres.
Nina

Jarod
2002-02-26, 12:51
Ursprungligen skickat av Nina:
<STRONG>Mår riktigt dåligt av att inte få träna, har en grym överskottsenergi. Nån som har nått tips?</STRONG>


SEX!!!

nina
2002-02-26, 13:06
:)

nina
2002-02-27, 15:25
en ny dag utan träning.
Känner mig helt ok men vet att jag får skit ont om jag överanstränger mig. Ska prova att gå på löpband och cykla lite imorgon och se hur det känns. Håll tummarna.

Var och storhandlade igår så nu finns det inga dåliga ursäkter längre. Föresten så var all frukt och grönsaker halva priset :)

Annars så känner jag mig väldigt stolt över att jag bestämmt mig för att börja plugga och har precis begärd tjänstledigt i 1år från och med i Augusti. Pirrigt värre.

Ha det

nina
2002-03-04, 19:28
tjenar!
Hade svårt att hitta min dagbok...det är ju ingen som komenterar eller liknande längre :(

Men idag har jag faktiskt tränat :)
och det känns jätte bra.

Körde ett väligt lätt konditionspass men kom ändå upp väldigt bra(för bra) i puls.

Så här såg träningen ut.

träningsform : Aerobics basic
tid : 60min
puls zone : 137-157
inzone : 11min :eek:
snittpuls : 161 vågar knappt skriva
Kcal : 588kcal
varav fett : 35%

Har fått en hel del komplimanger idag också, en tjej på jobbet sa att jag såg väligt smal ut och frågade om jag gått ner ivikt, och på gymmet så sa tränaren att det nog var dags för mig att köpa nya byxor för de jag hade på mig var ju lite väl baggy.
Så det skall jag leva på resten av veckan

:)

Ha det
Nina

Jarod
2002-03-04, 19:45
Baggypants är ju hardcore!!! :D (även om det är fult...hahaha...)

Lägg upp en bild på dig så ska du se att folk börjar kommentera.. ;) Killarna här "älskar" bilder...hehe..

Grattis till komplimangerna!
Mvh Danne

Pumping
2002-03-04, 20:10
Kul när nått händer va? :D

själv e man fast i skolbökerna :(

fortsätt bara å träna nu så kommer sommar formen va bätre än någonsin ;)

nina
2002-03-13, 20:15
hallå där ute!!!! Nina is back on track!!!

Idag har jag tränat och för första gången på 4veckor så känner jag inte att det gör ont någonstans i ryggen. Känns verkligen så jävla bra. Tack till Peter som ringt och tjatat, hade lixsom tappat sugen och vart lite rädd också...inte kul när det inte känns bra.

INFO
träningsform : Step Kondition
tid : 60min
puls zone : 157-177
inzone : 23min
snittpuls : 172 (kanske har tappat en heldel konditionsmässigt)
Kcal : 659kcal
varav fett : 30%

Ha det gott

Nina

Pumping
2002-03-13, 22:22
Back on track!

kul att se hoppas ryggen bråkas mindre!

:)

nina
2002-03-13, 22:37
tack pumping :)

Tänkte faktiskt be er alla om lite hjälp också. Jag ska nästa vecka träffa en pt och gå igenom mitt träningsprogram och få ett styrketräningsprogram. Har kört vad jag tyckt vart bra förut men vet på ett ungefär vilka maskiner som man bör använda.
Nu till min fråga - jag har ju en dålig rygg och undrar om det finns någon maskin som är bättre eller sämre, eller nått jag skall tänka på?

Ska jag be om ett program som kör igenom kroppen flera gånger i veckan eller 1?

Tack på förhand

Petrus
2002-03-13, 22:39
&gt;Nina,

:) Skönt att ryggen blivit bättre. Nu ska Vi nog få fart på dig igen ska du se... :D
Må väl,

Petrus

Pumping
2002-03-13, 23:58
Vet inte om du mins... men jag har haft ichias... och fått träna upp min rygg under en lång period för att ens kunna jogga igen.

fast jag är osäker på om ett ryggskott fungerar likadant. men jag har nog en heldel tipps om du villha... :rolleyes:

nina
2002-03-14, 00:02
klart jag vill. Maila mig :)

Tanken är att jag ska börja köra styrka seriöst och vet inte hur duktiga ptna är. Tänkte att man kan ju var förberedd och därför är jag tacksam för all hjälp jag kan få.

Muskelsmurfen
2002-03-14, 10:19
Skoj att du tänker börja satsa på styrka åxå :)
Hur mycket styrketräning har du tränat tidigare?

nina
2002-03-14, 11:54
jag har tränat simmning i 12år(lite styrketräning) och sen uppehåll på 3år, sen 1år styrka på nautilus och 1års uppehåll. Nu kondition och styrka(bodypump-muskel)sedan juli förra året och nu styrka -Nina ska bli stark och få stora fina muskler :) (inte jätte stora men synliga)

Powerbear
2002-03-14, 13:06
Bra grund du har, så det ska nog inte vara några problem att nå fram till dina mål.
Och här på forumet finns det ju folk med gedigna kunskaper.
Bara att önska dig lycka till. :)

nina
2002-03-14, 17:16
sitter här på jobbet och är lite trött...lång dag av möten och möten och möten.
Iallafall så tänkte jag skriva ner lite siffror ang min kroppsstorlek. Vägde imorse 74,6kg

Stuss :100cm
Midja :74cm
Bröst :86cm
Armar :31cm
Lår :59cm

då var det avklarat.
Tycker det är svårt att minska i låren, tyvärr så växer de bara.

