handdator

Visa fullständig version : ALA + Kreatin bra?


bigtraps
2005-04-08, 17:50
Någon som provat att kombinera ALA med kreatin
Svarar själv mycke bra på vanligt kreatinonohydrat
Skulle vara intressant att veta om det kan vara värt pengarna
att kombinera med ALA

Pdaddy
2005-04-08, 18:16
Det är kick ass !!!!

Garanterat en sak som du bör testa.

HAr 3 polare som kört me ALA å kreatin samtidigt, jag har faktiskt ej gjort det ännu konstigt nog *popcorn* . De ökade jäkligt bra i styrka på en månads tid.

M

pellepedal
2005-04-09, 11:42
Det är kanon. Lite glycerol till det hela och du har dundertryck... :thumbup:

CroCop
2005-04-09, 18:03
Det är kanon. Lite glycerol till det hela och du har dundertryck... :thumbup:
Vågar man sig på Glycerol då? :confused:

vrålapa
2005-04-09, 21:03
Vad är Glycerol?
Och vart kan man få tag på det?

Sverker
2005-04-10, 06:51
Vad är Glycerol?
Och vart kan man få tag på det?


http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=31866&highlight=glycerol

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=21121&highlight=glycerol

Baan
2005-04-10, 12:26
ALA + kreatin = klockrent. Brukar själv också ta fiskolja när jag kör kraetinkur men det är ingen större vetenskap bakom det :D ALAburken och fiskoljaburken brukar ligga bredvid varann så.

Enda nackdelen med ALA är att det är dyrt men har man fast inkomst så är det inga problem.. är man student (som jag) eller annars allmänt fattig så kan det vara lite sugigt

vrålapa
2005-04-10, 13:53
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=31866&highlight=glycerol

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=21121&highlight=glycerol

Danke! *kissass*

vrålapa
2005-04-10, 14:03
Vad har Glycerol för uppgift? Alltså vad är det bra för?

abjorn
2005-04-10, 14:05
Vad har Glycerol för uppgift? Alltså vad är det bra för?

torka löv...

Sverker
2005-04-10, 14:10
Vad har Glycerol för uppgift? Alltså vad är det bra för?

Uppgift ?

Effekten som kroppsbyggare utnyttjar är att den hamnar i blodet och suger till sig en massa vatten. När du tränar så pumpas blodet till musklerna. Nu när blodvolymen är större OCH tjockare så får du mer pump. Därmed INTE sagt att träningsresultatet blir bättre...men pumpen blir det.

Uthållighetsidrottare får en buffert av vatten i kroppen. Glycerolen går från blodet till levern där det förbränns ( långsamt ). När glycerolen förbränns släpper den det vatten som den precis hållit. Alltså putsas det hela tiden ut " nytt " fritt vatten i kroppen som kroppen kan använda till att svettas ut t e x.

Alcazara
2005-04-11, 08:30
Hejsan!
Ni som provat ALA och Kreatin tillsammans. När intar ni de båda?

För övrigt, finns det några negativa effekter med ALA?

King Grub
2005-04-11, 08:36
För övrigt, finns det några negativa effekter med ALA?

Det finns inga dokumenterade bieffekter annat än ovanliga hudreaktioner av allergisk typ, men det finns heller inga studier som undersöker eventuell påverkan och bieffekter kontra effekt vid långtidsbruk.

MyungChul
2005-04-11, 09:08
Hejsan!
Ni som provat ALA och Kreatin tillsammans. När intar ni de båda?

För övrigt, finns det några negativa effekter med ALA?

kreatin utspritt 4-5ggr/dag och ALA 3 ggr/dag á 2 caps oftast efter måltid, även fast de borde ligga ca en halvtimme innan. *screwy*

Thony
2005-04-11, 09:24
torka löv...


haha det var det som var en funderare när ja köpet det på apoteket, ja vet inte riktigt om det skall ner i kroppen, när den har den "uppgiften" egentligen

mvda
2005-04-11, 16:03
Köpte ALA idag, fick 120 kapslar för 199 kr så det var väl en rätt bra deal. Ska bli spännande att se effekten!

pellepedal
2005-04-11, 19:19
haha det var det som var en funderare när ja köpet det på apoteket, ja vet inte riktigt om det skall ner i kroppen, när den har den "uppgiften" egentligenGlycerol finns i en hel del livsmedel oxå, så det är inget farligt. Du kan bli kass i magen om du tar för mycket bara...

mvda
2005-04-12, 19:14
Om kreatin och ALA nu fungerar så bra tillsammans, varför gör man då inte ett kreatin som innehåller ALA? Eller är det lite mer komplicerat än så *screwy*

Passar på att fråga en fråga till: ska jag ta 6 kapslar ALA även de dagar jag inte tränar?

Sverker
2005-04-12, 20:07
Det komplicerade är att ALA är känsligt och förstörs lätt i olika blandningar och i kontakt med luftens syre. Bättre att ta ALA vid sidan om och kreatinet för sig. De är inte beroende av att tima varandra.

hallar
2005-04-12, 20:46
Just nu går jag på diet. Funderar på att ta kreatin tillsammans med ALA. Är det någon nackdel med att göra detta under en diet förutom att man ev drar på sig lite vätska?

I så fall kan man ju köra med detta istället
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=27&products_id=67
Som enligt uppgift inte binder vätska.

Finns det någon effekt precis i början när man tar ALA + Kreatin som man inte får 100% av när man går på diet och ligger på energiminus?

Lepras
2005-04-12, 21:59
kan man ta ALA hela tiden, eller ska man dela upp det i små omgångar?
får hem en order med kreatin och ALA imorrn och ska åka iväg på en resa den 25:e, är det någon ide att köra med kratin+ ALA , elelr ska jag vänta tills efter resan? ;) verkar bästa att vänta men är inte säker?