handdator

Visa fullständig version : Vad göra med jordnötssmör?


bear.flowertwig
2005-04-08, 12:43
Vill ha genialiskt enkla och goda tips på vad man kan hitta på med jordnötssmör(ā la kombon kesella/fun light).

Skeptiskt till att ha det på mackan, känns mer som efterrätt än pålägg *rolleyes*

skeletron
2005-04-08, 13:04
Testa det på mackan, skitgott.

Bigbulka
2005-04-08, 13:19
Jordnötssmör och jordgubbssylt på macka är ju en klassiker men inget för den som tänker på deff.

MyungChul
2005-04-08, 13:32
Jordnötssmör och jordgubbssylt på macka är ju en klassiker men inget för den som tänker på deff.

klart man kan, men man får anpassa sig efter mängden.

för övrigt, jordnötssås till kyckling är guld

Menigar
2005-04-08, 13:37
Peanutbutterfingers.

Steg1: Välj ut två lämplig fingrar.
Steg2: Stoppa fingrarna i burken, rör om.
Steg3: Stoppa fingrarna i munnen!

Smask! Enklare än så blir det nog inte *innocent*

bubbe
2005-04-08, 15:46
häll, mjölk, proteinpulver, oboj, banan, jordnötssmör, vaniljglass i en blender, kör runt. häll upp och njut (obs kaloribomb)

Johan.S
2005-04-08, 15:57
Ät det som det är med sked :eating:

skeletron
2005-04-08, 16:10
Kan väl inte vara så fruktansvärt farligt att äta egentligen? Är väl bara vaniljglassen som är mindre nyttug.. och oboypulvret då så klart... Men det är klart, deffar man är väl alla kalorier "farliga"... När de blir för många.

häll, mjölk, proteinpulver, oboj, banan, jordnötssmör, vaniljglass i en blender, kör runt. häll upp och njut (obs kaloribomb)

bubbe
2005-04-08, 17:09
Kan väl inte vara så fruktansvärt farligt att äta egentligen? Är väl bara vaniljglassen som är mindre nyttug.. och oboypulvret då så klart... Men det är klart, deffar man är väl alla kalorier "farliga"... När de blir för många.

vad jag menade är att det är inte onyttigt, bara att det är jäkla lätt att smälla i sig en 1000kcal rätt upp, med en sån blandning. bra när man vill fylla på lite extra kcal alltså.

bear.flowertwig
2005-04-08, 17:37
häll, mjölk, proteinpulver, oboj, banan, jordnötssmör, vaniljglass i en blender, kör runt. häll upp och njut (obs kaloribomb)

Been there, done that. För mig att jag körde i olja och torrmjölkpulver också. Den funkar... Tänkte mig dock något mer moderat ;)