Men vi får väl se vad som har hänt om en månad ca... ska från och med imorgon börja med promenader och sen styrka. Hoppas ryggen orkar med lite kondition också "I LOVE STEP" :D

Vi hörs
Nina

Powerbear
2002-03-14, 18:57
...bra få se lite mått och vikt...det bör man ha koll på...snart dax för mig med att lägga ut det igen, är ett tag sedan. :)
Vet du jag började faktiskt med styrketräning för min onda ryggs skull...
Och idag är det inga problem med den (peppar peppar).

tn22aj
2002-03-18, 14:12
Detta ser ju jättebra ut!
Säger också grattis til komplimangerna, såna är det alltid kul att få! :)

nina
2002-03-18, 19:19
hallå där ute...

Idag har jag tränat Aerobics Basic. Glömde att sätta på pulsmätaren men kom på det efter halva tiden. Siffrorna blir kanske lite konstiga.

träningsform : Aerobics basic
tid : 44min
puls zone : 157-177
inzone : 12min
snittpuls : 158
Kcal : 431kcal
varav fett : 35%

Känns bra i ryggen och jag vågar nog köra åtminstånde 1gg till denna vecka.

Jag ska köpa Coops mat PC sak och börja skriva upp allt jag äter. (hoppas att jag inte blir lika knäpp som när jag var med i viktväktarna).

Annars så har jag inget att tillägga.

Ha det
Nina

nina
2002-03-19, 19:05
idag har jag varit med om en träningsmardröm... tänk er att det är så trångt på aerobics golvet att du snubblar över en annan tjejs skor :( blev så sur att jag gick därifrån.

Gick 45min gåband och 10min stepmaskin.

träningsform : Gång/step
tid : 55min
puls zone : 137-157
inzone : 40min
snittpuls : 138
Kcal : 398kcal
varav fett : 55%

Sen jag fick min pulsklocka i julklapp så har jag svettats bort 16494kcal och tränat 34tim. Tänk på att jag har haft ryggskott innan ni säger att det var lite .

Nina :)

nina
2002-03-20, 19:05
Tjenar alla glada - idag hade jag min första adrenalin kick på ca 4veckor. F-an va bra det känns. Imorgon blir det step (don´t forget I LOVE STEP)

Och sen styrketräningsintro med PTn.

Ok dagens träning:
träningsform : Gång 40min/ Trappmaskin 20min
tid : 60min
puls zone : 137-157
inzone : 42min
snittpuls : 148
Kcal : 495kcal
varav fett : 50%

Så gick man hem i hagelstorm och vad väntar innanför dörren? jo färdig middag. Tack tack :)

Ha det
Nina :)

nina
2002-03-21, 21:56
Hej

Idag har jag tränat 2gånger och känner mig as trött.

träningspass 1: step kl 0730 på morgonen.

träningsform : Step
tid : 66min
puls zone : 163-183
inzone : 43min
snittpuls : 160
Kcal : 643kcal
varav fett : 40%


Sen så träffade jag ptn.
Eftersom jag har fått instruktioner att inte träna för hårt så fick jg ett väldigt lätt träningspass till att börja med, jag blev lite besviken för jag trodde att jag skulle få lite roligare övningar, skit samma. Skratta inte åt vikterna eftersom detta var 1st gången.
Jag tyckte det kändes bra.

Benspark 12,5*12/ 15*12
Bencurl 10*12 / 12.5*12

Sittande rodd 12*12 /15*12

Bröstpress 7*12 (oj va svag) 10*12

Mage och ryggresningar.

Det var allt för idag.

God natt.
Nina :)

nina
2002-03-21, 22:35
----tystnad------

Pumping
2002-03-21, 22:43
*ler*

det kommer det kommer...

sen så när man kör 12 på bensparkarna är de lätt att syran börjar komma... så de blir ju extra tungt hehe men härligt ;)

Powerbear
2002-03-21, 22:53
...vikterna i all ära, men det som är av värde är ju att det känns bra, likaså ett rätt utförande av övningar...kör på så... :)

nina
2002-03-22, 17:39
Äntligen Fredag.... har precis kommit hem från en skit dag på jobbet.

Har varit hos Naprapaten som har masserat så jag är helt öm i hela ryggen.

Idag blir det godis och film :) med kärestan. (k)

Imorgon träning och på Söndag första träningspasset med kärestan, han har äntligen tagit sig i kragen och ska börja träna -kul tycker jag.

Ha det
Nina :)

Pumping
2002-03-22, 17:48
hehe se va lite kvinlig charm kan göra ;)

nina
2002-03-22, 17:51
det är bara du som komenterar min dagbok- gulligt av dig.


Kram
Nina

nina
2002-03-23, 14:47
hej

Muskelpass 90minuter idag. Grymt jobbigt eftersom jag fortfarande är öm i ryggen efter att ha varit hos naprapaten.

Detta var vad jag mätte. Märker att jag lätt glömmer bort att sätta på klockan.

träningsform : Muskel
tid : 70min
snittpuls : 128
Kcal : 460kcal
varav fett : 55%

Ikväll så blir det tjejsnack.

Vi hörs
Nina

Imorgon så tänkte jag berätta lite om mina framsteg. Det märks verkligen nu :)

JJ
2002-03-23, 14:54
Vi väntar med spänning. Kul att det går bra för dig :)

Powerbear
2002-03-23, 17:04
Ska bli kul läsa om dina framsteg...och du glömma klockan gör ju inget...vore värre om du glömde köra träningspasset eller hur... :D

nina
2002-03-24, 19:40
Hej

Idag har jag varit och tränat med killen och en kompis. Kul faktiskt.

Körde 60minuter i jogging maskinen. Säg ut enligt följande.

träningsform : Joggingmaskin
tid : 60min
puls zone : 143-163
inzone : 19min
snittpuls : 161
Kcal : 582kcal
varav fett : 40%

Sedan så provade jag alla maskiner som killen och klarade samma vikter. Bicepscurl på 7 snäppet (vet inte hur många kilo det är)samma vikt på triceps maskinen.


