handdator

Visa fullständig version : nyckelbensbesvär


elan
2005-04-10, 18:44
För cirka tio år sedan så bröt jag nyckelbenet, just då var jag jätteglad att jag inte kunde göra armhävningar på skolidrotten men när jag växte upp och blev klok och förståndig så började jag träna. Har inte haft några känningar alls i nyckelbenet de senaste nio åren men häromveckan började det göra ont efter att jag kört mitt pass för bröst, axlar och triceps. Jag brukar köra bänkpress, hantelpress och hantelflyes för bröst men nu gör det ont vid alla de övningarna.

Någon som kan komma på några bröstövningar som man kan tänkas köra utan att involvera nyckelbenet allt för mycket? Ska jag kanske testa att köra mina vanliga övningar fast köra lätta högreppare istället eller är det bäst att vila helt och hållet?

Och sist men inte minst: någon idé om varför det ska börja göra ont nu efter alla dessa år? Styrketränat har jag gjort till och från de senaste sex åren, varav det sista året rätt seriöst.

Det är inget vidare att ha ont. *cry*

Ame
2005-04-10, 19:11
Att skada sig är ju inget ovanligt direkt, och det kan ju finnas många orsaker till varför du fått ont. Jag hade gått till en sjukgymnast.