handdator

Visa fullständig version : behöver synpunkter.


Snabel123
2005-04-05, 19:50
hej behöver synpunkter angående min träningsschema, vill gärna att ni skriver vad ni tycker om schemat.

jag kör 3 set och mellan 4-8 reps på alla muskelgrupper, ungefär 4-6 övningar per muskelgrupp. Och jag kör 2-3 magövningar efter varje pass.

v.1
Mån: Biceps, Axlar, Underarmar
Tis: Rygg, Ben, Vader
Ons: Bröst, Triceps
Tors: Biceps, Axlar, Underarmar
Fre: Kondition, kan vara allt från att jogga, kampsportsträning till powerwalk.
Lör: vila
Sön: vila

och vecka 2 ser ut som vecka 1 men då blir det byte. då kör jag tex bröst o triceps 2 ggr i veckan och dom andra bara 1. och vecka 3 likadan förutom att jag kör rygg 2 ggr i veckan. o så roterar jag var tredje vecka.

har kört nu såhär i 5 månader o jag e väl rätt nöjd, vill veta era åsikter angående schemat.. hoppas på seriösa svar =) :bow:

// If it´s too heavy... just add some more!

Allan
2005-04-05, 19:52
Du kör för mycket biceps. Biceps är endast en tredjedel av överarmen, resten är triceps. för mycket axlar också; de kopplas in i alla bröst- och i de flesta axelövningar. Ta en titt på z_bumbis programförslag i Best of...

allan

Snabel123
2005-04-05, 19:54
Du kör för mycket biceps. Biceps är endast en tredjedel av överarmen, resten är triceps. för mycket axlar också; de kopplas in i alla bröst- och i de flesta axelövningar. Ta en titt på z_bumbis programförslag i Best of...

allan


hmm så jag ska trappa ner på axlar o biceps? bara köra det 1 gång i veckan?och forsätta roteringen med rygg, ben och bröst, triceps istället?
finns det nå länk tills hans program?

Allan
2005-04-05, 19:59
Du ska i varje fall inte köra de mindre muskelgrupperna MER än de stora. I storleks- och komplexitetsgrad är det så här (med störst först)
Ben
Rygg
Axlar
Bröst
Triceps
Mage
Vader

Underarmar och nacke lämnar jag därhän. Och dessutom behöver vi mer info om dig. Men...har du tränat mindre än arton månader är det bara tillbaka till ruta ett och börja med just de ovan nämnda träningsprogrammen.

Annars kan du glo här så förstår du vad jag menar....http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=37200&highlight=schemafr%E5gor


allan

Snabel123
2005-04-05, 20:04
Du ska i varje fall inte köra de mindre muskelgrupperna MER än de stora. I storleks- och komplexitetsgrad är det så här (med störst först)
Ben
Rygg
Axlar
Bröst
Triceps
Mage
Vader

Underarmar och nacke lämnar jag därhän. Och dessutom behöver vi mer info om dig. Men...har du tränat mindre än arton månader är det bara tillbaka till ruta ett och börja med just de ovan nämnda träningsprogrammen.

Annars kan du glo här så förstår du vad jag menar....http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=37200&highlight=schemafr%E5gor


allan

ahh okej, tänkte om jag rotera varje vecka så borde alla muskelgrupper få sn viss balans, men så va väl inte fallet då märker jag nu.
tja jag har typ tränat i 8 månader.
Är 176-178 lång och väger mellan 76-79 kg.
Har ju fått rejält med resultat på kroppen, men jag känner att jag ligger lite still i just själva biceps området.