handdator

Visa fullständig version : The adventures of MANGS


Sidor : 1 [2]

mangs
2002-02-13, 14:14
Den fråga har tagits upp under ett stämmelsemöte med regeringen med avslag som följd. ;)
Jag vet faktiskt inte om det är så mycket att visa upp för tillfället. Jag tror jag väntar till jag deffat klart och blivit brunbränd. Då kanske man vågar på sig det igen. Skillnaden jämfört med de förra bilderna är lite mer massa på armar och ben. Fett% är nog densamma som när de förra bilderna togs. Möjligtvis lite lägra för nu börjar rutorna synas tydligare. :)

mangs
2002-02-14, 10:33
Snabb uppdatering:
Körde igår korsrygg och mage i ett ganska snabbt pass. Det fick bli så eftersom jag redan hade träningsvärk i resten av kroppen.

1.Good Mornings 2*12*67
2.Marklyft 4+3+2*127
3.Crunches med vikt 3*21*42
4.Statisk mage 2*1 min*10kg på bröstet + 2*1min*15kg
5. Sidolyft 2*25*32

ToXY
2002-02-14, 12:49
Mangs du frågade vad jag hade ändrat på, kom på att jag har lagt till nästan 1burk jordnötssmör åp mackor istället för smör! Kan vara det som gör mkt utav ökningarna! ;)

/MVH Martin

Pumping
2002-02-14, 13:12
ser bra ut =)

tänkte fråga hur du hittar så udda vikter då du tränar mage? jag har själv problem att hitta rätt vikter till mage och korsryggs träningen :/

mangs
2002-02-14, 13:38
Toxy: En burk på hur länge då?
En måltid, en dag, en vecka,en månad?


Pumping: Tack. Vikterna är inget svårt. 32kg Hantel +10kg platta = 42

Good Mornings: stång (7kg) + 60 kg
Statisk mage: 15 kg = 3 st 5 kg viktplattor uppe på bröstet.

ToXY
2002-02-14, 13:49
Mangs en måltid såklrt! ;) Nej i veckan!

mangs
2002-02-14, 13:59
Ok, gott mos.
HAr funderat en del på jordnötssmör oxå men jag vet ärligt talat inte hur bra det funkar för mig nu under deffen. Har blivit rätt inspirerad att träna idag och kommer antagligen köra morgondagens Bröst + triceps pass redan ikväll. Könner mig ännu inte så sliten sedan igår utan det kommer väl snarare imorgon.

gasoliner
2002-02-15, 14:55
ser starkt ut mangs! har du minskat nåt än på"smygdeffen"? jag tänkte börja i April,men det blir nog tidigare som det ser ut nu..ska bara upp till nivån (styrkemässigt)jag var på runt jul så börjar jag sen.

jag brukar vara inne här o smyga runt lite faktiskt :cool:

M2K
2002-02-15, 15:13
Tja mangs!

hoppas din deff går bra, har du kollat me Omronen (för visst hade du en sån) hur mycket du minskat i fett?

jag önskar vidare lycka i din deff!! :D


/Magnus
(det e jag som maila dig, skaffa ny användare, det fucka me gamla o bartoll svara inte på mailet :))

mangs
2002-02-15, 15:45
Deffen går Ok, eller kanske till och med bra. Jag har de senaste tre veckorna gått endast 3-4 ggr och jag äter gasnak mycket. Ändå har midajan minskat en 3-4 cm. Jag väger kanske 1 kilo mindre men har tappat ca 2 kg fett. Eftersom jag även ökat lite i styrka så hoppas jag att det ä muskler som jag ökat i. :)
Kör nu även med kreatin och har så gjort i en vecka. Det känns på återhämtningen mellan seten och jag känner mig lite "biffigare". Det känns som om man har lite pump hela tiden.
Idag kör jag Bröst + Tricep och imorgon är det ben + vader. man får se om kreatinet kommer hjälpa mig där. Det har ju gått trögt på Bröstpassen på senaste så kreatinet kan komma väl till pass där. Något kilos ökning eller några fler reps SKALL jag få upp idag.
Trevlig Helg!
Mangs

mangs
2002-02-18, 09:16
Upp och ner, ner och upp........
Ny vecka och idag är jag lite hängig pga av nedanstående:

Jag blev huggen fyra gånger i vänster ben av en stor schäfer i lördags kväll och fick spendera kvällen på akutmottagningen! När vi hade en fest därhemma med mat och allt som förstördes....

Det var ju jävligt bra att ägaren dessutom är ett arbetslöst psykfall som tidigare mordhotad folk mm. Det har oxå stått i tidningen tidigare om henne eftresom hunden attackerat barn mm.
Känns som att polisen behöver hjälpa till lite. Jag fick en stelkrampssptuta och mår rätt ok men jag känner mig lite influensa-aktig, jag tror det är sprutan.

Nya byxor åt helvete. Smärta i benet och nu även efter sprutan. Hela lördagskvällen förstörd, Sjukhusräkning mm
Lite ersättning kan man nog kräva....


Det blir alltså ingen träning idag grr :mad:

I fredags och på lördagen hann jag dock med dels ett bröst+triceps-pass och ett ben + vader. Båda dessa pass gick bra och det är nog tack vare kreatinet. Jag är mycket explosivare och återhämtar mig betydligt snabbare mellan seten. :)
Nu börjar även den gamla vanliga bieffekten att mina överarmar växer. Under de 3 kreatinveckorna brukar jag öka en cm om armen vilket jag oxå behåller efteråt. Undrar hur mycket det blir denna gången? har växt 0.3-0.4 på en veckas tid :D

muppi
2002-02-18, 15:57
AVLIVA HUNDJÄVELN!

Krya på dig!

JJ
2002-02-18, 16:53
Dina vader såg väl så köttiga ut antar jag :p
Jävligt trist att höra, kan inte varit en rolig upplevelse. Nu måste de väl avliva hunden, kanske ägaren också om du har tur :)
Krya på dig!

Abel
2002-02-18, 19:16
Tråkigt att höra!!! Hur länge tar det innan du kan träna vader/ben igen? Annars så tycker jag hundar med agressivt beteende som har ägare som inte kan ha kontroll över hunden borde skjutas! Fan en fara för samhället! Ha re

Bobbokrull
2002-02-18, 21:19
Fan...snacka om missflyt! Huggen i benet av en schäfer? Man har ju själv tänkt tanken på vad man skulle göra om det kom fram en "lurvas" och försökte bita benet av en medan man är ute på en morgonpromenad.
Men hoppas du "tillfrisknar" och kan ta upp din träning a.s.a.p!

/Andreas

ToXY
2002-02-19, 14:30
Tjena!

Fan va tråkigt :mad: HUnden avlivas väl???
Fårse nu om ni små armar oxå växer lite..har prescis börjat med en kreatin kur!

Du è nog snart tebax kingen!!!

/MVH Martin

mangs
2002-02-20, 11:15
Tjena grabbar. tack för ert stöd.
Som tur är så har jag bra läkkött och såren var inte så farliga. Därför är jag nu back in business igen. skall dock vänta med att köra vader i några dagar. Känner för tillfället en enorm stelhet i vänster axel där stelkrampssprutan togs. Det börjar släppa nu men att köra axel i förgårdagen pass var helt omöjligt. Förgårdagens pass blev därför Övre rygg + Biceps. ett bra pass med ökningar i nästan alla övningar. Igår körde jag korsryggen och magen. Körde rätt tufft och jag kan räkna med träningsvärk framåt kvällen idag. Gott!!!
Idag skall jag vila och fira min sambos 24-års dag, Grattis Ulrika!!

Men imorgon är jag tebax med Bröst och triceps.
Ha det!!

Måndag: Övre rygg + Biceps

1. Stående rodd 5+4 * 97
2. Enarms hantelrodd 10+10+8*52
3. Alt. hantelcurl 2*6*26,5
4. Hammercurl 2*6*26,5
5. Inv. Curl m EZ-stång 10+8*37


Tisdag: Korsrygg + mage
1.Good Mornings 2*15*67
2.Marklyft 3+2*127 +2+2*132 + 3*6*107
3.Crunches med vikt 3*22*42
4.Statisk mage 3*1 min*15kg på bröstet
5. Sidolyft 1*25*32

ToXY
2002-02-20, 12:44
Tjena!
1v innan du känner ser skillnad??? Jag känner fan direkt efter första dosen.. tror inte det È placebo nu för det È 3:e gången jag kör en kreatin kur! Å JA È SÅ JÄVLA PIGG!!!...fan helt sjukt så fort man återhämtar sig! Känns som jag skulle kunna träna i om å om å om igen! Fast vilar nu i 2dagar för att kunna träna fre,lör,sön! :D

Skönt att du har bra läkkött!! Du é tebax ser ja me!! Jag fortsätter att tjata BILDER!!! :D

Pumpa på!

/MVH Mattin

mangs
2002-02-22, 08:33
Sitter här och är lite omotiverad för att uppdatera min träningsdagbok på nätet. Jag har en mer detaljerad som jag för hemma på datorn där jag själv ser mina eventuella framsteg. Att lägga in alltihop på Kolozzeum är nästan dubbelt jobb för mig och nu undrar jag till vilken nytta. Alltihop har gått i stå och man börjar undra vem man egentligen skriver för. Tanken från början var ju att skriva för min egen skull men det blir mer och mer att jag bara uppdaterar läget så att några få kan se att jag ökat ett enstaka rep eller så. Inte speciellt intressant för mig och definitivt inte för er. Det var kul i början och många som hade kommentarer men nu är det enbart få hängivna som orkar sig in hit. Jag vill tacka er få som trots allt skriver en rad här då och då. jag har inte tappat sugen för träning om ni nu tror det men den här dagboken kommer nog att läggas ner ganska snart. :( :eek:

Sorry!

JJ
2002-02-22, 09:35
Varför inte göra uppdateringar typ en gång i veckan eller då du gjort ett bra pass eller något? Förstår att det är segt att skriva varje dag, men du ska veta att det är nog fler än du tror som läser din dagbok och inspireras av dina resultat, bl.a. jag. Skriv när du har tid, släng in en bild efter deffen, gör vad du vill men om du slutar att skriva här helt vore det trist tycker jag.
Trevlig helg, din magra typ :)

ToXY
2002-02-22, 14:22
Mangsson>>Kan ju säga så här:Jag läser din dagbok VARJE dag! Så du vet ;) Även om du inte uppdaterat den ;)

Abel
2002-02-22, 16:40
För mig tar det inte lång tid att föra journal. Sköter frst min journal hemma i excel i en mall där jag bara fyller i vikterna och set. Sedan så kopierar jag den texten bara och klistrar in skriver några rader och allt e klart på max 5min. Oftast tar det bara 2min. Läser också din journa även om jag inte skriver många kommentarer. Jag tycker du inte skall lägga ner den.

muppi
2002-02-23, 16:19
Brukar också kolla in din journal regelbundet, så det skulle va tråkigt om du la ner. Kolla bara hur många träffar du har.

Jag skriver inte mycket eftersom jag inte har så mycket vettigt att komma med... försöker lära mig lite genom att läsa andras journaler.

ha de,

gasoliner
2002-02-23, 16:32
tycker det vore tråkigt om du lägger ner Mangs!
men skriv bara ett par rader när du känner för det och om/när du vill? tror ingen "kräver" att du uppdaterar varje dag?

jag skriver oftast varje dag då jag vill kunna gå tillbaka o kolla upp efter ett tag.men det är enda orsaken.(noterar även hemma men skriver mer infobabbel här.) ;)

mangs
2002-02-25, 10:38
Ok,Tack för stödet flickor ;)
Jag har nu bestämt mig för att fortsätta skriva men räkna som sagt inte med uppdateringar varje dag nu den närmsta tiden. Den känns skönt att veta att det trots allt finns folk som läser min dagbok även om inte alla skriver hela tiden. Skall nog skriva lite mindre resultat här och mer omer skriva hur jag känner mm. Givetvis kommer jag ändå då och då nämmna resultaten för att visa mina framsteg. Till sommaren kanske jag även lägger upp lite bilder. Dock krävs det lite deff samt en fin solsemester för setta så vi får se. Min nuvarande deff som inte är en deff har gått i stå. Jag kommer om en vecka köra på lite hårdare med morgonpromenader och mindre mat. Nu börjar ju även vädret bli lite bättre så det skall nog gå bra.

mangs
2002-02-25, 10:49
Nu har jag kört ganska hårt i början av året med 4 hårda pass i veckan och jag känner nu att jag behöver lite vila. Kommer därför köra några lugna pass denna veckan istället.
Körde i fredags Bröst + triceps. Körde för bröst ungefär allt utom vanlig bänk. Rak + lutande med hantlar och lutande med stång. Körde även flyes. För triceps körde jag 2*12 reps med Kickbacks med 18 kg!! Det kändes rejält i triccarna. Jag avslutade passet med Enarms tricepspress bak nacke med hantel. Körde tre set till jag inte kunde rubba hanteln. I lördags skulle jag plåga benen men hade ingen motivation så jag sköt på det.

Hmmmmmm. Effekten jag tidigare fick av kreatin verkar lite försvunnen. Är det så att jag bara känner effekt de första dagarna efter uppladnningen? Jag har iofs slarvat en del med att få i mig de mängder vatten jag vill men jag känner att något fattas. Kanske skall köra mer än 5 gram om dagen under underhållningsfasen.

Idag skall jag träna igen men jag vet inte om det blir lördagen benpass jag kör eller ett axelpass. Det lutar åt benen då det var några dagar sedan träningsvärken släppte. man kan ju inte gå omkring utan att ha ont i benen. Det skall göra ont att sätta sig på dass och man skall tveka när man ser en trappa.. :D :D :D

ToXY
2002-02-25, 10:55
Mangs>>>Jag känner igen det där som du beskriver nu.. "kickarna" utav kreatinet kom i omgångar får mig. (2 senaste kurerna) så bara för att du känner dej lite hängig nu så betyder inte det att du inte får ut mer av det.. snart så skall du se JÄVLAR annama på passen.. (tror ja :D ) jag tar 7,5gr under underhållsfasen! Lycka till..

/MVH Martin

mangs
2002-02-25, 11:15
Kanske skall köra 10 gram då. 5 gram före träning och fem gram efter. Jag har heller inte ökat i vikt denna gången, jag har iofs inte gått ner så mycket heller. Det här med en cm ökning av armarna verkar inte gälla denna gången heller tyvärr. Har än så länge ökat 0.3 cm men jag litar inte på måttbandet. Jag tycker armarna blivit mindre.. :(

mangs
2002-02-26, 11:29
Uppdatering från gårdagens träningspass.
Skulle egentligen köra Ben och vader men det blev ben och axlar.
Började med benspark.
Körde först två set med 15* 92 kg. Kändes lätt så jag ökade till 100 kg. Körde ett set med 12 reps. Gick över till lårcurlen. Körde två set med 50 kg. Nu var jag redigt uppvärmd för Knäböjen. Körde några uppvärmingset med 50 kg och 90 kg. Sedan körde jag 20Reps BS med 107 kg på stången. Kändes ganska lätt och föregående vecka körde jag 15 reps med 117 så nästa vecka blir det 20 reps med 117 kg tror jag. Körde efter detta 2 set utfall med 80 kg på axlarna. Lyckades pressa mig till 15 reps i båda seten men fick lite kramp i vänster fot. Stretshade i fem minuter men krampen återkom. Körde därför axlar istället. 2 set militärpress med 8 resp 6,5 reps på 60 kg. Skönt att öka lite i axlar :D .

Körde sen laterial raises i tre set och avslutade med framåtlutande laterial raises.

Idag har jag en skön träningsvärk och stelhet i låren och axlarna. :D
Kommer antagligen köra Ryggen + magen + ev biccarna idag. Imorgon är det vila i alla fall.

C Ya!

[ 26 Februari 2002: Inlägget har ändrats av: mangs ]

mangs
2002-02-27, 09:59
Igår kördes ett snabbt pass för övre rygg och biceps. Även underarmarna fick sin beskärda del. Än så länge känner jag inte av det men fram mot kvällen kommer jag säkerligen ha en härligt jobbig träningsvärk i speciellt biceps. Skall idag ta det lugnt och vila upp mig för morgondagens korsrygg+ mage pass. Ev blir det Bröst och triceps istället beroende på hur armarna känns.

1. Stående rodd 3*9*77
2. Enarms hantelrodd 9+9+8*54
3. Alt. hantelcurl 7+4+3*26,5 Ont i händerna
4. Hammercurl 7+6*26,5
5. Curl m stång m inv. grepp 6+8*37
6. Underarmscurl 3*12*47


Allt som allt gick det OK. varken mer eller mindre. Körde på lägre vikt i den stående rodden jämfört med annars. Fick på så sätt bättre kontakt. Har slarvat lite med utförandet av denna övning på slutet så det är nog inte fel att ta ett steg tillbaka och sedan sakta men säkert öka på vikten. Bicepspasset gick ok med tanke på att armarna redan fått en del stryk efter ryggpasset.

Synes!

ToXY
2002-02-27, 11:19
Tjena!! Ser ju att det funkar ju fint för dej att deffa å träna ju!! Om 1mån så har du mig på dieten oxå! ;) Första gången för mig... hoppas det går fin fint!

Pumpa på mannen!

/MVH Martin

mangs
2002-02-28, 09:17
SItter här och är lite ledsen. Igår sålde jag min fd ögonsten. Min Toyota Celica... :(
Det kändes tungt att skiljas från den bästa bil jag någosnin ägt och kört. Det positiva med det hela är att jag fick ut en del pengar som jag nu kan ödsla på kosttillskott :D :D

Skämt åsido. Pengarna skall sparas, hur tråkigt det än låter. Skall dock köpa mig lite tillskott från Eiselt inom den närmsta tiden. Är Hi Whey något att rekommendera? Eller är det ok med protec efter träning. Fram till idag har jag alltid kört med vassle efter träning och kasein på övriga tillfällen.

ToXY
2002-02-28, 11:39
Varför säljer du kärran?? Jag letar bil..kunde sålt den till mej! :( *köper allt* Jag kör med protec hela tiden.. :D Skalll faktiskt testa den berömda "Tinner-VP2an" ;)

Om 1månad så kommer du ha mig efter dej varjedag, lugnt eller? För ja måste ha tips & råd hur jag skall gå till väga för att minska lite bf! :D

/MVH Martin

mangs
2002-02-28, 13:17
Ingen fara just bring it on!!!
Bilen såldes eftersom vi inte hade behov utav 2 bilar. Nu är det endast V40 som gäller för mig. Vem vet, kjag kanske köper en ny Celica om ett tag.
Det senaste 1/2 året har jag kört med VP2 efter träning. Det har funkat bra men inte sådär över förväntan. Det var en period i oktober-november då jag ökade som satan i både träningsvikter+ mått och egen vikt. Detta var den perioden när jag slarvade med maten men käkade mycket Protec Super mass fuel. hade endast 2 pass i veckan då. Använde mig oxå av Kreatin i en treveckors period. Skall under våren förlita mig på eiselts sortiment.
2 Protec+
2 Glutamin
1 Hi Whey skall beställas omgående då jag bara har 1kg kreatin 1/2 protec + VP2 kvar. Jag har även några skopor Gainer mm kvar som jag borde tömma så jag vfår mer plats över till annat i skafferiet.

mangs
2002-03-01, 08:28
Körde igår ett litet trevligt korsrygg+mage pass. Var nära på att få upp maten coh allt vatten jag hällt i mig på slutet av passet. Förutom detta så gick det gasnaka bra. Lite ökningar i Good mornings vilket alltid är trevligt. Kommer idag stressa upp Bröst + triceps muskulaturen och sedan vila från träning i helgen. Ev. skall jag hör och häpna, ta på mig löparskorna och jogga en runda i 12-gradigt solsken (optimist). Ha en bra helg och ät ordentligt.

1.Good Mornings 2*15*69
2.Marklyft 6+6+8*117
3.Crunches med vikt 2*23*42
4.Sneda Crunches med vikt 2*15*32
5.Statisk mage 3*1 min*15kg på bröstet

muskelbyggarn
2002-03-01, 10:17
"SItter här och är lite ledsen. Igår sålde jag min fd ögonsten. Min Toyota Celica... "

Usch då, jag vet hur det är. Sålde min Mitsubishi Carisma GDI i höstas. Fantastiskt trevlig bil. Inget vrålåk, men den drog 0,5-0,55 l/mil sommar/vår/höst...

Nu är det en skruttig saab 900 - 82, som drar lika mycket växellådsolja som bensin :D


Vänl,,,
Tobbe

mangs
2002-03-01, 10:30
He he Tobbe. Kan bilar verkligen dra så mycket Växellåds-olja.
Det är sjukt egentligen. En bil är en bil. Att man kan bli så fäst vid lite plåt och plast är skrämmande men varje gång jag körde min bil så satt jag med ett smile på läpparna likt det man har när man precis gjort PB i någon övning.

mangs
2002-03-04, 08:36
Tillbaka från en helg där kosthållningen inte varit den bästa. Har ätit det mesta som kommit i vägen och har därför hastigt och "lustigt"? :eek: klättrat upp lite på vågen. Väger numera 96-97 kilo. Nåja. Jag tror att det mesta kan vara vätska från min kreatinkur. Snart skall jag börja deffa på riktigt men jag har inte den där rätta motivationen. Det kanske är bättre att bulka långsammt och istället vara rejält deffad nästa sommar istället? Vi får se hur det blir.
I lördags kördes Bröst + Triceps. Ett hyffsat pass som i alla fall gav mig en helt OK träningsvärk i Bröstet. Triceps känner jag inte av denna gången. Kommer inte ihåg exakt vad jag körde men det var ungefär de vanliga övningarna med 1-2 reps mer i ett antal av övningarna. Mätte mig även igår kväll. Intressant iaktagelse. Äter man mycket mat blir man större!! :D :D
Visserligen inte kvalitetsvikt men här är några mått:

Bröst 118!! :)
Midja 89,5 :(
Stuss 103,5
Lår 68
Överarm 41,8

Midjan är nu snart tillbaka till den storlek jag hade i början av deffen och i ärlighetens namn så har jag i februari månad inte deffat. Jag gick ut starjt i Januari för att sedan helt lagt av. Skall ta nya tag nu....

mangs
2002-03-04, 08:39
....men vaknar upp på söndagmorgonen med superont i halsen och snuva. Dessutom är livmodertappen i gommen svullen som fan vilket gör det svårt att andas och prata normalt. Den ser helt sjuk ut.. :)
Så gick det med Söndagens löppass.
Idag måndag mår jag bättre men man borde kanske ta det lite lugnt på dagens ben+ vader- pass.

Bobbokrull
2002-03-04, 09:26
Tja!

Men vad är det jag ser?...slöar du med deffen? Nu får du allt ta och styra upp detta ;)

Det kanske är bättre att bulka långsammt och istället vara rejält deffad nästa sommar istället?

Vem har inte tänkt i de banorna? :D Det är mye roligare att äta och bulka..känna hur man växer..men tja, se bara på Freestyle. Den oxen väger ju snart 120+ och han har pratat länge om deff nu..hehe...
Så kom igen nu...det är ju mars nu, snart shortsväder :)

Ha det! /Andreas

mangs
2002-03-04, 10:49
Jo så sant. Det är roligare att bulka än att deffa. I alla fall med min ämnesomsättning.
Äter jag "normalt" så går jag upp lite i vikt om jag inte konditionstränar och styrketränar samtidigt. Då ligger jag still i vikt. Jag tror kroppen gillar när man inte är extrem óch tvingar iden mat eller svälter den. Dock är den fakta du påpekar att det snart är sommar sann och jag borde styra upp det hela redan nu. Får se hur det blir framåt veckan. Rdan nu tar jag det lite lugnt med maten.

Bobbo: Hur går det själv med deffen?

Bobbokrull
2002-03-04, 11:06
jag..hmm..jag tror det går ganska bra med deffen...kanske. Jag kämpar på och varvar motionscykel med morgonpromenader. Det känns då som om man tappar lite "dökött" och midjemåttet krymper sakta men säkert så det går väl inte sämst. :) Om man tappar inte i styrka heller så jag fortsätter i samma takt. Ska öka mina morgonpass med 10 minuter nu...men på två veckor ska jag ta en "vilovecka" från deffen, tror det kan vara för att inte kroppen ska vänja sig vid all "morgonaktivitet".

mangs
2002-03-05, 10:15
Tack Bobbo, Nu har jag fått motivationen åter igen. Imorse gick jag min första morgonpromenad på ungefär en månad. Det var riktigt skönt och jag kände mig fräsch och pigg efteråt. jag grundade med lite proteinpulver + vatten + en koffeintablett och en halvtimme efter det gav jag mig ut på en 50 minuters promenad i någorlunda raskt tempo. Skall gå imorgon med. Hoppas lura med mig sambon då så man får lite trevligt sällskap. Det är betydligt trevligare då.

Körde igår igenom hönsbenen och kycklingvaderna. Gick rätt brqa och det kändes helt OK. Känner dock när jag kör framförallt ben att flåset inte är det bästa men det skall det ändras på med tiden är det tänkt.


Benspark 15+15+12*100 tungt!!!
Lårcurl 15+12+10*50
Stelbenta marklyft med hantlar 2*15*42 (per hantel)
Utfall 15*87 Skönt!!
Stående Vadpress 2*30*140
Sittande Vadpress 35+30+30*50

Bra med pump i lår och vader och man var motiverad att köra mer men jag gick och duchade istället (efter min VP2a förstås!.

Skall nu köra en månad utan kreatin och med lite mindre mat så att jag tappar lite runt midjan :D
Känner jag att styrkan minskar i något börjar jag käka mer igen för jag tänker inte bli svagare än jag nu är...

Har kört nu i nio veckor utan att känna mig sliten. Dags för en vilovecka snart men jag väntar till en dag då jag känner mig seg i kroppen.


Idag lutar det åt att jag skall köra Biceps+ underarmar+mage.

C Ya!

mangs
2002-03-07, 14:29
Hej allesammans,
Har lite ont i axlarna idag och de tär inte för att jag suttit framför datorn hela dagen utan det är gårdagens axel+mag-pass som börjar kännas av. Körde sex olika övningar för axlarna så att jag körde igenom dem helt.
Ser att många av er andra har blivit sjuka på olika sätt men jag har peppar,peppar hållit mig frisk än så länge. Man får hoppas att det håller i sig. Skall träna något ikväll efter jobb men vet ännu ej vad jag är sugen på. Ev. Rygg + Biceps kanske.
1. Hantelpress 8+7*30
2. Laterial Raises 2*10*12
3. Militärpress 6+4*61
4. Framåtlutad Laterial Raises 2*10*12
5. Lyft till hakan 2*8*47 (ny övning)
6. Framåtlyft 1*10*22
7. Crunches m vikt 4*25*32 Alldeles för lätt!
8. Sneda Crunces m vikt 2*15*32

mangs
2002-03-07, 14:31
Slarvade lite med maten igår men mitt 2a mål efter träning var gasnka Hardcore. Smulad tonfisk i Skogsbärsyoughurt!! :eek: :eek:

Smakade låt säga sådär..
Jag tror att smakerna tog ut varandra och det smakade mest youghurt men med liten ton av tonfisk (höga C :) )

Skall nog köra dessa produkter var för sig i fortsättningen.

ToXY
2002-03-07, 14:35
Testa med jordgubb nästa gång på joghourten !! ;)

mangs
2002-03-07, 14:38
Blir det bättre då? Hur mycket Youghurt till en burk tonfisk är brukligt?

:rolleyes:

ToXY
2002-03-07, 14:49
Jag brukar ta ca 250gr joggi till 1 burk tonfisk.. :D

mangs
2002-03-07, 15:14
Vad är det man håller på med egentligen?
Tonfisk i Yoghurt???
Vem hade trott det för bara några år sedan. Man har blivit så härdad av allt konstigt man ätit att man inte längre reagerar.
Undra mer vad för konstiga maträtter man kan prova. Makrill i tomatsås i filmjölk lär ju vara gott, har inte provat själv men en vacker dag....

Danne
2002-03-07, 17:20
apelsinjuice tar bort tonfisksmaken grymt bra... ner i mixerna kanske :p :D

mangs
2002-03-08, 08:35
Jag får väl ta och prova apelsinjuice då.. :D :eek:
Skulle egentligen tränat igår men jag åt istället :D
Får ta träningen idag istället. Igår bokade dessutom min sambo en resa till oss över Påsken till Kanarieholmarna. Med andra ord, dags att ta tag i deffen. Tre veckor på sig. En 7-8 kg skulle man nog kunna tappa, eller? :D
Skall i vilket fall köra seriöst fram till dess så får vi se vad det blir för resultat av det hela.
Wish me luck!!

[ 08 Mars 2002: Inlägget har ändrats av: mangs ]

ToXY
2002-03-08, 08:38
Håller tummarna!!! Kanrieholmarna får ju uppp motivationen om inte annat!!!! :D

mangs
2002-03-11, 15:50
Ny vecka nya tag.
Har börjat med morgonpromenader nu och dessutom skall kosten nu skötas exemplariskt.
Blev bara ett styrkepass i helgen (I fredags). :eek: :(

Nåja det kan vara bra att vila och växa ibland oxå. Tyvärr visade gårdagens måttagning inga förbättringar utan snarare tvärtom. Detta fick till följd att jag blev lite deppig och ner. Idag känns det bättre och förhoppningsvis får jag tid över för att plåga brösten och triceps lite lagom.

I fredags kördes ett rygg och Biceps-pass. Måste säga att det gick rätt bra. Ökningar i nästan alla övningar. :)

Kommer inte ihåg exakta repsantal men det var de gamla vanliga övningarna och något reps extra eller något kilo extra.

gasoliner
2002-03-11, 16:17
Tja Mangs! om Glutaminet=
viktigast är nog på morgonen och efter träning skulle jag tro.

jag kör fn.
5gr direkt på morgonen
10gr en timme före träning
10gr direkt efter träning
5 gr läggdax

låt plånboken avgöra som vanligt,
enligt Tinner så är mer bättre?

mangs
2002-03-12, 11:15
Sitter här med träningsvärk i bröst+triceps.
Körde igår ett bra pass och det började med en stor sensation. Jag skulle köra Hantelpress med 37 kg hantlarna som vanligt. Tänkte smälla upp 10 reps och sedan nästa vecka byta hantelpar. När jag tryckt upp hantlarna 10 gånger kände jag att jag hade mer att ge. Lyckades pressa upp ytterligare 5 reps. Totalt 15!! :)
Nästa vecka får jag testa med 42orna.
Sedan gick passet ungefär som vanligt. Lite bättre på något och lite sämre på något. Körde snabbt igenom magen som avslutning. Gick ju förra veckan ner i vikt vid crunches till 32 kg. Körde då 4 set med 25 reps utan problem. Tog denna vecka och lade till 10 kg. 42 kg på bröstet och ändå körde jag tre set med 25 reps i varje. Jag har tydligen blivit hyffsat stark i buken och jag misstänker att det är min statiska magträning som gjort susen.

Gick imorse en morgonpromenad och idag var det riktigt skönt då vädret visade sig från sin bästa sida.
Skall försöka promenera varje morgon i fortsättningen. Käkar oxå lite bättre nu så förhoppningsvis kommer kilona snart rasa av mig.

/Mangs

[ 12 Mars 2002: Inlägget har ändrats av: mangs ]

mangs
2002-03-13, 09:09
Körde igår ett snabbt benpass innan midddagen, vilken middag? :0)

Det var snabbt avklarat men jag tror att det gav en del:

1. Benspark 12+15*105
2. Lårcurl 12+13*52,5
3. Knäböj 10*87+ 25*107 + 15*117 :D

Slut på passet.
Efter middagen spelade jag In-lines hockey i ungefär en timme. Har inte stått på Inlines sedan juni ifjol så jag blev positivt överraskad över hur pass bra och lätt det kändes. Trots benpasset så märkte jag en ökad explosiviteti rusherna. Mitt skott var som vanligt hårdast på plan. Lite hårdare än ifjol trots en enorm träningsvärki bröst och triceps. Det blir nog bra det här ser ni...
Jag svettades som en svettgris och konditionen är nog inte den bästa.
Hur matchen gick?
Vi vann med 8-6 och jag gjorde 2 mål och tre assist. Lillbrorsan var snäppet värre med 4 mål och två assist!
Lite bättre kondis och teknik med klubban kommer snart fram och då kan det bli rätt kul. Skönt att komma igång i alla fall.
Imorse var det morgonpromenad på schemat. Skönt väder och en timmes promenad. en bra start på dagen men ikväll är det träningsfritt (tror jag). Känner mig lite trött i kroppen efter de senaste dagarnas aktiviteter..

