handdator

Visa fullständig version : Träningsschema, alternativa övningar.

Darkiee
2005-04-10, 12:26
Tjena jag är nybörjare vad det gäller träning och jag tänkte köra ett schema jag har hittat på forumet av z_bumbi:

2 gånger i veckan:

Bänkpress 3*10-15
Axelpress 3*10-15
Sittande rodd 3*10-15
Latsdrag 3*10-15
Benpress 3*10-15
Lårcurl 3*10-15
Situps 3*10-15
Ryggresningar 3*mindre än max.

Det är så att det finns ett gym där jag jobbar så jag tänkte använda det i början sen hoppa över till ett riktigt gym. Men detta gym har inte så mycket.

Ingen roddmaskin, lårcur eller benpress. Kikade lite på öviningsbanken, man borde väl kunna köra benspark istället för benpress?

Någon som har lite tips om alternativa övningar för sittande rodd och lårcurl?

Mvh l

Griip
2005-04-10, 13:23
Du behöver inte köra lårcurl eller benpress. Raka marklyft kan du göra istället för lårcrul och vanliga knäböj för benpress. Sittande rodd är en fin övning, men framåtlutad rodd är ännu finare :)

allt borde finnas i övningsbanken

Sheogorath
2005-04-10, 13:28
Du behöver inte köra lårcurl eller benpress. Raka marklyft kan du göra istället för lårcrul och vanliga knäböj för benpress. Sittande rodd är en fin övning, men framåtlutad rodd är ännu finare :)

allt borde finnas i övningsbanken

Håller med om att framåtböjd rodd är bättre. Ser man till att hålla svank genom hela utförandet och avlasta med hamstrings får sistnämnda rejält med pisk också. Det är därför jag alltid lägger rodd tillsammans med hamstrings. Gör jag inte det har jag konstant träningsvärk i baksida lår, och det är bara jobbigt.

Darkiee
2005-04-10, 14:27
Tack för snabba och bra svar, stång finns det så det blir skitbra!

"allt borde finnas i övningsbanken"

Hittade inte framåtböjd rodd i banken dock, en förklaring på hur det funkar vore jättebra :)

Jorgen
2005-04-10, 14:42
Hittade inte framåtböjd rodd i banken dock, en förklaring på hur det funkar vore jättebra :)