handdator

Visa fullständig version : Infektion


dalavita
2005-04-07, 17:03
Tjena.

Nu är det så att jag har en infektion i underarmarna som sen skärmas av till handlederna och det gör så JÄVLA ont i handlederna när jag reppat och sen släpper vikten och spänningen försvinner. Doktorn sa att det var ledbandsinfektion och att jag skulle vila. Innan jag vilade när det var som värst så kunde jag inte torka arslet utan att få ont i handlederna. Vilade i ungefär 4 - 6 månader och tog tabletter mot infektionen men sen orkade jag inte vila mer och ville träna. I början gick det bra. Kände väldigt lite smärta men nu på de här senaste tre dagarna har det börjat göra lika ont som när det var som värst förut. Kunde inte ens sätta på 10kgsvikter på stången utan att mina handleder sved...

Kan det vara p.ga att jag börjat med boxning och slår på säcken?
Finns det bra sätt att göra så infektionen försvinner?
(snälla säg inte vila då jag vilat länge och vill träna nu :D )

Och vad kan hända om man skiter i smärtan och fortsätter för ska jag vila så gör jag det efter jag lagt på mig lite massa.

Tack för svar.

King Grub
2005-04-07, 17:06
Och vad kan hända om man skiter i smärtan och fortsätter för ska jag vila så gör jag det efter jag lagt på mig lite massa.

Det kan bli kroniskt. Har du blivit ordinerad vila av läkare och struntar i det är du rent ut sagt dum.

obesogen
2005-04-07, 17:09
Det kan bli kroniskt. Har du blivit ordinerad vila av läkare och struntar i det är du rent ut sagt dum.

Håller helt med grub. Bara lite nyfiken på vad läkaren sa att infektionen satt, alltså vilka ledband?

dalavita
2005-04-07, 19:42
Ledbandsinfektion i underarmen och smärtan skärmar sig till handlederna.

Bicepscurl med rak skivstång och allt där jag håller handflatorna upp mot himlen och sätter press gör ont ungefär...

Vet att det är dumt att skita i vad läkarn säger men jag vilade utan att röra handlederna i ungefär ett halvår innan jag lessnade.
Vissa älskar att träna :)

abjorn
2005-04-07, 19:54
Kan man ha tendinos i handleden?

Sve
2005-04-07, 21:26
Kan man ha tendinos i handleden?

ten-dinos?
håll dinoträningen utanför det här tack

Fatalist
2005-04-09, 20:17
Intressant, jag har för nuvarande extrema problem med underarmarna och ska därför sluta träna allt som gör ont.. Är säkert något liknande symtom!

Känns från insidan av handleden hela vägen upp mot armbåden, ska ta en bild om jag får tag på en kamera

dalavita
2005-04-10, 12:15
Svider det?
Det gör mest ont när man släpper vikten och trycket försvinner.

King Grub
2005-04-10, 12:17
Ledbandsinfektion i underarmen och smärtan skärmar sig till handlederna.

Är du säker på att det inte var ledbandsinflammation läkaren sade att det var?

obesogen
2005-04-10, 19:55
Låter som din gamla skada inte har läkt, det var inte smart att ignorera och köra på, jag vet att det är svårt att hålla sig ifrån träningen, har gjort samma misstag själv.
Men om du har ont runt handleden så kan det vara så att dina inflammerade senfästen gör att det blir trångt i retinakel och carpaltunneln och det är smärtsamt. Jag tycker du ska kolla upp det igen och sen lyssna på läkarens ordinationer, om du ändå vill träna finns det ju massor med övningar du kan göra utan att involvera underarmarna, och om det inte är några problem med insintric musklerna kan du ju köra med extensorerna om du nu absolut inte kan ignorera biceps/triceps träningen men då gäller det att du är försiktig och använder en dragapparat eller dylikt så du helt kan koppla ut flexorerna

dalavita
2005-04-10, 21:39
Ja King Grub, det var inflammation och ja obesogen, ska träna saker där man inte behöver använda underarmarna, kondis med mera och får sen hoppas på det bästa.