Ha det bra
Nina :)

nina
2002-03-24, 19:45
Ja just det jag lovade att berätta om mina framsteg.
Jag har sen i October-November gått ner 5kg. Jag har minskat ca 2cm i midja och i stuss. Jag har totalt byggt om hela min rumpa, den ser inte lika dan ut om jag säger så.

Jag har också fått bättre kondis och ökat min syreupptagningsförmåga från 33 (ni som pulstränar fattar) till 38. Vilket jag tycker är skit bra.

Slut på skrytandet.

krambanan
2002-03-24, 19:50
Hej!
Härliga resultat! Lycka till i fortsättningen... :D

Kram Maria

Minimjölk
2002-03-24, 21:00
Kul att läsa din träningsdagbok, du verkar vara en målmedveten tjej. Jag tycker du är stark som slutat röka !

Morgonpromenader och styrketräning med sund kost är det bästa om man vill bli fit. Du verkar ha förutsättningar för att lyckas!
Kämpa på! :)

nina
2002-03-25, 19:15
Hej

Idag har jag varit på gymmet och tränat styrka. Kände mig inte motiverad för 5öre...men gick ditt iallafall.

träningsform : uppvärmning och styrka
tid : 55min
puls zone : 143-163
inzone : 12min
snittpuls : 134
Kcal : 391kcal
varav fett: 55%

Benspark 15*12/ 12,5*12
Bencurl 10*12 / 12.5*12
Sittande rodd 15*12 /20*10
Bröstpress 10*12 /10*10
Max på ryggresningar och mage

Ska köra fler set nästa gång. Är det ok att köra igenom övningarna 2gg och sen börjar om från början och köra alla övningar med 2 set igen?

Ha det gott
Nina :)

nina
2002-03-26, 17:19
Hej o hå,

Ingen träning idag utan storhandling med sambon.

Vi hörs imorgon.

Nina :)

Forest
2002-03-26, 19:47
Bra jobbat Nina!

Du kommer säkert att få bra resultat med ditt program. Lita bara på att det går åt rätt håll hela tiden och ge inte upp! Tänk på hur du kommer se ut om två år med den energin och satsningen ;)

Jag har själv haft ryggskott. Efter styrketräning så är hela mittpartiet mycket stabilare och det känns nästan uteslutet att få ont av normala aktiviteter. Jag kan nu till exempel sova nedhasad i en flygstol i 6 timmar utan att få ont!

Gör mycket ryggresningar, sittande rodd, magcruncher. När du blir bra i ryggen kan du börja med knäböj och lätta marklyft.

Skall du köra mer styrkeövningar så gör hellre 4 set i rad. Ännu bättre är kanske att göra tre set med lite tyngre belastning. Men akta sluta direkt med övningen om du får bara lite ont i ryggen.

Fultjack
2002-03-27, 07:10
alltid trevligt när det går bra för folk =)

kepp on fighting

nina
2002-03-27, 18:54
Hej

Tack för all uppmuntran :) va glad jag blir.

Jag har varit så duktig idag. Chefen var och handlade 5 pappkassar med godis !!!!!
5 kassar....jä-vla massa godis, men jag åt inget alls. :) Kändes väldigt bra att jag inte var där och nallade...

Nåja ska försöka skriva ner vad jag tränade idag trots skakande armar...var lite jobbigt idag.

träningsform : styrka + uppvärmning + 10min step maskin
tid : 66min
puls zone : 135-165
inzone : 19min
snittpuls : 127
Kcal : 392kcal
varav fett : 55%

Benspark 15*12/ 12,5*12 /12,5*8
Bencurl 10*12/ 10*10 /10*8
Sittande rodd 20*12 /20*12 /20*4
Bröstpress 10*8 /10*8 /10*8
Max på ryggresningar och mage

Har även börjat väga (ej lunch) vad jag äter, och det verkar som jag äter ungefär som jag trodde.

Imorgon blir det step up på morgon- Can´t wait.

Kramar
Nina :)

nina
2002-03-28, 19:02
blev ingen träning idag...var medvetslös vid 0630tiden då jag hade tänkt träna och nu på eftermiddagen så kände jag mig bara trött och hängig...inget roligt alls.

Har som sagt var vägt min mat i några dagar nu och det är inget kul att se hur glupsk man är. Har ätit i snitt 2200kcal om dagen.
Är det för mcyket??

Såg också på en gång att jag äter på tok för lite protein så idag gick jag iväg och köpte triple whey fuel med choklad smak.

Jag ska hålla diet tills jag åker till London den 05Maj. Blir väl ca 5veckor. Äta ca 1700-1800 kcal uppdelat på 20%fett 25%protein och 55%kolhydrater.

Låter detta vettigt??
Jag ska styrketräna 3gg i veckan.
Köra kondition på Måndagar och Torsdagar.
kanske på helgen också.

Tror ni att jag orkar detta?

Nina :)

Forest
2002-03-28, 19:13
Det blir jobbigt och det hänger på viljan om du klarar det. Det skulle ge superresultat!

Jag skulle öka andelen proteiner ytterligare något.

nina
2002-03-28, 19:52
hur mycket protein tycker du??

Ska jag gå på löpband ca 30minuter i samband med styrketräningen också?

Har ej ork att gå morgonpromenader. + att jag bor där det inte är så kul att knata runt kl 0630 på morgonen.

nina
2002-03-29, 17:27
Hej

Idag var killen och jag iväg och tränade tillsammans.
Jag skrev inte upp vilka maskiner eller vikter för vi använde inte de som jag brukar.

träningsform : styrketräning + 30minuter i joggingmaskinen.
tid : 79min
snittpuls : 123
Kcal : 459kcal
varav fett : 55%

idag ska jag vara duktig med maten...men imorgon så blir det både det ena och det andra.

