handdator

Visa fullständig version : Någon fler som använder denna kaliper?


hassezilla
2005-04-07, 07:57
Använder denna kaliper(fattrack 2) som jag köpte på pauluns hemsida.
Undrar om nån fler kör med en likadan, bara som ren jämförelse skulle det vara kul att se vilken % nån annan har! Misstänker att den mäter riktigt riktigt fel men ändå! Ligger själv på 4,8% nu efter nån månads deff, men det stämmer definitivt inte... ;)

Patte
2005-04-07, 08:24
Den där har jag inga bra erfarenheter av. Efter min första deff låg jag på ungefär samma utan synliga rutor :furious:

JJ
2005-04-07, 08:47
Ja, jag har en sån. Visar väl runt 11% just nu. Kvaliteten känns sådär måste jag säga.

Cinna
2005-04-07, 08:52
Provat den där ett par gånger. Tycker det är svårt att få ett bra resultat. Kvalitéen är inte den bästa å så används endast tre mätpunkter. Inte så tillförlitlig med andra ord ... men visst för jämförelser över tiden kan den funka :)

JJ
2005-04-07, 08:58
Kvalitéen är inte den bästa å så används endast tre mätpunkter.

Som tillägg så kan man naturligtvis välja fler mätpunkter och sedan kolla i en tabell, men då försvinner ju lite av vitsen med den. Och vem orkar :sleep:

Cinna
2005-04-07, 09:16
Som tillägg så kan man naturligtvis välja fler mätpunkter och sedan kolla i en tabell, men då försvinner ju lite av vitsen med den. Och vem orkar :sleep:

Precis ... lite av tanken med den där modellen är ju att den ska vara smidig att använda. Ska man hålla på med tabeller å dyligt är en manuell variant kanske att föredra.

Sen är kanske inte det exakta procentalet så viktigt, roligare är väll att kolla sin egen utvecklig över tiden.

hassezilla
2005-04-07, 09:28
Började på 10,1 % vid vikten 81 kg. Nu ligger jag på 4,8% vid 77,5-78 kg.
Vågar man lita på den fettminskningen?
Detta innebär att jag hade 8,1 kg fett vid början av deffen och nu är fettvikten 3,7 kg.
Alltså en minskning med ~4,5 kg fett, men kroppsvikten har bara minskat med 3 - 3,5 kg. :confused:

Hade iofs inte gymmat på 6-7 månader när jag började deffa, så musklerna kanske hade förtvinat och kommit tillbaka sen när jag började träna?

Jag vet att jag INTE mätat fel..... ;)

Piranha
2005-04-07, 10:12
Jo på 4.8 så är det ribbor lite överallt , ådror på magen , duuuktigt rippat ..