handdator

Visa fullständig version : Million Dollar Baby


Cilia
2005-04-05, 20:53
Den var så himla bra.
Och vilken tuff tjej. Jag vill också vara så där tuff.
Och Clintan vilken snygg man. Det borde vara olagligt att vara så där snygg vid hans ålder. Men det är ögonen.

Jag kan inte säga annat än att den är mer än sevärd.
Gå och se den.

Rockhard
2005-04-05, 20:54
Okej!

Officer
2005-04-05, 20:55
Okej.

^Bateau^
2005-04-05, 20:57
Jag förstod mig inte på den här filmen riktigt...


2st i filmen är allvarligt skadade p.g.a boxning. Men ändå hyllas boxning som världens bästa sport? Som den nobla kampen osv...


Tyckte filmen var överreklamerad!

Myten
2005-04-05, 21:02
Tycker filmen är omskakande , man känner sig omtumlad och chockad och tänker på vad folk är beredda att offra för att uppnå sina mål och vad som kan grusa dessa mål osv.

Cilia
2005-04-05, 21:03
Jag förstod mig inte på den här filmen riktigt...


2st i filmen är allvarligt skadade p.g.a boxning. Men ändå hyllas boxning som världens bästa sport? Som den nobla kampen osv...


Tyckte filmen var överreklamerad!

hhmmm så tolkade inte jag filmen alls.
Hon var ju inte alls nobel det var ju därför det blev som det blev.
Däremot hyllades envishet, kämpakrafter eller som dom säger på engelska dedication and devotion. Som Clintan sa "tuff is not enough".

Håller med Spoiler
Men visst var han snygg? 'g*

Kwon
2005-04-05, 21:03
Tjejen i den här filmen hade iaf en snygg klänning på Oscarsgalan! :D

-

Har ej sett filmen.

Fultjack
2005-04-05, 21:58
ska se den imorgn, kommer med utvärdering då :thumbup:

AFanatic
2005-04-05, 22:05
Jaha där ser man...Jag tyckte den var kass och allmänt seg. Visst den försökte skapa stämning och ha extra långa sekvenser med skumma ljussättningar, men det blir tjatigt.

Sedan hade hon schysst stil i ringen...som en galopperande fäktare attackerade hon sin motståndare...och det fick oss att associera till Monty Pytons "galopperande kokosnöts" knights in shining armour...Efter det blev inget normalt, under den fortsatta visningen av filmen. Med andra ord så kunde filmen verkligen fånga ens intresse...

Denstillasittande
2005-04-05, 22:11
Tyckte också det var en kanon film !

Megatuttarna
2005-04-06, 00:00
Jaha där ser man...Jag tyckte den var kass och allmänt seg. Visst den försökte skapa stämning och ha extra långa sekvenser med skumma ljussättningar, men det blir tjatigt.

Sedan hade hon schysst stil i ringen...som en galopperande fäktare attackerade hon sin motståndare...och det fick oss att associera till Monty Pytons "galopperande kokosnöts" knights in shining armour...Efter det blev inget normalt, under den fortsatta visningen av filmen. Med andra ord så kunde filmen verkligen fånga ens intresse...

Woooooooooooooo vi har Steven Spielberg här!

Tror du att du är tuff med denna totalsågning eller? :furious: *slap*

Slartibartfast
2005-04-06, 06:26
Väldigt bra film, ja.

Jay-Z
2005-04-06, 06:39
Jag ville ha ett Hollywoodslut. Damn you Clintan. Damn you all to hell. :thumbup:

AndersHermansson
2005-04-06, 07:52
Jäkligt bra film, så jävla kasst slut bara. Hon hade väl kunnat få slå in käften på den där sista subban!!!

The_RobRoy
2005-04-06, 11:02
Jäkligt bra film, så jävla kasst slut bara. Hon hade väl kunnat få slå in käften på den där sista subban!!!

Ähh happy-endings är för mesar *slap*

Ja man ville ju bara hoppa in i filmen o nita subban! *grr27*

Grymt bra film iallafall

AFanatic
2005-04-06, 11:29
Woooooooooooooo vi har Steven Spielberg här!

Tror du att du är tuff med denna totalsågning eller? :furious: *slap*


Spielberg är för 5åringar.

Jag är en megasuperdupervärstadundercool tuffing...juh :cool: *slap*

Megatuttarna
2005-04-06, 12:34
Spielberg är för 5åringar.

Jag är en megasuperdupervärstadundercool tuffing...juh :cool: *slap*

Din mamma! (Vad ska du göra nu då tuffing, jag sa din mamma! :booty: )

Lasse Kongo
2005-04-15, 23:25
Precis sett den.

Tycker den var helt underbar, har dock en klump i halsen nu.

Men, en sjukt bra film helt i min smak.

Dipshit
2005-04-17, 23:29
Hmm.. precis sett filmen..
O va ju inte årets bästa film direkt..

Både Eternal sunshine o Garden State va bättre tex..

Visst va den OK..
aaah, hade tänkt komma med en listig utredning om varför den inte va så bra här.. men orkar inte... ska upp om några timmar..

mini
2005-04-17, 23:53
Jag funderar på vad Clintan gjort mot sin dotter.
I övrigt tycker jag det var en bra film men inte så fantastisk jag förväntat mig. Vill gärna ha lite fler "lager" av en film än det man ser.

JAM
2005-04-18, 00:33
Jag funderar på vad Clintan gjort mot sin dotter.
I övrigt tycker jag det var en bra film men inte så fantastisk jag förväntat mig. Vill gärna ha lite fler "lager" av en film än det man ser.
Ja, det var tråkigt att man inte fick reda på vad som förstört deras förhållande. Eller... fick man det?

Jag tyckte i alla fall att filmen var jäkligt bra!

High1ander
2005-04-18, 06:23
Million Dollar Baby var ju inte fjolårets bästa film, men den var bäst av de som nominerades till Oscar för bösta film, och också bäst regi. Sen tyckte jag Clintan var bättre än Jamie Foxx, och Leonardo DiCaprio. Filmen är smått flummig i sin uppbyggnad, jag kände ungefär som det var två filmer i en. Det negativa är en voice-over som säger vissa saker man redan bör förstå (generellt så räknas dålig voice-over vara på det sättet att den inte tillför ny information), dock så är ju Morgan Freemans berättarröst väldigt bra.

Bara kemin mellan skådisarna, framförallt Morgan Freeman och Clint Eastwood gör filmen sevärd.

Hatten av för Clintan!

nim
2005-04-18, 07:30
Jag tyckte att filmen var riktigt dålig. Har du inte sett filmen så läs inte nedan.
Här är några exempel på faktafel som gör att filmen inte blir trovärdig:

Om jag fattat det rätt så förlorar Maggie boxningsmatchen. Hur är detta möjligt med så många vittnen till vad som händer?? Den andre skulle ju bli diskad och fått fängelse i vilken match som helst.

Clintan hittar ett jätte bra vårdhem åt henne. Så bra att ingen bryr sig om att vända på henne och vårda hennes kropp. Efter ett par veckor så lyfter en doktor på lakanet och upptäcker ett stinkande ben som måste amputeras.

Det finns inga vakter på vårdhemmet och trots 2 självmordsförsök så är inte respiratorn kopplad till nått slags larm.

Papi
2005-04-18, 10:35
Nim, du ser inte skogen, för alla träden som är i vägen! ;)
Nejdå, håller med i vissa avseenden. Själv störde jag mig på den stereotypiska white-trashfamiljen.
Men det var en otroligt bra film, tycker jag. Jag var helt förstummad efteråt... :cryout:
Mycket välförtjänt Oscar till Hilary Swank!