Glad Påsk på er

Nina :)

nina
2002-03-29, 19:43
föresten så har jag börjat min 1800kcal diet redan idag men kör en ätardag imorgon enbart för att jag ska på 50års kalas hos svärmor. känner dock att första dagen går riktigt bra.

såhär blev fördelningen för första dagen: 28%protein, 20%fett och 52% kolhydrater. Bra va?? duger?

Är inte alls hungrig men ska käka snart iallafall :D

emmzan
2002-03-29, 20:12
jag hejar på dig!! ska bli kul att "höra" hur det går.
/emmzan

Forest
2002-03-29, 20:19
Det är ju många här som förespråkar 40/40/20 fördelning av näringsämnena. (20% är fettet)

nina
2002-03-30, 12:32
&gt;&gt;Forest :40% protein är nog lite mycket tror jag iallafall just nu. Jag har ju inga tävlingsambitioner utan vill bara komma i form för min egen skull.

&gt;&gt;Emmzan: tack, vi får väl stötta varandra, för det här kommer nog att bli lite jobbigt tror jag. :)

Idag har jag varit ute på min absolut första morgonpromenad. Gick 60minuter in till stan och lite kringelkrokar på hemvägen. Möte Emma Sjöberg som var ute och gick med barnvagn :) Annars så var ju vädret perfekt och det var skönt att få lite motion.

Kommer troligen att köra lite promenader på helgerna framöver.

träningsform : Morgonpromenad
tid : 59min
snittpuls : 133
Kcal : 287kcal
varav fett : 60%

Jag drack lite kaffe och tog en proteindrink innan jag gick ut...det är väl så man ska göra??

Påsk Kramar till er alla

Nina :)

nina
2002-03-31, 16:46
Hej

Idag var det fullt ös medvetslös på gymmet. JAg blir otroligt peppad av att träna med killen min.

Så här gick det idag:

träningsform : styrka + uppvärmning 10min step maskin
tid : 76min
puls zone : 143-163 (går inte att få nån vettig mätning
inzone : 4min
snittpuls : 123
Kcal : 449kcal
varav fett : 55%


Benspark 12.5*10/ 10*10 /10*10
Bencurl 10*10/ 12.5*10 /12.5*8
Sittande rodd 20*12 /20*12 /15*12
Bröstpress 10*10/15*10 /15*8
Max på ryggresningar och mage

vi körde även biceps med maskin och triceps med fria vikter. Triceps körde jag 6kg a 12*3. Biceps vet jag inte men det var tungt.

Jag kommer att ha vidrig träningsverk imorgon :) men det gör ingenting.

Ang maten så går det bra med 1700-1800kcal deffen.

Jag ska köra den stenhårt hela veckan och se om jag gått ner nått annars så får jag nog dra ner lite till.

Kramar
Nina

nina
2002-04-01, 12:37
Hej

Vaknade kl 1100 och drack en proteindrink och lite kaffe...sen gick jag ut på promenad. Samma som förra gången fast åt andra hållet. Det tog ca 50minuter.

träningsform : förmiddags/morgon promenad
tid : 50min
puls zone : 143-163 (går inte att få nån vettig mätning
inzone : 0min
snittpuls : 121
Kcal : 234kcal
varav fett : 60%

total kcal sen i julas : 20908kcal
Totaltid för träning (förutom när jag glömt klockan) 44timmar 26minuter.

Nu ska jag tvätta cykeln och fixa hemma.

Kramar
Nina

nina
2002-04-02, 12:57
Hej

Är så hungrig.....min diet gick ju så bra när jag var hemma och vaknade ca 1100 men nu? hungrig som bara fan. Går det över?

Ska absolut klara det här i 5veckor inga problem men jag måste få gnälla av mig lite.

Nina :)
hungrig

nina
2002-04-03, 20:04
Hej

Idag har jag tränat med killen min. Styrketräning och 30minuter joggingmaskin.

träningsform : styrka + joggingmaskin 30min
tid : 90min
puls zone : 143-163
inzone : 20min
snittpuls : 138
Kcal : 688kcal
varav fett : 55%

Är konstant hungrig, men men det går väl över.

Har legat på ca 1750kcal per dag nu i 4 dagar och känner mig smalare redan. Fast ja ja vet att det bara är inbillning.
ligger på ca 15%fett/30%protein/55%kolhydrater.

På Fredag eller Lördag ska jag ha en ätar dag. Guuud va gott.

Nina :)

nina
2002-04-03, 20:15
Hej

Jag kollade på mitt matschema för de senaste dagarna och undrar om jag verkligen äter ok.

Jag äter ca

240g kolhydrater "bara långsamma och medel"
120g protein
40g fett

ska jag öka nått eller minska nått ? äter ju som sagt var ca 1700-1800kcal nu under min sk deff.


Hjälp

Nina

nina
2002-04-04, 18:57
Hej

Idag har jag kört step up och det var as kul... I love it.

Glömde klockan hemma så det blev ingen pulsmätning.

Allt känns toppen och den värsta hungern har faktiskt börjat gå över.

Nina

nina
2002-04-05, 17:31
Tjao.
Fredag och as stressig dag på jobbet. Kändes bra att inte gå direkt hem utan att gå till gymmet först och bli av med lite aggresioner. Känner av lite i sätesmuskeln efter träningen så jag ska ta det lungt i helgen.

Igår bokat jag semestern. Grekland 2veckor...så nu har jag nått att se fram emot.

Ang deffen eller vad man nu ska kalla det så hade jag gått ner över 1kg när jag vägde mig imorse :) kanske klarar 70 sträcket innan London :) hoppas på det iallafall.

träningsform : styrka + uppvärmning 10min step maskin
tid : 60min
puls zone : 137-157
snittpuls : 120
Kcal : 308kcal
varav fett : 55%

Benspark 12.5*10/ 12.5*8 /12.5*12
Bencurl 12.5*10/ 12.5*10 /12.5*11
Sittande rodd 15*12 /15*12 /15*12
Bröstpress 15*10/15*10 /20*8
kände mig stark i bröstpress för killen efter hade bara 25kg hihi. :) :)
Biceps i hiss (?) 12.5*8 / 10*8 / 10*8
Triceps med fria vikter 6*12*3

Max på ryggresningar och mage


Nina :)

Pumping
2002-04-05, 17:35
*ler*

kul å se att du håller dig frisk å kry nu!

