handdator

Visa fullständig version : Dream Evil


Officer
2005-04-05, 09:26
Jag misstänker att det är fler än jag som lyssnar på detta svenska suveräna band.
Vad tycker ni? De har fan ett par riktigt godbitar såsom Book of Heavy Metal, No Way, Crusaders Anthem och Unbreakable Chain.

Bra sångare som fan och svintunga gitarriff, nästan i klass med Hammerfall! Apropå Hammerfalls nya Chapter V.. Tyngsta jävla albumet! :hbang:

PS: Tycker Dream Evil-trummisen är helt ascool i videon till Book of Heavy Metal! :D
http://www.dreamevil.se/Bilder/sessions/hires/DSC_2501.jpg

nemd
2005-04-05, 10:32
Lyssnade igenom de låtarna du sa nyss och dem var ju riktigt sköna, dock är Hammerfall mycket skönare. ;) Man får tacka för tipset iaf. :)

Hades
2005-04-05, 10:38
Ja! De är helt underbart bra. Favoritlåten är Chosen Twice. Så jäkla skön text.

They calleth us Anti-Christ
Cause we are evilized
they try to have us stoned
up from their mighty throne
but can't they see the fun
in it apparently not
but do we care a lot
No no no!

Andra favoriter är Only for the night, Chosen ones och Into the moonlight. Om de är bättre än Hammerfall eller ej vet jag inte. De har olika stil så det är svårt att jämföra.

X-Change
2005-04-05, 10:54
Röstar på "H.M.J" (Heavy Metal Jesus)! Den låten av Dream Evil är riktigt bra.
Sedan så mosar Dream Evil Hammerfall totalt, eftersom Hammerfall låter exakt likadant i varje låt. Plus att Hammerfall är klassad som fjortis-metal! :D

Sonny
2005-04-09, 14:05
Måste dom vara så jävla töntiga, tänker på dräkterna osv lr vafan man ska kalla d, kan man bara inte lira musiken? *screwy*

The Somberlain
2005-04-09, 14:15
Musik man får ont i röven av.

jwzrd
2005-04-09, 14:24
Musik man får ont i röven av.

:laugh: