handdator

Visa fullständig version : FX Whey + Dextropur


brolinho
2005-04-05, 15:09
Jag beställde 4 påsar Gainer från ********, dock kommer de inte eftersom jag inte är 18 år. Så jag får beställa om i morsarns namn. Tittade lite på Whey produkterna och räknade ut att det blir billigare att köpa FX Whey och Dextropur. Blandar man dem så blir de ju en gainer. Är det några skillnader ?

En fråga till bara. Det står 28 g proteiner per 35 gram. Sedan står det att man ska blanda 1 dl pulver i mjölk eller vatten. Då undrar jag om en dl är 35 gram pulver ?

Thony
2005-04-05, 15:10
Jag beställde 4 påsar Gainer från ********, dock kommer de inte eftersom jag inte är 18 år. Så jag får beställa om i morsarns namn. Tittade lite på Whey produkterna och räknade ut att det blir billigare att köpa FX Whey och Dextropur. Blandar man dem så blir de ju en gainer. Är det några skillnader ?

En fråga till bara. Det står 28 g proteiner per 35 gram. Sedan står det att man ska blanda 1 dl pulver i mjölk eller vatten. Då undrar jag om en dl är 35 gram pulver ?


nej ingen dirket skillnad, bara billigare om du blandar själv.

EiseltUK
2005-04-05, 15:12
En fråga till bara. Det står 28 g proteiner per 35 gram. Sedan står det att man ska blanda 1 dl pulver i mjölk eller vatten. Då undrar jag om en dl är 35 gram pulver ?


Ja ett dl-mått av Whey Fx är ganska precis 35 gram

/ Henrik

KIRE
2005-04-05, 15:13
Jag beställde 4 påsar Gainer från ********, dock kommer de inte eftersom jag inte är 18 år. Så jag får beställa om i morsarns namn. Tittade lite på Whey produkterna och räknade ut att det blir billigare att köpa FX Whey och Dextropur. Blandar man dem så blir de ju en gainer. Är det några skillnader ?

En fråga till bara. Det står 28 g proteiner per 35 gram. Sedan står det att man ska blanda 1 dl pulver i mjölk eller vatten. Då undrar jag om en dl är 35 gram pulver ?

Kan upplysa om att FX smakar riktigt äckligt. Köp vilket annat protein som helst istället är mitt tips. Eller käka fiskrens eller nått, det är förmodligen mer aptitligt.

Thony
2005-04-05, 15:14
Kan upplysa om att FX smakar riktigt äckligt. Köp vilket annat protein som helst istället är mitt tips. Eller käka fiskrens eller nått, det är förmodligen mer aptitligt.


Ähh sillmjölke, det går ju relativt snabbt att svepa skiten eller ? Jag dricker inte det för att det är "gott" utan för att det skall ha nån effekt.

KIRE
2005-04-05, 15:18
Ähh sillmjölke, det går ju relativt snabbt att svepa skiten eller ? Jag dricker inte det för att det är "gott" utan för att det skall ha nån effekt.

Jag är inte känslig men med FX var det på gränsen att jag spydde varje gång. Speciellt med jordgubbsmaken. Det finns ingen anledning att köpa FX eftersom det finns annat protein som är lika billigt och som smakar OK och har samma
innehåll eller högre kvalitet.

Ett protein måste absolut inte vara gott men det ska inte framkalla spykänslor.

Iofs köpte jag FX i höstas och receptet kanske är ändrat numera.
Köpte 7.5kg delat på hälften jordgubb/choklad så jag smakade inte en enstaka
drick bara *spy* *spy*

Räcerman
2005-04-05, 15:26
Själv tycker jag att FX jordgubb är kanongod, speciellt med mjölk. Chokladsmaken däremot har en lätt eftersmak av renbajs enligt mina smaklökar.

EiseltUK
2005-04-05, 17:20
Jag är inte känslig men med FX var det på gränsen att jag spydde varje gång. Speciellt med jordgubbsmaken. Det finns ingen anledning att köpa FX eftersom det finns annat protein som är lika billigt och som smakar OK och har samma
innehåll eller högre kvalitet.

Ett protein måste absolut inte vara gott men det ska inte framkalla spykänslor.

Iofs köpte jag FX i höstas och receptet kanske är ändrat numera.
Köpte 7.5kg delat på hälften jordgubb/choklad så jag smakade inte en enstaka
drick bara *spy* *spy*



Jag tycker FX är bra eftersom de smakar så lite. Fattar inte hur du kan tycka att smakerna är äckliga? Det ligger liksom på fel skala.

Eiselts Ultraway, de senare batcherna, innehåller samma protein som whey fx + hydrolysat och smakar betydligt mer och är nästan onyttigt goda. Vi gjorde blindtest och jämförde med Whey Class+ och alla tyckte Ulktraway var godare. Kanske det är en produkt som passar dig bättre!?

Proteinhalten i Ultraway ligger efter att vi bytte ut vassleproteinet på 80 % (etiketten säger 75%) och laktos samt fett har gått ned till ca 2.5%. Alltså mycket bättre värden än vad förpackningen säger.

/ Henrik

KIRE
2005-04-05, 17:31
Jag tycker FX är bra eftersom de smakar så lite. Fattar inte hur du kan tycka att smakerna är äckliga? Det ligger liksom på fel skala.
/ Henrik

Jag förstår att du inte förstår det eftersom du tjänar pengar på FX :)

Det FX protein jag fick i höstas smakade verkligen äckligt. Det var inte så att det inte var gott utan det var verkligen motbjudande äckligt. Jag har aldrig varit med om att något protein har smakat på det sättet tidigare. Och jag har ändå käkat 4kg pulver(från massa olika tillverkare även eiselt) i månaden sedan 1999.

Det kanske bara var en tillfällighet men dom 7.5kg jordgubb/choklad jag fick
var katastrofalt äckliga med någon typ av kemisk bismak(ungefär som om man tuggar sönder en koffeintablett). Men eftersom det var 10st olika påsar så borde det väl inte vara tillverkningsfel eller liknande på alla dom?

brolinho
2005-04-05, 18:00
Vad jag fått fram av detta är att jag ska köpa proteinpulver, men inte FX.

Vart hittar man de där goda Eiselts Ultraway ?

Ps. Har aldrig smakat någon gainer eller nått proteinpulver, så nått gott bodre bli bra :D

EiseltUK
2005-04-05, 18:19
Lyssna inte på KIRE. Om du går inte på andra forum där det finns fler Fx-användare så kan du läsa hur mycket som helst om hur nöjda kunderna är. En och annan som inte tycker om en smak finns alltid och tyvärr är de oftast de mest högljuda. Det kan ibland också vara konkurrenter eller personer som är sponsrade av en konkurrent.

Fx levereras med totalgaranti så är du inte nöjd så kan du skicka tillbaka grejerna. Alltså lämnas ingen lurad och övergiven om han/hon gjort ett felköp.

Eftersom vi är gäster hos Kolozzeum så tycker jag att du ska kolla om inte Ultraway finns här (tror det) och köpa det i första hand.

/ Henrik

Flygplan
2005-04-05, 18:23
FX är riktigt gott! Förstår inte hur folk kan skriva nåt annat, vi var ett gäng på 5 pers som delade på en laddning, alla är helnöjda.

Sen att det är extremt lättblandat så att det räcker att vispa runt lite med en tesked i glaset är ett stort plus.

brolinho
2005-04-05, 18:28
Ska ta o välja FX då. Köper 750 gram för att inte riskera nått.

Chocklad eller jordgubb ?

EiseltUK
2005-04-05, 18:38
Ta jordgubb så kan du enkelt spetsa upp med Fun Light Jordgubb om du tycker att den smakar för lite.

/ Henrik

brolinho
2005-04-05, 18:45
Kan tilllägga att jag tänker blanda med mjölk om de nu påverkar smaken.

Plånboken är inte så stor vid 16 års ålder, så jag tänkte dra fördel av att bo hemma, nämmligen ta en halv dl pulver och 3 dl mjölk. De blir ju ändå 23 gram proteiner. Ok de blir blandat snabba och långsamma, men så stor betydelse kan det inte ha att det är värt att lägga ner dubblet så mycket pengar på det.

Vill gärna se fler som anger deras favvo smak.

Kain
2005-04-05, 19:38
Jag håller fullständigt med KIRE här!
Jag beställde 20 påsar jordgubb till mig och polaren i höstas och det smakar så jävla vidrigt att jag fortfarande har påsar kvar, stämmer verkligen att det smakar som att suga på koffeintabbar, inte ens med malto/dextro blir det bra.
Antagligen är det så att jag och KIRE har fått nån runksats i höstas eftersom "ingen annan har klagat".
Nåja, handlar aldrig WheyFX igen iaf.

Arnesson
2005-04-05, 19:48
Jag kör med jordgubb och tycker den är perfekt, om man blandar med druvsocker. Inte så sliskig, och rinner ner på någon sekund.

Smaken tycker jag knappt finns, så den ska jag ej klaga på :)

Jocke77
2005-04-05, 21:34
fx jordgubb är nog de värsta jag nånsin druckit,vet att de kan va svårt o få till en bra jordgubbsmak men fy faan *spy*

men "eiselts" protein :hbang:

Mindek
2005-04-05, 21:46
Tycker både jordgubb och chokladen smakar bra, speciellt jordgubben. Smakar inte så mycket, ganska neutralt.

Entity
2005-04-05, 22:17
Vad man sätter i sig för att få i sig den där jävla näringen, gjorde en riktig miss idag, tänkte kesella kan ju inte va så farligt o äta rent, har ju ätit det med lite youghurt ett tag nu, jag fick värsta kvälljningarna, kunde inte hålla det i munnen. *spy* eeek

Jag tyckte mitt whey fx pulver liknar typ flingaktiga, inte som pulver direkt, tyckte bättre om VP2 från ast, smakade bättre också :) Kanske för det påminde mer om oboy :D