handdator

Visa fullständig version : biccarna hänger inte med


t-ni
2005-04-06, 15:15
tycker inte att mina bicep hänger med övriga kroppen..i volym alltså.
jag tränar nu bicep och ben i samma pass. ben kör jag en halvtimma, bicep en halvtimma.
eftersom benen är så stor muskelgrupp, bör jag lägga om schemat och istället träna bicep med exempelvis tricep?

henke_in_training
2005-04-06, 15:26
kör du ben först?? isåfall kan det var en faktor... annars bör du nog ge lite mer fakta för att du ska få nåt bra svar...

Fatalist
2005-04-06, 16:04
...och hur länge har du tränat? Vad mäter armarna? Hur mycket väger du? Hur lång är du? Hur ser ditt upplägg ut?

Officer
2005-04-06, 18:33
Se över ditt upplägg lite. Biceps blir aktiverat ganska mycket t ex på ryggdagen också, särskilt mycket när man är nybörjare och inte riktigt vet hur man ska koppla bort biccarna så mycket som möjligt under ryggpasse, så se till att inte ha ryggdagen för tätt intill bicepsdagen (vare sig före eller efter).

Se över övningsutförande. Testa nya övningar, kör tyngre/lättare en period, och främst av allt kör de inte efter ben om du nu tycker de släpar, efter ett hårt benpass pallar man oftast inte så mycket mer.

ugly_kid
2005-04-06, 20:28
Jag tycker det är bra att köra efter ben, dom gångerna jag har prioriterat bänkpress jar jag alltid lagt det efter benen, och dom gånger jag har gjort bäst resultat så har jag tränat direkt efter ett spinning pass.
tror inte det gör nåt att man ät trött i kroppen eefter att ha kört tungt ben, man måste kanske i värsta fall sänka några kg på bicepsvikterna men jag tror inte det spelar nån stor roll för tillväxten

Allan
2005-04-06, 21:02
Alltså - man måste sätta saker i relation. Vad är dålig utveckling på "biceps"? Har man en deffad bra arm på 48 kan vi kanske snacka "biceps" - innan dess tycker jag tonvikten ska ligga på "arm"...Det är en superpytteliten muskel vars storlek är direkt avhängig total viktuppgång.
Upp med bilder. Är det en liten arm är det bara att gå tillbaka till matbordet.


allan

Entity
2005-04-07, 10:18
Är inte biceps en övertränad muskel ? Ja menar vissa verkar ju köra hur många set som helst på bicepsen, trots den är så liten o fjanig...Vet själv hur det är, har bara 32cm !!! armar när de är som spännigast :) Jag måste va den första med en U formad biceps..