handdator

Visa fullständig version : Sjuk


Entity
2005-04-08, 11:11
Är sjuk, influensa kom o hälsade på igår :(

Har ingen aptit direkt, så jag undrar om det är ok att äta mitt protein pulver? Det är ju inte bästa källan av protein direkt, vassle, men jag vill inte tappa mina muskler. "De få man har" Så jag har försökt trycka i mig lite torrt bröd , youghurt o protein pulvret.

King Grub
2005-04-08, 11:53
Har ingen aptit direkt, så jag undrar om det är ok att äta mitt protein pulver?

Absolut. Vassle är dessutom rikt på essentiella aminosyror, som är extra effektiva när det gäller att motverka nedbrytning av muskelprotein. Och det är ofta lättare att dricka näringen än att äta den när man är sjuk.

Lasse Kongo
2005-04-08, 11:55
som sagt, allt du får i dig är bättre än inget, flytande som fast.

hum
2005-04-08, 12:01
Var glad om du får i dig vasslet öht.

Hade influensa tidigare i veckan och allt smakade skit, alltså så illa att jag höll på att kräkas. Det enda jag fick i mig var Romana pulversoppa :thumbup:

Entity
2005-04-08, 12:28
Absolut. Vassle är dessutom rikt på essentiella aminosyror, som är extra effektiva när det gäller att motverka nedbrytning av muskelprotein. Och det är ofta lättare att dricka näringen än att äta den när man är sjuk.

Tackar, har redan tappar 1kg i vikt sen i går, vet att det mesta är vätska iofs. Fasen att man ska bli sjuk, finns det något positivt med det?Bränner man fett? :) Jag får se det som en mindre bra mini deff antar jag. :em:

Fors
2005-04-08, 12:55
Tackar, har redan tappar 1kg i vikt sen i går, vet att det mesta är vätska iofs. Fasen att man ska bli sjuk, finns det något positivt med det?Bränner man fett? :) Jag får se det som en mindre bra mini deff antar jag. :em:

Jag skulle snarast tro att fettförbränningen går ned mot nollnivå, och kroppen lägger allt krut på att läka sig. Det är svårt att utnyttja sjukdomar till någonting positivt, dessvärre. Det gäller att äta så mycket man kan - och bli frisk så fort det går.