handdator

Visa fullständig version : The adventures of MANGS


Sidor : [1] 2

mangs
2001-10-16, 09:55
Ok, då har det blivit dags för mig att börja lägga in min dagbok på detta forumet. Jag ser det som en prestationshöjare att andra kan se vad jag presterar och därmed kommer att göra mitt yttersta vid varje pass. I detta första inlägg skall jag bara skriva in lite fakta om mig själv. Jag kommer ganska snart återvända med ett antal bilder och mer info om mina träningspass samt mina kostvanor.
Jag är 23 år och har tränat styrketräning i ca 3 år och det första året skulle man nästan räkna bort eftersom jag då hade högreppsträning och inte visste hur jag skulle lägga upp träning och kost. I januari i år började jag skriva träningsdagbok och köra mer progressiv träning. Detta har resulterat i bra ökningar under det senaste året. Mina tankar är att denna dagboken skall hjälpa mig att nå längre med min träning och jag ser mina framsteg från vecka till vecka.
Jag är 1.87 lång och väger idag in på 92 kg skulle jag tippa. I vintras vägde jag som mest 96 pannor och jag deffade ner mig till 88 i somras. Nu är det tänkt att jag skall gå upp i vikt igen men inte tokbulka. Jag vill inte lägga på mig onödigt fett utan bara säkerställa att jag går upp i muskelmassa. Mina mått i cm just nu är:

Bröst: 113
Midja: 85
Lår: 62,0
Vad: 38 Jag kan inte få dem att växa!! grr
Överarm: 40,0
Underarm:33,2
Nacke: ?

Mitt mål med min träning flyttas hela tiden fram. I början var det för att inte se klen ut. Sedan siktade jag på att hamna på en vikt på min längd minus 100= 87 kg.
Sedan var det att få 40 i överarm och just nu siktar jag på att komma upp i 100 kg muskler samt få minst 42 i armar.
Mina starkaste muskelgrupper är rygg och bröst samt triceps skulle jag tro. Det som släpar efter är benen och då främst vaderna. Detta kan bero på att jag tidigare tränat en hel del löpning och därmed fått så smala ben.
Just nu pallar jag inte skriva mer men jag återkommer snart med mer information. Skriv gärna vad ni tycker så här långt.

[ 07 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: mangs ]

Joachim B
2001-10-16, 10:05
Det ser bra ut Mangs! Träningsdagbok är a och o för framgång! När det gäller ben tycker jag att du ska lägga dem så att du har minst en vilodag efter det passet. Testa även att tok-äta på och dagen efter benpasset. Du bör knappast lägga på dig mer fett av det, men det kan ge en bra anabol signal och dessutom hålla igång din ämnesomsättning.

Kör gärna fler olika reps-ranges under samma pass för samma muskelgrupp. T.ex. kan du köra 2-3 set knäböj på 4-6 reps för att sedan köra 4-6 reps med benspark och avsluta med 12-15 reps på benpressen. På så sätt kommer du åt fler muskelfibrer. Det gör en enorm skillnad.

Samma sak med vader. Kör alltid tungt och få reps när du har knäleden rak (gastronomicus) och med högre reps när knäleden är böjd (soleus).

T.ex:

Stående vadpress: 3x6-8
Sittande vadpress: 3x12-15

Då kommer du garanterat få köttklubbor till vader! :D

[ 16 Oktober 2001: Inlägget har ändrats av: Joachim Bartoll ]

Danne
2001-10-16, 11:20
Ursprungligen skickat av Joachim Bartoll:
<STRONG>Samma sak med vader. Kör alltid tungt och få reps när du har knäleden rak (gastronomicus) och med högre reps när knäleden är böjd (soleus).
</STRONG>

Varför olika reps på sittande och stående ?

Joachim B
2001-10-16, 11:26
Danne:
När knäleden är rak aktiveras främst gastronomicus som består av mest snabba muskelfibrer och därför svarar bäst på låga reps. När knäleden är böjd kopplas soleus in och tar över det mesta av arbetet. Soleus består mest av långsamma muskelfibrer och svarar bäst på högre reps. Detta är genomslående på alla människor, eftersom vaderna används när vi rör på oss.

mangs
2001-10-17, 16:25
Ok, tänkte lägga in lite mer info angående mina kostvanor idag. Ett ungefärligt schema för en dag ser ut som följer.

06.45 Frukost 120 gram havregryn i gröt + 4 dl mjölk med en skopa Protec/VP2 + 2 grova mackor med skinka.

09.30 Mellanmål 3 st mackor med ost samt lite grönsaker + 3 dl varm O'boy.

12.30 Lunch Oftast en rejäl portion Pasta med Tonfisk, kyckling eller köttfärs, dricker mjölk.

15.00 Proteindrink 4 dl + Protec + en banan och ett äpple

17.30 Middag. Normal middag kan vara någon pasta eller risrätt med kött,fisk,gryta eller något. Dricker nästan 1 liter mjölk.

18.30-19.30 (ca) Träning (brukar hålla på mellan 35-50 minuter.

19.30 eller direkt efter sista setet i passet dricker jag 5 dl mjölk med en skopa VP2 och ca 50-60 gram Dextropur.

20.30 Mellanmål. Kan vara en egen gainer med 4 dl mjölk + Protec + Havregryn. Eller något vanligt typ flingor med filmjölk och några mackor.

23.00 Protec + 4 dl mjölk.

Det blir en del på en dag. Jag räknar inte kalorier direkt men jag är ändå noga med att få i mig proteiner med ca 3 timmars mellanrum. Jag äter nästan enbart nyttig mat men på sistonde har en del onyttigheter oxå trillat ner i kistan. Jag är dock väldigt sparsam när det gäller alkohol. Jag kommer ganska snart börja en kreatinkur. Jag kommer då ta 5 dagars uppladning med 5 gr + dextopur 5 gånger dagligen för att sedan ta 5 gr direkt efter träning. Idag kör jag enbart med protein och då använder jag mig av Protec från eiselt och Vp2 från AST. Jag har tagit kreatin 3 gånger tidigare med variernade resultat. Första gången: inget resultat. 2a gången bra resultat. 3e gången : mindre bra resultat.

Vid 2a gången så var jag samtidigt inne i en bulkperiod så det kan förklara en del. Nu har jag dock inte tagit kreatin på ca 3 månader och det börjar bli dax.

Det som är positivt just nu är att jag gör rätt bra resultat i de flesta övningar just nu och kan öka för varje vecka. Det har tidigare varit lite tungt i tio veckor men nu har jag kommit igång ordentligt. Nästa gång skall jag skriva om mitt träningsupplägg samt lägga upp de resultat jag gjort på sistonde. Jag skall även lägga upp bilder på mig inom en snar framtid. Hur skall jag gå till väga med detta Jocke?

Är det Ok om jag mailar dig dem?

Idag har jag vilodag och det börjar bli dags för middag. Spaghetti och köttfärssås. MUMS!!!

Kjellstroem
2001-10-17, 16:59
Måste säga att kosten ser mycket bra ut :)

Är själv nöjd med min kost även om jag kunde haft fler kosttillskott. Fast nu till början nöjer jag mig med 4000+ kcal om dagen och en proteindrink och en weight gainer.

Vad det gäller bild så får du skaffa ett ställa att lägga upp den på och sen använda "bild" knappen för att länka till bildens address. Kan du inte lägga upp den så har jag för mig du fick maila den om den var under 50k till kolozzeum, JBartoll skulle jag tro.

Annars kan du skicka den till mig om du vill på kjstrom@algonet.se så lägger jag upp den på en sida.

Lycka till med träningen!

(Kolla gärna in min träningsdagbok också, jag är relativt ny i gamet dock :) )

muskelbyggarn
2001-10-17, 21:39
&gt;mangs

Mycket fin fin kombination av kosttillskotten :D

Du har helt klart rätt motivation för att lyckas med detta. Lyssna och lär av oss "gamla" uvar (eller hur mr. Bindefelt :D ) de misstag vi gjort. Nu ser det inte ut som du behöver läras så mycket just nu.

En liten fråga dock, din måltid innan träning, känner du inte att det är mycket du äter. Känner du dig inte dåsig på träningen ?
Bara en fråga alltså, själv skulle jag somna direkt med så mycket näring 1 timme innan träning.


Lycka till, och fortsätt hålla oss "up to date" !!!


Vänligen
Tobbe

mangs
2001-10-18, 09:52
Japp, då är jag tillbaka igen.
Tobbe: Jag blir nästan aldrig dåsig då jag ätit men ibland händer det att jag får vänta en halvtimme med träningen.
Kjellstroem: Jag vore tacksam för din hjälp. Jag skall bara fixa i ordning en kamera först och sedan skickar jag dem till dig. Det kan nog ta någon dag.

Idag tänkte jag skriva lite om mitt träningsupplägg. Just nu känner jag mig lite övertränad (sliten) i armarna så det blir inget pass idag. Jag har under de senaste 1/2 året ändrat runt ganska friskt för att pss hitta rätt. Jag tycker att variation är ganska bra därför har jag två olika veckopass.

Vecka 1

Mån Triceps + Biceps
Tis Ben + Vader
Ons Vila
Tors Bröst + mage
Fre Rygg + Underarmar
Lör Axlar
Sön Vila

Alternativt kör jag Axlar tillsammans med bröst.

Vecka 2
Mån Vila
Tis Bröst + Triceps + mage
Ons Rygg + Biceps + Underarmar
Tors Vila
Fre Ben + Mage
Lör Axlar
Sön Vila.


Dessa veckoscheman är inga jag följer slaviskt utan känner jag mig trött så vilar jag istället och känner jag mig pigg på en vilodag så kanske jag tränar istället.
Detta var vad som hände igår. Jag började köra mitt Bröstpass och jag kände efter tre set av en smärta i Höger Biceps- muskelfästen. Inte kul men eftersom jag avbröt där så tror jag att det är ok till fredagens ryggpass.

Lite övningar och just nu aktuella resultat

Bröst
Bänkpress 2*6*99
Bänkpress hantel 2*15*37 (per hantel)
Flyes 2*12*26 (per hantel)

Axlar
Militärpress 2*8*57
Militärpress med Hantlar 2*9*26,5 (per hantel)
Laterial Raises 2*10*12 (per hantel)
Framåtlutade Laterial Raises 2*10*15 (per hantel)

Triceps
Liggande Tricpespress med EZ: 3*10*50
Hanteltricepspress bak nacke enarms: 2*10*12
Hanteltricepspress bak nacke tvåarms:2*15*32

Biceps
Curl m EZ-stång: 3*9*54
Hammercurl: 2*8*26.5
Alt Handtelcurl: 2*7*26.5
Kon. Curl: 1*8*26.5

Underarmar:
Inv. Curl m. Ez-stång: 1*12*39
Underarmscurl: 2*15*47

Rygg:
Marklyft: 2*6*117
Stående rodd: 2*9*84
Good Mornings: 2*15*57
Chins: 2*11 med 5 kg extra
Enarms hantelrodd: 2*20*37

Ben:
Marklyft med hantlar: 2*20*40 (per hantel)
Knäböj: 2*25*84
Utfall: 2*15*59
Stående Vadpress (ett ben):2*20*60 + kroppsvikt

Mage:
Crunches med vikt på bröstet: 3*10*64
Sneda Crunches med vikt: 2*10*32
benlyft:2*25

Ungefär så är det. I vissa övningar har jag angivit resultat med ganska höga reps. I vissa fall är det för jag känner att just dessa övningar ger MIG mer vid ett högt reps-antal och för vissa övriga är det för att jag tränar själv utan hjälp (Tex knäböj) och vill inte riskera något. Jag kommer dock med tiden höja vikterna och pss sänka repsen men det är en process jag just nu håller på med.

Ange gärna synpunkter.

OBS: Jag kör ca 5-8 set per muskelgrupp och pass

/mangs

ToXY
2001-10-18, 12:29
Tjena!

Jag gillar ditt upplägg av träning stenhårt!! Men kanske lite för mkt vila den andra veckan??? ;)


Lycka till, skall följa det här med nöje!!


/MVH Martin

mangs
2001-10-18, 15:13
Kom ihåg att det är under vila man växer. Jag kör väldigt sällan styrkepass mer än 2 dagar igår. Igår körde jag dock för tredje dagen i rad med resultatet: Slitna muskelfästen i höger biceps :mad:

Inget skönt direkt men jag är nog på träningen imorgon kväll. Mitt Biceps/Triceps- pass från i måndags var rätt tufft så det är väl därför jag måste vila nu. Fast benpasset i tisdags gick oxå rätt bra.

Måndagens Armpass.

1.Liggande Tricepspress uppvärmn. + 3*10*49,5
2.Curl m. EZ stång (supersetat med 1) 3*9*49,5
3.Tvåarms Hanteltricepspress bakom nacke 2*15*32
4. Hammercurls 2*8*26.5 (per hantel)
5.Enarms Hanteltricepspress bakom nacke 3*10*12
6. Konc. Curl 1*9*26,5

Slut i armarna men bra pump. Armarna kändes riktigt bra. Jag mätte armarna och de låg på ca 42 cm utan att jag spände dem och med en fin blodådra mitt över Biccen, snyggt!!. I vanliga fall mäter de ynkliga 40 när jag spänner så pumpen gjorde en hel del. Fan, jag längtar till att armarna är så pumpade i vanliga fall och inte bara efter träning. Något års träning till och sen så....

Petrus
2001-10-18, 22:54
Tjena..
Slängde ett öga på ditt träningsupplägg/vikter osv...
Bra styrka! Brukar du alltid ligga så högt i repsantalet som du skriver där?
Jag menar: 20 reps hantelrodd?
25 reps knäböj?
15 reps bänkpress med hantel?
Det är inte styrketräning...Det är aerobic. :D
Mvh

Kjellstroem
2001-10-19, 06:23
Varför köra 2x6x99 i bänkpress när 1kg till blir 3-siffrigt istället :)

mangs
2001-10-19, 09:19
Kjellstroem: Jag tar 100 kg vecka istället. Anledningen var att jag inte körde bänk förra veckan och veckan innan dess låg jag på 6*97. Därför tyckte jag en ökning på 3 kg var lite väl saftigt. För ett antal veckor sedan låg jag helt still i bänken och gick till och med bakåt. Rätt som det var så bara släppte det igen och nu ökar jag för varje pass igen. Alltså 100 nästa vecka.

Jag har inte alltid kört och jag kör inte alltid med höga reps- antal. Problemet var tidigare att jag inte hade till gång till så höga vikter på hantlarna :(
Därför höjde jag reps-antalet efter hand istället för vikten.
Numera är det inget problem och jag håller därför på att öka vikterna och sänka repsen. Jag kommer nog lägga mig vid 8-10 reps på Hantelrodd och Hantel-bänkpress med tiden. Nästa vecka kommer jag nog öka vikterna med 5 kg i dessa övningar!!

Jag är fortfarande övertränad i min högra arm och tar det därför lugnt med träningen. Man känner sig lite handikappad då man inte ens klarar av att ha sex med tjejen utan att ha ont ;)

Nåja, jag har fixat en kamera och skall ta lite bilder nu i helgen. Hjälper du mig Kjellstroem enl. tidigare överenskommelse? :)

mangs
2001-10-19, 09:22
Vad det gäller knäböjen så känns det som det ger mer med högre reps- antal. Vid sista reppet kan man knappt se någonting och man är helt utmattad. :D

Kjellstroem
2001-10-19, 12:25
Visst gör jag det. Det är bara att skicka :)

mangs
2001-10-22, 11:28
Ok, då är jag tillbaka efter lite problem med att logga in på sistonde. jag har även haft problem med träningen (ingen träning) sedan i måndags eftersom jag varit sliten i armarna. Dock har jag tagit några foton på mig själv som skall läggas upp vilken dag som helst. Det är dock ingen rolig syn då jag inte tränat på nästan en vecka samt av olika anledningar slarvat med kosten de två senaste månaderna. Igår kväll körde jag dock ett snabbt rygg-pass med hyffsade resultat.

Good Mornings: 3*15*59
Stående rodd: 2*7*87
Enarms hantelrodd: 2*20*37 + 2*10*42

Jag skall nu börja äta ordentligt och även vara mer seriös med träningen. Idag är det dags för Axlar och jag är lite orolig. Jag har inte kört denna muskelgrupp de senaste två veckorna men idag är jag motiverad.

Kjellstroem: Jag skickar några bilder till dig imorgon.

mvh mangs

[ 22 Oktober 2001: Inlägget har ändrats av: mangs ]

Kjellstroem
2001-10-22, 13:36
Ok, då fixar jag upp dom så fort jag kan :)
Kommer hem från träningen vid 19.00 så om du har skickat innan dess är dom uppe då ungefär.

Ska nog öppna brevet i min ensamhet så inte folk får fel uppfattning när jag har bilder på halvnakna män i min mail :D

mangs
2001-10-22, 15:21
halvnakna? :)

Jag hade tänkt lägga ut mig helt :D

Eller jag kanske skall ta några nya bilder!

Egentligen kan man undra varför man lägger ut bilder på sig själv egentligen men jag tror att det kommer att höja min motivation så att jag kommer att träna ännu hårdare i fortsättningen.

Forest
2001-10-22, 15:30
Det är många som påstår att man inte kan bli grov och öka i massa utan att köra på YUNGA vikter och FÅ repetitioner till max.

Du visar tydligt att det är fel, även om det var ofrivilligt. Som i de flesta samanhäng så finns många sätt att lyckas på!

Kjellstroem
2001-10-22, 16:12
Lättare att se resultat om man har något "Före" och "Efter".

Kul nostalgi i framtiden också att visa för andra :P "Titta så jävla liten jag var en gång i tiden" ;)

Spud
2001-10-22, 19:49
jag måste säga att jag blir riktigt inspirerad när jag läser allt det du gör, vilket slit...själv kan jag inte säga att jag är lika strikt med min kost :rolleyes:

bra motivationshöjare iaf...... nu jävlar gammelgubbar ska ni få smaka balk :D :D

mangs
2001-10-23, 08:10
Nu är bilderna skickade till Kjellstroem så de kommer säkerligen upp under morgondagen. Vänta er dock inte för mycket. Dessa bilder är tagna efter nästan en vecka utan träning samt dålig kost så man hade kunnat se bättre ut. Nåja, då kommer man att se större skillnad när jag nästa gång lägger upp nya bilder :D

Jag tycker ju fortfarande att jag är klen men när jag började vägde jag endast 70 kg mot dagens 92 så lite har man ju faktiskt ökat. ;)

Lite synd är det att man ite tog ett foto på den tiden bara för att jämföra.

Kjellstroem
2001-10-23, 18:23
Här kommer bilderna på Mangs :)

ENJOY! :D

http://www.algonet.se/~kjstrom/Kolozzeum/mangs1.jpg
http://www.algonet.se/~kjstrom/Kolozzeum/mangs2.jpg
http://www.algonet.se/~kjstrom/Kolozzeum/mangs3.gif
http://www.algonet.se/~kjstrom/Kolozzeum/mangs4.jpg

Kjellstroem
2001-10-23, 19:43
Tycker det mesta ser väldigt bra ut. Det jag möjligvist skulle kunna klaga på är underarmarna. Iofs rätt svårt att se på bilderna men tycker det är små i förhållande till resten.

Men som sagt, mycket bra på det mesta.

mangs
2001-10-24, 10:22
Tack så mycket för hjälpen med att lägga upp bilderna och tack för kommentaren. Nu blir det hårdkörning framöver för att kunna förbättra resultaten. När får vi se bilder på dig?

ToXY
2001-10-24, 10:56
Tjena mangs!!!

Jag tycker också som Kjellström att det`ser bra ut! Underarma håller jag också med om att dom får du pressa lite! ;)

Men jag skall inte säga nåt jag é inte större än dig! :D

PUMPA HÅRDARE!! ;)

/MVH Martin

muskelbyggarn
2001-10-24, 11:20
Jävlar vad sugen på KYCKLING jag blev :D
(intern skämt från gymmet...)

Skämt å sido, tycker det ser riktigt bra ut. Med lite deff så midjan blir smalare så ser det bra ut. Benen behöver kanske lite mer volym, men annars ser det bra ut som sagt !!!

Skall inte klaga för mycket för man är inget perfekt exemplar själv...

Keep up the good work !


Mvh
Tobbe

mangs
2001-10-24, 13:52
Jag tackar för kommentarerna. Jag skall inte skylla på något men min kosthållning de senaste två månaderna har inte varit den bästa. Därför har jag tyvärr samlat på mig en del fett. Benen är jag väl medveten om. Jag skall prioritera dessa mer i fortsättningen. Underarmarna kanske e lite svårare tt fokusera på. De får ju rätt mycket stryk i nästan alla övningar men visst, ibland har jag kört enbart underarmar på ett pass och därefter inte kunnat greppa någonting på några timmar och värk dagen efter. Det kanske är sådan pass som behövs.

Jag har tänkt tanken lite grann att jag kör så här.

Vecka 1: Bröst + Ben + Rygg + Axlar + Underarmar
Vecka 2: Bröst + Ben + Rygg + Triceps + Biceps

På detta sätt kör jag igenom de stora muskelgrupperna varje vecka medan de övriga tränas varannan. vader kör jag tillsammans med ben och mage kör jag ca 2 ggr i vecka, ibland bara en gång.

När får vi se bilder på er andra vältränade. Ni skäms väl inte för er kropp? Jag har ju redan gjort bort mig fullständigt så det blir ju inte lika allvarligt för er

:D

[ 24 Oktober 2001: Inlägget har ändrats av: mangs ]

muskelbyggarn
2001-10-24, 14:06
Tänk på att en annan har ett företag att se om :D visa upp min blekfeta kropp vore som att hugga sig själv i foten :D :D

Tycker inte du gjort bort dig på något vis. Det är mycket starkt gjort att lägga ut bilder på sig själv. Alla kan ju inte vara 100kg deffade biffar som "viker" ut sig. Själv hatar jag att posera framför kameran. Är nog en bieffekt av det gym där jag tränar.
:)

Varför inte lägga in 1-2 set underarmar de dagar du kör ex. biceps ?

Mvh
T

kling
2001-10-24, 14:23
tycker ni inte att kan man köra tunga mark-lyft och shrugs utan drag remmar istället för vanlig underarms tränning ?

JJ
2001-10-24, 14:31
Ser mycket bra ut, tyvärr är jag själv för liten för att fastna på bild, men jag jobbar på det :)

hulken
2001-10-24, 14:42
jiiiiiihaaa,riktigt Lammkött Mangs :D

Skämt å sido,tycker det ser bra ut,ryggen verkar mycket stabil,men skulle ej skada att bli lite bredare,axlarna ser också bra ut,släng in lite hammercurls också för underarmarna.
Lycka till...Keep up the good work.

mangs
2001-10-24, 15:47
Tackar för de kommentarerna. Det är ju lite därför jag lägger upp bilder. För att få uppmuntran och råd. Jag är ju långt ifrån färdig med mitt bygge utan allting skall ju förbättras på sikt. 95-100 kilo stenhård är ju ett mål men det ligger ju en bit framåt i tiden. Idag väger jag 93 och då är jag ju inte direkt deffad. Så ett tiotal kilo muskler till samt lite fettförbränning sen jävlar...

Jag har blivit inspirerad och kommer idag att köra Biceps + underarmar.


Hulken: Tack för det. Ryggen skall jag nog kunna få bredare. Det är först de senaste året som jag börjat köra den ordentligt och där känner jag att jag ökar för varje pass.
Axlar är faktiskt en av mina svagare muskelgrupper men jag jobbar på det.

Loco 1
2001-10-24, 21:22
Ser mycket bra ut!

Petrus
2001-10-25, 06:39
tycker ni inte att kan man köra tunga mark-lyft och shrugs utan drag remmar istället för vanlig underarms tränning ?

Visst kan du det...OM inte armarna ger upp innan ryggen etc... Jag gjorde på det viset ett tag men fick börja använda handleds-skydd OCH dragremmar (ibland t om drag-krokar)p g a smärtan jag fick i mina underarmar. Nu infann sig problemet att i vissa övningar är vikten så tung att dragremmar etc ger mig ENORMA märken runt handleden...Shit!'
Mvh

mangs
2001-10-26, 07:39
Var rätt stressad igår men lyckades ändå klämma in ett Bröst Triceps pass cid 5-tiden.
Dock gick det inte speciellt bra. Speciellt inte tricepsdelen. Det kan ju vara pga att jag kännt mig krasslig i bröstet i veckan men nu känns det bättre.

Bänkpress 7+3 *99
Flyes 12+12 *25,75
Liggande tricepspress 8+5 *51
Tvåarms HantelTricepspress bakom nacken 8*37
Enarms HantelTricepspress bakom nacken 3*10*12


Jag kände mig utan explosivitet under passet. Troligen en komb. av dålig mat, sömn och hälsa.

Jag kommer inte ha tid att träna varken idag eller imorgon men på söndag skall det bli ett saftigt Rygg+ Biceps-pass.

Jag tycker inte om när man inte får/kan träna trots att man vill. Nåja, lite vila har aldrig skadat.
By the way. Igår beställde jag 4 kg Super mass fuel + 3,5 kg Triple Whey Fuel + Creatine Fuel Loading drink från Twinlab. Allt detta fick jag för under tusenlappen så dat måste ju ändå vara prisvärt. Jag har hört mycket skit om Twinlabs produkter men själv har jag fått ganska bra resultat med dem. Jag hade tänkt lägga upp mitt kosttillskottsschema enl. följande.

Morgon C-vitamin + 1 skopa Tripple Whey (TL)
Mellanmål på eftermiddagen Protec (Eiselt)
Efter träning VP2 (AST) +dextrosol
45 min efter träning: SUper Mass Fuel (TL)
Läggdags: Protec (Eiselt)

När jag börjar käka kreatin igen kommer jag ta det direkt efter träning förutom under laddningsfasen då jag tar ca 5 gram vid varje kosttillskottstillfälle.

Förutom dessa kosttillskott ser jag till att få i mig mycket mat med ca 3 timmars mellanrum. Mycket havregryn+ Pasta+Tonfisk + mjölk mm.
7.45 Frukost mat + Kosttillskott
10.00 Mellanmål mat
12.30 Lunch mat
14.45 Mellanmål kosttillskott + frukt
17.15 Middag mat
19.00 Mål efter träning kosttillskott
19.30 Mål 2 efter träning kosttillskott
20.30 Mellanmål mat
23.00 Kvällsmål kosttillskott

Detta är mina ungefärliga hålltider för mat

mangs
2001-10-30, 10:36
En liten uppdatering vore på sin plats.
Pga av den smärta jag kände i vänstra delen av bröstet kunde jag ej träna mer än Axlar+mage i måndags samt Bröst + triceps i onsdags. Jag försökte mig på ett ryggpass i söndags men redan efter ett set Good Mornings så högg det till som satan i vänster del av bröstet. Ingen mer träning i söndags alltså. Lite orolig för vad det kan vara.
Igår måndag mådde jag dock bra och kunde genomföra mitt rygg/biceps/underarms-pass. Inget direkt höjdarpass men jag är glad att jag i alla fall kunde träna.
Taget ur huvudet:

1. Good Mornings 1*15*59,5
2. Stående rodd 8+7*87
3. Marklyft 6+5*117
4. Curl m EZ-stång 2*8*51
5. Enarms hantelrodd 2*15*42
6.Underarmscurl 3*15*37
7. Inv. curl m stång. 2*10*37

TommyBoy
2001-10-30, 13:57
Gratulerar till en mycket komplett fysik, jag kan inte se några direkta brister. Tvärtom ser jag en rejäl potential vad gäller ryggen men också din symmetri är utan tvivel godkänd. Några år till så kanske man ser dig på scenen....

mangs
2001-10-31, 10:35
Tack för den kommentaren Tommy Boy. Det är alltid kul med bra kritik, det får mig att vilja träna ännu hårdare. Själv är jag inte alls nöjd men det kommer väl med tiden. Jag är ju trots allt mer nöjd idag jämfört med för ett år sedan :D
Ingen träning blev det igår men idag skall jag köra Bröst + Triceps hade jag tänkt mig. Imorgon blir det dessutom ett benpass tror jag. Jag har blivit lite skötsammare med kosten på sistonde och jag känner mig idag motiverad att köra mitt tyngsta pass nåonsin när det gäller bröst+triceps. Jag skall testa att höja vikterna i samtliga övningar och se hur det går. Det kan bli både fisk eller fågel. Jag brukar känna mig svagare när jag höjt vikten och därmed måste sänka reps-antalet.
Ibland när man höjt till en ny vikt så känns det som om det är max av vad man klarar och att man aldrig skulle kunna lyfta tyngre. Ett exempel:
För ett tag sedan ökade jag till 23 kg per hantel vid flyes. Då lyckades jag på första passet med 8 reps har jag för mig och det kändes som om jag skulle nöja mig med att använda mig av denna vikt. Idag har jag ökat vikten till 26 kg och klarar 12 reps.

I dagens pass hade jag tänkt öka till 26.5 kg per hantel och se hur det går. Just Flyes känner jag mig väldigt stark i och jag får en härlig Träningsvärk i utkanten av bröstmuskeln efter varje bröstpass.

Bröst och Tricepspasset har blivit ett litet favoritpass för mig för jag får lätt pump i dessa muskelgrupper samt att man får så go träningsvärk..
Återkommer imorgon med hur det gick i dagens pass.

/mangs

mangs
2001-11-01, 15:58
Jaha Byggarvänner, då är man tillbaka här igen och skall dokumentera det senaste träningspasset Bröst + Triceps. Jag lovade ju igår att jag kände mig laddad och skulle göra ökningar i allt. Hur det gick?

Det gick bra så in i helvete. Jag klarade av de ökningarna jag hade tänkt mig och idag har jag en härlig värk i både Bröst och triceps. Jag kommer att köra ett snabbt benpass idag men kommer ej maxa på något sätt.

Gårdagens pass (förra veckans inom parantes):

Bänkpress hantel 1*12*37 kg /hantel
Bänkpress 7+5*101 (7+4*99)
Flyes 2*12*26,5 (2*12*25,75)
Hanteltricepspress bak nacke tvåarms:1*15*37 (2*10*37)
Liggande Tricpespress med EZ: 2*8*52 (2*7*51)
Hanteltricepspress bak nacke enarms: 3*8*12 (2*10*12)

Jag känner att jag är på gång när det gller träningen nu och skall därmed sköta min kost bra även i fortsättningen.

Petrus
2001-11-01, 16:16
Tjena...
Kul att du gör ökningar... Särskilt när vi ligger på någurlunda lika vikter, det ger ju en annan lite push i ryggen för att inte hamna i bakvattnet... :D
Kämpa på!!!
Mvh

mangs
2001-11-05, 10:55
Ok, måndag förmiddag och en ny härlig vecka framför mig. I lördags körde jag ett lite annorlunda pass med axlar+ ben+vader+ mage.
Detta är verkligen veckans tråkigaste pass eftersom dessa är mina svagare muskelgrupper. jag måste göra något åt saken och planera in ett bättre veckoschema. Idag eller imrogon kommer jag köra rygg+biccar och underarmar. Detta är ett pass som jag gillar skarpt och eftersom jag idag känner mig sliten i baksidan lår samt korsrygg så lutat det åt att jag kommer att köra detta pass imorgon. Alt. delar jag upp det på två och kör ovandelaen av ryggen samt biccar idag och undre rygg+ ben imorgon. Vi får se.

I fredags vägde jag mig för första gången på ca 4 veckor. Resultatet: 95 kg.

Det var faktiskt en ökning på 3 kg vilket kom lite som en överraskning. Visserligen har jag käkat rätt mycket på sistonde men ändå. Hela förra veckan kändes riktigt bra ända fram till lördagens pass. Efter detta så har jag känt mig lite "off".
Jag mätte mig på morgonen i fredags och såg att armarna växt till 40.6 cm. Detta är den enda markanta ökningen på sistonde. Detta kanske får mig att uppnå de 41 cm som jag satt upp som mål till nyår.
Enligt tidigare kommer jag bulka fram till februari för att sedan trimma till mig till sommaren. I februari skall jag försöka väga 100 kg utan att lägga på mig alltför mycket fett. Till sommaren skall jag väga 93-94 utan för mycket fett. Så är det tänkt men det är ju möjligt att det inte blir så.

TommyBoy
2001-11-05, 11:43
Jag måste råda dig till att köra ben i ett separat pass.
Ett ordentligt pass för både framsida och baksida lår ska vara såpass utmattande att du inte kan köra mer den dagen, om du dessutom har svårt att öka i volym på benen är detta mycket viktigt.

Testa något liknande:
Benpress 2 set
Knäböj i Smithmaskinen 3 set (fram med fötterna 30-40cm framför kroppen)
Benspark 2 set (sista setet som dubbelset med minskande vikter)
Liggande lårcurl 2 set
Raka marklyft 2 set.

Spud
2001-11-05, 12:27
ser bra ut!
är väldigt inspirerande att se att folk vågar lägga ut bilder på sig själva! det får en att vilja dra iväg till gymmet och köra stenhårt omedelbums! :D :D

hur lägger man ut bilder som? har frågat det förut men aldrig fått någon kläm på hur man gör :D :D

mangs
2001-11-05, 12:38
TommyBoy: Tack för ditt förslag. Jag kommer nog köra benen separat i fortsättningen. frågan är när jag skall lägga in dem men jag tror att följande upplägg är lämpligt:
mån: Rygg + Biceps + underarmar
tis: vila
ons: Bröst + Triceps + mage
tors: vila
fre: Ben
lör: Axlar+vader
sön: vila


Spud: Tack för det. Har du oxå lust att lägga ut en dagvok med bilder skulle det vara kul. desto fler vi är desto fler inspirerar vi. Jag fick hjälp av Kjellstöm på forumet. Han la upp dem till mig. Annars tror jag att du gör så att du lägger upp bilderna på en websida och länkar till adressen från ditt inlägg.

/Mangs

muskelbyggarn
2001-11-05, 15:57
Schemat ser bra ut mangs !

Att köra benen (speciellt framsidan) separat är ett måste för att få ut maximal intensitet i passet !

Lycka till
Vänligen
Tobbe

mangs
2001-11-06, 11:20
Jaha, det blev inget pass igår :(
Det kom lite andra saker i vägen men jag hoppas att jag kan köra mitt rygg biceps pass idag för jag känner att jag börjar tappa mark mot vissa andra :D

I dagens pass skall jag ta i lite extra för att fortsätta min framgångsvåg. Jag känner det att med rätt kosthållning så skulle jag kunna öka i de flesta övningarna. Maten är oerhört viktig och jag måste ta tag i det igen. Jag var så duktig på detta tidigare men de senaste 2 månaderna så har jag slarvat enormt mycket. Ibland har jag till och med (ve o fasa) hoppat över en måltid.
Inte bra men det skall bli andra bullar av inom kort.

mangs
2001-11-07, 10:54
Gårdagens pass:
1. Good Mornings 1*16*59,5
2. Stående rodd 8+8*87
3. Marklyft 4+3+3*122
4. Curl m EZ-stång 2*8*52
5. Hammercurl 2*7*26.5 per hantel
6. Inv. curl m stång. 2*8*39.5
7. Underarmscurl 3*15*39.5

Några små ökningar i en del av övningarna men inget pass som jag är nöjd med. I hammercurlen fick jag cheata en del på de sista repsen för att orka med.
Är det någon som vet vad som ger mest muskelmassa i längden. Att köra med tyngre vikter och cheata mer eller att köra med lägre vikter och striktare. Jag skall nästa eller nästa vecka igen köra igenom hela veckans pass med lägre vikter och striktare utförande och se ifall det blir någon skillnad.
Enligt mitt veckoschema skall jag idag kör Bröst+Triceps. Eftersom måndagens pass blev framskjutet till igår så vet jag inte riktigt fall det är så smart att köra bröst idag. Jag tror jag väntar till imorgon för att säkerställa att jag ökar. Kring Jul och nyår kommer jag att vila från styrketräningen i ca 1.5 vecka och fram tills dess är det full körning som gäller. Nästa år börjar med 2 månaders bulk då jag förhoppningsvis kan öka rejält i alla övningar. Sedan skall jag sakta men säkert deffa ner mig fram till Juli/augusti. Det jag märkte under detta årets deff var att jag under de första 8 veckorna fortfarande hade samma styrka i alla övningar men sedan tappade jag (speciellt i press-övningarna) Därför kommer jag efter 2 månaders deff lägga mig på ett högre kalori-intag i ca en månad. Sedan kör jag lite hårdare deff under sommarmånaderna.

Det kommer att bli ungefär så här år 2002:

Utgångsvikt januari ca 96-97 kg

Jan-feb bulk + 3-4 kg =100
mars-april lätt deff - 2-3 kg =97
maj lätt bulk +1 kg = 98
juni-aug deff -5 kg = 93
sep-dec bulk +7kg = 100

Tanken är alltså att jag under året skall lägga på mig 3-4 kg muskelmassa och totalt sett behålla samma fettnivå som idag.

Synpunkter?

ToXY
2001-11-07, 14:03
Tjena magns!

Är det inte bättre att bulka under en längre tid som tex jag gör nu? ;) nov-&gt;mars sedan deffa mars -&gt; juni å sen behålla där å spänna sej lite undersommaren å sen börjar bulka igen i sep ? Borde man inte bygga mer massa underlängre bulk?? Eller jag vet inte..bara något jag tänkte då! Lycka till iaf! ;)

/MVH Martin

mangs
2001-11-07, 14:08
Jo det är ju lite grand så det kommer att se ut. Jag har bulkat sedan i somras och kommer att fortsätta detta fram till februari. I augusti vägde jag 88-89 kg och idag väger jag 94-95 kg. I februari väger jag förhoppningsvis 100 kg. Sedan hade jag tänkt deffa ner mig till sommarsäsongen. Det jag märkte ifjor var att jag tappade styrka efter 2 månaders deff. Detta gör att jag efter 2 månaders deff nästa gång skall öka kaloriintaget under en tid för att inte tappa styrka. Sedan hade jag tänkt deffa lite till. För att sedan börja min långa bulkperiod under hösten vintern.

mangs
2001-11-07, 15:32
Yiipee! Inlägg nr 50 i min dagbok. Det är glädjande att andra än jag själv skriver här. Av de 50 inläggen har jag postat ca 20 och övriga 30 är från er andra medlemmar. Jag tackar er alla ytterligare en gång och hoppas att ni även i fortsättningen kollar in mina framsteg. Dettta gäller dig med U :0)

Idag har jag blivit extra motiverad när det gäller träning och har nu bestämt mig för att köra mitt Bröst+ triceps pass idag.
Ökningar i bröstpasset är att vänta.. ;)

mangs
2001-11-09, 09:07
Här följer gårdagens bröst+tricepspass.

Bänkpress hantel 1*12*37 kg /hantel
Bänkpress 6+4*102 (7+5*101)
Flyes 2*13*26.5 (2*12*26,5)
Bänkpress hantel 1*10*37 kg /hantel
Liggande Tricpespress med EZ: 9+7*52 (2*8*52)
Hanteltricepspress bak nacke enarms: 10+8*12 (3*8*12)
Tricepsswing 2*12*12 (ny övning)

Resultat: rejäl pump i triceps. Annars så kändes det OK men inte mer, jag ökade iofs i vissa övningar men jag har väl blivit kräsen och vill öka mer per pass.

Efter dagens pass tog jag min vanliga gainer + 5 gram kreatin.

Till läggdags tog jag ytterligare 5 gram i min Protec.

Alldeles korrekt, jag skall börja en kreatinkur hade jag tänkt. Det var ett bra tag sedan nu och det skall bli spännande att se hur kroppen svarar på det denna gången. Jag skall ladda fram tom måndag för att sedan ta en skopa Creatine Fuel Loding drink efter träning. Denna innehåller även snabba kolisar för att förbättra upptaget. Jag använder mig även av Monohydrat som jag skall blanda/inta med Dextropur vid lämpliga tidpunkter. Förhoppningsvis kommer man öka några kg på denna kur och förhoppningsvis hamna på 41 cm armar. Ligger idag på 40.7.

Dricker vatten som bara den för att kreatinet skall få en trevlig miljö att jobba i. Dessutom så vill jag undvika kramp.

[ 09 November 2001: Inlägget har ändrats av: mangs ]

Cuddly
2001-11-09, 15:40
Ursprungligen skickat av mangs:
<STRONG>Ok, tänkte lägga in lite mer info angående mina kostvanor idag. Ett ungefärligt schema för en dag ser ut som följer.

06.45 Frukost 120 gram havregryn i gröt + 4 dl mjölk med en skopa Protec/VP2 + 2 grova mackor med skinka.

09.30 Mellanmål 3 st mackor med ost samt lite grönsaker + 3 dl varm O'boy.

12.30 Lunch Oftast en rejäl portion Pasta med Tonfisk, kyckling eller köttfärs, dricker mjölk.

15.00 Proteindrink 4 dl + Protec + en banan och ett äpple

17.30 Middag. Normal middag kan vara någon pasta eller risrätt med kött,fisk,gryta eller något. Dricker nästan 1 liter mjölk.

