handdator

Visa fullständig version : Mallans kur i ur och skur


Sidor : 1 2 3 4 [5]

Spjutfjuttaren
2003-06-05, 20:08
Ser bra ut det där.
Var bara tvungen att lägga post 1000 :cheers:

Mallan
2003-06-06, 17:15
Bah, idag gick det tungt http://mitglied.lycos.de/timbom/Smilies/confused20.gif
Försökte pigga upp mig själv med lite cola-light...en redbull eller liknande hade nog suttit bättre.

Värmde upp, 3 set, sittande hantelpress
9kg*10reps

Sittande hantelpress
20,5kg*3reps
20,5kg*3reps
20,5kg*2reps+1 med hjälp
19kg*7reps
19kg*6reps
19kg*6reps
15,5kg*12reps
15,5kg*13reps
15,5kg*12reps..blev lite :furious: av att det gick sa tungt och fortsatte därför med 14,5kg, 5 reps till.

Började minimalt bättre än förra gangen för att avsluta sämre. Orkade inte lika manga reps som förra gangen.
Nagot som var lite positivt var att jag kom igang direkt i första setet. Kände inte heller av värk i vänstra axeln.

Crunches i cable (rep)
5e*20reps
5e*20reps
5e*15reps
5e*20reps

Crunches 90°
50reps
50reps
50reps

I morgon blir det lite konditionsträning. Har dock inte bestämt mig för om det blir HIIT variant eller "vanlig" 20minutare.http://mitglied.lycos.de/timbom/Smilies/crazy3.gif

Mallan
2003-06-10, 16:50
Oj, vilket träningspass jag hade i lördags. Det var ryggträning och jag var laddad till tusen.
Trots att jag var pa gymet när de öppnade (runt 9-tiden) var det redan tokvarmt och kvavt, men svett är det ju ingen som har dött av hittils sa det var bara att kämpa pa.

Började med 3set uppvärmning. Latsdrag med hammergrepp.

Sen blev det chins. Första setet med 5kg platta och de andra tva med 10kg och hjälp.
Nu ska det bannemej tränas och jag ska bli MYCKET bättre i chins.

Fortsatte med latsdrag
13e*6reps
13e*6reps
13e*6reps..alla tre med 1 x-tra reps med hjälp
11e*13reps
11e*13reps
11e*12reps+1 med hjälp

Framatlutande hantellyft med armbagen at sidan
18,5kg*7reps/arm
18,5kg*8reps/arm
18,5kg*8reps/arm

Dagen till ära var det även dax att köra lite marklyft. Första och andra setet gjordes med ordinarie teknik, medan jag i det tredje prövade pa "Sumo".

Träningsglad som jag var denna dag blev det även 3 set alt bicepscurl i kabel.
5e*6reps/arm
5e*4reps/arm
sista setet i annan maskin 4e*8reps

Dagen efter gav kroppen tillbaka...med rage!! Kände mig som en söndermosad makrill som legat pa tok för länge i sin lilla dosa.
Försökte mig pa mitt ordinarie bröstpass. Värmde upp och laddade....upp skulle 27,5kg hantlarna, UPP!!
...men nej. Kände att detta inte var dagen da jag var ok med att sänka vikten för att kunna träna vidare utan satte mig pa motionscykeln och läste istället.
Träna far jag göra en annan dag (läs idag)

Sa idag var jag tvungen att ta tjuren i hornen och kämpa vidare. Maste erkänna att det inte gick lätt i början. Hann bygga upp ett mattligt gulligt humör under de tre första seten.
27,5kg provades...26,5kg*3reps
27,5kg*2reps
27,5kg*2reps, fast med hjälp :furious:
Ok, nu var viljan mer än stark. Nu SKA det ga.
23,5kg*8reps.
23,5kg*7reps
23,5kg*8reps
20,5kg*12reps Jaha, och där lag jag efter sista repsen, med ena hanteln pa bröstkorgen, där den hundradels sekunder innan -snabbt som satan- kom ner helt utan kontroll.
Började sista repsen, det gick trögt, tog i lite mer bet ihop samtidigt som jag blundade. Hantlarna rörde sig uppat samtidigt som jag kände att musklerna pa ngt sätt inte riktigt var med pa noterna, men gjorde ända som hjärnan sa :rolleyes: ....till 2 sekunder senare.
Hur som helst ingen skada skedd, förutom en lite snopen Mallan (samtidigt som jag var tacksam över att jag inte tränat med 45kg hantlar och att hanteln hamnade sa högt som den gjorde. Vem vet hur bröstet skulle sett ut efter en sadan krasch).
19kg*13reps+1 med hjälp
19kg*14reps

emmzan
2003-06-10, 20:45
Hur kändes marklyften då ??

Nu är jag lite nyfiken på träningen din.. Hu rlänge ska du köra dessa pass med så få övningar och groteskt många set :D..

Mallan
2003-06-12, 14:59
Emmzan>
Marklyften kändes riktigt bra slapp dessutom stöta emot knäna och skenbenen :D
Rumpan och insida lar värkte mysigt dagen efter....
Eventuellt ökar jag pa lite vikt vid nästa pass da det flyter pa lite mer balansmässigt (stangen tänkte jag pa eftersom du haller händerna relativt tätt gungar det lätt).

Vada fa reps!? Jag kör ju bara 3 set per övning med fa reps (2-4) resten är mellan 6-15reps.
Sa vitt jag vet är det dax för ett nytt schema ínom 1v eller sa. Eventuellt till helgen :hbang:

Idag blev det HIIT (trots tyckande värme och inte blir det bättre av att sta i ett bageri med ugnar bakom ryggen :booty: )
Kändes helt ok och jag var stabil i alla 10 omgangarna -hann springa ungefär lika langt varje gang-. Funderar pa att öka med 5 "varv" till 15 :devil:

Igar tränades det axlar och mage. Gick riktigt bra, kändes stabilt och det innebar en och annan liten ökning.
Fört värmdes det upp med 3 set sittande hantelpressar, 9kg och lite rotationsövning.

Sittande hantelpress
20,5kg*4reps
20,5kg*3reps
20,5kg*4reps
19kg*8reps
19kg*7reps
19kg*6reps+1 med hjälp
15,5kg*15reps
15,5kg*13reps
15,5kg*13reps

Crunches med 5kg viktplatta bakom nacken
3set*30reps

Crunches i maskin
12e*15reps
12e*15reps
12e*15reps

Crunches
2set*50reps

Det var det det. Imorgon är det aterigen dax för :whipped: och ryggträning.

emmzan
2003-06-12, 16:17
Skrev faktiskt få ÖVNINGAR och groteskt många set..

Inspirirerande läsning, prexis som vanligt!

Mallan
2003-06-12, 16:39
Originally posted by emmzan
Skrev faktiskt få ÖVNINGAR och groteskt många set..

Inspirirerande läsning, prexis som vanligt!

Jaja, jag ser väl det :em: Behöver ju inte skrika ju! ;)

Du verkar ha kommit igang riktigt bra själv tycker jag. Härligt att se!! :thumbup:

Mallan
2003-06-13, 19:10
Dagens enda + under träningspasset var hantellyften för baksida axlar. Annars var det en enda kamp mellan stela/krampaktiga muskler och vilja att ända träna vidare.
Vid latsdragen märkte jag att jag inte fick ut lika mkt som vanligt (tog inte ngt bra och hade sämre kontakt än vanligt). Provade vidare da jag trodde att det berodde mer pa seghet och värme.
Tillslut blev det väl antagligen lite för mkt och jag märkte hur rörelsen inte alls kändes som den skulle. Drabbades av spänd nacke och stelhet i skulderblad regionen.
Det jobbigaste är nog att "krampen" orsakar humörsvängningar när det är som jobbigast :D , :cryout: eller :insane: det är fragan!??!

Tränade i alla fall genom hela "programmet" och försökte lätta upp spänningen med lite strechning. Som tur är har man en underbara man hemma som ställer upp och masserar lite ocksa :love:

Chins
Svagt och utan förbättringar fran förra gangen.