Ha det! :)

Kjellstroem
2002-03-13, 09:56
Länge sedan du uppdaterade om fettprocenten :)

Är det möjligtvis så att lille mangs har gått upp och ej vill dela med sig av den informationen :D

Mvh

mangs
2002-03-13, 10:56
Nja inte gått upp men inte ner i heller. Ligger på en 14.7% vid senaste mätningen. Har ju som sagt satt igång med deffen igen så att hamna på en 8-9 % vid sommaren är nog inte omöjligt.

M :D

mangs
2002-03-14, 09:03
Börjar känna mig lite täppt i näsan och jag antar att det beror på den enorma kylan och blåsten vi har fått här nere. Det skall dock bli bättre väder till helgen så man får ju hoppas att man håller sig frisk.
Efter jobb igår åkte jag lite In-lines och blev lagom svettig. Sedan fick jag snilleblixten att jag skulle träna för tredje dagen i rad. Körde Vader och mage. Gick hyffsat men jag fick ingen riktig kontakt med vaderna utan det kändes som det var mer fotleden som jobbade? :(
Magpasset körde jag enbart statisk träning på. Har märkt att jag blivit mycket starkare sedan jag började med detta. Körde igår 5 set. 15 kg på bröstet och sedan cruncha upp och hålla emot i 60 sekunder. Redan i första setet brukar det kännas rejält vid 40-50 sekunder men så inte igår. Efter fyra set var jag rätt trött men jag körde ett sista set och höll ut så länge som möjligt. Hamnade på 90 sekunder. Jag var själv imponerad när jag senare stretchade magen och gick och duchade. Efter detta passet hade jag rört på mig i någon form 8 ggr på 2,5 dygn! Skall nog ta det lite lugnt idag men jag inledde med en morgonpromenad.
Nu skall det mycket till för att jag inte skall ge mig ut på dessa på morgonen. Riktigt dåligt väder eller en svår sjukdom är nog det enda som skulle kunna hindra mig i min satsning. Om en månad ungefär får jag utvärdera och se ifall det går på rätt håll annars får förändringar ske....

C Ya!

[ 14 Mars 2002: Inlägget har ändrats av: mangs ]

JJ
2002-03-14, 10:35
Ja, ja, jag fattar. Jag ska börja köra magen statiskt. Ska bara bli frisk först :)
Vad ska man säga annars? Ser ruskigt seriöst ut, måste skärpa mig.

mangs
2002-03-15, 10:27
Ho ho ja ja, Igår gjorde jag en sak som jag inte gjort på evigheter.... :D

....just det, rätt gissat. Jag var ute och joggade! :D


Sprang ca 5 km i lugnt tempo. Var knappt svettig efteråt men det var ändå skönt att komma igång. Idag när jag cyklade till jobb kände jag redan mig fräschare i flåset.
Det var som vanligt morgonpromenad imorse. Börjar bli en vana nu och det är ganska bekvämt när solen strålar och det nästan är vindstilla. Minusgrader imorse dock :eek:


Skall idag köra lite korsrygg+ axlar var det tänkt.
Imorgon tar jag över ryggen och biccarna och sedan på söndag skall jag motvilligt jobba hela dagen. Fan vad man är snäll ibland.....

Hoppas ni får en bra helg killar och tjejer.

Mangsmannen

mangs
2002-03-15, 16:24
NU drar jag.
Ses på måndag. Lite starkare och lite smalare.

C Ya!

Mangs

mangs
2002-03-18, 09:35
Nu börjar den sista veckan innan semestern och jag skall köra på lika hårt som föregående vecka.


Förra veckan gjordes följande.
Åt mindre och nyttigare mat.

Styrketräning 4 ggr a 70 min
Löpning 1 gång a 40 min
Inlines 1 gång a 40 min
Inlinehockey 1 gång a 1.10
Morgonpromenader 7 ggr a 60 min!! :D

Jag rörde alltså på mig 14 ggr på en vecka vilket får anses som godkänt.
Måtten imorse var dock inte så bra. Midjan har ökat med två cm!
:( :eek:


Hur går det till. Dessutom har fettprocenten ökat men vikten är ung. densamma som vanligt.
Man kanske inte skall hänga upp sig så mycket på det utan köra på men man tappar litegrand sugen när man varit seriös utan att få något resultat men jag antar att resultatet kommer snart.

mangs
2002-03-18, 10:44
Körde i fredags ett Axel + ryggpass. Jag var en aning stressad och hoppade därför över en del övningar. Tex marklyft.. :(
Fråga mig inte varför men med facit i hand så kanske det varit bättre att enbart köra militärpress och Marklyft. Nu körde jag istället :

1. Hantelpress 2*8*29,5
2. Laterial Raises 2*10*12
3. Good Mornings 2*15*72
4. Stående rodd 2*8*82? Inte säker på vikten
5. Enarms hantelrodd 8+9*54 + 15*42


Lite sådär resultat. Gnaska bra med tanke på deffen men man blir ju aldrig nöjd...

Skulle egentligen kört ben idag men jag tror jag tar bröst istället. Kännar för att köra bänk nu när jag läst så många trådar om denna känsliga övning.

Får se imorgon ifall det blev bröst eller ben.

ToXY
2002-03-18, 13:47
Tjena!
Hur mkt fett i kg & % har du tappat nu????

/Martin

mangs
2002-03-18, 14:19
Svårt att säga efter dagens måttagning men jag skulle chansa på ca 2% ner än så länge. Dvs ca 2 kg fett tappat.
Det är mindre än vad jag hoppats på från början men jag körde på i Januari och tog ett uppehåll från deffen i februari och har därmed stått still (typ) i 4 veckor. Nu är jag på G igen och skall köra hårt fram till Juni så under 10% skall jag i alla fall kunna gå.

mangs
2002-03-19, 10:51
OK, Gårdagen kanske var början på min återkomst.
Körde som bekant Bröst och triceps.
Det blev ett bra pass efter de förutsättningarna jag hade haft under dagen. Dåligt med mat och speciellt brist på protein. Började med bänkpress som jag haft problem med de senaste månaderna.
Lade 97 kg på stången och lyckades pressa upp 6 reps i första setet. Det sista repset tog ett tiotal sekunder att få upp från bröstet. Sedan vilade jag lite och klarade sen ytterligare 4 reps. Körde sen på med Bänkpress hantel och flyes innan jag gick över till triceps. I Liggande Triceppressen bakom nacken lyckades jag pressa till 2*9*49,5 så jag ökar vikten här nästa vecka. Körde lite Kickbacks mm och allt som allt var det ett pass som kändes bra. Träningsvärken är redan på gång men om inget oförutsett händer så kommer jag köra ben+vader ikväll.

Bis morgen!

mangs
2002-03-20, 10:03
Ok, ingen träning igår eftersom jag var lite omotiverad. Kommer köra det idag istället. Igår köpte jag dock tre byttor med godgrejor.
2 st Protec+ Choklad och en High Whey jordgubb. Totalt 9 kg godis som jag skall trycka ner de närmaste månaderna. Kommer kompletra detta med Glutamin och Kreatin från Eiselt.


Enligt många på forumet skulle Protecen+ Choklad smaka skit och inte lösa sig så jag hade inga direkta förhoppningar.

Pulvret var hade lite annorlunda konsistens i burken. Jag blandade med 4 dl mjölk i min shaker och skakade om lite. Det var inga problem att få klumpfritt och smaken var det heller inget större fel på. Jag är iofs inte så kräsen för smak och klumpar men jag tror att mång här är rätt känsliga för sånt. Huvudsaken är att det funkar.

Skall bli spännande och se om den funkar bättre än den gamla vanliga Protec men det lär vi väl veta om en månad eller två.

mangs
2002-03-21, 10:17
gaaaaaaaaaah,
SItter här och är jävligt irriterad. På fikan på jobbet precis satt folk och diskuterade Arnold och BB i stora drag och allt det här mes AAS. Folk har så lite kunskap så det är fan inte lönt att blanda in sig i debatten men det är ju alltid kul att höra att folk tror att styrketräning gör att man blir klen och skör när man blir gammal. Var det inte tvärtom? :D ;)

Nåja. jag skiter i alla okunniga och försöker fokusera på träningen istället. Den kan jag diskutera med folk som är mer insatta. Jag skulle önska att alla människor kunde på ett en-timmes seminarie som behandlar kost och träning så att folk i allmänhet skulle ha lite bättre koll på läget och inte hela tiden komma med falska påståenden.

mangs
2002-03-21, 10:24
Körde igår kväll ben. Det blev ett ganska kort pass och efteråt så önskade jag att jag kört på i 10-20 minuter till. Jag var helt enkelt inte tillräckligt slutkörd.
Körde enbart fyra övningar och två set på varje.
Benspark
Lårcurl
Stelbent Marklyft hantel Stretchar skönt!!
Knäböj

Skulle velat köra lite mer knäböj och lite utfall för att känna mig nöjd.

Ökade dock i både Benspark och lårcurl.

När jag körde knäböjen kände jag plötsligt en smärta i ovansidan på knäskålen. Det ick över direkt efter passet men jag bör nog vara obesrvant på detta och nästa veckas vilovecka kanske kan läka det hela.
Har ju nu kört 12-13 veckor utan vila så en veckas semester gör nog mer nytta än skada.
Jag kommer givetvis ta med mig Havregryn, Protec och Tonfisk och ta mina morgonpromenader. sedan blir det väl en del simning och övrig fysisk aktivitet :0) men någon styrketräning skall det inte bli.

Åker på måndag och innan dess skall jag hinna med 2-3 styrkepass till.
Det blir något ikväll men jag vet inte riktigt vad än. Ev blir det Övre rygg + Biceps men det kan ändras under dagen.

Magnus
2002-03-21, 10:37
Tja!

Lycka till me viloveckan, hoppas inte knäet fått sig nån större smäll. knäböj e ju en killer!! :)

Ha det skönt på kanarieöarna!! :cool:

/MVH Magnus

[ 21 Mars 2002: Inlägget har ändrats av: Magnus ]

JJ
2002-03-21, 17:06
Mangs, akta dig för de tyska bögarna som nudistar på beachen! Ta en strandpromenad så vet du vad jag menar :)
Körde magen statiskt idag förresten. Tog fint, började se stjärnor efter en stund och det är alltid ett bra tecken :D

mangs
2002-03-22, 14:35
Sista uppdateringen innan viloveckan på Kanarieöarna. Positivt besked. Jag känner mig stark i kroppen och gårdagens övre rygg+ biceps + underarms pass var mycket bra. Speciellt kändes ryggdelen bra med en härlig pumpi latsarna. Det kändes som jag kunde flyga för egen maskin ner till Teneriffe
:D :D
Körde 3 set på varje övning mot vanliga två och det gav mer i alla fall på ryggdelen. Börjar nu känna mig lite mer "fit" då jag rört på mig betydligt mer på sistonde. 13 morgonpromenader på 14 dagar är inte illa.
Kommer idag köra igenom magen och vaderna. På söndag blir det korsrygg och axlar.
Kan det vara nya Protecen+ som gett mig denna extra styrka?
Jag avvaktar och ser hur det går de närmaste veckorna.

Skall lata mig lite på er bekostnad med nästa vecka.

Ha det så bra så länge.

/mangs

Minimjölk
2002-03-22, 23:43
Du verkar vara en seriös kille!

Lycka till med träning och deff. Ha en trevlig semester och kör hårt när du kommer tillbaka.

:cool:

mangs
2002-04-02, 10:47
Tillbax från semestern nu. 8 dagar utan någon som helst träning och dålig koll på kosten. Dåligt vätskeintag och en del alkohol. Försökte dock få i mig någorlunda mycket mat för att inte tappa alltför mycket.
Resan började annars kanon. :D
Hade laddat mitt handbagage (ryggsäck) med bla en proteinshaker med 7 dl vatten och 2.5 skopor Protec+ choklad. Tänkte ju ha något bra att sörpla på under resans gång. Efter en timmes flygning skulle denna plockas upp men jag upptäckte att det var ganska blött i väskan. :mad: Hela jävla shakern hade tömts i väskan och det luktade sniff sniff choklad i lång väg. Min bärbara cd-spelare låg och simmade i vätskan. Likaså, tidningar böcker, cd-skivor. Givetvis hade jag även min och tjejens neccesär (stavningen?) i min väska och tjejens var inte vätsketät. Alltså var alla sminkborstar etc. indränkta i Protec+.
Jag lyckades dra in väskan på en av de två trånga toaletterna där bak på planet och började tömma den på prylar. Jag fick hälla ut det sista och rengöra väskan med ett hundratal pappershanddukar. Det tog tid och var jobbigt. En timme senare ungefär kunde jag gå ut från toan och kön var enorm :o .

Mina lärdommar av detta. Blanda inte i vattnet i shakern förrän du skall dricka det hela. :D

Vädret var väl inte det bästa men OK och nu är jag solbränd. Mätte mig igår kväll och såg att jag inte tappat sådär jättemycket på måtten. Känner dock att styrkan inte är densamma som för någon vecka sedan. Kommer dock köra stenhårt i några veckor så jag räknar med att snart vara i kapp och förbi igen. Skall även börja med kreatin till helgen :)

[ 02 April 2002: Inlägget har ändrats av: mangs ]

muskelbyggarn
2002-04-02, 12:09
Inte roligt det där med shakern, fast så här i efterhand så :D

Du skall se att styrkan finns kvar, det bör den göra. För 8 dagar är inte möe endå.

Lycka till nu!!!

Vänl,,,
Tobbe

mangs
2002-04-02, 13:02
Jo Tobbe.
Jag tog dock det hela med ro och tänkte att det inte var hela världen. Jag klarade mig bra med det var 6 personer som fick sätta livet till i en stor översvämning på norra sidan av ön när jag hela veckan befann mig endast fem mil från platsen. Vad är en liten översvämning i min väska jämfört med det.

På 8 dagar tappar man inte mycket men jag brukar alltid ha det tungt i första 1-2 veckorna efter ett uppehåll för att sedan komma igen. Får se hur det går idag. Vet ännu inte vad jag skall köra men bröst är ju alltid skönt att komma igång med.

mangs
2002-04-03, 08:15
Det blev inget bröstpass igår. Kände mig alldeles för omotiverad. Körde lite In-lines istället och tittade på hockeyn. Satt och förbannade mig själv hela kvällen eftersom det nu är 9 dagar sedan jag lyfte en vikt. Jag känner mig helt kraftlös i kroppen. Nu äter jag i alla fall som jag skall och imorgon börjar morgonprommisarna igen. Jag har satt som mål att jag innan sommaren skall ha satt nytt pers i samtliga övningar som jag kör någorlunda frekvent. Vi får se hur det går med det för jag skall ju samtidigt deffa. Eller man kanske snarare skall kalla det dieta? Jag skall inte gå ner ett 1/2 kilo i veckan utan snarare försöka behålla min vikt men tappa fett. Då tar det lite tid men i slutet av sommaren hoppas jag att jag har två kilo mindre fett och två kilo mer muskler på kroppen. Sedan skall jag sakta öka i vikt igen.

Idag kommer jag köra Bröst + triceps hur jag än mår. Lite energidryck + koffeintabs. kanske kan få mig att göra underverk.

Önska mig lycka till!! :)

JJ
2002-04-03, 08:22
Lycka till!

Pumping
2002-04-03, 08:25
Lycka till!

å du tycker du de är mycket roligare med inlines så åk de i stället för morgonpromenad. de går ju att ta de jäkligt soft på dom med...

ToXY
2002-04-03, 12:13
Tjena!!

Jo jag tycker jag känner mig lite "lättare" faktiskt.. men mest går jag runt & é hungerig..asjobbigt!!! Okej..då kan ja promenixa med morsan lite ibland utan att ha dåligt samvete! ;) Jo lite seriöst kanske det è! ;)

Hur går det för dej själv?

