handdator

Visa fullständig version : Hur kan det vara så?


Metal_boy_
2005-04-09, 14:56
jag tycker att jag tappar mer och mer i fett... Förra ggn jag vägde mig så vägde jag 111,5kg. Nu när jag vägde mig förut så stod det 113-114kg??? jag har ju mindre midja med?? WTF pågår här??

HenrY
2005-04-09, 15:14
Aa samma här, gick ner till 101,2 kg, sen när jag vägde mig en vecka senare så stod vågen på 101.6 helt plötsligt. Förstår icke...

Herkulez
2005-04-09, 15:19
alt 1: ni har slarvat
alt 2: ni har vägt er vid olika tidpunkter
alt 3: ni har ändrat nå på dieten så ni dragit på er vätska
alt 4: ni har växt muskulärt
alt 5: ni är ghey

Lasse Kongo
2005-04-09, 15:25
strunta i vikten och låt den sämsta spegeln tala :)

(alltså den spegeln ni ser sämst ut i, inte den sämta spegeln alltså)


ALLTSÅ DET SKA INTE VARA EN DÅLIG SPEGEL TYP SÖNDERSLAGEN, ALLTSÅ DET SKALL VARA EN HEL SPEGEL SOM NI SER SÄMST UT I, ALLTSÅ DET FINNS SPEGLAR MAN SER BRA UT I, ELLER BÄTTRE IAF, MEN JAG MENAR ALLTSÅ ATT NI SKA KOLLA I EN SPEGEL SOM NI SER MINDRE BRA UT I, DEN SKA VARA HEL ALLTSÅ, INTE SÄMST, MEN ÄNDÅ SKA DET VA SÄMST, ÄR NI MED?

Pm om ni vill att ja ska förklara närmare...

Edit: alltså för att reda ut eventuella missförsstånd, en spegel kan inte tala, men pm om ni inte förstår...

Jay-Z
2005-04-09, 15:26
alt 1: ni har slarvat
alt 2: ni har vägt er vid olika tidpunkter
alt 3: ni har ändrat nå på dieten så ni dragit på er vätska
alt 4: ni har växt muskulärt
alt 5: ni är ghey

Alt.2, 3 och 5 är mest troligt. Våg är bara skit. Måttband rular. :thumbup:

Slartibartfast
2005-04-09, 15:42
Men herregud, en halvkilos skillnad är väl ingenting. Jag kan variera flera kilon från dag till dag. Man kan ju inte väga sig en dag och sen följande dag och konstatera ifall man gått upp eller ner. Man måste se till det stora hela under en längre tidsperiod.

Herkulez
2005-04-09, 15:43
Men herregud, en halvkilos skillnad är väl ingenting. Jag kan variera flera kilon från dag till dag. Man kan ju inte väga sig en dag och sen följande dag och konstatera ifall man gått upp eller ner. Man måste se till det stora hela under en längre tidsperiod.
äter man samma mat i samma mängder och dricker lika mycket vätska och rör sig lika mycket så kan man.

men man gör ju inte det så därför brukar jag bara väga mig 1gång i veckan under diet, dagen före ätardag.

Lyset
2005-04-09, 20:19
äter man samma mat i samma mängder och dricker lika mycket vätska och rör sig lika mycket så kan man.

men man gör ju inte det så därför brukar jag bara väga mig 1gång i veckan under diet, dagen före ätardag.


Nä det gör man ju inte och just därför kan det väl vara mindre lyckat att väga sig bara en gång i veckan. Väger man sig varje dag är det ju lätt att se trenden och man kan lugnt strunta i tillfälliga (vätske)förändringar. Kollar man vikten mer sällan kan det ju slumpa sig så att man just då träffar ett av de tillfällen när vikten avviker onormalt.

Metal_boy_
2005-04-09, 20:31
Jag ligger på samma intag av mat. Har inte fuskat nått! Jag har ökat kardion på senare tid me 5 kardiopass och 4 styrkepass i veckan. ligger på ca 30g kolhydrater per måltid förutom 2 sista måltiderna som bara består av fett och protein. Kan det va muskler? Mina ben har svullnat som fan av all kardio och numer seriös benträning.

Ska jag köra på en vecka till med all den där kardion o kolla om det ramlat bort nått eller ska jag dra bort ytterligare lite kolisar också?

Herkulez
2005-04-09, 20:38
Nä det gör man ju inte och just därför kan det väl vara mindre lyckat att väga sig bara en gång i veckan. Väger man sig varje dag är det ju lätt att se trenden och man kan lugnt strunta i tillfälliga (vätske)förändringar. Kollar man vikten mer sällan kan det ju slumpa sig så att man just då träffar ett av de tillfällen när vikten avviker onormalt.
under diet så ligger jag på samma mängd mat och väger mig bara på morgonen då man inte hunnit få i sig nå vätska eller mat och då stämmer bra. Har inte ork eller intresse att väga mig varje dag, tycker det är roligare då man ser att man tappat lite mer än det lilla man tappar på en dag.

What ever floats your boat =)

Herkulez
2005-04-09, 20:39
hur mycket kardio kör du och hur länge varje gång? Höj kardion istället för att sänka maten.

Metal_boy_
2005-04-09, 20:53
hur mycket kardio kör du och hur länge varje gång? Höj kardion istället för att sänka maten.

på morgonen så kör jag intervall på crosstrainern i 20min i 3 dagar/veckan

2 dagar i veckan så blir det 15 min intensiv cykling efter styrkepassen... ska kanske öka? börjar få bättre kondition också så jag orkar nog att öka.

Herkulez
2005-04-09, 20:54
på morgonen så kör jag intervall på crosstrainern i 20min i 3 dagar/veckan

2 dagar i veckan så blir det 15 min intensiv cykling efter styrkepassen... ska kanske öka? börjar få bättre kondition också så jag orkar nog att öka.
men öka kardion då, kör 4ggr i veckan 30min varje gång så ska du se att det börjar hända saker igen.

Metal_boy_
2005-04-09, 21:01
men öka kardion då, kör 4ggr i veckan 30min varje gång så ska du se att det börjar hända saker igen.

ska göra det :thumbup: tack för helpen