18.30-19.30 (ca) Träning (brukar hålla på mellan 35-50 minuter.

19.30 eller direkt efter sista setet i passet dricker jag 5 dl mjölk med en skopa VP2 och ca 50-60 gram Dextropur.

20.30 Mellanmål. Kan vara en egen gainer med 4 dl mjölk + Protec + Havregryn. Eller något vanligt typ flingor med filmjölk och några mackor.

23.00 Protec + 4 dl mjölk.

Det blir en del på en dag. Jag räknar inte kalorier direkt men jag är ändå noga med att få i mig proteiner med ca 3 timmars mellanrum. Jag äter nästan enbart nyttig mat men på sistonde har en del onyttigheter oxå trillat ner i kistan. Jag är dock väldigt sparsam när det gäller alkohol. Jag kommer ganska snart börja en kreatinkur. Jag kommer då ta 5 dagars uppladning med 5 gr + dextopur 5 gånger dagligen för att sedan ta 5 gr direkt efter träning. Idag kör jag enbart med protein och då använder jag mig av Protec från eiselt och Vp2 från AST. Jag har tagit kreatin 3 gånger tidigare med variernade resultat. Första gången: inget resultat. 2a gången bra resultat. 3e gången : mindre bra resultat.

Vid 2a gången så var jag samtidigt inne i en bulkperiod så det kan förklara en del. Nu har jag dock inte tagit kreatin på ca 3 månader och det börjar bli dax.

Det som är positivt just nu är att jag gör rätt bra resultat i de flesta övningar just nu och kan öka för varje vecka. Det har tidigare varit lite tungt i tio veckor men nu har jag kommit igång ordentligt. Nästa gång skall jag skriva om mitt träningsupplägg samt lägga upp de resultat jag gjort på sistonde. Jag skall även lägga upp bilder på mig inom en snar framtid. Hur skall jag gå till väga med detta Jocke?

Är det Ok om jag mailar dig dem?

Idag har jag vilodag och det börjar bli dags för middag. Spaghetti och köttfärssås. MUMS!!!</STRONG>

Äter du ingen frukt och grönsaker? De är de främsta källorna för mikronutrienter.

/Thomas

mangs
2001-11-09, 16:11
Jodå, Jag äter en del frukt och grönsaker per dag men inte de mängder som jag velat. :o

mangs
2001-11-13, 09:17
Det var ett tag sedan jag skrev här nu. Jag sitter här efter gårdagens benpass och njuter av värken jag har i baksidan /insidan lår :D
Träningsvärk är så skönt. Trots att jag slarvat med träning och kost lite grand de senaste månaderna så ökar jag bra just nu både i styrka och massa. Armarna mäter nu 40.8 utan pump och det känns som om 41 till jul är helt realistiskt.

Hmm Jag växer mer nu än jag gjorde när jag körde jätteseriöst. Kan det vara det att jag mår bättre av att träna 2-3 pass i veckan istället för 4-5 pass?

Vägde mig i Söndags: 97 kg, det märks att jag börjat med kreatin nu. Jag kan även tillägga att vågen jag använder visar några kilo för mycket (kanske 3) Men det har den tydligen gjort en längre tid så mitt viktförhållande är ju lika stort. Skall dock fixa en riktig digitalvåg till jul såt att min träningsdagbok nästa år blir mer exakt. Hur pass exakta är olika digitalvågar, är det någon som kan berätta det?

Imorgon är det dags för Bröst+ Triceps igen. Ökningar är att vänta, det vet jag om, frågan är bara hur mycket. Men jag skall öka i bänken till 103.5 och försöka behålla repsantalet på 6-7 :D

[ 13 November 2001: Inlägget har ändrats av: mangs ]

JJ
2001-11-13, 10:19
Kul att det går bra. Tror att många upplever det som du upptäckt, man tvingas träna lite mindre och helt plötsligt börjar man växa. Jag tror stenhårt på 3-4 tränings tillfällen i veckan, inte mer. Det funkar på mig ivarjefall.

donga
2001-11-13, 15:37
Jag har kört 3 pass/vecka tidigare och har nu börjat testa att köra 4 pass eftersom att jag har rätt mycket tid till övers då jag börjat plugga igen. Vad rekomenderar herrarna, 3 eller 4 pass?

JJ
2001-11-13, 15:39
Det du tycker är roligast. Tvivlar att det spelar nån större roll, kör det du trivs med.

donga
2001-11-13, 15:59
Det är nog mycket möjligt...jaja. Jag ska känna mig för under nån vecka o känna hur det går...annars är det bara o gå tillbaka till 3 pass...

mangs
2001-11-14, 11:14
donga: Hur hade du tänkt lägga upp schemat?
Skall du köra fyra dagars träning bör en av dagarna var ett snabbt enkelt pass. Tex axlar.

Jag skall själv köra enligt:

mån: ben+vader
tis: vila
ons: Bröst + triceps
tors: vila
fre: Rygg + Biceps + underarmar
lör: Axlar + mage
sön: vila

donga
2001-11-14, 12:31
Ursprungligen skickat av mangs:
<STRONG>donga: Hur hade du tänkt lägga upp schemat?
Skall du köra fyra dagars träning bör en av dagarna var ett snabbt enkelt pass. Tex axlar.</STRONG>

Ungefär så här hade jag tänkt köra:
- - -
Måndag, Axlar, Triceps, Trapz.
- - -
Axelpress
Hantellyft åt sidan
Shrugs med skivstång
Tricepspress

- - -
Tisdag, Rygg, Lats osv.
- - -
Sittande rodd
Latsdrag
Hantelrodd
Magövningar

- - -
Torsdag, Ben, Vader:
- - -
Benböj
Benspark
Bencurl
Vadpress, stående

- - -
Fredag, Bröst Biceps:
- - -
Bänkpress
Hantelpress
Hantelflyes
Bicepscurl
Scottcurl

Vad säger du, hur tycker du det ser ut. Passen tar ungefär 45-60 min.

[ 14 November 2001: Inlägget har ändrats av: donga ]

mangs
2001-11-14, 14:10
Hej Donga

Jag tycker det mesta ser bra ut men det är en sak som jag undrar över. Känner du inget behov av att träna korsryggen. jag vet inte om du menar Knäböj när du skriver benböj men i så fall tränar den övningen korsryggen med. Det jag föreslår är Marklyft och Good Mornings. Dessa övningar tar mycket på korsryggen. Marklyft är en komplett övning och tar även en hel del på benen. Olika varianter tar olika mycket. Det som då kan bli ett problem är att du kör ditt benpass bara två dagar efter.

donga
2001-11-14, 15:14
När jag skriver benböj menar jag knäböj och tvärtom, det blir lite si sådär med det. Jag byter namn på dom lite då o då.

Det knepiga är som du säger att om jag kör korsryggen på tisdag så är det lite slitigt att köra ben/knäböj på torsdag för då är träningsvärken som värst.

Men det jag i och för sig skulle kunna göra är att slänga in lite ryggresningar/hyper extensions eller good mornings samt några set marklyft på benpasset...frågan är bara om man hinner med det. Ska nog ta o testa i morgon för att se hur det känns... :D

Kanske kör marklyft istället för bencurl, vad sägs? Då tar det ju korsryggen också.

Tack för tips, ideér och åsikter... ;)

mangs
2001-11-14, 15:28
Ja du, det finns inget "Perfekt" upplägg vad det gäller träning. Man får helt enkelt känna sig fram. I ditt fall ser jag att du inte kör så många olika övningar per pass. Du skulle nog kunna ha möjlighet att slänga in lite korsryggsträning tillsammans med benen.
Tidigare körde jag med ben + undre rygg på ett pass (Jävligt tufft vill jag lova) ;)
Och sedan körde jag övre rygg tillsammmans med Biceps + Underarmar. Något liknande kanske hade passat dig. Kör en 5-7 övningar per pass med ung. 2 set av varje. Då hamnar du på 10-15 set och dessa bör du klara av på under en timme. Om inte så prova att supersetta olika övningar. Detta höjer intensiteten något fruktansvärt och sparar tid. jag körde detta tidigare på vissa Biceps/Triceps pass. Startade Biceps-övningen direkt efter en hård triceps-övning. Istället för att man då tidigare satt och tyckte synd om sig själv för att man hade ytterlifare ett set kvar av tex Tricepspress så tog man direkt tag i tex Hammercurlen. Detta gjorde att man stretchade ut Tricepsmuskeln och man fick grym pump. Problemet kan vara att när man kört tunga muskelgrupper Rygg, ben, bröst så är man helt slut efter ett set.

Kör hårt!!

Snart skall jag själv iväg och köra pattar + triccar. Idag e jag laddad till tusen och det kommer att bli personbästa i en del övningar. :D :D :D

mangs
2001-11-15, 10:24
jaha, igår körde jag Bröst + Triceps. jag kände mig på förhand laddad och det blev ett helt OK pass måste jag säga. Jag mätte omkretsen på armen före 40.9 cm. Jag växer för varje dag och jag tror att det är kreatinet som verkar ;)
Hoppas man inte tappar alltför mycket när man sedan slutar.

Gårdagens pass:

Bänkpress hantel 1*6*42 kg /hantel
Bänkpress 6+4*103.5 (6+4*102)
Flyes 2*13*27(2*13*26,5)
Liggande Tricpespress med EZ: 2*8*54 (2*8*52)
Hanteltricepspress bak nacke enarms: 10+8*12 (10+8*12)
Triceps Kick Backs 2*12*14 (1*12*12)


Härlig pump i Triceps och det kändes att passet tog. personbästa i nästan samtliga övningar och speciellt bra kändes det i Liggande Tricepspressen. I denna övning har jag gjort stora framsteg den senaste tiden. Det var inte länge sedan jag låg på 42 kg i denna övning och nu är jag hastigt och lustigt uppe på 54 kg!! Triceps är en av mina bästa muskelgrupper, helt klart. Jag ser fram emot dagens träningsvärk!!

Bara för skojs skull så mätte jag igår armens omkrets efter passet med pump: 42,6 cm, det börjar likna något nu. Hade jag kört både Triceps och Biceps på passet igår hade de säkerligen hamnat en bit över 43.

Jag tror att man har blivit lite blind för det känns som om mina armar är världens smalaste och klenaste. De känns inte att de har växt så mycket men för 5-6 år sedan låg de på 30-31
:D :D
Så lite har de växt måste man nu säga. Dock är de inte färdigväxta.
Vi höres!
Pumpa på och fokusera på uppgiften. Jag kommer snart ifatt er som ligger före och ni som ligger efter mig får ta i ordentligt om ni vill komma ifatt. :cool:

[ 15 November 2001: Inlägget har ändrats av: mangs ]

donga
2001-11-15, 10:57
Jag är dih hack i häl...saknar bara cirka 30 kg eller nåt... :D :D :D

Men däremot känns det som om mitt Kreapyr också börjat verka...skönt. ;)

mangs
2001-11-15, 11:23
Det jag har märkt vid denna kratinkuren (förutom ökad massa och volym då :) ) är att trots det att jag dricker som två gravida flodhästar så är mitt urin färgat! Jag dricker och dricker och pinkar och pinkar men det verkar som om jag inte får i mig nog med vätska. jag skulle uppskatta mitt väteskeintag på en dag till 6-8 liter om man räknar mjölken oxå. Skulle inte detta räcka?

Petrus
2001-11-15, 12:49
Pumpa på och fokusera på uppgiften. Jag kommer snart ifatt er som ligger före och ni som ligger efter mig får ta i ordentligt om ni vill komma ifatt.

Bänkpress hantel 1*6*42 kg /hantel
Bänkpress 6+4*103.5 (6+4*102)
Flyes 2*13*27(2*13*26,5)
Liggande Tricpespress med EZ: 2*8*54 (2*8*52)
Hanteltricepspress bak nacke enarms: 10+8*12 (10+8*12)
Triceps Kick Backs 2*12*14 (1*12*12)

Jo..Jag ligger HACK I HÄL! Kan nästan nå dig så jag kan sätt en pinne mellan benen... :D
Lite jämförelser från mitt senaste bröst/triceps-pass...
Bänkpress 105kg*4 (nytt pers för övrigt)
Lutande hantelpress 37,5*7
Tricepspress med ahntel över huvudet 47,5kg*5
Kickbaxx med hantel 10kg*15 (kör jag alltid sist i triceps-passen)

Ska ner och träna bröst idag så vi får swe vad det blir då...
Keep up the GOOD work Man... :cool:
Mvh

mangs
2001-11-15, 14:05
Lycka till med ditt pass idag. Jag hoppas att du ökar så att jag blir ännu mer motiverad till mitt nästa pass. Det är stimulerande att ha någon som ligger i närheten på samma vikter att "bråka" med. Jag har dock 2 år tillgodo ;)

mangs

dared
2001-11-15, 16:46
kör du ingen mage?

VillBliGrov
2001-11-15, 20:53
Mangs: Vilka j**la ökningar du gör! Grattis!
Sätt in lite bilder så vi får granska dina kilon med "gransknings ögonen" :D

MVH Jocke

mangs
2001-11-16, 09:27
Jodå. Jag kör mage. Glömde bara att skriva in den. Jag har ingen speciell dag jag kör den utan jag kör den när jag känner för det. Det blir oftast en gång veckan. Ibland kanske 2. Jag kör oftast Crunches med vikter på bröstet. Bilder skall jag lägga in men de kommer inte förrän senare. jag skall först bulka upp mig till max ;) Sedan kan man jämföra dessa bilderna med de jag skall ta till sommaren i nerdeffat tillstånd och jämföra. jag har ökat en hel del i massa på sistonde men skall jag vara helt ärlig så är det inte enbart muskelmassa. Men å andra sidan ökar jag rätt rejält i mina övningar nu oxå så lite muskler är det säkert. :D
Hurgick gårdagens pass Thinner?

Jarod
2001-11-17, 00:36
Faan va stark du e Mangs!! Men skit i att köra magen.. Det e snyggt med bilringar.. :D ;)

Mvh Danne

mangs
2001-11-19, 09:05
Tack för de orden Danne ;)
men nog vet väl du lixom jag att man ite motverkar bilringar med hjälp av magträning? :)
Fettförbränningsträning väntar jag med till våren men då kommer jag å andra sidan att satsa helhjärtat :D

Annars är det nte mycket nytt som hänt. Eftersom jag och tjejen dragit på oss en förkylning (tack för den U :D ) så har jag bestämt mig för att ta en vilovecka. Eftersom jag inte har tränat sedan i onsdags så kan jag börja på torsdag igen, skönt. Man får ju inte släppa iväg er andra med ett försprång nu. Det som känns bra just nu är mina armar. De mår bättre än någonsin och de ligger ständigt på 40.9 nu (förutom efter träning då de ligger på ca 43 som bäst). :D :D

donga
2001-11-19, 13:34
Krya på dig och bli nu av med förkylningen...jag har i helgen käkat cirka 15 g med c-vitamin samt något annat skumt från hälsokosten. Det smakade fan men eldade då ut halsont'et rätt fort. Men ta ett par whiskey's innan sänghdags så löser sig nog allt... :D :D :D

donga
2001-11-19, 13:36
Kolla in detta: Fernet Branca (http://www.systembolaget.se/pris/owa/xdisplay?p_varunr=707&p_rest=0&p_back=/svenska/varor/prisl ist/xindex.htm)

Har hört att detta skall elda ut förkylningar som fan ur kroppen :D, men har inte provat själv... ;)

mangs
2001-11-19, 13:56
HeHE, tack för länken, men jag tror att jag håller mig till C-vitaminer + EnchinaceaC+ mycket vatten och mat samt håller mig inomhus mestadels av tiden. Jag tror den är på väg bort snart så det kanske blir ett lätt mage+ underarmspass idag om det inte tilltar framåt kvällen.

Thanx!

Petrus
2001-11-19, 20:47
Tjena killen..
Kan bara säga att jag ökade idag igen... :D
Men var lugn... det var TUNGT så jag kommer nog ligga still här ett tag...så jag kommerinte gå ifrån dig! Det kallas sympati... ;) Krya på dig och kom sedan tebax med BESKED!!!
Se min journal för mer info...
Mvh

mangs
2001-11-20, 14:33
Det var inte lite du ökar i bänken på sistonde? Vad käkar du egentligen förutom kladdkaka och mariekex? ;)


Själv lider jag fortfarande av min vilovecka. Skall bli skönt att kopmma igång igen på Torsdag efter en vecka utan träning. Under vilan har jag fortsatt att käka ordentligt och jag hoppas att jag inte tappat något trots en liten antydan till förkylning. På Torsdag skall jag köra Rygg och Biceps för det var ett tag sedan jag körde dessa muskelgrupper. Jag skall i alla fall ligga kvara på samma vikter som förra gången sedan får vi se hur det går.
:confused:

Fan vad jag älskar att träna! Det kliar i kroppen när jag inte får lyfta mina vikter.

Magnus
2001-11-20, 21:26
Hoppas du fått musklerna uppladdade under din vilovecka :) du kanske t.om ökar i vikterna? viloveckor kan göra under. Lycka till på torsdag!


ps. du kör på friskt me vikter när du tränar biceps, fint. ds

Petrus
2001-11-21, 06:20
Det var inte lite du ökar i bänken på sistonde? Vad käkar du egentligen förutom kladdkaka och mariekex?

Tjena Mangs! Utöver min helt enormt suvveräna :rolleyes: kosthållning käkar jag protein från Optimum, gainer från Weider och Glutamin från Eiselt. På fredag hämtar jag ut mitt paket från Myskelbyggarn och då börjar jag åter igen med NAC från AST men åxå med AST´s HSC. Det är den enda chansen jag har att få i mig kreatin så då snackar vi ÖKA!!! :D Inatt var dessutom sista natten med ZMA... Lycka till med träningen...
ROCK ON!!!

mangs
2001-11-21, 12:10
OK. Jag vet att det är Onsdag idag och jag skall egentligen inte träna förrän imorgon men vissa (Läs Tinner :) ) Har gett mig motivation att köra mitt bästa ryggpass någonsin. Mitt upplägg skall se ut som följande:
Good Mornings: 2 set
Stående rodd: 4 set
Marklyft: 3 set
Marklyft Hantel: 2 set
Enarms hantelrodd: 3 set :D


Dessa 14 set är hälften av vad Tinner skall genomlida i eftermiddag men jag tycker själv att detta känns fullt tillräckligt. Vi får se hur det känns imorgon. :D :D

Petrus
2001-11-21, 12:54
:D Jag anade inte mycket sympati för mitt pass där.... ;) :D
Roligt jag kan inspirera någon, om inte ens mig själv. :p

mangs
2001-11-21, 13:18
Bara en liten fråga till Tinnermannen. :) Kör du alla 24 seten med maximal belastning och till positiv failure i varje set eller kör du tex 7 set med lika många reps och det är enbart i de sista seten som du tar ut dig fullständigt?

mangs
2001-11-21, 13:19
Kom just på att det var 28 set du kör!
Hur lång tid tar ett sådant pass för dig?
M

Petrus
2001-11-21, 13:44
Jag har inget svar på någona v dina frågor då ajg aldrig har provat något liknande innan... :D
Vi få se hur det går, och om ajg hinner till jobbet i morgon... ;)

mangs
2001-11-22, 10:30
Jaha, DÅ har jag börjat träna igen efter en veckas vila. Jag förstår att ni alla har varit otåliga och väntat på att jag skall uppdatera mina resultat men här kommer det alla barn. Så sätt er ner och "softa" med proteindrinken i näven så skall mangs berätta vad han erfor igår. :)

Jag började med att mäta mig för att se hur mycket jag tappat den gångna veckan. Jag kände mig verkligen klen igår skall ni veta.
Det gick inte så illa som jag hade tänkt mig faktiskt. Förra veckasn mått inom parantes.

Bröst: 115 (113)
Midja: 88 (88)
Lår: 64.5 (64)
Vad: 38 (38)
Överarm: 41.1 (40.7)!!
Underarm:34 (33.7)


Det verkar stämma att det är under vila som man växer. Bröstet har inte växt en ynka cm på nästan ett halvår och nu mäter det + 2cm jämfört med förra veckan
:)
Jag måste även nämna mina tunna armar. De har faktiskt växt 1.1 cm på 5 veckor. Det skulle jag vilja kalla smått fantastiskt.
jag har kollat in min träningsjournal och det finns en tidpunkt i våras när mina armar växte nästan 1 cm på en månad och jag har hittat den gemensamma faktorn. Detta är egentligen en hemlighet men jag förstår att ni gossar och flickor vill ha reda på hur jag gått tillväga. Låt mig säga såhär. Jag skall prova det hela ytterligare en gång innan jag är fullständigt säker på min sak. Jag ahr alltid tidigare haft svår för att få armarna och växa men i år har de nästan växt 3 cm!! :D :D

[ 22 November 2001: Inlägget har ändrats av: mangs ]

mangs
2001-11-22, 10:36
Gårdagens ryggpass då, hur gick det?
Jodå, det gick rätt bra och jag känner av hela ryggen + baksidan av läret och skinkorna idag.

