handdator

Visa fullständig version : Är tjejjer tjockare över lag nu ?


Piranha
2005-04-06, 13:13
När man går runt på stan och betraktar tjejjer nuförtiden så lägger jag iaf märke till hur feta de är nuförtiden , jag inbillar mig nog inte det här men var och varannan har numera fina däck / cykeldäck rund midjan ..

Jag kan inte minnas att de var så förr ..

vad har hänt ??

JJ
2005-04-06, 13:14
Det är inte inbillning ivarjefall. De är ofta inte jämntjocka heller utan det sitter på magen. Ej bra.

Griip
2005-04-06, 13:15
Vet ej, men det betyder också större och bredare arslen :bow:






"and nothing else matters..."

Trance
2005-04-06, 13:15
Japp, killar med.

Thony
2005-04-06, 13:15
Mmm älskar sånt, när dom är lite grisskära, samt tjocka runt magen mmm finns det nåt vackrare?

palme
2005-04-06, 13:17
Ja.

Endel har fortfarande fina rumpor, men många har gått och fått en riktig bakdel eller så ser man magen hänga ut under linnet. Inte snyggt. Skärp er nu tjejer!!!

TCOG
2005-04-06, 13:18
det ska vara BIG ASS, hur många ggr måste jag säga?

Piranha
2005-04-06, 13:19
Man ser en söt tjej , lågt skurna jeans , snygg kort topp

Sen rullar en jävla mage ut emellan och man slaknar direkt ..

*grr*

Cinna
2005-04-06, 13:20
Känns som om hela befolkningen verkar lägga på sig just runt magen ... tråkig utveckling :(

Å så hjälpter det inte när man har ett mode där jeansen är så lågt skurna å topparna korta så ringarna bara väller ut *spy*


Edit: Attans ... Piranha hann före :D

Megatuttarna
2005-04-06, 13:21
det ska vara BIG ASS, hur många ggr måste jag säga?

Fuck yeah! *highfive*

jwzrd
2005-04-06, 13:21
det ska vara BIG ASS, hur många ggr måste jag säga?

:bow:


Det är väl snarare så att alla blir fetare och fetare? Tycker alla grabbar knallar runt med en lite pizzamage nu.

Rocco
2005-04-06, 13:22
Man ser en söt tjej , lågt skurna jeans , snygg kort topp

Sen rullar en jävla mage ut emellan och man slaknar direkt ..

*grr*

Köp en glass och sätt dig utanför närmsta gymnasieskola. Du kan inte kolla på jämngamla brudar ;)

Cinna
2005-04-06, 13:22
Ja.

Endel har fortfarande fina rumpor, men många har gått och fått en riktig bakdel eller så ser man magen hänga ut under linnet. Inte snyggt. Skärp er nu tjejer!!!

Som om ni killar är bättre med en stor blekfet ölmage som hänger över byxkanten *spy* :D

Griip
2005-04-06, 13:23
:bow:


Det är väl snarare så att alla blir fetare och fetare? Tycker alla grabbar knallar runt med en lite pizzamage nu.


Jo, kanske kommit med åldern också men i princip alla mina kompisar har fått sig en rejäl kagge nu.. kanske varit jag som pressat dem också, vet ej :D

palme
2005-04-06, 13:24
Som om ni killar är bättre med en stor blekfet ölmage som hänger över byxkanten *spy* :D

Jag har inte ölmage och sen är det manligt med lite mage. Kvinnor däremot ska följa top model idealet och sen deffa.

Megatuttarna
2005-04-06, 13:27
Jag har inte ölmage och sen är det manligt med lite mage. Kvinnor däremot ska följa top model idealet och sen deffa.

Hehe om min tjej blir psykiskt labil p g a all utseendepress hon känner så tar jag hellre ett par kilos övervikt på henne för att få vara med en livsglad människa istället för en modell-wannabe som är osäker på sig själv.

Lasse Kongo
2005-04-06, 13:30
Hehe om min tjej blir psykiskt labil p g a all utseendepress hon känner så tar jag hellre ett par kilos övervikt på henne för att få vara med en livsglad människa istället för en modell-wannabe som är osäker på sig själv.

hörs vem som styr i ditt förhållande :naughty:

palme
2005-04-06, 13:30
Hehe om min tjej blir psykiskt labil p g a all utseendepress hon känner så tar jag hellre ett par kilos övervikt på henne för att få vara med en livsglad människa istället för en modell-wannabe som är osäker på sig själv.

Trodde du var en man, du ska förtrycka din brud, kalla henne tjockis så hon springer in på muggen efter varje måltid och spyr galla. Sen örfilar du upp henne för att hon inte brände tillräckligt med kalorier när hon sprang till toan.

Trance
2005-04-06, 13:36
Trodde du var en man, du ska förtrycka din brud, kalla henne tjockis så hon springer in på muggen efter varje måltid och spyr galla. Sen örfilar du upp henne för att hon inte brände tillräckligt med kalorier när hon sprang till toan.

:)

Det är rätt, man skall skrika HÖGA KNÄN! ner de springer för bättre förbränning.

J.Saarela
2005-04-06, 13:36
Har märkt det där oxå.Jobbar på ett gymnasie nu å tycker dom e småfeta redan i den åldern.Så var det inte när jag själv gick där själv

palme
2005-04-06, 13:37
:)

Det är rätt, man skall skrika HÖGA KNÄN! ner de springer för bättre förbränning.

Livremmen är bra att ta till, jävla fart det blir på de.

mangemani
2005-04-06, 13:38
gör inte mej nått om dom har lite runt magen,man får ju mer att ta i.
men däremot gillar jag INTE tjejer som går omkring och tror och säger att dom är smala när dom är smygfeta.

Tricklev
2005-04-06, 13:41
ALla är fetare nuförtiden.

För övrigt är det inget fel på lite mulliga flickor :naughty:

JJ
2005-04-06, 13:43
Mullig i all ära, det är deras hälsa jag bryr mig om. Också ;)

Slartibartfast
2005-04-06, 13:44
Hellre en jämnfet tjej än en som är mager och har en massa lös hud och fläsk kring magen.

Tjejer får vara hur stora som helst bara de är fasta.

Och ja, tjejer har överlag blivit fetare, men det innebär ju bara att männen blivit mäktigare.

Arnesson
2005-04-06, 13:45
Både killar och tjejer blir fetara som sagt.

Själv äcklas jag inte direkt av feta människor, men tycker det är osmakligt med feta som klär sig i topp, lågtskurna tajta jeans, så det sväller ut.

Idag "vet" ju allmenheten mycket mer om hälsa och mat och dyl. undrar varför folk blir fetare?