Latsdrag
13e*7reps
13e*7reps
13e*6reps+1 med hjälp
11e*13-14reps
11e*12reps
11e*13reps+1 med hjälp

Hantellyft med armbagen at sidan
18,5kg*8reps
18,5kg*8reps
18,5kg*9reps

Igentligen borde jag väl se mig om efter en utbildad massör eller liknande för behandling.
Först till läkaren, vänta 1-2timmar i väntrummet, fa remiss och sen iväg till en idrottsmassör....Är lite för lat just nu

Förhoppningsvis känns allt lite bättre i morgon efter en lite shoppingtur pa stan :cheers:

Forest
2003-06-13, 22:02
Hejsan Mallan,

Jag har just läst ikapp mig lite här. Du har verkligen blivit starkare på två månader! Lite deff utan att tappa för mycket styrka så kommer chins och dip att gå som en dans!

Har du hittat något nytt jobb? Vad vill du ha?

Mallan
2003-06-14, 07:29
Originally posted by Forest
Lite deff utan att tappa för mycket styrka så kommer chins och dip att gå som en dans!
*hoppas, hoppas* :D

Originally posted by Forest

Har du hittat något nytt jobb? Vad vill du ha?

Har aterigen tagit upp jakten pa ett nytt jobb (för ett par veckor sedan). Insag att bageriverksamheten inte var riktigt min grej...Behöver lite mer utmaningar, uppdrag, nagot att bita i.

Trots 7ar inom Ericsson är jag öppen för det mesta. Alltid kan man ju lära sig nagot nytt :thumbup:

no1fitness
2003-06-15, 00:31
Vill du fortfarande jobba i Tyskland eller längtar du hem till goda gamla Sverige ?
Varför hamnade du just i Tyskland ?
*nyfiken*:D

Du får väl ta och bli nattreceptionist i Oslo då ? Man tjänar i genomsnitt 158 SEK timmen och kan surfa nästan heeela natten !
:thumbup:

Mallan
2003-06-16, 20:41
Visst har man hemlängtan med jämna mellanrum. Stockholm, Sverige kommer alltid att ligga närmast hjärtat.

För mer än ett ar sedan akte jag ner hit för att presentera, introducera, implementera och planera en databas (projekt) hos Ericsson. Efter 2 mander (med hemresa da och da) skulle det ta sen skulle jag hem till Sverige igen och fortsätta med nästa projekt.
Tiden gick och jag blev liksom kvar...det drog ut pa tiden och nya kunder kom in i bilden.
Hittade ett gym där jag :bpump: sa gott jag kunde till en billig penning (kunde inte lösa nagra manadskort el dyl da jag inte visste hur länge jag skulle stanna).
Jaha, och sen gick det som det gick...blev :love: och http://mitglied.lycos.de/timbom/Smilies/vogel.gif

Nu är jag här!

I lördags blev det bröst och i söndags var det axelträning. Bada muskelgrupperna bjöd pa sma ökningar och kändes riktigt bra och stabilt.
I söndags hade jag även en liten pratstund med Kester (coachen) angaende nya träningsschemat och annat smatt & gott.

From med nu gäller aterigen högre antal reps. 12+
Dag 1 tränas rygg, biceps & baksida axlar
Dag 2 tränas bröst, axlar & triceps
Dag 3 konditionsträning eller vila
Dag 4 antingen börjas det om fran början eller sa tar jag det lugnt beroende pa hur kroppen känns

Kommer även att byta ut ett kolhydratsmal mot protein da jag tar tag i dieten lite mer (aterstar 140g/dag + kolhydraterna fran grönsaker och de äts pa förmiddagen).
Ev tas även 10% av det totala energiintaget att minskas.

Idag blev det cykeltur till och fran jobbet och naturligtvis var jag saaaa nära att köra in i en bildörr som plötsligt flög upp framför mig. Turen var pa min sida idag och jag kunde cykla vidare med ett frenetiskt pumpande hjärta.
Igentligen ville jag vända och krossa idioten.
http://mitglied.lycos.de/timbom/Smilies/nzd.gif

emmzan
2003-06-16, 21:17
Originally posted by Mallan
Igentligen ville jag vända och krossa idioten.
http://mitglied.lycos.de/timbom/Smilies/nzd.gif

:thumbup: :hbang:

Mallan
2003-06-19, 10:33
Idag ska det konditionstränas. HIIT av nagot slag..har inte bestämt mig för om det blir "rushlängder" i parken eller frustrationssekunder pa crosstrainingsmaskinen.

Överkroppen (fran midjan och uppat) är totalt mördbultad. Värst är omradet runt axlar och bröst. Första intrycket av nya träningsplanen är :hbang:

Igar var det bröst, axlar och triceps som fick sitt

Bänkpress
45kg*17reps
45kg*16reps
45kg*14reps
Strikta och mer stabila än förut (tyckte jag i alla fall)

Bänkpress, smalt grepp
25kg*20reps
27,5kg*20reps
30kg*16reps
Eftersom det var en ny övning var jag lite feg med vikten i början. Blir bättre nästa gang.

Flyes med hantlar
12kg*15reps
11kg*17reps
11kg*17reps
Var tungt!

Staende hantellyft at sidan
6kg*18reps
6kg*17reps
6kg*16reps
Var aterigen lite mjäkig med vikterna. 7kg hantlarna ska i bruk vid nästa tillfälle :devil:

Sittande hantelpress
14,5kg*12reps
13kg*15reps
11kg*17reps
Här sved det rejält i axlarna. Fick verkligen kämpa med de sista 2 repsen, men det är ju det som är det häääärliga!

Dips med vikt
5kg*7reps
5kg*6reps
7,5kg*3reps+1 med hjälp
Eftersom jag inte kört dips pa allt för manga manader tog jag det lite lungt. Gick dock mkt bättre än tidigare. Mer säker och bättre i utförandet plus att jag inte kände av ett dugg i vänster axeln (var lite kinkig med jämna mellanrum tidigare).

Rygg, baksida axlar & biceps gick lite sadär. Jobbigt var det med hade önskat mig lite mer "go" fran min sida :(

Chins gick som vanligt för daligt
Latsdrag
10e*17reps
10e*16reps
10e*10reps

Sittande rodd
8e*20reps
8e*18reps
8e*18reps
Kommer antagligen att variera denna med liggande rodd.

Hantellyft med armbagen at sidan
11kg*20reps/arm
12kg*20reps/arm
12kg*17reps/arm
Kändes lättare än jag trott. Mer vikt at muskeln!

Alt, bicepscurl i kabel
4e*6reps/arm
4e*6reps/arm
4e*7reps/arm+1 excentrisk

Avslutade passet med 3 set "Sumo"lyft för ryggen
55kg*6reps
55kg*7reps
55kg*10reps
Ska börja öka pa vikten lite pö om pö. Väntar pa att tekniken sitter lite bättre.

Har problem med yrsel pa dagarna. Kollade blodtryck och puls under gardagen men de ligger pa en normal niva (har lag puls).
Vi har tryckande varmt, men ända!?
Dricker rejält...ca 5-10 liter per dag (svettas under träning och arbetstid).
Äter även varannan timme ungefär sa energin borde finnas där. Borde kanske köpa ett par "kisstickor" för att kolla urinen...socker...

Pinglan
2003-06-19, 13:13
Dra åt skogen vilket pass! Jäkligt bra gjort att klara så många övningar och set när du kör högreps :hbang: det är ju spyjobbigt (både fysiskt och psykiskt). Bra vikter kör du på också :bpump:
Låter trist det där med yrseln, hur känns det när du tränar?