Good Mornings: 2*17*59.5
Stående rodd: 3*8*87
Marklyft: 122+127+132+137
Stelbent Marklyft Hantel: 2*15*42 (per hantel)
Enarms hantelrodd: 15+12+10 *42

Ökningar i Good Mornings samt lite högre vikter i många övningar.
Första gången jag provade på 137 kg i Marken. Nästa vecka skall jag öka på 5 kg till. Just Marklyft gillar jag som övning, den tar i hela kroppen och jag ångrar mig verkligen att jag inte började med den förrän i våras
:(

Det var ett tag sedan jag provade på Chins nu men jag får väl prova på det hela snart igen och se att jag klarar de 16 som vissa andra inte klarar av! :D :D

Petrus
2001-11-22, 10:58
GRATTIS!!!
Roligt som f* att det går så bra nu... Schyssta ökninngar nästan över hela kroppen ju... ;) Orkar inte skriva så mycket mer nu... Ganska mör i kroppen idag... ;), kolla in journalen så vet du varför. :D
Det kaaaaaaaanske blir ett pass biceps eller nåt ikväll bara. Treva på...

mangs
2001-11-22, 11:13
He HE, Tack för det Tinner.
Jag förstår om du känner dig lite sliten idag efter ett sådant mastodontpass. att du ens funderar på ett Biceps-pass idag visar bara hur bra återhämtning du måste ha, jag skulle bli övertränad på ett sådant schema direkt. Men du är väl lixom jag lite skadad! :D :D

Petrus
2001-11-22, 11:47
Ursprungligen skickat av mangs:
<STRONG>He HE, Tack för det Tinner.
Jag förstår om du känner dig lite sliten idag efter ett sådant mastodontpass. att du ens funderar på ett Biceps-pass idag visar bara hur bra återhämtning du måste ha, jag skulle bli övertränad på ett sådant schema direkt. Men du är väl lixom jag lite skadad! :D :D</STRONG>

Lite? Du, här snackar vi allvarliga hjärn-cells-störningar... :D :D :D

donga
2001-11-23, 10:37
Jag tror vi alla är lite skadade...vissa mer och vissa mindre... :D :D :D

muppi
2001-11-23, 13:14
ojojoj vad du växt under vilan.

Tänkt dig hur stor du skulle blivit om du vilat en månad :eek: ;)

Ha de bra!

mangs
2001-11-23, 16:08
Japp, Jag växte en hel del under vilan så jag tänker ta ledigt från träning de närmsta 8 månaderna och se hur mycket jag växer. :D

Allvarligt talat så skall jag om ungefär en timme köra ett Axlar+ Triceps+ mage pass. Ser fram emot det men jag måste erkänna att onsdagens rygpass fortfarande sitter i rätt rejält så jag får se hur det går.
Annars är jag frisk och kry, har sovit och ätit relativt bra så jag skall nog kunna göra bra ifrån mig.
Pumpa nu på i helgen och gör era bästa pass någonsin för det tänker jag göra. :)

mangs
2001-11-26, 09:42
Uppdatering med senaste Axlar+ tricce + mage-passet samt lite nya mått. I fredags körde jag detta pass och det kändes lite speciellt då jag inte kört axlar på nästan 3 veckor (skäms) :o
Det skall bli ändring på det. Jag hade sedan tidigare en träningsvärk i övre delen av ryggen och latsen så min träning i fredags blev nog lite hämmad. Passet gick väl ganska hyffsat även om jag tog det rejält lugnt på Axelpasset. I tricepsdelen pressade jag mig lite hårdare vilket har gett bra resultat på sistonde men har medfört ett litet problem (se nedan). Nåja. Här kommer passet:
Militärpress 2*8*57
Framåtlutade Laterial Raises 2*12*14 (per hantel)
Laterial Raises 2*8*12 (per hantel)
Liggande Tricpespress med EZ: 8+5*54,5 tungt!!
Hanteltricepspress bak nacke tvåarms:2*15*32
Hanteltricepspress bak nacke enarms: 2*10*12
Framåt Skivstångslyft( glömt namnet): 3*10*17
KickBacks:1*12*16
Crunchesmed vikt på bröstet: 3*25*32

En del högreppare men det var ju ett tag sedan jag körde dessa övningar. Jag har slarvat betänkligt med just axelträningen de senaste månaderna och jag har blivit oroväckande svag i dessa övningar. Men det skall jag ta igen snart vill jag lova.


Nu till mitt problem:
Jag har ökat väldigt mycket i styrka i Liggande tricepspress :) på kort tid. Detta har gjort att musklerna i armarna växt :D , Problemet är det att min armbågsled inte hänger med. Några dagar efter Mina Tricepspass får jag extremt lätt ont i armvecket och det håller i sig i upp till en halvtimme även efter en enkel belastning. Därför har jag bestämt mig för att ta det lite lugnt med just denna övning den närmaste tiden och låta ledband mm växa till sig.

mangs
2001-11-26, 09:47
Jag glömde nämna mina mått tagna vid 23.00 söndag kväll (mina mått vid den 16/8-2001 då bulken startade inom parantes):
Vikt: 98 kg (88 kg) Vågen visar förmodligen + 3 kg
Lår: 65 cm (62 tror jag)
Midja: 90 cm !! (84) Vafan, snart färdigbulkad he he
Bröst: 116 cm (112)
Överarm: 41.4 cm (39.5).

Bra ökningar på allt,även magen tyvärr ;)

donga
2001-11-26, 13:50
Sjyssta ökningar, lite kring magen skadar aldrig. Man måste ju växa jämt... :D :D

ToXY
2001-11-26, 14:07
Donga&gt;&gt;&gt;&gt;hahahahah sant!!!

mangs
2001-11-26, 15:35
Jag hoppas växa lite till fram till nyår för sedan skall jag börja så smått med deffen tror jag. 90 cm midja är inte kul. Visst lite av ökningen vid midjan är ju muskler då jag blivit starkare i både mage och speciellt korsrygg men det har blivit lite fett. Dock kände jag mig "fetare" i våras med ett midjemått på 88. Nä till sommaren skall jag vara nere på 84 igen men med mer muskler än föregående sommar. Kan man bara öka något kilo med muskler per år så är man ju nöjd. :D

[ 26 November 2001: Inlägget har ändrats av: mangs ]

ToXY
2001-11-26, 23:09
Go'kväll mangs!!

Jasså så du tycker att jag verkar starka där än i mina andra, det konstiga è att jag tycker precis tvärt om men jag vet inte, har inte tränat speciellt mkt axlar förut! Men nu tycker jag det è helt okej!!

Några tips jag tycker è ju Stående hantellyft åt sidan, jag tycker dom tar gôr bra!!(på ren gbgska! :D ) Sedan viktlyft framifrån tycker jag tar också kanon bra!

Vilken/vilka tycker du tar bäst på axlarna??? Shit 90cm i midjan.. sist jag mätte mig då var jag lite deffad då var jag på 80,5cm tror jag om ja inte mins fel men nu lär ju jag vara på 90cm också efter bulkandet fast jag skall bulka till mars! :D

Hur länge har du bulkat nu då??

/MVH Martin

mangs
2001-11-27, 12:43
Jodå, de övningarna du skrev kör jag oxå. Jag har dock lite svårt att få riktig kontakt med och ännu mindre pump i axlarna. Jag får annars pump i alla andra muskelgrupper. Jag får dessutom väldigt sällan träningsvärk i axlarna så jag undrar om jag belastar dem tillräckligt. En sak är säker. Jag måste prioritera dessa mer i fortsättningen. Men det man är bäst i är oxå roligast att träna och eftersom jag inte kör ett strikt schema så händer det ibland att tråkiga pass hoppas över för att kunna öka ännu mer i tex Bröst eller Triceps.
Idag skall jag köra ben och det ser jag fram emot. Jag har slarvat en hel del med benen under hösten men har nu börjat komma igång igen.


Ja 90 i midjan skall jag inte ha. Därför tar jag det lite lugnt med bulkandet för jag misstänker att jag gått för fort fram. Jag har bulkat sedan i augusti och de första månaderna hände nästan ingenting. Jag gick upp lite i vikt men ingenting kring midjan :)

Dock vet jag hur jag skall göra för att bli av med fettet så jag är inte orolig. Morgonpromenader på våren är lösningen samt lite mindre mat. Sen skall vi se hur fettet rinner av.

Petrus
2001-11-27, 14:10
Ville bara titta in och säga tack för inspirationen och motivationen...
Man blir ju lite mer envis med vikterna när man "kämpar" mot någon...
Thanxxx man...

mangs
2001-11-27, 14:42
Tack själv. Jagt tänker alltid på dig när jag skall klara av det sista reppet :D

Det som är konstigt är att jag slarvat betänkligt med träningen på sistonde. Är nu nere på 2-3 pass i veckan men jag ökar i nästan allt. Fram till för ett år sedan körde jag som du med pass nästan varje dag men då blev jag inte speciellt mycket starkare eller större. jag kommer dock snart lägga in en period med lite lättare träning så att jag inte får en så enorm träningsvärk efter varje pass. Då skall jag försöka köra i alla fall 5 pass i veckan. Jag har de senaste tio veckorna gjort ökningar i minst en övning per pass. Någon gång måste man vila lite oxå tror jag så att leder mm hänger med i utvecklingen.

mangs
2001-11-28, 09:37
Körde igår mitt Ben och Undre rygg- pass.
Det gick rätt bra även om jag mest körde högreppare eftersom jag slarvat med benen sedan i somras. I Marken har jag ju som sagt börjat köra singlar bara för att se vad jag kan maxa. Detta är en relativt ny övning för mig så resultatet är inte direkt bra (142kg), men jag ökar för varje pass och jag kan nog höja mig med en 20-30 kg de närmsta två månaderna.

Knäböj: 2*20*77
Benspark:3*15* (vet ej)
Lårcurl: 2*15* (vet ej)
Good Mornings: 2*18*59.5
Marklyft: 117+137+ 142+ 142+ 142 (singlar)


Jag kommer att höja vikterna en del efterhand i benövningarna och därmed sänka repsen. Idag sitter jag i alla fall med en härlig träningsvärk i baksida lår :)

I Good Mornings vet jag inte om jag vågar höja vikten till över 60 kg än utan jag kör på med strax under 60 så länge.

muskelbyggarn
2001-11-28, 11:25
&gt;mangs

142kg i marken är väl inte dåligt. Kolla de på gymmet hur många det är som tar mer än 150 igentligen. Marklyft är en kanonövning som man inte ser köras så mycket längre pga. allt snack om att övningen är livsfarlig...

En sak nu när du börjat med marklyft du skall tänka på är att kontrollera ditt utförande varje gång, detta för att det är lätt att vikterna skenar iväg på grund av sämre utförande. Ett tips bara !!!
(något som jag lärt mig själv :D )


Lycka Till
Mvh
Tobbe

mangs
2001-11-28, 12:28
Thanx Man!
Just i Marklyft är jag väldigt noggrann med utförandet. Vill ju stärka ryggen, inte förstöra den. :)
Därför tycker jag det är bättre att köra singlar där jag innan lyftet verkligen fokuserar och laddar mig själv. Jag har ännu inte kännt av några smärtor (förutom träningsvärk då) pga av marklyft.
Ett litet problem för mig är att det är greppet som kommer att begränsa mig. Det känns som om min rygg klarar en hel del extra när greppet sviker. Jag måste helt enkelt träna upp det mer.

ToXY
2001-11-28, 14:28
Tjena!

Jo du äter bra! Inget snack om saken... Men nu è det så att ifrån ca 15.00 - 22.00 så har jag bara 30min rast :( & på mitt jobb är det så stressigt så jag hinner inte få i mig något så jag får mala i mig under dom 30min :( :( :( jag tror att detta è fruktansvärt mkt pga att jag inte öka så mkt i vikt, för jag har alltid haft lätt att öka i vikt tills nu!! När man för första gången i sitt liv vill upp!! :) Men men.. fårse hur länge jag arbetar med det här!

/MVH Martin

ToXY
2001-11-28, 14:41
hahahahhahaa, jag kommer få bulka igenom hela mitt liv verkar det som.... men jag skall käka mer frukost.. skall lägga till 2st ägg/dag... + druvkärneolja i mina gainers nu!!! Så skall vi se hur det går... mmm 0,5kg è int mkt direkt!!! :( Tack för tippsen!!


/MVH MArtin

mangs
2001-11-28, 15:22
Taskigt läge med de arbetsförhållandena. Jag hade direkt gått och sagt upp mig. :D
Kan du inte ta med dig något käk typ några bars eller något. Köp annars Snickers. Gott om energi till en billig peng. :D ;)

Danne
2001-11-28, 16:08
annars är det bara att dricka matolja ännu mer energi till en ännu mindre peng :p :D

mangs
2001-11-28, 16:36
Eller motorolja. Inte så billigt men det kittlar dödsskönt i kistan :D

Jordnötter är annars lätta att ha med samt billiga. Inte så nyttiga då men du skall ju bulka! ;)

Petrus
2001-11-28, 21:28
Många bra tips där... ;)
Tror ajg håller mig till kladdkaka och pepparkakor trots allt... :D

ToXY
2001-11-28, 23:02
Tjena! Jaa.. snickers & det skall jag köpa imon!! Lika så skall jag lägga i Druvkrneolja i mina gainers hedan efter!! :D som farbror Jarod har lärt mig nu :D

Joo.. inga roliga arbetvillkor direkt, men jag skall bara jobba fram till mars..!!

mangs
2001-11-29, 14:52
Torsdag idag. Igår körde jag pattar och triccar tillsammans med mage. Eftersom jag körde pass även i tisdags så bestämde jag mig för att ta ett lugnt pass. Första gången på detta året som jag inte gav fullt på ett pass. Kändes lite konstigt både under och speciellt efter :confused:

Dock mätte jag armen direkt efter och den hamnade på 43+ :cool:

Passet i sig är inte så mycket att skryta med men om jag tittar tillbaka så skulle jag inte i våras klara av att köra detta passet utan att vara helt slut, så man har ju ökat lite.

Bänkpress: 2*6*87 + 2*5*92 Ha Ha (Inte ett ljud från dig Tinnermannen)
Sned Bänkpress hantel: 2*10*32 (Per hantel)
Flyes: 3*8*22 (Per hantel)
Hanteltricepspress bak nacke tvåarms: 2*15*32
Hanteltricepspress bak nacke enarms: 10+8+10?*12
Kickbacks: 2*10*17 tungt i triceps
Crunches: 3*20*32


ganska softigt pass men eftersom jag känner mig lite sliten i lederna så tror jag det gör mig gott att backa tillbaka lite för att sedan öka i raskt tempo till högre vikter.

Kan ju oxå nämna att jag idag har extrem träningsvärk i baksidan av höger lår. Precis vid knäledens utsida. Kan knappt gå och måste stretcha hela tiden.
:o

Petrus
2001-11-29, 15:37
Bänkpress: 2*6*87 + 2*5*92 Ha Ha (Inte ett ljud från dig Tinnermannen)
Sned Bänkpress hantel: 2*10*32 (Per hantel)
Flyes: 3*8*22 (Per hantel)
Hanteltricepspress bak nacke tvåarms: 2*15*32
Hanteltricepspress bak nacke enarms: 10+8+10?*12
Kickbacks: 2*10*17 tungt i triceps
Crunches: 3*20*32

Jag ska inte säga något... :rolleyes: ;)
Alla har dåliga dagar... Räknar med att du tar igen det nästa pass... ;) Jag kommer bara träna i morrn åxå sen tar jag helg-ledigt...
Kör hårt och skoningslöst!!!
P.

mangs
2001-11-29, 16:14
Tinner,Skall du komma ner på Decembercupen i helgen? I så fall kanske vi ses.

Det var ett medvetet lugnt pass så jag skulle inte vilja säga att det var dåligt.
Jag skall testa att köra lugnt en liten tid och låta kroppen komma ifatt vikterna. :D

Petrus
2001-11-29, 17:15
Mangs: Tyvärr kan jag inte komma ner och kolla på Dec.cupen då jag jobbar HELA helgen, så det blir ingen träning heller... :( Men jag kan nog åxå behöva ta det lite lugnt ett par dagar... ;)
Mvh/P.

muppi
2001-11-29, 21:57
Ursprungligen skickat av mangs:
<STRONG>Jag måste även nämna mina tunna armar. De har faktiskt växt 1.1 cm på 5 veckor. Det skulle jag vilja kalla smått fantastiskt.
jag har kollat in min träningsjournal och det finns en tidpunkt i våras när mina armar växte nästan 1 cm på en månad och jag har hittat den gemensamma faktorn. Detta är egentligen en hemlighet men jag förstår att ni gossar och flickor vill ha reda på hur jag gått tillväga. Låt mig säga såhär. Jag skall prova det hela ytterligare en gång innan jag är fullständigt säker på min sak. Jag ahr alltid tidigare haft svår för att få armarna och växa men i år har de nästan växt 3 cm!! :D :D

</STRONG>

SÄGSÄGSÄGSÄGSÄGSÄGSÄGSÄGSÄG!

:) :)

mangs
2001-11-30, 12:37
Ingen träning igår och ingen idag heller, tror jag. Vissa saker kommer framför träningen ibland. Kommer dock köra ett Övre rygg + axlar + biceps pass under morgondagen om tiden räcker till. Jag mätte mig lite igår (mätbög) :D Armen har växt ytterligare 1 mm men annars var det samma mått som senast. Jag kommer nu ta det lite lugnt med bulkandet för att inte gå upp alltför mycket onödig vikt. Det som är lite konstigt är att jag inte har behövt pressa i mig några mängder mat för att gå upp så mycket som jag gjort. Det är speciellt den senaste månaden som alla mått och min vikt ökat. Hmm, det kan ju vara för att jag nu dricker TLs Supermassfuel tillsammans med VP2 och Protec. Är oxå inne i en kreatinkur så den gör väl sitt.
Lite sjukt är det. Alla "normala" människor vill bara gå ner i vikt men vi blir jublande glada när vi stiger av vågen och gått upp 1 kg sedan sist :D :D

ToXY
2001-11-30, 12:56
Tjena!

Jag håller med fullt!!! Jag har ALDRIG i mitt liv bliivit så glad när man gått upp i vikt som nu.. helt sjukt!! Jag tror också att kreatinet har gjort sitt där!! ;)
Men du skall vara glad... alla har det inte så lätt att gå upp!! Men i helgen blir det pizzor, revbenspjäll å massor av maaaat!!!

Lycka till!!!

/MVH MArtin

mangs
2001-12-03, 09:41
Jaha, då sitter man här igen framför datorn. Den senaste tiden har jag känt mig lite oinspirerad och detta har resulterat i slarv med träningen. :mad:
Det skall bli ändring på det hela redan denna veckan. Igår körde jag Axlar+ Övre rygg + Biceps.
Ett pass med blandade resultat. Bicepsträningen tog jag det lugnt med eftersom jag inte tränat de sedan 6/12!
Axlarna körde jag oxå relativt lugnt. I just dessa muskelgrupper har jag inte ökat så mycket i styrka det senaste året men jag har ökat en hel del i massa och då speciellt på biceps. Skall börja köra fler lågreppare på bicepspassan för att på så sätt öka styrkan.

Här är passet såsom jag kommer ihåg det:
1. Militärpress 8+6*59
2. Laterial Raises 2*8*12 (per hantel)
3. Framåtlutade Laterial Raises 2*12*12 (per hantel)
4. Stående rodd: 2*8*89 För tungt!! Lite fusk
5. Curl m EZ-stång: 3*6*52
6. Hammercurl: 2*8*22
7. Enarms hantelrodd: 2*16*42 Jobbigt!!
8. Konc. Curl: 2*6*22

Efter detta pass som såg relativt lätt ut på förhand var jag genomsvettig och ganska trött. Detta beror på 3 aker.

Dålig mat, Dålig motivation samt att jag tränat ganska oregelbundet på senaste.

Detta passet går ju inte till historien i alla fall.