Är ju även lätt "nuförtiden" att hitta sjysta mellanmål/mat när man är ute på stan och dyl. Kan ju köpa sjysta sallader och dyl på varje mack/snabbmatsställe mm.


Men de får väl klä sig som de vill, och jag får väl tycka att de är skabbiga och feta :D

Herkulez
2005-04-06, 13:46
själv brukar jag trycka ner mina flickvänner så mycket så dom tror dom är så fula och världelösa så ingen annan kille vill ha dom, för då kan jag svina runt hur mycket jag vill.

:thumbup:

mangemani
2005-04-06, 13:47
vilken strategi....så simpel men ändå så bra.

Arnesson
2005-04-06, 13:49
själv brukar jag trycka ner mina flickvänner så mycket så dom tror dom är så fula och världelösa så ingen annan kille vill ha dom, för då kan jag svina runt hur mycket jag vill.

:thumbup:

funkar även att vara snäll mot dem har jag märkt :cool:

Slartibartfast
2005-04-06, 13:51
själv brukar jag trycka ner mina flickvänner så mycket så dom tror dom är så fula och världelösa så ingen annan kille vill ha dom, för då kan jag svina runt hur mycket jag vill.

:thumbup:

HA HA HA! :laugh:

Herkulez
2005-04-06, 13:59
funkar även att vara snäll mot dem har jag märkt :cool:
näfan då gör dom ju slut ifall man råkar slå dom eller vara otrogen.

skrämma skiten ur dom små liven funkar bäst.

Edde_1
2005-04-06, 14:19
näfan då gör dom ju slut ifall man råkar slå dom eller vara otrogen.

skrämma skiten ur dom små liven funkar bäst.

Du kommer att rösta på Feministiskt initiativ, eller :D ?

Mighty
2005-04-06, 14:22
Man ser en söt tjej , lågt skurna jeans , snygg kort topp

Sen rullar en jävla mage ut emellan och man slaknar direkt ..

*grr*
Sk. muffinstjejer...
Magen väller ut över jeansen så som en muffins väller ut över formen.

J_Hells
2005-04-06, 14:24
Sk. muffinstjejer...
Magen väller ut över jeansen så som en muffins väller ut över formen.

:laugh: Bra uttryckt! :thumbup:

ante
2005-04-06, 14:28
själv brukar jag trycka ner mina flickvänner så mycket så dom tror dom är så fula och världelösa så ingen annan kille vill ha dom, för då kan jag svina runt hur mycket jag vill.

:thumbup:

kaxiga juggestilen. Funkar förvånansvärt bra har jag hört.

- ante
2005-04-06, 14:32
Sk. muffinstjejer...
Magen väller ut över jeansen så som en muffins väller ut över formen.

jävligt irriterande, såna småfeta jävlar som ska hänga ut kaggen över sina tighta brallor, sen drar dom på sig en ännu tightare tröja som räcker ner till naveln ungefär

Dock är det inget fel på lite större tjejer som är medvetna om hur dom ser ut och klär sig i sånt som passar dom.

http://www.vazir.x.se/swat/fjortis/8b.jpg

skaparn
2005-04-06, 14:32
Å så hjälpter det inte när man har ett mode där jeansen är så lågt skurna å topparna korta så ringarna bara väller ut *spy*


Det är alltså därför!? Jag har faktiskt funderat på hur det kan komma sig att jag oftare ser tjejer med hängande mage istället för jämn fetma. Det klart det är modet, hur dum är jag inte!

Då när jag tänker efter så finns det jeansbyxor som _verkligen _ inte är förlåtande mot ens någon procent BF för mycket. Jag tycker det där modet ska komma även för killar så man lite bättre kan skilja agnarna (de feta) från vetet (de ofeta).

Piranha
2005-04-06, 14:32
jävligt irriterande, såna småfeta jävlar som ska hänga ut kaggen över sina tighta brallor, sen drar dom på sig en ännu tightare tröja som räcker ner till naveln ungefär

Dock är det inget fel på lite större tjejer som är medvetna om hur dom ser ut och klär sig i sånt som passar dom.

http://www.vazir.x.se/swat/fjortis/8b.jpg


De där är ju en kille ditt CP !!!

Metal_boy_
2005-04-06, 14:36
Känns som om hela befolkningen verkar lägga på sig just runt magen ... tråkig utveckling :(

Å så hjälpter det inte när man har ett mode där jeansen är så lågt skurna å topparna korta så ringarna bara väller ut *spy*


Edit: Attans ... Piranha hann före :D

Hehe, stämmer det där med byxorna. Nästan så kanelbullen ploppar ut *spy*

Metal_boy_
2005-04-06, 14:37
De där är ju en kille ditt CP !!!

En kille som Kejsarsnittat ut kebabrullen :laugh:

- ante
2005-04-06, 14:38
De där är ju en kille ditt CP !!!

No shit sherlock...

Piranha
2005-04-06, 14:41
No shit sherlock...


Men de såg du inte när du postade bilden .. gaaaaaaaaaaaah ha ha ha

- ante
2005-04-06, 14:44
:naughty:

http://www.lorentz.no/bilder/fjortis_egil.jpg

Cinna
2005-04-06, 14:54
Det är alltså därför!? Jag har faktiskt funderat på hur det kan komma sig att jag oftare ser tjejer med hängande mage istället för jämn fetma. Det klart det är modet, hur dum är jag inte!

Då när jag tänker efter så finns det jeansbyxor som _verkligen _ inte är förlåtande mot ens någon procent BF för mycket. Jag tycker det där modet ska komma även för killar så man lite bättre kan skilja agnarna (de feta) från vetet (de ofeta).

Vissa plagg undrar jag lite hur designern tänkt. Många modejeans har ca 10 cm mellan grenen och midjan. Vanligt är också att dessa plagg är något högre skurna över baken. Vad blir effekten ... jo att allt fett och hud (å här spelar det ingen roll om man nästintill har ett sexpack) pressas framåt och uppåt *spy*

Okey att designern har konstiga referenser när denna skapar sina plagg ... men att folk kan lämna hemmet med dessa hängande degklumpar är för mig helt obegripligt *screwy*

Piranha
2005-04-06, 14:58
Sen köps dessa plagg av människor helt utan självinsikt ..

Jolene
2005-04-06, 15:00
Å andra sidan är det väl bra att en tjej kan vara stolt över sin kropp och känna att hon kan klä sig i vad hon vill. Oavsett om hon kanske har några kilon extra på sin kropp.

Därmed inte sagt att jag tycker överhäng är snyggt.

Cinna
2005-04-06, 15:02
Sen köps dessa plagg av människor helt utan självinsikt ..

Men det är ju mode juuuuuu *slap*

Allt mode är snyggt ... så är det bara *rolleyes*

- ante
2005-04-06, 15:12
Sen köps dessa plagg av människor helt utan självinsikt ..
precis,

.. eller så lever dom i en värld där speglar inte existerar.

AFanatic
2005-04-06, 15:25
Pijajan, nej du inbilar dig inte..Tyvärr har inte bara tjejerna lagt på sig extra kilon...utan till mitt förtret så har även killarna gjort detta..

Tycker dagens ungdom om att se ut som kassler så är det självklart upp till dom..jag förstår det dock inte. Nu lät jag som en 40 åring...

Yankeee
2005-04-06, 15:29
Nu lät jag som en 40 åring...

Yes, en till ung 40-åring :thumbup:


OnT: Ja, det är fler tjockis nu än förr, tycker att har blivit skillnad bara de senaste 5 åren. Eller så är det kanske så att man tänker mer på det nu.

AFanatic
2005-04-06, 15:54
Yes, en till ung 40-åring :thumbup:


OnT: Ja, det är fler tjockis nu än förr, tycker att har blivit skillnad bara de senaste 5 åren. Eller så är det kanske så att man tänker mer på det nu.


Coolt... :hbang: Men jag tror bestämt jag har missat din 40årsdrabbade post? :MrT:


OnT: Även grundskolekidsen har ändrat sin vikt. De "normalvikta" är numera ett antal kilon "fetare" än tidigare. Sådant ser man tydligt när man arbetat på en simhall.

Dumleman
2005-04-06, 16:11
Tyst i klassen nu ska jag berätta varför både tjejer och killar är fetare idag än när jag var liten(är 20 nu ;))! Det beror på datorn och bredbandet! Ungarna idag sitter för fan bara inne och spelar dator hela dagarna! När jag var liten åkte jag skidor och spelade hockey hela dagarna om vintrarna. Nu när jag passerar rinken där jag brukade åka är den oftast oskottad och helt öde, ganska tragiskt egentligen.

Kwon
2005-04-06, 16:20
Inte värre en det var på 1600-talet, (det tidiga) 1800-talet och 1900-talet iaf! :D

(Zorn-kullorna rulez) :D

---

1600-talet
För första gången på mer än tusen år tillåts kvinnor att visa sina armar, också hals, skuldror och rygg blottades mer eller mindre. Kvinnoidealet som det framställs hos Rembrandts myndiga matronor växer i omfång när konstnären Peter Ruben målar dem. Stora, starka och friska kvinnor....

1700-talet
Rokokotidens ideal är kvinnlighet ända till sjuklighet, ömtålighet och sirlighet. Även om kvinnor gärna fick ha fylliga, knoppande bröst och ha smilgropar på armbågarna så hörde det till kvinnors attribut att svimma eller ”dåna”. Det var inte bara ett resultat av snörning och blodbrist, det var verkligen karakteristiskt för kvinnan. Först när överkroppskorsetten blev omodern upptäcktes att bröstkorgen på kvinnor ofta blev deformerad.

1800-talet
I början av 1800-talet förflyttades midjan ända upp till under brösten, höfterna skulle vara breda, den kvinna som födde flest barn vann... I slutet av 1800-talet däremot kom en tid då klädmodet sannolikt var mycket smärtsamt för kvinnorna. Magen skulle inte finnas alls, midjan skulle vara getingsmal och en del kvinnor gick så långt för att bemöta det rådande skönhetsidealet att de opererade bort de två nedersta revbenen. (Något som det ryktas att också Ivana Trump gjort så sent som på 1990-talet.) Korsetter med metallstöd var vanligt, brösten skulle framhävas men höfterna vara pojksmala....

1900-1920
Klänningarna blir omkring 1913 så snäva nedtill att kvinnorna ser ut som om de vore enbenta och brösten har växt ihop till en sammanhängande, konsolaktig utväxt. Men mitt i korsettanvändandets värsta period återgav dansösen Isadora Duncan den nakna kroppen dess suveränitet. Hon var den första i detta århundrade som öppet jublade, dansade ut att kroppen var vacker och inte en skam. 20-talet och charleston, när en kvinna skulle vara så platt och pojkaktig att man snörde brösten så hårt att amningsfunktionerna i somliga kvinnors fall slutade fungera. Kanske berodde detta pojkideal på kvinnoöverskottet efter första världskrigets slut. Midjan skulle inte markeras, kvinnokroppen skulle vara rak och bröstlös...I Sverige hade vi dock konstnären Anders Zorn som vägde upp det hela i början av seklet med sina fryntliga Zornkullor.

1930-1950
Under 30, 40 och 50 och i början av 60-talet regerade kvinnor med formen. I en tillbakablick kan man väl konstatera att som smal på den tiden räknades de kvinnor som låg mellan 70 och 80 kilo. Vi dyrkade Anita Ekberg, Sophia Loren, Brigitte Bardot, Marilyn Monroe...Det gjorde dock inget om du hade markerad midja, svällande lår och yppig barm.

1960-1980
På 60-talet kom Twiggy med sin sjukligt magra kropp, men hon var inte den enda som påverkade kroppsmodet. I slutet av 60-talet slog nämligen hippierörelsen och flower powerperioden till med full styrka och alla slags utseenden och kroppsformer var tillåtna, Konstnären Botero målade svällande kvinnor som var både sensuella och njutningsbenägna.... Sedan kom 70-talet och det var då feministrörelsen tillät kvinnor att kasta såväl behån som kilovågen.. På 80-talet var det solbränt som gällde - alla sprang på solariet och detta med gym och träning anammades. Dock inte i någon extrem form. Mulligt var fortfarande ganska gulligt.

Yankeee
2005-04-06, 16:25
Coolt... :hbang: Men jag tror bestämt jag har missat din 40årsdrabbade post? :MrT:



http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=811843&postcount=232
*flex*

mini_Arnold
2005-04-06, 16:30
Skyller det på mcdonalds och bk o alla pizzerior och så var det npt med brist på kunskap och vilja/motivation att förbli smal.
Men jag bryr mig inte, träffar jag en tjockisbulle som ser bra ut i ansiktet och är skön... så har hon en chans med mig.
Men visst är det synd att allt fler töser blir mulliga

Yankeee
2005-04-06, 16:33
Skyller det på mcdonalds och bk o alla pizzerior

De fanns väl för 10 år sedan också?

AFanatic
2005-04-06, 16:38
...ha smilgropar på armbågarna ....

Smilgropar? På armbågarna? :confused:

Det var inte bara ett resultat av snörning och blodbrist, det var verkligen karakteristiskt för kvinnan.

:laugh:

Rejäl edit måste ja säga.

Kwon
2005-04-06, 16:42
Smilgropar? På armbågarna? :confused:



:laugh:



Då kan du gissa till vicken extent dom var FEEETA! :D

Som Dansken sa, FEDT! :D

Bjorne
2005-04-06, 17:09
Men undra ju varför riktigt feta fortsätter att äta som de gör? Kan inte sluta tänka på det varje gång jag ser feta människor gå och käka negerbollar eller sitter på pizzerior och käkar...

Bengan
2005-04-06, 18:07
Men undra ju varför riktigt feta fortsätter att äta som de gör? Kan inte sluta tänka på det varje gång jag ser feta människor gå och käka negerbollar eller sitter på pizzerior och käkar...
Det måste jag erkänna att jag stör mig på!! Framför allt de som tränar och tror att de kan gå ner i vikt, detta samtidigt som de äter chips och pizzor i mängder *screwy*

Myten
2005-04-06, 18:19
Verkar vara en del Fat admirers här!

Men som Pirre säger så är det en märkbar skillnad om man jämför mot för 10 år sen när man själv var fjortis, tycker däremot som trådskaparen nämner att större delen unga tjejer verkar blivit överviktiga!
Man är ju inte blind, när man är ute och går på stan!
Man skulle kunna placera dessa människor i en ny generation, Macdonalds generationen!

Pellefant
2005-04-06, 18:26
Men undra ju varför riktigt feta fortsätter att äta som de gör? Kan inte sluta tänka på det varje gång jag ser feta människor gå och käka negerbollar eller sitter på pizzerior och käkar...

Tänk om denne person har varit duktig och tränat en hel vecka eller t.o.m månad och ätit nyttigt och har sin ätardag och unnar sig något sånt då.

Likaså om man spanar i andras matkorgar/vagnar i affären, de kanske jobbar i hemtjänsten eller handlar åt hela familjen, men själva har börjat äta bättre kost.

Kwon
2005-04-06, 18:29
Verkar vara en del Fat admirers här!



Fat Booty Admirers iaf! :D *kissass*

alle
2005-04-06, 18:35
Jo har också märkt det.

Tur att man ska bli plastikkirurg så går ju det att åtgärda :D

Myten
2005-04-06, 18:35
Fat Booty Admirers iaf! :D *kissass*

Dra till Brasilien!

Bjorne
2005-04-06, 18:40
Tänk om denne person har varit duktig och tränat en hel vecka eller t.o.m månad och ätit nyttigt och har sin ätardag och unnar sig något sånt då.

Likaså om man spanar i andras matkorgar/vagnar i affären, de kanske jobbar i hemtjänsten eller handlar åt hela familjen, men själva har börjat äta bättre kost.Jag är inte så nyfiken av mig, men kan inte låta bli att få tankarna när jag ser (stora) tjockisar, fördomsfullt? Javisst! Sedan gäller det kompisar också, även om de inte är smällfeta så är det ändå så tanken flyger upp. Tror det handlar om att man inte förstår hur det funkar :p

kottovic
2005-04-06, 18:52
Stor röv och bilringar går nästan alltid hand-i-hand. Nån får skriva en motion till riksdagen...... *bs*

mini_Arnold
2005-04-06, 19:04
Fat Booty Admirers iaf! :D *kissass*
kwoninbrazil.com :hbang: :D (istället för mike för er tröga)

SeWs
2005-04-06, 19:24
dubbelmoral är märkligt, fattar inte hur nån kan klaga på hur fet den är och den ska börja träna för att sen direkt efter köpa en påse chips!

Griip
2005-04-06, 19:33
dubbelmoral är märkligt, fattar inte hur nån kan klaga på hur fet den är och den ska börja träna för att sen direkt efter köpa en påse chips!

Dubbelmoral!? Snarare renodlad idioti

Bjorne
2005-04-06, 19:40
dubbelmoral är märkligt, fattar inte hur nån kan klaga på hur fet den är och den ska börja träna för att sen direkt efter köpa en påse chips!Chips i sig är bara näring, betyder inte att man är fet?

Jet
2005-04-06, 19:43
Ja, de är definitivt tjockare idag! Skulle kunna räkna upp en mängd faktorer, men orkar inte... De med "gottigaste" kroppar hittar man numera runt 30-sträcket :thumbup:

Tricklev
2005-04-06, 19:45
Chips i sig är bara näring, betyder inte att man är fet?


:sleep: *rolleyes*

Piranha
2005-04-06, 19:46
Ja, de är definitivt tjockare idag! Skulle kunna räkna upp en mängd faktorer, men orkar inte... De med "gottigaste" kroppar hittar man numera runt 30-sträcket :thumbup:

I second that !! :thumbup: :thumbup:

Metal_boy_
2005-04-06, 20:41
Jag säger som jag sa i moppetråden:


på min fjortistid åkte brudarna inte moppe om dom inte blev skjutsade, då cyklade dom och hade fina stjärtar. Nu ser man ju hur dom sitter vid en korvkiosk och mumsar på en French hot dog, och sen åker iväg med en skinka på varje sida av sadeln som två jävla väskor. *spy*

Allan
2005-04-06, 20:53
Medelvikten har ökat både bland killar och tjejer. Inte med så mycket undeer de sista tio åren; det handlar om nåt eller några kilon. Däremot har kroppsfixeringen rasat iväg med motsvarande 485 kg (ungefär)...

Långt mer skrämmande är ju att sedan 1990 ungefär har den fysiska statusen på ungdomar sjunkit. De som föddes 1970-1972 är de friskaste och mest allmänt vältränade artonåringar som hittills funnits. Därefter har det bara gått neråt.
Dagens artonåringar ligger sämre till än dagens trettiotreåringar (vilket råkar vara de som var bäst 1990), men de ligger också sämre till än alla sextiotalister.
Man kan skylla mycket på skolgymnastiken, men den har ärligt talat aldrig haft den enorma betydelse för folks välbefinnande som vissa påstår. Viktgare är ändrade kostvanor, för mycket pengar och nya kommuniaktionsmedel.

allan

hose
2005-04-06, 20:58
Jag säger som jag sa i moppetråden:


på min fjortistid åkte brudarna inte moppe om dom inte blev skjutsade, då cyklade dom och hade fina stjärtar. Nu ser man ju hur dom sitter vid en korvkiosk och mumsar på en French hot dog, och sen åker iväg med en skinka på varje sida av sadeln som två jävla väskor. *spy*


... precis! stjärten säger allt ;)

skaparn
2005-04-06, 21:01
Medelvikten har ökat både bland killar och tjejer. Inte med så mycket undeer de sista tio åren; det handlar om nåt eller några kilon. Däremot har kroppsfixeringen rasat iväg med motsvarande 485 kg (ungefär)...

