handdator

Visa fullständig version : Skadade påsar Whey FX


Entity
2005-04-05, 18:02
Köpte från ********, och 2 av mina påsar var öppna, rätt ordentligt, vit fogen,
Köpte 4 x 750 gr Whey FX. Jag är inte känslig, men undrar hur fan de kunnat bli skadade av fraken på det sättet, de måste varit öppna innan...i vilket fall som helst ska jag maila till dem eller vad tycker ni ???

Frazze
2005-04-05, 18:06
Självklart ska du maila och kräva kompensation.

EiseltUK
2005-04-05, 18:08
Om du tycker att det är ett problem och att det har runnit ut så mycket att det har ekonomisk betydelse så maila.

Om du kan köra på så säg i varje fall till och så kan du säkert få lite kompensation nästa gång du beställer bara för att du är en snäll kund.

/ Henrik

Entity
2005-04-05, 18:56
Mest över att påsen kommer vara öppen tills jag ätit upp den första, vet inte hur farligt det är iofs...

amino
2005-04-05, 19:08
Har själv funderat att testa fx men vågar inte p.g.a för många har påtalat problemet med läckande påsar. Man kan ju fråga sig hur kvaliten på innehållet egentligen är när dom inte ens har lyckats att välja en förpacknings typ som håller tätt. Förmodar att allt har med ekonomi att göra. Först välja en billig förpackning, sen fylla den med "enligt fx" bästa koncentrat proteinet på marknaden, - rimmar lite illa tycker jag -
Sparar man på det ena gör man det med all sannolikhet på annat också.
Eller så har fx killarna eller tjejerna ingen livsmedelsteknisk kompetens, vilket gör det ännu värre.

Maila tillbaka någon från fx så kan jag kanske bidra lite med det lilla jag kan.
10 års erfarenhet som livsmedelsinspektör.

Entity
2005-04-05, 19:14
Har själv funderat att testa fx men vågar inte p.g.a för många har påtalat problemet med läckande påsar. Man kan ju fråga sig hur kvaliten på innehållet egentligen är när dom inte ens har lyckats att välja en förpacknings typ som håller tätt. Förmodar att allt har med ekonomi att göra. Först välja en billig förpackning, sen fylla den med "enligt fx" bästa koncentrat proteinet på marknaden, - rimmar lite illa tycker jag -
Sparar man på det ena gör man det med all sannolikhet på annat också.
Eller så har fx killarna eller tjejerna ingen livsmedelsteknisk kompetens, vilket gör det ännu värre.

Maila tillbaka någon från fx så kan jag kanske bidra lite med det lilla jag kan.
10 års erfarenhet som livsmedelsinspektör.

tackar amino, har mailat dem nu, återkommer när jag får höra något....
du har rätt i vad du säger helt o hållet, jag tror man får vad man betalar för. Köpte VP2 från ast förra gången, men hade inte råd nu tyvärr.

Jocke77
2005-04-05, 21:37
fick likadant med mina påsar hade carbo fx i hela kartongen *grr27*

Fettecke
2005-04-05, 22:07
Själv har jag aldrig haft nått problem, har köpt runt 20 påsar Whey FX... aldrig någon öppen påse, enda problemet som jag tycker är att de kommer i en påse =(, så obehändigt att hämta från, samt att det yr pulver när man öppnar / stänger den, Carbon är ännu värre på just detta.

Entity
2005-04-05, 22:12
Själv har jag aldrig haft nått problem, har köpt runt 20 påsar Whey FX... aldrig någon öppen påse, enda problemet som jag tycker är att de kommer i en påse =(, så obehändigt att hämta från, samt att det yr pulver när man öppnar / stänger den, Carbon är ännu värre på just detta.


Jag hällde över en av mina påsar till den jag hade mitt VP2 i , så man slipper använda påsar....

KIRE
2005-04-06, 09:21
Ni har väl gamla proteinburkar fortfarande stående i förrådet eller nått?
Jag brukar spara ett antal burkar så man har det hemma sen när man
handlar protein i påsar. Häll över alla påsarna i en riktig burk istället.
Påsar är odugliga att hantera förutom när dom ska transporteras.

Fettecke
2005-04-06, 09:45
Jag hällde över en av mina påsar till den jag hade mitt VP2 i , så man slipper använda påsar....

*Doh*, ska nita mig själv för att jag inte använder min tomma Whey-80 4kg burk...

*Trippar bort och tömmer över 5 påsar*

EiseltUK
2005-04-06, 10:14
Har själv funderat att testa fx men vågar inte p.g.a för många har påtalat problemet med läckande påsar. Man kan ju fråga sig hur kvaliten på innehållet egentligen är när dom inte ens har lyckats att välja en förpacknings typ som håller tätt. Förmodar att allt har med ekonomi att göra. Först välja en billig förpackning, sen fylla den med "enligt fx" bästa koncentrat proteinet på marknaden, - rimmar lite illa tycker jag -
Sparar man på det ena gör man det med all sannolikhet på annat också.
Eller så har fx killarna eller tjejerna ingen livsmedelsteknisk kompetens, vilket gör det ännu värre.

Maila tillbaka någon från fx så kan jag kanske bidra lite med det lilla jag kan.
10 års erfarenhet som livsmedelsinspektör.

Vågar? Om påsarna går sönder så är det bara att säga till.

Det finns ingen brist på kompetens, snarare tid. Problemet med påsarna som går sönder är mer eller mindre löst nu. Antalet reklammationer har minskat radikalt sedan vi gjorde om backarna som stänger igen påsarna.

Fx sparar på onödigt för att ge mer produkt för pengarna. En plastburk skulle öka konsumentpriset med upp till ca 25 kr, vilket jag tycker är ganska onödigt.

Om kvalitén på proteinet är dåligt kan du få diskutera med Arla.

/ Henrik

TricOn
2005-04-06, 15:35
bara maila dom så får du 4st nya och får behålla dom du har.. det fick jag iaf :)

aliquis
2005-04-06, 19:03
Köpte från ********, och 2 av mina påsar var öppna, rätt ordentligt, vit fogen,
Köpte 4 x 750 gr Whey FX. Jag är inte känslig, men undrar hur fan de kunnat bli skadade av fraken på det sättet, de måste varit öppna innan...i vilket fall som helst ska jag maila till dem eller vad tycker ni ???
Om de har kvar samma luftfyllda aluminiumklädda plastpåsar o skickar löst i en kartong tror jag inte det krävs så mycket för att de skall "tryckas upp", klart de inte skickar öppna påsar. _JAG_ skulle höra av mig, visserligen synd för dem men de får väl byta påsar.

aliquis
2005-04-06, 19:04
du har rätt i vad du säger helt o hållet, jag tror man får vad man betalar för. Köpte VP2 från ast förra gången, men hade inte råd nu tyvärr.
Där får du ju absolut inte vad du betalar för iaf.

aliquis
2005-04-06, 19:07
En plastburk skulle öka konsumentpriset med upp till ca 25 kr, vilket jag tycker är ganska onödigt.
Det har jag också funderat på, många livsmedel får man ju i riktigt bra förpackningar, som kostar mer än livsmedlet om man köper dem separat.. men det är så illa alltså, är väl lite extrapris på lösförpackningar med iofs.

(typ plastflaska, kan ju säkert kostar 20-30kg, en brämhultsjuice i plastflaska kostar 20kr inkl juice, o liknande...)

Entity
2005-04-06, 20:49
Fick mail idag, snabbt av dem, de skickar nya påsar, nu vet jag inte om de menar de skadade eller alla 4, men det kvittar jag är glad i vilket fall som helst. :eating: :eating: :eating: :eating: