handdator

Visa fullständig version : Protein i pillerform


Gabber
2005-04-05, 14:27
Tja,

Nu har min idiot till polare köpt in Protein i pillerform. Han säger att det är ren protein vilket jag tvivlar på och efter jag läste på deras sida så stod det 95% av soya eller nåt.

Det var typ 1400 mg per tablett protein m.m.

Vill inte länka till stället men de flesta har väl hört talas om stället där han köpte det ifrån.

Jag tror inte på detta och jag anser att det är 100% fejk men om det nu stämmer så är det underbart då jag varken har ork eller råd till något kosttillskott.

men kan någon säga att det är fejk så jag inte beställer och blir lurad. om det nu stämmer så är det ju väöldigt enkelt med piller för den med lite ork

stålcalle
2005-04-05, 14:30
Det är säkert inte fejk. Däremot får du väl ta en massa (15-20) piller för att få i dig en någotsånär bra dos, och då blir det säkert betydligt dyrare än i pulverform.

Gabber
2005-04-05, 14:31
Det är säkert inte fejk. Däremot får du väl ta en massa (15-20) piller för att få i dig en någotsånär bra dos, och då blir det säkert betydligt dyrare än i pulverform.

jag tänkte mer som tillskott till maten. protein från mat kan väl inte ersättas med kemikalier och annat skit tycker jag. mat är mat.

supremo
2005-04-05, 14:32
Jag tror inte på detta och jag anser att det är 100% fejk men om det nu stämmer så är det underbart då jag varken har ork eller råd till något kosttillskott.

'Fake' eller inte. Ett proteinpulver är garanterat flera gånger mer ekonomiskt än protein i pillerform.

palme
2005-04-05, 14:34
Kanske är nått superpiller som ökar proteinsyntesen :nono:

Gabber
2005-04-05, 14:34
'Fake' eller inte. Ett proteinpulver är garanterat flera gånger mer ekonomiskt än protein i pillerform.

är det säkert men det är inte enklare att använda

daja
2005-04-05, 14:35
du lär ju få svälja piller stora som tennisbollar om du inte ska få träningvärk i armen.

jwzrd
2005-04-05, 14:36
jag tänkte mer som tillskott till maten. protein från mat kan väl inte ersättas med kemikalier och annat skit tycker jag. mat är mat.

Men alltså, halva forumet äter ju protein i form av pulver, hur kan protein i form av tabletter vara så svårt att "tro" på? Dom är ju bara en tablettryckning från varandra.

Gabber
2005-04-05, 14:38
Men alltså, halva forumet äter ju protein i form av pulver, hur kan protein i form av tabletter vara så svårt att "tro" på? Dom är ju bara en tablettryckning från varandra.

jo du har rätt, dessutom blir det ännu dyrare för samma mängd prot. d var enkelheten som jag drogs till

Davil
2005-04-05, 14:47
Det kan inte vara L-glutamin i tablettform kanske som killen kallar för proteintabletter?

Thony
2005-04-05, 14:48
eller sånt skit som smakade apa (tydligen, inte ätit själv) typ lever tabletter

Jay-Z
2005-04-05, 14:56
BCAA-tabletter?

KIRE
2005-04-05, 15:04
Det är förmodligen essentiella aminosyror. Vissa av dom behöver man ju inte äta i speciellt stor dos så det kan räcka att komplettera med lite tabletter för att få i sig samtliga aminosyror. Tabletterna är alltså inte till för att få i sig någon mängd protein utan bara ett komplement ifall man äter en ensidig kost där man inte får i sig alla aminosyror genom maten. Tabletterna är helt onödiga om man äter mat eller pulver fran varierande proteinkällor. Även om man inte gör det är dom hyffsat onödiga. Det är betydligt smartare att köpa lite mat med andra aminosyror i isåfall.

Honn
2005-04-05, 15:06
Naturell säljer sojprotein i pillerform. Skulle tippa på att det är det din kompis köpt.

JJ
2005-04-05, 15:23
Har skriver ju att de innehåller soja. Snillen spekulerar.

Kalleh
2005-04-05, 17:21
Jag och poolarn köpte en varsin burk sådana en gång. Sojaprotein i pillerform, typ 1,5 g protein i varje tablett. Man får trycka i sig en jävla massa piller om man ska få i sig nått så det enda vettiga vi kom fram till var att man kunde ha dom att knapra på mellan måltiderna för att få tillförsel av protein hela tiden. Problemet är att pillerna smakar skit så att tugga dom är uteslutet, och de är tillräcklingt stora för att man ska hålla på att spy vartenda gång man sväljer ett.

Vi la ner det projektet rätt fort kan man säga... ;)