Långt mer skrämmande är ju att sedan 1990 ungefär har den fysiska statusen på ungdomar sjunkit. De som föddes 1970-1972 är de friskaste och mest allmänt vältränade artonåringar som hittills funnits. Därefter har det bara gått neråt.
Dagens artonåringar ligger sämre till än dagens trettiotreåringar (vilket råkar vara de som var bäst 1990), men de ligger också sämre till än alla sextiotalister.
Man kan skylla mycket på skolgymnastiken, men den har ärligt talat aldrig haft den enorma betydelse för folks välbefinnande som vissa påstår. Viktgare är ändrade kostvanor, för mycket pengar och nya kommuniaktionsmedel.

allan

Det mest seriösa inlägget hittills som träffar helt rätt.

Men om den fysiska statusen försämrats så kan det väl nästan uteslutande bero av minskad fysisk aktivitet, man blir inte tränad av att äta bra eller tvärtom, otränad av skräpmat. Jag skulle vilja se den kompletta statistiken över fysisk staus för att kunna avgöra sammansättningen av de undersökta. Ligger de aktiva på samma nivå som förr men fler har anslutit til gruppen "under medel" eller har kanske en förskjutning av hela gruppen skett?

Antagligen så är det fler av de som tidigare låg på medelvärdet som sjunkit neråt pga minskad fysisk aktivitet, de usla är fortfarande usla medan de riktigt aktiva håller hög fysisk staus.

Cinna
2005-04-06, 21:05
Dagens artonåringar ligger sämre till än dagens trettiotreåringar (vilket råkar vara de som var bäst 1990), men de ligger också sämre till än alla sextiotalister.

:eek: ... du skojar ?!?

Med denna utvekling vill jag inte se hur morgondagens barn mår om ca 20 år. Snart kommer pensionärerna rusa om 18 åringarna utan att ens bli svettiga ... jisses *rolleyes*

Allan
2005-04-06, 21:09
Det är "medel"-personen som fått sämre fysisk status. De som tidigare motionerade på låg nivå motionerar allt mindre. I samma takt äter de MER socker (den ökningen är närmast katastrofal bland personer födda efter 1980, de dricker avsevärt mer alkohol också) och även deras intag av fet mat har ökat.
Helt klart är att det är livsstilsbetingat, eftersom samma trend finns i hela den industrialiserade världen. Ungdomarna behöver inte anstränga sig - alltså gör de inte det heller. Inte ens den del som idrottar organiserat har ökat, utan krympt.


allan

Metal_boy_
2005-04-06, 21:31
Det är "medel"-personen som fått sämre fysisk status. De som tidigare motionerade på låg nivå motionerar allt mindre. I samma takt äter de MER socker (den ökningen är närmast katastrofal bland personer födda efter 1980, de dricker avsevärt mer alkohol också) och även deras intag av fet mat har ökat.
Helt klart är att det är livsstilsbetingat, eftersom samma trend finns i hela den industrialiserade världen. Ungdomarna behöver inte anstränga sig - alltså gör de inte det heller. Inte ens den del som idrottar organiserat har ökat, utan krympt.


allan

Vi åt godis, läsk och glass så det skvätte åt alla håll när jag va liten. Skillnaden är att vi sportade, va ute och cyklade och lekte hela dagarna när vi inte var i skolan. Tv-spel fanns så klart eftersom jag inte är så gammal, men det va inte som nu då folk sitter med skiten hela dagarna.

Men det hela föddes säkert straxt därefter.

Kwon
2005-04-06, 21:34
Jo, det e mer lätttillgängligt me TV-spel å liknande för ungarna nuförtiden.

På min tid var det dåligt med sånt så då var man oftast ute o lekte me polarna.

Sprang runt o busade etc

Nuförtiden har vi bra TV-spel (som kan få folk att fastna i timmar framför TV-n), data-spel och liknande.

Metal_boy_
2005-04-06, 21:46
Jo, det e mer lätttillgängligt me TV-spel å liknande för ungarna nuförtiden.

På min tid var det dåligt med sånt så då var man oftast ute o lekte me polarna.

Sprang runt o busade etc

Nuförtiden har vi bra TV-spel (som kan få folk att fastna i timmar framför TV-n), data-spel och liknande.


Ja o då dröjde det ett tag att kunna köpa spel, idag får ju ungarna spel hejvilt fast att dom kostar 6-700kr st, samt spelande i många timar. Morsan o farsan sa åt mig efter att jag spelat ett tag att det räcker nu, så man spelade aldrig så länge. Sånt gjorde man bara ,för att varva ner efter nått djävulstyg för det mesta :D

Kwon
2005-04-06, 21:49
Jo, det gick inte å sitta å lira så länge som det går nu! (pga grafikens/spelens kvalitet/djup?)

Hade tex ett gammalt C64 spel som hette Panic som tog ungefär 15 mins att ladda (ibland blev det load error och man fick börja om, då sket man i det o gjorde något annat ist), och det kunde jag lira max 30 mins, sen sprang man ut o busade.

Det gick helt enkelt inte å sitta så länge framför de gamla spelen ( för så jäkla kul var de ente ).

Nuförtiden kan man sitta hur länge som helst, förstår att barnen blir feta o skadade idag. (Vissa päron sätter ju också barnen framför TV-n för att va ifred för en stund, en jäkligt bra barnvakt)

aliquis
2005-04-06, 22:31
ja, de är tjocka o äckliga, därför alla satsar stenhårt på preteens.

Dr Nilsson
2005-04-06, 22:39
Jag har inte ölmage och sen är det manligt med lite mage. Kvinnor däremot ska följa top model idealet och sen deffa.


Ja jag håller med. Själv så är jag fruktansvärt manlig (faktiskt manligast i hela världen tror jag minsan) men jag tänker alldrig skaffa ölmage för det är så jävla fult.

Ja tjejjer ska vara smala och snygga och följa top model idealet.

Dessutom så tycker tjejjer faktiskt om att banta!!! :whipped:

palme
2005-04-07, 07:20
Ja, de är definitivt tjockare idag! Skulle kunna räkna upp en mängd faktorer, men orkar inte... De med "gottigaste" kroppar hittar man numera runt 30-sträcket :thumbup:

Yeah buddy! :thumbup:

Herkulez
2005-04-07, 07:24
Ja jag håller med. Själv så är jag fruktansvärt manlig (faktiskt manligast i hela världen tror jag minsan) men jag tänker alldrig skaffa ölmage för det är så jävla fult.

Ja tjejjer ska vara smala och snygga och följa top model idealet.

Dessutom så tycker tjejjer faktiskt om att banta!!! :whipped:
hehe så skön avatar och signatur, välkommen du blir nog en stor tillgång till kolo har jag en känsla av :D

Sverker
2005-04-07, 14:06
Helt klart måste vi sextitalister var den mest vältranade och välmotiverade ( eller minst bortskämda generation, utan TV-spel och curlingföräldrar som skjutsar en överallt ) generation som någonsin funnits.
Har svårt att tro att småpojkarna från tidigt 70-tal ens kommer i närheten av oss sextitalister.



Bekymmrad sextisjua.

palme
2005-04-07, 14:16
Har du varit på dagis nångång sverker? Då menar jag på senare åren. Här står ungarna och spottar på städpersonalen och när lärarna tar tag i de skriker de att de ska anmäla de.

Agning borde kanske återinföras i Sverige?

Det här landet kommer gå under. Alla är så bortskämda och kräver att alla ska göra allting åt de. Tur man ska flytta.

Piranha
2005-04-07, 14:21
Helt klart måste vi sextitalister var den mest vältranade och välmotiverade ( eller minst bortskämda generation, utan TV-spel och curlingföräldrar som skjutsar en överallt ) generation som någonsin funnits.
Har svårt att tro att småpojkarna från tidigt 70-tal ens kommer i närheten av oss sextitalister.



Bekymmrad sextisjua.


Men på 30 talet ... alltså 1730 talet då fanns det inga bilar, och ingen allmän skola , då fick man arbeta på bruket redan som barn , och sen på kvällarna blev dem agade till sömns, om de hadde tur dvs.


Å du snackar om spik i foten ... pyttsan ..

Metal_boy_
2005-04-07, 14:30
Min äldsta brorsa som är född -73 vet knmappt hur man gör med tv-spel...
Det va mer min andra brorsa född -76 och jag född 82 som började med det där, första gången när farsan tog hem nått från jobbet, där guibbarna va som stavar och man skulle bolla med en boll fram o tillbaka(tennis). Sen kunde man spela flera saker som fotboll och då blev det bara fler stavar och mål haha. Sen hade brorsan en commodore 64, bytte upp sig till en Amiga 500, sen även 2000 och 1200. Jag fick ärva hans 500 plus att jag hade nintendo 8bit. :hbang: Det va tider det!!

Pecca
2005-04-07, 14:37
Har du varit på dagis nångång sverker? Då menar jag på senare åren. Här står ungarna och spottar på städpersonalen och när lärarna tar tag i de skriker de att de ska anmäla de.

Så skulle kidsen aldrig våga göra där jag jobbar :devil:

Dom ska veta att deras handlanden får konsekvenser... Säger dom att dom ska slå mig så säger jag att jag kommer slå tillbaka... Självklart så slår dom, men dom slår aldrig någon mer gång sen :D

Nu är inte jag förälder så jag kanske inte ska säga att för mycket, men fy fan vad slappa dagens föräldrar till stor del är... När jag var en knodd så sa morsan att det var mat, då skulle man komma direkt annars plockade hon bort maten, o gillade man inte maten fick man vara utan. Dagens curling föräldrar frågar ju istället vad barnen vill äta osv.... Dom får godis mitt i veckorna o idrottar man nu för tiden så anses man vara speciell. När jag växte upp var man antingen utmobbad lr handikappad om man inte idrottade med något....

Dagens barn är ouppfostrade o får som dom vill. Dom lär sig inte knyta skorna + klockan förrens i 9 års ålden o fan bokstaven R vet i fan om de någonsin kommer lära sig!


JAG ÄR SVERIGES ELAKASTE DAGISSNUT!!!!!!!!!!! :devil: *grr27*

Entity
2005-04-07, 14:42
Det är lätt för föräldrar att fostra sina barn med tv spel o coca cola varje dag, då blir barnen bara satyg utanför hemmet. Sen sitter de i timmar o inget gnäll.. Sen skyller föräldrarna på att skolan inte tar sitt ansvar? Sen när blev lärare föräldrar??

När det gäller kroppsidealet så har det ju blivit lite sjukt, de som är tjocka blir tjockare "tröstäter " och prövar 200 dieeter. Sen har man ju de sjukligt smala.

Jag tål inte pinnar, tjejer ska ha fina breda höfter och en för mig normal kropp.

AFanatic
2005-04-07, 14:56
Nu är inte jag förälder så jag kanske inte ska säga att för mycket, men fy fan vad slappa dagens föräldrar till stor del är... När jag var en knodd så sa morsan att det var mat, då skulle man komma direkt annars plockade hon bort maten, o gillade man inte maten fick man vara utan. Dagens curling föräldrar frågar ju istället vad barnen vill äta osv.... Dom får godis mitt i veckorna o idrottar man nu för tiden så anses man vara speciell. När jag växte upp var man antingen utmobbad lr handikappad om man inte idrottade med något....

Dagens barn är ouppfostrade o får som dom vill. Dom lär sig inte knyta skorna + klockan förrens i 9 års ålden o fan bokstaven R vet i fan om de någonsin kommer lära sig!

Många av mina kursare är föräldrar och när man hör dom tala om sina ungar blir jag nästan mörkrädd. När man kommer med en snäll kommentar om att dagens föräldrar är slappa och låter ungarna göra som dom vill,när de står och klagar över att deras ungar inte lyssnar på dom, ja då blir dom lite sura. :D

Bilden av att vara knodd känner jag igen som min egen byxficka, förutom att maten togs inte bort..utan den skulle ätas upp till varje pris...spelade ingen roll hur många gånger den fick värmas igen efter att ha kallnat flertalet gånger.. :D Och idrottade gjorde man, helst med 1-3 sporter.

/82a

bolt
2005-04-07, 16:03
http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,617709,00.html

Jolene
2005-04-07, 16:13
När det gäller kroppsidealet så har det ju blivit lite sjukt, de som är tjocka blir tjockare "tröstäter " och prövar 200 dieeter. Sen har man ju de sjukligt smala.

Jag tål inte pinnar, tjejer ska ha fina breda höfter och en för mig normal kropp.
Menar du att det bara är tjocka som tröstäter? Jag tror att alla tröstäter då och då eftersom det är ett normalt beteende. Om du med tröstätning snarare menar hets- eller överätning vill jag upplysa om att de flesta med bulimi är normalviktiga, de med BED brukar dock vara överviktiga, eller "tjocka".

Sen tycker jag att du beskriver detta i termer av svart och vitt. De "tjocka" och de "sjukligt smala". Tycker inte om din uppdelning.

För övrigt tycker jag att det är synd att personer yttrar sig om personers vikt på det sätt som en del gjort i den här tråden. Tror att det finns ett flertal personer på det här forumet som har antingen en ätstörning, en subklinisk ätstörning eller ortorexi.

Ejkej
2005-04-07, 16:15
Höh! Jag också märkt att även killar är fetare nu för tiden!

tossefar
2005-04-07, 16:44
Menar du att det bara är tjocka som tröstäter? Jag tror att alla tröstäter då och då eftersom det är ett normalt beteende.

Sedan när är det normalt beteende att trycka i sig mat för att man är ledsen? Det är snarare så att jag tappar aptit om jag är väldigt upprörd över något. Men visst, det kan ju vara jag som är knäpp också
;)

throat
2005-04-07, 17:13
När man går runt på stan och betraktar tjejjer nuförtiden så lägger jag iaf märke till hur feta de är nuförtiden , jag inbillar mig nog inte det här men var och varannan har numera fina däck / cykeldäck rund midjan ..

Jag kan inte minnas att de var så förr ..

vad har hänt ??
Den uppfattningen fick jag redan för nästan ett år sedan. Intressant att fler fått den uppfattningen. Har ingen aning om vad det beror på dock? Kan inte säga om det är samma sak vad gäller killar, men sen så spanar jag ju inte nått på grabbar när jag är ute heller ;)

Flaggan
2005-04-07, 17:43
Nån som har lagt märke till dagens mode reklam.

Smal? [ ]
Äcklig? [ ]

Planka? [ ]
Söt? [ ]

Iallaflall Dove tvål eller vad fan det är,vissa utav dom "modellerna" är vidriga. Blir nästa lite äcklad när man står där i tunnelbanan. ( min personliga åsikt)

Så dagens reklam kanske gör så att pressen på att se "bra" ut är kanske inte lika krävande än vad den har varit förut?`

Jag vet inte men utveckligen av folkets hälsa är HELT åt skogen.
Barnen har knapp nån gymnastik längre i skolan! *grr27*

skaparn
2005-04-07, 17:49
Tror att det finns ett flertal personer på det här forumet som har antingen en ätstörning, en subklinisk ätstörning eller ortorexi.

Väl talat. Efter att ha läst K&N-delen flitigt började jag känna detsamma.
Rekordet slogs då en lirare ville veta hur många gram fett per cm^2 som fastnade på kycklingfiléer. Tror fler behöver inse att ätstörningar inte alltid är visuella.

mini
2005-04-07, 17:52
Nån som har lagt märke till dagens mode reklam.

Smal? [ ]
Äcklig? [ ]

Planka? [ ]
Söt? [ ]

Iallaflall Dove tvål eller vad fan det är,vissa utav dom "modellerna" är vidriga. Blir nästa lite äcklad när man står där i tunnelbanan. ( min personliga åsikt)

Så dagens reklam kanske gör så att pressen på att se "bra" ut är kanske inte lika krävande än vad den har varit förut?`

Jag vet inte men utveckligen av folkets hälsa är HELT åt skogen.
Barnen har knapp nån gymnastik längre i skolan! *grr27*
Menar du att dagens reklam ger mindre signaler om att man måste vara smal för att vara lyckad, och att det är därför folk är fetare? Kanske att det är bättre för folkhälsan med ouppnåeliga ideal? Haha...
Bara din kommentar om att du blir äcklad av att se vanliga normala människor på reklamplatserna säger en hel del.

Yankeee
2005-04-07, 18:01
Nån som har lagt märke till dagens mode reklam.

Smal? [ ]
Äcklig? [ ]

Planka? [ ]
Söt? [ ]

Iallaflall Dove tvål eller vad fan det är,vissa utav dom "modellerna" är vidriga. Blir nästa lite äcklad när man står där i tunnelbanan. ( min personliga åsikt)

Så dagens reklam kanske gör så att pressen på att se "bra" ut är kanske inte lika krävande än vad den har varit förut?`

Jag vet inte men utveckligen av folkets hälsa är HELT åt skogen.
Barnen har knapp nån gymnastik längre i skolan! *grr27*

Ja, jag har lagt märkte till den och stör mig något otroligt på den. Den känns så sjukt genomskinlig. Typ "alla andra visar råsnygga tjejer på sina reklamer, men eftersom att de flesta tjejer inte är så snygga så tar vi en handfull normalfula (som även är våra största kunder), påpekar deras brister och vänder det något något bra."

Seriöst, är det någon som köper den skiten? Det är ett företag som vill tjäna så mycket pengar som möjligt. Det kan inte vara någon som verkligen _tror_ på att de "vill väl"?

Flaggan
2005-04-07, 18:05
Seriöst, är det någon som köper den skiten? Det är ett företag som vill tjäna så mycket pengar som möjligt. Det kan inte vara någon som verkligen _tror_ på att de "vill väl"?


Reklam påvärkar mer oss än vad vi tror. Denna reklam kanske får folket att känna "ååh dom har lite etik o moral när de gäller utseende ,jag tar o köper en tvål" eller nått.. Men som sagt jag stör mig på reklamen och säkert många fler..

Yankeee
2005-04-07, 18:08
Reklam påvärkar mer oss än vad vi tror. Denna reklam kanske får folket att känna "ååh dom har lite etik o moral när de gäller utseende ,jag tar o köper en tvål" eller nått.. Men som sagt jag stör mig på reklamen och säkert många fler..

Ja, självklart vet jag också att det finns folk som köper det. Fattar bara inte att folk kan vara så urbota....

Flaggan
2005-04-07, 18:16
Menar du att dagens reklam ger mindre signaler om att man måste vara smal för att vara lyckad, och att det är därför folk är fetare? Kanske att det är bättre för folkhälsan med ouppnåeliga ideal? Haha...
Bara din kommentar om att du blir äcklad av att se vanliga normala människor på reklamplatserna säger en hel del.


Inte så kul att ha en stor fet hårig rygg framför sig när man står o väntar på tåget medans man konsumerar mat eller dryck.

Jag är inte säker på att detta kan vara orsaken till att folk blir feta idagens samhälle ,därför jag använde benämingen kanske

Allan
2005-04-07, 18:56
Jag är inte säker på att detta kan vara orsaken till att folk blir feta idagens samhälle ,därför jag använde benämingen kanske

Det finns inte bara EN orsak. Det är snarare så att just tilltagande vällevnadsfetma är förbannelsen med konsumtionssamhället. Likaså den tilltagande utseendefixeringen (som givetvis är en reaktion på fetman). Det finns ett flertal exempel på "välmående" nationer där folkhälsan blivit allt sämre i takt med ökade inkomster och ändrade konsumtionsmönster. Anledningen till att man kan se det är att man också sett hur det förändrats vid sämre tider. Det senaste exemplet är fd Jugoslavien där övervikt var ett problem före Balkankrigen, men inte alls just nu.

Med det menar jag inte att man behöver ett rejält krig för att befolkningen ska må bättre - lidandet står definitivt inte i proportion till eventuell nytta, så inga dumma skämt tack! Men man vet att i ett alltmer välmående samhälle miskar beredvilligheten att bidra till saker man "själv inte har nytta av".
Det finns saker att göra för att minska problemen, men de kostar alla pengar, och det är pengar som inte kan försvaras när det ställs i relation till åldringsvård eller infratstruktur. I varje fall inte för en befolkning som i allt större utsträckning hävdar att "folk ska uppfostra sina ungar själva"!


allan

Sverker
2005-04-07, 19:42
Å du snackar om spik i foten ... pyttsan ..

Säffle, kan jag få en kopp kaffe :D

Allan
2005-04-07, 19:51
Säffle, kan jag få en kopp kaffe :D

Tacka vet jag franska revolutionen - då hade de varit glada för en spik i foten!


allan

Jolene
2005-04-08, 07:01
Sedan när är det normalt beteende att trycka i sig mat för att man är ledsen? Det är snarare så att jag tappar aptit om jag är väldigt upprörd över något. Men visst, det kan ju vara jag som är knäpp också
;)
Enligt min uppfattning är det snarare normalt med tröstätning än hör till undantag eller ens är på gränsen till sjukligt, av den enkla anledningen att så många gör det. Dessutom tror jag att det är viktigt att göra en åtskillnad mellan det som brukar kallas för tröstätning och hets- eller överätning. (dvs icke-patologiskt resp. patologiskt då det ena hör till diagnoskriterier för bulimi, bed och uns).
En del som är ledsna reagerar med att vilja äta, andra tappar aptiten - även det är normalt tycker jag. Enligt din uppfattning borde det väl inte heller vara normalt att tappa aptiten när man känner ledsamhet? Det enda normala enligt ditt sätt att se det, vore väl att aptiten eller viljan att äta något (obs. skillnad!) inte påverkades öht?

Jolene
2005-04-08, 07:09
Väl talat. Efter att ha läst K&N-delen flitigt började jag känna detsamma.
Rekordet slogs då en lirare ville veta hur många gram fett per cm^2 som fastnade på kycklingfiléer. Tror fler behöver inse att ätstörningar inte alltid är visuella.
Exakt. Det syns inte ens på flertalet med (subkliniska) ätstörningar/ortorexi att de har en sådan.

Dr Nilsson
2005-04-10, 23:30
hehe så skön avatar och signatur, välkommen du blir nog en stor tillgång till kolo har jag en känsla av :D

Jag tackar och bockar, kanske inte syns att det är micke dubois

PUMPISH
2005-04-11, 15:19
När man går runt på stan och betraktar tjejjer nuförtiden så lägger jag iaf märke till hur feta de är nuförtiden , jag inbillar mig nog inte det här men var och varannan har numera fina däck / cykeldäck rund midjan ..

Jag kan inte minnas att de var så förr ..

vad har hänt ??

Du har sååå rätt!
När jag kom till sverige för 10 år sen typ så var det mycket stoooooooooor skillnad när man gick runt på drottninggatan en fin sommardag!
Nu märker man skillnad efter varje år hur breda tjejerna blir efter varje vinter.
Förut tyckte man att svenska tjejer var mycket smalare och slankare än rysskor och nu är det helt tvärtom , varje gång man åker ryssland så blir man förvådan hur smala dom är där. Men men...snart är vi nära amerikaner här i sverige.....

BigKim
2005-04-11, 16:18
det ska vara BIG ASS, hur många ggr måste jag säga? hehe japp, latinokroppar :)

aliquis
2005-04-11, 18:22
Ja.

Endel har fortfarande fina rumpor, men många har gått och fått en riktig bakdel eller så ser man magen hänga ut under linnet. Inte snyggt. Skärp er nu tjejer!!!
exakt, det är ju rump:midje/lår-ratio som gäller, inte bara rumpmåttet.

aliquis
2005-04-11, 18:24
Jo, kanske kommit med åldern också men i princip alla mina kompisar har fått sig en rejäl kagge nu.. kanske varit jag som pressat dem också, vet ej :D
alkohol, kebab, pizza o förbannade jävla mopeder i stan.

*Flash*
2005-04-11, 18:27
Äh håll käften era jävla mansgrisar vi får väl se ut hur vi vill:thefinger *grr27* :furious:




/fet Flash *cry*

aliquis
2005-04-11, 18:29
Jag tycker det där modet ska komma även för killar så man lite bättre kan skilja agnarna (de feta) från vetet (de ofeta).
be dem posta bilder ;/

hanni
2005-04-12, 09:50
Äh håll käften era jävla mansgrisar vi får väl se ut hur vi vill:thefinger *grr27* :furious:




/fet Flash *cry*


Säger detsamma,, vadå vill man äta fet mat och inte träna och därmed vara några kilon fetare,, big deal, eller så tränar man och äter bra mat- är väl upp till var och en.

Tror ni killar att vi tjejer bara är till för att tillfredsställa er? :booty:

the_PL_man
2005-04-12, 10:25
Äntligen en kvinna som insett sin roll ! :)

Skämt åsido, att vara onödigt fet belastar kroppen, och leder ofta i slutändan till hjärt- och kärlsjukdomar.
Det gäller oavsett kön.

Mvh

the_PL_man

Tror ni killar att vi tjejer bara är till för att tillfredsställa er? :booty:

internethjälten
2005-04-12, 11:12
Tror ni killar att vi tjejer bara är till för att tillfredsställa er? :booty:

..ja ..ofta, mkt, utan gnäll - tack !

..ser fram emot den dagen då man får klona människor för då kan man avskaffa kvinnan helt och hållet då både hon och sex är jefligt överreklamerat..

Piranha
2005-04-12, 11:19
Killar är kanske fetare över lag numera också , men det var inte topicen ..

Bygg egen hata män tråd :D :D :D *kissass*

Lasse Kongo
2005-04-12, 11:20
usch för tjocka tjejer *spy*

hanni
2005-04-12, 18:57
Killar är kanske fetare över lag numera också , men det var inte topicen ..

Bygg egen hata män tråd :D :D :D *kissass*


Haha nej jag har inte sagt att jag hatar män :naughty: om det nu var mig du syftade på?!

hanni
2005-04-12, 18:59
..ja ..ofta, mkt, utan gnäll - tack !

..ser fram emot den dagen då man får klona människor för då kan man avskaffa kvinnan helt och hållet då både hon och sex är jefligt överreklamerat..


Hehe vilka ödmjuka killar vi har här :whipped:

Allan
2005-04-12, 19:09
Inget mer hack på könen - vi har redan (minst) en sån tråd där folk bekräftar alla fördomar man kan ha om dom. Är det nån som orkat läsa en bok som heter FastFoodNation? Om inte annat kan den ge en aning om vad som håller på att hända i nationen.


allan