handdator

Visa fullständig version : Ni som gett upp nikotinet!


ölobrännvin
2005-04-05, 17:23
Hur går det för er, finns det nån mer än Allan som klarat sej, själv försöker jag igen nu för 5te gången på 3 år eller nåt, Baan hur gick det för dej ? Det var väl nån snubbe som gav upp rökat för ett tag sen ? Lämna eran rapport i denna tråden oavsett om ni misslyckats eller klarat er !

Gnällspikar kan starta en egen tråd, likaså folk som inte förstår hur svårt det är att sluta med nikotin ....

Lasse Kongo
2005-04-05, 17:28
ja sluta för 7 veckor sen, har inte ens haft sug, dock lägger ja in en 3-4 prillor general white/dag, men det var inga som helst problem att sluta, och det var första ggn ja försökte på 7 år :D

Var på jobbintervju imorse, de var väldigt måna om kost och hälsa där så de fråga röker du? Nä har inte gjort på 7 veckor o det kommer aldrig in en pinne i munnen igen, det kändes bra då de helst inte vill ha rökare, de hade lagt ner rätt stor pengar på att få sina anställda som röker att sluta, tycker ja iofsig är lite felprioriterade pengar men men...

Det är inget svårt att sluta!

ölobrännvin
2005-04-05, 17:33
Men du får fortfarande nikotin i dej, det skulle inte heller vara svårt för mej att köra med nikotintuggummi, jag tänker sluta helt en dag...snart...

_micke_
2005-04-05, 17:35
Efter att ha rökt och snusat i 9 år så slutade jag tvärt av bara.
Det var 7 mån sen å jag har inte snusat eller rökt sen dess.
Man måste ha lite jävlar anamma och vilja så går det rätt lätt endå.

Lasse Kongo
2005-04-05, 17:41
Efter att ha rökt och snusat i 9 år så slutade jag tvärt av bara.
Det var 7 mån sen å jag har inte snusat eller rökt sen dess.
Man måste ha lite jävlar anamma och vilja så går det rätt lätt endå.

ja precis, var uppe på 30cigg/dag en gång i tiden, så 3-4 prillor är rätt lamt i jämförelse med det, men jag vill inte droppa snuset just nu, men när ja vill det gör jag det bara sådär.

Ni vet om att snus har diskuterats i dopingssammanhang, det finns faktiskt ett område som jag utnyttjar i min träning =)

Kreout
2005-04-05, 17:45
Efter 6 års snusande och rökande (lössnus, prilla inne hela dagen) slutade jag tvärt för ett år och 4 månader sedan. Efter 5 månader provade jag snus under en dag för att se om jag var fri från begäret eller om det fortfarande skulle vara lika gott, men jag blev illamående och nu slipper jag fundera på det mer :)

ölobrännvin
2005-04-05, 17:50
fan c´vad skönt då kanske det går då !

scudmissile
2005-04-05, 18:11
För 4 månader sen bestämde jag mig för att sluta snusa och det gjorde jag också. Det var tungt de första dagarna, jag var helt torr i munnen och allt saliv som fanns i munnen skummade sig av nån konstig anledning. Men 3 dar, sen var det rätt ok. Nu smakar snus skit

ölobrännvin
2005-04-05, 18:29
Det känns som jag vill sluta men sen efter ett par timmar så är motivationen borta och det känns bara för jävligt. 'Jag hatar allt just nu

Klo
2005-04-05, 18:32
Slutade röka för några år sedan och slutade snusa för ca 4 månader sedan. Cigarr och cigarill kan det bli på fester ibland.

Allan
2005-04-05, 18:33
Fortfarande snusfri. Äter dock för mycket godis (istället?).


allan

Tobbe86
2005-04-05, 18:40
Det känns som jag vill sluta men sen efter ett par timmar så är motivationen borta och det känns bara för jävligt. 'Jag hatar allt just nu



exaxt så har det vart för mig med har inte haft en dosa på ett halv år däremot så tar jag en prilla lite då och då. ibland Kan jag hålla uppe i en vecka sen blir jag sugen igen. jag har ju inte blivit av med berondet helt men jag känner mig inte alls så deprimerad som jag gjorde dom första veckorna vem vet kanske är helt fri från begäret en vacker dag.

Krokodil
2005-04-05, 18:53
När mitt första barn föddes slutade jag röka tvärt efter att ha rökt 30-40 John silver/dag och det gick utmärkt. 3 år senare var jag och frugan i Karibien och fick tag på billiga kubanska cigarrer... en cigarr kan man väl ta utan att fastna i beroendet igen trodde jag.. eller hur! :em:

För ett år sen skulle jag sluta igen genom att gå över till snus.. så nu snusar jag och röker lika mycket som innan! *cry*

Jense
2005-04-05, 18:54
jag gick emot er och började röka också

hobbitar
2005-04-05, 19:17
Jag slutade snusa 20 Mars (ca 15 dagar sen).
Det var en söndag och jag var jäkligt bakfull. Jag tror det är bra att sluta snusa när man antingen är bakis eller sjuk eftersom suget är mindre då.

Den första veckan skrev jag ner i en dagbok hur det kändes varje dag. Men det har jag slutat med nu eftersom suget inte är så stort längre.

