handdator

Visa fullständig version : Blunders dagbok


Sidor : [1] 2

blunder
2002-01-27, 14:20
Hej på er. Trevligt med ett sådant här forum.

Börjar lite lätt.

Har tränat styrka sedan sep 2000, men kom inte igång riktigt seriöst tackvare diverse flyttar runt i Sverige. Men i maj 2001 kom jag igång med kontinuerlig träning, då lade jag även till kosttillskott till min vanliga mat. Det är så att jag har cirka 25 kilos övervikt och har fått för mig att nu ska jag bort med fettet för att få visa mina musklerna. Så för att motivera mig lite mer så skriver jag en dagbok här.

Min situation ser ut så här idag.

Ålder
Född 79e

Mått
Längd: 181 cm
Vikt : 108,6 kg
Midja 116,5 cm / Bröst 112 cm / Lår 68,5 cm / Vader 45 cm / Överarm 42 cm / Underarm 31 cm

Mat
Idagsläget går jag på Diet som består av 40 % Protein / 45 % kolhydrater och 15 % fett. Detta är uppdelat på 6-7 måltider / dag.

Så jag går ned runt ett kilo per vecka.

Träning
Jag tränar styrka 4 ggr / vecka och går/cyklar innan frukost på träningsfria dagar.

Lite vikter som jag tränar på. Vet att man ska köra fler reps under Diet, men det har inte blivit av än.

Biceps curl (EZ-stång) 3set 47,5x6 (med hjälp på två sista)
Bänkpress 3 set 75x6
Marklyft 3 set 90x8
Knäböj 3 set 70x8

Kan tillägga att jag ökat bra i hela kroppen, men bröst har jag svårt för att öka i. Ben har jag bara tränat i cirka två månader för att jag har inte tyckt att jag behövt riktigt styrka i dem tackvare att jag tränat mycket kampsport, men vill ha bättre balans i kroppen nu.

Kosttillskott
7-keto/Fiskolja/Proteinpulver/Kreatin

Mitt mål med träningen är att gå ned i vikt och att få en bättre kropp och även lära mig bättre kosthållning för livet.

Det var allt. Kommer att uppdatera varje vecka för att se om jag får några förändringar :)

[ 27 Januari 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]

[ 13 Mars 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]

blunder
2002-01-29, 09:44
Igår körde jag ett Bröst/Biceps pass. Har haft problem med att öka i bröst så jag körde ett sett negativ träning med passare. Idag har jag rejäl träningsverk i brösten. Så det är bara hoppas att det tar sig.

Ska iväg på ett triceps pass nu.

Laddade med
Havregrynsgröt + 3 dl mjölk
Mörktbröd med leverpastej
1 dl proteinpulver 2 dl mjölk

Nu ska det köras.

Tillbaka

Det gick bra på passet. Provade även att köra lite ben. Övertränade mina knän för några veckor sedan och har vilat dem i tre veckor. Provade att köra lite vader och baksida lår och det gick bra. Har druckit 1 dl proteinpulver med 2dl juice och 1dl mjölk nu. Strax dags för lunch bestående av ris och kyckling.

[ 29 Januari 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]

mange_
2002-01-29, 12:21
du behöver inte gå ner i pers antal för att du dietar!! vad ligger du på för kcal intag per dag??

blunder
2002-01-29, 16:13
Jag ligger på 2400 - 2500 kcal per dag ungefär.

blunder
2002-01-31, 16:14
Idag har jag kört rygg och axlar.

Tackvare min knäskada har jag hållt mig borta från marklyft i några veckor, men provade att köra för att det kändes bra i knät.

Marklyft - 3 set 90kg x6
Stående - rodd 3 set 70kg x 6
Shrugs - 3 set 26kg x 6
Drag till bröstet - 3 set 70 kg x 6

Militärpress 3 set 45kg x 6
Axelmaskin(utåt) 3 set 50kg x 6

Det hela gick bra.

Fick även passa en kille som låg och tränade på 180 kilo i bänk. Så nu vet man vad man har att sträva mot :)

blunder
2002-02-01, 11:36
Usch idag har jag en grym träningsverk. Så går det när man inte kört marklyft och ståenderodd på några veckor.

Ska iväg och köra ett Biceps/Triceps pass om en liten stund.

Forest
2002-02-01, 14:58
Hej Blunder,

Det där kommer att gå finfint, du verkar förstå vad som behövs och du är snart på muskulär 85-90 kg matchvikt.

Hoppas du tog några bra "före" kort :)

blunder
2002-02-01, 16:36
Hoppas det Forest. Dock tycker folk man är lite tokig som tar med sig mellanmål på jobbet m.m, men det får man ta. Den månad jag käkat bra verkar ge resultat. Det är dags för den månliga mätning på måndag. Vägningen gör jag varje lördag morgon.

Dagens pass var riktigt skönt, är helt slut i kroppen. I helgen blir det till att vila ordentligt så man är redo för en ny hård vecka.

P.s Har tagit "före bilder" som kommer att läggas upp när "efter bilderna" börjar bli bättre :)

[ 01 Februari 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]

blunder
2002-02-04, 15:13
Idag var jag och körde ett bröst/triceps pass. Det var riktigt skönt och gick bra fastän helgens bravader blev lite vildare än jag hade tänkt. Men nu är det inget alkohol på några veckor igen.

Angående deffen tänkte jag lägga fram lite resultat på den månaden som gått.

Datum 2002-01-07 2002-02-04
Vikt 109,6 106,8
Midja 116,5 113
Bröst 112 112
Lår 68,5 65
Vader 45 45
Överarm 42 40
Underarm 31 31

Som ni ser har jag gått ned 2.8 kilo och även tappat lite på mina mått. Så nu väntar nästa deff-månad och jag hoppas att nedgången håller i sig :)

TM
2002-02-04, 17:15
Hallå Blunder

Tänkte säga att det ser bra ut. Du är väldigt stark för att inte tränat sålänge. !kg i veckan e ju jättebra. Hoppas att det håller i sig men det verkar det som det kommer göra.

Lycka till
Mvh Magnus
Träna väl ;)

Abel
2002-02-04, 17:20
Kalas blunder, hoppas det fortsätter som det gått hittills. ser bra ut kämpa på!

blunder
2002-02-04, 22:58
Japps det blir nog bra. Har dock fått lite mer jobb nu så att hålla maten lite svårare. Men jag har förberett med en massa matbytor så att man klarar sig igenom dagens sju måltider :)

Fast lite less börjar man bli på maten. Så det är dags att variera sig lite mer. Gjorde lasagne igår på Keso. Ska smaka den idag. Hoppas det blir gott (tack Develer för receptet).

[ 05 Februari 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]

Flood
2002-02-05, 00:48
Hallå!

Det som jag märker när man går ner i fett% (inte underhudsfett utan fett) är att förbränningen går ner efter en eller en och en halv månad eller nått så om du ska ha bort allt så tror jag du tjänar på att bulka en månad eler nått för att få igång förbränningen.

Jag gick ner 3 kg över jul utan att träna eller att tänka på vad jag åt, jag menar jag tryckte i mig chips, dip, pizza, julmat och sprit. När jag kom tillbaka till gymet hade jag gått mer tre kg efter att stått still i vikten i två månar med hyffsad strikt kosthållning.

Jag kör numera på overkill (tränar så mycket jag orkar så ofta jag orkar) och äter vad jag vill och det funkar.

Så länge man ökar styrka på gymet och går ner är det ju ingen fara.

Lycka till!! :D

develer
2002-02-05, 10:48
Hej på dig!
Tycker det ser mycke bra ut för dig!! Vikten och måtten har ju verkligen förändrats till det bättre... Mycke bra!! Stå på dig, jag är övertygad att du kommer att du snart kommer att vara i en hyffsad form.

Smakade Lasagnen bra?

Visst är det lite jobbigt med alla burkar man tar med sig hit och dit. Men har man gjort det ett tag så känns det fel att inte ha dom med sig. Så när det gäller allas förundran över allt man stoppar i sig i tid och otid så kommer det säkert bli för dig som det nu är för mig. Då du berättar vad du sysslar med och varför så kommer många att få dåligt samvete :) Så snart kommer alla fråger efter bra mat.....

Stå på dig!! Jag kommer hålla ett öga på dig så du sköter dig! :)

blunder
2002-02-05, 20:57
Tackar Develerer. Du är ett bra stöd :)

Kom hem från ett ben/tricepspass nu. Har kört lugnt på ben nu genom att jag skadat knät. Var oss en sjukgymnast idag och vi konstaterade att jag övertränat knät (som jag redan visste). Fick lite tips på hur man skulle träna upp det. Så jag har kört ett lugnt benpass och körde mig riktigt slut på triceps. Jobbade dock dag idag så hela matschemat blev upp och ned, men jag klarade av det, blev många byttor på jobbet :)

Deffen fortsätter för min del, nu är det dags att duscha och fixa morgondagens matlådor :)

P.s Lasagen är god, lade dock till 3 plattor (nio sammanlagt) till och delat den på fem måltider.

Här är receptet som Develer gjort.

500g mager köttfärs
3dl minimjölk
500g keso
ca 1dl tomatpure
1-2 gula lökar
6 st pastaplattor.
Bryn köttfärsen och löken. Tillsätt mjölk och
tomatpuren. Krydda! Låt puttra i ca 5 min. det ska
vara en sås och det kanske behövs spädas med lite
vatten. Rör ner keson och varva i en ungsfast form. In
i ugnen tills plattorna har mjuknat och det blivit en
fin yta. ca 30-40 min. (jag delar denna sats på 5
måltider)

[ 05 Februari 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]

blunder
2002-02-07, 11:42
Körde ett rygg/axelpass idag.

Marklyft - 3 set 100 kg x6x6x5
Stående - rodd 3 set 80kg x6x5x5
Shrugs - 3 set 28.1kg x 6x6x6
Drag till bröstet - 3 set 75 kg x 6x5x4

Militärpress 3 set 45kg x 6x6x6
Axelmaskin(utåt) 3 set 55kg x 6x6x5

Höjde i allt utom militärpress. Kändes riktigt skönt (de gamla resultaten syns på inlägg längre upp).

Så jag klarade 100 i marklyft idag. Mitt första steg på 100 i någon övning. Så nu känner jag mig nöjd :) Att man kan gå ned i vikt och öka är skönt.

Det var allt för idag, ska till jobbet om en timme!

[ 07 Februari 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]

blunder
2002-02-12, 09:46
Då var det en ny vecka och avslutad kreatinkur. Nästa vecka ska jag köra 3 set x 10 istället för att variera lite mot det tunga. Sedan tänkte jag ha en vilovecka då jag tränar kondis/förbränning ordentligt. Då jag känner att jag börjar bli lite sliten.

Körde igår ett Bröst/Biceps/Magpass

Hade ingen träningspartner idag så jag fick ramla ned på hantlar till bröst.

Hantelpress 3 set 36.1x5 34x6 34x6
Lutande hantelpress 3set 28.1x6x6x5
Flyes 3set 17,2x6x6x6

Hammercurl 3set 21,1x6x6x6
Biceps curl (EZ-stång) 2set 42,5x6x6 (Fick sänka genom att jag fick ont i armbågen)
Hantelcurl sittandes med stöd 3set 17,2x6x6x6

Mage med vikt 2 set 20x12x12
Crunches 2 set x max x max

Sedan var jag hyfsad slut, men gick och körde ett sett bröst 28.1 x 12 och körde lite negativt. Sedan var det hemgång.

Ska på gymmet och köra ben/triceps nu.

blunder
2002-02-12, 11:19
Tillbaka.

Körde ben/triceps

Ben blev ett ganska lätt pass genom att mitt knä fortfarande behöver tränas upp.

Stående vadd 3 set 85x12 95x10x10
Benspark (ett ben) 20x12x12x10
Bencurl 3set 30 kg x10x10x10

Så det känns som jag är lite starkare i vaderna för tillfället :)

Triceps

Puckar nedåt 3 set 55x10 60x8x7
Rakstång nedåt 4 set 60x10x8x8 65x8

Kändes konstigt i armbågen så det blev övningar som inte belastade den så mycket.

Blir en vilovecka från styrka nästa vecka känner jag. Kroppen börjar säga till. Så det blir bara ett rygg/axel pass på fredag denna vecka, sedan vila.

Drar i mig 2 dl Whey 80 nu och 3 dl mjölk. In i duschen om 5 min.

blunder
2002-02-14, 19:16
Nu har en förkylning brytit ut. Så typiskt.

Dock skulle jag ha vilovecka nästa vecka, men ville inte vara förkyld under den. Är riktigt risig i halsen och tung i huvudet. Bara hoppas att jag inte åker på något rejält.

Ser till att äta och dricka bra iallafall, fast det gör ont i halsen.

blunder
2002-02-15, 18:46
Eller inte...

Kände mig sjuk onsdag/torsdag. Så jag tänkte börja min träningsvecka lite tidigare. Men i dag kände jag mig pigg. Tänkte att jag kunde inte missa ett rygg/axel pass innan vilan. Så jag tog mig till gymmet ändå. Avslutade min kreatinkur i söndags så jag trodde nog att det skulle gå lite sämre.

Tar mig till gymmet och kör 5 min på trampmaskinen och värmer och mjukar upp kroppen i ytterligare fem.

Börjar lite lätt med marklyft. Värmer på 50 kg sedan ger jag mig på 100 kg som jag klarade förra veckan. Var dock lite skeptisk.

Marklyft - 4 set 100 kgx6 110 kgx4x4x3
T-bar Row 3 set 45 kgx6x6 50x6 (Blev lite skumt) (Bytte ut stående rodd idag).
Shrugs - 3 set 31,2kg x 8x6x6
Hanteldrag utåt 18,2x7x6x6

Militärpress 3 set 45kg x 8x7x6 (Får höja här).
Axelmaskin(utåt) 3 set 60kg x 5x5 55 kgx6

Situps med vikt 2set 20 kg x12x10
Benlyft 2 set x20x18

Det slutade med att jag gjorde ökningar gentemot förra veckan fast jag kände mig lite sjuk och slutat med kreatin. Hade dock en jädra vilja idag. Kände på marklyften att jag skulle klara fler än 4x på 110 kg, men mina händer orkade inte mer. Måste träna upp mitt grepp bättre.

Det kändes som ett lyckat pass. Nu kommer det en vilovecka med mycket gående och mat så jag bygger upp min kropp under vilan.

En viktrapport kommer imorgon.

Over and out!

blunder
2002-02-16, 11:20
Då kommer vi till en veckliga vägningen.

Förra veckan stod vågen på 106,8 kg och idag var den nere på 105,4 kg. Har dock slutat med kreatin så det mesta är säkerligen vätska, men det går åt rätt håll.

Har gått ned sex kilo i år och ökat på gymmet som aldrig förr. Så det känns bra. Att äta rätt verkar vara en smart grej :)

Kan även tilläga att jag äter som en "tjej" nuförtiden. Genom att jag äter mindre måltider och mellanmål. Förut kunde jag äta 1½ pizza innan jag kände mig mätt. Provade att käka pizza i söndags och fick i mig 3/4 och trodde att jag skulle sprängas. Mina portioner av vanlig mat är nog hälften av vad jag åt förut. Då man inte hade en aning om hur mycket kolhydrater/proteiner och fett olika saker innehöll. Kom ihåg en period då jag drack tre liter juice per dag. Ni kan själva gissa om min vikt steg eller gick nedåt ;)

Dock har jag alltid tränat mycket, 3-5 ggr / vecka de senaste 2½ åren(kampsport, sporadisk styrketräning), men inte tänkt på maten förrens i år. Och skillnaden är enorm.

[ 16 Februari 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]

blunder
2002-02-18, 18:38
Nu är viloveckan igång.

Känns väldigt konstigt att inte ge sig av till gymmet. Hade till och med en dröm inatt då jag körde mitt måndags/tisdags pass. Så detta blir en hård vecka. Längtar dock tills jag för köra igång igen. De näst kommande veckorna efter denna blir högreps träning och den 11 mars går jag igång med lågtreps träningen igen och startar även en ny kreatinkur. Tänkte även börja med glutamin genom att det verkar vara ett väldigt bra kosttillskott.

Så den 11 mars... mmm längtar.

develer
2002-02-19, 08:56
Det är bra med en vilovecka då och då! Du kommer när det är dax igen att komma till gymmet med en glöd och motivation som verkligen är på topp! Så är det i allafall för mig!

JJ
2002-02-19, 10:24
Kul att läsa om dina framsteg. Under viloveckan kan du kanske prova att jogga en runda istället för promenaderna, då brukar det vara lättare att hålla sig borta från gymmet. Bra för förbränningen är det också.

blunder
2002-02-20, 18:31
Tja. Har nu vilat i tre dagar. Kan tilläga att abstinensen är ganska stor. Vet inte riktigt vad man ska göra på kvällarna. Men nästa vecka får jag köra igång. Min beställning på två kilo glutamin från Kolozzeum är skickad så jag har den tills jag kör igång nästa vecka.

Ska bli kul att prova glutamin efter allt positivt man läst om det på detta forum. Speciellt Tinner verkar ha ett destruktivt begär av glutamin ;)

blunder
2002-02-23, 11:23
Nu är viloveckan nästan slut. Jag bara drömt om att träna två nätter så abstinensen har varit ganska bra. Ser dock väldigt mycket fram emot måndagspasset. Ska ned på stan idag och hämta ut Glutamin.

Gjorde den veckliga vägningen och tänkte att denna vecka kan det inte hänt så mycket. Har inte tränat något. Men hållit maten och ätit sex måltider per dag ala 2100-2200 kcal(Blir en 400-600 mer när jag tränar). Den motion jag fått den vecka är från att ha gått i rask takt från jobbet och suttit på träningscykeln 30 minuter. Men vågen visade 104,6 kilo vilket är en minskning på ett kilo sedan förra veckan.

Har sammanlagt gått ned sju kilo i år och 13 kilo sedan förra sommaren. Har vägt hela 117,2 kg som mest. Så det känns uppmuntrande att jag även lagt på mig en hel del muskler på min väg nedåt mot 85-90 kilo.

Det var allt för idag.

haddocken
2002-02-23, 11:26
Fan va kul för dig!
Jobba på...

Abel
2002-02-23, 13:15
Ser ju skitbra ut! Bara att kämpa på så är du snart på 85kg. Brukar du unna dig själv nån ätardag nån dag i veckan?

blunder
2002-02-23, 16:51
Ätardag. Varannan vecka ungefär. Har dock blivit två helger i rad nu. Men det är bara psykiskt. Har rätt bra kommit över det där med att göra en ritual av att äta. Nu är det bara en del av vardagen som att gå på toa och sova. Men ibland vill man göra det till lite mer :)

blunder
2002-02-25, 19:19
Nu är äntligen viloveckan slut.

Gav mig av till gymmet vid 17:40 efter jag jobbat hela dagen.

Innan träning
- 10 min innan drinken nedan. 10 gram glutamin i 1 dl vatten.
- 2 dl dietpro + 3 dl minimjölk

!Träning!

Efter träning
- 10 min innan drinken nedan. 10 gram glutamin i 1 dl vatten.
- 2 dl Whey 80 + 3 dl minimjölk

Hur gick träningen då? Kände mig taggad att få träna och gav mig av till gymmet. Hade bestämt att jag skulle köra 3x8-10 idag istället för det vanliga 3x4-6.

Körde cirka fem minuter på cykeln (alla stepper var upptagna).

Sedan bar det av.
-Bröst
Plan Hantelpress - 3 set 31.2x10x9x8
Flyes - 3 set 14,8x10x8x8
Lutande Hantelpress 3set 26.1x8 24.1x8x8

Kände mig riktigt slut efter detta och det kändes som om jag blivit svagare. Dock var det ett tag sedan jag körde mer än sex repetioner. Var rätt slut och kände mig lite spyfärdig. Men gav mig på biceps.

- Biceps
Hammercurl - 3set 14x13 17.2x10x8
Skivstångscurl(EZ) - 3set 42x6 32x10x8
Koncentrationscurl - 3set 14x10x10x8

Skivstångscurlen kändes verkligen risig då jag gör fyror på 48 kg, men kroppen var verkligen inte van med mer än 4-6 reps. Efter detta hade spykänslorna mestadels försvunnit.

Avslutade med
2 set wristcurl x18x16 ala 15 kg
2 set Mage 20kg x 12 x 12
2 set Benlyft x 18 x 16

Sedan stretchade jag och begav mig hem.

Just nu längtar jag till 11 mars då jag börjar med 3set x4-6 igen och en ny kreatinkur. Känner mig mycket piggare med kreatin i kroppen. Jaja nu är det dags att duscha.

blunder
2002-02-26, 16:50
Dagens pass

Ben/Triceps

Lyckades av någon outgrundlig anledning inte somna förrens 03:00 inatt. Började kl 08:00. Så jag fick fyra timmars sömn. Så inför dagens träningspass var jag inte ett dugg laddad. Dock gav jag mig till gymmet. Tog det lugnt på ben genom att jag fortfarande känner av mitt skadade knä. Håller mig fortfarande runt 10 reps då det är en sådan vecka.

Ben 3 set
Stående vad 75x11x10x10
Benspark 40x10x10x10
Bencurl 35x10x10x9
Sittande vad 70x12x10x9
Benpress 50x12, 80x12x12

Fick något bryt när jag skulle köra sittande vad och kom inte på hur den fungerade.. Fråga mig inte varför. Så jag fick fråga om det var något fel på den.. Hjälp fick jag.

Triceps 3 set
Tricepspress bakom nacken 4 set 6x10, 8x10, 10x10x10
Tricepspress med EZ-stång 32x13 37x10x10
Triceps med rep 50x10x10x9

Provade att köra med en hantel bakom nacken. Inte kört den förut. Den brände bra och jag använde messiga vikter kändes det som. EZ-stång har jag inte kört på ett tag genom att jag fick ont i armbågen av den. Men det gick bra idag när det inte var så mycket vikt på.

Käkar glutamin nu, vet inte riktigt om det hjälper än. Svårt att veta nu när jag kör fler reps.

Märker dock att jag ska träna på morgonen. Efter att ha jobbet hela dan och gått hem är jag inte alls lika pigg och har inte samma motivation. Så om två veckor när jag har mindre jobb blir det morgonträning som jag gjort sedan slutet av april. Klarar helt enkelt inte av kvällsträning känns det som. Den 11 mars ja... mmm mindre än två veckor kvar. :)

blunder
2002-02-27, 09:38
Ny träningsdag.

Fick reda på att jag inte börjar förrens kl 10:00 så jag skyndade mig till gymmet 08:00.

Dagens pass

Marklyft - 3 set 90 kgx9x8x8
Ståenderodd 3 set 65 kgx10x9x9
Shrugs - 3 set 26 kg x 12x12x12
Hanteldrag utåt 3set 14x10x10x11

Axelmaskin(utåt) 3 set 40 kg x 10 45 kgx10x9

Blev ingen militärpress idag. Hade grym träningsverk i bröst och kände lite i framsida axlar. Så jag kör det på fredagspasset istället.

Inte så mycket mer att tilläga.

Nästa vecka blir det 4-6 igen iallafall. Blir bra.

blunder
2002-03-01, 19:15
Äntligen fredag. Slipper man jobba på några dagar. Tog mig till gymmet idag. Hade ett inplanerat biceps/triceps/mage pass.

Kör fortfarande lite mer reps.

Biceps
Hammercurl 3 set 14 kg x12 17,2 kgx11x10
Hantelcurl 3 set 14kg x12x11x10
Koncentrations curl 3 set 14 x11x10x10

Triceps
Stång nedåt 3 set 30 kg x 12 35 kg x10x8
En armshantelpress 3 set 11 kg x10x10x9
nedåt med puckar 3 set 60 kgx10x10x9 (två rullar)

Mage / underarm
Omvänd underarmscurl 2 set 15 kgx18x16
Mage statisk 3 set x max
Benlyft statsik 3set x max

Idag kände jag av glutatminet. Tar 25 gram per dag. 5 på morgonen och 10 innan och efter träningen. Hade klart bättre uthållighet under träningen kände jag.

Provade att köra statisk mage och det var riktigt jobbigt. Hade först en vikt, men kom fram till att min egen kropp räckte som vikt.

Det var denna vecka. I helgen är det sova rejält som gäller!

blunder
2002-03-02, 11:01
Nu till den dagliga vägningen.

Har inte kört några morgonpromenader denna vecka. Utan bara gått i rask takt från jobbet (20 min) och tränat styrka fyra ggr denna vecka. Har ätit lite mer, runt 2800 kcal. Tänkte dra upp maten till 2800 i två månader för att köra på mig lite massa och sedan köra en till deff efter det.

Resultat på vågen idag blev då genom det högre kalorintaget och utan morgonpromenader

Förra veckan vikt 104.6 kg, idag 104,6 kg.

Så om jag håller mig runt 2800 kcal och tränar så håller jag vikten verkar det som. Om jag lägger in lite morgonpromenader på detta så ska jag nog ha gått ned lite tills nästa helg. Idag blir det nog ingen fusk förutom en Pepsi Max.

[ 02 Mars 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]

blunder
2002-03-02, 11:38
Kom på att jag brukar mäta och väga mig vid detta datum med. Förra mätning/vägning var 2002-02-04.

Datum 2002-03-02
Vikt 104,6 kg (-2.4 kg)
Midja 111 cm (-2 cm)
Bröst 113 cm (+1 cm)
Lår 67 cm (+2 cm)
Vader 44 cm (-1 cm)
Överarm 40 cm (+- 0 cm)
Underarm 30,5 cm (-0,5 cm)
Stuss 114 cm (- 5 cm)

Så det har hänt en del den senaste månaden iallafall.

blunder
2002-03-04, 22:08
Ny vecka med tung träning.

Har dragit ned lite på deffen och äter lite mer nu, ligger runt 2700-2800 kcal / dag.

Har lagt om styrkepassen så att jag tränar hela kroppen uppdelat på fem dagar så att jag är riktigt pigg på varje pass som tar cirka 40 minuter.

Måndag

Bröst
Hantelpress 36.1x4 34x6x4
Lutande hantelpress 28.1x5x5x4
Flyes 17,2x8 20x5x6

Biceps
Hammercurl 22,1x5x4x3
Koncentrationscurl 17,2x6x6x5
Rak skivstångscurl 30x8x6x6 (var riktigt slut till denna övning).

Mage
Mage med vikt 25x10x10x8
Benlyft x16x14x14

Det nya schemat kommer att se ut så här.

mån. bröst, vader
Tis. Rygg, traps
Ons. Biceps, triceps
Tor. Ben, mage
Fre. Axlar, underarmar

Äter glutamin nu. Börjar även med kreatin nästa vecka.

blunder
2002-03-05, 19:13
Dagens pass

Rygg, trapz

Marklyft 4 set 100x7x7 110x4x4
Stående rodd 3 set 80x6x6x5
Latsdrag (smala) 3 set 70x6x6x5
Hanteldrag utåt (hantel) 4 set 20x8 21,2x7x6x5
Shrugs (hantel) 4 set 31,2x8 34x7x6 31,2x6

Kan säga att jag hade inte mycket greppstyrka kvar efter detta pass. Känner att jag orkar mer i marklyft, men mina nypor vill inte. Att dela upp kroppen på fem dagar känns bra. Hade mycket ork och motivation på gymmet. Imoorn är det vader/triceps.

blunder
2002-03-06, 18:27
Dagens pass

Baksida/framsida lår och vader
Stående vad (Smith) 4 set 95x10 105x10 115x7x7 (Får höja här nästa vecka)
Bencurl 3 set 40 kg x8x7x7
Knäböj 3 set 40x10 50x10x10
Sittande vadpress 3set 75x9x9x8
Benpress 3 set 100x10x10x10

Kände att jag kunde köra lite hårdare på ben idag. Har fortfarande lite problem med knäna så därför kunde jag inte köra tyngre på benpress/knäböj fast jag klarar mer. Men kommer sakta och säkert att öka lite på vikterna så att inte vaderna springer ifrån låren ;)

blunder
2002-03-08, 19:05
Torsdag

Triceps
Triceps med stång - 40x8x7x6
Triceps med puckar - 50x8x7x6
Triceps med hantel - 12,2 x8x7x6

Underarmar
Wristcurl - 25x12x10x8

Fredag

Axlar
Maskin åt sidan 60x6x5x5
Hantelpress 20x10x8x8
Drag till hakan 40x8x8x6

Mage
Situps - Statisk 4 x max
Benlyft - Statisk 3 x max

Så då var den träningsveckan över. Ska försöka öka på allt nästa vecka. Var skönt att dela upp kroppen på fem pass. Var mer koncentrad och bättre ork med lite kortare pass. Ska bli kul att väga mig imoorn. Har dragit upp kalorierna en aning och hoppas jag håller vikten iallafall.

blunder
2002-03-09, 11:28
Då var det dags för den veckliga vägningen. Jag har hållt mig runt 2800 kcal denna vecka istället för de 2400 kcal jag hållt förut. Har dock dragit upp styrketräningen till fem kortare pass. Så idag tänkte jag att vågen skulle stå på +/- noll. Har även känt att jag kan öka i diverse övningar på gymmet nästa vecka så detta känns bra. Till nästa helg har jag kört kreatinladdning så då torde vikten ha ökat lite.

020302 = 104.6 kg
Idag = 104.2 kg

Så en liten nedgång har jag haft. Det är kul. Nästa vecka ska jag prova med lite mindre kalorier för att variera mig. Jag vill fortfarande nå min matchvikt runt 85 kg.

[ 09 Mars 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]

blunder
2002-03-11, 11:32
Ny vecka.

Har bestämt mig för att försöka öka i allt denna vecka.

Marklyft 4 set 100x8 120x4x3x2
Stående rodd 3 set 85x6x6x5
Latsdrag (smala) 75x6x6x5
Rodd med hantlar utåt 22,5x7x7x6
Shrugs med hantlar 34x10x10x9 (mina händer klarade inte tyngre hantlar)

Situps 3 set 30x10x9x7
Benlyft 3set x16x15x15

Jag ökade i allt. Det var riktigt skönt. Mina händer är heltslut efter ryggpassen och det är bra med lite handstyrka.

blunder
2002-03-12, 19:19
Nya dag. Som sagt har jag bestämt mig för att öka denna vecka.

Passet var bröst/vader.

På bröst provade jag bättre teknik för att isolera bröst och inte använda axlarna. Det kändes mycket bättre i brösten, men jag fick sänka vikten lite istället då, men det är klart man gör det för att få bättre träning i längden.

Bröst
Hantelpress 4 set 31,2x8 34x6x5x3
Lutande hantelpress 3 set 28.1x7x6x5
Flyes 3 set 21,2 x7x6x5

Vader
Stående vad (smith)3set 115x8 125x7x6x5
Sittande vad 4set 80x8x7x7 65x12

Det var ett skönt pass som inte tog för långtid. Jag ökade i vaderna och i flyes. De andra övningarna blev det ungefär samma som förra veckan, men jag använde inte axlarna i övningarna kände jag. Så nu kanske jag får ordning på tekniken.

Känner att en förkylning håller på att svepa sig runt mig så jag äter massor med glutamin och C-vitamin, ska även söka efter lite vitlök och försöka få bra sömn inatt. Det var allt. :)

blunder
2002-03-13, 21:13
Usch vilken dag. Började kl 08.00 och sov för lite inatt så jag var riktigt trött. Kommer till jobbet och de ber mig jobba fram till 21! Det blir en kompromiss och jag jobbar fram tills 19:00. Har mått lite illa hela dagen av sömnbrist och varit seg. Jag hade inga planer på att hoppa över dagens Biceps/Triceps pass. Så jag peppade mig sista halvtimmen innan jag slutade och sedan begav jag mig hem. Tog mig till gymmet och gjorde ett kanonpass.

Biceps

Hammercurl 4 set 24x3 22,5x5x4x4
Koncentrationscurl 3 set 18,2x8x6x5
EZ-stång 3 set 45x5x5x4

Triceps
Hantelpress 3 set 14x6x5x4
EZ-stång 3 set 45x4x4x3
Med puckar 3 set 30x8 35x5x4

Så jag ökade i det mesta och passet kändes bra. Nu efteråt är jag helt slut och seg. Snart dags för rejäl måltid och slötid framför tvn och hoppas på att förkylningen inte bryter ut tills imorgon. Ska försöka sova bra inatt, börjar inte förrens 13:00 imorgon.

Sedan jag börjat med glutamin har jag lite bättre uthållighet och jag tycker att jag gör bra ökningar. Känns lite som kreatineffekten faktiskt. Äter 25-30 gram / dag. Det är även snart dags för att beställa mer proteinpulver. Det går åt nästan 4 kg / månad nu.

[ 13 Mars 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]

Pumping
2002-03-14, 00:18
ser att du lyckas få både midjan och de flesta andra måtten åt rätt håll!

sånt e ju alltid kul!
:)

blunder
2002-03-15, 14:42
Japps träningen går åt rätt håll.

Idag har jag känt mig riktigt hängig och har lite ont i halsen. Men jag tänke att antingen bryter det ut eller inte. Jag vilade igår så nu körde jag ihop de två dagarnas pass.

Fram-/baksida lår/Axlar/Underarmar

Gick till gymmet och tänkte att jag ökat på det mesta denna vecka så varför inte öka lite på dagensövningar. Har fortfarande lite känningar i knäna sedan överträningen, men det blir bättre och bättre.

Ben
Benböj 4 set 50x10 60x10 70x8x8
Bencurl 3 set 40x8x7x6
Benpress 4 set 120x12 140x12x12x12

Axlar
Axelpress hantlar 3set 21,2 x 6x5x4
Drag till hakan 3set 45x7x6x5
Armpress utåt (maskin) 3set 60x6x5x4

Underarmar
Curl - 4set 20x12 30x8x6x5

Detta var det första riktigt hårda benpass jag kört i år genom att knät svarade bra på träningen. Jag hade kunnat höja lite mer i benpressen, men skynda långsamt ska vara ett bra ordspråk. Efter detta gick jag runt som en våldtagen räv på gymmet. Riktigt skönt pass fast jag kände mig lite krasslig.

- Edit -

Måste tilläga att jag hade ett helvete att ta mig två våningar upp till badrummet för att duscha. Vill inte tänka på hur benen kommer att vara lördag/söndag :)

[ 15 Mars 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]

[ 15 Mars 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]

blunder
2002-03-16, 10:54
Lördag. Då är det dags för vägning. Kosten denna vecka har varit lite mer än veckan innan med, så jag var återigen skeptisk till en minskning i fett, men det verkar ha gått vägen

104.0 kg (-0.2 kg)

Så jag tappade två hekto, inte allt för mycket, men genom att jag ökade på alla övningar denna vecka kanske jag dragit på mig lite muskler med (dragit på i välmenande syfte :). Förkylningen känns av lite gran så jag håller mig inne i värmen i helgen och ser på film och surfar.

Har börjat planerat min nästa deff, genom att ha sköt kosten sedan i början av januari har jag fått en betydligt bättre förbränning, så genom att sänka från 2800-2900 kcal som jag ligger på idag till 2200 kcal ett tag som hoppas jag på att tappa mycket fett. Får se hur länge jag orkar köra denna gång. Sist blev det sju veckor innan matsuget blev för stort, då låg jag på 2400 kcal. Fördelningen på den nya deffen blir P40/K40/F20. Den gamla låg jag ungefär på P45/K40/F15.

[ 16 Mars 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]

blunder
2002-03-18, 10:10
Dags för en ny träningsvecka

Dagens pass

Rygg/Trapz

Marklyft 4 set 100x10 125x4x3x2
Stående rodd 3 set 90x6x6x5
Latsdrag (smala) 3 set80x6x5x5
Rodd med hantlar utåt 3set 24,1x7x7x6
Shrugs med hantlar 4set 36,7x8x8x7 34x8

Ökade i allt denna vecka med. Måste säga att Glutamin och mat är bra för att bygga muskler. Mina händer har blivit betydligt starkare den senaste månaden och det är skönt. Denna vecka kommer kosten bli lite striktare, så jag får se om jag kan öka nästa vecka med.

develer
2002-03-19, 10:51
Hej på dig!!
Det var en j..ligt rolig läsning!! Jag har inte varit inne här på länge nu men jag var tvungen att titta innom óch se till att du sköter dig!! Det ser det ut att du gör också!! Dina mått är mycke imponerande och du gör ett j..la bra jobb!!
Stå på dig!! Jag vet att du kommer att lyckas!! Du har säker ligen nu också kommit över den jobbiga perioden då man tvivlar på sig själv och frågar sig om man vill/orkar fortsätta. Jag gissa att allt är implementerat i din vardag och du gör inte så stor sak av det!? Det är numer naturligt att äta ochträna riktigt!
Stå på dig!!

blunder
2002-03-19, 11:24
Tja, tackar. Jo det känns bra att träna, det är en del av vardagen. Man blir lite mer peppad av att det ger resultat med.

Kommer just hem från ett pass.

Bröst
Bröst
Hantelpress 4 set 34x8x5x5 31,2x8
Lutande hantelpress 28.1x6x6x5
Flyes 22,1x7x6x5
Cablecross 3set 30x10 35x8x6

Vader
Stående vad (Smith) 4 set 95x10(uppvärmning) 125x8 130x8 135x8 140x7
Sittande vadpress 3set 85x8x8x7

Bröst har jag haft svårt för att utveckla hela tiden när jag tränat. Flyes ökade jag vikter på och jag gjorde nån repetion mer på de andra övningarna. Men annars stod det rätt stilla. Vet inte hur jag ska göra för att få bättre ökningar. Resten av kroppen har jag kunnat öka runt fem procent vikter per övning de senaste veckorna. Men bröst står nästan still.

Vaderna gick riktigt bra. Tränade på 120 kilo i stående vadpress förra veckan så jag tänke att jag måste höja lite idag. Höjde fem kilo och det kändes lätt så jag höjde igen och igen tills jag låg på 140 kilo. Då tog det riktigt bra. Imorgon är det dags för biceps/triceps.

Igår lade jag iväg en beställning på mer proteinpulver och fiskolja på *************. Gjorde det mestadels för att man får en kartong Tonex gratis och jag vill prova hur den fungerar. Innehållsmässigt ser Tonex lovande ut.

blunder
2002-03-20, 11:13
Äntligen onsdag, då är det snart helg, man måste vara optimist!

Dagens pass

Biceps
Hammercurl 4 set 24x4 22,1x6x5x5
Koncentrations curl 3 set 20x8x6x5
EX-Curl 3 set 47x7x6x5

Triceps
EZ-Curl 3 set 47x4x5 42x6
En armshantelpress 3 set 14,8 kg x6x6x5
nedåt med puckar 4 set 50x12 60 kgx8x8x7

Dagens pass kändes bra. Känner mig riktigt mör i armarna för tillfället. Gjorde en del ökningar på koncentrationscurl och hantelpress. Ökade även lite repetioner på de andra övningarna, så det går framåt.

Planerar fortfarande inför nästa deff som sker i april. Har Tonex på gång och även Dymetrine Extreme.

blunder
2002-03-20, 22:04
Har suttit och planerat nästa deff nu.

Mina planer är följande.

1 april faller in på en måndag så då börjar allvaret. Då tar jag mig ned till 2400 kcal fördelade på följande sätt.

2400 kcal
P230g/K180g/F68g
48%/38%/14%

Sedan kör jag på den ett tag tills jag börjar stå still.

Då gör jag en sänkning till 2100 kcal som är fördelad på detta viss.

2100 kcal
P218g/K152g/F59g
51%/35%/14%

Om 14% fett blir för lite får jag byta lite protein mot fett helt enkelt.

De tillskott jag kommer att köra med är följande

Tillskott
- Proteinpulver
- Glutamin (25-30g/dag)
- Dynemetrine Extreme (En månad)
- Tonex (En månad)
- Koffeintabletter

Mitt mål med deffen är att tag mig ned från 104 kg till runt 90 kilo. Denna gång ska jag försöka klara längre än sju veckor som sist.

[ 20 Mars 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]

blunder
2002-03-21, 10:53
Då var det dags för en Ben/Mage-dag.

Hade lite känningar i knät så jag hoppade över knäböjen.

Ben
Benspark 3 set 40kgx12x12x12 (körde lätt)
Bencurl 3 set 40kgx8x8x7
Benpress 4 set 130kgx12 160kgx10x10x9

Mage
Situps med vikt 3 set 20kgx12x12x10
Benlyft 3 setx16x15x14

Passet kändes fint och jag ökade lite i benpressen.

The
2002-03-21, 22:57
En tanke.
du säger att du har svårt att bygga bröst.,, Om man har korta biceps så kan man råka ut för det.

Hade samma problem ett tag, gick ner lite i vikt på bröstövningarna och nu så går det kanon.
Testa köra riktig lätt på bröst en period, det fungerade för mig...

blunder
2002-03-22, 20:08
Äntligen helg! Dock blev jag kommenderad att jobba imorgon, men det är bara fem timmar så det kan jag ta.

Dagens pass

Bröst/Axlar/Underarmar

Jag har redan kört bröst denna vecka, men hade ingen träningsverk alls i dem och kände att jag måste få till träningen på dem så jag sänkte vikterna ett snäpp under vad jag brukar köra på och gjorde långsamma, kontrollerade övningar.

Bröst
Hantelpress 3 set 31,2x10x8x7
Snedd hantelpress 3set 26x8x7x6
Snett i cablecross 3 set 30x10x8x8

Axlar
Axelpress hantlar 4 set 21,2x5x6x5x4
Drag till hakan 4 set 50x8x7x6x4
Axlar utåt (maskin) 3 set 60x4 50x8x7

Underarmar
Wristcurl 3 set 25x12x10x10

Det var ett riktigt skönt pass och det gick bra att köra bröst två ggr denna vecka. har tjuvstartat lite lätt på min diet för att förbereda mig för vad komma skall.

Har ett paket att hämta ut på posten imorgon med sex månaders fiskoljeförbrukning, sex kilo Whey 80, 6kg Mega Mass och ett paket tonex. Ikväll blir det att slöa framför tvn och sova rejält inatt.

blunder
2002-03-23, 11:10
Dags för den veckliga vägningen.

Förra veckan vägde jag 104 kg. Denna vecka har jag små startat på min diet och gjort ökningar på gymmet senast igår. Så idag ställde jag mig på vågen samma tid som jag brukar göra.

Vikt: 102.6 kg (- 1.4 kg)

En minskning på 1.4 kg på en vecka. Försökte
analysera vad som gjort den stora minskningen. Sist jag lade om kosten gick jag ned väldigt snabbt de första veckorna. Så det kanske är fallet igen. Jag har faktiskt en del att ta av om man säger så. Även så åt jag en måltidsersättare med havregryn till middag igår, genom att jag inte var sugen på riktigt mat. Så jag har inte lika mycket i buken. Så det blir intressant att se vad jag väger nästa vecka. Det är även snart dags för att ta måtten. Men i år har jag iallafall tappat nästan tio kilo fett. För efter julen vägde jag 112.4 kg.

[ 23 Mars 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]

blunder
2002-03-25, 11:01
Då har deffen satt igång igen. Passade på att äta lite gott igår så att man klarar att hålla ut. Igår var jag riktigt bakis, hade inte varit ute på nån månad och drog på mig en riktigt fylla i lördags. Så när jag vaknade imorse kände jag mig inte riktigt hundra. Så nu blir det att hålla sig borta från alkohol en längre tid. Dagens pass var Rygg/Trapz.

Marklyft 4 set 100x8 130x3x2 100x6
Stående rodd 3 set 90x5x4 80x7
Latsdrag (smala) 3 set 90x5x4 80x6
Hanteldrag utåt (hantel) 3 set 26x7x6x6
Shrugs (hantel) 3 set 36.1x8x8x7

Ökade lite i alla övningar, fastän jag kände mig lite seg. Får se hur det går med ökningarna om en vecka. Ikväll blir det en promenad efter jobbet.

Frazze
2002-03-25, 11:08
Ser fortlöpande mycket bra ut! Fan, blir riktigt imponerad av det här. Så, nu blir det koffein tätt följt av promenad.

Kör hårt!

blunder
2002-03-26, 11:58
Idag vaknande jag med rejäl och skön träningsvärk i ryggen :)

Dagens pass

Bröst
Bänkpress 3 set 70x7x6x6
Hantelpress 3 set 31,2x7x6x5
Lutande hantelpress 4 set 28.1x5 26x7x6x5
Flyes 3 set 22,1x6x5x4

Vader
Stående vad (smith)4set 135x8 165x8x8x7
Sittande vad 4set 70x10 85x10x10x9

Passet kändes riktigt skönt, fast jag sov oroligt inatt. Vet inte riktigt varför jag sov dåligt. Bröst lade jag till bänkpress, genom att jag tror att mina bröst behöver mer träning på passen. Genom att jag nästan stått still sedan i somras. Men har ökat så bra i resten av kroppen att jag inte tänkt på det ordentligt. Men nu ska det slipas på bröst. Vader ökade jag som vanligt en 15 kg sedan förra passet. Var riktigt skönt, men kände att 165 kg var ganska tungt för ryggen.

Snart dags att jobba. Deffen fortlöper bra och är inne på sin andra dag.

blunder
2002-03-27, 11:31
Dagens pass

Biceps
Hammercurl 4 set 24x4 22,5x5x4 20x6
Koncentrationscurl 3 set 20x7x6x5
EZ-Curl 3 set 47x7x7x6

Triceps
EZ-Curl 3 set 42x8x8x7
Enarmshantelpress 3 set 14,8 kg x7x6x5
Nedåt med puckar 4 set 40x5 35x10x8x6

Inga markanta ökningar sedan förra veckan. Men får höja lite nästa istället. Deffen flytter på bra och jag känner mig tagad, även fast det är påsk. Idag är sista dagen jag jobbar, sedan är jag ledig fem dagar. Det ska bli skönt. Ledigheten kommer att bestå av att träffa folk och göra en hel del promenader.

Pez
2002-03-27, 14:36
hur räknar du dina kalorier i dina kostupplägg? Får inte alls ihop det som du får rent %-mässigt... :confused:

/pez

Pez
2002-03-27, 14:40
hur räknar du dina kalorier i dina kostupplägg? Får inte alls ihop det som du får rent %-mässigt... :confused:

/pez

blunder
2002-03-27, 15:31
Vad är det du inte får ihop?

Jag har helt enkelt räknat på vad varje del i kosten innehåller i protein/kolhydrater och fett. Kan maila ett excel-dokument om du vill.

/Emil

blunder
2002-03-28, 13:51
Nu verkar det som om det är påsk, detta genom att mitt gym har stängt imorgon. Så idag fick jag köra ett dunderpass.. Alltså två dagars träning på ett pass. Dock två ganska korta pass.

Så dagens pass blev.

Axlar/Lår bak-/framsida/Mage/Underarmar

Hittad en flaska "Red Kick" i matkällaren som jag tog med mig för att drick mitt i passet så jag fick i mig lite extra iallafall för att orka.

Axlar
Militärpress i smith 4 set 45x12 50x10x8x6
Maskin åt sidan 3 set 60x6x5x4
Drag till hakan 4 set 50x10 55x8x6x5

Underarmar
Wristcurl - 3 set 25x16 30x10x8

Baksida/framsida lår
Benspark 4 set 40x12x12x10x10
Bencurl 3 set 45 kg x7x6x5
Benpress 4 set 130x12 170x8x8x10

Mage
Situps - 3 set 20x14x10x10
Benlyft - 3 set x15x14x12

Passet kändes riktigt bra och tog cirka 80 minuter. Jag ökade i de flesta övningarna. Har märkt att benpressen är mycket skönare för mina knän än benböj så jag får hålla mig till benpressen så länge.

Nu är det påsk och inga sötsaker är inbokade. Har en inbokad promenad om några timmar. Den last som blir i helgen är lite aspartanrus från Pepsi Max ;)

[ 28 Mars 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]

Pez
2002-03-29, 03:14
Tjena, det jag inte får ihop är hur du räknat ut E% satserna i ditt kostupplägg. Gramantalet stämmer helt enkelt inte.

ex.
du säger att: 2400 kcal
230g Prot 48E%, 180g kolh 38E%, 68g fett 14E%.

min uträkning ger: 2252 kcal
230g Prot 41E%, 180g kolh 32E%, 68g fett 27E%.

Dvs. nåt har gått fel i din uträkning, eller så har du kanske skrivit fel siffror?
Tänkte att det kanske kunde vara av intresse för dig då det faktiskt en viss differans mellan 2252kcal och 2400kcal och sammansättningen av kcal.

/pez

[ 29 Mars 2002: Inlägget har ändrats av: Pez ]

[ 29 Mars 2002: Inlägget har ändrats av: Pez ]

Pez
2002-03-29, 03:22
Ok, jag inser nu att du räknat på vikt% inte E%... men det stämmer ändå inte i Kcal antal. Sen undrar jag varför du räknar vikt%? E% är ju "vanligare".

/pez - sorry, försöker bara hjälpa till, lite förvirrad ikväll.

[ 29 Mars 2002: Inlägget har ändrats av: Pez ]

blunder
2002-03-29, 11:05
Hur ska man annars räkna?

Tycker det stämmer bra. Hade avrundat lite på decimaler m.m. Trodde faktiskt inte att någon skulle börja räkna på det. De exakta siffrorna på den
första är.

P230,05 K179,936 F67,568
0,481725627 / 0,376786709 / 0,141487664

Det ger
+960,45875
+751,2328
+608,112

= 2319,80355 kcal

/Emil

[ 29 Mars 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]

blunder
2002-03-30, 12:15
Dags för den veckliga vägningen.

Vikt: 102.0 kg (- 0.6 kg)

Så jag har tappat sex hg sedan förra veckan. Det betyder att deffen ger lite. Har inte dragit i mig någon god påskmat än, men det är på gång. På onsdag är det vägning och mätning för att se vad som har hänt den senaste månaden.

blunder
2002-04-01, 11:29
Dagens pass var

Rygg/Trapz

Marklyft 4 set 110x7x6 130x2x1
Stående rodd 3 set 90x7x6x5
Latsdrag (smala) 4 set 90x6x5x5 80x6
Hanteldrag utåt (hantel) 4 set 28,1x7x6x6 26,1x6
Shrugs (hantel) 4 set 36.1x8x8x8 31,2x8

Kändes ganska bra, men jag känner att man inte riktigt har samma ork när man deffar. Får försöka dra upp lite på kolhydraterna i deffen.

blunder
2002-04-02, 10:18
Dagens pass.


Bröst
Bänkpress 3 set 75x6x4 70x6
Hantelpress 3 set 34x6x4 31,2x6
Lutande hantelpress 3 set 28.1x6x5x5
Flyes 3 set 22,1x5x5x5

Mage
Situps med vikt 3 set 20x12x10x10
Benlyft 3 set x16x16x16

Passet kändes bra och jag gjorde lite ökningar på bröstet. Hoppas att det börjar komma ikapp nu. Deffen flytter på bra och idag börjar man jobba igen. Men det är skönt med. Har nästan känts konstigt att vara ledig fem dagar :)

blunder
2002-04-03, 09:17
Tjena

Idag var det dags för vägning/mätning.

Datum 2002-04-03
Vikt 101 kg (-3.6 kg)
Midja 107 cm (-4 cm)
Bröst 109 cm (-4 cm)
Lår 60 cm (-7 cm)
Vader 43.5 cm (-0.5 cm)
Överarm 40 cm (+- 0 cm)
Underarm 30 cm (-0,5 cm)
Stuss 113 cm (- 1 cm)

Det har hänt en hel del på en månad. Börjar känna att en del kläder blir lite pluffsigare. Nu är det inte så långt kvar till att inte väga tre siffrigt längre.

nina
2002-04-03, 09:46
va duktig du är...bra resultat :)

Nina

blunder
2002-04-04, 10:46
Dagens pass

Biceps
Hammercurl 3 set 22,6x5x4
Koncentrationscurl 3 set 20x6x5x4
EZ-Curl 4 set 47x6x6x5 42x6

Triceps
Nedåt med stång 3 set 40x8x8x6
Enarmshantelpress 3 set 14,8 kg x6x5x4
Nedåt med puckar 3 set 35x8x8x6

Känner av att jag inte riktigt har samma ork nu under deffen på passen. Orkade några repetioner mindre på alla övningar, men höll mig kvar på samma vikt. Kanske har dragit ned lite för mycket på maten. Dock tappar jag vikt rätt snabbt. Så jag får väl se det så. När jag väl är smal får jag äta mer och bygga muskler och försöka att inte få så mycket fett. Att försöka få bort 25 kilo är en upplevelse jag helst inte vill göra om :)

blunder
2002-04-05, 10:33
Dagens pass

Axlar
Militärpress i smith 4 set 45x10 55x6x4x4
Maskin åt sidan 3 set 60x6x5x4
Hantellyft åt sidan 3 set 10x6x6x5
Drag till hakan 4 set 50x10 60x6x6x5

Mage
Situps 3xstatiskt
Benlyft 3xstatiskt

Dagens pass kände faktiskt riktigt bra. Hade betydligt bättre ork idag. Lade till en ny axel övning och gjorde ökningar i smithen och i "drag till hakan". Hade förhoppningsvis bara en "dålig dag" igår. Har även lagt till mage en gång till i veckan. Många rekommenderare att man bara skulle köra den en gång per vecka så jag provade det ett tag, men känner att min mage behöver mer träning. Så jag körde statiskt idag.