:)

nina
2002-04-06, 23:58
tack tack. Du är snäll du pumping :)


Full är jag nu och roligt har jag haft ikväll...


I morgon väntar en proteindrink på morgonen :D

Ha ha

nina
2002-04-07, 12:48
Hej

Idag är det inte direkt dagen efter men känner mig lite allmänt seg. Min sk ätardag slutade med att jag hade as ont i magen och mådde illa...men jag får väl skylla mig själv. Kul hade jag iallafall.

Vågar inte träna idag heller pgr av lite småont i sätesmuskeln. Jag ska till naprapat nästa vecka så då blir det väl bättre hoppas jag.
Har också bestämt mig får att inte köra så mycket hårda step up pass för det är troligen det jag får ont av. Ska köra joggingmaskinen istället för den är skön som fan och svettig blir man. :)

Vi får hoppas att jag fortsätter att gå ner i vikt även denna vecka, men det tror jag nog. Det känns iallafall bra, fast jag är lite orolig över träningen...vill inte få så ont som jag hade förut igen :(

Tips är välkommna

Nina :)

Mia
2002-04-07, 13:41
Hoppas det onda går över.

Ont i magen efter ätardagen? Hejja tjejen, inget trams där inte!

The Dwag
2002-04-07, 13:46
Hmm nog för att en del har såkallade ätardagar men att äta tills magen värker mm förstår jag inte vad det skall vara bra för ?

nina
2002-04-07, 13:51
det var nog inte riktigt på det viset...var på middag och blev bjuden på ganska fet och väldigt stark mat som jag ej är van vid och därför fick jag ont. Det var inte så att jag vräkte i mig. Finns ingen vits att äta så mycket mer än vanligt bara för att det är ätardag.

Sen så har jag haft magkatarr av och till pgr jobbet och då klarar inte magen det som den vanligvis klarar. Måste också tilläggas att jag tycker att det ska bli så jävla skönt att börja plugga och slippa all stess på jobbet :) längtar verkligen.

Nina

Mia
2002-04-07, 13:52
:)

Vad ska du plugga?

[ 07 April 2002: Inlägget har ändrats av: Mia ]

nina
2002-04-07, 13:55
tack...jag tycker som du Mia. Man måste unna sig en dag då man får äta vad man vill om man vill.

Jag tror att det var en utav anledningarna till att jag gick upp de kilon som jag gick ner med viktväktarna. Det och för lite protein och för lite kunskap.

Powerbear
2002-04-07, 20:09
Håller med om att man ska ha ätaredagar.
Det sporrar ju en att sköta maten under veckan då man har ätaredagen att se fram emot.
Då kan man antingen unna sej det goda man vill äta eller så äter man bara mer av det man normalt äter under veckan.
Samtidigt så drar man ju igång förbränningen rejält och den ligger då på topp då man äter normal igen och på så vis gynnas ju fettförbränningen på ett bra sätt.

Förena nytta med nöja så att säja. :)

nina
2002-04-08, 14:38
tack Powerbear.

Igårkväll så började ryggen bråka mer än vanligt och jag har knapt sovit nått inatt.
Är lite orolig över ryggen det känns inge bra faktiskt...har bokat tid hos sjukgymnasten igen (en ny denna gång) så får vi se vad det ger. Tycker att det är orättvist att jag som tycker så mycket om att träna får ont av det (: :(

Det blev att stanna hemma från jobbet idag och vila :) ganska skönt. Jag har varit på posten och skrickat min Komvux ansökan vilket verkligen känns skönt :)

Ikväll ska jag för första gången göra en avanserad wook med hemmagjort sås och allt. Vi får väl hoppas att det blir ätbart.

Kramar
Nina

The Dwag
2002-04-08, 18:04
-Jag bytte säng , jobb och flytta till Karlstad sen försvann alla problem ;) :D

Hoppas du blir bättre i ryggen

nina
2002-04-08, 18:08
jag ska byta kontorsstol - sluta jobba och börja plugga...då blir jag nog bättre.

Powerbear
2002-04-08, 18:45
Härligt se någon ta tag i saker och förändra sin tillvaro till det bättre...helt rätt göra så...håller på dig :)

Mia
2002-04-08, 20:21
Nina! Vad ska du plugga?

nina
2002-04-08, 20:24
&gt;&gt;Mia: kemi, fysik, biologi, psykologi på komvux... tanken är att jag ska söka till dietistlinjen i uppsala till våren, men jag tar ett steg i taget.

nina
2002-04-09, 18:31
Hej

Idag har jag varit super duktig. När jag kom hem från jobbet så ställde jag mig och bakade havrekli muffins, allt enligt vår vän pauluns receipt. Det var inte så gott...men men med lite keso eller glas mjölk så kanske. Vi får se när de har kallnat.

Ingen träning idag. Jag väntar tills på Torsdag då jag har varit hos sjukgymnasten. Vill inte förvärra det onda. Tillråga på allt så har jag fått ont i nacken också. FAN :mad: :mad: :mad: blir sur på detta. "drömmer om nackmassage"

Jaja...imorgon möte på jobbet hela kvällen. Inte så kul.

Nina :)

nina
2002-04-10, 16:57
Hej

Det bidde inge möte nu på kvällen...jag gick hem istället. Har fördjälva ont i axeln och nu strömmar det ned i armen också :( :( det är faktiskt väldigt synd om mig.