/Martin

mangs
2002-04-03, 12:42
Att gå runt och vara jobbig är inte rolig. Jag deffar såpass sakta att jag nästan aldrig känner mig hungrig. Skall köra relaivt hårt nu i 7-8 veckor och se vad resultatet blir.

mangs
2002-04-03, 12:51
Jag menade förstås hungrig i ovanstående och inte jobbig. Att gå runt och vara jobbig är ju kul för en själv men lite tråkigt för andra. ;)

[ 03 April 2002: Inlägget har ändrats av: mangs ]

mangs
2002-04-04, 09:27
Jaha. Då har jag kört ett träningspass och givetvis lyckades jag med konsstycket att göra mig illa. FAN oxå!! :mad:

Jag körde ju som bekant bröst och triceps igår och jag hade väl inga egentliga förhoppningar på gårdagen pass då jag kände mig lite off. Jag laddade inför passet genom att dricka en 1/2 liter vatten. That's it!
Började på bänkpress.
Körde först lite uppvärmningset
2*8*50 började bli lite varm
1*6*70 kände mig lite svag
1*4*87 Fan det var tungt! :confused:

La sen på 97 kg som är min nuvarande träningsvikt. hade inga direkta förhoppningar men lyckades ändå köra 5+4 reps.
Avslutade bänkandet med att köra en rep på 100 jämt. Denna kändes ganska enkel så jag tror att jag snart kommer öka en del när det gäller bänk. Skönt för jag har efter mina glansdagar i höstas haft det tungt med just bänken och gått tillbaka ett antal steg.
Körde sen Flyes med 27 kg hantlarna. 2 set med tio reps. Stretchade ordentligt och jag kände i kroppen att jag vilat en del för jag var lite stel och seg. Körde sedan lutande bänkpress och det var här det hände. Efter två set var jag stel som F*N på höger sidan nacken. SMärtan känns numera i hela min högra trapezius ner en bit på insidan av skulderbladet. Har idag ont i nacken när jag vrider på huvudet. Tror dock bara att det är en vanlig muskelsträckning och det känns som om det inte är någon fara.

Fortsatte med liggande tricepsextension.
1*11*50 + 1*6*52
Denna övning kändes oxå bra och jag kommer öka här nästa vecka till 52 kg.
Avslutade med enarms tricepspress med hantel bakom nacke (vafan kan man förkorta ner den övning till?) 7+6*14 kg.
Körde med 14 istället för 12 kilo idag.

Allt som allt blev resultaten helt OK med tanke på förutsättningarna men jag är lite orolig över min trapezius. När den gått över (ikväll förhoppningsvis) skall jag börja en kreatinkur och se till att jag innan sommaren blir starkare än aldrig förr.
Körde förresten en morgonprommis imorse med. Kommer nog köra det samtliga morgnar fram till sommaren då det får mig att känna mig pigg på dagen.

ToXY
2002-04-04, 10:22
Tjena!! Ja vi har kanon väder hur skönt som helst!!!.. haha ja 1kg om dagen ;) Får la se vad vi väger imon...

Tycker du käpmar på bra med styrkan!!!Jag har hittils inte kännt av att dieten tagit ut styrkan ur passen ännu.. men som sagt ja har slarvat mkt, så vi får se på rygg passet imon! :D Pumpa på mannen!!!

/Martini

mangs
2002-04-05, 13:49
Lite stressad denna veckan och har därför inte kört som jag tänkt mig. Följderna blir att jag idag kommer att köra ett mastigt pass med mycket blandat.

1.Benspark
2.Lårcurl
3.Knäböj
4.Utfall ....................Benen helt slut, antagligen!
5.Stående Rodd
6.Marklyft...................Pallar ryggen detta?
7.Enarms Hantelrodd................Greppet slut?
8.Curl m. stång....................Utpumpad i armarna!


Nå vad tycker ni. det ser väl tungt ut? Jag skall köra hårt och se hur det går. Eventuellt kommer någon övning strykas beroende på hur jag känner mig. Hade dock varit skönt att gå igenom hela detta passet och då gått igenom Benen+Ryggen+bicep+underarmarna på ett pass.

Återkommer med hur det gick.

Trevlig helg!
Mangs

[ 05 April 2002: Inlägget har ändrats av: mangs ]

JJ
2002-04-05, 13:52
Nog ser det tungt ut alltid. Jag hade bara kört benböj och SLDL för benen samt skippat vanlig marklyft. Men det är jag det, lycka till! :)

mangs
2002-04-08, 10:33
Tillbaka från min helgleddighet. Framför mig har jag en vecka men mycket träning och nya PBs! :D

I fredags körde jag ju som bekant ett Tuuungt pass. Det som slog mig då var att kondisen är för dålig så jag tror att jag skall lägga in lite konditionsträning i veckan.

Kommer inte ritkigt ihåg alla vikter samt reps men ungefär såhär var det. Jag körde lite lugnt i vissa övningar eftersom det trots allt var två veckor sedan jag körde dessa övningar.

1.Benspark 15+12*105 Kändes mysko i vänster knä?
2.Lårcurl 15+11*52,5
3.Knäböj 3*15*97 Här körde jag lugnt
4.Utfall 1*10*87 Trött i låren!!
5.Stående Rodd 8+7+6*87 Skönt
6.Marklyft 8*117+3*127+1*137
7.Enarms Hantelrodd 10+9*57 +15+13*42 Bra pump!!

Kändes helt klart bra och det kändes som att man hade bra tryck i kroppen. Jag skrev tidigare att jag skull börja köra kreatin i helgen men jag har skjutit på det. jag kommer istället börja med det när mina ökningar avtar. Skall idag köra någonting men vet ännu inte vad. Axlar + vader + mage ligger ganska bra till.

C Ya!

ToXY
2002-04-08, 12:58
Tjena ser ut som du oxå kör åp bra nu igen!! :D Jag hade tänkt ner emot..6,9% i BF... jo massan è ja ju rädd om(den lilla man fått :D )Men som sagt detta é första gången & vill se hur min kropp reagera på lågtkolhyderatintag så.. men hittils funkar det kanon!! Hoppas bara magsäcken krymper mkt nu :D sedan ligger ja väldigt högt på proteinisarnAA!!!

Tack för kommentarerna!

/(Martytin

mangs
2002-04-08, 13:11
Glömde tillägga det att jag sedan fredags har en enorm träningsvärki baksida/insida lår samt i ändan. Korsryggens värk har släppt lite men den fanns oxå i början. Detta passet gav verkligen något....

Varför just 6.9% Toxy, och inte 6% jämt?

mangs
2002-04-09, 08:23
gårdagens pass med Axlar+vader+mage gick ganska hyffsat. Inga sensationer på något av hållen. Lite ökningar här och där medan jag mer eller mindre stått still på någon övning.

1. Militärpress hantel 8+7*30
2. Laterial Raises 8+7*14
3. Framåtl. Laterial 12+11*14

4. Stående vadpress 40+30+25*140 Vadå högreps? :D
5. Sittande vadpress 3*30*50
6. Stående enbens vadpress 2*20*40

7. Crunhes med vikt 25+25+30*42
8. Statisk mage 2*70sek*15kg + 1*93*18

Har fixat till en schysst styrka och uthållighet i min mage nu. Har trots det höga reps-antalet en härlig träningsvärk i mina vader nu, måste komma ner i reps på dessa övningarna. Axlarna gick väl hyffsat dem med även om jag hade räknat med lite fler reps i hantelpressen.

mvh Mangs

ToXY
2002-04-09, 09:45
Godmorgon! Dej kan man räkna med mangsmannen! ;) Om du lägger upp så kan du räkna med kommentarer utav mig iaf! :D Ja det é trist..speciellt när folk klagar att det är förlite kort.. Men bara för ja får så få kommentarer så behöver ju inte det betyda att du får lika eller mindre! Jag gillar dina pass !! Du verkar kör skiten ur dej på dom..ellr har jag fel? ;)

Jo 1h è bra om man kan hålla sig tycker jag oxå!!

/Martin

mangs
2002-04-09, 09:50
Jo det kommer nog komma bilder framöver ändå.
Jo jag brukar ge järnet när jag tränar. Annars blir jag bara missnöjd efteråt.
På kvällen efter ett pass så njuter jag bara av segerns sötma! :D
Dagen efter är det dock full konentration på nästa pass. TÄnker på hur jag skall lägga upp det och var jag har möjlighet att öka etc. Man vill ju gärna inte misslyckas då!

Har funderat på att börja med mental träning och pss komma längre med min träning.

ToXY
2002-04-09, 10:42
Jo men ändå, man går ju ändå till senaste sidan & tittar..(iaf jag :D ) & ser man länk till bild tro fan man tittar å kommenterar! :D Bra att du skall lägga upp bilder för det skall bli kul å se hur din deff har gått. Okej mental träning è nog kanon, jag gör ungerfär som du..innan passen tänker på vad ja skall förbättra..brukar tänka:ALLT!! ;) Tack snart har du 15 sidor! ;)

/Martin

mangs
2002-04-09, 10:46
Och snart har du 1000 inlägg!
Det är starkt jobbat.

Bilderna kommer dock dröja lite men de kommer nog.

Ha det!

mangs
2002-04-10, 10:23
Aj aj aj.
Jag har träningsvärk.
Jag kan knappt gå för mina vader är stela. Dessutom känner jag av axlarna,trapsen och även underarmarna. Jag känner mig mer eller mindre halvt rörelsehindrad.
Släpper vadverken skall jag senare idag ut och springa en runda men i övrigt har jag idag träningsfritt.
Igår kördes Biceps+ underarmarna. Skulle egentligen inte tränat igår men det var ju ett så snabbt pass så det räknas knappt.
Biceps körde jag bara lite snabbt igenom för det var närmare tre veckor sedan senast. Körde med lite lägre vikter för att inte slita för mycket.

1.Alt. Hantelcurl 3*8*22
2.Hammercurl 3*8*22
3.Konc. Curl 2*8*22
4.Inv underarmscurl m hantel 3*10*7
5.underarmscurl m EZ-stång 15+15+14*47

Ett ganska slappt pass i högt tempo. Var knappt svettig efteråt men lite trött i armarna.

Nästa styrkepass som skall köras är Bröst+Triceps. Tänker slå nya PBs där så det gäller att jag är utvilad. Kommer på fredag börja med Kreatin och mycket vatten.
Man får hoppas att vadvärken släpper till ikväll så jag kan förbättra på kondisen lite.

C YA!
Mangs

mangs
2002-04-11, 09:42
HAde en vilodag igår kväll. Skönt. Tyvärr har jag fortfarande träningsvärk i speciellt vaderna och underarmarna. Var trots detta ute och traskade imorse. Det var riktigt skönt och jag undrar varför jag inte gör det varje morgon. Skall försöka med det i fortsättningen. Skall ikväll köra igenom bröst och triceps och hoppas på ett bra pass. Började med kreatin imorse och dricker därför lite mer vatten än vanligt. Skall ladda nu till på måndag och sedan underhålla i 2-3 veckor. Kan även berätta att jag börjat använda Hi-Whey jordgubb från Eiselt.

Vad skall jag säga? Det är det mest lättblandade proteinet jag provat men jordgubbssmaken är ju inte så god. Den smakar alldeles för sött, speciellt i vatten.

ToXY
2002-04-11, 09:46
Godmororgon mangsmannen!! Ilbnad è det skönt med vila..funderar själv på att ta mig en på söndag..bara slappa ingen promenix eller nåt! Lycka till med passet ikväll!! :D

/Martin

mangs
2002-04-11, 09:52
På allmän begäran tänkte jag slänga upp mitt ungefärliga kostupplägg här nu när jag är på diet. Hoppas på att få lite kommentarer på det hela:

06.00 1 dl Hi Whey i vatten +koffeintablett

Morgonpromenad

07.15 Frukost 75 gram havregryn i gröt + 6 dl mjölk + 1 grova mackor med skinka. Twinlab C-vitamin

09.30 Mellanmål 1 st bulle med tomat/paprika/gurka/morot.

12.30 Lunch Oftast en portion Pasta med Tonfisk, kyckling eller köttfärs, dricker mjölk.

15.00 Proteindrink Protec + en banan och ett äpple

17.15 Middag. Normal middag kan vara någon pasta eller risrätt med kött,fisk,gryta eller något + lite grönsaker. Dricker 0.6 liter mjölk.

19.00-20.00 (ca) Träning (brukar hålla på mellan 45-60 minuter.

20.00 eller direkt efter sista setet i passet dricker jag 5 dl mjölk med en skopa Hi Whey och ca 30-40 gram Dextropur.

21.00 Ev. en tallrik fil med BranFlakes eller en burk tonfisk eller något annat skoj :)

23.00 Protec + 4 dl mjölk.


Så ser det ut på ett ungefär. Mjölken jag dricker är minimjölk förutom på lunchen då jag tyvärr måste dricka mellanmjölk!

Får i mig ca 300 gram protein per dag.


Just nu laddar jag med kreatin 5 ggr om dagen.

Vid frukost,lunch, innan träning, efter träning, läggdags.

Givetvis dricker jag massor av vatten utspritt på dagen för att hålla en god vätskebalans.

ToXY
2002-04-11, 11:50
Om man jämför våra dietet så è din bulk jämför med min ;) Nej men nu funkar min perfekt.. magsäcken har krympt..eller så har jag vant mig! Nu è ja nästan hela tiden mätt istället.. får knappt ner 1,5dl makaroner nu :eek: skall sänka till 1dl 2ggr dagen i maj tror jag för att suga ur det sista fettet ;) Hittils har jag inte tappat stryka mangs! utan t.o.m kommit tillbaka med styrkan i bänken!!!! ;) men men ..vi får se hur länge det håller i sig, imorgon è det arm pass å lördag rygg!

mangs
2002-04-12, 09:31
Tjoho. Körde Bröst och triceps igår. Började bra men sedan kändes det segt. Avslutningen kändes dock bra.


1. Bänkpress 7 (nästan 8)+5*97 +2*102(lätt)
2. Flyes 13+9*27
3. Bänkpress hantel 8+7*37 Dåligt!!
4. Sned Bänkpress hantel 6+7*32 Oxå dåligt
5. Liggande tricepspress bak nacke 7+5*52
6. Kick Bax 15+14+10*19 :D
7 Enarms hanteltricepspress bak nacke: 7*14

Skönt att det lossnat i bänken nu och jag siktar på nya PBs här inom en snar framtid.

ToXY
2002-04-12, 12:30
Tjena! Gött att du è back i bänken nu då!! ;) Tar du 105 nsta pass :D

/Martin

mangs
2002-04-12, 12:54
Tackar Toxy. Jodå Nästa vecka lägger jag på 104 kg tror jag.
Jag kör först två arbetsset med 5-7 reps på 99. Om jag sedan känner mig laddad så lägger jag på ytterligare 5 kilo och kör någon rep på. Körde ju på 6*103,5 i höstas. Detta är mitt PB. Jag skall dock sikta på att vara förbi dessa nivåerna ganska snart. Man vill ju gärna inte gå ner under 100 kilo när man passerat en gång men Shit Happens. Denna gången siktar jag dock på att passera 100-gränsen och aldrig mer gå under.

Bobbokrull
2002-04-13, 18:38
Tjena mangs!

Jo, jag har som gjort en paus i min journal..tappade suget att skriva men deffen rullar på för det :)
Jag har även börjat att ta glutamin före/efter träningen och resultaten har hittils varit positiva ( styrkemässigt iallafall)...men jag är mer osäker om hur det påverkar min "deff". Vet du kanske något om deff+glutamin?

Ska snart gå in i fas#2...dvs. skära ner ytterligare på kolisarna...men hur jag nu ska lyckas med det? ;) En sak är dock säker..05.15 på måndag ringer väckarklockan och det är bara att bege sig ut på en 55 minuters promenad...

Trevlig helg/ Bobbo

mangs
2002-04-15, 10:56
Ingen träning i fredags. Ingen träning i lördags. Därför bestämde jag mig tidigt på söndagsmorgonen (11.00) att jag då skulle köra ett ryggpass. Med endast lite proteindrink och havregryn i kistan började jag slita i skivstången. Började med Good Mornings som det nu var ett tag sedan jag körde. Lastade på 72 kg och efter några tunga reps så knakade till i ryggen och jag kände mig piss-svag. Vilade en stund och körde ett set till. Hamnade på 2 rep då jag inte ville riskera något. Gick över till Marklyftet. Gick inget vidare det heller. Greppet svek och jag kände mig inte 100%ig.
1*5*117+ 2*1*137 Kass!!

