handdator

Visa fullständig version : tips på gaddningar??


Jesper
2005-04-07, 13:44
ska tatuera mej om en månad men har inte riktigt bestämt mig för vad jag vill ha.. funderar på något tribal mönster som går från axeln ner på bröstet fast det är svårt att hitta schyssta mönster.
gärna tips på hemsidor med bilder osv=)

måste säga att jag gillar egelstigs tatto på högra armen SKARPT..något i den stilen kanske=)

runt 3000 kronors klassen blir det vilket man får en ganska stor för på det stället. nemesis i LKPG.

alle
2005-04-07, 13:45
Snälla, inte en tribal, kinesiska tecken osv.

Jesper
2005-04-07, 13:49
Snälla, inte en tribal, kinesiska tecken osv.

Har inte bestämt mig för något. men jag tycker en del tribals är snygga så varför skulle jag inte göra en sån om jag hittar en fin.

quiaz
2005-04-07, 13:55
Snälla ingen text på armen bara..!


http://www.bmezine.com/ :thumbup:

Jesper
2005-04-07, 13:56
Snälla ingen text på armen bara..!


http://www.bmezine.com/ :thumbup:

tack för länken viktor vad snäll du är=)

quiaz
2005-04-07, 14:11
http://www.tattoofinder.com/

Metal_boy_
2005-04-07, 14:20
Har inte bestämt mig för något. men jag tycker en del tribals är snygga så varför skulle jag inte göra en sån om jag hittar en fin.

Gör det om du tycker e snyggt. Är ju snyggare än en text på överarmen. Förstör utseende, symetrin totalt.

dantheman
2005-04-07, 14:21
Har inte bestämt mig för något. men jag tycker en del tribals är snygga så varför skulle jag inte göra en sån om jag hittar en fin.

Den största risken med att skaffa en tatuering är nog att du en dag vaknar upp och inte tycker om den. Just tribals känns väldigt mycket volvoraggare eller fjortis och för de flesta går den åldern (eller state of mind) över och tatueringen känns kanske lite barnslig.

Jesper
2005-04-07, 14:31
Den största risken med att skaffa en tatuering är nog att du en dag vaknar upp och inte tycker om den. Just tribals känns väldigt mycket volvoraggare eller fjortis och för de flesta går den åldern (eller state of mind) över och tatueringen känns kanske lite barnslig.

Jo klart men just nu och säkert en lång tid framöver så tycker jag det är väldigt snyggt med tatueringar och man lever ju bara en gång så inte tänker jag skippa det bara för att jag kanske ångrar den när jag är 65 och skrynklig.
Och som sagt så vet jag inte vad jag vill göra riktigt. Det viktigaste är ju att det är en tatuering som jag gör för att JAG gillar den oavsett om det är en tribal eller något annat motiv.

jesse
2005-04-07, 14:34
Kör med sånna där vattenlösliga istället dom kan man ju tvätta bort sen.

tror dom säljer sånna här
http://www.100.nu/leksaker.htm

Gabber
2005-04-07, 14:36
Jo klart men just nu och säkert en lång tid framöver så tycker jag det är väldigt snyggt med tatueringar och man lever ju bara en gång så inte tänker jag skippa det bara för att jag kanske ångrar den när jag är 65 och skrynklig.
Och som sagt så vet jag inte vad jag vill göra riktigt. Det viktigaste är ju att det är en tatuering som jag gör för att JAG gillar den oavsett om det är en tribal eller något annat motiv.

jag är i samma sits, funderar på att göra nåt men vet inte om det är smart, men som du säger så lever man bara en gång och jag skiter blankt i vad andra tycker om min tatuering. kanske vill tatuera ett ollon i pannan. får ju leva med det.

www.mastersofhardcore.com logotypen till MOH festerna ska jag få på ryggen är det tänkt, men jag ska först kolla om snubben kan rita den som jag vill på min rygg innan. om jag inte är helnöjd med hans ritning avbryter jag.

Jesper
2005-04-07, 14:45
jag är i samma sits, funderar på att göra nåt men vet inte om det är smart, men som du säger så lever man bara en gång och jag skiter blankt i vad andra tycker om min tatuering. kanske vill tatuera ett ollon i pannan. får ju leva med det.

exakt. kanske ångrar tatueringen om 40 år, eller inte? svårt att säga men i vilket fall så lär man ju kunna leva med den även om man inte tycker den är lika snygg då.


www.mastersofhardcore.com logotypen till MOH festerna ska jag få på ryggen är det tänkt, men jag ska först kolla om snubben kan rita den som jag vill på min rygg innan. om jag inte är helnöjd med hans ritning avbryter jag.

den blir nog grym :thumbup: Aaa det är ju viktigt att man verkligen är nöjd man vill ju inte ha någon halvdann.

Thony
2005-04-07, 15:05
Snälla, inte en tribal, kinesiska tecken osv.


men ett matrecept som du är ok ?

alle
2005-04-07, 15:30
men ett matrecept som du är ok ?

Grejen är att man inte bara ska tatuera sig för att det är snyggt eller inne, kan garentera dig att 90% av alla som gjort tribals kommer ångra sig just pga av att de är ute om 10 år igen.

Då är det bättre att ta något mer personligt och originellt som man vekrligen tänker igenom.

Yankeee
2005-04-07, 15:33
Då är det bättre att ta något mer personligt och originellt som man vekrligen tänker igenom.

Som ett filmcitat?

dormin
2005-04-07, 15:36
Vafan ska man tatuera sig för om man inte vet vad man ska tatuera, först av allt bör man väll komma på ett motiv som man tycker om och sen steg två tänka på att tatuera det. Omvänd ordning känns lite som att "jag-är-en-mes-men-vill-verka-tuff-så-jag-tatuerar-mig-vad-det-än-är-för-tatuering-är-da-shit".

Sen att det postas "ge mig tips på tatuering-trådar" varje dag är ju också en kul grej!

*screwy*

alle
2005-04-07, 15:37
Som ett filmcitat?
Jag har ett enormt filmintresse och pulp fiction är en av mina favoritfilmer, så varför inte?

Det jag vill komma till är att man inte ska göra likadana tatueringar som alla andra, sen vad som är snyggt är ju upp till var och en.

Yankeee
2005-04-07, 15:48
Jag har ett enormt filmintresse och pulp fiction är en av mina favoritfilmer, så varför inte?

Det jag vill komma till är att man inte ska göra likadana tatueringar som alla andra, sen vad som är snyggt är ju upp till var och en.

För att du som alla andra med största sannolikhet kommer att ångra dig om 10 år. Du är ju precis lika naiv som de som tatuerar tribals och annat skit.

Men om det man tycker är snyggt är det som alla andra har då?

abjorn
2005-04-07, 15:54
Fråga inte andra vad du ska tattuera. Tattuera det du själv vill. Jag gillar musik, så mina tattueringar ligger åt det hållet.

fan... är det ett eller två t:n i tattuera? Jag kan fan inte stava ;)

alle
2005-04-07, 15:55
För att du som alla andra med största sannolikhet kommer att ångra dig om 10 år. Du är ju precis lika naiv som de som tatuerar tribals och annat skit.

Men om det man tycker är snyggt är det som alla andra har då?
Jag läste en undersökning på www.bmezine.com för ganska länge sedan, de främsta anledningarna till att folk ångrade sig var att antingen avr tatueringen dåligt gjord eller hade man ett vanligt motiv, t.ex. fjärilar och indianfjädrar.

Jo men man ska inte göra en tatuering bara för att den är snygg.

Kalleh
2005-04-07, 15:56
Grejen är att man inte bara ska tatuera sig för att det är snyggt eller inne, kan garentera dig att 90% av alla som gjort tribals kommer ångra sig just pga av att de är ute om 10 år igen.

Då är det bättre att ta något mer personligt och originellt som man vekrligen tänker igenom.

Det pratas om att det är fjortisstämpel på tribal tatueringar och att de kommer vara ute om 10 år. Det resonemanget överhuvudtaget är ju egentligen inte speciellt mycket mognare än så. Ska detta rinna ut i att ett gäng snubbar disskuterar vilka tatueringar som är äkta eller?

Sen kan jag upplysa dig om att när jag var en s.k. fjortis var Pulp Fiction den ballaste filmen alla visste och den där versen var det lag på att kunna utantill... *rolleyes*

Jesper
2005-04-07, 15:58
Vafan ska man tatuera sig för om man inte vet vad man ska tatuera, först av allt bör man väll komma på ett motiv som man tycker om och sen steg två tänka på att tatuera det. Omvänd ordning känns lite som att "jag-är-en-mes-men-vill-verka-tuff-så-jag-tatuerar-mig-vad-det-än-är-för-tatuering-är-da-shit".

Sen att det postas "ge mig tips på tatuering-trådar" varje dag är ju också en kul grej!

*screwy*

Jag har ett par stycken som jag är intresserad av och jag bokade tid för att slippa vänta ett halvår när jag bestämt mig. Inte fan tatuerar jag mig för att va tuff. Var och varannan person är ju tatuerad nu för tiden tillochmed moster agda så värsta tuffhetsfaktorn är det väl inte?

dormin
2005-04-07, 16:02
Jag har ett par stycken som jag är intresserad av och jag bokade tid för att slippa vänta ett halvår när jag bestämt mig. Inte fan tatuerar jag mig för att va tuff. Var och varannan person är ju tatuerad nu för tiden tillochmed moster agda så värsta tuffhetsfaktorn är det väl inte?

Säger du det så, min teori står fortfarande fast. *rolleyes*

Jesper
2005-04-07, 16:08
Säger du det så, min teori står fortfarande fast. *rolleyes*

okok. nae men du har rätt. jag gör en tatuering för att jag ska se hård ut när jag går på beachen och spänner mina 37or i sommar :em: ..eller inte. men du får tro vad du vill. ;)

alle
2005-04-07, 16:08
Det pratas om att det är fjortisstämpel på tribal tatueringar och att de kommer vara ute om 10 år. Det resonemanget överhuvudtaget är ju egentligen inte speciellt mycket mognare än så. Ska detta rinna ut i att ett gäng snubbar disskuterar vilka tatueringar som är äkta eller?

Sen kan jag upplysa dig om att när jag var en s.k. fjortis var Pulp Fiction den ballaste filmen alla visste och den där versen var det lag på att kunna utantill... *rolleyes*
Det finns miljontals olika motiv man kan ha som tatuering, trots det går 90% o gör tribals eller kinesiska tecken, tror knappast att alla dessa tycker att tribals är det som är snyggast och mest passande för dom, man är bara rädd för att göra nått annorlunda, som sticker ut.

skaparn
2005-04-07, 16:09
Jesper, du går fel väg.

Det ska inte vara
"Jag ska tatuera mig om en månad, vad vill jag ha?"

utan
"Jag vill ha det motivet, var, vart och när ska jag tatuera det?"

Den första vägen är ett säkert sätt att ångra sig i efterhand.

/s - ägare av en tatuering som tillkom genom metod 2

Niclaaas
2005-04-07, 16:10
Vafan ska man tatuera sig för om man inte vet vad man ska tatuera, först av allt bör man väll komma på ett motiv som man tycker om och sen steg två tänka på att tatuera det. Omvänd ordning känns lite som att "jag-är-en-mes-men-vill-verka-tuff-så-jag-tatuerar-mig-vad-det-än-är-för-tatuering-är-da-shit".

Sen att det postas "ge mig tips på tatuering-trådar" varje dag är ju också en kul grej!

*screwy*

:thumbup:

det jag gjorde var att gå runt till några tatueringstudior, bestämde mig för en och började plöja igenom deras pärmar, tidningar m.m. jag visste ungefär vad jag var ute efter och efter ganska lång tid hittade jag en som var perfekt att utgå ifrån i en tidning. den ritade jag om själv så den blev så som jag ville ha den. la ner massor av timmar på detta. efter det dröjde det nog ungefär 6 månader, och då jag fortfarande ville göra den då så gjorde jag den. har iaf inte tröttnat ett dugg efter ca 2 1/2 år, vet inte hur det är om 10, 20, 30 osv men... :)

de fick tillåtelse att fota den men inte att ge någon annan kopia på den eller att göra den på någon annan så den är personlig också. det tycker iaf jag var en ganska bra rutin

dormin
2005-04-07, 16:18
Jag har ett par stycken som jag är intresserad av och jag bokade tid för att slippa vänta ett halvår när jag bestämt mig. Inte fan tatuerar jag mig för att va tuff. Var och varannan person är ju tatuerad nu för tiden tillochmed moster agda så värsta tuffhetsfaktorn är det väl inte?

Om du nu skulle få vänta ett halvår så kanske det bara är bra, står du fortfarande fast vid samma motiv då så är ju chansen större att du kommer att vara nöjd även efter några år. Spelar ju ingen större roll om du får vänta en längre tid, du ska ju ändå ha tatueringen resten av livet sen, som för hoppningvis blir långt...?

Kalleh
2005-04-07, 16:19
Det finns miljontals olika motiv man kan ha som tatuering, trots det går 90% o gör tribals eller kinesiska tecken, tror knappast att alla dessa tycker att tribals är det som är snyggast och mest passande för dom, man är bara rädd för att göra nått annorlunda, som sticker ut.


Alla kanske inte VILL ha något som sticker ut... Med tanke på alla svenskar som tatuerar sig måste jag nog säga att det inte är speciellt originellt överhuvudtaget att tatuera sig. Sen kanske du ska vara glad över att så många väljer tribal motiv, hade det inte varit jobbigt med hundratusentals svenska attention whores...?

skaparn
2005-04-07, 16:30
Vafan ska man tatuera sig för om man inte vet vad man ska tatuera, först av allt bör man väll komma på ett motiv som man tycker om och sen steg två tänka på att tatuera det. Omvänd ordning känns lite som att "jag-är-en-mes-men-vill-verka-tuff-så-jag-tatuerar-mig-vad-det-än-är-för-tatuering-är-da-shit".

Sen att det postas "ge mig tips på tatuering-trådar" varje dag är ju också en kul grej!

*screwy*

Fanken, jag repeterade i stort sett vad du skrev. Ska lära mig att läsa igenom HELA tråden innan jag svarar.

Jag håller med förresten, kanske inte så konstigt.

alle
2005-04-07, 16:31
Alla kanske inte VILL ha något som sticker ut... Med tanke på alla svenskar som tatuerar sig måste jag nog säga att det inte är speciellt originellt överhuvudtaget att tatuera sig. Sen kanske du ska vara glad över att så många väljer tribal motiv, hade det inte varit jobbigt med hundratusentals svenska attention whores...?

De flesta som skaffar tribaler motiverar ju det med att det är snyggt. Men när man haft en tatuering i 2-3 veckor är det inte riktigt lika kul att kolla på den själv längre, jag menar den är ju ändå där dygnet runt, vid det här laget har man antingen tatueringen för att synas eller för att den symboliserar något, eller både och. Så jag antar att de flesta som gör tribaler även vill ha något att kunna "sticka ut" med på stranden, även om tribaler nuförtiden mest gör att du blir en i gänget.

Flaggan
2005-04-07, 18:00
Jag har tänkt ut riktigt länge på vad jag skall spara till. Så ett tips är att tatuera något som du själv är eller något som har med din släkt histora att göra. Tack vare att jag har haft en sådan äventyrslysten farfar så har jag många saker som man kan tatuera sig som man VET att man inte kommer att ångra sig.

Släktforska lite, kanske får fram balla förföräldrar som har mycket att visa.
Eller nån nära som har dött. Som sagt finns många saker man kan tatuera som man vet att man inte kommer att ångra.

Jense
2005-04-07, 19:24
klaga nu förfan inte på varandras taggar. alla är högst personliga på ett eller annat sätt.

gör den gaddningen du tycker är snyggast. lev i nuet eller vad man brukar säga.

Jet
2005-04-07, 21:30
Tänk igenom noga vad du ska göra, det är väl ingen panik?

Ska själv snart göra tribals över halva överkroppen, haha... Det har ett symbolvärde för mig med detta mönstret, jag gör det inte för att "vara snygg för andra"

Jense
2005-04-07, 21:33
Tänk igenom noga vad du ska göra, det är väl ingen panik?

Ska själv snart göra tribals över halva överkroppen, haha... Det har ett symbolvärde för mig med detta mönstret, jag gör det inte för att "vara snygg för andra"


du gör det för att se lite hård ut när du går runt med dansk!! erkänn!

Jet
2005-04-07, 21:57
du gör det för att se lite hård ut när du går runt med dansk!! erkänn!

Support The Red & Gold :thumbup:

victor_n
2005-04-07, 22:41
gör en bild serie där den visar ett korekt utfört marklyft *slap*

neh men hade svårt å välja så jag valde en liten sak som första:P

Snubben
2005-04-08, 06:03
Annars om du inte finner en fin tattuering kan du köra på scarification eller brandning... Lite mer smärta men ack så snyggt.

Markus H
2005-04-08, 06:21
De flesta som skaffar tribaler motiverar ju det med att det är snyggt. Men när man haft en tatuering i 2-3 veckor är det inte riktigt lika kul att kolla på den själv längre, jag menar den är ju ändå där dygnet runt, vid det här laget har man antingen tatueringen för att synas eller för att den symboliserar något, eller både och. Så jag antar att de flesta som gör tribaler även vill ha något att kunna "sticka ut" med på stranden, även om tribaler nuförtiden mest gör att du blir en i gänget.


Vilket skitsnack, Jag har tre gaddningar och jag kan vist se mig själv i spegeln och tycka att den som jag gorde för fyra år sedan är snygg, jävligt bra gjord och ballt motiv (enligt mig), så att man slutar tycka om sin egen taturéring efter 2-3 veckor tycker jag låter konstigt...(kan hända att man valt "fel" motiv om så är fallet!!)

Jag har INTE tribaler eller kinestecken utan de två jag har på axlarna har jag och tattueraren kommt fram till med hjälp av bilder om jag visat honom och en massa omritningar, och de är BARA mina och sitter inte på ngn annan.!!
Den tredje som jag har på benet är kanske inte lika orginell men färgen på den är inte så vanlig...

Herkulez
2005-04-08, 06:40
kul med dom som säger att tribaler är ute, tatuerar ni in bara det som är mode för stunden eller?

AngelLove
2005-04-08, 07:00
Varför kan man inte tycka att en tribal är skitsnyggt ?? På samma sätt som att du gillar ditt filmcitat...

Har redan två tatueringar, en på vardera axel och de är symboler för olika faser i mitt liv. Båda två är jag lika nöjd med idag som när jag gjorde dem (för 1½ och ~6½ år sedan). Den ena är dessutom ett eget motiv så den är dessutom högst personlig.

Har ända sedan första gaddningen velat ha en tribal på övre ryggen som går från axel till axel, men har hitintills inte gjort den för jag är rädd för att det kommer göra FÖR ont (ena kändes inte alls, andra gjorde satans ont). Men har fått ett pris på vad den kommer kosta och har gått det senaste halvåret och funderat vilket innebär att jag förmodligen kommer göra den inom kort ;)

Men som sagt, bara för att din personliga åsikt är att tribaler inte är fint, så finns det faktiskt personer som anser tvärtom...

J.Saarela
2005-04-08, 07:12
Snälla, inte en tribal, kinesiska tecken osv.


Varför inte???? Ska man i stället skriva sitt namn på bröstet *whatever* Bra så man inte glömmer vad man heter *screwy*

Überbiffen
2005-04-08, 07:22
"snel klad jesper"

Har en liten fjuttig tattuering som gjordes vid 18års ålder, GIRLIEMAN och sitter på vänster axel.

Markus H
2005-04-08, 07:40
Jag tycker att tribaler är snygt och vissa av den är riktigt häftiga. Jag har flames på mitt ben (blå-svarta) och det kan man jhu nästan räkna som en tribal. Men lite mer klassiska tribaler vet jag inte om jag skulle vilja ha , då jag inte har sett något i en tribal som speglar min personlighet och mina intressen.

Jesper
2005-04-08, 08:14
"snel klad jesper"

Har en liten fjuttig tattuering som gjordes vid 18års ålder, GIRLIEMAN och sitter på vänster axel.

snel klad jesper har en nice tattuering som han gjorde vid 20års ålder som uberbiffen är fett med avis på.

varför måste man fundera i 10 år på vad man ska ha för tatuering? jag kan mycket väl hitta någon som känns rätt på den här tiden. Gör jag inte det så tar jag väl en senare tid. Jag ska tatuera mig för att det är snyggt. Djupare än så är det inte för mig.

Jesper
2005-04-08, 08:17
Jag tycker att tribaler är snygt och vissa av den är riktigt häftiga. Jag har flames på mitt ben (blå-svarta) och det kan man jhu nästan räkna som en tribal. Men lite mer klassiska tribaler vet jag inte om jag skulle vilja ha , då jag inte har sett något i en tribal som speglar min personlighet och mina intressen.

Flames är grymt snyggt har funderat på det. Snyggast på underarmen men det är för svårt att dölja så kanske på överarmen.

Thony
2005-04-08, 08:27
Jag funderar på att göra en kaffe kopp runt armen (hela) så skall det koka upp bubbler :hbang:

Überbiffen
2005-04-08, 08:49
snel klad jesper har en nice tattuering som han gjorde vid 20års ålder som uberbiffen är fett med avis på.
Va?

Thony
2005-04-08, 08:49
Va?


ja min kaffe kopp

Herkulez
2005-04-08, 08:50
haha du är så sjuk thony, måste vara du på avataren.

Überbiffen
2005-04-08, 08:50
ja min kaffe kopp
Va?

Jesper
2005-04-08, 08:51
Va?

aaa. är 20 f.ö.

Überbiffen
2005-04-08, 08:51
aaa. är 20 f.ö.
Vad yrar du om?

Jesper
2005-04-08, 08:52
Vad yrar du om?

exakt. nae vet inte. trött.

Überbiffen
2005-04-08, 08:54
exakt. nae vet inte. trött.
Sov lite. :thumbup:

Jesper
2005-04-08, 08:56
Sov lite. :thumbup:

bra ide. :thumbup: :sleep:

Markus H
2005-04-08, 09:31
Flames är grymt snyggt har funderat på det. Snyggast på underarmen men det är för svårt att dölja så kanske på överarmen.


Hadde tänkt ha mina på underarmen, men jag var nog inte riktigt så tuff, så jag ångrade mig fem minuter innan jag satte mig i stolen.

Jesper
2005-04-08, 09:33
Hadde tänkt ha mina på underarmen, men jag var nog inte riktigt så tuff, så jag ångrade mig fem minuter innan jag satte mig i stolen.

Mjo det är jag nog för feg för också. fast mest för att det inte går att dölja så bra och det vill jag kunna göra. Men flames på överarmen kanske kan va något.

mini_Arnold
2005-04-08, 09:33
Funderar fortvarande på att sätta "ARNOLD" på nån axel
gärna innan jag åker in i "vita huset" ;)

Jesper
2005-04-08, 09:35
Funderar fortvarande på att sätta "ARNOLD" på nån axel
gärna innan jag åker in i "vita huset" ;)

varför inte. han verkar ju va en stor del av ditt liv iaf=)

Thony
2005-04-08, 09:38
Hade ja varit dej hade jag tatuerat in GAME OVER på ögon locken, det hade varit fett

Janolov
2005-04-08, 09:48
om man har barn tycker jag att man kan tatuera in deras namn på ett snyggt sätt...tror knappast man ångrar det om det inte blir fult förstås...

själv tänkte jag länge göra en Arsenal-kanon på armen,,,var säker länge, men idag är jag glad att jag aldrig fick tummen ur arslet och gick o gjorde den...Arsenal i all ära, men en tatuering...nej!

har funderat på tatueringar senare, men hittar inget som passar mig som inte alla andra har...då känns det jävligt dumt att göra något bara för att det ska va en tatuering...

abjorn
2005-04-08, 09:51
Allt detta prat om tatueringar gör mig enormt sugen på att sätta mig i stolen igen

Grahn
2005-04-08, 10:02
Allt detta prat om tatueringar gör mig enormt sugen på att sätta mig i stolen igen

Även om du blir deprimerad så är elektriska stolen aldrig en bra lösning.....

:D

Kwon
2005-04-08, 10:02
Snälla, inte en tribal, kinesiska tecken osv.

Tror jag ska tatuera ett kinesiskt tecken med en tribal runt, i och bredvid den! :D