Nåja, träningen går det alltså inge bra med men maten håller jag under 1800kcal varje dag...men idag blir det lite si och så med fördelningen av ämnen, orkar inte stå och laga mat.

Ge mig lite uppmuntran så jag blir på bättre humör vetja.

Nina :confused:

Powerbear
2002-04-10, 17:58
Tänk bara på att du kommit så lång som många inte ens kommer i närheten av...och som du skriver så..."vill man bli fin får man lida pin".. :)
Ligger mycket i det för inget får man gratis, men då har man nåt som inte alla har :) en vältränad kropp och det lever man länge på...och ett psyke som är mycket hållbarare oxå.
Du får unna dig något, vad det än må vara så lättar det alltid upp.
Du ska se att det kommer kännas bättre... :)

Må väl... :)

nina
2002-04-12, 13:49
Tjao...

Jippi idag var det vägning och jag har gott ned 0.5-0.7kg denna vecka. Oj va glad jag är, bara 7kg kvar.

Är fortfarande sjuk. Ont i axeln hela tiden och snart blir jag tokig. Har varit och fått massage 2dagar i rad och visst blir det bättre men jag vet att det kommer tillbaks så fort jag sätter mig vid skrivbordet på jobbet. :( :( :( Det tråkiga är att 2 av mina jobbarkompisar har varit långtidssjukskrivna för samma symtom som jag har nu så jag ska nog ta detta på allvar.

Ska följa med killen till gymmet imorgon och jogga lite i maskinen. Borde gå bra hoppas jag, troligtvis är det bra att jag får lite ökad blodcirkulation, annars så får jag väl gå på löpband. Måste göra nått iallafall.

Over and out
Nina :)

Åse Columbus
2002-04-12, 14:29
Vad jobbar du med?
Det är lag på att arbetsgivaren ska ta in ergonom då det inträffar för många arbetsrelaterade sjukdomsfall.... ;)

Åse :cool:

nina
2002-04-12, 14:36
&gt;&gt;Åse, vi har haft ergonomer här men det hjälper föga. Problemeet ligger i våra stolar och arbetsbord men eftersom det är dyrt att införskaffa så blir det inte så mycket som händer. Jag har ju bara 3månader kvar så jag ska försöka klara av det.
Annars så får jag nog ta och köpa en egen ny stol- då kanske det händer nått :)

Det som är läskigt är att det nästan är kroniskt för de andra tjejerna och det vill man ju inte- bli kroniskt dålig i armen och axeln. Snart är det sommar och semester så det kanske inte hinner bli så mycket värre, får vi hoppas på.

Åse Columbus
2002-04-12, 15:42
Hade jag fått styra lite ...så hade alla som jobbar med ett stillasittande arbete få ha höj o sänkbara bord...så man kan växla arbetsställning....många ryggar som skadats av stillasittande arbete. :rolleyes:

Åse :cool:

nina
2002-04-12, 16:08
&gt;&gt;Åse, det är höj och sänk bart mitt bord...jag tror jag kommit på vad som kan hjälpa !!!! ska köpa ett stöd som man fäster på bordet. Stödet är format som ett U och ger stöd åt armbågarna.

ÄR det nån som vet vart det finns att köpa??

Nina :)

Pumping
2002-04-12, 16:11
Eller en sjust stol med armstöd?

sån har jag... den rockar! ;) :D

nina
2002-04-12, 16:13
haha...du är rolig du!!! Rocka på. :D

nina
2002-04-14, 12:54
Tjao,
Igår så kändes axeln och armen helt ok igen, vilket är toppen. Ska försöka mig på lite yoga idag. Har fått killen min att inse att jag behöver en ny video till mina yogaband. Så nu har jag stora förväntningar.
Kör yoga typ 4gg i veckan hemma annars och det gör en lugn som en filbunke.

Var på middag igår och drack lite för mycket vin, men jag hade väldigt kul iallafall. :D :D men jag tror inte att jag ska dricka nästa helg.

Ska börja med lite lätt träning nästa vecka...typ gå på gåband och lite styrketräning. Inte köra som en bulldoser utan ta det lugnt, jag tror att lite av felet ligger i att jag alltid vill så mycket på en gång, men det funkar ju inte om man överanstränger kroppen från början.

Nu ska jag sova.
Nina :cool:

nina
2002-04-16, 18:33
Hej,

Efter mycket tjat från Mamma om inre blödningar etc( vet inte vad hon får allt ifrån) så gick Nina till farbror doktor igen för att kolla upp ordentligt vad som är fel med ryggen, och läkaren sa att jag har fått tillbaks muskelbristningen i sätesmuskeln. Läkaren sa också åt mig att vila och att ta detta på allvar annars så blir det bara värre.

Vet inte riktigt hur det blir med min nuvarande diet om jag inte rör på mig men om jag går på en promenad varje dag efter jobbet? tror ni att det ger nått?? morgonpromenader är inte så lockande då jag många dagar i veckan börjar kl 0700.

En annan fråga bara, efter sk ätaredagar så sväller man ju kanske lite, hur lång tid ska man räkna med att det tar för kroppen att gå tillbaks som den var innan?

Några tips på hur jag ska lägga upp min träning när jag får börja styrketräna igen?? Jag är ärligt talat less på att ha så jävla ont i röven hela tiden
:mad: :mad: :mad: :mad:

Nina :)

[ 16 April 2002: Inlägget har ändrats av: Nina ]

JJ
2002-04-16, 19:14
Om du inte har ont medans du promenerar så tror jag bara det är bra. Genomblödningen i muskeln ökar vilket borde påskynda läkandet.
Som jag hoppas går fort :)

nina
2002-04-16, 21:09
Jag ska prova imorgon och snälla håll tummarna så att det inte gör ont.

Powerbear
2002-04-17, 15:13
Klart vi håller tummarna för att det inte ska vara ont och du ska kunna fortsätta träna... :)

nina
2002-04-17, 17:20
Hej,

Slutade vid 4, gick ned till stan och kollade affärer och gick hem, tog ca 2timmar och jag mår än så länge bra, tack för uppmuntran jj och Powerbear.

Hittade ett par as snygga byxor på mexx som bara kostar 700kr, känns kul när man 500kr kvar till lön.

Nåja

Ha det
Nina

krambanan
2002-04-17, 19:28
Hejsan!
Lycka till och hoppas att du blir bättre och kan börja träna snart igen....

Kram Maria

nina
2002-04-17, 19:49
tackar...det hoppas jag också!!! Det känns bra iallafall just nu.

The Dwag
2002-04-18, 11:29
Yepp Go Girl ;)

Vi får hoppas skadan läker snabbt och bra så du kan komma igång med din träning igen :D

Lycka till nu !

nina
2002-04-18, 17:30
tack du Dwaggie,


Jodå, efter jobbet var jag och solade och de hade nya rör fast de berättade de inte för mig...och jag är rödhårig!!!!! jag är röd som en tomat :D :D

Imorse var jag uppe kl 0515 och gjorde yoga. Det är skönt att börja dagen med att stretcha ordentligt. Sen blir man pigg hela dagen vilket är ett plus :) :)

Känns bättre och bättre i rumpan nu så jag ska försöka mig på träning av överkropp plus gång nästa vecka...känns som evigheter sen jag var och tränade.

kramar
Nina

nina
2002-04-19, 18:48
Hej

Tänkte bara berätta att jag vägde 74.7kg idag vilket betyder att jag gått ned ca 2.5kg på 3veckor vilket betyder att jag är as duktig på att deffa.

Nina :)

Mia
2002-04-20, 10:46
Grattis!! Det är bara att springa ut och belöningsshoppa en bikini!!!

nina
2002-04-20, 10:49
näää du än är det för mycket fett som gör sig påmind i spegeln!!! några kilo lättare så kanske man vågar ut och prova bikinis.

Nina :)

The Dwag
2002-04-20, 11:07
Säg till om du vill ha hjälp med det sen ;)

nina
2002-04-20, 18:32
Hej
Idag är det då Ninas ätardag, men jag är inte sugen på nått :eek: så det har bara blivit lite smågodis och en baguette med skinka och sallad.


&gt;&gt;Dwag: Ska ha dig i åtanken när det blir bikini dax :D

*Kram*
Nina

nina
2002-04-22, 12:58
Hej,


Vet faktiskt inte riktigt varför jag uppdaterar i dagboken, för jag har inte tränat sen sist eller gjort nått speciellt. Ska till sjukgymnasten imorgon och sen får vi väl se vad som händer...försöker att gå på så mycket promenader som möjligt och Yoga gör jag nästan varje dag. Längtar in i gymmet nu och att få svettas lite :D hoppas att jag får ok på att träna snart.

Lite kul är det iallfall att min "sk" deff verkligen börjar synas....ska skriva upp lite mått och sånt snart :D

*kram*
Nina

Stile
2002-04-22, 13:19
Ursprungligen skickat av Nina:
<STRONG>

Lite kul är det iallfall att min "sk" deff verkligen börjar synas....ska skriva upp lite mått och sånt snart :D

*kram*
Nina</STRONG>

Envishet och tålamod ger resultat. Kul.

nina
2002-04-23, 12:24
hallå,

Kollade lite på mina mått idag och antingen så har jag varit lite väl snäll mot mig själv förut eller så kan jag inte hantera ett måttband på rätt sätt...blir iallfall inga nya mått förns jag har nått kul att berätta.

nina
2002-04-24, 17:56
Hej

Känns bra med deffen och märker att musklerna börjar komma fram mer och mer speciellt på bieceps.


Nina :)

[ 24 April 2002: Inlägget har ändrats av: Nina ]

Mia
2002-04-25, 00:19
Jag har upplevt samma som du, mätte mig och var plötsligt större. Trots att jag vet att så inte är fallet.

Du klarar dig säkert jättebra :)

Mia
2002-04-25, 00:21
Å förresten, förut så använde jag mina favvobyxor som måttstock. Satte på dem utan att knäppa och mätte hur långt det var mellan knapp och knapphål. Gav förmodligen mer korrekta siffror än att hålla på med måttbandet på olika ställen varje gång.

nina
2002-04-25, 15:30
&gt;Mia, tack...fick ett infall när jag såg ditt inlägg...att prova de byxor som blev för små när jag slutade röka, och jag kom faktiskt i 5st par som jag ej använt på säkert 1 år. Så nu har jag lyst som en sol hela dagen....tack vare dig.

kram
Nina

Petrus
2002-04-25, 15:37
:D Ha ha... För en annan är det precis tvärtom! :D
Kunde lika gärna skänka halva garderoben till Rosa Korset...
Vänligen,

Petrus

nina
2002-04-26, 09:59
Hej,

Idag var det veckovägning...vågen stannade på 74.1kg prick.

6kg kvar.....borde vara klar till grekland semestern i Augusti eller?

Nina :)

Mia
2002-04-26, 11:16
Kul med byxorna! Och du formulerade det så snällt att jag blev på ännu bättre humör. Solen strålar verkligen idag!!! (det syns bara inte).

Varför ska du gå ned 6 kilo till? Var det inte till 70 du ville? Jag vet inte hur lång du är, men snälla, var försiktig med "bara ett kilo till".

nina
2002-04-26, 12:24
&gt;&gt;Mia, jag är 170cm och 68kg passar nog mig ganska bra...men är jag nöjd vid 70 så slutar jag där....men detta är ju bara steg 1...sen ska jag bygga muskler och deffa lite till. Kanske man blir nöjd nån gång?!
Tur att man är söt i ansiktet iallafall...

nina
2002-04-27, 15:20
:D :D

[ 27 April 2002: Inlägget har ändrats av: Nina ]

Mia
2002-04-29, 10:58
Hihi, känner igen mig i det där. En av de största motivatorerna för att gå ned i vikt är ju att få nöjet att gå upp igen!

