handdator

Visa fullständig version : Gör jag fel eller rätt?


Henkan
2005-04-05, 17:16
Hej

har tränat i c.a 3år. Är 2m lång och väger 108kg i riktigt bra form.
Började på ett byggargym för 1/2år sedan och märkte viken skillnad i träningen där var. Jag har ALLTID tränat hårt/tungt och seriöst....det är inte det..men jag e rädd att jag kör för lite. Innan körde jag bara 3 övningar för axlar...nu kör jag iaf minst 5 o de funkar. Men alla andra seriöa kör typ 5-6-7 lika övningar i ALLA muskelgrupper..förutom kanske mage. BEHÖVS DETTA???

Men till rygg kör jag 4....t,ex latsen fram huvudet, sen bakom huvudet....rodd o sen enarmsrodd i maskin för att ta ut mig ordentligt. räcker inte detta?3set i varje övning)

Armar kör jag 3st olika övningar per biceps/triceps. (3set i varje övning)

ben kör jag benpress, sen framsida lår i maskin och därefter baksida lår. Sen 2st olika övningar vader. (3set i varje övning)

Är detta för lite??? Har fått bra resultat genom åren men e rädd att jag kanske kör för lite övningar eftersom majoriteten på mitt gym kör i snitt 6st olika övningar på axlar/ben m.m.m.m

Tilläggas bör att jg kör slut på mig själv efter vart pass så de e ingen slöträning.

/henrik

johnnytex
2005-04-05, 17:35
Hej
...Är 2m lång och väger 108kg i riktigt bra form...


Då är det väl bara att fortsätta *rolleyes*

Det finns ju dem som kör 1 set per muskelgrupp oxå och växer av det, typ DC. Testa laborera lite sj med antal set, se vilket som funkar för dig.

Ame
2005-04-05, 19:14
5-7 övingar per muskel låter ganska mycket under ett pass. Däremot är det nog inget fel mellan att variera de övningar man kör.