handdator

Visa fullständig version : dataexperter se hit


påven
2005-04-08, 00:07
Ett litet dilemma:

Jag har en dator vid min maskin på jobbet men inget nätverkskonto som har tillåtelse att surfa på nätet. Datorn jag skriver på nu är inloggad med ett konto som får surfa men den är för långt ifrån maskinen så man hinner knappt sätat sig innan man måste gå o jobba igen. Går det att ta reda på vilket lösenord nätverkskontot jag använder nu har? och kan man sen använda det på den andra datorn?

skaparn
2005-04-08, 06:00
Ett litet dilemma:

Jag har en dator vid min maskin på jobbet men inget nätverkskonto som har tillåtelse att surfa på nätet. Datorn jag skriver på nu är inloggad med ett konto som får surfa men den är för långt ifrån maskinen så man hinner knappt sätat sig innan man måste gå o jobba igen. Går det att ta reda på vilket lösenord nätverkskontot jag använder nu har? och kan man sen använda det på den andra datorn?

Bara om det surfkonto du använder är något sorts administratörkonto. Det tror jag inte det är.

Cilia
2005-04-08, 06:39
Ett litet dilemma:

Jag har en dator vid min maskin på jobbet men inget nätverkskonto som har tillåtelse att surfa på nätet. Datorn jag skriver på nu är inloggad med ett konto som får surfa men den är för långt ifrån maskinen så man hinner knappt sätat sig innan man måste gå o jobba igen. Går det att ta reda på vilket lösenord nätverkskontot jag använder nu har? och kan man sen använda det på den andra datorn?
din IT-avdelnging kan med all säkerhet spåra ifrån vilken dator du kör iaf är det så på mitt arbete.

raZmus
2005-04-08, 07:43
Det är också bra att veta vilket system ni kör :)

reaper
2005-04-08, 09:15
Den dator som du sitter på är den alltid inloggad? Går säkert att få reda på med diverse skumma program men skulle väl inte rekommendera det.

Piranha
2005-04-08, 09:17
http://yoh.nu/files/modermodemet.jpg

jwzrd
2005-04-08, 09:57
Haehaehae :)

Grahn
2005-04-08, 10:03
Piranah :laugh:

bubbe
2005-04-08, 15:37
ja jävlar, den bilden är bra :laugh:

fyfasiken för den stackars intervjuvade killen att läsa artikeln efteråt.