handdator

Visa fullständig version : Min dagliga kost


Ungtuppen
2005-04-09, 12:38
Jag har under lång tid nu använt ungefär samma kostschema. Jag har egentligen aldrig haft någon större koll på hur mycket av varje näringsämne jag stoppar i mig, men jag har försökt gått efter 2g protein per kroppskilo varje dag. I alla fall, skriver upp min dagliga kost här så får ni kommentera hurvida ni tycker att den ser ut. Här kommer den:

Måltid 1:
1ägg, 2dl mjölk blandat med mjölkprotein från apoteket (26gram protte), en tallrik 3dl mjölk och havregryn, 3st hårdmackor med ost på.

Måltid 2:
Eftersom att jag går 3e året och är klar med väldigt många kurser så slutar jag före klockan 12 fyra dagar i veckan. Detta resulterar med att jag får göra min egen lunch när jag kommer hem och den brukar oftast bestå av:

En tallrik havregryn, några hårdmackor och en proteindrink.

Måltid 3: Detta är middagen och jag får rätta mig efter vad mor lagar, jag häver alltid på några extra tallrikar och brukar dricka c:a 3dl mjölk med.

Måltid 4: Efter träning så häver jag i mig gainer-pro blandat med 4dl mjölk som totalt innehåller 34g protte, 80g kolhydrater.

Måltid 5: Innan jag lägger mig så brukar jag breda några mackor, ta en proteindryck samt slänga in ett eller två ägg.


Mina stats är:
174cm lång
64kg tung
Styrketränat i c:a 9 månader
Började på 54kg


Mitt mål med träningen är att bli mycket större och biffigare, och självklart starkare. Vad tycker ni om denna kost? Snälla ge mig gärna tips om hur jag ska förbättra den för att få ut så mycket som möjligt av min styrketräning.
Ha det bra.

Hades
2005-04-09, 13:37
Tycker du ska satsa mer på ordentlig lagad mat istället för att äta mackor.

Måltid 1: Ser helt okej ut, men jag skulle ersätta hårdmackorna med grovt, mjukt bröd.

Måltid 2: Gröt är bra mat förutsatt att du kan äta tillräckligt mycket för att få i dig ordentligt med energi. Återigen, byt ut hårdmackorna.

Måltid 3: Bra.

Måltid 4: Bra

Måltid 5: Här bör du äta något mer rejält. Någon lagad mat med pasta/ris/potatis+kött/fisk skulle vara bra.

Hur är det med frukt och grönt, äter du det? Du kanske borde försöka få in lite mer fett i din kost också.

Ungtuppen
2005-04-09, 15:20
Frukt tycker jag att jag äter bra med, för det mesta 1-2 äpplen och en banan varje dag.