Visst är det kul att vara lång? Nu slår ju emmzan oss båda två, men går vi ut någon gång får vi väl belägga henne med klackförbud ;)

Och tack för att du inte misstolkade min "pekpinne", var lite orolig för att du skulle bli sur. Nu svammlar jag :) Ha det så gött!

nina
2002-04-29, 15:30
Hej,

efter en as jobbig helg med astma attack på Lördags natten och en Söndag i koma så har man äntligen vaknat till liv...känner mig pigg och glad och mår tipp topp.

Deffen går bra och jag börjar till och med tycka att Protec smakar gott.

Vi höres
Nina

JJ
2002-04-29, 15:41
Nina, det blev något fel på bilden din. Det är ett par jeans i vägen :confused: :p

nina
2002-04-29, 15:47
tänkte att det blev barnvänligare så :D

[ 29 April 2002: Inlägget har ändrats av: Nina ]

Mia
2002-04-29, 15:51
Was, koma? Stackare.

Bra bild, man blir ju riktigt avundsjuk! Go girl

;)

nina
2002-04-29, 15:57
&gt;Mia, har ju astma och killen väkte mig ca 01 och sa att du behöver nog lite medicin. Märkte att jag knappt fick luft och satt sen på utegården och hyperväntillerade i 2timmar ....sov sen som en stock i ca 20-22 timmar....man blir trött efter astma attack. :D så går det när man inte sköter sin medicinering .

Nina :)

The Dwag
2002-04-29, 15:57
*mums* :p :rolleyes: ;) :D

Bra att du övar lite inför badmode 2002 som jag skall leda :D

Mia
2002-04-29, 16:02
Dwag, du vet väl vad bikiniprovning innebär?

The Dwag
2002-04-29, 17:17
Jaaa !!!! Det är väl jag som skall ha bikini ? :eek: hehe ;)

Ni kanske får visa för mig hur ni menar annars... ;) :D :rolleyes: Jag är väldigt villig att lära mig massa saker :D

Mia
2002-04-29, 17:40
Utmärkt!

Första läxan är att lära dig allt om storlekar och färglära. Så småningom blir det även mönsterkonstruktion och grafik. När du är färdiglärd vet du precis vad vi menar med "Hämta en multirandig baddräkt med petrolblå basfärg och emperieskärning" :D

The Dwag
2002-04-29, 18:17
Jag är inte bög så det där får du nog ta med någon som gillar att svansa runt med färgkollektioner.

Jag skall bara titta på hur dom sitter och bedöma passform och former. Är trotts allt man!

Färgerna får ni försöka välja själva då de skall anpassas mot eran hud, ögon och hårfärg.

Well show me some T&A :D ;)

Mia
2002-04-29, 21:13
Tsss, optimist ;)

nina
2002-04-29, 21:21
tänk att min rumpa kan orsaka en sån disskution.


Nina :D

Powerbear
2002-04-30, 19:58
Ja rätt konstigt eller hur.. :D :rolleyes:

nina
2002-05-02, 09:37
Halloj,

Var hos sjukgymnasten och har blivit tillsagd att träna :D :D kan ju f...n inte bli bättre....fast vart har alla tränings endorfiner tagit vägen?


Nina :)

The Dwag
2002-05-02, 10:04
Vem vet vart de tar vägen... :D

[ 02 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: The Dwag ]

Mia
2002-05-02, 10:05
*skrattar* Nu kommer du bli så grymt avundad av de som fått motsatt order!

För min del dyker endorfinerna upp som starkast när det ser ut som att det inte blir någon träning.

Det är väl bara att gratulera. :)

nina
2002-05-02, 10:07
planera bikini provningen eller? :D

Mia
2002-05-02, 10:34
Verkar som om Dwagen tog bort något intressant där!

nina
2002-05-02, 12:56
vadå? :confused: fattar inte vad du menar Mia...

Nina :)

nina
2002-05-07, 14:52
blir inge mer skrivande här på ett tag....

Jag är kär :) :)

Nina :)

[ 07 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Nina ]

Petrus
2002-05-07, 14:55
&gt;Nina,
Hmmmm, tänk på vad du har för rubrik på din journal... ;)
Vänligen,

Petrus

The Dwag
2002-05-07, 16:23
Ursprungligen skickat av Nina:
<STRONG>blir inge mer skrivande här på ett tag....

Jag är kär :) :)

Nina :)

[ 07 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Nina ]</STRONG>

Låter Trevligt ;) :D

nina
2002-05-08, 07:25
&gt;&gt;Tinner, ska ta tag i deffen på måndag igen....just nu rasar jag i vikt iallafall :)

nina
2002-05-29, 13:13
Hej alla glada,

Ok nu är det dags för mig att ta tag i deffen och träningen igen.

Ska från och med Måndag börja träna igen. Jag har sagt upp mitt gym kort och ska börja simma istället. har tänkt köra 3-4 pass i veckan å 40minuter.

Uppdaterar mer när jag börjat simma och kört igång med deffen igen.

Nina :)

Tänkte tillägga att jag simmat i 10-12år och känner att det passar mig lite bättre speciellt nu när jag bor vid en riktigt bra simmhall.

[ 03 Juni 2002: Inlägget har ändrats av: Nina ]

JJ
2002-05-29, 13:27
Hälsa Bateman om du ser honom!

nina
2002-05-29, 13:29
men han bor inte där jag bor ju... :D

Hehe, föresten så får han noh ligga i om han ska hänga med i mitt tempo...

[ 29 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Nina ]