handdator

Visa fullständig version : Laves Deff


Lave
2002-05-17, 16:24
Tänkte lägga in lite resultat av min deff..

Bakgrund:
Kille 23 år gammal. Har tränat ungf. 3 år. Varav det sista året riktigt seriöst (både med tanke på teknik och kost).
Vägde 73 kg med inte så mycket fett i augusti -01. Flyttade från min sambo då, rasade ner till ca 65 kg, tappade mycket muskler (och fett). Kändes som jag började om från början i september. För 8 veckor sen vägde jag 83 kg och tyckte inte där fanns så mycket fett på kroppen, dock var inte musklerna så synliga heller.

Upplägg på deffen:
Morgonpromenad Mån-Fre 60 min
Lör 90 min
Styrketräning Mån, Tis, Tor, Lör
Ätardag Sön
Löpning Ons och ibland Fre

Har dragit ner på kosten ordentligt. Bra fett, långsamma kolhydrater, mycket protein. Har i princip levt på havregryn, korngryn, torsk, tonfisk, kycklingfiléer och proteinpulver.
Har försökt hålla mig på 40% protein, 40% kolhydrater, 20% fett.
Senaste veckan har jag legat på ungf. 1800 kcal, och har känt mig allmänt lättirriterad. Det är segt att gå upp kl 05 för att dricka kaffe och protein för att sedan gå hemifrån strax innan kl 06, jobba hela dan med barn (som kan vara väldigt krävande :rolleyes: ) och sen träna efter jobbet. Men vill man vara fin så.. ;)
Tränar styrketräningen tungt fortfarande och ligger på samma vikter som innan deffen.

Resultat efter 8v:
Har inte haft någon våg på hela tiden, den gick sönder första veckan, så har bara kört med spegeln. Tycker jag blivit mer deffad.
Dock vägde jag mig igår och blev chockad. Från 83kg till 74kg på 8 veckor :D Känns omöjligt att jag skulle tappat så mycket, men har kontrollvägt mig på flera vågar så..

Börjar nu bli rädd för att gå ner mer, vill ju inte väga under 70 kg iaf.. Är inte jättestor nu, men är fit och det var målet för denna sommaren :)
Hade kanske tyckt det varit kul att tävla i fitness i framtiden. Sporrar en del när man ser bilderna man tagit nu :D

[ 17 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Lave ]

Lave
2002-05-17, 18:51
Bilder kommer snart upp oxo :p

Lave
2002-05-21, 15:43
Vågar man utan att göra bort sig nu,..?

Okej, här kommer ett par bilder. Som sagt, 9 kilo lättare, 8 veckor.
Säg vad ni tycker. Kan va intressant, blir så h-a nojig emellanåt :D
Min första 'riktiga' deff ;)

http://w1.418.telia.com/~u41809869/IMG_0023.JPG
http://w1.418.telia.com/~u41809869/IMG_0027.JPG
http://w1.418.telia.com/~u41809869/IMG_0039.JPG :rolleyes:

Åse Columbus
2002-05-21, 15:49
OK Lave......

Utan att ha sett den ...men mina ögon registrerar framåtlutade axlar....

mer ryggarbete och främst trapeziusmuskels alla delar och baksida axlar...

annars ser det bra ut det man kan se!!!!

Åse :cool:

Lave
2002-05-21, 15:58
Tack Åse :)
Jo, är oxo medveten om baksida axlar.. Problem o få upp dem :rolleyes: Men jobbar på det :) Tycker dock att jag har för mycket fett fortfarande.. men men.. Bara o jobba :D

JJ
2002-05-21, 16:01
Mycket fett har du knappast. Jag skulle inte deffa mer om jag vore dig och hade tävlingsplaner utan istället satsa på mer massa.
Sommarformen har du ju redan fixat
:)

Abel
2002-05-21, 16:48
Inte skall du deffa? Du har ju redan låg bf! Tycker du borde satsa på lägga på dig mer massa istället! Ser bra ut! Kämpa på!

Loco 2
2002-05-21, 16:54
BULKA!

Kan ju meddela att mina baksida axlar ser jääääävligt mycket risigare ut än dina...... :)

Abel
2002-05-21, 17:15
Vad har du mått, och hur lång är du? Och har du något kort innan deffen?

Lave
2002-05-21, 17:59
Har inget kort innan deffen :( Väger just nu 74, vägde 83 innan deff. Inte så mycket fett, men hade inte några konturer heller. Är 182cm lång, så jag vet att jag borde väga mer. Men är hellre smal med definierade muskler i sommar än musklad med fett :rolleyes: Eller är det fel tänkt..?

mangs
2002-05-22, 13:59
Tjenare Lave.
Är du alltid lika inoljad och svettig som på bilderna? ;)

Tycker inte du ser direkt FET ut om man tittar på bilderna. Ser att du redan fått råd om att bygga istället för att deffa.
Jag instämmer till den skaran då det kommer ta tid att lägga på sig låt säga 15-20 kg muskler. Detta gäller såklart om du vill tävla men det verkade ju så på ditt första inlägg. Jag tror inte du riskerar att bli tjock heller om du bulkar långsamt nu i sommar. Vad har du för mått, bröst,midja,lår,vad,överarm,underarm?

[ 22 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: mangs ]

Lave
2002-05-22, 16:15
>>mangs
Svettig och inoljad..? Alltid! :D :D
Kan nog hålla med om att jag inte är fet, men det är alltid svårt att se det där själv. Man är ju oftast som mest kritisk till sig själv hrm..

Sitter på jobb nu, så mått och sånt kommer senare ;)

Visst vill jag tävla. Men det är som sagt ett långsiktigt mål. Jag är väl medveten om att jag varken har massan eller symmetrin för att lyckas ännu. Jag är en bit på vägen och jag har smidigheten och konditionen :)

En av anledningarna till min deff nu är att jag ville se om jag lyckades pressa mig så här hårt. Och det har jag gjort. Nu vet jag också att jag kan göra det igen.
Jag vill som tidigare nämnts inte lägga på mig en massa fett i sommar. Och vet ju oxo att det då är svårt att bygga massa. Men kommer att öka matintaget både under dan och efter träning nu.. Har legat ganska lågt på slutet nu. Och kommer nog att fortsätta med morgonpromenaderna ett tag till, det lär ju motverka att jag lägger på mig fett iaf. Till hösten blir det lättare att bygga ordentligt, även om jag kan börja redan nu. Jag lägger för övrigt inte på mig så att jag blir fet snabbt. Det blir ett 'litet lager', men jag blir inte fet :p

Nu svamlar jag en massa.. O måste jobba.. Skriver sen igen :) Ha d.. o Tack..