Det var denna träningsvecka. Det blev inga ben/vader genom att jag har små känningar i högra knät så det var lika bra och låta det vila en vecka.

Nu är det helg och deffen fortsätter, har inte bestämt om jag ska ha någon ätardag, men jag får se vad som faller på. Aspartan vet jag att det kommer att bli iallafall (Pepsi Max) ;)

blunder
2002-04-06, 10:12
Dags för den veckliga vägningen.

Vikt: 100.4 kg (- 1.6 kg)

Det var en rejäl minskning. Verkar inte som det är muskler heller. Ökade senast igår på gymmet. Dock drar jag upp maten om jag har samma minskning tills nästa vecka. Dock tappade jag ungefär lika mycket förra gången jag deffade från början.

Idag blir det nog att ligga hemma och vila. Känner mig lite hängig.

Abel
2002-04-07, 13:35
Det verkar gå kanon för din del ju? Snart e det <100 ju! Nä det ger verkligen en liten puff att läsa din journal nu när man skall börja deffa igen!

Lycka till!

blunder
2002-04-08, 10:32
Tackar Abel2000. Det är bara att köra på. Trägen vinner :)

Dagens pass var

Rygg/Trapz

Marklyft 4 set (70x8) 130x3x2x1 110x7
Stående rodd 3 set (70x6) 90x7x6x5
Latsdrag (smala) 4 set 90x5x5x4 75x6
Hanteldrag utåt (hantel) 3 set 28,1x8x7x6
Shrugs (hantel) 4 set 36.1x9x8x8 31,2x10

Passet kändes bra, jag ökade någon rep. Som sagt förut känner jag att det är svårt att öka medans jag deffar. Men så länge jag inte tappar styrka är det lugnt. Gjorde en repetion mer med 130 i marklyft iallafall. I shrugs skulle jag kunna byta hantel nu, men det är greppet som faller där dock. Så jag får vänta någon vecka till innan jag höjer.

Min greppstyrka har blivit betydligt bättre den senaste månaden, dock är mina händer inte så vackra med alla valkar, men det ser ju ut som man gjort något iallafall :)

blunder
2002-04-09, 10:31
Dagens pass

Bröst
Bänkpress 3 set 75x6x6x6
Hantelpress 3 set 34x5x4 31,2x6
Lutande hantelpress 3 set 28.1x5x4 26x6
Flyes 3 set 22,1x6x5x5

Mage
Situps med vikt 3 set 20x12x12x8
Benlyft 3 set x16x14x14

Bänken kändes bra. Var lite rädd att ta den sista repsen genom att man läst om lite blundrar på sistonde :) Men det gick riktigt bra. Jag ökade i bänken och körde resten av övningarna bra. Jag kanske äntligen kan börja bygga lite bröst.

blunder
2002-04-10, 12:28
Dagens pass

Biceps
Hammercurl 3 set 20x6x6x5
Koncentrationscurl 3 set 20x6x5x4
EZ-Curl 4 set 52x4 47x6x6x5

Triceps
EZ-stång liggandes 3 set 42x7x6x6
Enarmshantelpress 3 set 14,8 kg x8x6x5
Nedåt med puckar 3 set 35x8x6x5

Jag provade att köra alla övningar i annan ordning idag så det blev lite annorlunda resultat. Känner att det snart är dags att höja på enarmshantlpress, men nästa steg är 17,4 kg så jag får vänta någon vecka till.

Börjar märka att jag tappat vikt nu. De flesta av mina kläder är av storlek XL eller XXL så de börjar säcka på mig. Får snart göra nya hål i bältet med. Men tänker inte inhandla nya kläder förrens jag väger runt 90 kilo.

blunder
2002-04-11, 10:33
Dagens pass

Baksida/framsida lår
Benspark 3 set 40x12x12x12
Bencurl 3 set 40 kg x8x8x7

Vader
Stående vad (smith)4set 135x10 165x8x8x7
Sittande vad 3set 90x10x10x9

Har inte kört på ben på två veckor genom att jag haft känningar i knät. Så det blev ett lugnt pass för låren idag. Ska försöka att inte dra upp skadan igen så jag tar det lugnt ett tag framöver. Vaderna kändes dock bra och jag ökade lite i sittande vadpressen.

Imorgon är det dags för axlar/mage sedan är det vila som gäller över helgen. Känner dock att jag måste börja köra igång med kondisträning, genom att den är riktigt, riktigt usel :)

blunder
2002-04-12, 10:52
Dagens pass

Axlar
Militärpress i smith 4 set 45x12 55x7x6x5
Maskin åt sidan 3 set 60x6x4 50x8
Hantellyft åt sidan 3 set 11x8x7x6
Drag till hakan 3 set 60x7x6x6

Mage
Situps (statiskt) - 3x25 s x20 s x25 s
Benlyft (statiskt) - 3x35 sx 31 s x 35 s

Passet kändes riktigt fint och jag ökade några repetioner gentemot förra veckan. Provade även att ta tid med mobilen på statisk mage så nu vet jag vad jag måste klå för tider nästa vecka.


Har deffat i tre veckor nu och känner att jag nog gick ned för snabbt på deffen. Gick direkt ned på 2100-2200 kalorier och går bra ned i vikt, men känner mig lättretlig och allmänt less. Så nästa vecka höjer jag upp mig några hundra kalorier så att man kan fungera normalt och fortfarande går ned i vikt, dock lite långsammare.

[ 12 April 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]

blunder
2002-04-13, 10:27
Veckans vägning

Vikt: 99.4 kg(- 1.0 kg)

Så nu väger man för första gången på många år under 100 kg. Känns riktigt skönt. Har tappat 4.6 kilo sedan jag startade den 20 mars. Har legat runt 2100-2200 kcal sedan dess. Har dock känt mig lite sliten så veckan som kommer ska jag prova att höja upp mig 300 kcal per dag så jag hamnar runt 2400-2500 kcal och se vad det ger för resultat.

[ 13 April 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]

Abel
2002-04-13, 10:41
Gött Blunder. Nu e du under 100kg, måste kännas förjävla skönt. Hur lågt har du tänkt att gå? E det under 90 kg eller?

blunder
2002-04-13, 11:40
Det känns skönt Abel :)

Min "ideal vikt" ligger väl runt 85 kg skulle jag tro. Tänkte ta mig ned till 90 kilo och sedan lägga på mig mer massa och försöka behålla vikten för att få bort det sista fettet.

blunder
2002-04-15, 11:25
Dagens pass var

Rygg/Trapz

Marklyft 4 set (80x8) 135x2x2x1 105x6
Stående rodd 3 set 95x6x6x5
Latsdrag (smala) 4 set 90x6x5x5 80x6
Hanteldrag utåt (hantel) 3 set 29,8x7x6x5
Shrugs (hantel) 4 set 39,2x8x7x7 34x10

Passet kändes riktigt bra och jag hade gett mig fan på att öka på allt och det lyckades förutom i latsdraget. Äntligen gick jag upp till 39,2 kilos hantlarna på shrugs. Det har varit greppet som inte klarat av det och det gick bra idag förutom att det var väldigt nära att jag tappade en hantel i sista setet. Ska äta 300 kcal mer per dag denna vecka för att se om jag gör några ökningar och fortfarande går ned i vikt. Kommer att ligga runt 2500 kcal. Åt inget överdrivet i helgen. Blev lite chokladpudding och potatisgratäng, men gick ungefär en 500 kcal över vad jag brukar äta.

blunder
2002-04-16, 11:14
Dagens pass

Bröst
Bänkpress 3 set 80x5x4x3
Hantelpress 3 set 34x6x4 31,2x6
Lutande hantelpress 3 set 28.1x6x5x4
Flyes 3 set 22,1x8x6x5

Mage
Situps med vikt 3 set 20x14x12x10
Benlyft 3 set x18x16x14

Passet gick bra, gjorde en del ökningar, några mer repetioner och är äntligen uppe på 80 kg i bänkpressen. Har stått still på bröst ett bra tag, men nu verkar det ge med sig lite. Gjorde även några fler repetioner på magövningarna. Så ska höja till 25 kg på situps nästa vecka.

blunder
2002-04-17, 11:18
Dagens pass

Biceps
Hammercurl 3 set 22,5x5x4 20.0x6
Koncentrationscurl 3 set 20x7x6x4
EZ-Curl 4 set 49,5x5x4x3 47x6

Triceps
EZ-stång liggandes 3 set 44,5x7x5x3
Enarmshantelpress 4 set 17,2x5 14,8x8x6x5
Kickbacks med hantel 3 set 11x8x8x8x

Jag gjorde lite ökningar och passet kändes bra. Skönt att äta lite mer denna vecka. Dock har jag svårt att få i mig det. Min magsäck måste verkligen vara liten nu.

blunder
2002-04-18, 10:45
Dagens pass

Baksida/framsida lår
Benspark 3 set 45x10x10x10
Bencurl 3 set 40 kg x8x7x6

Vader
Stående vad (smith)4set 165x8 175x8x8x7
Sittande vad 3set 90x8x8x7

Åt frukost 15 min innan passet. För att jag var lite stressad, men passet gick bra. Ökade lite i stående vadpress. Nästa vecka ska jag prova lite benpress, genom att det känns bättre i knät.

Såg en rolig grej på gymmet. En tjej som hade kört vader i benpressen på 120 kg. En kille gick dit, frågade om hon var klar och lade på så att det var 130 kg på benpressen. Lade sig ned och fastnade i botten. Han reste sig lite stressat upp och tog bort 30 kg och lade sig och försökte pressa upp, men det gick inte. Han tog av 50 kilo till sedan lyckades han få upp den. Gjorde något set sedan gick han och började fråga tjejen hur mycket hon tränade. Tror inte riktigt han fick napp ;)

[ 18 April 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]

blunder
2002-04-19, 11:16
Dagens pass

Axlar
Militärpress i smith 4set 45x19 57,5x5 55x5x4
Hantellyft åt sidan 3 set 11x8x7x7
Hantellyft åt framåt 4 set 7x10 8x8x8x7
Drag till hakan 4 set 60x7x6x6 50x8

Mage
Situps (statiskt) - 3x26 s x25 s x25 s
Benlyft (statiskt) - 3x35 sx 35 s x 35 s

Passet kändes bra och jag hade lite mer ork i kroppen. Äter bara en 200 kcal mer ungefär men det gör en del för motivationen. Provade lite tyngre ett set i miltitärpress och byte bort en maskinövning mot hantellyft framåt. Det var en skön övning som tog bra. Får höja lite där nästa vecka.

I helgen blir det lite motionscykel och Pepsi Max och även vägardag imorgon.

[ 19 April 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]

blunder
2002-04-20, 09:32
Veckans vägning

Vikt: 98.8 (- 0.6 kg)

Jag tappade sex hekto sedan förra veckan. Har ätit lite mer denna vecka. Runt 2400-2500 kcal. Har även kunnat ökat på gymmet så denna nivå blir det några veckor till iallafall. Idag är det lördag och ätardag. Har dock inte bestämt mig vad det blir än.

Nästa vecka funderar jag på att gå på en HMB-kur. Har en burk stående som jag köpte efter jul. Provade en burk i början av året och tyckte jag märkte lite skillnad. Får se om jag märker något nu när jag har bättre kosthållning och lättare märker skillnader.

blunder
2002-04-22, 11:15
Dagens pass var

Rygg/Trapz

Marklyft 4 set (70x8) 140x2x1 110x4 100x6
Stående rodd 3 set 100x4x4x3
Latsdrag (smala) 4 set 90x5x5x4 80x6
Hanteldrag utåt(hantel) 4set 31,2x8x6x5 28x6
Shrugs (hantel) 4 set 39,3x4x6 36,1x6 31,2x8

Idag kändes passet riktigt bra. Provade 140 i marklyft och greppet klarade det. Det gjorde dock rätt ont i händerna. Provade även att köra på 100 kg i stående rodd och det gick bra. I shrugs var greppet inte riktigt som det skulle så det blev bara två set på 39,3 kg hantlarna.

Ligger lite högre på kalorierna. Räknade att idag kommer jag att ligga på 2563 kcal, imorgon blir det lite lägre. Men ska hålla mig mellan 2400-2500 kcal månaden ut, sedan blir det ned till 2200 igen några veckor.

blunder
2002-04-24, 10:38
Dagens pass

Bröst
Bänkpress 3 set 80x6x5x4(6)
Hantelpress 3 set 34x5 31,2x5x5
Lutande hantelpress 3 set 28.1x5x5 26x6
Flyes 3 set 22,1x6x6x5

Mage
Situps med vikt 3 set 25x14x12x10
Benlyft 3 set x18x16x18

Passet kändes riktigt skönt. Fick bra kontakt med bröstet och bänkpressen gick bra. Bad om hjälp på sista setet därav av siffran inom parantess, klarade fyra själv och fick hjälp med två till. Höjde till 25 kilos vikt på situpsen och det gick bra.

Missade detta pass igår genom att jag var på halkbanan 4½ timme och sedan jobbade jag till 21. Men det är lugnt. Kör ben på lördag istället.

[ 24 April 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]

develer
2002-04-25, 06:41
Tjena killen

Det var ett tag sedan jag var in här och kollade. Det är imponderande!! Fan vad roligt!! Det går bar för dig och läser man noga och gämför lie så har du ökat väldigt bra + att du har en stadig kurva neråt på din vikt. Du bränner fett som attan.
Roligt at läsa!! Stå på dig!!

Ser fram emot den 27:e då du ska göra 1års utverderingen!!

blunder
2002-04-25, 08:57
Tjena.

Jo det går framåt. Ska bli kul att utvärdera det senaste året. Se vad man gjort för misstag och vad man lärt sig.

Tänkte vissa hur jag käkar nu under dieten. Just nu ligger jag runt 2400 kcal och då ser kosten ut som följer.

Min uppledning

09:30 - 10 gram glutamin
09:45 - Frukost ,Macka/Yoghurt/Minimjölk
10:15 - Träning
11:20 - 10 gram glutamin
11:35 - 1dl Whey80, 1dl minimjölk
11:55 - 1dl Whey80, 2dl minimjölk,45g Dextros
13:00 - Lunch bestående av Pasta/kött/ketchup
15:00 - 1dl Whey80 med 2dl minimjölk
17:00 - Middag, Pasta/kött/ketchup
20:00 - 1dl Whey80 med vatten
23:00 - 5 gram glutamin
00:30 - 1dl Whey 80 med vatten
01:00 - Sova

Det fungerar bra för mig och jag går inte runt och stör mig på hungern. Ganska lagom känns det som. Kan öka lite grann och även tappa vikt. Till lunch/middag är det oftast lasagne/fransyska eller kycklingfile som konsumeras. Ska iväg och köra biceps/triceps om en liten stund, så vi syns igen. :)

blunder
2002-04-25, 10:56
Dagens pass

Biceps
Hammercurl 3 set 22,5x5x4 20.0x6
Rakstång 3 set 50x4x3x3
EZ-Curl 3 set 42x8x8x6
Koncentrationscurl 3 set 21,2x5x4 20,2x2

Triceps
Enarmshantelpress 3 set 17,2x8x6x5
EZ-stång liggandes 3 set 44,5x6x5x4
Kickbacks med hantel 3 set 12x8x8x7

Ökade i det mesta och klarade äntligen av 17,2 kilos hanteln i enarmshantelpress. Körde in en övning till i biceps idag och jag var helt död i biceps när jag kom till koncentrationscurlen, det syns på det sista setet :) Vilken skillnad några 100 kcal gör för motivationen. När jag låg mellan 2100-2200 gjorde jag nästan inga ökningar. Nu runt 2400 kcal så går det mycket bättre. Det blir intressant att se vad jag väger på lördag. Over and out.

blunder
2002-04-26, 10:41
Dagens pass

Axlar
Militärpress i smith 4set 45x12 55x9 57,5x6x4
Hantellyft åt sidan 3 set 11,7x8x8x7
Hantellyft åt framåt 4 set 9x10 10x8x8x7
Drag till hakan 4 set 65x6x6x6 50x8

Ökade på allt i dagens pass. Kändes riktigt bra. Har ökat i det mesta hela veckan.

Har haft en jädrans träningsverk denna vecka, efter ryggpasset brukar jag vara lite öm i två dar, men denna vecka blev det hela tre dagar. Är inne på andra träningsverksdagen på bröst och biceps/triceps är också ömma. Så det ska bli skönt med mat och vila i helgen. Dock har jag vad/ben-pass imorgon bitte, men jag får vila efter det och även ha min ätardag imorgon.

Imorgon tänkte jag redovisa lite resultat. Det var ett år sedan jag började träna seriöst. Tänkte berätta lite om vad jag lärt mig och hur jag tränat första året. Ojoj vad man lärt sig och vad mycket fel man gjorde i början :)

blunder
2002-04-27, 09:56
Veckans vägning

Vikt: 97.8 (- 1.0 kg)

Tappade ett helt kilo. Denna vecka har jag ätit lite mer (cirka 2400-2500 kcal). Har ökat på nästan alla övningar på gymmet och veckan har känts riktigt bra, så den stora minskningen är uppskattad. Den motion jag fått utöver styrketräning är raska promenader från jobbet varje kväll som tar cirka 20 minuter. Har hållit ganska hög puls.

Nu ska jag iväg tilL Sundsvall och sommarhandla lite kläder. Dock inga byxor genom att midjan ändras en del. Hittade ett par finbyxor jag köpte för tre år sedan som jag bara hade en kväll genom att jag inte kunde andas i dem. Tog på mig dem igår och de satt riktigt bra.

Senare idag blir det en liten summering av det senaste året. Var ett år sedan idag som jag tog mina första mått och sedan kom igång bra med styrketräningen.

blunder
2002-04-27, 18:50
Oki nu kommer det. Drar en liten kort resume över det senaste träningsåret.

27 april förra året tog jag och mäte och vägde mig. För nu skulle jag komma igång seriöst med träningen. Hade tränat lite från och till förut, men aldrig några längre perioder. Jag flyttade hem efter högskolan förra våren och då passade det bra att komma igång med träningen. Planerade upp fyra pass. Bara överkropp som jag körde, det såg ut så här.

Mån Bröst/Triceps/Mage
Tis Axlar/Rygg/Biceps/Mage
Ons Vila
Tor Bröst/Triceps/Mage
Fre Axlar/Rygg/Biceps/Mage
Lör Vila
Sön Vila

Så gick det runt och runt. Tränade inga ben genom att jag tyckte att jag hade hyfsat stora ben genom att jag kört rätt många år kampsport. Så det blev något sporadiskt benpass varje månad bara. Så här tränade jag från april till augusti. Jag gjorde hyfsade ökningar och började även att köra med kreatin. Vägde då som mest 117 kg. Min kost var verkligen helt värdelös. Jag åt det jag ville när jag ville, det var pizza fler dar i veckan och läsk varje dag.

De noteringar jag gjorde var att skriva en gång i månaden vad jag körde på olika övningar. Körde inte riktigt till failure och körde mycket discoövningar i maskiner. De kosttillskott jag åt var proteinpulver efter träningen och fiskolja tre ggr dag. Jag gick inte ned något i vikt, men formade om kroppen lite grann.

I september började jag känna av att jag blev övertränad av att köra överkropp fyra gånger per vecka och började prova göra om passet lite. Pratade med lite folk och började även söka information på internet. Hittade lite program på muskelpiratens hemsida och började köra deras inkörningsprogram tre ggr vecka.

Inkörningsprogram

Måndag, Onsdag och Fredag

Knäböj 2 * 10-12
Raka marklyft 2 * 10-12
Bänkpress 2 * 10-12
Drag till bröstet 2 * 10-12
Stående rodd 2 * 10-12
Sittande hantelpress 2 * 10-12
Stående vadpress 2 * 10-12
Liggande tricepspress 1 * 10-12
Skivstångscurl 1 * 10-12
Crunches 1 * 15-25

Detta var min inkörningsport för fria vikter och en större medvetenhet om träningen. Detta schema skulle man följa i fyra veckor, men genom att det gav mig bra resultat körde jag det i november/december och i början året.

Dock blev jag såklart övertränad av att köra detta så pass länge med så att jag började få problem med mitt knä. Körde knäböj i smith tre ggr per vecka och det var ingen höjdare för mitt knä som "gav upp" i mitten av januari.

Min vikt hade jag inte riktigt bryt mig om. Hade ganska stora kläder för att dölja fettet för mig själv och festade en massa. Men efter nyår vägde jag mig och vågen stod då på 112 kilo. Det var då jag bestämde mig för att försöka sänka min vikt.

Läste en del på B&Ks-forum och hittade hit till kolozzeum. Här fanns det mycket information om att deffa och det var kul att läsa andras dagböcker. Jag läste även en massa på Pauluns hemsida där jag lärde mig räkna på maten och började försöka sätta ihop egna matscheman i excel.

Hade skickat ett mail till "Develer" på detta forum om hans lasagne och lite andra grejer som han skrev om på ett forum. Han började hålla kontakten med mig och motiverade mig bra till att fortsätta med att deffa och träna hårt. Tack David!!

Så den 27e januari började jag skriva min träningsdagbok här på kolozzeum. Träningen känns bättre när man får skriva av sig lite om passet och om en ökningar och kosten så att andra får se det. Har de senaste månaderna kört någon form av deff och delat upp träningen på fem dar i veckan som Develer rekommanderat för mig. Har inte ätit något godis i år eller någon vanlig läsk, men har hållt mig till substitut som Pepsi Max och Cola Light. På ätardagan brukar det bli en pizza eller en kebab och glass eller chokladpudding.

Det har gett bra resultat och jag kommer fortsätta att köra så här ett tag till. Jag har fortfarande en 12 kilo att ta bort, men som det känns nu har jag motivationen att få bort det.

Många förstår inte hur man orkar hålla på att träna så mycket och hålla kosten, men det är för min egen skull så att jag mår bra och det känns som man har lärt sig kosthållning för livet. Man är absolut inte fulllärd och jag lär mig nya saker hela tiden, men man har fått en bra insikt hur träning och kosthållning fungerar. Så jag hoppas att jag orkar fortsätta så här en större del av mitt liv.


Vad som hänt på ett år

2001-04-27 2002-04-27
Vikt 112,8 -> 97,8
Midja 127 -> 106
Bröst 120 -> 105
Lår 70 -> 62
Vader 44 -> 43,5
Biceps 39 -> 40
Underarm 30,5 -> 30,5
Stuss 121 -> 111

Nu var min korta resume klar! :)

[ 27 April 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]

Abel
2002-04-27, 18:57
Mycket intressant historia du hade att bjuda på blunder :)
Du har ju tappat bort en hel del kilo och minskat i mått förrutom biccarna då, vilket e kanon. Måste kännas underbart psykiskt för dig själv att väga under 100 nu? E det inte dags för bilder snart för du har ju som sagt gjort stora framsteg.

Dina kg som du har kvar kommer försvinner lätt som en plätt om du fortsätter som du gjort. Men hur har huden blivit nu när du tappat så mycket, är den lite slapp eller?

Som sagt mycket bra jobbat och Keep The Up Great Work :D

[ 27 April 2002: Inlägget har ändrats av: Abel2000 ]

blunder
2002-04-27, 19:31
Abel: Har inga problem med huden. Har lite bristningar från både styrketräningen och att jag varit så grovt överviktig som jag dock kommer att få dras med. Men har fyllt upp ganska bra under huden med muskler.

Köpte mitt första linne någonsin idag. Mina planer är att använda det i juni/juli då jag satsar på att ha tappat fem kilo till.

Så då kommer det även upp lite bilder. Rent psykiskt känns det bra att jag klarat att ta mig så här långt. Har brottats med diverse bantartips m.m genom åren, men det har varit psyket som inte klarat det och man har ätit mer för att kompensera. Men nu ser det ljusare ut på den fronten.

nina
2002-04-27, 19:33
härlig läsning Blunder...

blunder
2002-04-28, 12:43
Dagens pass

Baksida/framsida lår
Benspark 4 set 45x12x10 55x10 60x8
Bencurl 4 set 45 kg x7x6x6x6

Vader
Stående vad (smith)3set 135x10 180x8x8
Sittande vad 3set 90x10x10x9

Dagens pass kändes fint. Kunde köra lite mer på bensparken, så nästa vecka provar jag benpressen igen. Knät känns bättre nu.

[ 28 April 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]

blunder
2002-04-29, 10:58
Ny vecka, nya tag!

Dagens pass var

Rygg/Trapz

Marklyft 4 set (70x8) 120x4 130x2 110x4 100x6
Stående rodd 4 set 100x4x4x4 70x10
Latsdrag (smala) 4 set 90x6x5x4 80x4
Hanteldrag.utåt(hantel)4set31,2x7x7x6 29,8x6
Shrugs (hantel) 4 set 39,1x8x8x7 34x8

Många set blev det. Passet kändes bra och det blev någon repetioner mer gentemot förra veckan. Provade även att sänka vikterna lite i marklyft och köra fler repetioner.

develer
2002-04-29, 13:14
fan vad roligt att läsa!! Ett år!! Du har gjort fantastiska reultat!! Å läser man din historik från året som gått så är det ju igentligen från och med i höstas du har kommit i gång på riktigt. Det är mycke bra!! Jag är fortfarande mycke imponerad av din målmedvetenhet och vilja att göra det du gör. Å jag är med säkerhet inte ensam. Du skriver att du har motivationen att fortsätta men du har också mycke kunskap. Å den kunskapen och din motivation kommer du att klara dig långt. Läser man också längre upp så gick du ner 1 kilo trotts att du ökade intaget vilket betyder att du har nu fått up en bra ämnesomsättning. Det kan du tacka din goda kosthållning och din träning för. Så med den, din kunskap och motivation så får du bort resten välldigt lätt! Å jag misstänker att du nu har kommit förbi det kritiska målen då man börjar tvivla och faller tillbaka till dom dåliga vanorna. Du har jobbat stenhårt å jag har ju under en tid hållit en bra kontakt med dig, vilket jag tycker är riktigt roligt! I synnerhet då man kan läsa om dina framsteg!!

