handdator

Visa fullständig version : Fet svacka!!


MFredde
2005-04-07, 11:01
Tja

Vet inte vad som hänt med mig eller min kropp den senaste tiden men såhär är det

i onsdags förra veckan tränade jag bröst som vanligt och körde på enkelt å bra, låg å pumpa med 35kilos hantlarna i snedbänk utan hjälp å det gick fint. Även vanilig bänk funka kanon som det alltid gjort förut.

Men sen nu i måndags körde jag samma muskelgrupp igen å de gick käpprätt åt ........ klarade inte 30kilos hantlarna utan hjälp ens. hade sen svårt att få upp 20kilos hantlarna.. Blev helt matt i kroppen, svettas som en gnu och skakar i armarna.. hade käkat bra som fan hela veckan och helgen även käkat bra samma morgon..

Och nu igår tränade jag Triceps och ben å det e samma sak nu också. Blir helt svettig och tappar flåset nästan direkt. Känns riktigt jobbigt att träna!! :(


Förut var det lixom så att musklerna blev trötta och man kände lixom inte att man blev anfådd eller något. Nu är det tvärtom, min kondition blir skitkass direkt..

Fråga om det är nå mer ni vill veta så kanske vi kan lösa detta. Mår fan inge bra när det är såhär :(

MVh

Thony
2005-04-07, 11:02
1 man skall bli trött av att träna ;)
2 du kanske är övertränad ?
3 vad vet jag ?

MFredde
2005-04-07, 11:09
Nja man lär inte bli så trött så att man har svårt å andas och svettas sönder,
så har de aldrig varit förr för mig.
å då har jag ändå tränat hårt. riktigt hårt. Övertränad. nja kanske, förra veckan tränade jag dock bara 2 ggr eftersom jag var med tjejjen hela veckan. Så i den veckan fick jag rätt mycket vila. Det är bara nu denna veckan det har varit riktigt konstigt

Mvh

Thony
2005-04-07, 11:10
Du kanske håller på att bli sjuk ? Nåt virus som håller på att bryta ut ?

stridis
2005-04-07, 11:37
När du värmer upp känner du dig seg alt. pigg för att sedan bara ta "slut" så fort du börjar köra?Hög puls? Isåfall låter det som överträning i mina lekmannaöron.

Andningen, WTF, vi snackar styrketräning,inte något av större kardiovaskulär karaktär ? (edit:Aha ben, blir ju lite kondiskrävande trots allt)Kanske krasslig?

Eller känner du dig allmänt krasslig ? Det har hänt mig att jag blivit sjuk just under pass, och då har man kännt sig pigg men såfort man kör igång svettats som en gris och känna sig kusligt varm så länge man gjorde något fysiskt ansträngande. Då går det också kasst men inte direkt proppen ur...

MFredde
2005-04-07, 13:35
När du värmer upp känner du dig seg alt. pigg för att sedan bara ta "slut" så fort du börjar köra?Hög puls? Isåfall låter det som överträning i mina lekmannaöron.

Andningen, WTF, vi snackar styrketräning,inte något av större kardiovaskulär karaktär ? (edit:Aha ben, blir ju lite kondiskrävande trots allt)Kanske krasslig?

Eller känner du dig allmänt krasslig ? Det har hänt mig att jag blivit sjuk just under pass, och då har man kännt sig pigg men såfort man kör igång svettats som en gris och känna sig kusligt varm så länge man gjorde något fysiskt ansträngande. Då går det också kasst men inte direkt proppen ur...

Nja det går rätt bra när jag värmer upp. och som sagt sen tappar jag flåset och då går det inge bra längre. börjat svettas och får kass andning. Körde ben sist så det har nog inget med det å göra. Men jag har aldrig varit skakig i armarna förut när jag tex kör bröst. har tänkt lite på om det kan vara nån förkylning som spökar, grejjen e den att jag inte känner av något. ibland är man lite snuvig men inget allvarligt. ingen feber heller. Känns bara så jobbigt att träna när det går så dåligt och sen inte veta vad felet är. jag har tappat suget pga detta :(. Mådde ganska illa under passen också. svårt att få luft helt enkelt

Cyphers
2005-04-07, 14:44
Du har inte eller har haft astma ? För det stämmer ganska bra in på hur jag kände det innan jag gick till läkare och fick ut nya meds (pulmicort) och jag hade inte känt av astman på 10 år innan dess.

Läkarn sa att jag hade över vanliga värden i vanlig lung styrka men att mina små celler hade problem med att ta upp syre.

Så kortfattat var det syre brist för mig.

skeletron
2005-04-07, 14:44
Vet inte, men en vilovecka kanske skulle slå bra? :MrT:

MFredde
2005-04-07, 16:18
Du har inte eller har haft astma ? För det stämmer ganska bra in på hur jag kände det innan jag gick till läkare och fick ut nya meds (pulmicort) och jag hade inte känt av astman på 10 år innan dess.

Läkarn sa att jag hade över vanliga värden i vanlig lung styrka men att mina små celler hade problem med att ta upp syre.

Så kortfattat var det syre brist för mig.

Nej har inte astma men jag tänkte på det igår. stod å glodde in i väggen ett tag sen ser jag en astmainhalator ståendes ovanpå Första hjälpen lådan som sitter på väggen i gymmet. Är detta ett tecken kanske? :(:(:(

Baan
2005-04-07, 16:22
du är nog inte lite övertränad... lite övertränad ska man kunna köra en del, fast det kan ta emot, göra lite ont, kanske prestera LITE sämre. Men det du beskirver är ju MYCKET sämre prestationer så något är ju inte helt rätt och då menar jagi nte att du bara är trött/sliten. Tycker själv dte låter väldigt mycket som du är sjuk på något sätt, men kan vara något med astma också, har inte själv så bra koll på det men det låter inte helt omöjligt. Tycker du ska kolla upp det, det är definitivt ingen överträning eller något annat vanligt, det låter värre än så

MFredde
2005-04-07, 16:30
du är nog inte lite övertränad... lite övertränad ska man kunna köra en del, fast det kan ta emot, göra lite ont, kanske prestera LITE sämre. Men det du beskirver är ju MYCKET sämre prestationer så något är ju inte helt rätt och då menar jagi nte att du bara är trött/sliten. Tycker själv dte låter väldigt mycket som du är sjuk på något sätt, men kan vara något med astma också, har inte själv så bra koll på det men det låter inte helt omöjligt. Tycker du ska kolla upp det, det är definitivt ingen överträning eller något annat vanligt, det låter värre än så

Nu blir jag lite rädd. Får ta å gå till doktorn om det inte blir bättre de närmaste passen. En vilovecka med mycket mat kanske är bra det också..Tack för svar. återkommer om det bättrar sig

Mvh

MFredde
2005-04-08, 21:40
Tja

Tränade biceps/rygg idag. Gick riktigt smoooooth. inga svettningar eller kass andning, Tog det dock ganska lungt, vilade 2-3min efter varje set och överbelastede inte allt för mkt men fixade iaf 6reps på 47.5kilo biccecurl :hbang:

Så låt oss hoppas att det bara var något temporärt som inte kommer tillbaks

Mvh