handdator

Visa fullständig version : För Mycket?


chopper
2005-04-08, 20:25
Efter att ha fått hjälp och råd av en del människor så har jag nu tagit ett break och skall sätta igång igen om en vecka. Vill bara kolla vad ni tycker om mitt uplägg om det är för mycket eller inte.

Måndag: Rygg + Vader, 30 mins cykling innan frukost, 40 mins löpning på kvällen.

Tisdag: Biceps + Bröst, 30 mins cykling innan frukost, 40 mins löpning på kvällen.

Onsdag: 30 mins cykling innan frukost, 40 mins löpning på kvällen.

Torsdag: Ben + Mage

Fredag: Triceps + Axlar, 30 mins cykling innan frukost, 40 mins löpning på kvällen.

Lördag: 30 mins cykling innan frukost, 40 mins löpning på kvällen.

Söndag: Vila eller om orken finns 30 mins cykling innan frukost, 40 mins löpning på kvällen.

Cyklingen är 60% av maxpuls och löpningen 70% av maxpuls. Styrketräningspassen är ca 45 min - 1.10 h

Jag har matschemat klart och godkänt redan, energiförbrukning pendlar mellan 2500-3300 beroende på vilken dag det är. Underskottet kommer ligga runt 600-800 kcal om dagen (skapat ENDAST från cardio) och sen blir det kanske eventuellt en STRIKT ätardag i veckan.

Som sagt 18 år, 75 kg, 183 cm. BF% runt 11% ska ned till 7-8% på 8-12 veckor.

Vad tror ni? För mycket? För felbalanserat? Eller lagom och bra?

Fors
2005-04-08, 20:37
Jag tycker att det ser bra ut i stort. Morgoncyklingen är ju jämförbar med en morgonpromenad, och sliter således inte nämnvärt på kroppen. Styrkan ser bra ut. Löpningen är det som eventuellt skulle kunna vara lite negativt. Jag vet iaf att jag aldrig skulle orka springa 6 kvällar i veckan - särskilt inte under deff. Sedan är det en fråga om hur benhinnor och annat mår av all löpning. Dock är den inte fel i sig, och om du klarar att genomföra den kommer den bara göra gott för din deff. Prova en vecka och se hur det känns. Känns benen slitna och du fasar inför nästa kvällsrunda så skär ned till 3-4 rundor i veckan :)

Fors
2005-04-08, 20:42
8-12 veckor låter lite väl tilltaget också.

Just nu har du 8,25kg fett på kroppen. Tappar du 2,5 av dem kommer du att ligga på strax under 8% fett.

Räknar man med att du snittar -700 om dagen tar det inte mer än 26 dagar, dvs mindre än 4 veckor, att slutföra deffen.

Bara en anmärkning :)

Patrik N
2005-04-08, 20:59
Släng in en vilodag för tusan! Du är väl ingen robot? ;)

chopper
2005-04-08, 21:33
8-12 veckor låter lite väl tilltaget också.

Just nu har du 8,25kg fett på kroppen. Tappar du 2,5 av dem kommer du att ligga på strax under 8% fett.

Räknar man med att du snittar -700 om dagen tar det inte mer än 26 dagar, dvs mindre än 4 veckor, att slutföra deffen.

Bara en anmärkning :)

Aha, tackar så mycket. Jag vet inte exakt vad min BF% är men jag har med en ganska så tillförlitlig kaliper kommit fram till 10-13% så jag ska köra på i ett ganska högt tempo och går det bra så blir jag ju klar snabbt. Men tack ändå! Och tack för dom andra synpunkterna, ska testa schemat och utvärdera!

Släng in en vilodag för tusan! Du är väl ingen robot? ;)

Ska nog ta söndagen som vilodag, beror på om jag känner mig laddad eller inte. Mot slutet blir nog söndagen en riktig vilodag... ;)