Det är snart sommar och dax att fördriva soliga dagar på stranden. Skulle tro att du kommer få en hel del frågor då du kommer i en helt ny form i år gämfört med förra året! 97,8 kg. Då är vi i samma viktklass :) Jag ligger i dag på ca 96 kg.
Så spatsera stolt i ditt nya linne....
Vi hörs!!

JJ
2002-04-29, 13:21
Fan Blunder, du är ju kung! Inspirerande läsning och imponerande resultat.

blunder
2002-04-30, 11:01
Tackar för att ni tycker att det är intressant läsning. Som sagt har jag lärt mig en massa i år och det känns skönt. Synen på kost och allt annat är ändrad. Så jag har svårt att se mig själv äta pizza två ggr i veckan igen och äta godis när jag känner för det. Har nästan aldrig godissug nu när jag tränar och sköter kosten. Nog händer det att jag missbrukar aspartan en hel del, men det är jag nog inte ensam om :)

Dagens pass

Bröst

Bänkpress 3 set 85x3 80x3x4
Hantelpress 3 set 34x6x5x4
Lutande hantelpress 4 set 29,8x5x4x5 26x6
Flyes 3 set 22,1x6x6x5

Mage
Situps med vikt 3 set 25x14x12x10
Benlyft 3 set x18x16x16

Passet kändes fint, hade ingen hjälp på bänken idag så jag tog det lugnt där. Orkade med 34 kgs hantlarna på hantelpressen i alla tre seten och det kändes bra. Fick bra kontakt med bröstet under passet. Även magen gick bra, ska nog höja vikten där nästa vecka. Kan även tilläga att jag har mycket träningsverk i ryggen som vanligt. Det kändes när jag la mig ned i alla övningar.

Ikväll är det nog fest, var ett tag sedan sist så det ska bli kul har inhandlat lite smått och gott.

blunder
2002-05-02, 11:17
Dagens pass

Biceps
Hammercurl 3 set 22,5x6x4 20x6
Koncentrationscurl 3 set 21,2x6x5x4
EZ-Curl 4 set 47x8 49,5x6x5x4

Triceps
Hantelpress bakom huvudet 3 set 36,7x10x8x6
Enarmshantelpress 3 set 17,2x10x8x6
Kickbaks 3 set 12x8x8x7

Kände mig lite sliten efter sista april, men passet flött på bra. Gjorde en 10a på 17,2 kilos hanteln på enarmshantelpressen och det kändes kanon. Så där höjer jag nästa vecka. Biceps gick även bra och jag ska höja lite på EZ-curl nästa vecka. Hade ätardagen igår genom att det kändes rätt. Så i helgen blir det träning och promenader. Snart dags att börja jobba igen.

Over and out

blunder
2002-05-03, 10:45
Dagens pass

Baksida/framsida lår
Bencurl 3 set 45 kg x8x8x7
Benpress 3 set 100x12 150x10x11
Benspark 3 set 40x12x12x12

Vader
Sittande vad 4set 90x10x10x10x8
Stående vad med hantel3set 29,8x8 26,1x8x6

Provade att köra lite benpress idag och det gick bra. Körde rätt lätt genom att jag inte kört den övningen på en månad. Körde även långsamma tolvor i bensparken. På vaderna provade jag en ny övning med en hantel på sidan och gå upp på ett ben. Tog bra genom att jag körde den efter sittande vad.

Dagens tips
Lyft aldrig en blank 25 kilos vikt med svettiga händer, kan leda till ont i vänster fot :)

blunder
2002-05-03, 12:52
Gick igenom mitt kosttillskottsförådd idag.

Märkte att jag bara har ungefär fyra kilo proteinpulver och 400 gram glutamin kvar. Så det är dags för en ny beställning denna månad.

Muskelbyggarn
2x1200 gram AST-glutamin
4 kg Fairing slowcarbs

*************
12 kg Whey 80
4 kg Diet Pro

Det är vad jag planerar att köpa för att klara mig över sommaren, så nu vet jag vart månadens lön tar vägen.

blunder
2002-05-04, 10:12
Veckans vägning

Vikt: 98.2 (+ 0,4 kg)

Ökat fyra hekto sedan förra veckan, vad kan ha inverkat på det? I tisdags var det sista april och jag var ute och konsumerande en hel del alkohol. och i onsdags hade jag veckans ätardag. Så allt har blivit lite förskjutet. Så idag ska jag iväg på gymmet och det blir även lite promenader i helgen. Så till nästa helg ska detta vara åtgärdat. Tänkte fortsätta att hålla mig på 2500 kcal nån vecka till för att se hur det fungerar. Sedan får jag kanske gå ned lite för att minska. Dock fungerar 2500 kcal bra genom att jag har ork att öka varje pass på gymmet och det är alltid skönt.

blunder
2002-05-04, 10:25
Kom på att det även är dags för en mätning. Dock gjorde jag en förra helgen, men den återspeglade bara vad som hänt senaste året.

Datum 2002-05-04
Vikt 98.2 kg (-2.8 kg)
Midja 106 cm (-1 cm)
Bröst 106 cm (-3 cm)
Lår 62 cm (+2 cm)
Vader 43.5 cm (+-0.0 cm)
Överarm 40 cm (+- 0 cm)
Underarm 30.5 cm (+0,5 cm)
Stuss 111 cm (- 2 cm)

Den senaste månaden har jag gått ned rätt bra i vikt och ändå kunnat göra bra ökningar på gymmet.

blunder
2002-05-04, 12:33
Dagens pass

Axlar
Hantelpress 3set 22,5x5 21,2x5x4
Hantellyft åt sidan 3 set 12x8x7x7
Hantellyft framåt 3 set 10x8x7x6
Drag till hakan 3 set 62,5x6x6x5

Mage
Situps (statiskt) - 3x30 s x25 s x25 s
Benlyft (statiskt) - 3x25 s x26 s x40 s

Hantelpressen kändes lite instabil genom att jag inte kört den på ett tag, utan kört i smithen istället. Passet gick annars bra, men jag börjar känna mig lite sliten, så det blir mycket vila i helgen, har köpt lite nya DVD-filmer i veckan så man har helgen räddad :)

develer
2002-05-06, 06:43
Sliten!? Kanske är dax att ta några dagars vila!? Du kör ju trots allt hårt numera! Ja, jag vet att det är svårt att motivera sig att vila en längre period! Jag är usel på det själv. Eller så är det sista april som spökar..... Dricker man inte så offta så kan man lätt bli sliten. Jag drack 1 starköl och 3 små glas whiskey förra lördagen och jag var sliten ända till onsdag :) Det är på tok för lite alkoträning :)
Men å andra sidan klarar jag mig bra utan alkohol. Men det lär nog bli en snapps till sillen på midsommar. Man ska ju leva också....

blunder
2002-05-06, 11:28
Dagens pass var

Rygg/Trapz

Marklyft 4 set 100x8 130x2 110x5 110x4
Stående rodd 4 set 100x5x4x4 80x8
Latsdrag (smala) 4 set 95x6x4 85x6x4
Hanteldrag.utåt(hantel)4set34x6x6x5 31,2x6
Shrugs (hantel) 4 set 39,1x8x8x7 31,2x12

Passet gick bra, men som jag sa förut börjar jag känna mig sliten. Så nästa vecka blir en styrketräningsfri vecka med promenader och kondis istället. Sista april satte inga spår i träningen vad jag märkt, men en liten förkylning har det försökt sätta igång, så i helgen har jag överdoserat C-vitamin och försökt sova mycket och vila. Så idag känns det ganska bra.

Alkohol har det varit ganska lite med de senaste månaderna. Det blir väl lite mer i sommar, men ska försöka hålla det på en vettig nivå. Det blir väl midsommar och gatufesten i S-vall, sedan är det inte så mycket mer planerat :)

[ 06 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]

blunder
2002-05-07, 08:42
Idag bestämde jag mig för att ta viloveckan denna vecka. Hade lite ont i vänstra axeln igår och börjar känna mig lite förkyld så det är lika bra att ta det nu, har kört tungt i 8-9 veckor, så det ska faktiskt bli skönt att vila.

Så denna vecka blir det lite cykel och promenader istället. Har redan kört måndagspasset, men jag flyttar bara det till i slutet av nästa vecka istället. Återkommer med vikten på lördag.

Over and out

blunder
2002-05-08, 19:13
Viloveckan flytter på bra. Har lite träningsabstinens, men får ta ut den på promenader och jogging. Provade att jogga igår och det var skönt. Fick träningsverk i rumpan och insidan av lår. Så imorgon bär det av på en till runda. Äter som vanligt så att kroppen får äterhämta sig, blir runt 2200 kcal per dag.

Idag lade jag beställningen på kosttillskott.

Blev följande

GG
8 kg Whey 80
4 kg Diet pro
Twinlab 100x1 gram C-vitamin

Muskelbyggarn
1200 gram Glutamin
3 kg Protec Jordgubb
En burk DX
4 kg Slow Carbs

Det blev cirka 4500 kr. Det kändes lite tungt, men jag vet ju att pengarna går till en bra sak :)

blunder
2002-05-11, 10:52
Veckans vägning
Vikt: 96.4 (- 1.8 kg)

Har haft vilovecka denna vecka, ätit normalt man skippat efter träningen drinken. Tagit raska promenader hem från jobbet varje dag och varit ute och sprungit tis/tors. Har känt mig mindre och mindre hela veckan och nu var det dags för den sedvanliga vägningen. Vågen stod på 96.4 kg. Jag har alltså tappat 1.8 kg sedan förra helgen, så det ska bli intressant att köra ett styrkepass på måndag.

blunder
2002-05-13, 10:47
Dagens pass

Bröst

Bänkpress 3 set 80x5x4x3
Hantelpress 3 set 34x6x4 31,2x6
Lutande hantelpress 3 set 28,1x6x4 26x5
Flyes 3 set 22,1x6x5x3

Mage
Situps med vikt 3 set 25x14x12x10
Benlyft 3 set x20x16x17

Nu är man tillbaka efter viloveckan. Det känns att man inte tränat. Passet kändes lite konstigt och balansen i musklerna var inte som den brukade. Jag vinglade lite och fick sänka vikterna lite grann på bröstövningarna. På magpasset gick det dock bra. Denna vecka tänkte jag hålla mig på 2300 kcal. Vill ha bort en sex kilo till juli och då måste jag ligga i. Jag får helt enkelt bortse från ökningar ett tag framåt och tänka att musklerna kommer fram istället. Psykiskt känner jag mig större efter jag kört passet, förra veckan kände jag mig som en liten mess då jag inte tränar på flera dar, kändes helt ihopsjunken, men det kanske bara var psykiskt?

Over and out

blunder
2002-05-14, 11:32
Dagens pass

Baksida/framsida lår
Bencurl 3 set 40x8x8x7
Benpress 4 set 100x12 150x10x10x6
Benspark 3 set 50x10x10x8

Vader
Stående vad med hantel 3set 26,1x9x10x8
Sittande vad 3 set 90x10x8x8

Passet kändes fint och mitt knä verkar känna sig lite bättre. Märkte dock en lustig sak. Genom att jag har problem med högra knät har jag kompenserat det med vänstern och därav är mitt vänstra lår en aning större än mitt högra. Jag har sett det nu när jag har lite mindre underhudsfett och muskler och ådror börjar komma fram. Så nu gäller det att jag tränar dem lika stora. Tänkte extra mycket på det under passet.

blunder
2002-05-15, 23:30
Märkte att jag fick lite ont i axeln efter måndagspasset på bröst så det blir ingen träning resten av veckan. Jag har bra rörligthet, men det känns inte så bra i axeln, så resten av veckan blir promenader och jogging. Känns drygt när man redan haft en vilovecka.

Har även kommit fram till att nästa vecka ändrar jag till 6-8 reps. Har kört 4-6 en längre tid och omväxling förnöjer.

Lade även upp ett litet kort som är tagit igår. Kortet blir större när jag har deffat bort lite mer :)

Återkommer med vikten på lördag!

blunder
2002-05-18, 11:10
Veckans vägning

Vikt: 95.2 (- 1.2 kg)

Så var det dags att väga sig igen. Denna vecka har jag bara tränat två gånger genom att jag lyckats få problem med axeln. Idag känns det bättre och jag hoppas på att kunna köra överkropp till veckan. Veckan som gått har jag legat runt 2000 kcal och tagit kvällspromenader. Idag stod vågen på 95.2 kg alltså 1.2 kg mindre än förra veckan. Skulle tro att det mesta av förlusten är fett, men det märker jag när jag kommer igång med träningen igen :)

Började nyligen käka Tonex som innehåller Pyruvat. Det smakar hemskt, men ska tydligen vara bra vid lågt kolhydratsintag. Har inte riktigt bestämt mig hur länge till jag ska deffa. Psyket börjar ta slut nu känns det som. Har kört i nästan två månader och det var så länge jag orkade sist innan jag ville upp runt 3000 kcal. Men idag är det ätardag och efter den brukar det alltid kännas bättre :)

[ 18 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]

Paloma
2002-05-18, 11:46
Håller med dig angående Tonex...det smakade usch. Fast jag tyckte att jag vande mig tillslut. Däremot fick jag en smärre chockrysning när jag började med pyrovatpulver...smaken kändes igen och jag tänkte bara....nnnäääää! :D
Tyckte du att Tonex var så bra som de sa?
Mvh Isa

blunder
2002-05-18, 23:11
Isa: Har bara kört med Tonex några dagar så jag kan tyvär inte uttala mig om det än. Har inte provat rent pyrovatpulver, men kan bara tänka mig i min värsta fantasi hur det smakar ;)

Dock tyckte jag glutamin smakade illa när jag började med det, men man vänjer sig. Nu tycker jag nästan att det är gott.

blunder
2002-05-20, 13:14
Ny vecka.

Axeln kändes bättre så jag gick ned och körde ett biceps/triceps pass idag. Det är två veckors vila som varit nu och jag har bestämt mig att höja repetionera 6-10 denna vecka och nästa vecka 6-8. Har även höjt upp kalorierna. Tänker köra högre en månad nu och sedan dra ned på dem igen under en period. Kommer att ligga på cirka 3000 kcal framöver.

Dagens pass

Biceps
EZ-Curl 3 set 42x8x6x7
Hammercurl 3 set 17,5x9x8x7
Koncentrationscurl 3 set 17,2x9x7 14x6

Triceps
Enarmshantelpress 3 set 14x9x8x8
Stångnedåt 3 set 27,5x12 30x8x8
Kickbacks 3 set 11x9x9x7

Passet kändes bra, men jag märkte att det var några veckor sedan jag körde biceps/triceps. Man har tappat en del. Dock sänkte jag vikterna för att ha riktig koll på utförandet. Ska tänka mer på det i framtiden för att undvika skador.

blunder
2002-05-21, 11:18
Dagens pass

Baksida/framsida lår
Bencurl 3 set 40x9x8x7
Benpress 3 set 90x14 120x14x14
Benspark 3 set 40x12x12 50x8

Vader
Sittande vad 4set 90x10x10x9 60x10
Stående vad med hantel 3set 26,1x10x10x9

Passet kändes helt oki, men knät strular lite fortfarande så jag körde högre reps med lägre vikter, det tog dock bra ändå på låren. Knät blir ansträngt av att gå till jobbet, jogging m.m Det är svårt att hålla sig inaktiv.

[ 21 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]

blunder
2002-05-23, 10:45
Dagens pass

Rygg/Trapz

Marklyft 3 set 100x8x7x6
Stående rodd 3 set 80x6 70x8x7
Chins 3 set 4x3x2
Latsdrag (smala) 3 set 75x6 70x7x6
Shrugs (hantel) 3 set 31,2x10x10x10
Hanteldrag.utåt(hantel)3set 26x8x7x6

Mage
Situps med vikt 3 set 25x14x12x10
Benlyft 3 set x18x15x15

Det märks att jag inte tränat rygg på några veckor. Har tappat en del känner jag. Men det är bara att komma igen. Provade Chins för första gången i mitt liv. Orkade dem inte riktigt själv så jag la fötterna på en bänk så jag kunde hjälpa till lite så. Ska fortsätta så tills jag kan göra dem själv. Är helt slut efter passet. Passet tog cirka 70 minuter. Märker av vårallergin och är lite konstig i kroppen. Nyser och snorar, men utan halsont.

blunder
2002-05-24, 11:26
Dagens pass

Bröst
Bröstmaskin 3 set 50x8x8x7
Lutande i cablecross 3 set 30x8x8x7
Flyes i cablecross 3 set 15x6 10x7x7

Axlar
Axelpress (maskin) 3set 22,5x5 21,2x5x4
Hantellyft åt sidan 3 set 11x10x9x8
Hantellyft framåt 3 set 9x10x9x8
Drag till hakan 2 set 50x8x8

Grepp 2x5 kg 3 set 3xmax

Vila ta det lugnt med axeln så bröstövningarna blev i maskin och cablecrossen. Provade ett set vanliga flyes med hantel och då kändes det lite i axeln, men det gick gå runt det med andra övningar. När jag körde axlarna var det vara Drag till hakan som kändes lite så jag körde bara två set. Får se till att vila och sova bra i helgen. Axeln har blivit mycket bättre sedan förra veckan så.

Provade även att träna nyporna lite. Tog två blanka fem kilos vikter och höll ihop dem. Tog ett tag innan det kändes, men det var en skön övning. Kändes i fingrarna och underarmarna. Nästa steg är 2x10 och det klarar jag nog inte hålla så länge.

Fick reda på att vi ska åka på finlandskryssning med jobbet nästa helg. Ska bli riktigt kul, kanske inte så bra i träningssynpunkt, men lite kul vill man ha med.

blunder
2002-05-25, 11:34
Veckans vägning

Vikt: 95.2 (+- 0.0 kg)

Ingen viktförändring sedan förra veckan. Har ätit mellan 2800-3000 kcal och tränat fyra ggr och tagit raska promenader hem från jobbet. Det känns dock bra. Behöver en period där jag lägger på mig lite mer massa. Ska fortsätta så här ett tag sedan blir det en liten matförändring igen.

blunder
2002-05-27, 10:33
Dagens pass

Biceps
Rakstång 3 set 40x8x6x6
EZ-Curl 3 set 42x8x6 32x12
Hammercurl 3 set 20x6 18,8x6 17,5x6

Triceps
Enarmshantelpress 3 set 14,8x10x8x8
Stångnedåt 3 set 35xx8x8x6
Kickbacks 3 set 12x10x10x8

Ökade bra sedan förra veckan. Tar väl nån vecka till innan jag är på samma nivå innan vilan och axeln. Känner även att den skumma vårallergin påverkar mig lite. Nyser och snorar, men visar inga förkylningssymptom, skumt, skumt. Med tanke på att jag aldrig haft allergi som ung, hade dock mindre känningar förra året, så det kanske kan komma med åren?

[ 27 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]

blunder
2002-05-29, 08:02
Då var det min tur att bli förkyld. Så typiskt när man äntligen kommit igång med träningen igen. Så nu blir det att äta mycket och vila och förhoppningsvis vara igång tills på måndag. Snorar och har lite ont i halsen och känner mig hängig. Idag ska jag jobba 11 timmar med.. Känns inte så kul, får se hur länge jag pallar.

Åker till Åland på torsdag natt med jobbet och det lär inte förbättra förkylningen. Men jag kanske lyckas ha lite kul iallfall.

Over and out

blunder
2002-06-02, 11:38
Oj oj nu är man tillbaka från kryssningen. Kan säga att det var länge sedan jag var så full. Dock var det skoj och jag hade med mig en hel del grejer hem :) Det var skoj att åka med jobbet och vi blev bjuda på allt, till och med fyllan. Kom hem igår. Så hela denna vecka har maten varit lite och upp ned och träningen har blivit lidande genom att jag är lite förkyld fortfarande. Får se hur jag mår imoorn, om jag kan köra ett pass då.

Det är riktigt varmt här och jag har dragit i mig lite koffein + proteinpulver och tänkte ge mig ut på en promenad för att få igång förbränningen :)

Gjorde även en vägning/mätning idag.

Datum 2002-06-02
Vikt 96.0 kg (-2.2 kg)
Midja 103 cm (-3 cm)
Bröst 105 cm (-1 cm)
Lår 63cm (+1 cm)
Vader 43.5 cm (+-0.0 cm)
Överarm 39 cm (-1 cm)
Underarm 30.5 cm (+-0.0 cm)
Stuss 106 cm (- 5 cm)

Detta är vad som hänt på en månad. Då har träningen varit lidande i tre av dem veckorna genom vila/skada/förkylning. Så nu ska jag komma igång igen. Det är första gången sedan jag började gå ned i vikt som måttet på överarm har förändrats till det negativa. Dock börjar underhudsfettet försvinna därifrån och det var en vecka sedan biceps fick sig en omgång. Det känns bra, har haft en stadig nedgång på cirka 2 kilo per månad hela året. Snart är midjan under 100 cm iallfall, det känns skönt.

Imorgon ska jag prova på ALA+Kreapyr en månad och hoppas att det och 3000 kcal per dag ger mig lite mer massa tills nästa månad.

Dags för en promenad!

Over and out

blunder
2002-06-03, 08:30
Idag tog jag två koffeintabletter och 2.5 g Kreapyr + 200mg ALA innan träning + frukost efter träningen 2.5 g Kreapyr + 200 mg ALA + 10 gram glutamin och en proteindrink.

Dagens pass

Biceps
Rakstång 3 set 40x8x7x6
Hammercurl 3 set 20x7x6 18,8x6
Koncentrationscurl 3 set 18,2x9x8x6

Triceps
Enarmshantelpress 3 set 14,8x12x8 17,2x5
Stångnedåt 3 set 40x6 35x8x8
Kickbacks 3 set 12x12x10x8

Mage
Situps med vikt 3 set 25x14x12x10
Benlyft 3 set x18x18x18

Passet kändes bra och uthålligheten var helt oki. Får se om jag känner av Kreapyren bättre på nästa pass.

develer
2002-06-04, 08:00
Hejsan!!

Ser att det knallar på för dig! Synd med förkylningen, inte roligt!! Hur är det nu då? Har det get med sig??

Själv går det bara bra. Men jag går intge upp i vikt!? Jag ligger nu på 4200 / dag och vikten är konstant. Men något händer för jag loosar fortfarande fett :) Inte dåligt.... Så vikten kommer nog snart den me....

blunder
2002-06-08, 11:05
Veckans gåta

Denna vecka har inte varit allt för spännande. Har kollat upp min "förkylning" och det verkar vara allergi. Förra året kände jag av det någon vecka och sedan var det inget mer med det. Nu har jag känt av det i två veckor. Tydligen stämmer symptomen in på allergi. Enligt den jag pratade med är det väldigt mycket pollen i år och därav kan folk som bara är lite känsliga känna av det mer i år.

- Nyser flera gånger på rad (mer än tre)
- Lite svårare att andas
- Täppt i näsan
- Lite varm

Annars har jag känt mig pigg i kroppen, men blir ganska lätt anfådd. Har käkat Clarityn och det har väl inte hjälpt så mycket. Har käkat runt 2200 kcal och inte gjort något fysiskt arbete förutom att cykla till och från jobbet. Har gjort lite vägningar i veckan för att se hur det påverkar vikten. Och det har varit rejält snurrigt. Vägde mig i torsdags och såg att jag vägde 94,5 kilo, alltså tappat 1,5 kilo på nån dag. Det hela fortsatte och idag lördag väger jag 93 kg, alltså -3 kg fast jag ätit rätt bra och hållet ett högt vätskeintag (5-6 liter /dag). Tog även mått för att se att inte vågen lurades.

Datum 2002-06-02 till 2002-06-08 (Sex dar)
Vikt 93.0 kg (-3.0 kg)
Midja 102 cm (-1 cm)
Bröst 103 cm (-2 cm)
Lår 63cm (-1 cm)
Vader 42.5 cm (-1.0 cm)
Överarm 38 cm (-1 cm)
Underarm 30 cm (-0.5 cm)
Stuss 106 cm (- 1 cm)

Som ni ser har även måtten förändrats på sex dar. Vad beror det på?

Fördelen är väl att jag ser betydligt smalare ut och att jag närmar 90 kg. Så lite sugen blev jag på att fortsätta deffen när jag blir frisk för att helt enkelt ta bort den sista övervikten.

blunder
2002-06-12, 18:33
Comeback?

Idag provade jag mig på att träna. Allergi/förkylningen har blivit bättre och jag tänkte prova på att köra ett pass. Blev ett rygg-pass.

Rygg/Trapz
Marklyft 3 set 100x7x6 90x8
Stående rodd 3 set 70x7x7x6
Chins 3 set 4x4x3 (med stöd)
Latsdrag (smala) 3 set 70x7x6x5
Hanteldrag (2-h) 3 set 28.1x6 26x6x5
Shrugs (hantel) 3 set 28.1x10x10x10

Biceps
Stående alt. curl 4 set 12x12 14.8x8 17,2x7x6
Hammercurls 2 set 20x4 17,5x6

Passet kändes bra, men jag blev väldigt snabbt slut i kroppen och även varm som tusan. Märker att jag tappat en hel del genom allergi och skador. Är fem veckor sedan jag körde rygg seriöst. Så nu hoppas jag på en snabb comeback. Lade även in lite biceps i slutet av passet, tänkte försöka få upp dem till 40 cm igen :) Genom att jag lagt till Chins kommer jag sluta med latsdrag. Känner att det blev overkill och var helt slut när jag kom till hanteldrag.

Käkar Kreapyr + ALA + Glutamin nu. Hoppas att komma tillbaka i gamla gängor på några veckor. Men man ska kanske inte vara för optimistisk. Ligger runt 20-30% bak i de flesta övningar.

blunder
2002-06-13, 18:52
Dagens pass

Baksida/framsida lår
Knäböj 3 set 40x15x14x14
Bencurl 3 set 40x8x7x6
Benspark 3 set 40x12x11x11

Vader
Sittande vad 3set 90x10x9x8
Stående vad med hantel 3set 26,1x9x9x9

Mage
Situps med vikt 3 set 25x16x12x10
Benlyft 3 set x18x16x16

Provade att köra knäböj idag. Det var säkert fem månader sedan sist genom att knät har strulat/strular lite. Körde hög rep och det tog bra. Passet kändes fint och jag har haft svårt att gå två våningar upp och duscha :) Hoppas kunna köra ben bra nu så att jag får lite fart på dem. Bara vaderna som är hyfsat starka. Käkar ALA+Krepyr. Har inte känt av det något än, men bara kört med det två dagar.

Kör 2.5 kreapyr + 200 mg ALA innan träningen och samma efter. Sedan käkar jag 200 mg ALA till maten så att det blir sammanlagt 600 mg per dag.

blunder
2002-06-15, 13:37
Dagens pass

Bröst
Hantelpress 3 set 26x10x9x8
Lutande hantelpress 3 set 22,5x9x8x7
Lutande i cablecross 3 set 30x8 25x8x6

Axlar
Axelpress (maskin) 3set 30x5 25x9x7
Hantellyft åt sidan 3 set 12x10x9x8
Hantellyft framåt 3 set 9x10x10x9

Triceps
Kickbacks 3 set 12x12x12x11

Grepp
3 set 2x5 kilo metall Elaiko 3xmax

Blev ett ganska långt pass. Har delat upp kroppen på tre pass denna vecka genom att jag komm igång med träningen i onsdags och ville ha en vilodag innan jag börjar ny vecka. Körde lugnt och kontrollerat på alla övningar med höga repetioner. Så att jag vänjer mina leder m.m igen vid träning. Var ju ett tag sedan brösten och axlarna fick träning.

Nästa vecka kommer att se ut så här.

Mån Rygg/Trapz/Mage
Tis Bröst/Axlar
Ons Vila / Cardio
Tor Ben
Fre Biceps/Triceps/Statisk mage
Lör Vila/ Cardio
Sön Vila

Jag kommer att träna på kvällen efter jobbet. Slutar 17:45 nuförtiden då jag har skaffat mig ett riktigt jobb, kundtjänst på Glocalnet ;)

1h före träningen
5 dl vatten
60 g Fairing Sloow Carbs
10 g Glutamin
2.5 g Kreapyr + 200 mg ALA

Direkt efter träningen
10 g GL3 (Glutamin)
25 g Dextros
1 dl Whey 80
2.5 g Kreapyr + 200 mg ALA
0.5 g C-vitamin

Efter duschen
1 dl Whey 80
25 g Dextros
4dl lättmjölk

Cirka 1-1½ timme senare äter jag följande som en måltidsersättare

Middag
1dl Diet Pro
1dl Whey 80
4dl lättmjölk
1dl havregryn
15 gram rapsolja
1 g fiskolja
200 mg ALA

Läggdags
1 dl Protec+
2 dl lättmjölk
2 dl vatten

Med den övriga kosten under dagen ger det cirka 3200 kcal. Det är mycket mer än vad jag har ätit tidigare i år, men jag har bestämt mig för att lägga på mig massa sommaren ut och köra en ny deff period i september. Så nu är målet insiktat på Beach 2003! :)

Kalorifördelning
Avrundade värden

274 g Protein
340 g Kolhydrater
68 g fett

Min vikt idag var
Vikt 94.6 kg (+1.6)

Har gått upp 1.6 kilo sedan förra veckan. Detta beror troligen på att jag hade mindre vätska i kroppen vid förkylningen. Med den tänkte kosten ska jag gå upp lite varje vecka eller stå på samma nivå. Får prova detta några veckor och se om jag måste skära ned på kalorierna eller höja dem. Dags att bygga efter en nedgång på 18 kilo. Har fortfarande en tio kilo kvar, men vill ha mer massa innan jag tar bort det.

[ 15 Juni 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]

blunder
2002-06-17, 18:36
Ny vecka, nya pass :)

Dagens pass

Rygg/Trapz

Marklyft 3 set 100x8x7x6
Stående rodd 3 set 80x8x7x6
Chins 4 set 6x5x5x4 (med stöd)
Hanteldrag (2-h) 3 set 28.1x8x7x6
Shrugs(hantel) 4set 31,x12/34x12/36.1x12 31,2x18

Passet gick riktigt bra. Hade bra kontakt och tog igen lite av vikterna jag tappat. Shrugs var riktigt skönt och jag kan nog ganska snart ta mig tillbaka till 39 kilos hantlarna. Har hållt mig mellan 6-8 reps på de flesta övningarna och kommer nog fortsätta med det ett tag. Greppet var också fint på passet, börjar slita upp mina gamla valkar och det känns bra.

blunder
2002-06-18, 21:01
Baksida/framsida lår
Knäböj 3 set 50x15x14x12
Bencurl 3 set 45x10x8x7
Benspark 4 set 50x12x12x11x10

Vader
Sittande vad 3set 100x10x9x9
Stående vad med hantel 3set 28.1x12x12x11

Mage
Situps med vikt 3 set 30x15x12x14
Benlyft 3 set x21x18x18

Passet tog bra på kroppen. Bra ökningar sedan förra veckan och jag hoppas kunna fortsätta träna ben ordentligt nu och att knät klarar sig. Äntligen upp på 100 kilo på sittande vadpress. Har legat på 90 ett bra tag, men idag gick det öka. Ökade även på mage och kan nog lägga på fem kilo till nästa vecka.

blunder
2002-06-19, 09:00
Dagens pass

Bröst
Hantelpress 3 set 31,2x6 29,8x7x6
Lutande hantelpress 3 set 26x6x6x5
Lutande i cablecross 4 set 25x12x12x10x8

Axlar
Hantellyft åt sidan 3 set 12,2x10x9x8
Axelpress (maskin) 3set 30x10x8x6
Hantellyft framåt 3 set 10x10x10x9

Passet gick bra och jag börjar ta mig tillbaka till de vikter jag låg på för fem veckor sedan. Kreapyr+ALA+mer mat verkar ge en hel del för styrkan. Krepyret borde räcka en två veckor till och det ska bli intressant att se fortsatta resultat.

blunder
2002-06-20, 20:59
Dagens pass

Biceps
Rakstång 3 set 45x5 40x7x6
Enarmshantelcurl 3 set 17,2x10x8x7
Hammercurl 2 set 20x6x6

Triceps
Enarmshantelpress 3 set 14,8x10x8x7
Kickbacks 3 set 14x10x9x8
Stångnedåt 2 set 30x14 35x12

Riktigt skönt pass och jag fick bra kontakt med musklerna. Kunde öka en del sen förra veckan. Passet blev dock lite stressigt genom att gymmet stängde 30 min tidigare än planerat och jag plöjde igenom passet på 35 minuter. Men det tog rejält på musklerna. Blir troligen ännu bättre nästa vecka då jag har en till vilodag mellan bröst/axel passet med. Tydligen hade gymmet stängt imoorn. Förstår inte varför ;)

Glad midsommar på er. Imoorn är det fest och grillning.. mumma!

blunder
2002-06-21, 10:44
Veckans vägning

Genom att jag nu börjar äta mer så tänkte jag att det viktigaste nu är spegeln och måttbandet. Därav visar jag mått varje vecka med vikten istället. Tar mättresultaten från då jag kom igång med träningen igen för två veckor sedan efter några veckors uppehåll beroende på skador och allergi/förkylning.

2002-06-08 - 2002-06-21
Vikt 96.0 kg (+3.2 kg)
Midja 101 cm (-1 cm)
Bröst 105 cm (+2 cm)
Lår 64cm (+1 cm)
Vader 42.5 cm (+-0.0 cm)
Överarm 40 cm (+2 cm)
Underarm 31 cm (+1.0 cm)
Stuss 104 cm (- 2 cm)

Så på två veckor har jag gått upp 3.2 kilo. Jag är ganska nära de vikter som jag körde med i mitten av maj. Så förhoppningsvis är jag snart ännu starkare. Måtten har förändrats, men till det positiva. Har gått upp 3.2 kg, men båda midjan och stussen har minskat, så det känns bra. Så nu är det måttbandet som är min ledsagare, inte vikten :)

blunder
2002-06-24, 08:56
Dagens pass

Rygg/Trapz

Marklyft 3 set 110x7x6x5
Stående rodd 3 set 85x8x7x6
Chins 4 set 8x7x6x5 (med stöd)
Hanteldrag (2-h) 3 set 29,8x8x7x6
Shrugs(hantel) 4set 39,7x7 36,7x11x11x10

En ny vecka. Kände mig inte så laddad när jag vaknade 07:45, men 45 minuter senare stod jag själv på gymmet. Fick tända lamporna och slå på stereon. Körde ett skönt pass och ökade en del sedan förra veckan. Chinsen börjar släppa lite nu och känns riktigt bra. Kör fortfarande med stöd och får nog göra det ett tag till. Gymmet har struliga öppettider nu i sommar så det ser ut som om jag får massa mig upp förra kl 07:00 på morgonen för att träna. No Pain, No Gain :)

blunder
2002-06-25, 20:27
Dagens pass

Bröst
Hantelpress 3 set 31,2x7x6x5
Lutande hantelpress 3 set 28.1x4 26x6x5
Lutande i cablecross 3 set 30x13x10x9

Axlar
Hantellyft åt sidan 3 set 14x10x8 12,2x10
Axelpress (maskin) 3set 30x10x8x6
Hantellyft framåt 3 set 11x10x10x9

Passet gick fint och jag ökade i allt från förra veckan förutom i axelpressmaskinen. Där var det samma resultat. Har en väldans träningsverk i ryggen idag sedan gårdagens pass. Det var lite jobbigt att hålla ryggen rak i axelpressen. Får se om jag lägger in ben eller vila dagen efter rygg istället.

blunder
2002-06-27, 12:29
Dagens pass

Baksida/framsida lår
Knäböj 3 set 55x15x14x12
Bencurl 4 set 45x10x8x6 35x11
Benspark 4 set 50x12 60x10x10 45x14

Vader
Sittandevad 3set 102,5x11x10x9
Ståendevad med hantel 3set29,9x12 31,2x12x11

Mage
Situps med vikt 3 set 35x14x12x12
Benlyft 3 set x26x22x20

Passet gick riktigt fint och det var svårt att ta sig hem från gymmet. Kör fortfarande hög reps på ben genom att knät fortfarande krånglar lite, men det ser ut att vara på rätt väg iallafall. Ökade i allt.

Nu ska jag ned på stan och se om jag hittar lite C- och E-vitaminer på hälsokosten och jag behöver även lite fler shakers.

Over and out

blunder
2002-06-28, 11:12
Dagens pass

Biceps
Rakstång 3 set 45x7x6x5
Enarmshantelcurl 3 set 18,8x10 20x6 18,8x6
Puckar uppåt 3 set 50x12 60x7 50x8

Triceps
Enarmshantelpress 3set 14,8x12 17,2x8 14,8x8
Kickbacks 3 set 14,8x12 17,2x8x8
Stångnedåt 3 set 40x8x7x6

Ökade på allt idag och kickbacks känns riktigt skönt. Blandar lite hög och låg reps och det har fungerat bra för tillfället. Äter betydligt mer nu. Ligger runt 3400 kcal så får se hur måtten ser ut imoorn.

blunder
2002-07-01, 12:59
Dagens pass

Rygg/Trapz
Marklyft 3 set 120x5x5x4
Stående rodd 3 set 90x7x6x5
Chins 4 set 8x7x6x6 (med stöd)
Hanteldrag (2-h) 3 set 31,x8x7x6
Shrugs(hantel) 4set 39,7xx8x7x6 36,7x8

Äntligen tillbaka på samma vikter som innan skadan och allergin. Nu hoppas jag bara att det fortsätter flytta på och att jag ökar varje pass. Har dock snart slut på mitt Kreapyr + ALA, men ska klara mig utan det i fortsättningen. Satsar på det jag vet fungerar till 100% proteinpulver + glutamin.

Så nu gäller det att få upp styrkan i benen och brösten som släppar efter lite om man jämför med resten av kroppen.

Nästa vecka ska jag träna med en polare från en annan stad som tränat några år och är rätt stor. Ska bli intressant att träna med någon som också satsar stenhårt.

blunder
2002-07-02, 18:53
Dagens pass

Bröst
Bänkpress 3 set 70x6x6x4
Hantelpress 3 set 31,2x6x5x5
Lutande hantelpress 3 set 26.1x6x5x5
Flyes 3 set 20x12x8x6

Axlar
Hantellyft åt sidan 3 set 14,8x8x7x6
Hantellyft framåt 3 set 11.7x8x9x7
Axelpress (maskin) 4set 35x3 30x7x6 25x8

Gick till gymmet med grym träningsverk i hela ryggen. Körde bänkpress idag. Mina bröst har nästan stått helt stilla sedan i augusti förra året. Har provat det mesta. Nu körde jag fler set så att jag verkligen får slut på muskeln. Jag svankar och försöker hitta bröstet, men har ganska svårt för det. När jag körde axelpressen kände jag att ryggen var väldigt svag genom träningsverken. Ska prova lägga bröst/axlar först i veckan och rygg dagen efter istället.

Over and out!

develer
2002-07-03, 12:07
Tjena killen!
Det var ett tag sedan jag var in här och kolla till dig! Men det ser ju bra ut! Lite kruxit där då du var sjuk/skadad bara. Men helheten tycker jag ser välldigt bra ut! Så kör på du! Jag kan ju också säga att träningen brukar (iallafall för mg) gå lite sämmre på sommaren. Jag kämpar som fan men tycker inte att det händer jusst något!? Så skulle det inträffa så oroa dig inte. Bara man kommer förbi semesterar och alla saker man inte normalt gör är över så vänder det!

Stå på dig!! Du har gjort grymma, RIKTIGT grymma framsteg!!

blunder
2002-07-04, 12:08
Tackar. Jo det känns betydligt bättre nu. Ökningarna blir betydligt bättre med mer mat. Känns skönt att äta mer efter att jag deffat sedan jul. Hoppas på ökningar nu och att jag får till min släpande muskelgrupper som är lår/bröst.

Dagens pass

Baksida/framsida lår
Knäböj 4 set 40x14 60x11x11x10
Bencurl 4 set 35x12 50x7x5 40x12
Benspark 4 set 50x12 65x10x9 45x12

Vader
Sittandevad 3set 105x10x10x9
Ståendevad med hantel 3set 34x12x12x10

Mage
Situps med vikt 3 set 40x12x10 20x18
Benlyft 3 set x20x20x18

Passet gick riktigt bra och jag ökade i allt. Benböjen tar skönt på korsryggen med känner jag. Provade att köra med 2x20 kg vikter på magen vid situps och gjorde två sköna set. Magen var rätt slut till benlyften och jag gjorde lite färre reps än sist.

[ 04 Juli 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]

blunder
2002-07-05, 11:15
Dagens pass

Biceps
Stångcurl 3 set 50x4 45x5 40x8
Enarmshantelcurl 3 set 20x8x6x5
Puckar uppåt 3 set 55x10 60x7 55x8

Triceps
Enarmshantelpress 3 set 17,2x8x6 14,8x8
Kickbacks 3 set 17,5x10x9x8
Stångnedåt 3 set 45x5 40x7x6

Grepp
3 set 2x5 kilo metall Elaiko 3xmax

Riktigt skönt pass med bra kontakt med musklerna. Bra ökningar sedan förra veckan och äntligen uppe på 20 kilo i enarmshantelcurl. Provade 50 kg i stångcurl, men det var lite tungt. Greppträningen fungerar fint med, tar inte tid hur länge jag orkar hålla, men längre tider blir det. Ska prova lite tyngre nästa vecka. Imorgon ska jag väga och mäta mig. Då var det två veckor sedan sist.

blunder
2002-07-06, 10:13
Vägning/Mätning

2002-06-21 - 2002-07-06
Vikt 97.8 kg (+1.8 kg)
Midja 102 cm (+ 1cm)
Bröst 108 cm (+3 cm)
Lår 65.5cm (+1.5 cm)
Vader 44 cm (+1.5 cm)
Överarm 40 cm (+-0.0 cm)
Underarm 31 cm (+-0.0 cm)
Stuss 106 cm (+2 cm)

Detta är vad som hänt på två veckor. Har gjort bra ökningar på gymmet och de extra kilorna verkar ha mestadels lagt sig på benen och över bröstkorgen. Om jag struntar i vågen och ser på spegeln känns det riktigt bra.

Nästa vecka blir det Kreatin Citrat och HMB, istället för Kreapyr + ALA. Tänkte prova en annan kombination genom att jag har en burk HMB kvar sedan tidigare.

Abel
2002-07-06, 11:31
Ser bra ut Blunder. Du verkar ha koll på dina grejer nu och bara ge gärnet nu. Sedan så e det rätt inställning kolla i spegeln i stället för på vågen, skall själv försöka gå mer efter det också men ibland kan det blir lite svårt, då man :eating: lite för mycket :em: .

Undrar lite hur du tyckte kreapyret fungerande, var det nån märkbar skillnad? Iofs har jag lagt deffen åt sidan nu men bra att veta tills nästa.

Träna på!

blunder
2002-07-06, 18:10
Angående Kreapyr + ALA kan jag inte ge något bra svar genom att jag började äta en 800-900 kcal mer samtidigt som jag börjde med dem. Men genom att jag ska använda Citrat och HMB ett tag nu istället så kan jag se skillnad. Funderar även på att höja mitt Glutamin intag från 20 till 30 gram.

Ja man vill inte gå upp för fort i vikt. Ska se vad jag väger nästa helg och om det fortsätter i samma takt ta bort en 400 kcal.

Har inte haft nån kondisträning alls inlagd och tänkte lägga in två pass cykling i veckan iallafall. För min kondis är riktigt usel.

blunder
2002-07-08, 10:19
Dagens pass

Bröst
Bänkpress 3 set 70x4x5x5
Hantelpress 3 set 31,2x8x7x6
Lutande hantelpress 3 set 28.1x8x6x4
Flyes 3 set 21,2x8x6x4

Axlar
Hantellyft åt sidan 3 set 14,8x8x7x6
Hantellyft framåt 3 set 12x10x8x7
Hantelpress 4 set 14x8x8x8x6

Passet idag gick helt oki, hade dock sovit dåligt inatt och var ute i lördags. Bänkpressen gick dock åt fanders, men jag ökade istället på alla hantel övningar. Provade hantelpress för axlar idag, har inte kört den övningen på väldigt länge. Sist jag körde den övningen låg jag på 22.5 kg och idag slet jag på 14 kilo. Det är en bra balansövning så den ska jag fortsätta med.

Idag började jag med Citrat + HMB och får se vad det ger för resultat.

blunder
2002-07-09, 22:12
Dagens pass

Rygg/Trapz
Marklyft 4 set 70x14 125x5x4 100x8
Stående rodd 3 set 95x6 90x6x5
Chins 4 set 8x7x6x6 (med stöd)
Hanteldrag (2-h) 3 set 34x7x6x5
Shrugs(hantel) 4set 39,7x8x8 36,1x8 34x12

Passet gick väldigt bra, även fast jag var rätt trött. Tränade med en polare och passet flöt på bra.

Har satt lite mål som jag vill träna på innan deffen tar vid igen.

Marklyft 135-140 kg
Benböj 80 kg
Alt hantelcurl 22,5 kg
Stångcurl 50 kg
Hantelpress (axlar) 22,5 kg
Bänkpress 85-90 kg

Så jag har sex veckor till på mig innan jag ska ned på 90 kilo.

blunder
2002-07-12, 13:20
Eftersom forumet var icke tillgängligt igår så kommer det två dagars träning nu.

2002-07-11

Fram- baksida lår
Knäböj 3 set 50x15 70x8 60x13
Bencurl 4 set 50x8x4 40x12x8
Benspark 4 set 50x14 65x9x8 50x12

Vader
Sittande vadpress 3 set 105x12 110x10x10
Stående vadpress med hantel 3 set 36.1x12x11x10

Mage
Situps med vikt 3 set 35x16x14x12
Benlyft med "knuff" 1 set 1xmax
Benlyft 2 set x20x18

Passet gick riktigt bra och jag ökade på allt. Knät verkar klara av att träna lite hårdare
nu så jag hoppas på att komma ikapp med mina lår nu. Vaderna har dragit ifrån dem
en hel del. Hade dock en jädra träningsverk sedan rygg passet så korsryggen var lite mör. Så jag
får helt enkelt flytta tillbaka rygg passet till i början av veckan. Mage kändes även bra och jag var riktigt slut efter passet.
Nästa vecka blir det ett helt nytt schema en vecka genom att jag ska träna med en polare. Omväxling förnöjer.

Har suttit och planerat lite för min deff som ska köras igång första veckan i september.
Tänkt är att gå ned 10 kg för att sedan bygga igen. Troligen släpper jag lite förre bilder så att
man får se hur det går och vart/hur fettet försvinner.

Over and out!

blunder
2002-07-12, 13:26
Dagens pass

Biceps
Enarmshantelcurl 3 set 21,2x6x5x4
Hammercurls 3 set 22,5x5 20x6x5
Koncentrationscurl 3 set 21,2x4(+2) 20x4(+2) 18.8x4(+3)

Triceps
Enarmshantelpress 3 set 14,8x12 17,2x8x6
Kickbacks 3 set 18,8x10 20x8x8
Enarmsdrag nedåt 25x12 35x4(+2) 30x6(+2)

Grepp
3 set 2x5 kilo metall Elaiko 3xmax

Passet gick riktigt bra, blev ingen stångcurl genom att underarmarna var lite möra sedan ryggpasset. Ökade på både enarmshantelcurl och kickback. Tänkte öka på grepp, men genom att underarmarna var lite möra så blev det att leka på samma vikter denna vecka med.

Gårdagens pass står ovan.

Abel
2002-07-12, 13:54
Tjean Blunder! Verka gå framåt i träningen för dig. Vi verkar vara ganska jämnstarka endå i vissa övningar. Asså så du skall deffa i September igen. E det inte bättre att vänta nån månad till så du kan lägga på dig lite mer massa igen, för du deffa ganska nyligen. För du skall inte springa på stranden i september :). Skulle vara kul med lite kort som sagt. Du har ju redan gjort en stor förändring när du deffat ner dig en himlans massa kg! Träna på och lycka till! Förresten hur ser din kost ut, och hur mångag protein kolhydrater och fett får du i dig?

blunder
2002-07-12, 15:01
Tänkte deffa för att få bort några kilon till. Sedan bygga igen en period och sedan försöka få bort det sista till nästa sommar :) Dock känns det som om jag formar om kroppen rätt bra nu när jag bygger.

Jo vi är ganska jämn starka. Jag har tränat ungefär ett år seriöst nu med kosttillskott. Lite till och från innan, som inte gav så mycket genom att jag inte hade någon kunskap om kost eller liknande.

Kalorimässigt ligger jag runt 3200-3400 kcal just nu.

Fördelat på följande sätt:

P 280 / K 355 / F66

blunder
2002-07-15, 19:11
Då var det dags för en ny vecka. Denna vecka tränar jag med en polare som har tränat några år längre än mig. Skönt att träna med någon. Vi kör enligt hans schema och det blir ett tre dagars schema genom att gymmet har skumma öppettider i juli!

Dagens pass

Bröst
Bänkpress 4 set 70x7(+1)x5(+1)x4(+1)x3(+1)
Lutande hantelpress 4 set 28.1x7x6x6 26x8
Lutande Cablecross 3 set 25x10x10x9

Vader
Sittande vadpress 3 set 100x12x11x12
Stående med hantel 3 set 39.7x10x10x10

Mage
Rulla utåt med skivstång 3xmax
Benlyft med knuff 2xmax

Otroligt skönt pass, tog lite för lång tid dock (1.20), men det var skönt. Brösten var riktigt möra och jag provade en ny magövning med stång då man rullar ut. Kan fasen inte sitta ordentligt nu.. Magen är helt slut. Tog det lite lugnt på vader och får se om jag trycker in några set vader på torsdag med benen.

Har gjort en beställning av Tobbe idag. Ska prova på Optimums sortiment. Ska byta ut min Whey 80 mot Optimum och hoppas att det ger lite bättre resultat. Har även valt Optimum förre protec som kvällsprotein. Tog även deras MRP som verkar smaskig. Byter även mitt GL3 mot Optimums Glutamin. Så det ska bli intressant att prova en annan tillverkare.

blunder
2002-07-16, 19:14
Dags för ett nytt pass.

Triceps
Liggande med stång 3 set 42x9x8x4(+2)
Stång nedåt 4 set 60x12 70x10x8x7
Kickbacks 3 set 20x10x9x8

Axlar
Axelpress med hantlar 4 set 14.8x12x10x10 17,2x7(+1)
Hantlar utåt 4 set 14,8x10x9x8 12x10

Trapz
Skivstångsshrugs 4 set 70x15 80x14x14x12

Passet blev lite långt, samma som igår 1 h 20 min. Dock gick det bra och jag är riktigt mör i kroppen. Provade skivstångsshrugs och jag tyckte den tog bättre än med hantlar genom att greppet var bättre. Kan dock höja vikten nästa vecka. Blev högrepande på många övningar.

blunder
2002-07-18, 19:31
ojoj. Idag körde jag mitt grymmaste bicepspass någonsin.. Hade helt enorm pump. Passet blev jädrigt långt, men av någon anledning klarade jag av att hålla intensiteten uppe. Hade laddat med cirka 100 gram kolhydrater innan passet.. Denna vecka kör jag med en polare och ordningen på övningar är helt omvänt och det är mycket nya övningar. Gymmet har konstiga tider i juli så vi kan bara köra tre pass per vecka så passen blir långa(1 h 40 min idag).

Dagens pass (Skriver i ordning vi gjorde övningarna)

Hantelcurl (enarms lutande åt sidan) 4 set 17,5x8x7x6x5
Chins 4 set x8x6x6x6
Sittande rodd 4 set 60x12 70x10 70x9 80x8
Stångcurl 3 set 40x8x6x5
Benböj 4 set 60x14 70x9 60x14x12
Hanteldrag (2h) 4 set 36.1x8x7x6 31,2x8
Hantelcurl enhands 3 set 14,8x10 17,2x5 12,2x10

Usch vad slut jag var, pumpen i biceps var enorm. Blev inte så mycket benträning, men benböj iallafall.. Polaren har pratat hela våren om den första bicpesövningen och jag hade aldrig provat den förut. Den går ut på att man har en hantel i ena handen och med andra handen håller man i en stolpe och lutar sig cirka 30 grader åt sidan. Armen hänger då rak och man isolerar biceps helt enormt för att det är väldigt svårt att fuska. Efter vi kört den första övningen trodde jag att biceps skulle explodera. Så den övningen rekommenderas varmt. Resten av kvällen ska jag bara äta och växa, känns så otroligt bra att få bygga lite för omväxlingsskull.

Abel
2002-07-18, 19:48
Härlig läsning Blunder. E det inte underbart när livet erbjuder på ökningar när man inte anar det. Det är sånt som får en motiverad att träna ännu mer å ännu håradre nästa gång. Får ta å testa din "special övning" nån gång. Ät för fullt nu!
Träna på!

blunder
2002-07-22, 19:46
Dagens pass

Bröst
Bänkpress 4 set 70x9(+1) 80x2(+1) 75x5(+1) 70x6(+1)
Lutande hantelpress 4 set 28.1x6x5 26x7x6
Lutande Cablecross 3 set 30x10x9x8
Pecdec 2 set 60x6x5

Vader
Sittande vadpress 4 set 105x10x11x11x10

Mage
Rulla utåt med skivstång 3xmax
Benlyft med knuff 2xmax

Vad säger man, lite ökningar, men intensiteten var inte på topp. Måde lite illa på passet genom att jag hade sovit otroligt dåligt inatt. Det var varmt inatt och jag lyckades sova en 4½ timme.. Jaja inga mer undanflykter, men sömnen påverkar järnet för intensiten. Inatt får jag förhoppningsvis sova bra och ge axlarna och triceps en riktig match imorgon.

Har även dragit ned lite på kosten. Cirka 3-400 kalorier. Har gått upp lite för fort de senaste veckorna och hoppas på jämnare uppgång de fem veckor som är kvar innan deffen. Vägde in på 100.6 i lördags.

blunder
2002-07-23, 19:22
Idag var det dags för ett till högsetspass. Det har fungerat och variation i träningen är bra.

Dagens pass bestod av följande:

Triceps
Liggande med stång 4 set 42x10 44,5x6x5 42x6
Stång nedåt 5 set 50x12 60x10 66x8 73x6 66x6
Kickbacks 2 set 20x10x8

Axlar
Axelpress med hantlar 4 set 17,5x10 18,2x8x7 17,5x8
Hantlar utåt 2 set 14,8x10x9
Liggandes i cablecross 3 set 15x12 20x6 15x10

Trapz
Skivstångsshrugs 4 set 90x12x10x9 70x16

Passet gick riktigt bra. Hade sovit bra inatt. Känner dock av lite hungersmässigt att jag tagit bort lite kalorier. Men det vänjer jag mig snabbt vid.

P.s imoorn ska det hämtas ut ett stort paket med Optimum grejer!

Petrus
2002-07-23, 19:39
P.s imoorn ska det hämtas ut ett stort paket med Optimum grejer! [/B][/QUOTE]

He he.. Då ska du se att du kommer att öka som fan!!! :thumbup:
Men va fan? "Rulla utåt med skivstång 3xmax"... Vad fan är det? Är det detsamma som min Ab-Roller?
Vänligen,,,
Petrus

blunder
2002-07-23, 21:23
Ska bli intressant att testa lite Optimum produkter, har hört mycket postivt om dem. Är även grymt less på alla smaker av Stars Whey 80.

Du har rätt angående övningen Tinner. Som abrollen. Tar som fasen på hela magen. Har bara kört den i två veckor, men den ger grym träningsverk!

blunder
2002-07-25, 19:42
Dagens pass (Skriver i ordning vi gjorde övningarna)

Hantelcurl (enarms lutande åt sidan) 3 set 18,8x8 20x5 21,2x5
Chins 4 set x9x7x6x6
Sittande rodd 4 set 70x11 80x8x7
Benspark 4 set 40x12 60x11 65x10 60x10
Bencurl 3 set 40x10x10x9
Hanteldrag (2h) 3 set 36.1x6 34x6x6
Bicepscurl i cable 3 set 40x12 45x10 50x8
Hantelcurl enhands 3 set 14,8x12 17,2x6 14,8x10
Raka marklyft 5 set 50x12 70x10x10x8 50x10

Passet blev 1 h 40 min ungefär. Det tog jädrigt bra och jag ökade en del på biceps. Blev lite messig träning för framsida lår. Nästa vecka är det en fyrsplitt som gäller och jag kommer troligen att träna själv och då blir det mer ben och såklart benböj. Så tillbaka till det gamla schemat och pass på cirka 50 min. Ska blir skönt, men att köra lite längre pass och fler set två veckor har varit en bra upplevelse. Har även lärt mig lite nya övningar och kortat ned tiden på seten lite genom att använda högre intensitet på muskeln. Bra att träna med någon som tränat längre än mig med.

Nu har jag gjort ett nytt matschema som bara bygger på Optimums sortiment och en del vanlig mat. Smaken är riktigt bra på de olika pulverna och snart är det dags för en MRP (Opti Pro Meal).

!Det är fördelat så här!

284 P 335 K 72 F


Over and out.

blunder
2002-07-25, 20:25
Måste tilläga att Opti Pro Meal var det godaste jag ätit hittils i pulverform! Blandat med fyra dl lättmjölk är den fortfarande tjock och mätande! ...

Abel
2002-07-25, 20:28
Ser bra ut blunder! Får jag fråga vilken smak och produkt på Optmium's du testar just nu? Skall själv beställa nytt snart och om det var så gott så bådar det gott :D
Har du testat Pro 90 eller Whey 100%?

blunder
2002-07-25, 20:30
Abel: Jag kör med vanilj på Whey 100% och jordgubb på PRO 90! Opti Pro Meal är choklad.

blunder
2002-07-27, 11:45
Nu var det dags för en vägning / mätning. Det var tre veckor sedan sist så det skulle bli intressant med resultaten.

2002-07-06 - 2002-07-27
Vikt 99 kg (+1.2 kg)
Midja 103 cm (+ 1cm)
Bröst 109 cm (+ 1 cm)
Lår 66 cm (+0.5 cm)
Vader 44 cm (+-0.0 cm)
Överarm 40.5 cm (+0.5 cm) YES ÄNTLIGEN!
Underarm 31 cm (+-0.0 cm)
Stuss 106.5 cm (+0.5 cm)

Det kändes bra. Har ökat måtten en del och vikten har inte sprungit iväg. Har gjort en hel del ökningar på gymmet så jag hoppas att lite är muskler. Äntligen har överarmen gått över 40 cm.

Dock funderar jag på en vilovecka nu. Har tränat sju tunga veckor nu och börjar känna mig sliten.

blunder
2002-07-28, 15:17
Beställde CoC #Trainer, 1 och 2 nu. Har funderat på det ett längre tag, men snålat. Men idag gjorde jag slag i saken. Får hoppas att det kan hjälpa mig att få lite greppstyrka.

I helgen har jag ätit gott och tagit en del promenader förre frukost. Detta genom att vi har haft kanon väder och man måste passa på innan vintern kommer häruppe ;)

blunder
2002-07-29, 18:57
Dagens pass

Fram- baksida lår
Benböj 4 set 50x14 70x14 70x12 80x12
Bencurl 3 set 40x12 50x8 45x10
Benspark 4 set 50x14 60x12 70x8 55x12

Vader
Sittande vadpress 5 set 100x14 110x12 115x11 105x12 75x18

Mage
Rulla utåt med skivstång 3set x12x12x12
Benlyft 3 set x30x22x22

Idag var det ett ben- / magepass. Benböjen gick riktigt bra. Kändes som jag fått in tekniken lite bättre så jag ökade tio kilo och gjorde lite fler reps. Så nästa vecka blir att prova lite högre.

Får se hur det blir med vilan. Överkroppen känns bra nu och det är bara fyra veckor kvar tills deff. Käkar på och vill växa.

Drog i mig en 20 gram glutamin + 2 dl Whey 100% Protein efter träningen. Håller på att göra slut på min GL3-burk och övergå till Optimum, därav blir det lite extra Glutamin de sista dagarna. Annars ligger jag runt 25 gram / dag. Idag blir det 35 gram.

blunder
2002-07-30, 19:06
Dagens pass

Idag blev det vad jag kände för, rygg och biceps.

Skriver övningarna i ordning

Hantelcurl (enarms lutande åt sidan) 4 set 20x7 21,2x6 22,5x2 18,8x7
Chins 4 set x9x7x7x6 (med stöd)
Sittande rodd 4 set 70x12 80x12 90x7 80x10
Stångcurl 3 set 40x10 45x8 40x8
Good Mornings 4 set 30x14 40x12x12x11
T-bar Row 3 set 50x10 60x8x7
Hantelcurl enhands 3 set 17,5x8x7x6

Körde inga marklyft idag och provade att köra good mornings för korsryggen. Det kändes bra, men vågade inte lägga på så mycket vikt genom att det var första gången jag provade övningen. Fick bra pump i biceps och på hantelcurlen i slutet var jag riktigt slut. Den första övningen jag kör är en riktig "biceps killer".

Nu är det äta och se på tv som gäller. Har inte ork till annat och jag kan tillägga att jag eftersvettas som ett djur :)

blunder
2002-08-01, 18:59
Idag var det dags att piska brösten en del.

Bröst
Bänkpress 4 set 70x10 80x2 75x4 70x6
Lutande hantelpress 4 set 28,1x8x7x6x6
Lutande i cablecross 3 set 30x11 35x7 30x7
Pec Dec 3 set 65x6 70x4 65x5

Passet kändes fint och det blev någon reps ökning. Har fortfarande svårt att få mina stackars bröst att växa.. Men skam den som ger sig. Imorgon är det axlar/trapz och triceps och jag längtar redan.

blunder
2002-08-02, 12:25
Veckans sista pass

Triceps
Liggande med stång 3 set 42x10 47x6x5
Puckar nedåt 3 set 40x12 50x12 60x8
Enarmshantelpress 1 set 14,8x8
Kickbacks 2 set 20x10x9

Axlar
Axelpress med hantlar 4 set 14.8x12 20x7x6x5
Hantlar utåt 3 set 14,8x10x9x8

Trapz
Skivstångsshrugs 4 set 80x14 100x7x7 80x12

Biceps
Enarms lutande åt sidan 4 set 20x7x5x5 18,8x7

Jädrigt skönt pass, blev lite längre än tänkt, men det kan jag ta. Ökade i axelpressen och det kändes bra. Har haft träningsverk som fasen i rygg/biceps och ben denna vecka. Men biceps kändes bra idag så jag lade in 4 set kung övning och fick enormt pump. Så nästa vecka är det höjning i den övningen.

Hade kunnat köra lite fler reps i skivstångsshrugen om inte greppet varit lite bristfälligt. Funderar på att använda dragremmar nästa vecka. Idag ska jag ha en liten ätardag då jag äter lite mer det jag vill. Så snart blir det Pepsi Max, pizza och en bra film.. mumma!

Abel
2002-08-02, 12:30
Härligt pass Blunder! Den där Bicepcurl åt sidan låter intressant hur utför man den? Ät som en kung nu en ätardagen! Ha d

blunder
2002-08-02, 12:37
Det var ett skönt pass :)

Enarms lutande åt sidan

Redskap
- Dragrem
- Hantel

Man fäster dragremmen på hanteln så att man får ett bra grepp. Sedan ställer man sig i tex cablecrossen och tar tag i en stolpe, efter det ställer man ihop fötterna en liten bit från stolpen och lutar sig en 30 grader åt sidan så att armen hänger lodrätt och kroppen lutar. Sedan lyftar man hanteln som i vanlig hantelcurl. Tar tar grymt på biceps och det är svårt att fuska. Prova får ni se... Skulle nästan ta en bild på gymmet, för det är svårt att beskriva. Hoppas ni förstod iallafall

:kickass:

Abel
2002-08-02, 12:44
Hmm okej nåt sånt här då eller :D Skall testa d nån gång!

blunder
2002-08-05, 12:23
Ny vecka!

Bröst
Hantelpress 3 set 34.1x6x4 31,2x6
Lutande hantelpress 3 set 29,8x5 26x5
Lutande i cablecross 4 set 20x16 30x12 35x7 30x9
Pec Dec 4 set 65x8x7x6x5

Vader
Sittande vadpress 4 set 100x12 110x11x10 100x10

Mage
Rulla utåt med skivstång 3set x14x12x12
Benlyft 3 set x30x22x22

Idag blev det ingen bänkpress genom att jag tränade ensam för första gången på ett bröstpass på en månad. Började att köra tre set hantelpress. Men på första setet i lutande hantelpress lyckades jag sträcka mig i högra bröstmuskeln, provade ett set med lägre hantlar men efter fem reps så kroppen ifrån. Dock gick både cablecross och pecdec bra, men när jag körde pressövningar gjorde det lite ont. Så nu har jag smörjt in mig och hoppas att det går över på några dagar. Drygt, drygt, drygt. Har dock fullrörlighet, men det sträcker lite grann nu när jag sitter vid datorn.

blunder
2002-08-06, 18:53
Dagens pass

Bak- framsida lår
Benpress 4 set 100x14 140x12x12x11
Bencurl 4 set 40x12 50x7 45x8 40x9
Benspark 5 set 50x12 60x12 70x7 60x10 50x10

Underarmar
Wristcurl med hantel 3 set 11x16 14x12 17,2x8
Omvändcurl med stång 3 set 15x15x12x11

Min träningspartner kom inte idag så jag hoppade över knäböj och körde benpress istället. Tog inte lika bra och jag körde lugna reps. Kändes bra i benen ändå. Körde även lite underarmar för att passet inte skulle bli så kort. Har stannat upp lite i ökningarna nu och har börjat fundera på att starta upp "Operation minus 90" denna vecka, eller rättare sagt på lördag. Tre veckor tidigare än planerat. Men känner verkligen för att gå ned en tio kilo nu. Börjar med att dra ned kalorierna en 600-700 till att börja med.

Min förra deff tappade jag 16 kilo och har nu på två månader lagt på mig tillbaka fyra av dessa 16. "Operation minus 90" innebär alltså att jag ska gå ned mer än tio kilo. Förra deffen körde jag nästan inga promenader, men ska lägga in mer av den varan nu medans vädret är fint. Så jag börjar troligen på lördag.

Start matschema
282 P 226 K 68 F

Cirka 2700 kcal

johan-cr
2002-08-06, 19:01
Skulle vara intressant och se hur du lagt upp måltiderna under deffen. Vad du äter under dagen, före träning och efter träning.

blunder
2002-08-06, 19:25
Sure thing

Frukost[08:00]
3 dl yoghurt
3 dl mjölk
40 gram rågbröd
Smör / leverpastej
2 g fiskolja
AST Multivitamin
- 23 g P 73 g K 20 g F

Mellanmål [10:30]
1½ DL Pro 90 med vatten
500 mg C-vitamin
- 39 g P 4 g K 2 g F

Lunch[13:00]
Kyckling, ris, rapsolja, creame fracihe
2 g fiskolja
- 24 g P 24 g K 23 g F

Mellanmål[15:30]
1½ DL Pro 90 med vatten
500 mg C-vitamin
- 39 g P 4 g K 2 g F

Innan träningen[17:30]
30 g slowcarbs + 10 gram glutamin
- 10 g P 28,8 g K 0 g F

Efter träningen[19:30]
2 dl Whey 100%
50 g Druvsocker
10 g Glutamin
500 mg C-vitamin
600 IU E-vitamin
- 62 g P 50 g K 5 g F

Middag[21:00]
Optipromeal
4 dl Lättmjölk
10 g Rapsolja
2 g fiskolja
- 54 g P 40 g K 18 g F

Läggdags [23:45]
1 dl PRO 90
5 g Glutamin
500 mg C-vitamin
- 31 g P 3 g K 1 g F

Avrundade värden, ger åtta måltider. Så ser det ut på träningsdagar.

blunder
2002-08-08, 19:11
Deffen har börjat!

Idag var deffens första dag. Jag har tagit bort cirka 140 gram kolhydrater från kosten, men ligger kvar på samma mängd fett och proteiner. Så får väl se hur snabbt orken försvinner. Har inte haft något problem med hungern idag iallafall. Har jobbat och stått i. Var riktigt tagad över dagens pass. Tänkte kolla hur jag klarar marklyft och stångrodd. Har inte kört de övningarna på en månad så det skulle bli intressant.

Dagens pass Rygg/Biceps

Stångcurl 3 set 45x8 50x5PB 40x8
Marklyft 4 set 100x10 120x7PB 130x4 140x2
Stående rodd 3 set 100x4x5x6PB
Latsdrag 3 set 80x10 90x6 85x6
Enarmshantelcurl 1 set 22,5x6PB
Lutande hantelcurl 3 set 21,2x6x5x3PB
Sittande rodd 3 set 80x10 90x8PB 85x8
Biceps i cablecross enarm 3 set 30x8x6x5

Jag vad ska man säga, passet gick kanon med massor av PBs. Så det är alltså deffa man ska göra för att ta PBs ;)

Det kändes riktigt skönt och jag har då klarat en del mål som jag ställt att jag skulle klara innan jag går på deffen. Tex en sexa på enarmshantelcurl på 22,5 kilo. I stångrodd provade jag först utan dragremmar, men klarade bara en fyra på 100 kg. Tog på mig en dragrem och det fungerade kanon. Körde dock utan remmar på marklyftet. Greppet är faktiskt helt oki, men ska börja använda dragremmar mer nu, tex på shrugs för att kunna köra lite tyngre vikter. Körde fem minuter på steppern efter passet. Sedan drack jag 10 gram glutamin + 10 gram dextros och knallade hem för en stor proteindrink.

Abel
2002-08-08, 20:26
Tjena Blunder! Riktigt kanon pass du fick till då, inga dålig vikter heller! Lycka till nu på deffen. Vill se massor med PB och en redig fettminskning nu :D

blunder
2002-08-09, 09:09
Veckans sista pass

Axlar / Triceps
Smalbänkpress 3 set 40x12 60x6x5
Hantellyft framåt 3 set 12x8x7x6
Kickbacks 3 set 21,2x8x7x6PB
Baksida axlar i cable 3 set 20x8x7x6
Enarmstricpes i cable 3 set 30x10x8x8

Idag blev det ett ganska kort pass. Provade smalbänk för första gången och det tog rätt skönt. Har fortfarande lite ont i muskelfästet vid bröstet så det blev inga hantelpressar för axlar idag. Hade också rejäl träningsverk i trapz sedan gårdagens rygg pass så det blev inga shrugs. Gjorde PB i kickbacks idag iallafall.

Efter passet körde jag 10 minuter i ganska högt tempo på stair mastern, svepte 10 gram glutamin + 10 gram dextros och gick hem och drack en stor proteindrink (har 300 m till gymmet).

blunder
2002-08-10, 10:07
Det verkar löna sig att ha bra dygnsrytm. Vaknande 08:50 idag rätt utsövd. Drog 1 dl Optimum Whey 100 % och två koffeintabletter + 7 dl vatten. Väntade en 25 minuter och gav mig sedan ut på en 56 minuters promenad i solskenet. Det hela kändes bra, men jag var riktigt hungrig när jag kom tillbaka, har nu dragit i mig frukost och kommer inte att göra mycket nytta idag.

Grahn
2002-08-10, 11:40
"Det verkar löna sig att ha bra dygnsrytm"
Väldigt sant, när man saknar en ordentlig dygnsrytm tycker jag man är slö och trött hela dagen för att sen inte ens bli riktigt sömnig när man vill sova.

blunder
2002-08-12, 18:55
Deff vecka 1

Dagens pass

Bröst
Bänkpress 3 set 70x8x8x6
Lutande i cablecross 4 set 20x16 30x12x10x8
Pec Dec 3 set 65x8x6x6

Mage
Situps med vikt 3set 30x14x12x12
Benlyft 3 set x30x22x22

Börjar känna lite lätt att jag har tagit bort en hel del kolhydrater ur kosten, är lite hungrigare och har inte riktigt samma ork. Men vill man bli fin får man lida pin.

Tog det ganska lugnt på bröst genom att jag fick en sträckning förra veckan. Det kändes helt oki, men spände lite lite grann. Tänkte lägga inte lite bänkpress på fredagspasset med så. Provade även min gamla hederliga situps med vikt istället för att rulla ut med stång och den var riktigt skön när jag inte kört den på ett tag. Så jag kör den i några veckor nu.

Sitter redan och planerar hur jag ska äta när nästa byggnads period går igång och att det blir då en ny beställning ALA + Kreapyr från Tobbe.

Hittade en 4 kgs burk Whey 80 vanilj i matkällaren som jag använder som mellanmål, det är dock vassle, men det får duga tills den är slut. Sedan blir det bara Optimum för mina slantar.

blunder
2002-08-13, 19:17
Dagens pass

Rygg/Biceps

Marklyft 3 set 125x5x4x3
Stående rodd 3 set 100x7x6x5 PB
Skivstångsshrugs 2 set 100x10x9PB

Lutande hantelcurl 3 set 21,2x8 22,5x5PB 21,2x6
Latsdrag 3 set 90x6 80x7x7
Sittande rodd 3 set 80x10 95x6PB 90x6
Koncentrationscurl 3 set 21,2x5 20x5x4
Hammercurls 3 set 20x8x6 18,8x8

Idag fick jag till ett bra pass trots deff. Hade motivationen uppe och tänkte på hur bra det gick förra veckan. Tog mig äntligen upp på 22,5 kg hantlarna i lutande hantelcurl. Gjorde en tvåa på 22,5 kg för tre veckor sedan och idag gjorde jag en sexa med högern och en femma med vänstern. Tog kanon!

Måste säga att idag har varit en väldigt fuktig dag... kläderna har klibbat. När man kommer till gymmet har speglarna i hörnen immat igen och det är blött på golven. Det var även överfullt... helt otroligt. Nu eftersvettas jag som ett djur med.. jaja :)

Känner fortfarande lite av hungern, men är rätt bra på att ignorera den. Dricker mycket vatten istället. Men läste att det var bara dumt enligt expressen ;)

blunder
2002-08-15, 18:41
Dagens pass

Bak- framsida lår
Benböj 4 set 50x12 60x12 70x10x9
Bencurl 4 set 40x12 50x8 45x8 40x10
Benspark 5 set 50x12 60x12 70x7 60x11 60x12

Vader
Sittande vadpress 4 set 100x12 120x10 130x4 100x10

Passet blev inte så långt, men tog bra. Provade att köra benböj själv är ganska rädd att lägga på vikter. Vet att jag klarar mer, men om jag inte har någon pass så chickar jag ut lite och det är synd.. Ska planera in benpassen så jag vet att jag har passare.

Provade 130 kg på sittande vadpress och det tog riktigt bra, men blev inte många reps gjorda, en sån skillnad på tio kilo.

Märker även att jag har börjat stinka surt när jag svettas nuförtiden, såg nån tråd om det på forumet.

Idag är det utgång utan alkohol, en avskedsfest för en polare som kommit in i Uppsala.

Flanders
2002-08-15, 18:50
Originally posted by blunder


Känner fortfarande lite av hungern, men är rätt bra på att ignorera den. Dricker mycket vatten istället. Men läste att det var bara dumt enligt expressen ;) [/B]

hehe snart ska man väl inte ens dricka vatten enligt expressen ;)

Expressen this is for you: :booty: :booty: :booty:

blunder
2002-08-16, 18:56
Veckans sista pass

Axlar / Triceps
Smalbänkpress 4 set 40x16 60x8 65x6PB 60x6
Hantelpress 4 set 14,8x12 18,8x6x6x5
Hantellyft framåt 3 set 14x6 12,2x8x7
Kickbacks 3 set 22,5x8 24.1x7 26.1x6PB
Baksida axlar i cable 3 set 20x12x10x9
Stånd nedåt i cable 4 set 70x14 90x8x6 80x6

Biceps
Lutande hantelcurl 4 set 24.1x5x4PB 22,5x6x5

Vad ska man säga? Ett riktigt kanon pass! Gjorde en hel del PBs. Höjde rejält i kickbacks och fick en grym pump, trodde triceps skulle explodera. I slutet av passet var jag sugen på att se vad biceps skulle säga om en liten omgång fastän jag körde dem i tisdags. Det gick kanon, klarar en femma med 24.1 kgs hanteln på både högern och vänstern.. Så det är alltså deffa man ska göra för att öka i vikter... ;)

Vad kan det bero på? Käkar mindre kolhydrater, lite mer protein och samma mängd fett som under "bulk". De ändringar jag gjort med kosten annars är att jag tar 10 g Glutamin med dextros precis innan och efter passet. Sedan drar jag proteindrink en 10 minuter senare. Förut hade jag glutamin i min Sloowcarbs drink en timme innan passet och i proteindrinken efter passet.. Något är det iallafall. Dock tror jag att jag har höjt min motivationsnivå och jag är mycket mer koncentrerad under passen.

I helgen blir det promenader och imoorn är det dags för första vägningen.

razores
2002-08-16, 20:12
Stånd nedåt i cable

Hur fan ser det ut??:D ;)


Ser bra ut ju! HUr många kalorier ligger du på en dag nu? Du ökar alltså starkt under deff ju! Hur kommer det sig att du har bättre koncentration nu sen tidigare?

Kör på!

/Kristian

blunder
2002-08-16, 22:48
Glöm i cable.. :) Bara vanlig rakstång som man drar ned för triceps...

Ligger ungefär så här nu:

Träningsdag
289P 237K 61F = 2700 kcal

Vilodag
258P 150K 61 F = 2200 kcal

Ökningarna verka komma nu. Känns riktigt bra. Motivationen ligger i topp för tillfället och jag har gett mig fan på att öka varje pass. Kanske därför resultaten kommer :)

blunder
2002-08-17, 10:27
Då var det dags för den första mätningen / vägningen.

2002-08-08 till 2002-08-17
Vikt 97.0 kg (-2.6 kg)
Midja 101 cm (-2 cm)
Bröst 109,5 cm (+0.5 cm)
Lår 65 cm (-1 cm)
Vader 44 cm (+-0.0 cm)
Överarm 40,5 cm (+-0.0 cm)
Underarm 31 cm (+-0.0 cm)
Stuss 105 cm (- 1 cm)

En nedgång på 2.6 kg på nio dagar. Det mesta är vätska skulle jag tro. Det brukar alltid bli en två kilo nedgång första veckan för mig när jag kör igång deff. Det är mer intressant att se hur det blir till nästa helg. Vill inte går ned i vikt för fort och det gör jag förhoppningsvis inte med detta matschema.

Idag ska det handlas lite C- och E-vitaminer på stan.

Over and out!

blunder
2002-08-24, 08:35
Kolozzeum var nere lite i veckan. Därav kommer hela träningsdagboken för denna vecka samlad

Dagens pass (Måndag)

Bröst
Bänkpress 3 set 70x8x8x6
Lutande hantelpress 2 set 26.1x10x7
Lutande i cable 3 set 30x11 35x8 30x8
Pec Dec 3 set 65x8x6x6

Mage
Situps med vikt 3 set 35x12x10x10
Benlyft 3 set x30x22x20

Passet gick bra, inga ökningar, men tycker att tekniken blivit bättre på bänkpress. Känns mycket mer i brösten och nästan inte i armarna. Tog det lugnt på lutande hantelpressen och sänkte vikten genom att fortfarande har en liten känning från sträckningen som kommer när jag kör lutande.

Dagens pass (tisdag)

Rygg
Marklyft 4 set 100x10 130x5x4PB 100x9
Stående rodd 3 set 100x6x5x5
Latsdrag smalt 3 set 90x5 80x8 85x6
Sittande rodd 3 set 80x12 95x6 90x8

Biceps
Lutande hantelcurl 4 set 24.1x6PB 26.1x2 24.1x4 22.5x6
Hammercurls 3 set 20x6x5x5
Preachercurls 3 set 14,8x8x7x6

Passet gick bra och jag tog några PBs. Ska dock ta det lugnt i lutande hantelcurlen ett tag nu för att få in klockren teknik på 24,1 kgs hantlarna. Marklyften ökade jag även i. Fick lite tekniktips av en kille på gymmet och det fungerade. Blir snart en ny beställning av Tobbe. Har nästan ätit upp allt pulver nu och man vill inte få slut på Opti Pro Meal :)

Dagens Pass (Torsdag)

Fram- / baksida lår
Knäböj 4 set 50x14 70x12 80x8 70x10
Bencurl 4 set 40x12 50x8 45x8 40x10
Benspark 4 set 50x12 70x8 60x10 50x12

Vader
Sittande vader 4 set 100x10 110x10 110x10 100x9

Passet gick helt oki, vaderna var lite möra sedan en jogging / promenad igår. Så därför tog jag det lite lugnt med dem.

Dagens Pass (Fredag)

Axlar / Triceps / Trapz
Smalbänkpress 3 set 60x8 65x6 60x6
Hantelpress 3 set 18,8x5x5x5
Kickbacks 3 set 26,1x8 28,1x6PB 26,1x6
Hantellyftframåt 3 set 14x7 12,2x8x7
Skivstångsshrugs 3 set 100x12x12x10
Triceps ned med rakstång 3 set 70x14 90x7 80x10

Biceps
Lutande hantelcurl 3 set 24,1x6 22,5x6 21,8x7

Passet gick helt oki, ökade lite på kickbacks. Kunde inte hålla mig och lade en 3 set biceps med. Men det var sista veckan jag kör så. Biceps ska få vila ordentligt i framtiden, även om det gick helt godkänt.

Summering

Helt oki vecka. Deffen fortlöper och nästa vecka är det nya vägning / mätning. Tänker ligga kvar på samma nivå några veckor till innan jag sänker kalorier. Vill inte tappa massan som man fått slita för. Köpte en central tvåa igår i Härnösand. De kommande veckorna kommer att bli stressiga med målning / tapetsering och inhandlande av diverse möbler. Men hoppas att inte träningen blir lidande. Kommer även att byta gym genom att min nya lägenhet ligger 700 meter från jobbet och 500 meter från stadens "innegym". Har tränat där förut och det är mycket disco, men man får väl gå dit och visa vart skåpet ska stå ;)

blunder
2002-08-27, 19:35
Ny vecka, nya pass!

Dagens pass

Rygg / Trapz
T-bar Row 3 set 55x10 65x7x6
Goodmornings 3 set 40x12 50x10x9
Smala latsdrag 3 set 80x10 90x7 85x7
Sittande rodd 3 set 80x12 95x7PB 90x8
Skivstångs shrugs 3 set 100x12x12x10 (dags att öka)

Provade att köra ett lite annorlunda ryggpass denna vecka, tog bort marklyft och stående rodd och lade in T-bar och goodmornings istället. Omväxling förnöjer. Har inte alls varit laddad för att träna denna vecka. Har just köpt en lägenhet som måste renoveras och det är mycket på jobbet och hemma att stöka med (skylla sig själv som har tre jobb), men dagens pass gick helt oki. Ett PB och inga minskningar iallafall.

Deffen flytter på, mätning och vägning i helgen.

Dipshit
2002-08-27, 20:04
HEJ!
det här ser ju utomordentligt uuut!!

Skulle vara kul att se dom där före/efter-bilderna snart!
eller iaf före/nu!!

TACKheeeej!!

:bpump:

blunder
2002-08-28, 20:05
Dagens pass

Bröst/Axlar
Bänkpress 3 set 70x8x8x6
Lutande hantelpress 3 set 28.1x8x7x5
Hantellyft framåt 3 set 14x6x5 12,2x7
Axelpressar i maskin 3 set 30x8x7x5
Baksida axlar i maskin 3 set 40x12 45x8 40x9
Lutande bröst i cable 3 set 30x13 35x8 30x10

Passet gick helt oki, vågade mig upp på 28.1 kg hantlarna på lutande hantelpress idag och det gick bra. Provade en maskin för baksida axlar som faktiskt tog riktigt bra, så den ska jag fortsätta ett tag med. Imoorn är det vila och sedan träning fre/lör.

I helgen blir det lugnt och fortsatt fixande med lägenheten. Det är mycket att göra. Ska tapetsera och måla om alla fyra rummen (hall. sovrum, vardagsrum och kök). Så inflytt sker troligen tills nästa helg.. En central tvåa med bredbandsbolaget, känns kanon.

blunder
2002-08-30, 19:02
Dagens pass

Biceps / Triceps
Lutande hantelcurl 3set 24.1x5x4 22.5x5
Kickbacks 3set 26.1x8x7x6
EZ-stång 4 set 30+stångx10 40+stångx5x4 30+stångx8
Smalthandtag nedåt 4set 50x16 70x8x7x7
Hammercurls 3 set 20x6x5x4
Bretthandtag nedåt 3 set 90x8x6 80x8

Passet gick helt godkänt, men motivationen och orken var inte bra. Har haft utbildning på jobbet halva dagen och haft det stressigt. Rutinen på träningen har även blivit fel genom att det blev en förskjutning, tack vare att jag fyllde år och hade mycket jobb i måndags, håller även på att fixa med min nyinköpta lägenhet.

Imoorn är det ben / mage och sedan på måndag är det nya tag och en vecka med mer rutin och koncentration!

Mycket gnäll idag :smash:

blunder
2002-08-31, 08:36
Vägning / Mätning

2002-08-17 - 2002-08-31
Vikt 97.0 kg (+-0.0 kg)
Midja 100 cm (-1 cm)
Bröst 110 cm (+0.5 cm)
Lår 65 cm (+-0.0 cm)
Vader 43 cm (-1.0 cm)
Överarm 40 cm (-0.5 cm)
Underarm 31 cm (+-0.0 cm)
Stuss 104 cm (- 1 cm)

Nu har det gått två veckor.. Vågen vissar exakt samma vikt, men måtten har minskat en del. Skulle haft en omrom :) Ska prova att sänka ned mig 400 kalorier till och se vad som händer. Är dock väldigt paranoid att tappa massan som jag slitet för.

Har inte riktigt bestämt hur fördelning P/K/F blir nästa vecka.

Ska försöka lägga in två pass simning i veckan. När lägenheten är klar om en vecka kommer jag att bo nära badhuset och det är bra.

blunder
2002-08-31, 11:05
Dagens pass

Bak- framsida lår
Benböj 4 set 40x12 60x12 70x10x10
Bencurl 4 set 40x12 50x8 45x8 40x10
Benspark 4 set 60x12 70x8x6 60x10

Vader
Sittande vadpress 4 set 100x12 110x10x10 100x10

Mage
Mage i maskin 4 set 50x16 70x8 60x12x10
Benlyft i ställning 3 set x14x12x10

Passet gick helt oki, hade ingen pass på benböjen så jag fjantade lite på 70 kg. Måste styra upp en träningspartner. Det var rätt dött på gymmet och ingen att fråga om pass.. Så går det när man tränar lördag morgon :) Provade två andra övningar på magen och det tog helt oki. Maskinen var riktigt trevlig.

Nu blir det lugnt resten av helgen. Ska fixa med lägenheten, se film och skriva nån recension.

blunder
2002-09-02, 19:31
Ny vecka och nya tag. Sänker en 600 kalorier på intaget. Har legat nästan helt still de senaste två veckorna så jag ska prova mig fram lite nu.

220 P 150 K 63 F

Så kommer det att se ut ett tag framöver. Dock om jag börjar tappa markant med styrka så höjer jag intaget några 100 kcal. Är tillbaka och tagad för att ta bort mina "krockkuddar"!!

Dagens pass

Bröst
Bänkpress 4 set 72,5x7 75x4 70x6x4
Lutande hantelpress 3 set 28.1x9 29,8x5 28,1x6
Lutande i cable 4 set 30x14 40x6 35x6 30x8
Pec Dec 2 set 65x6x5

Mage
Mage i maskin 3 set 60x15 70x8 65x8
Benlyft med knuff 3 set xmax

Passet gick helt oki och jag höjde lite på bänken. Tänkte att nu var det fan dags att prova lite högre även fast jag dragit ned på kolhydraterna. Mage gick som i lördags. Lite kort vila, men ville komma tillbaka på mitt "ordinarie schema". Nästa vecka blir det andra magövningar.

Nästa vecka börjar jag med simningen om allt blir som jag vill. Då kommer träningen att se ut så här.

Mån - Bröst / Mage
Tis - Rygg / Biceps
Ons - Simmning / Grepp (CoC)
Tors - Bak- framsida lår / Vader
Fre - Axlar / Triceps
Lör - Simning
Sön - Vila / Grepp (CoC)

Får se om jag blir söndertränad av det där. Tar bort simningen om det sliter för mycket på musklerna. Men känner att jag behöver någon kondisträning som inte sliter så mycket på mitt knä. Har även börjat köra med CoC. Gör en 12 reps med trainern och "nästan" en etta med Nr 1, dock är mina händer för små för gripperna tycker jag, nästan oavsett hur jag lägger dem i handen. Tvåan är bara att lägga på hyllan ett bra tag till.

CoC-träning - 5 set

Set 1 - 12-20 reps Trainer
Set 2 - 12-20 reps Trainer
Set 3 - 6-8 reps nr 1 (stänger inte helt, men försöker)
Set 4 - 6-8 reps nr 1 (stänger inte helt, men försöker)
Set 5 - 12-20 reps Trainer

blunder
2002-09-03, 23:07
Dagens pass

Rygg / Biceps
T-bar Row 4 set 45x10 70x6PB 60x6 55x8
Stående hantelcurl 3 set 22,5x5x4 21,2x5
Smala latsdrag 3 set 80x10 90x6 85x6
Hammercurls 3 set 20x6x5x4
Sittande rodd 4 set 80x10 95x6 90x6 80x8
EZ-curl 3 set 30+stångx8x7x6

Det var ett skönt pass, var lite stressad och gjorde passet en 10 min snabbare än vanligt. Liten ökning på T-bar row, men annars var allt som vanligt. Känner verkligen att jag ligger lågt på kolhydrater nu. Hungern är mycket starkare, men jag hoppas det ger resultat. Hoppade över korsrygg idag och kör raka marklyft på bendagen istället.

Nu är det läggdags!

P.s Opti Pro Meal - Vanilla är det äckligaste jag ätit i pulver väg!!!

blunder
2002-09-05, 18:42
Bak- framsida lår / Korsrygg / Vader
Benböj 4 set 50x12 80x8x7x6
Raka marklyft 3 set 80x10x9x8
Sittande vadpress 4 set 100x12 115x10x10x9
Bencurl 4 set 40x8x8x7
Benspark 4 set 60x12 70x8x7 60x10

Grymt pass. Hade pass på benböjen och körde på 80 kg igen. Känner att jag kan höja där nu. Troligen kommer jag att ha en träningspartner nu i höst så då jävlar ska benen öka! Körde raka marklyft idag och det är en underbar övning. Tar bra på baksida ben och på min korsrygg. När jag provade bencurlen var baksidan riktigt slut och jag fick sänka vikterna en del. Men hela passet var klart godkänt med tanke på att jag äter 150 gram kolisar per dag och jag räknar inte med ökningar för tillfället. Tror det är glutaminet som gör att man pallar att köra hårt fortfarande. Äter en 25-30 gram per dag. Körde även 10 min på högintensitet på trampmaskinen efter passet. Så resten av kvällen kommer jag inte att orka göra många knopp!

I helgen är det inflytt i min lägenhet och det ska bli kul.. Får se hur roligt det blir att bära grejer till tredje våningen efter detta pass :)

blunder
2002-09-06, 11:10
Axlar / Triceps / Trapz
Smalbänkpress 3 set 60x8x6x5
Militärpress stående 4 set 30x6x6x6x5
Kickbacks 3 set 26,1x8x6x5
Hantellyftframåt 3 set 14x7 12,2x7x6
Skivstångsshrugs 3 set 110x12x10x9PB
Triceps ned med rakstång 3 set 70x12 90x6 80x8
Triceps ned med liten stång, vinklad 2 set 70x8 60x10
Baksida axlar maskin 3 set 40x10x8x7

Passet gick sådär. Tränade på morgonen och har inte gjort det på länge så det kändes lite fel i kroppen. Nu börjar avsaknanden av kolhydrater sätta sig in, men har inte tappat allt för mycket. Nån reps hit och dit. Ökade dock på skivstångsshrugs med 10 kg. Provade stående militärpress och jag måste säga att mina framsida axlar är riktigt svaga. Så där har jag något att prioritera när nästa byggnadsperiod startar.

Körde även 10 min på steppern efteråt så nu är jag slut. Ska iväg till IKEA och köpa mer möbler till lägenheten om en stund. Så det är bara att ta med sig en shaker i bilen.

blunder
2002-09-09, 18:19
Ny vecka. Har legat på 2200 kcal en vecka nu och det verkar ge resultat. Ska bli intressant att väga / mäta mig på lördag. Har fortfarande hyfsad ork på gymmet, men ökningarna är rätt slut. Men så länge jag inte tappar massa är jag nöjd. Det är fettet som ska bort nu!

Dagens pass

Bröst
Bänkpress 3 set 72,5x7x6x5
Lutande hantelpress 3 set 29,8x5x5x4
Lutande i cable 4 set 35x11 40x5 35x8
Pec Dec 3 set 70x4x3x3

Mage
Situps med vikt 3 set 35x14x10x10
Benlyft i ställning 3 set x14x12x10

Passet gick helt oki. Orkade med 3 set på 29,8 kg hantlarna i lutande hantelpress. Så det kändes bra. Annars är det ungefär samma vikter som förra veckan. Känner att glutaminet är riktigt bra att inta med lite kolhydrater precis innan träningen. Ger lite pump och ork. Körde 10 min på steppern efter passet och det gick betydligt bättre än förra veckan. Så jag kanske håller på att få lite kondis med ;) Mina knän har klarat sig bra på sistonde. Tror jag har hittat varför. Är lite hjulbent och har alltid förut kämpat mot det. Men nu låter jag alla rörelser följa knäna istället och sedan dess har jag inte haft ont i knäna. Man lär sig av sina misstag :)

Tog på mig min vinterjacka idag.. Köpte den förra hösten då jag vägde en 20 kilo mer.. Får plats med en liten fjortis + mig i den nu. Så jag måste kolla om det finns nån som kan sy in den lite, för jag vill ha kvar den.

blunder
2002-09-10, 22:33
Dagens pass

Rygg / Biceps
Smala latsdrag 3 set 90x8x6 85x6
Stående hantelcurl 3 set 22,5x5 24.1x3 22,5x4
Chins 3 set x8x7x6 (med stöd)
EZ-curl 3 set 40+stångx2 30+stångx8x6
Sittande rodd 3 set 85x10 95x6 90x6
Hammercurls 3 set 20x5x4 18,8x7
Hanteldrag två hand 3 set 34x7x6x6

Dagens pass gick skönt. Hade burit möbler 4½ timme och var riktigt slut i kroppen, men passet gick bra iallafall. Inga ökningar eller minskningar. Provade 24.1 kg hanltar på alt hantelcurl och fick in en fin trea iallafall. Lägger korsryggen på benpasset genom att jag ska bära mer möbler imorgon. Körde även 10 min stepper efter passet. Har flyttat in i nya lägenheten och skriver mitt första inlägg i denna dagbok från 10 MBIT :)

Munter
2002-09-10, 22:50
Weee välkommen till 10Mbit-klubben :D Träningen ser utmärkt ut, starkt att du stannar på -20kg...jag börjar bulka lite ofrivilligt nu efter -15kg hehe...känns farligt. Inga sådana planer du ?

blunder
2002-09-10, 22:57
Tackar Munter.

Jo jag är sugen på att bulka igen. De nio veckor jag körde gav bra med styrka / massa, men marginellt med fett.

Har deffat en månad nu och det är sju veckor kvar på den planerade deffen.

Nu vill jag ha fram de muskler jag slitet för. Så ska ned under 90 kilo och sedan bygga igen. Längtar dock, men är van vid hungern och att träna ligger i ryggmärgen nu. Skönt att jag inte tappar styrka / massa som jag gjorde förra deffen. Har bättre rutin nu och kunskap. Hoppas jag iallafall :)

blunder
2002-09-12, 21:21
Dagens pass

Bak- / framsida lår / Vader
Knäböj 4 set 50x12 80x8x7x6
Stela marklyft 4 set 80x10 85x8x7 80x8
Sittande vadpress 4 set 100x12 110x10x9 100x12
Bencurl 3 set 40x11 50x5 40x8
Bensparl 4 set 60x12 70x8x7 65x8

Passet gick helt godkänt med tanke på hur lite mat jag käkar. Nu börjar jag längta rejält tills nästa bulk så jag får öka öka öka öka! Men jag kör på så här ett tag till för att få bort lite fler kilon. Lyckades få stela marklyften att ta mycket bättre på korsryggen idag så det gick bättre att köra bencurlen senare.

Har burit den sista tunga prylen till lägenheten idag. Nämligen tvn som väger 65 kg. Tog den såklart efter benpasset. Kändes som bra planering. :) Men nu är hemmabion uppsat och nu fattas det bara lite gardiner så är det klart.

blunder
2002-09-14, 11:07
Gårdagens pass

Axlar / Triceps
Tricepspress med EZ-stång 4 set 30+EZx10 35+EZx8x6 30+EZx8
Militärpress 4 set 30x8 32,5x8x6 30x6
Kickbacks 3 set 26,1x8x7x6
Hantellyft framåt 3 set 14x8x7x6
Skivstångsshrugs 3 set 110x12x10x9
Triceps ned med liten stång, vinklad 3 set 70x8x7x6
Baksida axlar maskin 3 set 45x8x7x6

Passet gick bra och jag börjar få in tekniken på militärpressen, men hanterar inga vikter där än. Triceppress med EZ-stång lägger jag in ibland istället för smalbänk.

blunder
2002-09-16, 22:22
Ny vecka. Blev ingen mätning / vägning i helgen. Drack lite alkohol och tänkte att vätskebalansen inte var som den ska. Vägde mig lite lätt imorse och vikten stod på 93.4 kg. Alltså en hel del mindre än sist. Så det blir en riktigt vägning / mätning på lördag. Börjar se ådror när jag tränar som jag inte en visste att jag hade. Så det är bara att fortsätta köra.


Dagens pass

Bröst
Bänkpress 3 set 72,5x7 70x7x6
Lutande hantelpress 3 set 31x4[PB] 29,8x5x4
Lutande i cable 4 set 30x11 35x8 30x8
Pec Dec 3 set 65x5x5x4

Mage
Situps med vikt 3 set 40x12x10x9
Benlyft i ställning 3 set x22x15x10

Passet gick fint och jag provade att gå upp på 31 kg hantlarna på lutande hantelpress och det fungerade helt oki. Efter det var jag ganska mör så de andra övningarna blev lite lidande. Men annars var det skönt. Provade även att höja situps med vikt till 40 kg och det fungerade bra. Gjorde även en hel del fler reps på benlyft i ställning. Snart är det dags för lite CoC-träning, är nån millimeter kvar att sluta ettan med högern och lite längre med vänstern.

AnderssoN
2002-09-17, 07:47
Bra framsteg du gör! På vilken vikt vill du hamna ungefär innan du börjar bygga igen, runt 85 kg?

CoC-träning är f.ö. jäkligt roligt. Jag försöker själv träna greppet i alla fall 1 gång per vecka med #1 och trainern.

blunder
2002-09-17, 07:58
Tackar Andersson. Satsar på 85 kg. Får se om psyket räcker så långt :)

CoC kör jag två ggr vecka och använder remmar på de övningar som kräver grepp. Tycker det fungerar bra och greppet blir bättre (ons och sönd).

blunder
2002-09-21, 10:01
Vilken vecka. Kände mig krasslig i tisdags så jag skippade träningen. Har kört massa glutamin och C-vitamin. Idag känns det bra så det blir nog träning på måndag. Men slog ihop förkylningen med en vilovecka. Har inte vilat på länge.

Körde en vägning / mätning idag med.

2002-08-31 - 2002-09-21
Vikt 92.0 kg (-5.0 kg)
Midja 97 cm (-4 cm)
Bröst 108 cm (-2 cm)
Lår 63 cm (-2.0 cm)
Vader 42,5 cm (-0.5 cm)
Överarm 39 cm (-1.0 cm)
Underarm 30,5 cm (-0.5 cm)
Stuss 103 cm (- 1 cm)

Har tappat fem kilo. Styrkan är kvar så det mesta torde vara fett. Funderar på att deffa en vecka till och sedan börja bygga igen. Känner mig som en liten mess ;) så lite mer kolisar och hårdare träning längtar jag efter. Det är några månader kvar till Beach 2003 och senast jag byggde lade jag inte på mig något märkvärdiga mängder fett. Bara man håller koll på kosten och tränar så lägger man inte på sig så mycket fett. Tänkte upp på 3500 kcal ungefär. Ligger på 2100 nu.

Lägger även med en bild som är tagen idag! Har haft konstig sminkning idag.


Har tappat 20 kilo fett och lagt på mig lite mer massa sedan jul. Så det känns riktigt bra. Kanske skulle behöva sola lite, men ni som tycker jag är för blek får sätta på er solglasögon :)

blunder
2002-09-23, 18:27
Då var man tillbaka efter en veckas förkylning / vila. Var rätt tag innan passet och det skulle bara bli bra hade jag tänkt.

Rygg / Biceps

Chins 3 set x9x8x7 (med stöd)
Stående hantelcurl 3 set 22,5x4 21,2x5 20x5
Smala latsdrag 3 set 90x7x6x5
Hammercurls 3 set 20x6x5 18,8x6
Sittande rodd 3 set 90x9x7x6
EZ-curl 3 set 30+stångx10x7x5
Hanteldrag två hand 3 set 36,1x5 34x6x6

Passet gick helt oki med tanke på att det var 13 dagar sedan ryggen fick pisk senast. Gjorde min första egna chin idag med. Så det märks att kroppsvikten börjar minska rejält. Kunde nästan göra två. Så det var skönt. Annars gick det ungefär som vanligt i de andra övningarna med tanke på att det är deff. Sugen på att fortsätta deffen några veckor till för att ta mig ned till 85 kilo. Men jag får se hur jag gör. Såg betydligt mer pumpad ut idag än på kortet ovan. Det är från i lördags då jag vilat flera dagar.

blunder
2002-09-30, 13:49
Vart tog lilla blunder vägen?

Ja vad ska man säga? Förkylningen tog ut sin rätt efter förra veckans rygg/biceps pass. Har varit hemma från jobbet lite förra veckan och är ledig idag. Jag börjar bli bättre och har avbrutit deffen genom att kroppen inte får i sig tillräckligt med energi för att ta hand om infektionen.

Så jag tänker börja bygga igen nästa vecka, tror inte att det blir någon träning denna vecka genom att jag är ganska risig idag med.

Så nästa vecka ska det byggas massa och nya mål ska sättas upp. Även kondis SKA läggas in i programmet med hjälp av simning. Tänker skynda långsamt och inte bulka utan äta bra och inte gå upp så fort upp i vikt. Har tänkte ta mig upp till 95 kilo igen och sedan köra en ny deff.

Återkommer om det blir något pass denna vecka, kanske simning på lördag, men inget mer. Kroppen ska vara helt utvilad innan jag kör igång igen med nya mål och ny vilja! BEEFCAKE! :)

blunder
2002-10-08, 18:53
Revenge of the Blunder

Vad hände? Jo förkylningen och halsonten kom tillbaka idag har jag gett mig på ett försök till träning. Blir jag sjuk igen så är det raka spåret till farbror doktorn. Det funkar inte med såna här uppehåll. Samma sak som hände när jag var borta hela maj.

Vikten idag var 89,6 kg. 1.6 kilo ifrån tänk slut på deff vikt. Har alltså tappat 10 kg sedan den 6 augusti och det känns bra. Nu ska det byggas fram till jul och sedan blir det en liten deff igen.

För att komma igång med träningen igen så har jag börjat med att första veckan köra helkroppspass för att vänja kroppen igen. Så idag blev det följande.

Helkroppspass
Bänkpress 3 set 70x5x5x2
Marklyft 3 set 110x8x7x5
Stående rodd 3 set 80x8x7x6
Militärpress 3 set 30x8x6x4
Sittande vadpress 3 set 40x12x12x12
Lutande enarmshantelcurl 3 set 18,5x8 23,5x2 18,5x6
Benpress i maskin 3 set 90x15 120x8x9
Mage i maskin 3set 60 kgx18x15x12 (max vad som fanns i maskin)
Tricepspress 3 set 30 kg+stångx7x5 20kg+stångx10

Vad ska man säga.. Är kanske hur slut som helst efter passet. Det dock cirka 1 h 15 min. Har tappat runt 20% i det mesta, men hoppas att ta igen det ganska snabbt. Timmingen är ganska kul. Får slut på proteinpulver idag och imoorn ska jag hämta ut en ny beställning från Tobbe. Har beställt CGT 10 från Tobbe som är en kreatintransportör. Verkar intressant.

Det är sjukt det här med träning. Har känt mig som en liten mess de veckor jag inte kunnat träna, men efter passet tyckte jag att jag var riktigt stor igen, även om vikterna inte var så märkvärdiga. Nä så nu hoppas jag på en fortsatt träningskarriär!

Ha det bra därute, over and out!

blunder
2002-10-08, 18:58
Måste även tilläga att jag börjat på nytt gym idag. Vilken katastrof till gym, discobögarnas paradis?

Mycket maskiner, hantlar upp till 41 kg :booty:

Två bänkpressar och ett enda ställe där man kan köra marklyft, ståenderodd m.m Fick ockupera den platsen fasen en 40 min idag, men det var ingen som stod i kö dit fast det var fullt på gymmet.

Folk glodde på mig när jag slet och stånkade och bara hade som mål att rubba vikterna. Frågade även några killar om pass, när jag låg med vikten på bröstkorgen och frustade lite förtvivlat frågade killen "Ska jag hjälpa till nu eller?".. Så bra var den passaren. Men man nischar säkert in sig efter man tränat där ett tag.

Fördelen är att det finns möjlighet till att simma m.m så jag får hoppas att det överväger nackdelarna.

Anledningen till att jag tränar där är att jag flyttat och har alldeles för långt till mitt gamla gym tyvärr.

blunder
2002-10-11, 11:43
Dags för ett till helkroppspass. Har haft en jädra träningsverk denna vecka, men körde på som vanligt ändå.

Helkroppspass
Bröst Hantelpress 3 set 31x6x4 28,5x6
Stela Marklyft 3 set 80x12 90x8 80x10
Stående rodd 3 set 80x8 90x6 80x7
Militärpress 3 set 30x9x7x5
Sittande vadpress 3 set 40x12x12x12
Alt hantelcurl 3 set 18,5x8 21x5x4
Benspark 4 set 50x14 60x10 70x7 60x9
Kickbacks 3 set 23,5x8x8x6

Hela passet kändes bra och jag närmar mig de vikter jag körde för en månad sedan. Helkroppspassen var en bra ide. Blev inge mage idag genom att jag inte hade tid. Skulle gått lite tidigare på gymmet. Kom en minut innan jag började till jobbet.

Hade med mig en stor kasse med mat till jobbet innhållandes:

1 liter lättmjölk
1 st MRP Optimum
2 dl PRO 90
1 matlåda köttbullar och pasta

Detta tänkte jag klara mig till åtta på. Åt även en stor hemgjord gainer efter träningen. Det är så skönt att få äta och träna igen. Mår jädrigt bra psykiskt av det och sätter snart upp lite nya mål som jag ska klara till jul!

blunder
2002-10-12, 09:04
"Bulk" start / Oktober 2002

Körde en vägning / mätning idag med.

2002-09-21 - 2002-10-12
Vikt 90.4 kg (-1.6 kg)
Midja 95 cm (-2 cm)
Bröst 109 cm (+1 cm)
Lår 62 cm (-1.0 cm)
Vader 42,0 cm (-0.5 cm)
Överarm 39 cm (+-0.0 cm)
Underarm 30,5 cm (+-0.0 cm)
Stuss 102 cm (- 1 cm)

Så då var det dags att börja bygga igen. I tisdags började jag käka mer och började även med kreatin. Så idag körde jag en liten vägning / mätning genom att jag nu har mer kolhydrater i kroppen och vätska från kreatinet.

Byggningen kommer att se ganska lik ut som sist. Runt 3300-3500 kcal och några hundra mindre på vilodagar. Det känns riktigt skönt att äta igen. Magen börjar vänja sig vid mer mat och på nåt sjukt sätt är jag nästan konstant hungrig. Det har kännts väldigt bra att äta mer.

Ska köra en fyrsplitt nästa vecka, ska försöka stå lite på steppern efter passen för att bränna lite fett och minst ett simpass i veckan.

Så då kör vi "bulk is up"!

blunder
2002-10-14, 09:57
Dagens pass

Bröst
Bänkpress 3 set 70x6x4x3
Lutande hantelpress 4 set 28,5x5x4x3 26x5
Lutande i cable 4 set 30x10x9x8x7

Mage
Benlyft i ställning 3 set x18x15x14
Mag i maskin 3 set 60 kgx20x18x15

Passet gick helt oki och jag har en jädra skön värk i brösten nu. Har tappat en del i bänk, men hoppas kunna komma tillbaka inom kort. Käkar på och kör även uppladdning på kreatin. Imoorn är det rygg / biceps (favvo passet!!).

blunder
2002-10-15, 09:52
Dagens pass

Rygg / Biceps
Marklyft 3 set 120x6x5x4
Stående rodd 3 set 90x7x6x5
Stångcurl 3 set 40x8 45x4 40x6
Breda latsdrag 3 set 70x7x6x6
Hammercurls 3set 21x5x4x4
Hanteldrag två hand 3 set 34x7x6x6
Enarms biceps i cable 3 set 30x10x8x6

Jorå! Jag är på väg tillbaka. Ska prova 130 kg i marklyft nästa vecka. Passet gick fint och jag fick över till breda latsdrag istället för smala. Tog lite bättre tyckte jag. Så ska prova det ett tag nu.

Dags för mat!

blunder
2002-10-19, 10:19
Så har man skrivit på det gamla forumet ett tag i onödan.. Tyckte det var lite folk som skrev på forumet :)

Torsdag

Ben / Vader

Benböj 4 set 50x12 70x10x9x7
Bencurl 4 set 30x12 40x10x9x8
Vader 4 set 50x12x11x11x12
Benspark 4 set 60x10 70x7 65x8 60x8

Det blev ett ganska kort pass idag, men det tog riktigt bra. Var ett helvete att ha tvättstuga idag och gå ialla trappor. Då vet man att man kört ett bra pass. Så hoppas på skön träningsverk imoorn.

Fredag
Dagens pass

Axlar / Triceps / Trapz
Stående Militärpress 4 set 35x9 40x7x3 30x8
Tricepspress 3 set 30 kg+stångx9x7x5
Hantellyft framåt 3 set 13,5x6x6x5
Kickbacks 3 set 23,5x10x9x8
Skivstångsshrugs 3 set 100x15 110x10x8
Hantellyft för baksida 3 set 11x12 13,5x11x10
Enhands tricpes i cable 3 set 30x10x8x6

Bonus
Bänkpress 3 set 70x6x4x3
Alt hantelcurl 4 set 23,5x4 21x5 18,5x7 21x3

Det tar sig sa mordbrännaren.. Det börjar kännas bra nu och jag är inte så långt ifrån vikterna jag körde innan deffen och sjukdom. Börjar dock känna mig lite krasslig igen, men hoppas det försvinner med mat och vila i helgen. Nästa helg tänkte jag väga / mäta mig för att se vad som hänt.

Over and out!

blunder
2002-10-21, 19:40
Dagens pass

Hade tänkt köra bröst, men hade sån träningsverk i triceps så jag flyttade det till imoorn. Så idag blev det följande.

Rygg / Biceps
Marklyft 3 set 130x6x5x4
Stående rodd 3 set 100x7x6x5
Stångcurl 3 set 45x6x4 40x8
Breda latsdrag 4 set 75x7x7 80x6 70x8
Hammercurls 3set 21x5x4 18,5x6
Hanteldrag två hand 3 set 34x7x6x6
Stående EZ-curl 3 set 30+stångx8x6x5

!!Kanonpass!!. Tillbaka på de mesta vikter som innan deffen, men tio kilo lättare. Marklyften gick riktigt bra och utförandet kändes riktigt bra. Även biceps arbetar sig bra tillbaka. Var dock helt slut i dem när jag kom fram till EZ, men lyckades klämma ur några sköna reps. Så nu gäller det bara att få ordning på brösten så ska detta bli en skön "bulk" med mycket ökningar.

Idag var det packat med folk på gymmet och jag lyckades ta det enda stället där det går att köra marklyft m.m till mitt förfogande en 30 min. Men det lugnade ned sig efter 19:30. Lyckades även tappa alla vikter från EZ-stången idag genom att jag lyfta stången lite snett från början. Brukar aldrig använda nåt för att fästa vikterna. Det var dock ingen som började skratta som tur va.. Jag bara suckade och plockade upp vikterna igen och fick kommentaren "otur" från en kille. jaja.. jag har gjort värre grejer på mitt andra gym så :notme:

blunder
2002-10-22, 19:40
Dagens pass

Bröst / Mage
Bänkpress 3 set 75x4 70x6x4
Lutande hantelpress 4 set 31x4 28,5x5x4 26x6
Lutande i cable 3 set 30x12x10x9
Benlyft i ställning 3 set x20x15x12
Situps i maskin 3 set 60x20x18x18
Uppåt i cable 3 set 15x12x10x9

Passet kändes fint och lite ökningar från förra veckan. Hatar dock att köra bänk själv och det fanns inget lämpligt passningsoffer. Men jag vänjer mig väl. Måste få ordning på brösten nu, är svag där mot resten av överkroppen + mina framsida axlar som släpar. Men mat och hårdträning ger förhoppningsvis bra resultat. Ska bli intressant att väga sig på lördag. Har troligen gått upp ett par kilo sedan jag började träna igen för två veckor sedan. Kreatinet fungerar bra och ger lite extra tryck. Käkar CGT + spär på med lite vanligt Monohydrat. Blir väl en 15 gram per dag skulle jag tro.

Att deffa ligger långt borta rent psykiskt och jag är 100% inställd på att bygga och det känns förträffligt.

blunder
2002-10-24, 09:50
Dagens pass

Ben / Vader

Benböj 4 set 70x12 80x10 85x6PB 70x8
Bencurl 4 set 40x11 50x7 45x8 40x9
Vader 4 set 55x12x11x10x9
Benspark 4 set 65x12 75x7PB 70x8 65x9

Nu känns det att maten och viljan sätter sig in. Dags för lite PB efter två veckors tränande. Benböjen kändes bra och balansen är bättre. Fortfarande lite rädd för övningen utan passare, men det känns bättre nu. Resten av dan ska det ätas och jobbas och ikväll är det tid att se klart på serien 24.... Grymt bra serie!!

blunder
2002-10-25, 14:41
Dagens pass

Axlar / Triceps / Trapz
Stående Militärpress 4 set 40x8x6x4PB 30x10
Skivstångsshrugs 4 set 120x7x8x6PB 100x15
Tricepspress 3 set 30+stångx10 35+stångx5 30+stångx8
Hantellyft framåt 3 set 16x5x5x4PB
Kickbacks 3 set 26x9x8x7
Hantellyft för baksida 4 set 18,5x8 16x10 18,5x6 16x8
Enhands triceps i cable 3 set 30x10x8x7

Äntligen tillbaka på samma vikter och börjar göra lite PBs.. Känns jädrigt bra. Måste få ordning på min framsida axlar där jag är svag och det tar sig. Skivstångsshrugsen gick bra med, men greppet var lite bristfälligt. Nu ska jag slöa lite och se om jag orkar ha tvättstuga ikväll.

blunder
2002-10-26, 08:24
!Vägning / Mätning!

2002-10-12 - 2002-10-26
Vikt 93.0 kg (+2.6 kg)
Midja 97 cm (+2 cm)
Bröst 109 cm (+- 0.0 cm)
Lår 63 cm (+1.0 cm)
Vader 43,0 cm (+1.0 cm)
Överarm 40 cm (+1.0 cm)
Underarm 30,0 cm (-0.5 cm)
Stuss 103 cm (+1 cm)

Ja då var det dags för den första vägning / mätningen sedan jag började käka mer och träna igen. Äter kreatin och mer mat. Ligger mellan 3200-3500 kcal per dag. Viktuppgång 2.6 kg. Hoppas att det mesta är vätska iallafall. Styrkan är tillbaka på samma nivå som tidigare och en del PB har börjat ramla in. Så i det hela känns det bra, men känner mig såklart lite pösigare när man är full av kolhydrater. Nu ska det tuta och köras fram till jul sedan är det en ny deff som ska genomföras.

blunder
2002-10-28, 19:39
Dagens pass

Bröst / Mage
Bänkpress 3 set 75x5x4x3
Lutande hantelpress 4 set 31x5x5x3 28,5x4
Benlyft i ställning 3 set x20x15x12
Situps i maskin 3 set 60x25x20x18
Lutande i cable 3 set 35x8x8x6
Uppåt i cable 3 set 20x8x8x6

Passet gick bra och bänkpressen kändes fin. Alla tre seten på 75 kg iallafall. Även tre set på 31 kg hantlarna på lutande. Så får hoppas att brösten vill växa nu.

Kosttillskotten går åt och det är snart dags för en ny beställning av Tobbe. Det som brukar beställas en gång per månad är följande.

1 st PRO 90 2.8 kg
1 st Whey 100% 2.2 kg
1 st Optimum Glutamin 600 g
1 st AST Multivitamin

blunder
2002-10-29, 22:21
Dagens pass

Rygg / Biceps
Breda latsdrag 4 set 85x6PB 80x8x6
Marklyft 3 set 140x3 130x5x4
Stående rodd 3 set 100x8 105x6PB 100x6
Alt hantelcurl 3 set 23,5x3 21x7x5
Hammercurls 3set 21x6x5x4PB
Hanteldrag två hand 3 set 36.1x8x7x6PB
Biceps i cable 3 set 35x6x5PB 30x6

Det blev en hel del PB idag, dock inte på marklyft som jag hade hoppats på. Det blev bara en trea på 140 kg, så jag får hoppas på nån reps till nästa vecka. Var mycket folk på gymmet, men som tur för mig är det inte så många som kör basövningar så "marklyft platsen" blev ganska snabbt ledig. Är rejält slut nu och sitter och smaskar på ett Opti Pro Meal med rapsolja och havregryn, riktigt gott!

Over and out!

blunder
2002-10-29, 22:50
Lägger in en bild från idag.

Tar bilder varje månad. Satt och kollade på bilder från januari och jag trodde fan inte det var sant.. Helt sjukt vilken skillnad. 20 kilo lättare och betydligt mer muskler. Känns skönt. Förstår inte att jag varit så jävla stor (läs fett). Vill dock inte lägga upp nån bild som ni kanske förstår.

blunder
2002-10-31, 14:01
Dagens pass

Ben / Vader
Hack Squat 4 set 20x14 30x14 40x10 50x9
Bencurl 4 set 40x12 50x6 45x8 40x9
Vader 4 set 55x12x11x10x9
Benspark 4 set 60x14 80x7 PB 75x7 70x10

Försökte först köra benböj, men hade sån träningsverk i ryggen att det inte gick. Så jag provade att köra i Hack Squaten istället. Det var första gången så jag visste inte riktigt vad jag skulle köra (viktmässigt). Tyckte att den tog lite för mycket på knäna och nästa vecka blir det benböj istället.

ABC123
2002-10-31, 14:07
Vilket gym tränar du på?

blunder
2002-10-31, 14:33
ABC123

Tränar på spegeln. Tränade på Högslätten innan, men har skaffat lägenhet på storgatan och då är det närmare till spegeln. Dock mycket discobyggare och trångt på kvällarna, men lite mer ögongodis så det kompensar ;) Synd att det bara har en benböjsställning dock och dåligt med hantlar (upp till 41 kg).

ABC123
2002-10-31, 14:54
Ok, tränade själv på spegeln innan, men som du skriver, dåligt med hantlar, så skaffa inget nytt kort där, utan börja träna på högslätten för ca 1 månad sen(efter 9 månaders träningsuppehåll). Så nu efter uppehållet hade 41kg hantlarna ändå räckt åt mig i de flesta övningarna :em:

blunder
2002-11-01, 14:43
Dagens pass


Stående Militärpress 3 set 40x8 45x4PB 40x6
Skivstångsshrugs 4 set 110x15 125x10x9PB 110x11
Smalbänkpress 3 set 50x10 60x7x6
Enhands triceps i cable rep 3 set 30x12x10x8
Hantellyft framåt 3 set 16x8 18.5x4 16x6PB
Hantellyft för baksida 4 set 18,5x10x9x9PB
Enhands triceps i cable handtag 3 set 35x8x7x6PB

Passet gick kanon. Ökade i det mesta och lade in lite andra övningar för triceps idag. Skivstångsshrugsen tog riktigt skönt och jag hade dragremmar för att greppet inte skulle bli ett problem. I helgen blir det Halloweenfest och alkohol och det ska bli kul!

blunder
2002-11-04, 19:11
Dagens pass

Bröst / Mage
Bänkpress 3 set 75x5x4x3
Lutande hantelpress 4 set 31x5x5x4 26x6
Lutande i cable 4 set 35x10x8x7 30x8
Benlyft i ställning 3 set x20x15x12
Situps i maskin 3 set 60x25x20x18

Passet var väldigt lik förra veckan. Nån reps ökning på lutande hantelpress och i cable. Bänkpressen var oförändrad. Blir ett till bänkpass på fredag. Tänte köra två ggr / vecka varannan vecka för att komma ikapp med mina veka bröst.

Körde 8 min cardio efter passet. Känner att jag inte har tid att köra det nån annan dag så efter passet då jag har lågt på kolisar i kroppen får jag satsa på att bränna lite extra fett.

blunder
2002-11-05, 19:22
Dagens pass

Rygg / Biceps

Stående rodd 4 set 100x8 110x6PB 105x6100x6
Alt hantelcurl 4 set 23,5x5x3x3PB 21x5
Breda latsdrag 4 set 80x8 90x2 80x7x6
Hammercurls 3 set 21x6x5x4
Hanteldrag två hand 3 set 36.1x8 41,2x5PB 36.1x7x5
Biceps i cable 2 set 35x6x3 (här var biceps döda)
Alt hantelcurl 1 set 16x8

Passet gick kanon. Ökade i det mesta. Stående rodden var kanon och jag är helt slut i kroppen nu. Satte en femma med 23,5 kg hantlarna på alt hantelcurl och det kändes riktigt skönt. På latsdragen försökte jag mig på 90 kg, men greppet dog efter 2 reps. Hanteldragen gick även bra och jag provade med 41,2 kg hantlarna och fick upp en femma. Lite avslutningsövningar på biceps och jag hade grym pump i rygg och biceps när jag duschade. Hade svårt att tvåla in mig.

Nu är det äta som gäller!!

blunder
2002-11-07, 15:08
Dagens pass

Ben / Vader
Frontböjar 3 set 30x12 50x10x8
Knäböj 3 set 80x8x8x7
Stela Marklyft 4 set 80x10 90x8 95x8 100x6PB
Vader 4 set 65x11x10x9x9PB
Benspark 4 set 65x12 85x8x7PB 75x10
Sittande Bencurl 4 set 50x10x9x8x7

Provade frontböjar idag, visste inte riktigt vart jag skulle lägga stången, men det gick ganska bra. 50 kg var inte för tungt för benen, men var lite jobbigt för armarna, axlarna. Ska prova den mer och försöka få in tekniken. Provade även sittande bencurl idag och den var skönare än liggandes nästan tyckte jag. Så ska variera lite mellan dem. Benspark är det inte långt ifrån fullmag och det känns bra. Hoppas få ordning på mina ben nu.

Edit
Kom på att jag körde Stela Marklyft dag och tog PB med en sexa på 100 kilo. Riktigt skönt.

blunder
2002-11-08, 21:07
Dagens pass

Axlar / Triceps / Trapz

Stående Militärpress 3 set 40x9PB 45x4 40x4
Hantelshrugs 4 set 31x16 41,6x16x13x12
"Skull Crushers" 3 set 30+stångx12 35+stångx4 30+stångx7
Hantellyft framåt 3 set 16x8x6x6
Enhands triceps i cable rep 3 set 35x6 30x8x7
Hantellyft för baksida 4 set 21,2x11x10x9PB
Enhands triceps i cable handtag 3 set 40x6PB 35x6 30x6

Passet gick lite sådär. Tränade på morgonen och jag hade velat sova mer. Men helt klart godkänt. Provade hantelshrugs idag istället, men största hanteln är 41,6 så det blev lite högreps, men omväxling förnöjer som det heter. Ska sova ordentligt imoorn och äta i helgen.

!!Over and out!!

ABC123
2002-11-09, 01:32
Ser ut o ta bra med vikter för din massa, så kämpa på :bpump:

Fler bilder vore trevligt om du har möjligthet till det

blunder
2002-11-09, 11:08
Vägning / Mätning

2002-10-26 - 2002-11-09
Vikt 94.6 kg (+1.6 kg)
Midja 96 cm (-1.0 cm)
Bröst 109 cm (+- 0.0 cm)
Lår 63 cm (+-0.0 cm)
Vader 43,0 cm (+-0.0 cm)
Överarm 40 cm (+-0.0 cm)
Underarm 31,0 cm (1.0 cm)
Stuss 103 cm (+-0.0 cm)

Det har gått två veckor och då var det dags för mått igen. Har byggt i en månad nu och gått upp fem kilo. Då med kreatin i kroppen. Senaste två veckorna har uppgången varit 1.6 kilo. Så jag ska prova dra ned några 100 kalorier och se vad som händer. Ökningar kommer ju på gymmet. Dock blir jag lite ställd på måtten denna vecka och jag undrar vart de 1.6 kilona har lagt sig någonstans. Har inte planerat hur länge till jag ska bygga, men en månad är lite kort tid. Så troligen blir det till jul med lite modifikationer i kosten och lite mer cardio för att inte lägga på mig onödigt med fett. Beställde en Omrom igår för att hålla bättre koll på om det är fett eller muskler jag lägger på mig. Så det ska bli intressant.

Så mer bilder kommer om nån månad.

!!Trevlig helg!!

blunder
2002-11-11, 11:02
Dagens pass

Bröst / Mage
Bänkpress 3 set 70x10 80x6x4PB
Lutande hantelpress 5 set 31x8PB 34,2x2 31x5x4 26x8
Lutande i cable 4 set 35x10 40x8x6PB 35x8
Benlyft i ställning 3 set x20x15x12
Situps i maskin 3 set 60x20x20x18

Ny vecka. Kände mig ganska laddad när jag vaknade imorse. Förra veckan uteblev det några PB på bröstpasset så idag tänkte jag klara det. Körde en tia på 70 kilo och sedan frågade jag om pass. Fick upp en sexa + två hjälp reps på första setet på 80 kg sedan en fyra + två hjälp reps. Jädrigt skönt att äntligen komma äver 70 kg. Sedan blev det en åtta på 31 kg hantlarna på lutande. Passet gick kanon. Så får hoppas att det håller i sig. Drar ned några 100 kalorier på kosten denna vecka för att se hur det går. Har ju gått upp en del i vikt sedan jag började köra byggning igen.

blunder
2002-11-12, 21:21
Dagens pass

Rygg / Biceps

Marklyft 4 set 100x8 130x6 140x5PB 145x3PB
Stående rodd 3 set 100x10 110x7PB 100x7
Lutande hantelcurl 3 set 23,5x6x5x4PB
Hammercurls 3 set 21x6x5x4
Breda latsdrag 3 set 80x8 85x6 80x6
Hanteldrag två hand 3 set 41,2x6PB 36.1x8x6
EZ-stång 2 set 30+stångx8x6
Alt hantelcurl 1 set 16x8

Mumma!!! Äntligen har det lossnat lite på marklyftet. Kör marklyft varannan vecka och stel mark varannan vecka för att variera mig. Och det gick en femma på 140 kg och en trea på 145. Kändes riktigt skönt. Även lite fler PBs på de andra övningarna. Biceps var helt slut efter passet och det var lite svårt att tvåla in sig som det brukar vara efter ett Rygg / Biceps-pass. Lade in lutande hantelcurl idag för att variera mig lite med. Tycker det är skön övning som inte så många kör (typ jag på hela gymmet). Den tar lite annorlunda och isolerar bra.

Börjar komma upp mot de mål jag har satt innan nästa deff ska köra igång igen. Får eventuellt en träningspartner om några veckor. Det ska bli skönt istället för att behöva fråga "okända" om pass.

Sexa 85 kg bänk
Fyra 150 kg mark
Sexa 26.1 kg alt hantelcurl
Sexa Benböj 100 kg (denna är svår utan passare).

blunder
2002-11-14, 19:31
Dagens pass

Ben / Vader
Frontböjar 3 set 40x12 50x8x8
Hack Squat 3 set 40x12 50x8x9
Sittande Bencurl 4 set 50x12 55x9x8
Vader 4 set 60x12 70x8PB 65x11 60x12
Benspark 4 set 70x12 90x8x7PB 80x9

Dagens pass bjöd inte på några överaskningar. Korsryggen var rejält mör sedan i tisdags så det blev att öva in tekniken på frontböjar och lite hacksquat.

Fick min Omrom idag och har gjort en mätning 21% fett. 20 kg fett. Så tänker köra igång deff nästa vecka så att jag hinner få bort några procent till jul. Är ganska taggat att deffa igen. har haft ganska fritt med maten i sex veckor nu så att deffa igen är bara bra för mig. Vill få fram lite rutor och ådror.

Så nästa vecka börjas det på 2700 kcal. Börjar försiktigt och ska lägga till Cardio efter passet och på morgonen.

Så det ska bli intressant att följa nedgången med Omrom.

På måndag är det vägning / mätning genom att det är första dan på deffen.

blunder
2002-11-15, 19:36
Dagens pass

Axlar / Triceps / Trapz

Militärpress i smith 3 set 40+stångx10x8x6
Skivstångsshrugs 3 set 130x11x10PB 120x12
"Skull Crushers" 3 set 30+stångx14PB 32.5+stångx7x6 30+stångx8
Hantellyft framåt 3 set 16x10x8x6PB
Hantellyft för baksida 4 set 21,2x12x11x10PB
Enhands triceps i cable handtag 3 set 40x6 35x6 30x8
Enhands hantellyft triceps 3 set 13,5x9x7 11x8

Äntligen fredag! Passet gick fint. Provade militärpress i smithen idag istället och den tog riktigt bra. Tog PB på skivstångsshrugsen och några andra övningar. Nästa vecka börjar deffen, men det känns bra. Vill få fram den lilla massan man har iallafall. Jobbar imorgon och troligen blir det ingen utgång. Ska vila och planera lite mer inför deff-starten på måndag.

!!Over and out!!