Idag är det dags för mina "bones" att få sig en omgång tillsammans med korsryggen.
Kör på samma som förra vecka men med tyngre vikter
:D :D

mangs
2001-12-04, 10:28
Okidoki, igår kördes som sagt benen och korsryggen. Jag la på lite vikter i samtliga övningar och lever fortfarande så jag måste ha blivit lite starkare sedan förra veckan.
Nedan ser ni gårdagens pass med förra veckan resultat inom parantes. Innan ni klagar på hur svag jag är i benen skall ni tänka på att jag slarvat med benträningen hur länge som helst nu och därför försöker komma tillbaka. Därför börjar jag "lugnt" och ökar lite för varje pass.

Knäböj: 2*20*87 (2*20*77)
Benspark:3*15*50 (3*15*40)
Lårcurl: 2*15*25 (2*15*20)
Good Mornings: 1*20*59.5 (2*18*59.5)
Marklyft: 117+137+147+147 (117+137+142+142+142)

Jag älskar verkligen marklyft. Det är roligt när man ökar varje pass. Igår kändes det dock ganska rejält och efter passet skakade jag i hela kroppen + att det kliade skumt i fötter och huvud samtidigt som jag kände mig lite frånvarande. En konstig känsla men jag tog oxå i rätt rejält.

/mangs

muskelbyggarn
2001-12-04, 12:44
En sak som slår mig mangs är inte att du är klen i benen :D utan styrkeförhållandet mellan benen och marklyften. Med så mycket benträning och antal reps... så skulle jag ALDRIG kunna ha ett sådant vikförhållande med knäböj-marklyft.
Så tänk på utförandet i marken då det är en övning det är lätt att fuskdra i utan att man tänker på det, bara för det känns så bra (för stunden).

(Pappa Tobbe är förmyndare nu :D)

Vänligen
Tobbe

ToXY
2001-12-04, 13:26
Tjena!

Kan väl uppskatta att jag har väl gått upp kanske 1,5kg kanske 2kg om jag har tur! :D

Kanske skall tillägga att jag har ju haft halsfluss också, så där "försvann" väldigt mkt av min vikt tillbaka :( men i runda svängar mellan 1,5-2kg, men då è också det endel fett tycker jag.. iaf efter min "superbulkhelg" ;)

Lycka till!

[ 04 December 2001: Inlägget har ändrats av: ToXY ]

mangs
2001-12-04, 14:21
Tobbe: Jag tror inte att det skulle vara något problem. Eftersom jag inte kört knäböj ordentligt på länge så har jag därför börjat om på låga vikter för att snabbt öka. Jag ökade på 10 kg sedan förra veckan och nästa vecka hade jag tänkt lägga på ytterligare 10. Man kan ju inte heller jämföra 20 repetitioner med en enda rakt av. Skulle jag kört en etta i knäböj hade jag garanterat klarat bra mycket mer än 87 kg. Pss hade jag inte klarat av 20 reps med så hög vikt i marklyft. Idag kanske jag klarat en tio reps på 120 eller något. Men visst, jag är starkare i marklyft jämfört med knäböj. Detta eftersom jag är starkare i ryggen en benen och jag använder ryggen mer i marklyft än i knäböj. Anledningen till att jag lagt marklyften sist är att jag skall känna mig riktigt uppvärmd och inte vill sträcka mig. Visst, jag hade nog klarat mer om jag lagt det tidigt i ett annat pass men just nu funkar detta bra för mig så jag kör på så här så länge. Eftersom jag kör singlar i ML så kan jag oxå koncentrera mig mer och verkligen fokusera på uppgiften. Så värst många set före ML körde jag inte heller, 2 set knäböj, 3 set benspark (påverkar knappt ML), 2 set Lårcurl och ett set Good mornings som värmer upp korsryggen rejält.


Har du något förslag på hur du tycker jag skall lägga upp min rygg/ben träning den närmsta tiden?

mvh Mangs

mangs
2001-12-04, 14:25
Toxy: Ok, då vet jag. Jag tycker det är lite konstigt att du ökat dina mått såpass och ändå bara ökat 1.5 kg i vikt. För mig så är det tvärtom. Jag ökar massor i vikt men måtten ökar långsamt. Se tidigare i min dagbok där jag skrivit mina nya mått jämfört med före bulken. Är du säker på att din våg fungerar? Du kanske har gått upp mer än du tror, eller så kan du spänna dina muskler mer idag än tidigare eftersom du blivit starkare? ;)

muskelbyggarn
2001-12-04, 16:27
Öhöm, såg nu att det var 20reppare =)

Men ärligt talat, tycker du att du får ut något av marklyften efter 2set 20 reppare i knäböjen ? + de andra övningarna innan ?

Detta träningspass, hur lång tid tar det ?

Vore jag som dig skulle jag lägga marken på någon annan träningsdag istället, för att få ut maximalt.


Vänligen
Tobbe

mangs
2001-12-05, 08:47
Tjena Tobbe,
Jag har kört detta pass tre gånger nu på slutet och jag tycker faktiskt att det går riktigt bra med marklyften. Visst hade jag säkerligen lyft mer om jag lagt dem på en annan dag men i så fall när? Jag tycker det känns bra att köra korsrygg och ben i samma pass. Detta pass tar ungefär 45-50 minuter.
Mina ungefärliga pass numera ser ut så här:
Mån Ben + Korsrygg
Tis Vila
Ons Bröst + Triceps + Mage
Tors Vila
Fre Axlar + Vader + underarmar
Lör Övre rygg + Biceps
Sön Vila


Har någon ett förslag på förbättring?

/mangs

mangs
2001-12-05, 10:56
Skall idag köra bröst och triceps + lite mage. Tog det rätt lugnt på motsvarande passet förra veckan. Kommer inte köra för hundra procent idag heller. Dock kommer det bli tuffare än senast. Ville även berätta att igår kväll när jag vägde mig visade vågen 100 kg!! :D
Dock visar denna vågen fel på ung 3 kilo så den verkliga vikten är 97. Dock ökar jag stadigt i vikt och kommer säkerligen väga 100 efter jul ;)
Skall även fixa en tillförlitlig våg under julen så att det blir mer exakta mätningar nästa år. Jag vägde mig på flera olika digitalvågar för ungefär en vecka sedan och de visade lite över 97 med ytterkläder + att jag har gått upp lite. Så idag väger jag nog 97 kilo på riktigt. Allt är inte muskler dock men det tar jag hand om till våren.
/mangs

ToXY
2001-12-05, 12:06
Tjena!

Jasså tycker du det è mkt?? Jag tycker det è rätt lite jag ökat faktiskt.. men jag tror inte det È så mkt fett direkt av dom 1,5kg jag har lagt på mig.. lite klart det è men inte så fruktansvärt! Hoppas jag iaf på! :D

Lycka till med dagenspass!!

mangs
2001-12-05, 12:17
Toxy: Jag tyckte bara det var konstigt att du gjort de ökningarna på måtten och ändå "bara" ökat 1.5 kilo. Ökar jag 2-3 kg så märker jag nästan aldrig någon skillnad på måtten. Nu har jag iofs ökat 12 kg sedan i somras så nu har även måtten ökat. Intressant är att även ditt midjemått ökat såpass utan att du lagt på dig fett. Vad kör du för magövningar som ger dig sådana magrutor? :D (skämt)
När börjar du deffa och hur mycket hade du tänkt deffa?
/mangs ;)

ToXY
2001-12-05, 12:50
Tjena! Ja heltudnerbat att bulka!!!!

Okej till mitt midjemått! Midjan går ju vid naveln eller?? Där jag mätt förut! Men nu tänkte jag hålla koll på mina kärlekshantag!! Så jag mätter över dom istället därför det blev sån kraftig ökning! ;) Ojävlar 12kg.. det var mig en redig bulkning!!
Ja det kanske è mkt på 1,5kg.. men jag tror ju att mkt av det att jag står "stilla" på vågen & går ner lite å sen upp å håller på så è att jag förbränner väldigt mkt fett.. sedan bygger mkt massa.. det jag hoppas på iaf!
:D

Lycka till ikväll!!


Oj glömde svara på Deffen.. Hade tänkt att börja deffa i April.. skall nämligen antagligen till IOS eller KOS i augusti så då borde man väl vara i ganska bra form!! ;) Hade väl iaf tänkt att gå ner såpass att handtagenförsvinner!!! & rutorna SYNS.. Sedan tror jag det è bra!!

Själv då???

[ 05 December 2001: Inlägget har ändrats av: ToXY ]

mangs
2001-12-05, 14:09
OK I see!
Det beror ju en hel del var man mäter på magen. April låter väl ganska Ok att börja deffa. Jag började i maj ifjol och körde ganska hårt fram till semestern i slutet av juli. Med facit i hand skulle jag nog deffat lite mildare och under en längre tidsperiod. Jag är ändå ganska nöjd med den deffen eftersom det är min första någonsin. Nästa deff tror jag skall börja i Jan/feb och sträcka sig till juli. Dock kommer jag enligt tidigare inlägg efter två månader försöka ligga still i vikt och käka mer för att undvika styrkeförluster. Jag siktar just nu på att gå ner en 7-8 kilo varav det mesta är fett. Inte mer. I somras vägde jag 88-90 och jag vill väga mer nästa gärna 93-94.

/Mangs

mangs
2001-12-06, 15:51
Har varit lite "off" idag och därför inte delgett gårdagens resultat. Igår kördes Bröst + Triceps. Bröstdelen gick väl hyffsat medan triceps var en ren katastof. Ni som hängt med i min dagbok vet storyn med slitna leder och vet att jag därför förra veckan körde ett lugnt Bröst + Triceps pass. Därför kommer jag i fortsättningen skriva
dagens resultat [resultat innan ledvärken för tio dagar sedan] Jag kommer med tiden förhoppningsvis komma tillbaka till mitt gamla jag i Bröst och triceps ganska snart igen.

Bänkpress: 2*5*94 (6+4 *103,5)
Sned Bänkpress 2*8*57
Flyes 2*10*24 (2*13*27)
Liggande Tricepspress 3*8*37 (2*8*54.5)
Enarms Tricepspress bak nacke: 3*9*12 (2*9*12)
Kick Backs:2*10*17 (2*12*14)

SOm ni ser har jag gått ner i vikter en aning på de stora tunga övningarna grrr. Jag känner iofs inte av någon ledvärk heller. Så nu kommer jag öka vikterna för varje vecka och se hur det går. Idag skall jag köra ett pass med vader + mage + underarmar. Motivationen är dock idag av en viss anledning helt borta så det finns en viss risk att detta pass skjutes upp till morgondagen.

ToXY
2001-12-06, 23:07
Mangs jag har tänkt på en sak..*grubblar mkt* korten ibörjan av din journal, inte fan kan du väga 100 pannor där? hehe.. eller gör du det???

/MVH Martin

mangs
2001-12-07, 09:31
Nej det gör jag inte. På de korten väger jag ung. 90 kilo skulle jag tippa. Men då skall man tänka på att jag är rätt lång 1.87. Jag har ju som sagt bulkat nu och väger väl en 98 kilo idag. Jag har tagit nya foto men de blev väldigt otydliga så jag får göra om det. men räkna med foto ganska snart.

ToXY
2001-12-07, 10:06
Godmorgon!

Då è du ganska exact 10cm längre än mig!.. Okej *väntar på dom nya korten* jag hoppas våga lägga in kort på mina sköna lovehandles någon dag! ;)


/MVH Martin

mangs
2001-12-10, 09:13
Sitter här på morgonkvisten och jobbar lite men skall snabbt lägga in lite mått och resultat från helgen. I fredags körde jag Övre Rygg + Biceps + underarmar. Gick väl sådär. Tyvärr blev det inte fler pass i helgen då jag höll på att "flytta in" tjejen till mig. Just när man skall utföra tunga lyft är man ju glad att man styrketränar men vid flytter är det mer statisk styrka och inte så mycket pump. Jag skulle misstänka att man kan räkna det hela som fettförbränningsträning :D
Jag mätte mig även igår kväll då jag kände mig som sämst på flera veckor. Hmm. Det blev ganska hyffsade resultat ändå. Bara tacka ta emot så länge det varar.

1. Stående rodd 2*8*89,5
2. Curl m. stång 2*6*54,5
3. hammercurl 2*8*24
4. Enarms hantelrodd 2*15*42
5. Konc. Curl 8+7*24
6. Inv. Underarmscurl 2*10*17
7. Underarmscurl 3*15*39


Mått Söndag 9/12 (mätningen för två veckor sedan inom parantes)
Bröst: 117 (116)
Midja: 89.5 (90) :)
Lår: 66 (65)
Överarm: 41.7 (41.4) :)
Underarm: 34.4 (34.1)

Det skall bli späånnande och se hur utvecklingen fortsätter. Jag kommer snart slänga in lite reflektioner från året 2001 och se vilka resultat jag nått under året samt ökningar i vikter och mått. Det kommer bli trevlig läsning det vill jag lova. I alla fall för mig själv :confused:

Kommer att köra fram till 20e december för att sedan ha ett uppehålli två veckor över julen. Efter jul återupptar jag träningen och kommer att köra bulkning fram till februari. Sedan blir det deffa av i minst 4 månader! Gulp. Jag blir hungrig bara av att tänka på det.

ToXY
2001-12-10, 12:56
Tjena mangs! Får man lov att fråga varför du skall ha uppehåll???

Fina mått förresten snart è du nere på 80 i midjan ;) Va è målet i midjan om man får fråga?

[ 10 December 2001: Inlägget har ändrats av: ToXY ]

ToXY
2001-12-10, 12:58
haaha va äckligt!! Vi skrev tillvarandra på exact samma tid!!! Shit..

yes julensläckerheter è underbara!! Stackars dom som deffar nu!!

mangs
2001-12-10, 13:12
He He, lite lustigt. Men har man inget bättre för sig på jobbet så ;)
Ja jag är ju egentligen inte så förtjust i Julmat men det brukar ju ändå bli att man går upp något kilo. Anledningen till att jag skall ha ett litet uppehåll är att jag skall fira julen i Norrland med tjejens släkt. Man kanske iofs slinker in på ett gym någon dag men det kommer inte att bli någon vidare seriös träning är jag rädd för.

Mitt midjemått skall minskas, det är ju en sak som är klar, ner till 83-84 skulle jag tro är rimligt. Jag tänker inte deffa ner mig alldeles för mycket för jag vill inte tappa mina muskler.

mangs
2001-12-11, 10:21
Gårdagens pass med Axlar/Vader/mage gick ganska hyffsat. Dessa muskelgrupper är de jag borde prioritera mer för tillfället så det känns bra att de fick sig en omgång igår.
Innan passet kände jag mig rätt seg efter helgens flyttande så jag hade inga direkta förhoppningar på passet.
1.Militärpress 7+6 *61
2.Laterial Raises 2*9*12
3.Framåtlutad Laterial R. 2*13*12
4.Militärpress hantel 1*9*26,5 (per hantel)
5.Stående vadpress 4*30*87 (Skivstång på axlarna)
6.Crunches 3*25*32
7.Sneda Crunches 2*10*32

Kändes rätt bra efteråt och jag får se ifall det blir ett benpass idag. annars får jag ta det imorgon.
C Ya!

mangs
2001-12-12, 14:02
Härligt med många användare. När man tittar in så har ens egen dagbok trillat ner flera placeringar under natten. Men jag tycker det är lite för dåligt med kommentarer från vissa här på forumet. Några skriver ofta i min dagbok och jag tackar er men ni övriga som läser detta skulle ju någon gång kunna slänga in en liten kommentar eller något.

Det är idag dags för ett pass av något slag. Har dock inte bestämt än ifall jag skall köra ben eller bröst. Det enda som är säkert är att jag kommer att ladda upp med lite pepparkakor och lussebullar innan.


Se nu till att ta det lugnt med spriten ikväll så att inte träningen blir lidande (om det nu finns någon här som håller på med sådant trams) :)

ToXY
2001-12-12, 14:05
Tjena! Sprit?? Vad è det?? ;)

Jo jag brukar också tänka så som krokar.. men ändå så känns det som jag skall tappa stången, för jag har MKT mer att ge på marklyften kände jag idag!!!

Ahh ta det lugnt med peppisarna innan dom blir dopingklassade! ;) Lycka till med passet sen!

/MVH Martin

Petrus
2001-12-12, 22:19
Apropå krokar ToxY... Är det ingen som vet var man kan köpa dragkrokar i ljut-järn? Känner precis som ToxY att greppet sviker innan ryggen...
Mangs: Hur ligger du till viktmässigt nu? Kan jag dra ner på tempot utan att vara i farozonen... :D ?
Kanske borde jag söka patent på pepparkakor nu till jul... :rolleyes: Det finns ju tydligen marknad för dom året runt... :D
Förtsätt i samma stil, ser bra ut!
Mvh/Petrus

Viveqa
2001-12-13, 11:55
Tror att jag har uppfattat en hint om att skriva i din träningsjournal... ;)
Det ser bra ut, du ser ut att ha en fin grund att bygga på, med bra linjer o proportioner och vara jämt utvecklad, samt att du verkar seriös och motiverad.
Fast jag fattar inte varför du kör en övning som godmornings.. satsa på marklyft istället.
Iofs, om det funkar för dig så fortsätt, jag ska inte komma och tro att jag är någonting :) .

mangs
2001-12-13, 14:25
Tack för kommentaren.
jag tycker personligen att Good Mornings med höga reps ger korsryggen en ordentlig omgång. Jag kör marklyft oxå men dentar ju överallt i princip. Med Good mornings kan jag mer inrikta mig på att träna korsryggen. Dessutom värms då ryggen upp så att inte jag råkar sträcka mig under Marklyften. Kan nämna oxå att jag gått upp närmare tio kilo sedan bilderna. Inte bara muskler men inte bara fett heller. Deffen startar i februari.

ToXY
2001-12-13, 22:35
Hej! Oshit..läste jag rätt?? 10kg?!?!?! På hur länge???? SÅ skall det låta!! GRR! ;)

mangs
2001-12-17, 10:09
Tja Fellows,
Har varit borta ett tag nu (från forumet alltså). :D

I torsdags körde jag bröst och Ben. Ett tungt och snabbt pass som jag är rätt nöjd med. Man börjar nu känna att benen kommer igång efter slarvet den senaste tiden. Bröst kör jag fortfarande inte på max-vikter pga jag inte vill slita för mycket på lederna. Har tyvärr inte hunnit träna mer i helgen och dessutom käkat väldigt lite och dåligt så jag känner mig rätt liten och klen idag. Ikväll blir det dock ett pass för Triceps och biceps. Nu har jag till på fredag kvar till jag åker iväg två veckor och jag skall försöka köra igenom kroppen fram tills dess.


Torsdagens pass:

Bänkpress: 2*4*97
Flyes: 2*8*26,5
Benspark: 3*12*60
Knäböj: 1*20*97 !! Kändes rejält
Bencurl: 2*15*30.
Efter knäböjen stack det härligt i händerna och benen var som Spaghetti. Jag had eäven problem att stå upp. Härligt ;)

mangs
2001-12-17, 10:13
Jo Toxy. Jag har ökat 10 kilo sedan i augusti i år. Jag har inga direkta svårigheter att gå upp ivikt om jag vill. Däremot får jag kämpa desto mer för att gå ner sedan igen till våren men jag tror att jag nöjer mig med en 5 kilo och skyndar långsamt. 1 kilo i månaden skulle väl vara en lämplig takt. Då kanske man även har en chans att öka muskelmassan lite.

mangs
2001-12-18, 08:19
Hej
Gårdagens pass blev inte av och nu börjar det bli lite panik. Jag har två kvällar kvar denna veckan då jag kan träna och jag bör köra igenom hela kroppen på dessa tillfällen.
Lutar åt:
Ikväll: Axlar+ Bröst + Triceps+ mage
Imorgon: Rygg+ Ben + Biceps + Underarmar


Kan bli ganska tufft med tanke på att jag inte känner mig riktit 100 i kroppen. Lite sliten och dålig kraft efter slarv med maten. Men med lite vilja så skall det nog gå bra. Idag kommer jag ladda ordentligt med mat så vi får se.

mangs
2001-12-18, 08:44
Jag tänkte avsluta det här året med att göra en del summeringar och intryck av året som gått. Idag tänkte jag lägga upp mina styrkeökningar i olika övningar från Januari till December.

Övning...........Jan...............Dec
Bänkpress.......2*8*81.5......2*6*103,5 :)
Flyes...........3*12*17.......2*13*27 :)
Militärpress....2*8*50........2*7*61
Marklyft........2*8*87........3*1*147 :)
Knäböj..........2*15*64ej.max.1*20*97
Good Mornings...2*20*17.......1*20*59,5
Stående Rodd....3*8*47........2*8*89,5 :)
EnarmsHantelrodd2*15*32.......2*15*42
Ligg.Tric.press.3*15*32.......2*7*54,5 :)
Curl m stång....2*5*52........2*6*54,5 :(
vadpress........2*25*64.......2*35*87 :(

Detta är några av de övningar jag kört under året och det syns ju att jag blivit klart starkare om man tittar på siffrorna. Dock är det vissa muskelgrupper som ökat mer och vissa som ökat mindre. Jag får försöka rätta till det nästa år och se till att jag ökar ordentligt i alla övningar.

Imorgon återkommer jag med hur måtten har ändrats och i slutet av veckan kommer jag slänga in mina mål för nästa år, sedan tar jag julledigt i två veckor. C Ya!

[ 18 December 2001: Inlägget har ändrats av: mangs ]

Petrus
2001-12-18, 09:54
Fan killen...Har du inte gjort annat än käkat pepparkakor??? :D Mycket bra ökningar! Hoppas att det håller i sig och du fortsätteri samma stil..
Good luck

mangs
2001-12-18, 10:27
Ja, lte har man ju ökat och jag tror det mesta sitteri ett ändrat träningsupplägg, mer protein samt att jag för varje pass vill lyfta mer än föregående. Det är inga dåliga ökningar du själv gjort. Speciellt under hösten. Tänk vad lite pepparkakor kan göra. :) Jag kommer lägga upp ett litet lager här hemma så att jag klarar mig under våren. :D

ToXY
2001-12-18, 11:18
Klart imponerad!!! Hur länge har herr mangs tränat????

mangs
2001-12-18, 15:30
Jag har tränat styrketräning i 3-4 år men det är först de 2 senaste som jag har haft "Det rätta upplägget". De första två åren är med facit i hand nästan bortkastad tid men den gav ju alltid något. Innan dess körde jag bara styrketräning som komplettering år min löpträning. Numera är det 100% Styrketräning som gäller när det kommer till träning.

mangs
2001-12-20, 11:57
Körde igår ett långt pass (över en timme) Jag gick igenom Axlar + Bröst + Triceps + Vader. 2-3 övningar per grupp och 2 set i varje övning. Det återstår nu bara ett pas innan min resa. Ikväll hade jag tänkt köra Rygg + Ben + Biceps + Underarmar. Det kommer bli ett tungt och hårt pass vill jag lova.

mangs
2001-12-20, 12:06
Kommer nu lägga ut lite info om mina mått och hur jag har de har ändrats under årets gång.

1 = Januari bulkning
2= Maj Deff börjar
3= Augusti Deff slut
4= Dec Färdigbulkad

Mått...........1.......2........3.......4
Vikt...........88......95.......89......100
Bröst.........112.....113......112.....117
Midja..........88......90.......84......90
Lår..............60......64.......62......67
Överarm.....38,3....40,5.....39,8....41,7
Vad.............37......38.......36.8....38,5


Slutsats: Det senaste året har jag lagt på mig en del massa. Både muskler och fett. Jag känner mig dock inte "fetare idagjämfört med för ett år sedan då jag vägde ca 10 kg mindre.

[ 20 December 2001: Inlägget har ändrats av: mangs ]

Danne
2001-12-20, 12:09
Gratulerar till bra ökningar speciellt på benen!

ToXY
2001-12-20, 13:02
Jag tycker du har lyckats bra med dina ökningar för jag säga!!!

När komemr mangs tillbaka till oss? :confused:

/MVH Martin

mangs
2001-12-20, 13:49
7/1-2002!!!
Då börjar mitt nya år med en någorlunda seriös satsning. Ungefär samma upplägg som i år men med ett år mer erfarenhet så det kommer nog gå bra.

jag kommer dock återkomma imorgon med dagens pass och eventuellt lite mer innan jag lämnar in för detta året.

Ha det bra och pumpa på!!

-=RebeL=-
2001-12-20, 13:52
Det ser ju riktigt bra ut ... När börjar nästa deff inför sommaren??

ToXY
2001-12-20, 14:01
Tjena igen! Ofyfan 20repsare?? Nä aldrig på knöböj men bara för du sa det så skall jag testa det på nästa benpass!! :D Jag è bara så rädd för att ramla bakåt :(

Jodå ja è hyffsad nöjd med passet, men jag hade velat hinna med latsdragen också men men.. får vara nöjd med det jag han! :D

/MVH Martin

mangs
2001-12-23, 17:03
Ho Ho.
Sitter här på semester och surfar lite. Har inte tränat på några dagar nu men abstinensen för Kolozzzeum gjorde att jag var tvungen att surfa in hit. Hoppas att ni som tränar gör framsteg. Jag siktar på att "dopa" mig med olika medel såsom pepparkakor, lussekatter, knäck och julegröt. Vem behöver proteinpulver? ;)
Skall snart iväg och käka lite till så jag önskar er alla en riktigt god jul! :)

Mangs

PS Är det normalt att vikten minskar med 4 kilo över en natt?

Petrus
2001-12-24, 16:38
Kul att du gjort så bra framsteg under året Coleman... :D Det är bara att gratulera!
Funderar på om det finns light-pepparkakor... Kan vara bra framåt deffen kanske? ;)
Forstätt i samma stil. Om 3timmar och 20min slutar jag jobba. Sen blir det flera kilo gröt hemma hos morsan och farsan...
Ha det bäst!

mangs
2001-12-26, 11:09
Tjena Tinnermannen. Stackars dig som sitter och jobbar på julafton, Speciellt nu när du bulkar. Själv äter jag bara enormt mycket mat och ingen tröäning alls :(
Det blir ändring på det när man kommer hem efter nyår. Då jäklar kör vi hårt, eller?
Light-peppisar kanske är bra att ha. säg till när du hittar några.

Gott nytt år!!

ToXY
2001-12-26, 11:31
Tjena mangsen!! hur går det att inte träna??? Själv har man inte tränat sen i fredags.. *suckar* Klättrar inte du på väggarna?!?!?!?!? nej nu skall jag iväg till ytterligare ett julbord.. okej börjar trötttna lite på dom nu :(

Ha det gött & hoppas du fick många fina presenter!!

/MVH Martin

mangs
2001-12-28, 18:52
Sitter här i Norrland och har inte tränat på över en vecka. kosthållningen har ju inte heller varit helt strikt. Dessutom har man dragit på sig en förkylning. Just nu känns det lite tungt men det finns små saker i livet som lyser upp min tillvaro för tillfället.Utan dessa hade jag nog tappat min motivation. Jag har tappat en hel del på denna vecka känns det som men jag vet att jag om en sådär 4-5 veckor är tillbaka och förbi där jag tidigare var. :)
Så tro inte att jag har gett upp.
Snart börjar ju dessutom deffen med massor av morgonpromenader mm. kanske skall testa tipset med morgonsex istället. ;)

Ha ett härligt nytt träningsår på er.

mangs
2002-01-07, 10:44
Gott nytt år på er allihop!
Jag har precis kommit tillbaka till detta forum efter att ha varit bortrest i 2-veckors tid. Detsamma gäller min träning som helt legat nere i 2-veckor. Jag har under denna tiden oxå varit förkyld och är så fortfarande. Kosten har inte varit bra den heller.
Finns det då inget positivt att berätta?
Jo, sedan den2e Januari har jag börjat lite försiktigt med deffen för att lyckas bränna bort mitt överflöd innan sommaren. Jag vet att jag kommer att lyckas.
Sträng kost. Samt morgonpromenader och lite konditionsträning. Tillsammans med min styrketräning skall detta ge mig en deffad "look" för mig. Jag vägde för en vecka sedan 96 kilo (på en riktig våg). Jag tror att jag kommer gå ner minst till 89-90 innan sommaren börjar.
Körde två träningspass i helgen
Pass1 Bröst + Axlar + Triceps + mage
Pass2 Ben+ Rygg + Biceps + Vader + underarmar

Kommer köra dessa pass 1-2 ggr i veckan de närmsta veckorna för att komma igång igen. Jag märker det att jag tappar rejält i styrka redan efter 1-2 veckors uppehåll :mad:

Som tur är så behåller jag massan eller till och med ökar på benen :) (och magen :mad: ).

Kommer att investera i en fett mätare oxå för att se resultaten.
Nya mått kommer snart.

ToXY
2002-01-07, 11:19
Gött att du è tabx!!

Jag è nyfiken på deff, vilka kostillskott kommer du att använda dig utav? & hur skall du lägga upp kosten ? Jag tror på dig att du tappar så mkt som du vill!!!! Vill man så kan man! :D Oroa dig inte över styrkan den kommer tebax!! & jag vet hur du känner dig.. men som sagt, skönt att du è tebax!

/MVH Martin

Petrus
2002-01-07, 15:50
Tjena Mangs!!!
Deff redan? Det är ju 6 månader till sommarn! :eek:
Jag börjar itne min förrän i april nån gång... Roligt att du är tebax, de nästa 2-3 veckorna kommer att gå som en månraket. Har du inte tränat på 2 veckor så kommer du vara starkare om 3 veckor än du var innan uppehållet... ;) Tycker själv att det räcker om du delar upp kroppen på 2 delar och kör det 2 gånger under veckan...Sen kan du köra som vanligt igen. Kolla in min nya T2-journal åxå, kommer förmodligen att hända lite där framöver...(Hoppas jag... :rolleyes: )
Mvh

mangs
2002-01-07, 16:19
Tinner, Yepp det är just så jag hade tänkt lägga upp det hela nu i början.
Deff i januari?

Nja kalla det istället nästan balanserad diet. Framöver skall massor av motion ingå i min vardag samt kakor och godis ej vara en del av min värld längre. Skall tappa fett som en nyavlad giraff. :D


Styrkan kommer tillbaka det vet jag. Det är nästan fantastiskt hur mycket man kan tappa på bara två veckor utan träning. Jag kan säga att jag var rejält träningssugen nästan hela tiden...

mangs
2002-01-07, 16:25
Toxy, tack för stödet.
Jag kommer huvudsakligen att röra mig mera och äta lite mindre kolhydrater samt helt blocker för kakor och godis. Måste hitta light- pepparkakor snart ;)

Tillskott:
VP2, Triple Whey som proteinpulver
VP2 + dextropur som gainer efter passet.


Kommer även köra några kreatinkurer (Läs 2) under våren för att lägga på mig lite muskelmassa. Dessa perioder kommer jag käka "normalt" med mat.

Mot slutet kommer det kanske bli Pyruvate. Fick bra resultat av det senast. Kanske även koffeintabletter samt DE2 är intressant på slutet när det känns tungt.
Skall deffa en del så du kanske går om mig.

Ha det

Mangs :)

mangs
2002-01-08, 15:04
Sitter här med en härlig värk i baksida lår. Jag kan knappt gå. Dessutom har jag lite T-värk över allt i kroppen så dagens pass lär inte bli lätt. Gick upp 05.30 för en timmes promenad imorse. Vaknade som tur är vid 04.30 och svepte en proteindrink. Frågan är hur mycket det sliter på kroppen att gå en timme på morgonen istället för att sova. jag har ju även minskat en del på kcal-intaget så snart kommer man väl tappa det lilla man har.

mangs
2002-01-09, 08:52
Liten uppdatering.
Körde igår Bröst + vader + mage. Körde på i ca 45 minuter med skaplig intensitet. Bröstpasset kändes tungt men snart är jag på G. Det känner jag. Även idag var jag upe 05.30 och promenerade i mörkret en timme.
Börjar känna nu att man blivit lite fastare ;)
Ikväll är det ett nytt styrkepass som gäller. Vet ännu inte vad men det lutar åt rygg + triceps.

C YA!

Bobbokrull
2002-01-09, 15:22
Tjena!

Roligt att se en till som har börjat att smyg-deffa med morgonpromender och lite mer koll på kosten :)
Två koppar kaffe, en proteindrink och vatten..sen ut och gå i 50 minuter. Finns det ett bättre sätt att vakna på?, som singel alltså :D

Kan inte undgå att se att vi har rätt så lika mått faktiskt( längd, vikt och det övriga)...blir intressant att följa din lilla "deff" nu. Jag är rädd att jag kommer att tappa lite i styrka då man skär ner på kolisarna...men samtidigt, man får väl trycka i sig lite extra proteiner då :)

Lycka till /Andreas

donga
2002-01-09, 18:23
Tjena Mangs, jag står nog o stampar som dig jag också. Har bara kört ETT pass efter jul...sorligt. Men jag har jobbat som en gås under jul och inte hunnit med så mycket träning, nu så har jag varit lite småförkyld och sabbade axeln i helgen då jag åkte snowboard...inte bra. Men allt är på bättringsvägen så tids nog blir det att köra igång igen.
:D
Hur går det för dig, läste att du smygdeffa lite. Vad ligger du på för kcal nu då(om du räknar alltså)?

Petrus
2002-01-09, 19:31
Lookin´ good Mr Mangs.... :D

Bobbokrull
2002-01-10, 10:58
Måtten kommer... :)
Jag ska väga mig den 14:e...får då reda på exakt kroppsvikt, fettmängd i % osv. Ska lägga ut måtten i samma veva. Blir sen att göra denna vägning den 14:e varje månad..ska bli skoj att se om det blir någon förändring.

Men vet du vad du ligger på för dagsintag nu? (Kcal, prot, kolisar, fett)?

En sak är säker, jag blir väldigt slö nu då man har dragit ner på kolisarna...jobbigt!!

mangs
2002-01-10, 11:05
Trevligt med gäster i min lilla dagbok, det är ju för er skull jag skriver, delvis även för mig själv.

Deffen rullar på och jag körde även imorse en timmes promenad i mörkret. Känner mig faktiskt piggare på jobbet och dagarna går fortare efter denna start på morgonen (05.30)

Känner mig inte så sliten i kroppen heller som jag befarat så jag traskar på.

Igår körde jag Rygg/Biceps för att börja komma igång igen. Nåhon timme innan passet kände jag mig ganska explosiv. passde på att då mäta min överarm och Yes. 42.1 utan pump! :D
Kanske bara var en tillfällighet men det kändes bra igår. Körde senare mitt pass.

Stående rodd: 2*12*67 Jättelätt!!
Marklyft: 2*8*107 Lätt som en plätt!
Enarms hantelrodd 2*15*42 Nu började det bli lite motstånd.
Curl m stång 7+5*52 Riktigt dåligt!! :mad:
Hammercurl: 2*6*26.75 Kändes Ok
Konc. Curl: 6+4 *26.75 Tuuungt!!
Inv. Curl med stång 10+6*37 kass!

Slutsats: Passet började bra och jag gick ut lite lugnt med Rygg och jag kändea att jag med lätthet hade klarat betydligt mer. Bi9cepsdelen gick riktigt dåligt och här har jag tappat rejält.

Visserligen har jag haft ett uppehåll och tappat ca 25% av min totala styrka och det kommer jag få igen under de närmaste veckorna men tyvärr har Biceps blivit en av mina svagare muskelgrupper men det måste det bli ändring på.
Jag kanske inte skall köra Biceps efter rygg eftersom jag då redan tröttat ut dem lite. Får se hur jag stuvar om.

Mätte i alla fall armen efter mitt pass 43.3 och ändå kändes de inte så jättepumpade.

Det är konstigt. Jag var starkare i Biceps för 1.5 år sedan och hade då 38 i arm. Nu har jag 42 och är inte längre lika stark. :confused:

Det är väl bara att köra på och hoppas att styrkan kommer tillbaka.

ha det!

ToXY
2002-01-10, 22:59
Tjena!!!

Tackar för komplimangerna! Jo det é en omeron som jag har införskaffat! Det è så enkel va! t.o.m jag kan använda den! ;)

Yes, vill helst ha måtten opumpade med flexade.

Hur mkt har du tappat nu på deffen? & hur långt ner skulle du på vågen???

/MVH Martin

mangs
2002-01-11, 11:25
Jag har som sagt bara deffat i ca en vecka så jag kanske har tappat 0.5 kg eller något. hade tänkt deffa fram till maj-juni!! Så jag har gott om tid. Jag har ju oxå en del att bli av med :D
Hade tänkt gå ner från 96 till 88-90 någonstans. Hoppas kunna lägga på mig lite muskelmassa undertiden (1 kg kanske).
Jag siktar inte på att bli helt deffad utan kommer mig nöja när sex-packen syns!! :D
Morgonpromenader varje dag och i övrigt lite mindre mat vid varje måltid. Inget godis och inga kakor. Träningen fortsätter jag med som vanligt 3-4 pass i veckan. jag räknar inte kalorier men jag ligger kanske 600-700 kalorier under det jag får i mig under bulk.
Ganska lite fett och ca 200-230 gram protein fördelat på 6-8 måltider om dagen. kommer ev. stryka ett mål på kvällen snart. Skall även börja köra konditionspass under våren.

Körde i morse morgonpromenad i 48 minuter axakt. Kommer nog öka längden någon km för att komma upp i ca en timme, är det ok with U?


Ha en bra helg.

Idag är det Axlar+ Triceps
Imorgon Ben+ Underarmar. skönt!!!! jag längtar efter näsblod i knäböjen

:D :confused:

d98oh
2002-01-11, 11:34
mangs... du vet va allas vår Ove Rytter har sagt... 0,7 kg muskelökning per år, annars e man dopad... *skrattar*

Nu vet ja iofs inte hur mycke du får i dig under bulkperioderna men ja tycker nästan d låter som du tar i för mycke för att tappa 6 - 8 kg till juni... Nä förresten... Om ja tänker efter hur ja själv tänkt göra så e d nog inte så farligt...

Du skrev aldrig vad för typ av konditionspass du kommer att köra, va försiktig bara, konditionspass sliter mycke mer på musklerna än va promenaderna gör... Jo en sak till... att öka promenaden till en timme kanske e i minsta laget om du inte e extremt morgontrött.. Men d e klart, du ska ju inte bli av så enormt mycke... Lyssna på din kropp bara så fixar d sig säkert ska du se... Lycka till...

ToXY
2002-01-11, 13:36
Hej!! tackar.. ja nu jäklar skall pattarna växa!!!! :D *skrattar* neej den visar inte alls lägre!!!!! den visar perfekt! ;)

mangs
2002-01-14, 08:24
Tack PAPPA!
Jag tror mitt matupplägg är ganska lagom och jag har fortsatt med promenaderna på morgonen. Har nog börjat tappa lite "dö'kött" nu :D

Som konditionspass kommer jag köra löpning och cykling, även Inlines lite senare på våren. Löpningen är antagligen det jag kommer att börja med först och då korta rundor på 2-4 km. Jag har alltid haft lätt för löpträning så trots ett halvår utan det hela så kommer jag nog ganska snart in i det hela igen. Kommer dock ta det lugnt med detta för att behålla muskelmassan är viktigare. :)

mangs
2002-01-14, 08:33
Lite uppdateringar ang. helgens pass.

I lördags kördes ben lite snabbt och det var helt klart ett bra pass. jag märker hur benen svarar mycket bra på träningen. Denna muskelgrupp har det tidigare slarvats med men nu är det helt klart den roligaste muskelgruppen.

1. Benspark 3*15*75 +5kg sedan sist
2 Lårcurl 2*15*40 +5kg sedan sist
3 Knäböj 1*21*97 + 1*10*107 :D :D

Allt kändes bra och då speciellt knäböjen. Skulle köra 20 reps B Squats men jag kände att det var väldigt lätt (nåja!) Körde 21 reps istället i ett högre tempo än vanligt och tog några andetag mellan varannat rep på slutet ungeefär. Någon minut efter det sköna setet fick jag idén om att prova på att känna på nästa veckas vikt i Knäböjen. Jag tänkte ta 2-3 rep på 107 kg men av någon anledning blev det tio och jag hade antagligen kunnat göra fler.

Anmärkningsvärt var att jag hade Böjen sist i passet och redan hade lite krampkänningar och stelhet i benen sedan tidigare övningar.
Hur som helst var det j*****t skönt att köra det hela. Träningsvärken blev heller inte så extrem som jag först trott att den skulle bli. jag är ganska övertygad om att jag kommer öka rejält i ben i år.
2002 Benens år. Så känns det nu i alla fall.

mangs
2002-01-14, 08:43
Igår körde jag Bröst + mage + underarmar.
Inte lika kul som i förrgår eftersom jag återigen hamnat i svårigheter i bänken. jag ökade så bra i denna övning under hösten men sedan bara tappade jag allt av någon anledning. Jäkligt skumt.
I November ifjor gjorde jag sexor på 103.5 kg men numera ligger jag på en sexa på 92 :mad: :mad:
Riktigt dåligt med andra ord. har ju iofs haft ett uppehåll som totalt sabbat styrkan speciellt i bänk. Visserligen är bröst en av mina starkare grupper rent allmänt så det är ju ingen direkt fara på det viset men det är ju inte kul att tappa 10 kg!!
Om en månad SKALL jag ligga på minst 100 kg annars kommer jag köra denna övning hårt. Under 100 är det inte kul att köra.
Flyes däremot är jag ung. lika stark som tidigare.

