handdator

Visa fullständig version : Deff??


Lizzie
2005-04-07, 08:48
Jag behöver lite tips...

Är en tjej på 25 år, 168 cm lång och väger 56 kg. Fett 19% Muskler 40%
Tränar styrka 1-2 dagar i veckan (uppvärmn. 10 min, styrka 40 min, sen joggar på bandet i 12 minuter) promenerar varje dag i nån timme och har ett relativt aktivt jobb. Jag äter bra, 5 mål per dag med 3 timmars mellanrum, mycket frukt och grönt, brukar ligga runt 2000 kcal/dag. En 'ätardag' på helgen för att orka vara så hälsosam under veckorna. Allt funkar jättebra.
Jag är ganska vältränad och ganska smal, jag är nöjd men förrutom att jag har lite fett på magen, och till min förvåning fått en liten bilring runt midjan.
Nu till frågan... Hur ska jag få bort det?? Jag kan ju knappast gå ner mer i vikt? Jag vill inte bli ett benrangel utan några kvinnliga former!
Är det mer träning som gäller?

Arnesson
2005-04-07, 09:17
Vill du ha bort fettet får du förbränna det.

Lizzie
2005-04-07, 10:45
Mmmm...problemet är ju att fettet försvinner från 'fel' ställen!!
Synd att man inte kan punktförbränna - det skulle vara en lätt match då! ;)

Bigbulka
2005-04-07, 10:55
Är det mest på magen du har dina fettdepåer så är det ju tyvärr så att det är också det fett som försvinner sist.Bara fortsätta som du gör så kommer resultaten även på magen.

Fors
2005-04-07, 11:34
Lägg på dig några kg muskelmassa, så kommer det kännas lättare att ta bort det sista fettet därefter. Därtill kommer hela kroppen se bättre ut med extra muskler.

Mental
2005-04-07, 11:58
Tja, du har 2 val.
Fettsugning eller förbränning, och nej, du kan inte välja var den ska ta först, tycker kroppen att höfterna och brösten skall bort först så blir det så.

Annars får du helt enkelt lära dig leva med problemet, 19%bf är inte mycket på ett kvinntimmer

Lizzie
2005-04-11, 12:02
Ja, det är ju inget speciellt stort problem. Jag har ju inte en jättemage, som ni kanske förstår med 19% BF. Men jag lever nyttigt och sunt och tränar regelbundet - så jag retar mig på den lilla magen, den borde inte vara där!