Stående rodd så. Gick lite bättre än de föregående övningarna. 8+8+7*87 är klart godkänt för mig. Avslutade passet med enarms hantelrodd och det gick i alla fall bra. 11+10*57+ 1*20*42.

Var rejält svettig efteråt trots bara 4 övningar. Visserligen rätt tunga sådana men ändå..
Bestämde mig därför att aldrig mer köra att pass vid denna tidpunkten på dygnet. Speciellt inte om man bara käkat en måltid innan. Jag förstår inte hur ni som tränar på morgonen klarar det. Min kropp är stel och trött och vill bara sova och äta då. Idag blir det ben och vader som skall plågas. Vadvärken sen förra måndagens vadpass satt i ända fram till lördag eftermiddag så det visste var det tog.

C Ya ål!

mangs
2002-04-15, 11:04
Just det. Jag skulle ju även uppdatera mina mått.
Måtten tagna på kvällen söndag 14/4. ca 8 timmar efter styrkepasset så måtten kanske blev lite "uppblåsta". Dock är de ganska hyffsade för att vara mig.


Överarm 41,9 hi hi hi snart 42
Bröst 119 wow
Mage 88,5
Stuss 103
Lår 67
Vad 38,6

Kreatin skall göra mig stor och stark.

Vänta er ökningar framöver.

[ 15 April 2002: Inlägget har ändrats av: mangs ]

mangs
2002-04-16, 09:11
Är lite nere för tillfället eftersom det känns som om allt går emot mig. Jag hoppas att det kommer att lösa sig snart.
Igår skulle jag kört ben och vader men jag kom aldrig så långt utan jag var upptagen med annat under hela kvällen. Idag är jag oxå uptagen så det blir ingen träning förrän tidigast imorgon kväll. :mad:

Kanske lika bra det eftersom jag inte känner mig 100 % nu.

mangs
2002-04-18, 10:09
Hmm.
Straffet för att man inte skriver i sin dagbok är att man blir nerflyttad och inkastad på 2a-sidan.
Jag skall ligga på 1a-sidan av dagböcker så det får väl bli att man uppdaterar dagligen i fortsättningen. Körde igår kväll veckans första pass!! Ledig i måndags och tisdags.

Kände mig lite småkonstig under hela dagen igår så jag var lite osäker på hur det skulle gå. Skulle kört ben och vader men det blev bara ben. Efter passet var jag dock ganska nöjd eftersom jag hade svårigheter att gå pga pumpen i låren :D
Inga direkta ökningar men ändå.

Började med Benspark. Körde 3 set Siktade på 15 reps i varje men missade lite på sista

15+15+14*105kg Känns ordentligt i låren

Sedan körde jag 3 set lårcurl 12+11+12*52,5kg

Dags för utfall. Körde högreps och kände förståss av att kondisen inte är den bästa.
15+12*87 Trött och skakig i benen efter detta.

Skulle sedan kört vade men kände mig inte direkt upplagd för det så jag avslutade med ett set knäböj. Körde med låg vikt (90 kg)

Ställde mig smalare med fötterna än normalt och gick ner hyffsat djupt i varje repetition. Körde så många jag orkade utan att vila mer än 1 sekund i uppe-läget. Hamnade på 22 stycken vilket får anses som godkänt eftersom benen var rätt slut efter utfallen.
Ingen värk i benen idag men det kommer säkert.
Idag är det Bröst och triceps som gäller. Jag har två mål med dagens pass.
1. Göra ökningar i bänken.
2. Köra triceps helt slut och sedan lite till så att den där goa träningsvärken uppstår imorgon eftermiddag och man knappt kan röra armarna. Bröst får jag numera alltid träningsvärk i eftersom jag kör hårdare för varje pass som går.

Får se imorgon hur dagens pass gick.

gasoliner
2002-04-18, 11:32
wunderschön Mangs! kolla in min journal om du befinner dig i en svacka.jag har äntligen lyckats kravla mig ur den igen ;) kul att du tyckte det var intressant läsning förresten!

DITO :D

Abel
2002-04-18, 14:30
Tja Mangs! Tänkte bara höra hur deffen går? Kör du fortfarande sakta men säkert? eller har du trappat upp tempot?

mangs
2002-04-19, 07:42
Abel:
Hej,
Deffen står faktiskt helt still nu. Jag har blivit av med det värsta och skall nu sakta men säkert gå upp i vikt. Jag har ganska lätt för att gå upp så det gäller att jag lägger band på mig själv. 3-4 kilos ökning skall jag räkna med till jan-feb nästa år.
Målet är ju då att jag inte skall lägga på mig så mycket fett.

[ 19 April 2002: Inlägget har ändrats av: mangs ]

mangs
2002-04-19, 07:58
Skall bara snabbt uppdatera med gårdagens piss elle pass heter det ju egentligen.
Det började dock piss och jag funderade på att lägga av men fortsatte vilket jag idag är glad för.
Började med bänk. La på 99 kg och siktade på 6 rep. Fick en femma. Sean peppade jag mig som fan och körde Tinners metod "Det är jag som bestämmer över vikterna"

La mig ner på bänken och slet loss stången men fastnade med den i ställningen och jag fick flyrra mig på bänken med 100 kg i nävarna. Inte sbästa uppladdningen. Körde 2 reps. Hade definitivt klarat fler men jag tänkte spara mig till ytterligare ett set.
Hittade inte den riktiga gnistan så jag struntade i det. La istället på 104 kg bara för att känna på vikten. Körde en en-reppare på den och gav mig den på att det är den vikten jag skall göra sex rep med till sommaren. Nu skall jag bli starkare.

Körde sedan Triceps direkt.
Liggande tricepspress 9+10*52 nytt PB! dags att öka
Kick Bax 15+15+12*19 PB!
Enarmshanteltriceps bak nacke 10+8*14 PB!


Gjorde alltså PB i tre övningar i rad! :D
Kändes bra. Det intressanta var att jag tidigare under dagen hade läst i Ironman om efteraktivering. Man skall köra ett tungt set av Bänkpress före man tränar Triceps och kan på så sätt öka styrkan med 2- 20%. Hi hi, Det funkade! :)

Det kan ju även vara det att jag i vanliga fall kör triceps efter att jag plågat brösten i ett tiotal set och därför inte är helt fräsch där när jag kör dem.

Skit samma. Jag har aldrig lyft så många reps på den vikten förr.

Lite ironiskt känns mina armar mindre än någonsin idag dagen efter... :(
Ikväll blir det mage och ev. vader som skall få sig en omgång.

ToXY
2002-04-19, 08:28
Härligt nu è du på G MANGSMANNEN!!! :D

AnderssoN
2002-04-21, 17:57
Tja Mangs,

Tror du att det "lossnat" nu i bänken? Ser fram emot inspirerande läsning fram till sommaren. Då har du säkert kommit så långt att tresiffrigt inte är några probs alls!

Själv har jag "börjat om" lite i bänk. Sist låg jag på 110 kg, men har nu gått ned igen. Lade på 95 idag, och det var inga problem att klara en nia :)

Förresten, hur är det med bilder? Skulle vara kul att se... Ska själv få baken ur vagnen och plåta lite om jag kommer ihåg.

[ 21 April 2002: Inlägget har ändrats av: AnderssoN ]

mangs
2002-04-22, 10:05
Ha rnu haft tre dagars vila trots att jag hellre hade tränat. Får ta igen det ikväll istället.
Förra veckan blev det bar två ynkliga pass. Ett med ben och ett ´med bröst och triceps. Denna veckan blir det fullt ös och jag skall definitivt köra igenom hela kroppen minst en gång. Just nu ser planeringen ut så här och jag siktar på PBs i ett flertal av övningarna jag skall köra.

mån Övre rygg + Biceps
tis Vader+mage
Ons Vila
Tors Bröst + Triceps
Fredag Korsrygg+underarmar+Ben
Lör Vila
Sön Axlar+ vad jag känner för

Jag har inte tappat någon massa den senaste veckan men jag känner mig inte fullt så stark som jag hade önskat. Får försöka bevisa motsatsen i dagens pass då det är 111% koncentration på uppgiften som gäller. (För att komma ifatt Tinner). :D

Ärligt talat. Idag skall jag köra stående rodd och enarms hantelrodd bl a. Jag skall göra pers i dessa övningar så är det bara.

För att motivera mig mer så skriver jag redan nu upp resultatet som jag minst! skall klara. Då får jag mer motivation för jag vill ju inte krypa in hit med svansen mellan benen och uppdatera.
Stående Rodd: 3*8*89
Enarms hantelrodd: 3*10*59

Petrus
2002-04-22, 17:29
Vad hände?
Jag kom ihåg när vi kämpade sida vid sida på ungefär samma vikter. Hoppas att du är ikapp mig snart igen så vi kan återuppliva de gamla minnerna... ;)
Vänligen,

Petrus

mangs
2002-04-23, 09:33
Det var ett tag sedan vi båda kämpade på samma vikter men jag är seg skall du veta och jag kommer inte ta något upehåll på ett år eller så. SÅ ifall du vill tävla mot mig så kan du ju vila dig i form ett år medan jag tränar som fan så kanske vi ligger lika sedan. :D

mangs
2002-04-23, 09:39
Uppdatering av gårdagens pass:
Lovade ju nya PBs i några övningar igår och hur gick det?
PB! :D


Stående rodd 8+8+7*89 missade sista repsen.
Enarms Hantelrodd 11+11+10*59 :D
Laterial raises 8+8+7*14
Framåtlutad Laterial 12+10+8*14 :(
Curl m stång 8+7*49 :(
Alt. hantelcurl 2*7*24
Hammercurl 2*8*24
Konc. Curl 1*6*24

Nöjd med ryggdelen men bicepsdelen gick väl lite sådär. Detta är den muskelgrupp jag slarvat mest med på sistonde. Här har jag långt kvar innan jag når mina PBs men jag räknar med att muskleminnet skall hjälpa mig tillbaka här. Var ju dessutom rätt trött i Biceps efter att ha kört Hantelrodd innan. alltid något att skylla på

mangs
2002-04-23, 14:21
Sitter nu och laddar lite inför dagens pass. Det kommer troligtvis bli ben+vader. Känner verkligen för knäböj idag så jag skall köra mig totalt slut på den övningen. Jag vill ha svårt att gå imorgon annars blir jag besviken. :cool: :mad:

gasoliner
2002-04-23, 14:22
Det är rätt Mangs! ladda jävlar :mad: :mad: :D

MVH //gassy

mangs
2002-04-24, 09:26
Aj aj aj. idag har jag träningsvärk! :D Det känns ordentligt i hela hroppen och jag har värk i nacken, trapezius,axlar,latsen,korsrygg, fram och baksida lår, vader mage och biceps. Devs överallt utom Bröst och triceps. Följdaktigen kommer dessa två muskelgrupper vara de jag tränar imorgon. Idag har jag vilodag.

Gårdagens ben+vader+ mage pass var rätt tungt och jag började med lite knäböj. Körde först 3*15*100. Kände mig lite trött i korsryggen efter gårdagens Rygg-pass. Lade dock på ytterligare 10 kilo och körde två set. 12+15 repetitioner blev det. Sedan körde jag lite benspark och lårcurl. Gick ner lite i vikt på bensparken och körde långsamt och koncentrerat 3*15*90
Lårcurlen hamnade på 10+8*55.

Enbens stående vadpress 4*15*52 kg
Sittande vadpress 30+25+25*50

Crunches med vikt 30+25+25+30*42 kg

Pust! Det tog över en timme och jag var rejält trött efteråt.
Jag kan gå utn problem än så länge men värken fån gårdagens pass kommer nog ge sig till känna under dagen som går.

ToXY
2002-04-24, 12:30
Hej!
Skönt med värken eller? :D Ahh ganska hyffsat lyckats pass, vissa övn è jag inte långt ifrån dej mangs-mannen så passa dej nu när ja "fusk" deffar lite med lite mer kolisar! :D Skönt att se att det verkat lossnat rejält för dje nu! Kör på så vi har något att läsa!
/Martin

mangs
2002-04-26, 08:21
Jo Toxy. Jag fokuserar nu för att hålla mitt försprång. Körde Bröst och triceps igår. Passet gick väl sådär. Varken jättebra eller dåligt men helt klart godkänt. Körde en extra repetition i bänken och ökade lite i Kickbax. Annars var det lite sämre i de andra övningarna. Ökade dock vikten i Liggande tricepspress med två kilo och tappade då tre reps...
Dessa skall jag snart äta upp så jag kan höja igen. Är inte denna sporten för underbar? Man kämpar och sliter för att komma upp till en viss vikt och när man väl är där så vill man bar vidare, högre och högre. Tur är väl det? Hur kul är det att träna om man tänker Hmmm förra veckan tog jag hundra kilo ganska lätt.... Jag kör på 95 idag för jag vill inte bli starkare.

Lägg av!! Här kör vi järnet varje pass och varje set skall hjälpa mig att bli starkare och starkare. Vad som är kul är att gå tillbaka i träningsdagboken en tid. Många av de vikter som jag då låg och pressade med och tog ut mig till max är det jag kör uppvärmning med nu....

Visst har man blivit större och starkare..
Det är inte måttbandet och kläderna som krympt eller vågen som visar fel utan trots att man tycker man ser lika klen ut idag så är det nog fakta att man växt lite grand.

[ 26 April 2002: Inlägget har ändrats av: mangs ]

mangs
2002-04-26, 08:30
Just det,
Kanske skulle skriva upp passet med:

1. Bänkpress 6+3*99
2. Flyes 10+9*27
3. Sned Bänkpress hantel 12+8+4*32
5. Liggande tricepspress bak nacke 7+5*54
6. Kick Bax 16+15+10*19,5 PB!
7. Enarms hanteltricepspress bak nacke: 8+6*14

ToXY
2002-04-26, 10:07
Tjena... jo men mitt jobb har jag mkt att tacka för all förbrännnig! Jag önskar jag kunde vara glad åt minsknigarna.. men hade hellre velat väga lite mer med den bf% om du förstår..rädd att tappa musklerna! *grrr* jo enorm skillnad!!Om inte annat så säger folk det tilll mej.. i ansiktet é nog störst skillnad tycker jag :D sedan magen tror ja! Har mått ifrån 6/4..okej för din skulle så mäter jag mej imon så får vi se hur det gått! :D

mangs
2002-04-26, 14:52
TAclk för det Toxy. Jo musklerna skall man vara jävligt rädd om. Just därför jag avbröt min deff och skall bygga istället. Jag tänker aldrig mer väga under 90 kilo. Noway!!

JJ
2002-04-26, 14:55
Dags för nya bilder snart?

mangs
2002-04-26, 15:04
Jag har några nytagna pappersfoton men jag vet inte ifall jag skall scanna in dem.

Du får nöja dig med det gamla som ligger i min profil som numera är ett halvår gammalt.

Har ökat 3-4 kilo sedan dess och byggt mer massa på benen,armarna och nedre ryggen. :D

När får vi se bilder på dig då?
Det börjar ju gå mode i det nuförtiden....

[ 26 April 2002: Inlägget har ändrats av: mangs ]

JJ
2002-04-26, 15:11
Jo, jag såg precis den i din profil och det vore kul att se dina framsteg, redan då såg det ju riktigt bra ut. Bilder på mig, ja, vem vet. Det dröjer nog ett tag tror jag, lite mer massa vill jag ha innan jag gör bort mig :)

mangs
2002-04-29, 07:15
Tack för det.
Efter en helg av vila och svullande med maten börjar idag nästa vecka. Skall skärpa till mig lite med kosten igen så att inte midjemåttet sticker iväg. I fredags körde jag ett korsryff och underarms pass.
Det gick ganska snabbt och bra.
Goodmornings 16+15*67
Marklyft 8+6*120
Underarmscurl bakom ryggen 3*12*54
Underarmscurl 2*10*54

mangs
2002-04-29, 07:22
Här kommer även de nytagna måtten om det är någon som bryr sig. Måtten är tagna efter 2.5 dygn utan träning så det är iskalla mått. :D

Ryggbredd vid Armhåla: 123.5
Bröst: 119.5 :D
Midja: 90 :(
Stuss: 104
Lår: 66
Vad: 39.5
Överarm: 42.2 :D
Underarm: 34.6
Handled: 17.5

Ökade mått i nästan allting kan bero på alla mat jag ätit. Glädjande är att armarna har fortsatt växa och det kändes bra att för första gången mäta 42+ i kallt tillstånd. Vikten har även (tillfälligt?)stuckit upp till 96+.
Skall ta det lugnt med maten nu för jag vill ju inte bli ett fetto.

Kjellstroem
2002-04-29, 07:32
Det verkar gå mycket bra ju med du, 90cm mage?

Du får ta det lugnt med akrylamidchipsen ;)

Hur mäter du magen förresten? Gör ju en väsentlig skillnad om man drar in den eller spänner magmusklerna osv.

mangs
2002-04-29, 07:39
Jodå.Magen växer på bra. :D jag mäter mitt över naveln och spänner magmusklerna. Trör att det är det korrekta sättet att mäta. Ialla falla så har jag slltid gjort så och jag jämför ju som sagt med mig själv så det vore ju dumt att byta nu, även om man hade kunnat fått ner måttet några cm genom att suga in buken. :D

Kjellstroem
2002-04-29, 07:47
Jo, jag brukar ta 3 mått... insug, magen spänd och helt avslappnad..

Så som du mäter har jag 74cm :) Och det är utan att de senaste året någonsin legat under 4000kcal/dag i snitt på en vecka :D

Sen att du har armar som nästan är 10cm större än mig behöver vi ju inte gå in närmare på ;)

mangs
2002-04-29, 08:59
Jo det måste vara härligt att ha en förbränning som du. Jag skulle själv vilja trycka i mig 5000 kcal om dagen men då växer magen. :( Fyfan, 74 är jäkligt bra men du är ju oxå lite kortare och yngre än mig. Jag kan garantera dig att den kommer växa lite grand framöver. jag inbillar mig att det är magmusklerna och korsryggen som växer mest. :D :D

ToXY
2002-04-29, 09:05
Mangs>>>Fina mått ju!! Bara kaggen du behöver bränna borrt!! Nu väntar jag bara på dina nya kort! :D

Kjellstroem
2002-04-29, 09:11
Fan, det har jag aldrig riktigt tänkt på :)

Korsryggen alltså..

Om någon kallar en tjock pga av stort midjemått säger man bara "Äh! Det är min muskulösa korsrygg vet du" ;)

mangs
2002-04-29, 09:56
>>>>>Toxy: Tack för det tack för det. Magen skall inte brännas bort. :D Inte i år i alla fall. jag skall dock vara nog med att den inte växer mer nu.

>>>>>Kjellström: Jodå Min korsrygg växer alltid mycket under bulken. hmmm ;)

muskelbyggarn
2002-04-30, 07:54
Äh, lyssna inte på Toxy :D det är kaggen som ger pondus åt helheten :D :D :D

Vänl,,,
Tobbe

mangs
2002-04-30, 08:11
Jo precis Tobbe. Kallar man sig byggare så måste man bygga jämt över hela kroppen. Man kan inte ignorera en så viktig kroppsdel som magen. Jag är glad för alla ökningar. :D

Gårdagens pass var en kopia från förra måndagen. Inte riktigt samma mental fokusering dock och det gick lite sämre här och där. Inte helt misslyckat men inte heller vad jag hade hoppats på. Idag får jag ta igen det på benpasset.

Stående rodd 9+9+8*89
Enarms Hantelrodd 7+7*62 +15+14*52
Laterial raises 9+9*14
Framåtlutad Laterial 13+11+10*14
Curl m stång 8+8*49
Alt. hantelcurl 1*7*24
Hammercurl 8+7*24

mangs
2002-05-02, 08:08
Efter en dag borta från Kollozeum skall jag nu uppdatera lite, har senaste veckan ätit ungefär allt som kommit i min väg men det skall bli ändring på det from now on.

Benpasset som jag körde på Valborg gick faktiskt rätt bra och igår tog jag välförtjänt en vilodag. Känner mig ganska Ok i kroppen idag och skall därför attackera bröst och triceps ikväll.


Benpasset.
Jag började med lite lite benspark och lårcurl. Bensparken tog jag PB! i 2*15*110.
Lårcurlen hamnade på 13+12*55.

Sedan var det dags för knäböj. Körde först 1*15*100. Lade på ytterligare 10 kilo och körde 20 repetitioner med lite korta pauser mellan de sista reppen. Sedan körde jag 15*120. Puuh! Nu var jag ganska varm. :D

Stående vadpress 41+25*135 kg
Sittande vadpress 25+25*60

STor Aerobics-faktor på detta passet men man vill ju inte bli FÖR stor. ;) :D

mangs
2002-05-06, 09:21
EFter tre dagar utan träning så var det i lördags dax att slita tag i vikterna igen. Just nu känner jag mig lite omotiverad för träning. Det är konstigt. det går i perioder det där. Ibland är man enormt sugen och ibland saknar man gnistan. Det blev bröst och triceps i lördags ett ok pass, varken mer eller mindre.
1. Bänkpress 5+3*99
2. Sned Bänkpress 9+7*70
3. Bänkpress hantel 10+8*37
5. Liggande tricepspress bak nacke 8+5+3*54
6. Kick Bax 12+12*22 PB!
7. Enarms hanteltricepspress bak nacke: 6+4*14

Ganska trött i Triceps efteråt. Svepte en proteindrink och gick sen på bio. The 51st state med Sam L Jackson. Cool film som jag verkligen kan rekommendera.

Idag blir det ett helpass för ryggen och magen.
C YA all!

Stålkvinnan
2002-05-06, 11:09
Ursprungligen skickat av mangs:
<STRONG>STor Aerobics-faktor på detta passet men man vill ju inte bli FÖR stor. ;) :D</STRONG>

Nu blir jag riktigt besviken på dig min gode vän... 20 reps? Då kan du ju lika gärna gå och ställa dig på ett Bodypump-pass, så får du dessutom träna med ett gäng snygga brudar troligtvis. ;)
SKÄRPNING!!!

Petrus

mangs
2002-05-06, 13:48
Jag skall tänka på det kära du. ;)
I dagens pass skall det inte finnas någon plats för högreppare. jag vill ju inte reta upp en så stor,stark och fralig kille som du. ;)

mangs
2002-05-07, 09:59
Har nu bytt det fjolliga namnet jag tidigare hade på dagboken. Hoppas att fler snälla människor kommer in och skriver nu. :)

mangs
2002-05-07, 10:08
Ryggpasset igår var ganska snabbt och intensivt. Inga j***a discoövningar utan bara basövningar och tunga vikter, nåja ;)

1. Good Mornings 2*15*69Ökning nästa vecka
2. Stående rodd 10+8*89 Ökning nästa vecka
3. Marklyft 7+5*120 Hmm, greppet svek :mad:
4. Stelbenta Marklyft med hantlar 1*20*42 Ökning nästa vecka
5. Enarms hantelrodd 8+6*62 + 15+13*52

Gick väl lite si och så med det hela som det brukar nuförtiden :o Det var ett tag sedan jag hade ett kanonpass men det bör komma ett snart känner jag. Jag körde Stelbenta Marklyft med hantlar efter marklyften igår. En övning som jag inte kört på länge och den ger en härlig stretch i stuss och baksida lår. Slänger på lite extra vikt här nästa vecka annars får jag väl Tinner på mig. ;)

Har lite små funderingar på att ta en vecka där jag kör Snabba explosiva reps med lätta vikter varvat med riktigt långsamma strikta reps. Vet inte ifall detta ger något men att köra så en vecka kan väl inte skada?
Kör i alla fall veckan ut som vanligt men sen får vi se......

Kjellstroem
2002-05-07, 16:50
Ursprungligen skickat av mangs:
<STRONG>Har nu bytt det fjolliga namnet jag tidigare hade på dagboken.</STRONG>

Ja, nu är ju namnet betydligt coolare ;) :D

mangs
2002-05-08, 08:20
Kjellström: Don't blame me for it.
Jag kan inte hjälpa att jag föddes med usel fantasi. :)
Jag skall byta namn snart igen när jag kommit på något bra. Skall då även uppdatera med bilder!! :o :eek:

mangs
2002-05-08, 08:22
Körde igår ett enormt tråkigt pass.
Vader och mage var de muskelgrupper som plågades. Kände mig ganska omotiverad men det gick väl ändå rätt bra. Bryr mig inte så mycket nu för MFF spelade ut ett sopgäng från Helsingborg igår och vann med 3-2!! :D :D :D
Dessutom gick Sverige vidare i Hockeyn så nu kan man vara riktigt glad.
:)

Minimjölk
2002-05-08, 11:02
Ha,ha,ha - Chicken-balls! Brukar läsa din dagbok men har inte sett det förrän nu. :D

mangs
2002-05-08, 11:08
Jodå Minimjölk. Det är taget från filmen the 51st-state men jag antar att du har koll på det. ;)

Fetthalt 0.1% är rätt vitsigt. Är det du själv som kommit på det? :)

När får vi se en dagbok från dig?

mangs
2002-05-08, 14:19
Här är en ca 1 månad gammal bild. Håll till godo så länge:
http://www.geocities.com/mangsmannen/020505.txt

[ 08 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: mangs ]

[ 13 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: mangs ]

mangs
2002-05-13, 11:12
Skönt med långhelg även om jag hann med några pass. I fredags blev det Bröst+Axlar+Triceps. Körde enbart hantelövningar förutom liggande tricepspress. Kunde inte ge allt på alla övningar men det var en ordentlig genomkörare och efter passet mätte armarna 43.8!! Skön pump vill jag lova. :D
Körde även ett benpass i lördags och det gick KANON!!!!
Var riktigt motiverad innan och lyckades med PB i det mesta. var knappt trött efteråt heller. Kanske börjar få bättre kondis?

1. Benspark 3*15*110 PB!
2. Lårcurl 13+12*55 PB!
3. Knäböj (BS) 1*21*120 körde 15 i rad sedan kort vila mellan varje rep
4. Utfall. 2*15*87

Tänkte avsluta med lite mer Knäböjar men slutade när jag låg på topp. Konstigt nog fick jag inte så mycket träningsvärk dagen efter som jag förtjänade och idag märker jag knappt av det hela. Får bli till att öka belastningen nästa vecka. Knäböjen var bara för skön. De sista repsen är alltid lika sega att få upp och det sticker så där härligt i armar och ben när man är klar. På gränsen till slutkörd...

mangs
2002-05-13, 11:18
Uppdatering av måtten. Måttade mig Söndag kväll och lägger nu upp måtten. Dessa mått är tagna efter en dag med mycket rolig mat :D och ingen träning. :(

Kan bara konstatera att jag växer just nu. Kanske lite för snabbt. Skall börja med morgonprommisarna igen så jag håller magen under 90 i fortsättningen.

Ryggbredd vid Armhåla: 124
Bröst: 119.5
Midja: 90.5
Stuss: 104.5
Lår: 67
Vad: 39.3
Överarm: 42.3
Underarm: 34.6
Handled: 17.5

ToXY
2002-05-13, 12:01
Forstätt så!!!! Satans va brun du è då!!! :D Har du verkligen 90 i midja?? Tycker ser ut som mkt mindre asså! :eek:

/Martin

ToXY
2002-05-13, 12:09
Jodå det går faktiskt kanon! Senaste veckorna så har jag börjat dricka mer alkohol oxå! :mad: Men asså nästan omöjligt att säga nej när folk skall grilla oha sig!! maten har jag oxå slarvat med senaste 2v, får se nu vad jag hamnar på fredag!

Jasså du käkar oxå glatt..kanske skall vi ta tag i det nu? :D Jag tänker mer nu att jag äter istället nyttigt nu...utan att skära ner så mkt på kolisarna oså sen går mina morgonpromenader så får vi se hur långt det räcker!

/Martin

mangs
2002-05-13, 12:11
Nja. På bilden hade jag precis kommit hem från min solsemester. :cool:
Nu är jag blekfis igen.
Midjan ligger på 90 cm men då mäter jag rakt över naveln. Är nog lite smalare strax ovanför. Men det är klart. Jag är ju så bred i övrigt att midjan ser såpass smal ut. ;)

mangs
2002-05-13, 12:13
Jag tänker npg göra ungefär som du. Käka på ganska bra men röra på mig mer i form av morgonpromenader.

mangs
2002-05-13, 14:19
Har hört att vissa ej kunnat se bilden. Har fixat det nu, tror jag. Tack för hjälpen Palmer.

mangs
2002-05-14, 09:22
Skulle kört Övre rygg + Biceps igår men eftersom jag kände mig lite sliten ivänster arm och axel så fick det bli Vader och mage istället.
1. Stående Vadpress 42*142 +30*142+20*127+20*107 i ett svep
2. Enbens vadpress 2*20*20 pumpset!
3. Sittande vadpress 3*25*67
4. Crunches m vikt 30+25*42
5. Sneda Crunches 2*15*32
6. Statisk mage med 32 kg hantel på bröstet 30+30+45 sek.

Inte speciellt trött efteråt men tyckte ändå att passet tog bra.

Petrus
2002-05-14, 09:34
Ursprungligen skickat av mangs:
<STRONG>1. Stående Vadpress 42*142 +30*142+20*127+20*107 i ett svep
2. Enbens vadpress 2*20*20 pumpset!
</STRONG>

:D Nuff said! Så många reps gör jag inte sammanlagt för mina vader på ett år!!!
Vänligen,

Petrus

mangs
2002-05-15, 08:38
Eftersom "vissa" irriterade sig på föregående pass så körde jag idag lite mer låg-reppare men även detta pass kommer väl rankas som Aerobics av dessa "vissa". ;)

Stående rodd 7+8*92 PB! I think?
Enarms Hantelrodd 9+8*62 + 15*52 för den härliga pumpens skull! ;)
Alt Hantelcurl. 8+7*24
Hammercurl 2*8*24
Konc. Curl 1*6*24

Övre rygg biten gick rätt hyffsat men i Biceps är jag fortfarande pinsamt svag. Dessa vikterna lattjade jag runt med för både ett och två år sedan. Har iofs slarvat rejält med denna muskelgruppen. Kanske är därför som armarna nu växer som ogräs? :D

AnderssoN
2002-05-15, 08:43
Damma av kameran och plåta lite bilder!

mangs
2002-05-15, 09:13
eeeeh.
Det ligger en bild högre upp på denna sidan!!
Den är en 5-6 veckor gammal.

När kommer det nya bilder på dig då?

mangs
2002-05-15, 10:02
Tänkte delge er alla lite av mina erfarenheter av kreatin. Kollade nyligen i min träningsdagbok sedan ifjol och i år. Har på denna tiden kört fem kreatinkurer på 3-4 veckor styck. Samtliga med 5 dagars laddning med 25 gram om dagen och sedan en underhållsfas på 5 gram dagligen resten av tiden. De första kurerna tog jag kreatinet rent men numera tar jag det i min gainer efter träning eller blandat med dextropur och vatten. Jag har använt mig av olika märken. Dahlblads, Twinlab,Eiselt.

Måste tillägga att jag skulle vilja säga att i 4 av dessa fem kurerna så har jag fått bra resultat. Det jag märker är att jag återhämtar mig betydligt snabbare mellan seten och jag klarar att pressa den där extra reppen. Jag känner mig mer explosiv i kroppen efter laddningsfasen och detta varar i ungefär en vecka. Sedan känner jag inte av effekten direkt. Jag går inte upp så mycket i vikt utan max ett kg under de 3-4 veckor jag intar kreatin. Det bästa med det hela är att jag alltid ökar armmåttet ganska rejält och oftast behåller jag det nya måtte efteråt.

Det kan inte vara en slump!!
Jag har alla möjliga diagram och statistik om min träning på min dator och man ser klart och tydligt att mina armar växer ordentligt just de veckor som jag käkar kreatin. Under dessa 17 veckor som jag totalt har ätit kratin så har mitt armmått ökat med 30 mm. Under de övriga 55 veckorna utan kreatin har jag totalt ökat 12 mm.

Övriga mått är ungefär detsamma. Men överarmarna blir alltid ordentligt pumpade under en kreatinkur.

mangs
2002-05-15, 10:11
Har numera köpt mig lite nya tillskott och mitt nuvarande schema ser ut som följer.

Innan morgonpromenaden: 1 port Whey 80
På eftermiddagen: 1.5 port Diet Pro
Efter Träning: 1 port Hi Whey med dextropur
Innan läggdags: 1 port Protec.

Jag kommeäven ta Myoform X efter träningen om en 4-5 veckor. Tar ibland 1-2 koffeintabletter innan träning för att piggna till. Detta är tillskotten som jag tar. Givetvis äter jag även mat uppdelat på
frukost,mellanmål,lunch,mellanmål,middag, ev kvällsmål.

Räknar jag tillskotten som mål så äter jag ca 8-9 mål om dagen från klockan 6 fram till 23.

C Ya!

ToXY
2002-05-15, 10:17
Mangsmannen har du behållt den tillväxten som du fått efter kreatin kurerna då?

/Martin

AnderssoN
2002-05-15, 10:30
Nja, du skriver längre upp på sidan att du lagt in en bild , men det är helt tomt där (visseligen har du ändrat inlägget 2 ggr, så det är möjligt att du tagit bort bilden i efterhand).

Har tagit några finfina (där tar jag i) bilder, så snart de kommer från framkallning ska jag försöka lägga upp några.

mangs
2002-05-15, 10:59
Toxy: Så gott som. Jag kanske har tappat 1-2 mm under de efterföljande 2-3 veckorna någon gång men sedan står det still eller ökar pga träning. De ggr jag har tappat dessa 1-2 mm har varit när jag dragit ner på kosten och deffat så det kanske är naturligt.

mangs
2002-05-15, 11:02
Andersson: Det var ju som bara den. Jag hatar geocities. :mad:
Det funkar skitbra på de datorer där jag suttit men det verkar som om ingen annan kan se den. Du får antagligen ta och kolla in denna länken istället. http://www.geocities.com/mangsmannen/020505.txt

Det är en bild men den är döpt som en txt-fil. Detta för att andra skall kunna se den. Vet du något bättre ställe att lägga upp bilder på?

JJ
2002-05-15, 11:25
Jag ser den.

AnderssoN
2002-05-15, 11:27
Den fungerar inge bra :(
Det måste bero på Geo, deras grejer strular jämt tycker jag.

Nu testar jag från jobbet, så det är möjligt att den fungerar hemma. Ska kolla det och återkomma senare ikväll.

Kommer inte på någon bra server att ladda upp bilder på. Själv kör jag med Telenordia och har en egen hemside-area. Du kan alltid låna utrymme av mig om du vill (har 50 Mb som jag knappt använder).

ToXY
2002-05-15, 11:47
Mangs vetifan vad jag håller på med.. för när jag käkar nyttigt så bara whhhiiips ner i vikt!! Men har ändrat lite nu så idag käkar typ så här
frukost
2dl havregryn
5dl mjölk blå
1handhallon
1rått ägg

middag1:
bakad potatis 1-2st
keso lätt 100-150gr
1kotlett utan synliga fettet

middag2
1dl pasta
½ burk tonfisk

middag3:
massa som 1an

kvällsmat
1protec
1dl gröt!

Kalla det vad du vill
;)

AnderssoN
2002-05-15, 11:49
Men Toxy, inte ska du snåla med tonfisken. Skrapa ur en hel burk ner i tallriken nästa gång. Tonfisk kan du inte få för mkt av ;)

mangs
2002-05-15, 12:35
Toxy: Håller med Andersson. Skrapa i hela burken och gärna mer än en gång om dagen. Det du äter kallar jag deff. DU klunkar kanske lixom jag en del drinkar mellan måltiderna? Det gäller att tänja ut magsäcken. :D
Vill du få i dig fler kalorier utan att bli så mätt så är pasta bra. Även 1dl okokta havregryn i en proteindrink funkar bra.

mangs
2002-05-15, 12:38
Tänkte bara lägga upp ett mellanmålstips åt dig Toxy.
Kör ner en burk äckelpäckelfisk, f'låt Tonfisk i en djup tallrik och fyll på med lämlig mängd yoghurt i valfri smak. Försök sedan att ta en stor sked med tonfisk som är heltäckt av youghurt och stoppa in i munnen och svälj utan att tugga. Eftersmaken blir: Yoghurt smaken!!

Detta är enklaste sättet att få i sig Tonfisk på. :D :D

ToXY
2002-05-15, 12:44
mangs&gt;&gt;&gt;Kör redan den!! Så jääkla gott va!!!! Speciellt med jordgubb!! *MUMS!!*..

Andersson&gt;&gt;&gt;Hade tänkt att ta andra halvan tonfisk innanläggdax med joughourt dom dagarna ja tränar! :D

/Martin

supremo
2002-05-15, 12:49
Ett annat tips med tonfisk:

Lägg tonfisk på grovt bröd
spruta på senap,

smakar som smörgås med julskinka och senap på , tycker jag iaf ;)

mangs
2002-05-15, 12:50
Det fina med det hela är att man då kan använda sig av billig fulfisk istället för hela bitar från Abbas. Det är nästan en fördel att den är nermald. :D
Se bara till att krama ur vätskan först. :eek: :D

supremo
2002-05-15, 12:53
Måste nog testa erat tips...låter ju ju supergott! :)

AnderssoN
2002-05-15, 13:06
Haha, helt otroligt vilka recept styrketränande kan komma upp med. Jordgubbsyoghurt med tonfisk... undrar när kock-Tina gör en sån måltid i rutan?

Jag har fastnat för salladstonfisk (krossad), kramar man ur det mesta av vattnet är det väldans lättsvalt.

supremo
2002-05-15, 13:08
Ja det vore nåt i TV det ;)

Salldstonfisk?
Samma pris, eller är det skillnad mot "vanlig" ?

AnderssoN
2002-05-15, 13:26
Jorå, det är ungefär samma pris. Jag betalar 9 spänn för en burk (tror jag är Konsums flitigaste tonfiskkund där jag bor).

Käkar det med knäckebröd eller pasta.

supremo
2002-05-15, 13:45
Okej, kanske skulle testa den då.. :cool:

razores
2002-05-15, 16:42
Vill du få i dig fler kalorier utan att bli så mätt så är pasta bra

Jag tycker pasta mättar rätt bra. Iallafall pastasnäckor eller liknande. Spagetti och makaroner kan man äta mer av. Fattar inte varför? :confused:
Typ jag kan äta 120-130 gr spagetti/makaroner (okokt vikt) utan problem men inte "riktig" pasta så att säga. Vet nån varför???

AnderssoN
2002-05-15, 19:12
Nu är jag hemma, och bilden fungerar här. Bra rygg du har måste jag säga! Jag tror jag sett några gamla ryggbilder på dig från förra året, och det ser ju ut som du växt en del sedan sist. :)

Kul!

mangs
2002-05-16, 09:30
ZZZZZZZZZ ZZZZZZZZ
Efter att mer eller mindre slappat/sovit bort hela kvällen igår så blir det idag dags för ett nytt träningspass. Skall pressa bröst+axlar och triceps och hoppas på en bra intensitet på passet.
Kan tillägga att jag igår smakade lite på Diet-Pro Choklad ivatten. Måste säga att det var jävligt gott. Perfekta att ta tillsammans med en frukt som ett mellanmål.

mangs
2002-05-17, 08:07
Tjenare alla glada träningsnarkomaner idag är det fredag och jag skall avsluta veckan med att köra lår och korsrygg. MMMM

Körde igår Bänk+axlar+triceps. Detta skall jag inte göra om i fortsättningen. Speciellt inte eftersom jag för två dagar sedan körde övre rygg och biceps.
Nu sitter jag och länner mig sliten i hela överkroppen. Inte bra. :(

Det började dock bra med bänken och i första setet slängde jag upp 99 kg 7 ggr. Sedan blev passet sådär, näst intill dåligt.
Det får bli nya tag idag.

1. Bänkpress 7+5*99
2. Flyes 12+8*27 dags att öka
3. Militärpress 6+4*62 :(
4. Sned Bänkpress 6*72
5. Laterial raises 8+7*14
6. Framåt Laterial 13+11*14 dags att öka
5. Liggande tricepspress bak nacke 7+4*54 :(
6. Kick Bax 3*22 Avbröt pga smärta i axlar och armbågar.


Körde inte klart träningen pga att jag kände mig sliten. Kommer i fortsättningen köra enbart bröst och triceps på denna dagen. Det känns bättre för mig.

Kommer nästa vecka köra enl:

Mån Övre rygg + baksida axlar+ Biceps
Tis Ben + vader + mage
Ons Vila
Tors Bröst + Triceps
Fre Axlar + Korsrygg + Underarmar
Lör Vila
Sön Vila


Ev. kommer jag flytta magen och Axlarna till lördagen beroende på hur jag känner mig på Tisdag resp. Fredagen.

mangs
2002-05-21, 08:22
Hallå alla mina små kycklingungar.
Har ni saknat mig medan jag varit borta? Jaså inte! hrrrm :o

Nåja. Känner att träningen just nu flyter på riktigt bra och jag slår PBs mer eller mindre varje pass. Vet inte riktigt varför men jag har ju börjat med lite nya tillskott, vem vet,de kanske fungerar bättre än de gamla. Förutom Protein har jag numera oxå börjat med OMEHA-3. Vet dock ej om de har någonting med mina ökningar att göra eller det är värmen och det fina vädret. :cool:

Har kört några pass sedan senast. Benpasset i lördags gick mycket bra. PB i alla övningar :eek:

Körde ett kort underarmspass. Snacka om pump och träningsvärk. Körde tre olika övningar och ca tre set av varje. Gick på en 15 minuter. Detta gjorde gott för mina underarmar och jag skall köra dem lite hårdare framöver..


Igår kördes Övre rygg+ Axlar + Biceps.
Ett pass med hög intensitet och trots detta så kunde jag lägga på mer vikt i flera övningar. Inte PB i allt men dock ökningar i allt sedan föregående pass. Kände att styrkan är på väg tillbaka i biceps nu efter att ha slarvat med denna muskelgruppen på sistonde.

Stående rodd 7+6*97 PB!
Enarms Hantelrodd 8+7*64 PB!
Laterial raises 2*10*14 PB!
Framåtlutad Laterial 13+12*14
Alt. hantelcurl 2*8*24
Hammercurl 2*7*27
Konc. Curl 8+5*24

ToXY
2002-05-21, 08:29
LÅt mej bli den första som säger GRATTTIS!!!!!!!!!!!!! Va gött att det börja lossna för dej så jag inte springer ifrån i alla övningar! ;) Vadå inte saknat dej? TRO FAN VI HAR DET!..*gay varning? :D * Nej nu skall jag ner å visa gubbarna på gymmet hur man tränar armarna!! :D

/Martin :cool:

Baha
2002-05-21, 09:00
Varför kör du på "udda" vikter typ 99kg och så?

Nåja kul att läsa denna journal iaf!

mangs
2002-05-21, 09:40
TOXY: Tack, dig kan man lita på. Se till att visa dem ordentligt. :)

Peter H: Varför vara som alla andra? ;) ANledningen till att jag kör på lite udda vikter är att jag skriver ut exakt vad det väger. Stång+vikter+ viktlås. Visst hade jag kunnat skriva 100 kg istället men nu är det på 99. Spelar inte så stor roll egentligen,eller? 100 är bara en siffra och inte en magisk gräns. Skall dock lägga på ytterligare 1 kilo på varje sida inför nästa pass, 101 kg alltså. ;) :D

mangs
2002-05-22, 14:07
Inget jättespännande som hänt men jag har börjat sköta morgonpromenaderna betydligt bättre. Har gått nu tre dagar i rad i det fina vädret. Lite skillnad mot att gå ut i snö och minusgrader. Dessutom är det ljust ute nu. :cool:

Skall idag köra ben+vader och mage. Skulle kört det passet igår kväll men saknade motivation och tog det lugnt istället.
Idag skall jag dock plåga benbitarna så att de vet att de lever.

mangs
2002-05-24, 12:59
Körde igår ben och vader. Sista halbvan av passet var jag så slut och svettig att jag trodde att jag skulle svímma vilken minut som helst. Konstigt för jag körde inga supertunga övningar. Hade dock ganka hög intensitet och resultatet på de övningar jag körde var helt klart godkänt.

Började med benspark supersetat med lårcurl

Lade på 115 kg och pressade 15 reps i första set. Direkt över till Lårcurl. Halverade vikten (72,5) och pressade upp 13 reps.

Vilade någon minut och började sedan om.
Lyckades totalt pressa upp 15+15+12*115 på bensparken och 13+12+10*72,5 i lårcurlen.
Hade rejäl pump i benen och kände för att stretcha ut baksidan av låret ordentligt så det fick bli stelbenta marklyft med varsin 47 kgs hantel i näven.
Jag var relativt trött redan när jag började men med lite vilja och goo musik i högtalarna så lyckades jag med vad jag hade tänkt.
Första 13-14 reppen utan några direkta problem men sedan började det att snurra och svetten forsade ur pannan. 14 :eek: 16 :eek: 17 :mad: 18 :mad: 19 :mad: :mad: 20 :D :p Fyfan vad trött jag blev. Satte mig ner och försökte återhämta mig. Efter fem minuter var jag lika slut så jag skippade utfallen.
Körde istället på vaderna.
Ett ben i taget stående 13+18+18*67kg
Sittande vadpress 30+25+25*67

Efteråt var jag rejält trött och jag orkade knappt skaka min shaker för att få i sig sitt protein.

Är det kondisen som har blivit extremt kass, värmen som påverkar mig så extremt, den höga intensiteten på passet, eller något lurt i kroppen som gör att det kändes sådär.


Kör idag bröst och triceps för att kolla upp läget. Skall i alla fall pumpa på över 100 i bänken idag för första gången på länge. Snart är jag tillbaka här, var så säker.

ToXY
2002-05-24, 13:04
GO MANGS GO MANGS!!!....Har ditt gym oxå ingen AC??? fyfan va schwettig man blir asså!!!! :mad: bra pass ju!!!! när kommer pics??? Något kul som händer ihelgen???

/Martin

mangs
2002-05-24, 15:26
Det blir inga pics den närmsta tiden. I helgen blir det Star Wars 2 med sambon på Royal i Malmö. I övrigt blir det en del träning och ta det lugnt. Själv då?

ToXY
2002-06-11, 12:46
MAAAAAAAAAAAAAAANGSMANNNEN!!! Var È du kingen???? :D

/Martin

mangs
2002-06-11, 15:45
Hehe,
Tackar för den Toxy.
Jag är här och läser lite då och då (inte så ofta). Har helt enkelt andra saker att göra.
Kanske kan kall det brist på motivation men när det gäller träningen så går det bättre än någonsin. Har i princip gjort PB ialla övningar på sistonde och detta utan kreatin. Idag har jag börjat med kreatin och skall börja med Myoform X efter passet ikväll så då J******r skall ni få se på ökningar.

Lite resultat från förra veckan.

Bänkpress 7*102
Knäböj 20*122 sista 5 enl BS
Marklyft 9*120 ökar idag :)
Militärpress 8*62
Stående rodd 9*97
Enarms hantelrodd 9*64
Alt. hantelcurl 8*27
Hammercurl 8*28
Liggande tricepspress 8*54
Kickbax 15*24


+En ökningar i princip allt annat så just nu går det bra med träningen. Måtten tagna från skallen är:

Biceps (kall) 42.8 :eek:
Bröst 120
Midja 90
Lår 66

Vikten ligger på 95-97,5 kilo beroende på när jag väger mig på dygnet.


Ha det gott och pumpa på så återkommer jag.

ToXY
2002-06-13, 10:37
Gött att det bra för dej iaf!!!! Kämpa på bitch!!!

/Martin

mangs
2002-06-17, 10:50
Gårdagens pass.
Ben + korsrygg
Knäböj (BS) 20*130 +2*20*110 Puuuuh!
Marklyft 2*9*130

Passset tog 40 minuter trots bara 5 set. Taskig kondis? Skall börja springa senare i veckan då den enorma träningsvärken i låren har släppt. :D

JJ
2002-06-17, 11:17
Skönt pass! Körde du vanliga eller stelbenta mark?

mangs
2002-06-17, 11:42
Vanliga marklyft men med mina stela pinnar till ben så blir det nästan stelbenta. :D

Annars håller jag med dig, det var ett härligt pass. Tyvärr tycker jag inte det idag då jag skall gå ner för trappor. :o

JJ
2002-06-17, 12:02
Prova Vätternrundan innan du gnäller om stela ben ;)

mangs
2002-06-17, 12:41
:D

Träningsvärk är sköööönt. Speciellt i benen.

mangs
2002-06-18, 07:26
Igår var det ett nytt pass och det var dags att öka på när det gällde Biceps och underarmarna. Körde även lite smått på baksida axlar då detta är en grupp som jag prioriterar lite mer än de övriga just nu.

1. Laterial Raises 2*10*14
2.Framåtlutande Laterial Raises 14+15*16,25 öka vikten!
3.Alt. Hantelcurls 1*9*27 + 1*8*28
4.Hammercurls 2*9*28 jobbigt
5.Inv. Curl med stång 2*10*37
6.Underarmscurl 18+15+15*50

Kände bra pump i armarna under passet och jag har gått starkt framåt på Bicepsfronten de 5-6 senaste veckorna efter att ha slarvat rejält med dem tidigar i år. Idag skall jag bara gå en lång och skön promenad i det fina vädret och eventuellt köra lite mage om jag orkar. Har inte kört mage mer än 2 ggr den senaste månaden. :o
Nåja var igår öm i magmusklerna efter söndagens Ben och korsryggspass. :D

[ 25 Juni 2002: Inlägget har ändrats av: mangs ]

mangs
2002-06-24, 10:59
Skriver ju som sagt här bara lite då och då nuförtiden. Har kört en del pass sedan sist men tänkte bara informera er om det senaste.


Har ju fått en enorm nytändning i min träning på senaste tiden och ökar på bra i främst ben och rygg övningarna.
Körde igår ett tungt pass.

Knäböj
25* 127 första 20 utan paus
20* 112 Ingen paus mellan repsen
22* 112 Paus mellan de 5-6 sista reppen.

Stående rodd.
2*8*87 12 kilo mindre än i vanliga fall, tog det strikt.

Marklyft
2*9*132 har börjat med dragremmar här för en tid sedna vilket resulterat i att jag gått från 2*7*120 -&gt; 2*9*132 på 3-4 veckor. Schysst ökning och jag tror att ryggen håller för mer nästa vecka. Skall lägga på ytterligare 5 kilo.

Använder enbart dragisarna vid marklyft. Kör utan på övriga övningar för att inte bli för svag i greppet.

Lite värk här och där i kroppen idag men inte någonting jämfört med förra veckasn motsvarande pass.

Blir Biceps + underarmar idag.
Synes och höres!!

mangs
2002-06-25, 08:02
Trots träningsvärk både här och där igår så genomförde jag ett pass för axlar+biceps och underarmar. Det är fan otroligt att jag ökar och ökar för varje vecka i dessa övningar. Bara till att fortsätta likadant?

1. Militärpress Hantel 2*8*28 ganska lätt!
2. Laterial Raises 2*10*14 tungt!
3. Framåtlutande Laterial 16+15*16,25 lätt! ökning nästa vecka.
4. Alt Hantelcurl 9+8*28 tuungt!
5. Hammercurl 9+8*29 tuuungt!
6. Inv. Stångcurl 10+9*39
7. Underarmscurl 16+14+13*51
8. Underarmscurl bak ryggen 8+6*51 slut i händerna. :D

Det var jobbigt i de flesta övningarna och det krävdes verkligen vilja för att öka sedan förra passet. Misstänker dock att jag blir lite starkare för varje pass som jag pressar ut allt så det är värt lite blod,svett och tårar. När man tänker på det så känns det ganska sjukt att stå och curla med 28-29 kg/per hantel! :)
Har jag verkligen blivit så stark? ;)

AnderssoN
2002-06-25, 08:55
Roligt att bicce-träningen flyter på!

Det var en ganska häftig känsla när jag prövade 31-kiloshantlarna för första gången för några månader sedan. Innan hade jag imponerats av hur jäkla maffigt det såg ut när "de stora grabbarna" tränade med dem, och nu står jag där själv och kör för fullt.

Räkna med väx i armarna nu när du ökar så fint, ser fram emot uppdaterade mått senare i sommar!

MaW
2002-06-25, 13:00
Det ser bra ut med träningen du...
Ganska bra ökningar i rygg, bic och ben
Fortsätt så :)

mangs
2002-06-27, 10:28
Tackar tackar.

Körde igår ett härligt pass för vader och mage. Var två veckor sedan jag nu körde vader och därför har jag stora svårighetera tt gå idag. :D
Idag blir det vila och lite kakätning och imorgons skall jag bara klara att öka i bänken. Siktar på en sexa på 104. Allt under detta är dåligt.

Annars flyter som sagt all min träning på ganska bra för tillfället. Vet inte riktigt vad det beror på men jag kan tänka mig att det är glutaminet som jag tagit en skopa av varje morgon och kväll.

Jag äter numera ungefär så här:

07.00 Frukost Vassleprotein+glutamin med mjölk och Branflakes med Yoggi/Fil. 1 st C-vitamin. Eventuellt en macka

09.30 Mellanmål Bulle + grönsaker + mjölk

12.30 Lunch (Kyckling eller tofisk med ris eller pasta) med mjölk

14.30 1 burk Tab-Cola. :eek:

15.00 1 port Diet Pro + 1 banan + 1 äpple

17.15 Middag som lunch fast oftast med grönsaker

19.00 Träning

19.50 10 minuter innan träningen är slut Myform X+ vatten

20.00 direkt efter träning HiWhey+ Dextropur i mjölk

21.00 Eventuellt något mål med kolisar och protein

22.00 Protec+glutamin i mjölk.

Ser även till att dricka mycket vatten under dagarna.

[ 27 Juni 2002: Inlägget har ändrats av: mangs ]

JJ
2002-06-27, 10:33
Det är Tab colan. La själv åp mig 10 kg efter en sån kur :D

mangs
2002-06-27, 10:36
Ja det är frågan det men faktum är att dricker jag en sådan på eftermiddagen så brukar kvällens pass gå bättre så detta är något jag kommer att fortsätta med. Billigt kosttillskott. :D

ToXY
2002-06-27, 10:39
Härlig läsning man får direkt här!!!! Ser ju riktigtbra ut!!! Hoppas du fixar 6:an imon då!! Ta bullen innan så går det nog lätt! ;)

Inga nya bilder man kan få se???

/Martin

ToXY
2002-06-27, 10:43
Hur jäkla gött som helst!! Ahh vilken värme det var där nere asså...!!! Bara njöt å njöt... tyvärr(eller inte tyvärr)blev det rätt mkt drinkar(inte protec's)utan dom roligare! ;) Yes nu è man en liten pepparkaka!!!! :D Blir det någon semester för mangsmannen då???

mangs
2002-07-02, 09:10
Oj då, var visst en tid sedan jag uppdaterade här. Har hunnit med två pass sedan sist och de gick rätt ok båda två måste jag säga.
På fredagen körde jag Bröst och Triceps:
1 Bänkpress 6(+1) +4(+2) * 104 Var ytterst nära på en sjua själv men behövde liite hjälp. I andra setet gjorde ja fyra helt själv och två sista med lite hjälp. Kommer lägga på mer vikt denna veckan.
2. Smal Bänk 10+8* 80
3. Lutande bänk 7+6*74
4. Liggande Tricepspress 10+8*52
5. Flyes 2*12*22 Gått ner från 27 kg hanteln.
6. KickBax 2*15*22 Gått ner från 25 kg hanteln

Ett bra pass där jag sänkte vikterna i de sista övningarna och körde lite striktare istället. Bra pump efteråt och press-övningarna kändes bra. Kommer öka vikterna på samtliga övningar till denna veckans pass.

På söndagen körde jag ett snabbt och tungt pass för lår och korsrygg.

1. Knäböj 1*20*132 + 1*20*127 Puuh! :D
2. Marklyft 2*9*137! Yes, jag la på 5 kilo till och lyckades med 9 reps i båda seten.
3. Stela Marklyft 1*10*90 , Slut i korsryggen

4 Lårcurl + benspark Körde några supersets på ganska låga vikter för att köra ut det sista ur benen när ryggen tog slut.

Ökningar även detta passet!
Detta var det sista ben och rygg passet innan min semester (fredag). När jag kommer tillbaka skall jag gå ner lite i vikt och slipa på tekniken. Bl a skall jag gå djupare i böjen.

Är rätt nöjd just nu med hur träningen flytit på de två senaste månaderna och jag har redan nått de mål jag satte upp i början av året när det gäller styrkeökningarna i de flesta övningarna.

Skall efter semestern köra en lite lättare period för att sedan köra på rätt hårt igen. Jag skall då gå ner en 4-5 kilo fett är det tänkt så jag siktar inte direkt på några nya max-resultat utan jag skall försöka stå still där jag gör idag. Kommer även höja reps-antalet i vissa övningar och sänka i vissa för att få lite variation på det hela.

mangs
2002-07-02, 09:20
Kan ju även uppdatera mina kalla mått:
Längd 1.88
Vikt: 96,9
Armhåla: 124
Bröst: 121
Midja: 91 :(
Stuss: 104 :(
Lår: 67
Vad: 39 :(
Biceps: 42,7 :(
Underarm: 35,4

Vad skall man säga? Bröstet har växt på jättebra under hela våren och likaså armarna. Tyvärr så har ju även midjan och stussen växr en del. Skall slipa på det hela nu med en viktnedgång på 5 kg ca.
Siktar på dessa nya måtten när min "deff" är slut.

Längd 1.88
Vikt: 92 -5
Armhåla: 122 -2
Bröst: 118 -3
Midja: 86 -5
Stuss: 102 -2
Lår: 66 -1
Vad: 39 0
Biceps: 42 -0,7
Underarm: 35 -0,4

Går detta bra så kommer jag vara nöjd.

Munter
2002-07-02, 09:46
Bra ökniningar, tigern. 97kg på 188cm med din styrka är väl inget fett att bry sig om...blås på vaderna lite mer också, det är lätt gjort. Jag kör två sittande vadpressar per vecka (ett på benpasset och ett 3-4 dagar efteråt) och har fått upp mina i 47cm utan större besvär. Kul träning också, vader :)

mangs
2002-07-02, 10:45
He he.
Nja, lite fett skall bort i alla fall. Inte så mycket så det blir ingen stenhård deff. Skall röra lite mer på mig och hoppas att enbart det hjälper mig att få bort "överflödet".

Jo du, vaderna är min akilles-häl och jag har provat lite allt möjligt med dem men av någon anledning vägrar de att växa. SKall prova en tid att köra dubbla pass för dessa och se om det hjälper. Att få dem över 40 borde ju inte vara så svårt tycker man.
Det tråkiga i det hela är att de veckor när jag kört som hårdast och fått grymmast träningsvärk i dem mäter de mindre än i vanliga fall.

Nåja, det löser väl sig med tiden får man hoppas.

Forest
2002-07-02, 11:09
Tjäna Mangs, tack för förslagen till mål i min dagbok, jag skall försöka kontra här.

Du har kommit en bra bit i styrka och träning så jag antar att ökningarna kanske inte blir så snabba framöver. Försök sätta mål på ett års sikt som är rimliga. Revidera hellre efter 6 månader om de behöver höjas. Du verkar gilla högrepsträningen så lägg målen där också. Lite förslag:

Bänk: 10 X 110 (du är stor nog)
Hantelcurl: 10 X 31
Knäböj: 20 X 150 (grymt)
Mark: 10 X 150

Uppnå följande eller bättre mått samtidigt:
max 94 kg ELLER max 85 cm midja
min 43 cm biceps
min 41 cm vad
min 120 cm bröst

Sätt även något kondismål om du känner att inspirationen sinar där.

Lägg vadträningen först i dina benpass.

mangs
2002-07-02, 12:33
Tack Forest.
Ja målen ser kanske inte helt omöjliga ut för mig att uppnå. Bänken kan bli svår där jag dels skall öka med 4 reps och 6 kg.
Men det är klart, ingenting är omöjligt.
På ett år kör jag ca 40 pass Bänkpress.
Pådessa 40 passen kanske 10 körs under deff eller liknande och då kanske man inte skall räkna med att man kan öka så mycket.
Alltså ger detta mig 30 pass på att göra dessa ökningarna. Låt säga att jag ökar två kilo i taget när jag nått önskat reps- antal. För närvarande 7 reps.
Då skall jag behöva öka vikten 3 ggr för att nå 110 kg. När jag ökar med 2 kg brukar jag tappa 2-3 reps. Lyckas jag med att höja en rep vid varje tillfälle skulle detta ta
4 5 6 7 106
4 5 6 7 108
4 5 6 7 110
8 9 10 110

15 tillfällen.

Alltså behöver jag "bara" öka med ett reps varannan gång jag kör bänk. Detta skall nog låta sig göras. Du har gett mig en utmaning.

Marklyftet kommer jag sätta högre då jag ökar fort där och har mer att ge. Knäböjen kan nog bli lite gifig med tanke på att jag nu skall gå djupare och därmed sänka vikterna.
Kul att se hur det går i alla fall.

Ha det!

mangs
2002-07-03, 08:12
Hej på er alla.
Igår kördes Axlar+ Biceps+ Underarmar.
Comeback för två övningar som jag av någon anledning inte kört på ett antal veckor.
Militärpress och curl m. stång. Dessa två övningar gick helt ok men iövrift var det bara godkänt. Har nu bara ett pass kvar innan semestern. Skall vara borta i en 10 dagar ungefär och vet inte riktigt ifall jag har möjlighet att träna när jag är borta men vi får se hur det blir med det. Kan ju vara rätt bra och vila några dagar oxå.

1. Militärpress 8+6*63,5
2. Hantelpress 7+6*29,5
3. Framåtlutande laterial raises 2*15*17,75
4. Curl m stång 8+8+6*52
5. Hammercurl 6*27 Vetefan vad jag höll på med :(
6. Curl m inv grepp 12+11*37
7. Underarmscurl 2*15*52

mangs
2002-07-04, 09:41
Dagen innan semester. Skall avsluta min tunga träningsperiod idag med ett Bröst och Triceps pass.
Har under sena våren och början av sommaren ätit rätt ok och tränat styrka 4 dagar i veckan nästan varje vecka. Av någon anledning så har det hått riktigt riktigt bra i vissa övningar och jag har gjort en hel del ökningar. Jag har redan nått mina styrkemål i de flesta övningarna som jag har satt upp för året vilket gör att allting som jag ökar utöver detta är bara bonus.


Det som jag inte är nöjd med är att jag numera väger någonstans mellan 96-98 och det är tyvärr inte bara muskler jag gått upp. Min kondis som tidigare har varit mitt adelsmärke är nu sämre än hos de flesta.

Därför skall jag slå två flugor i en smäll och äta lite mindre samt motionera mera resterande del av sommaren. Styrketräningen skall jag fortsätta med efter ett litet uppehåll över sommaren (1-2 veckor). Skall inte köra til lfailure så som jag gjort under det senaste halvåret utan jag skall köra lite fler set.
Hoppas behålla min styrka och samtidigt gå ner en 4-5 kg och sedan skall jag köra hårt där igen.

Kommer dock inte riskera allt vad jag har byggt upp styrkemässigt med en stenhård diet utan jag kommer fortsätta äta, bra mat naturligtvis.

Önskar er alla en trevlig och glad sommar och lycka till med er träning! :D

mangs
2002-07-29, 07:57
Jaha.
Då är man tillbaka på Kolozzeum efter 3 veckors semster.

Först två veckor uppe i Norrland utan någon träning och sedan en vecka på hemmaplan med lite lätt träning för att komma igång igen. Maten har inte skötts direkt exemplariskt vilket gjort att jag tappat muskler och ökat i fett men det hade jag tänkt rätta till inom den närmaste tiden.

/Mangs

AnderssoN
2002-07-29, 13:21
Välkommen tillbaka, hoppas att semestern var bra!

Själv är jag är i full gång med att förbereda mig inför höstens bänkmaxning och andra delmål jag satt upp.

Men värmen är inget vidare, det kunde gott vara några grader svalare faktiskt...

Abel
2002-07-29, 14:22
Välommen tillbax, hoppas semestern vart underbar! Hoppas du komemr träna hårt och äta rejält nu :D

Ha d!

ToXY
2002-08-30, 11:43
Ovart fan har du tagit vägen då? yes nu è det 110% som gäller!!! Mitt mål è 80kg till sommaren & bf% på 7-8!! Hur går det för dej? Yes fan KOS var så jävla kul!!! Åk dit!!:cheers:

/Martin

Bobbokrull
2018-12-04, 05:39
Förlängde du din semester?? Det börjar vara några dagar sedan du uppdaterade nu!*flex*