handdator

Visa fullständig version : Garfields försök till anabolism


Garfield
2005-04-09, 10:52
Ja, här är jag. Jag är helfärsk på det här forumet och jag tycker det verkar vara ett riktigt trevligt sådant. Jag är 18 år och har tränat i ungefär 1,5 år, med vissa uppehåll, tyvärr kanske lite för mycket disco i början. Nu kör jag dock rätt så bra (tycker jag själv) och seriöst sen ett par månader tillbaka. Tänkte lägga upp mina träningsanteckningar här, det kan kanske vara till glädje för någon som vill få sig ett gott skratt, vem vet? ;) Hoppas jag inte är så klen i alla fall. Jag satsar på att bli stark i SL-övningarna och skulle väl själv numera kalla mig en wannabe styrkelyftare, dock alldeles för svag, men det har jag tänkt att ändra på med tiden. *flex*

Här är mina nyligen satta PB:s
Böj: 115 kg
Bänk: 107,5 kg
Mark: 170 kg

Som ni ser är det benen som behöver lite pisk. Jag jobbar på det sedan ett par månader tillbaka då jag började köra böj på riktigt. Innan det hade jag också varit knäskadad i ett halvår, så det har väl hindrat min utveckling, skyller jag på, haha. Fast egentligen har jag aldrig tränat ben riktigt ordentligt tills för ett par månader sedan. Okej, det var väl allt. Om några dagar kommer väl lite träningsresultat upp här förhoppningsvis.

Thony
2005-04-09, 10:54
Tjena och välkommen, stark för att vara 18. Men hur kommer det sig att alla som inte kört ben ordenligt skall alltid ha nåt att skylla på ? Det finns ingen ursäkt för att dra mer i bänk än i böj.

Men ser fram emot lite fina pass :thumbup:

Garfield
2005-04-09, 11:11
Tack! :) Nej, jag vet att det inte finns något att skylla på, men jag har varit knäskadad hela vintern, och det är fakta. *innocent* Men innan det tränade jag inte alls mycket ben heller, fast jag borde gjort det och det ångrar jag idag.

Garfield
2005-04-11, 21:25
Måndag 11 April

Vikt: 87,9 kg

Bänkpress (extra långsamt och med långa stopp)
1x5 @ 72,5 kg
1x5 @ 77,5 kg
1x5 @ 82,5 kg
1x5 @ 87,5 kg PB
1x4 @ 92,5 kg PB (dock ruttet att inte klara 5)

Militärpress
1x5 @ 52,5 kg PB
1x2 @ 52,5 kg (kort vila)

Sittande axelpress med hantlar
1x8 @ 20 kg PB (har tränat på 25 förut, men skriver PB ändå, har inte kört övningen på länge)
1x6 @ 22,5 kg PB
1x5 @ 22,5 kg

Knäböj
1x5 @ 72,5 kg
1x5 @ 75 kg (lade på fel vikt, skulle varit 77,5)
1x5 @ 82,5 kg
1x5 @ 87,5 kg
1x5 @ 92,5 kg PB
1x5 @ 95 kg PB

Ett pass som var sådär, kände mig seg. Ville klarat den där sista femman på bänken, men jag får väl vara nöjd med det ändå, det blir bättre nästa träning. Efter första setet i militärpressen blev jag stressad, bla pga att jag tränade på en håltimme i skolan och ville hinna i tid till lektionen, därav tvåan i andra setet. Knäböjen gick väl hyfsat. Jag ska byta gym snart så vi får se hur det blir med träningstiderna de två närmaste veckorna, och jag kanske inte kommer följa schemat helt som jag tänkt. Men när jag väl kommit in i mitt nya gym kommer det hela bli mycket trevligt, med tyngre hantlar på gymmet och förhoppningsvis lite mer hantelträning, vilket ska bli kul. I mitt nuvarande gym finns det bara hantlar upp till 30 kg.

Oskis
2005-04-11, 21:30
Ser bra ut :thumbup:
Men du måste vara en jävel på att maxa om du nu sätter 107,5kg och har pb på 92,5*4.

Garfield
2005-04-11, 21:43
Jo jag är väl det. :D Men sen beror det på att jag precis börjat köra bänk med stopp och då räknar jag de resultaten som pb:s fast jag tagit mer innan utan stopp. Sen så har jag ökat rätt så duktigt den senaste tiden, och eftersom jag kör med säkning av repsantalen (5,3,2,1) ungefär varannan vecka så blir det att om man ökat mycket är ens pb:s på femmor ganska låga när man börjar köra dom igen. Sen så råkar jag tydligen ha en liten svacka nu, så här svag ska jag inte vara, tycker jag i alla fall. ;)

Garfield
2005-04-12, 17:34
Glömde skriva in att jag klämde lite på min gripper igår. Gjorde 5 på vänstern och 6 på högern med HG250.