Mallan
2003-06-19, 16:45
Pinglan>

Jag tror jag har kört för mycket högreps i under min tid inom gym"branchen"...tycker liksom att det är ganska normalt vid det här laget :MrT:
Först ser jag till att klara 10reps, sen gäller ytterligare 2 -detta är absolut minimum antal-, tillslut biter jag ihop och ska upp till 15 reps för det är ju faktiskt igentligen mkt bättre än 12.
För att det ska vara nagon nytta med det hela tar jag fram :whipped: och ska ännu högre i repsantal :D

Yrseln är riktigt otäck tycker jag da den aterkommer alltför ofta för att det skulle kunna vara nagorlunda ok. Idag har det varit svalare och lite mulet=yrseln har hallit sig borta.
När jag tränar är det lugnt under själva setet, men före och efter far jag ta det lite lugnt. Har även gjort lite längre pauser för att inte shocka kroppen alltför mkt.
http://mitglied.lycos.de/timbom/Smilies/hmm.gif
Äh, jag blir nog bara lite mer orolig da jag inte vet vad det beror pa. Antagligen har det med hettan och den tryckande luften att göra och att jag är känslig för väderförändringar vet jag ju redan http://mitglied.lycos.de/timbom/Smilies/angry-smiley-019.gif

Det blev 10 tokrundor HIIT i parken idag. Skillnaden fran förra gangen var att benen kändes lättare. Var bara att kubba pa för fulla muggar.

Pinglan
2003-06-19, 19:23
Originally posted by Mallan

Först ser jag till att klara 10reps, sen gäller ytterligare 2 -detta är absolut minimum antal-, tillslut biter jag ihop och ska upp till 15 reps för det är ju faktiskt igentligen mkt bättre än 12.
För att det ska vara nagon nytta med det hela tar jag fram :whipped: och ska ännu högre i repsantal :D


Härlig inställning :hbang: :thumbup: Bara att kämpa på :bpump: Hoppas du får ordning på yrseln (= blir av med den)

Mallan
2003-06-20, 10:12
Utnyttjar min andra dag utan viktträning ( :nono: ). Kan ju som sagt ta 1-2 dgr uppehall mellan omgangarna, men da krävs det att jag kör lite konditionsträning istället.
Eftersom framsida axlar och bröst är skapligt ömma fortfarande blir det alltsa "vilodag" i dag ocksa.

Tar cykeln till och fran jobbet vilket innebär 2*20min. Har även lekt lite med stangen i taket...chins, men bara 3-4st at gangen. Vill ju inte köra slut pa musklerna innan morgondagen da det blir :whipped: av.

Har även gatt igenom mitt kostupplägg. Lag "lite" minus pa kalorierna sa nu har jag lagt till lite fett.
I stort ser det ut enligt följande;

Man-Lör:
Protein: 230g, 53%
Kolhydrater: 114g, 26%
Fett: 39g, 21%

Sönd:
Innebär lite x-tra godsaker

Önskar ALLA en riktigt trevlig och skön MIDSOMMAR!!!
:cheers:

Mallan
2003-06-21, 21:31
Hm, tror jag har gatt och blivit "efter en timme" morgontrött.
Vaknade till vackert väder och fagelkvitter. Hoppade upp ur sängen -efter lite gos förstass-, glad i hagen och lagade frukost.
2timmar senare pa gymet var glöden mindre...seg och sömnig.

Lite :whipped: senare hängde jag i chinsstangen och kämpade.
Dock för daliga resultat..

Latsdrag
11e*15reps
11e*15reps
11e*14reps
Här ökade jag lite fran förra gangen. Lite mer "jävlarannamma" antar jag..

Lutande Sittande rodd
8e*12reps
7e*17reps
7e+5kg*15reps
Här var jag riktigt svag efter 8reps. Gick inte att fa händerna ner till bröstkorgen hur mkt jag än drog. Definitivt en övning som dyker upp under nästa pass :furious:

Baksida axlar, hantellyft med armbagen at sidan
12kg*15reps/arm
12kg*20reps/arm
12kg*20reps/arm
Här blir det nog en större hantel nästa gang.

Alt hantelcurl
13kg*6reps/arm

Alt bicepscurl, kabel
5e*3reps/arm
4e*10reps/arm
Var inte nöjd med kontakten i första omgange (hantelcurl) och bytte därför till kabeln. Kändes bra, ökade lite.