Här är ett utdrag 5 dagar efter att jag slutat:
Hade enormt snus-sug efter lunchen på jobbet. Känns väldigt ovant att inte ha något under läppen. Att sluta snusa är jobbigt!"
Jag slutade snusa främst för att jag vill gå UPP i vikt, och jag har redan märkt att jag gått upp några kilo. Om jag tänker efter lite så var det så förr att nästan ALLT kretsade runt snuset, snus var nästan det enda jag tänkte på *screwy*

mangemani
2005-04-05, 19:25
röka har aldrig varigt en svår grej att sluta med för mej.
jag får inget behov utav det hur mycket jag än skulle röka(iof så snusar jag,men men)..kunde lätt röka 1½ paket om dagen,men kunde lika lätt lägga av med det utan att känna nått sug.

la av för ett tag sen och har inte ens tänkt tanken på att ta en cigg,inte ens när jag ser nån röka eller känner rökdoften så blir jag ej sugen,blir snarare illamående.

ölobrännvin
2005-04-05, 19:39
Lite inspiration får jag av er verkligen, men med bröllopsplaner så kommer det att gå sisådär jag funderar på att köpa tuggumin och plåster för att liksom få bort snuset från mej. Jag vet att det fysiska beroendet går över på 4-5 dagar men det psykiska skiten sitter i länge..... grrrr...

AndersHermansson
2005-04-05, 19:51
Jag har hållt upp i snart två år och jag tror inte att jag kommer att börja igen. Fy fan vad äckligt *spy*

OggeP
2005-04-05, 19:52
Jag slutade snusa 10 januari i år. Funkar bra nu, lite jobbigt i början men det var bara att bita ihop och vara diciplinerad.

Metal_boy_
2005-04-05, 19:52
slutade att röka för ett par år sedan, snusar nu enbart sen dess. Förut blev det båda. Man tänkte ibland äh fan ska försöka snusa bara istället, men det blev variation av det. Typ en snus nu, och efter käket en cigg....Kommer dock alltid tycka att en cigg efter en brakmiddag är underbart, och har man ätit riktigt mycket mat så känns det som att man behöver 2 :D

1-2-3
2005-04-05, 19:56
Efter att ha rökt och snusat i 9 år så slutade jag tvärt av bara.
Det var 7 mån sen å jag har inte snusat eller rökt sen dess.
Man måste ha lite jävlar anamma och vilja så går det rätt lätt endå.

Samma här. Dock 10års snusande. "Ettan lös", hade en prilla nästan dygnet runt. Dock, på sistone kan jag ta en portionssnus på på någon fest och få en skön nicokick :) utan att fastna i skiten igen.

TTT
2005-04-05, 20:04
Jag slutar och börjar mest hela tiden. Håller upp en vecka, sen skiter sig motivationen och jag börjar igen. Några veckor senare är det samma visa igen.

Baan
2005-04-05, 20:07
hehe varför blev just jag stämplad som rökare ;)

nej kan inte ge några bra tips, aldrig börjat med nikotin..

Rockhard
2005-04-05, 20:09
Jag snusade i ca 4 år. Från det att jag började gymnasiet. Men sen började jag jobba ett tag på mcdonalds där fick man inte ha snus inne när man jobbade. Så jag började snusa portion då dom kan man ju klämma till så dom inte syns. Sen efter typ att halvår var det lätt att sluta, portion innehåller ju inte så mycket nikotin. Försökte sluta en gång från lössnuset direkt, det funkade inte.

Trekker
2005-04-05, 20:51
När tandköttet krypit så långt ner att tänderna sitter löst är det ganska lätt att sluta. Framför allt måste man ha pengarna till att betala kosmetiska operationer i käften... Jag hade kunnat sluta självmant, men jag ville inte.*screwy*

Nu har jag inte snusat på 6månader. Har inget behov längre.

Joppe
2005-04-05, 20:52
Slutade snusa för ett år sedan, och kommer aldrig att ta en prilla i hela mitt liv igen. Jag snusade en dosa lös om dagen i sex år, skapligt tung missbrukare alltså;)

mini
2005-04-05, 20:59
Efter drygt 13 år som rökare la jag av förra sommaren och har inte tagit en cigg sedan dess. Känns bara positivt.

n1tro
2005-04-05, 21:57
har aldrig ens testat röka en cigarett

MacLeod
2005-04-05, 22:42
Slutade snusa runt augusti förra året eller nått för andra gången. Kan hålla upp länge utan några som helst problem tills det börjar handla om diet. Då tycker jag lite synd om mig själv o anser att jag behöver nått att trösta mig med.

Var ute rätt frekvent i mars månad och käkade middag, vilket jag avslutade med cigarr. Det kan jag berätta satte igång betingningen igen med alkohol+mat+umgänge=nikotin. Nu är suget lite tillbaka igen alltså, men det är bara att börja tänka likadant som när man la av, annars faller man nog sakta men säkert dit igen.

TrasMannen
2005-04-06, 08:01
Snusat i 5 år kanske. låg på en dosa om dagen ca. Slutade i december förra året. Nemas problemas. första veckan var jobbigast.

ölobrännvin
2005-04-06, 15:39
hehe varför blev just jag stämplad som rökare ;)

nej kan inte ge några bra tips, aldrig börjat med nikotin..
Nej det var hobbitar som jag tänkte på kom jag på nu.... Nu har jag allafall bestämt ej helt och slängt allt snus, har inte snusat sedan 10:00 imorse då jag alltså bestämde mej, det går bra än så länge men jag vet att efter maten så kommer det krypa i skallen på mej och inte blir det bättre av att tanten jobbar till 21 ikväll så jag blir ensam med bråkstaken... Jag får väl slänga ner han i vagnen och ta en lång svordoms promenad det brukar hjälpa....