1. Bänkpress 2*6*92 :o :mad: Bläääääh!!
2. Flyes 2*10*26.5
3. Hantelpress 1*7*37
4. Crunches med vikt 2*25*32
5. Sneda Crunches 1*15*10
6. Inv underarmscurl. 2*15*17
7. underarmscurl. 3*15*42

Petrus
2002-01-14, 09:03
Hehe.. Vad fan har hänt Mangs? 96kg i bänken?
Nåja, alla kommer vi i våra svackor då och då...(utom jag :D ). Bara att kämpa på. Själv har jag slutat upp med bänken ett tag för att bara använda mig utav hantlar. Efter det ska jag ge mig på den igen...och då ännu tyngre får jag hoppas.
Roligt att även du har upptäckt nöjet med att träna ben!!! Börjar bli lite av min favoritgrupp nu med... :D
Styrkan du tappat i brösten får du lägga på de andra musklerna så länge... ;)
Kör hårt!
Mvh

ToXY
2002-01-14, 10:45
Tjena! Du è tebax sen på pattarna!! Fast nu ger du mig en chans att gå om! ;)

Kör på med deffen!!

/MVH MArtin

mangs
2002-01-14, 10:49
Hej på er T'n'T!
Ni skall få se, att snart kommer jag igång ordentligt i bänken igen. Jag lovar och svär. :)

ToXY
2002-01-14, 11:31
Hej! Klart du kommer igen!!! :D

Imon è det faktiskt biccarna & kycklingbenen som skall tränas! Okej 2st mål imorgon då.. 20 repparen på knäböjen 340kg på benpressen!!! :D

Jag funderar på om jag skall köra en liten kreatin kur igen.. men isåflall en halv.. har inte mer kreatin :D

/MVH Martin

mangs
2002-01-14, 11:45
En halv?
Hur brukar din kreatinkur se ut?
Jag brukar köra 4 veckor. 5-6 dagar uppladdning 5*5 gr och resten underhåll 5 gr.


Har beställt en Omron BF 302 nu samt 1 kg Explode kreatin för att få det fraktfritt så jag kommer oxå påbörja en kreatin ur snart.


Ha det..
M

ToXY
2002-01-14, 12:14
haha men det è ju bara för att jag inte har så mkt kreatin kvar.. för väl köpa en liten burk annars! :D Jo jag brukar köra 3-4v samma dosering som du.. =)

ToXY
2002-01-14, 12:16
haha men det è ju bara för att jag inte har så mkt kreatin kvar.. för väl köpa en liten burk annars! :D Jo jag brukar köra 3-4v samma dosering som du.. =)

mangs
2002-01-14, 12:41
Du behöver inte svara två gånger :)
Men jag förstår varför, du vill komma upp i lika många posts som Tinner. :D :D

Jag tror att kretin på i 4 veckor är ganska lagom och sedan av i 2-3 månader. Nu har jag dock köpt ett kilo så jag får väl köra lite tätare så det inte hinner bli dåligt. Man kanske skulle hälla över lite i en mindre burk och låta den större burken stå orörd och inte öppna den 5 ggr om dagen. På så sätt borde ju hållbarheten öka markant, eller?

M

Petrus
2002-01-14, 12:47
Du behöver inte svara två gånger
Men jag förstår varför, du vill komma upp i lika många posts som Tinner.

"Everybody wants to be like Mike"... :D :D :D
Ha ha ha...

ToXY
2002-01-14, 12:50
*HAHAHAHHA* Jag è snart förbi honom i poster's! ;)

Ja det verkar riktigt lurigt det där med kreatin.. senast jag öppnade min burk var i nov.. det è ju några månadersen.. jag får helt enkelt smaka lite på det.

mangs
2002-01-15, 10:47
Körde lite morgonpromenad imorse. Steg upp 05.15 efter i alla fall 5 timmars sömn= Zombie. Traskade på i ca en timme och var nära att slå ihjäl mig på alla isfläckar på vägen. Jag antar att shortsen ligger i tryggt förvar i garderoben i någon vecka till. :D :D

Mätte mig även igår för att se hu "deffen" går och måtten var ok, antecknar från minnet. Mått från förra veckan inom parantes:

Nacke 48 (48)
Bröst 117.5 (116)
Mage vid naveln 89 (90.5)
Stuss 103.5 (105)
Lår uppe 68 (68)
Lår mitten 60.5 (60)
Vad 38.5 (38)
Överarm 41.5 (41.4)
Underarm 34.7 (35)

Ingen tillgång till våg men jag skulle tippa på 94 kg ungefär.

"-What's in the god damn box?"

Bobbokrull
2002-01-16, 11:26
Det känns lika tungt varje gång man kör brösten...ni är snart förbi mig, det är jag säker på ;)

Men idag är det vilodag, jaja..(deff)cyklade iofs 40 minuter imorse men sånt räknas ju inte :) ...har för övrigt känningar i hela (över)kroppen idag. Får se hur det går att köra axlar kombinerat med rygg imorgon. Har aldrig lagt ihop de passen förut, får se om man orkar med det.

mangs
2002-01-16, 11:47
Ingen risk. Just nu står jag nästan stilla i bröst men varför misströsta när det går framår med allt annat. Jag vet att bröstet kommer snart oxå. Igår kördes vader samt korsrygg. Vader är ju den grupp som jag verkligen måste komma igång med nu så jag skall köra den minst 1 gång varje vecka. Ryggdelen kändes rätt bra och det var som vanligt underarmarna som begränsade marklyftet.
1. Stående Vadpress enbens 4*15*60 + kroppsvikt
2. Stående Vadpress tvåbens 4*25*110 + kroppsvikt
3.Sittande Vadpress enbens 3*20*42
4.Good Mornings 2*20*47 Pinsamt lätt!!
5.Marklyft 7+5 * 117
6.Sidolyft? 1*20*32 (ny övning)

ToXY
2002-01-16, 12:39
Tjena! Det è ju dunder att du ökar under deffen å minskar i midjan.. det som è poängen??? Vad tycker du om tillskotten du kör med då, funkar dom???

/MVH MArtin

mangs
2002-01-17, 08:56
Hej
Just nu kör jag envart på VP2 efter träning samt Triple Whey Fuel Före morgonpromenaden, till frukost, Eftermiddagsmål och kvällsmål. Min Protec är slut annars hade jag tagit den som mellanmål och kvällsmål. Skall köra en kreatinkur om en månad eller så. Då kommer jag köra med Eiselts Explode. Har inte använt det tidigare så vi får se vad som händer..

mangs
2002-01-17, 09:06
Igår skulle jag kört övre rygg och biceps men i sista stund ångrade jag mig till ett Biceps + Triceps pass eftersom jag hade en härlig värk i princip hela kroppen utom just armarna. Kände mig lite off innan passat och även i första övningen innnan jag kom igång och fick upp värmen. För att speeda upp passet lite saxade jag övningarna mellan triceps och biceps. Ett antal super set blev det och det må jag säga. Biceps är för tillfället en av mina svagare muskelgrupper så därför sänkte jag vikterna rejält och körde betydligt striktare och lite fler reps än jag brukar. Resultatet är jag helt klart nöjd med. Sjuhelsikes pump och efter passet mätte de 43.4 utan att spänna. Inte mycket att komma med men det är antagligen det största mått de någonsin haft. Sedan vet jag inte hur mycket gårdagen pass byggde men efteråt hade jag en skön känsla i kroppen länge. Jag kommer köra sådan här biceps/triceps pass lite oftare i fortsättningen vill jag lova.


1. Kickbacks 2*14*14
2. Alt. hantelcurl 3*8*22 (lite ont i greppet) men lätt!
3. Liggande Tricepspress 8+10*47 Jättelätt!!
4. Curl m stång 2*8*49
5. Tvåarms HantelTricepspress bak nacke 12*37
6. Hammercurls 2*10+6 * 22
7 Enarms HantelTricepspress bak nacke 3*10*12 lätt!

mangs
2002-01-18, 10:54
KÖrde igår ett någorulunda snabbt magpass och sedan en lång stretshing. Det var ganska skönt och kanske något man skulle göra med jämna mellanrum i fortsättningen. Fick ett paket igår från Kolozzeum. Det innehöll 1 kg kretain samt en fettmätare. Har gjort en del mätningar nu och ser att fett% varierar en del beroende på vad man ätit och druckit. Det viktiga verkar att vara att mäta sig vid samma tillfälle varje vecka. Det känns som om detta är en mycket bra investering nu när jag deffar. Med hjälp av den, en våg,ett måttband och en spegel har man järnkoll på vad som händer med kroppen. Har promenerat på morgonarna nu i två veckor och maten har helt klart skärpts till. Jag känner nu att jag går på rätt väg men jag har en bit kvar till mitt mål vecka 25. Som tur är så har jag ju gott om tid. Jag tror det är bra för jag vill ju behålla all muskelmassa och gärna öka lite under tiden som fettet rinner av.

Vad tror ni är bäst om man har fem månader på sig, målet är att gå ner 5 kg fett och inte tappa någon muskelmassa från grundläget.

1. Att deffa långsamt?
2. Bulka först och sedan deffa?
3. Deffa först och sedan bulka?
4. köra 2 veckor bulk 4 veckor deff osv.

tacksam för förslag.

Petrus
2002-01-19, 19:02
Deff-förslag...
Av egna erfarenheter tycker jag det är bäst att ta tid på sig. Jag märker att det försvinner lite hull ofrivilligt nu när jag slutat med gainern, även om jag egentligen inte deffar nu. Bara att tacka och ta emot.
Om du under bulken har ätit "allt du kommer över" och du har samma tur som jag kan det räcka att skära ner på fettintaget under 2-3 månader ska du se att det händer en del.
Fortsätt träna som vanligt (det har ju gått bra hittills ;) )
Best of Luck! / Tinner

mangs
2002-01-21, 10:44
He he, nu har jag nog inte samma tur som dig Tinner men jag kanske är på rätt väg. Jag går nu sakta ner i vikt men ökar ändå i övningarne. Iofs är jag ännu inte uppe i den styrkan jag hade i November ifjol men det kommer. I benen börjar jag nu bli hyffsat stark och jag höjer ordentligt för varje vecka. Övriga grupper försöker jag mer komma ifatt där jag var innan mitt uppehåll. Har även införskaffat mig en riktig digitalvåg som jag kommer använda flitigt under deffen. Min deff kommer att vara i ca 25 veckor och det skall vara en långsam deff. Jag rör på mig lite mer, äter lite mindre men nyttigare än tidigare. Dock har jag bara hållt på i tre veckor. Vad jag vet sedan tidigare att min kropp tar 1-2 månader innan den svarar ordentligt på förändringar i min kost/motion. Vägde imorse 94.6 mot 96 vid nyår så 0.5 kg i vecka verkar ju stämma.

mangs
2002-01-21, 10:51
Helgens pass.

I lördags körde jag ben och övre rygg.
Gick rätt hyffsat och speciellt bensparken och knäböjen är jag nöjd med.

1. Benspark 3*15*80 :D
2. Lårcurl 2*15*40
3. Stående rodd 2*8*87
4. Enarms hantelrodd 2*16*42 Dags att öka vikten!
5. 20 R BSquats 1*21! *107 :D


I söndags kördes Bröst och axlar i samma pass vilket inte var helt lyckat. När jag kört Bröst vara axlarna nästan helt slut men det verkar som jag aldrig lär mig :mad:

1. Sned Bänk /hantel 3*8*32
2. Bänk hantel 1*15*32 + 2*8*37
3. Sned Bänk 2*10*59
4. laterial Raises 2*10*12
5. Militärpress aborted :mad:
6.framåt Laterial Raises 15+10 * 14,25

mangs
2002-01-21, 10:58
Vill nu ha lite struktur i mina pass igen. Jag har det senaste halvåret gått lite på känsla och kört olika pass för varje gång. Det är väl OK att byta ut övningar men under de närmaste månaderna vill jag i alla fall köra olika muskelgrupper på specifika dagar. Jag tänker köra fyra pass i veckan där ett pass är lite lugnare. Jag är tacksam för förslag om ni har något bra upplägg som funkar.

Måndag Rygg + Axlar Lite jobbigt?
Onsdag Bröst + Triceps + mage Detta funkar bra
Torsdag Biceps + Underarmar
Lördag Ben + Vader Vet ej fall jag vill köra vader tillsammans med lår?


Kommer nog att kasta om lite i övningarna innan jag kör på detta. Ev Axlar + Biceps på en dag.

Några synpunkter?

mangs
2002-01-23, 10:21
Dags att skriva lite i min dagbok:
Igår kördes Ryggen + Underarmar och mage.
Ett ganska skönt pass som tog både här och där. Kommer idag köra Bröst Triceps och hoppas på att göra bra ifrån mig i Bänkpress. Det var ett tag sedan det gick bra i denna övningen men snart borde det väl vända. Jag kör på bra i alla övriga övningar så det släpper nog snart.

1.Good Mornings 2*15*57
2.Stående rodd 2*8*87
3.Marklyft 6+3+3+3+3*122
4.Enarms Hantelrodd 10+10+6*47
5.Inv. Underarmscurl 2*15*19
6.Underarmscurl 3*15*39
7.Crunches med vikt 3*25*32
8.Statisk mage 3* 1 min Jobbigt!!
9.Sidolyft m hantel 2*20*32

Passet tog ca 1.10 vilket är lite väl långt för min smak. Lite svårt dock att pressa ner tiden med så många övningar och set.

adde
2002-01-23, 10:42
Ursprungligen skickat av mangs:
<STRONG>
Måndag Rygg + Axlar Lite jobbigt?
Onsdag Bröst + Triceps + mage Detta funkar bra
Torsdag Biceps + Underarmar
Lördag Ben + Vader Vet ej fall jag vill köra vader tillsammans med lår?


Kommer nog att kasta om lite i övningarna innan jag kör på detta. Ev Axlar + Biceps på en dag.

Några synpunkter?</STRONG>

biceps & underarmar låter som ett kort pass, flytta dit vaderna vetja. Sen skulle jag personligen byta plats på måndagen och onsdagen...

mangs
2002-01-24, 08:43
Urrrj och bläääääh!!!
Igår 23/1 2002 går till historien som mitt absolut sämsta pass någonsin om man tittar på förutsättningarna. Jag fick till slut köra med flugvikter och mycket färre reps. Dessutom strök jag en del övningar. Inget kul alls. Passet som kördes var ett Bröst+Triceps+ Biceps pass men jag kände redan på uppvärmningen till Bänkpressen att något var fel. I den övningen kom jag inte längre än till uppvärmningen innan det sa stop!! :mad: :mad:
Sedan fortsatte det på liknande sätt i nästan alla övningar och jag noterade sämsta resultat på nästan ett år i många av dem.
Jag hade ätit bra, sovit bra så den enda anledningen till att det gick dålig måste vara att jag körde ett tungt ryggpass i tisdags. Idag har jag en härlig värk i rygg och mage, MUMS!!

Men tillbaka till gårdagens sorg:
Det enda positiva är att jag nu motiverade mig till att köra stenhårt på nästa pass Ben.

1. Bänkpress 2*6*87 :mad: (uppvärmning)
2. Flyes 8+8+4* 26.5 :mad:
3. Liggande Tricepspress 11+6* 47
4. Curl m stång 8+6+6*47 :(
5. Enarms tricepspress bakom nacken 10+8+8*12 :(

Rakt igenom värdelöst. Jag kände mig dessutom omotiverad och okoncentrerad. Jag har nu tappat hur mycket styrka som helst i olika övningar. Tex bänk.
Nov 2001 2*6*103
Jan 2002 3*6*87

Hur *** går det till? Jag måste kolla över mitt schema och mina tillskott för maten och sömnen sköter jag betydligt bättre nu än i höstas.
Imorgon är en annan dag :)

Bobbokrull
2002-01-24, 09:43
Du är inte ensammen om att känna så. I måndags var jag helt kraftlös i gymmet..kändes som om jag låg på 65% av min kapacitet...sådant är otroligt jobbigt!! Men jag tror att det kommer lite svackor nu då man ligger på "deffen". Kroppen får väl en chock då man rtäanr hårt men inte vräker i sig lika mycket mat längre. men kör hårt nästa pass!! Jo förresten....har du mätt ditt "bf" än?

/ Andreas

mangs
2002-01-24, 10:43
Bobbo: Ja vad skall man säga. Ungefär samma saker händer oss ungefär samtidigt. Dock vet jag inte riktigt varför jag gör så dåligt från mig (speciellt bröstpasset). Jag deffar inte speciellt hårt den senaste veckan. Lite mindre men nyttigare mat samt morgonpromenader med ryggsäck. Förhoppningsvis går det över snart. Intressant är att under min deff förra sommaren var det en övning som jag tappade medna jag behöll styrkan eller tom ökade i de andra. Gissa vilken jag tappade i, just det, BÄNKPRESSEN men gårdagens pass var exceptionellt dåligt.

Jo BF% har jag kollat och enligt min OMron som verkar lite knasig ligger jag mellan 15-16.5% nu :o
Det blev visst lite för mycket bulk i höstas.
Dock skall man nog ta den siffran lite med en nypa salt. Jag tror jag ligger lite lägre än så i dagsläget. Deffen slutar v.25 och då vill jag ligga på 8-10% någonstans, vad är ditt mål?

Bobbokrull
2002-01-24, 10:58
Jag satt och räkande literann igår och kom fram till att jag har ställt alldeles för låga mål. Först tänkte jag sikta på 13 % men inser nu att då är jag ju "färdig" redan i mars/april. Så jag ar nu lagt om planerna lite och OM det hela går enligt mina nya planer så kommer jag att vara "färdigbakad" i mitten av juni. Jag siktar på att väga kring 90-91 kg med ett BF på runt 10%. Det anser jag vara realistiskt... men det är en lång (och jobbig) väg dit. Men med mcyket vilja och långa morgonpromender så ska det väl kunna gå?...

mangs
2002-01-24, 11:54
Det kan bli en intressant vår vi går till mötes där vi båda skall deffa bort ungefär lika mycket. Det känns ju även sporrande att ha denna "tävling" när man 05.30 skall ge sig ut på morgonpromenad i regnet. Personligen tycker jag det skall blir rätt skönt att bli av med lite av dököttet och jag känner redan så här efter tre veckor att jag har fått lite bättre kondition. Kommer snart slänga in något konditionspass i veckan så att flåset blir bra.

ToXY
2002-01-24, 12:17
Tjena mangs!! Sorry har varit lite off ifrån träningen.. har fått lite distans igen till det, men dock har jag fått tillbaka min gnista nu när förkyldningen har brutit ut!!

Jag undrar hur går det för dej?? 15% okej.. hur mkt tappar du / veckan ???

Jag hoppas allt è bra utan för träningen också!!

/MVH MArtin

Bobbokrull
2002-01-24, 13:18
Det är som du säger kul att ha någon att "tävla" mot!. Jag ser redan fram emot den 14:e då det är dags för en ny invägning :)

Men hur många gånger är du ute och går per vecka? Jag har lagt in 2-3 pass då jag cyklar en 40-45 minuter på morgonen istället för att gå. Dels beror det på att jag cyklar med en (kvinnlig) klasskompis som oxå vill bli av med lite hull och det är ju skönt att få upp flåset oxå. Men jag undrar om cykling är lika effektivt som morgonpromenader? jag går väl typ 3 gånger/ vecka beroende på hur jag cyklar. Försöker hursomhelst att köra "morgonaktivitet" 5 dagar/vecka.

mangs
2002-01-24, 14:01
Toxy: Än så länge har jag väl tappat 1-1.5 % ungefär. Svårt att säga då jag haft mätaren i en vecka. Träningen går just nu tungt men annars är allting bra. Själv då?


BobboKrull: Jag skall ha morgonaktivitet 6 dagar i veckan. Denna veckan har jag dock redan tagit två dagar off av visa anledningar. Just nu är det morgonpromenader med 20 kg ryggsäck men jag kommer även lägga in cykel vid 1-2 tillfällen och då köra lite tuffare. Gjorde det vid föregående deff med bra resultat.

mangs
2002-01-25, 11:50
Tjena Killar och tjejer. Imorse var jag ute och gick en timme vid 05.30 och det blåste rejält och var hur kallt som helst. Var som en frusen fiskpinne när jag kom hem. :(
Men det kändes i alla fall bra och nu känns det att man börjar tappa fett.

Idag är det ben och vader som gäller. Har de senaste dagarna haft en härlig träningsvärk i hela kroppen och då i synnerhet i ryggen. I love it. När man har svårigheter att sätta sig ner eller resa sig från en stol.. :D

Som sagt. Ben idag, det skall bli skönt att få pressa musten ur dem. Tänkte köra Utfall istället för knäböj och ev. lägga till Stelbenta marklyft med hantel för att ge baksidan vad den tål. Jag ser redan fram emot träningsvärken....

Ha det!

ToXY
2002-01-25, 12:52
Jag è ju impad av din motivation får jag säga!! Morgonaktivetet 6ggr/veckan shit! Okej.. jag tror jag har ökat nu när jag bara har ätit med det gör inget, tappar det sen! Bara att man känner sig så "fläskig" fast det vet la inte du va det è nu, för du è la snart rippad som häst! ;)

Träna på så skall ja komma tebax snart!

/MVH MArtin

mangs
2002-01-25, 16:18
Toxy: He he, jodå snart är jag väl det men det tar nog någon vecka till ;)
DU är duktig om du går upp i vikt nu när du är sjuk. Det är en bedrift men jag tror som sagt inte att du får några problem med att bli av med det sen.

Trevlig Helg alla!

mangs
2002-01-28, 10:52
Puuuh! Måndag igen och dags att summera ¨helgen som gått. Det blev två pass, ett i fredags och ett i lördags. Båda dessa passen kändes bra efter onsdagens fruktansvärt dåliga pass. Jag kommer inte ihåg exakt set och reps från de olika övningarna men det gick bra och jag ökade i nästan alla övningar :D

Fredag Ben + vader
1. Benspark 3*15*85 :)
2. Lårcurl 2*15*42,5
3. Utfall 2*15*67
4. Stående vadpress 3*30*127
5. Sittande Vadpress 3*30*40

Lördag Axlar
1. Militärpress hantel 2*8*26,5 öka nästa vecka
2. Laterial Raises 2*10*12 känns fortfarande tungt
3. Militärpress 2*6*57 :(
4. Framåtlutande Laterial 15+12*14,25
5. Framåtlyft 3*10*17


Idag är det rygg + mage + underarmar som skall plågas. Jag tror äntligen jag har kommit på en split som jag skall köra under några veckor :)
mån Rygg + mage + underarmar
tis Vila
ons Bröst + Triceps + Biceps
tors Vila
fre Ben + Vader
lör Axlar
sön Vila

Ev. Kommer jag köra Biceps på axeldagen istället men eftersom jag prioriterar just axlar + Ben så tror jag dett upplägget kommer att funka bättre. har varit lite småkrasslig under föregående veckoslut och därför inte gått morgonpromenader i helgen. Kommer börja med detta imorgon igen. Väger nu ca 94 kg så det går neråt väldigt sakta. Å andra sidan är det just det jag vill. jag skall inte tappa så mycket per vecka för de små muskler jag har vill jag gärna behålla.

mangs
2002-01-30, 09:23
Körde rygg + mage + underarmar igår. Gick ganska bra trots att jag har känt mig lite sliten på slutet.

1.Good Mornings 2*15*59 lätt!
2.Stående rodd 2*5*97
3.Marklyft 3+2+1+2+2*127 greppet sviker :(
4.Enarms Hantelrodd 1*6*52 +10+11 *47
5.Underarmscurl 2*15*42
6.Crunches med vikt 1*15*42+ 2*25*32
7.Statisk mage 3* 1 min * 5kg på bröstet
8.Sidolyft m hantel 2*25*32

Korsryggen är jag stark i men tyvärr sviker greppet när jag som bäst behöver det. Detta hämmade mig speciellt i Marklyftet samt Hantelrodden. 127 kg känns annars ganska lugnt att lyfta. Körde på 147 kg i höstas så det är ju en bit kvar.

Några förslag på övningar som stärker greppet snabbt?

Imorgon är det Bröst + Triceps + Biceps passet som gick så fenomenalt dåligt förra veckan. Får hoppas att det går bättre imorgon annars får jag helt ändra på mitt upplägg.

The Dwag
2002-01-30, 09:38
UTE och går 5:30 på morgonen :D det kallar jag IRON WILL !
Klart imponerad.

Keep up the good work !

Regards / The Dwag
:D

mangs
2002-02-04, 11:47
Ho ho ho. Tillbaka på kolozzeum igen nu efter några dagars frånvaro. har kört två pass sedan senast.
Bröst + Triceps
Ben + Vader

Bröstpasset gick inget vidare (som vanligt) :mad:
I övrigt gick det rätt bra och benpasset körde jag hårt och belönades med en härlig träningsvärk. Skall idag köra axlar och biceps. Siktar på ett bra axelpass i alla fall. Biceps går det för tillfället lite tyngre med så jag kommer att köra dessa med strikta rep och lite lägre vikt.

mangs
2002-02-04, 11:49
Glömde berätta att jag nu fått tag i en ny 3 kg Protec choklad (gamla modellen). Jag har kört på vanilj tidigare men chokladen är oxå ok! Hoppas att mina ökningar kommer precis som vid föregående Omgång Protec jag satte i mig. Skall ev börja med kreatin i veckan men det är inte bestämt än.

Petrus
2002-02-04, 11:55
He he... Jag trodde du hade kolat av under någon morgonpromenad i kylan. ;)
Gött att se att du fortfarande ökar i styrka, trots deff-tider. Brösten är bara att kämpa på med, jag håller tummarna.
Good luck!

ToXY
2002-02-04, 22:16
Tjena!! Funderar oxå på om man skall köra lite kreatin nu i slutet av bulken!!! Jag hoppas det går bra med träningen & allt annat?? Själv börjar man öka rejääält nu!! :D

/MVH Mattin

mangs
2002-02-05, 10:27
Körde igår en ny kombination Axlar+ Biceps. Det kändes ganska bra och speciellt axeldelen gick bättre än förväntat.

Började vid 20-snåret

1. Militärpress hantel 2*6*29,5
2. Laterial Raises 2*10*12 känns fortfarande tungt
3. Militärpress 2*6*59
4. Framåtlutande Laterial 12+10*15,75
5. Framåtlyft 2*10*19
6. Curl m stång 2*8*47
7. Hammercurl 2*8*24
8. Konc. Curl 7+6*24


Efter detta pass tog jag min egengjorda gainer med VP2 vanilj + minimjölk och dextropur, jävlar vad den är god, en liten stund senare blev det en tallrik med fil+ Brabflakes och Yoghurt, sedan blev det en mjölkbaserad Protec innan läggdags.

Idag tror jag att jag skall vila men imorgon är det rygg + mage som gäller. C Ya!

mangs
2002-02-05, 10:37
Det var länge sedan jag uppdaterade med mina mått. Mätte mig igår en stund innan styrkepasset för att se hur mycket jag tappat på sistonde. Det var inte så farligt faktiskt utan de flesta måtten var exakt de samma som de senast 4-5 veckorna.

Längd:188
Vikt: 94.3
Fett%: 15.5 (egentligen 11.9%)

Nacke: 47
Bröst: 116.5
Mage: 88
Stuss: 103.5
Lår: 66
Vad: 39.4
Överarm: 41.4
Underarm:34.6


Just nu deffar jag som sagt väldigt sakta och förhoppningsvis kan jag på det sättet behålla så mycket muskelmassa som möjligt.
Skall köra såhär till magen hamnar på 84-85 igen och då sakta börja bulka igen. Inte grisbulka utan snarare gå upp kanske 1 kg varannan månad så jag inte går upp för mycket fett.

Bobbokrull
2002-02-06, 09:03
Tjenare!

Jag kom just hem från en 50 minuters morgonpromenad :D

Men min deff har stått lite stilla i en vecka nu :( och nu är det bara 8 dagar kvar till "dagen D". Dvs, min invägning...huga..
Så lita på att det blir att köra morgonpromenad i princip varje dag fram tills det...men förhoppningsvis så har man tappat något kilo eller så..men blir spännande att se. Men än har man kvar ett tag till sommarformen.

Själv då? du ångar på som vanligt med deffen eller?

mangs
2002-02-07, 10:17
Här deffas det inte som vanligt. Jag har inte gått någonting sedan i söndags men jag sköter kosten så jag antar att det är OK. Mitt mål är ju som sagt inte att bli supesmal på kort tid utan snarare att gå ner något trivselkilo utan att tappa muskelmassa och gärna öka i styrka samtidigt.
Körde igår Rygg+mage+ underarmar och det gick både bra och dåligt. Jag tror att jag sträckte mig lite i korsryggen i början av passet vilket fick till följd att jag resten av kvällen kände smärta där. Idag har jag dock bara träningsvärk där så jag antar att det inte var så farligt men just ryggen sakll man vara rädd om. Den och magen + en till ;) är de enda muskelgrupper man tränar som man bara har en av. Ryggen vill man ju stärka och inte förstöra. Får tänka mer på koncentrationen och utförandet nästa gång.

Annars gick passet bra och lite ökningar här och var. Nu känns det som jag är ifatt där jag varit i dessa muskelgrupper. Lite kvar i vissa övningar men överlag känns det bra.

1.Good Mornings 2*15*62
2.Stående rodd 2*5*97
3.Marklyft 3+3*127 greppet sviker 1*137
4.Enarms Hantelrodd 3*8*52
5.Crunches med vikt 2*20*42+ 2*25*32
6.Statisk mage 3* 1 min * 5kg på bröstet + 1min*10kg
7.Underarmscurl 3*15*44.5

Abel
2002-02-07, 17:40
Tja, skall själv börja deffa snart också. Du skrev att man skall köra utan dragremmar tills greppet sviker, och sedan de sista repsen med?. Hur skall det gå till?. Skall jag köra och sedan får jag släppa ner vikten för att då "binda" fast remmarna och sedan forsätta? Det tar ju lite tid att få ordning på dem?

Sedan om du har några bra deff tips så printa ut dom :D

mangs
2002-02-08, 08:58
Tjena Abel.
Yepp, precis så. Kör så hårt du kan utan först och när greppet sedan sviker så använder du dig av dragremmarna och gör några extra reps. Om det tar 20 sek att klämma fast remmarna är inte så farligt. Om du kört ett pass där du påfrestar greppet mycket kan det vara så att du i de sista övningarna måste ha remmar för att kunna hålla vikten.

Några defftips, jag tror att det mesta står tidigare i min journal men några viktiga saker som fungerar.

1. Ät små mål ofta, 7-8 mål
2. Ät mer protein och mindre kolisar än vanligt. Ca -500 kcal om dagen
3. Ät nyttigt fett, fisk,olja mm
4.Styrketräna som vanligt
5. Drick mycket vatten.
6. Morgonpromenader 6 dagar i veckan.
7. Gå ner ca 0.5 kg i veckan, inte mer, då är det annat än fett som du tappar


Följer du detta så kommer resultaten att komma. Man kan ha en ätardag i veckan men då skall man inte överdriva för mycket tycker jag. Äta något onyttigt om man känner behov för det är väl OK. Kosttillskott: Proteinpulver,Kreatin samt i slutet kan Pyruvate komma in i bilden, Då skall jag skära ner ytterligare på kolisarna.

Se till att du inte tappar för mycket i styrka utan öka i så fall kcal-intaget.
mvh mangs

Bobbokrull
2002-02-08, 11:16
Det är det jag är lite fundersam över....jag har ju läst att man ska se till att äta "små" mål ungefär var 3:e timme...men jag kommer inte upp i så värst många mål mat/dag då...för min del blir det...0900, 1200, 1500, 1800, 2100 (protec innan läggdags). Tiderna varierar iofs men jag försöker som sagt äta med 3 timmars mellanrum...hur ser ditt "matschema" ut om du lyckas klämma in 7-8 mål mat/dag?

mangs
2002-02-08, 12:06
Det är inte svårt Bobbo:
1. 05.30 Proteindrink
2. 07.15 Frukost ca 100 gram havregryn i gröt + 4 dl mjölk med en skopa Protec/VP2 + 2 grova mackor med skinka.

3. 09.30 Mellanmål 1-2 st mackor med kinka/ost samt lite grönsaker + 3 dl mjölk.

4. 12.30 Lunch Oftast en rejäl portion Pasta med Tonfisk, kyckling eller köttfärs, dricker mjölk.

5. 15.00 Proteindrink 4 dl + Protec + en banan och ett äpple

6. 17.30 Middag. Normal middag kan vara någon pasta eller risrätt med kött,fisk,gryta eller något. Dricker nästan 1 liter mjölk.

18.30-19.30 (ca) Träning (brukar hålla på mellan 35-50 minuter.

7. 19.30 eller direkt efter sista setet i passet dricker jag 5 dl mjölk med en skopa VP2 och ca 50-60 gram Dextropur.

8. 20.00 Mellanmål. Kan vara en egen gainer med 4 dl mjölk + Protec + Havregryn. Eller något vanligt typ flingor med filmjölk och några mackor.

9. 23.00 Protec + 4 dl mjölk.

Se det blev nio mål på träningsdagen. Åtta på vilodagarna. Det här med tre timmar mellan målen stämmer inte efter träning. Jag skulle kunna tänka mig att lägga till ett mål mat efter träning faktiskt.

ToXY
2002-02-08, 23:18
OJoj vad i äter! :D
Tackar mangs!! Jo till mina underarmar.. jag kör dom inte speciellt..slänger in lite underarmscurl när jag känner för det, inget planerat direkt! Men jag har ju klagat hela hösten på att jag har haoft on, så NO PAIN GO GAIN! ;)

Trevlig helg!
/Mattin

mangs
2002-02-11, 09:09
Jo det är sant Toxy. Mycket mat blir det men jag har ju oxå en hel del fläsk att bära runt på. Inte lika mycket som tidigare dock men ändå. :D Jag äter nu oxå lite mindre portioner än tidigare vilket får mitt midjemått att minska så sakteliga. :)

mangs
2002-02-11, 09:19
Ny vecka med nya pass väntar. Körde två pass i helgen. Bröst Triceps i fredags och ben+ vader på lördagsförmidagen. Bröst och triceps gick som förväntat, varken mer eller mindre. Dock lyckades jag med konststycket att fastna i den lutande Bänken. Som tur är så hade jag bara lite vikt på men det var ju inte så skönt :o
Lördagen benpass gick mycket bra och när jag klockan 12 var nöjd och klar visste jag inte vad som väntade mig. På kvällen när jag skulle sova kändes det som växtvärk i hela benen. Jag kommer ihåg känslan sedan man var liten och det gör jävligt ont. Efter någon timmes lidande flög jag upp och stretchade vilket visserliggen hjälpte en del men den startade oxå en enorm smärta i min högra fot.
Ligga och vrida och vända på sig och byta ställning mm i timmar innan jag lyckade sova 2 timmar mellan 8-10 på söndag morgon. FOten kändes dock lite bättre framåt dagen och nu känner jag knappt av den. :) Jag misstänker att det hela berodde på att jag körde för tungt på passet utan att ha värmt upp eller stretchat. Mina benpass går ju rätt bra nu och jag ökar för varje gång vilket medför att jag bara ger mina storkben två alternativ. Väx eller DÖ!! Nu har de nog valt det förstnämnda så man skall väl inte klaga alltför mycket.

Jag har inga siffror i huvudet från helgens pass utan ni får nöja er med att jag ökade lite eller lagom i alla Ben + vad-övningar. Inte så illa och idag är det axlar och biceps.
Det känns som jag hittat en split som jag trivs med. Skall köra den någon vecka till för att sedan utvärdera om det är något att fortsätta med.

mån Axlar+ Biceps
ons Rygg + mage + Underarmar
fre Bröst + Triceps
lör ben + vader

Övriga dager = Vila

mangs
2002-02-12, 10:02
Ho ho ja ja!
Då sitter man här igen med en skön träningsvärk i Biceps och axlar. Körde igenom dessa grupper igår trots att jag redan hade träningsvärk i bröstet sedan fredagens pass. Även benen kändes sedan i lördags. Vad jag glömt berätta här är att jag i torsdags kväll började med kreatin-uppladdningen och den kommer att avslutas ikväll var det tänkt. Jag har hällt i mig mängder med vatten de senaste dagarna och får springa på dass stup i kvarten men vad gör man inte....
Igårdagens pass började jag känna av resultatet. Jag kände mig liiiite starkare men framför allt så återhämtade jag mig betydligt snabbare mellan seten än vad jag brukar. När jag var klar hade jag dessutom fortfarande lite sug efter att pumpa lite biceps till. Pumpen i armarna igår var dock lite av en besvikelse men det kan ju skyllas lite på att jag kör med så låga vikter för tillfället. Det kommer bli bättre med tiden.
I promise!

mangs
2002-02-12, 11:03
Så här såg passet ut
1. Militärpress hantel 7+6*29,5
2. Laterial Raises 2*10*12 kändes lätt
3. Framåtlutande Laterial 2*10*12
4. Framåtlyft 2*10*22
5. Alt Hantelcurl 3*8*24
6. Hammercurl 2*8*24
7. Konc. Curl 8+6+6*24
8. Curl m stång 9+6*47

Lite fler set med mindre vila än normalt för mangs. Får se hur jag återhämtar mig lika bra mellan passen för imorgon är det mitt rygg + mage + underarms pass som står för dörren. Idag skall jag ta det lugnt och avsluta kvällen med lite Blodkorv och lingonsylt, mums :0)

C Ya!

Abel
2002-02-12, 14:29
Tja, jo jag blir ganska lätt kinkig när kolisarna är i botten :D. Hur länge har du deffat? hur har det gått? Några bra tips vid deffen? Iofs kan jag fälja din dagbok men det är ju 10 sidor :D

/Träna på

ToXY
2002-02-12, 14:39
När får vi se måtten på fröken? ;)

/Mattin

mangs
2002-02-12, 15:56
JAg tycker jag uppdaterar mina mått oftast av alla. Det var väl en vecka sedan senast. Nya kommer imorgon. Eller du kanske menade någon annan när du skrev fröken? :D

mangs
2002-02-12, 16:02
Abel2000: Du frågade om tips förra veckan och jag svarade lite snabbt här uppe. ca 10 meddelanden sedan. Själv deffar jag inte alls de senaste två veckorna. I så fall väldigt sakta. Skall börja imorgon igen. Ligger nu ganska still i vikt men försöka omfördela vikten så att säga ;)
Kör även på kreatin nu och jag har tidigar fått mycket bra resultat med kreatin + mycket vatten och bra och ganska mycket mat. På en månad brukar armarna växa en cm!! Av detta får jag sedan behålla ung. 70% men jag tycker att 0.7 cm extra runt mina pinnar till överarmar är bättre än ingeting alls. Får se om det blir så även under denna "kuren".
/mangs

Abel
2002-02-12, 16:20
Oj känner mig lite dum nu! Hade missat totalt ditt inlägg om tips. Jag skall följa dom så gott det går fast jag skippar morognprommenader och kör hög-intensvi träning som Max-Ot rekommenderar. Tack

mangs
2002-02-12, 16:25
Ingen fara. Jag käkar kolhydrater nu ;)
Det är inte så lätt att se alla tips bland alla inlägg. Jag tror i alla fall att de deff tipsen kan hjälpa lite. Jag har oxå funderat lite på mer Högintensiva fettförbränningspass men kommer i så fall lägga dessa på kvällen.
Ha det bra och pumpa på!!

mangs
2002-02-13, 11:37
Hej Killar och tjejer. Imorse var jag tillbaka i de gamla gängorna med morgonpromenad och det kändes bra. Gick ut 05.45 och det började minsann bli lite llust borta vid horisonten men kallt som bara den var det. Nåja, det hela varade en timme och det kändes rätt bra. jag känner mig rätt pigg nu och eftersom jag idag har grym T-värk i mina axlar samt biceps så kommer jag stryka övre rygg från passet idag och istället lägga till lite ben tror jag. Dagens pass gäller då alltså korsrygg + mage + ben. Det kan bli ett rätt tufft pass så vi får se om jag orkar skriva något här imorgon.

mangs
2002-02-13, 11:43
Eftersomfolk har gnällt lite på att få se mina mått på senaste så mätte jag igår min feta mage, mina storkben och mina spaghettiarmar så att ni alla kan skratta er fördärvade.
Enjoy!

Längd:188
Vikt: 94.7
Fett%: 15.0 (egentligen 11.4%)

Nacke: 47
Bröst: 116.5
Mage: 87.5
Stuss: 103.5
Lår: 67.5
Vad: 39.4
Överarm: 41.5
Underarm:34.8

ToXY
2002-02-13, 14:06
Tjena!

Grymt ju!!!..Jag hoppas min diet blir lika lyckad som din verkar vara! :D

Man får inte se kort snart???

/MVH MArtin