Stretch, drink och vidare till jobbet.

Mallan
2003-06-23, 20:20
Idag var det aterigen dax för lite konditionsträning och cykeln stod lämpligast till.

Igar var det bröst, axlar och triceps som stod pa schemat. Kändes inte sa bra som jag velat trots en och annan ökning bjöd passet även pa lite :booty:

Bänkpress
45kg*17reps
45kg*18reps
45kg*14reps

Bänkpress med smalt grepp
30kg*18reps
35kg*12reps
32,5kg*14reps
Här kändes det mkt bättre än förra gangen. Kunde även lägga pa lite mer vikt utan att jag var tvungen att koncentrera mig pa att stangen skulle hallas i balans.

Liggande flyes
12kg*17reps
11kg*20reps
11kg*14reps

Sittande hantelpress
14,5kg*12reps
13kg*14reps
12kg*15reps
Här var det surt daligt. Fick mjölksyra attacker vid 11reps i varje set och dog helt enkelt, vilket kändes mattligt frustrerande :furious:

Hantellyft at sidan
7kg*15reps
Här kom tränaren rusande *fel, fel*:nono:
Fick lite tips och övning och gick sedan till maskinen för att köra vidare

Axelpress, maskin
3e*12reps. Kom fortfarande inte riktigt at som jag skulle=tekniken var inte riktigt som den skulle
2a*12reps. Ngt bättre, men mer övning blir det!

Dips
10kg*4reps
10kg*3reps
5kg*6reps+1 med hjälp

Nästa helg ska jag försöka att inte träna sa tidigt pa morgonen da jag hittils känt mig lite sliten och trött när jag börjat. Har stigit upp trots att jag hellre legat kvar i sängen och :sleep:

Mallan
2003-06-26, 10:14
Efter lite välbehövd frukost bestaende av äggvita, havregryn och lite fröblandning var det dax för dagens HIIT pass.
Far alltid lite mag"ont" innan dessa pass da jag vet hur jobbigt det kommer att bli. Ända beger man sig iväg och är övertygad om att man ska kämpa ännu mer denna gang!!
Om jag var bättre, snabbare eller mer uthallig denna gang har jag inte en susning om. Jobbigt var det i alla fall :hbang:

Under tisdagen jobbade jag vidare pa min klena rygg, hyfsat starka baksida axlar och träningsglada biceps.
Igar blev det :whipped: pa bröst, :furious: och :cryout: över axelträningen och hyfsade 3set dips.
Hade även lite väl mycket överskottsenergi som jag snabbt använde för 20min crosstraining.

emmzan
2003-07-31, 21:31
Mallan var har du tatt vägen? :confused:

Mallan
2003-08-01, 08:07
Halli hallo,

Jag är här och lurar "i buskarna".
Har och har haft en jobbig period i privatlivet sa träningen har inte ens varit i närheten av vad den ska.
:( :booty:

Peppar, peppar och allt är snart som det ska vara
:kickass:

Pinglan
2003-08-01, 08:11
Originally posted by Mallan
Halli hallo,

Jag är här och lurar "i buskarna".
Har och har haft en jobbig period i privatlivet sa träningen har inte ens varit i närheten av vad den ska.


Peppar, peppar och allt är snart som det ska vara
Skönt att höra att du är vid liv Mallan! Jag har också undrat men till skillnad från emmzan tänkte jag inte på att skriva och fråga! Trist att du haft en jobbig period :( men skönt att det börjar rätta till sig :) Ser fram emot att läsa om dina grymma pass snart igen :thumbup: :bpump:

emmzan
2003-08-01, 10:46
Originally posted by Mallan
Jag är här och lurar "i buskarna".
Har och har haft en jobbig period i privatlivet sa träningen har inte ens varit i närheten av vad den ska.
:( :booty:


Hoppas att allt löser sig!

Mallan
2003-08-01, 20:15
Tack tjejer!!
:love: :kinky:

Har sett att ni kör pa som aldrig förr.
Girlpower pa hög niva!!:thumbup:
:bow: