handdator

Visa fullständig version : Få bort underhudsfett?


Alexlindgren
2005-04-07, 20:30
Tjena!
Jo det är så att jag såklart vill få fram rutorna till sommarn ;)

Fakta om mig:
Ålder: 15 till sommarn
Vikt: 62 kg
Längd: 171cm
Tränar: Fotboll, tennis, springer lite själv har börjat mer på sistonde, + börjar köra styrka hemma.

Om jag "drar ner" huden på magen lite, så ser man dom 4 översta rutorna, med dom där nere känner man bara.. Kan jag få lite tips på hur jag ska få bort det överflödiga underhudsfettet? När ska man jogga? Hur långt?

Jag kan skriva hur jag äter:
Frukost: Gröt + banan, macka, oboy
Lunch: Skollunchen som består av ris + nånting :) och sallad
Mellanmål: Gröt + banan
Middag: Kött eller fisk + potatis lr ris

Hur ska jag räkna ut vad/hur mycket jag ska äta? jag vill inte äta så mycket att jag inte orkar med saker, men jag vill få bort underhudsfettet.

PS. Jag är inte tjock och inte spinkig, är ganska stark faktiskt.

Tack för alla svar och om ni behöver nått mer info om mig så skriv det bara :)

abjorn
2005-04-07, 20:33
Det finns miljarder trådar om detta.

Alexlindgren
2005-04-07, 20:35
Det finns miljarder trådar om detta.

Oj sorry:(
Men ville ha lite specifierad hjälp faktiskt :P
ber om ursäkt

Patrik N
2005-04-07, 20:37
Deffa/banta inte människa när du bara är 14! Väx klart och lägg på dig muskler och hull innan du börjar med sådant.

Alexlindgren
2005-04-07, 20:38
Deffa/banta inte människa när du bara är 14! Väx klart och lägg på dig muskler och hull innan du börjar med sådant.

Men jag vill inte banta!
jag undrar bara om det räcker att äta rätt + att springa och träna räcker för att få fram rutorna?

Patrik N
2005-04-07, 21:28
För att få fram rutorna måste du bränna fett > ligga på kaloriunderskott = deffa/dieta/banta kalla det vad du vill.

JAM
2005-04-08, 01:09
Men jag vill inte banta!
Men det måste du för att få fram de stackars rutorna. Hoppa över det - träna tungt och ät mycket hela sommaren och njut av tonårshormonerna (gärna i fler bemärkeler än bara träningen...).

Det är inte heller helt otroligt att dina rutor inte syns eftersom dina magmuskler är för små. Alltså behöver du träna upp dem.

King Grub
2005-04-08, 06:12
Eller att det är normalt pubertetshull som försvinner av sig självt.

Johan_P
2005-04-08, 22:12
Eller att det är normalt pubertetshull som försvinner av sig självt.

Detta är lite knäppt tycker man. Hur mycket procent utgörs det eventuella pubertetshullet som vi ungdomar kan ha, och när försvinner det ungefär?

hassezilla
2005-04-08, 22:32
Detta är lite knäppt tycker man. Hur mycket procent utgörs det eventuella pubertetshullet som vi ungdomar kan ha, och när försvinner det ungefär?

Ja, när går man ur puberteten? Sikta in dig på 18-års dagen och en rippad kropp.. :naughty: