handdator

Visa fullständig version : Vad f*n är det för sjukt som hänt min jävla PC???


Arne Persson
2005-04-04, 13:15
Har någon var med om nått liknade. Hela bilden har ju vridit sig 90° åt höger????? Har inte en aning hur man fixar detta???? Obs! Inget aprilskämt!!! :furious:

Tacka vet jag MAC!

nemd
2005-04-04, 13:17
Det där var det skummaste jag sett. Har tyvärr ingen lösning, men hoppas det löser sig.

nemd

Mighty
2005-04-04, 13:21
Det finns "skojprogram" som vänder på skärmen på det sättet, men dessa brukar laddas och köras under Windows och inte vid inloggning...

Kan inte låta bli att undra om du postade ditt inlägg från den datorn och fick skriva allt med huvudet vänt 90 grader för att se ngt alls? :D

Ame
2005-04-04, 13:21
Ser sjukt ut, har du provat att pilla med skärminställningarna?

EDIT: Upptäckte just nu att jag kan roterna min bildskär också, fast inte i närheten av så mycket som 90grader...

Arne Persson
2005-04-04, 13:22
Det hände efter omstarten efter att jag installerat Norton antivirus 2005. Där satt innan ett panda antivirus. Kan detta ha något samband? Det intressanta är att all dos text samt Windowsloggan är normalvända.

Gabber
2005-04-04, 13:22
kör du nvidia grafikkort så har ju den den funktionen har jag för mig som vrider skärmen 90 grader, vet inte när man ska använda den men gå in under egenskaper/bildskärm eller kolla med ikonen nere till höger.

J_Hells
2005-04-04, 13:22
Haha. Nån har skämtat med dig. Det kallas för skärmrotering. Du hittar inställningarna om du högerklickar på skrivbordet och väljer egenskaper -> avancerat -> nvrotate eller rotering.

Arne Persson
2005-04-04, 13:24
Det finns "skojprogram" som vänder på skärmen på det sättet, men dessa brukar laddas och köras under Windows och inte vid inloggning...

Kan inte låta bli att undra om du postade ditt inlägg från den datorn och fick skriva allt med huvudet vänt 90 grader för att se ngt alls? :D

He he! Nä nu använder jag macen. Den andra datorn är obrukbar. Den går som en snigel och hänger sig hela tiden! Arrrgh! :furious:

Arne Persson
2005-04-04, 13:25
Haha. Nån har skämtat med dig. Det kallas för skärmrotering. Du hittar inställningarna om du högerklickar på skrivbordet och väljer egenskaper -> avancerat -> nvrotate eller rotering.


Skall kolla men jag tvivlar på att det hjälper.

Cupofcoffee
2005-04-04, 13:26
Har du installerat någon ny drivrutin, eller körde du kanske windows update innan du stängde av maskinen förra gången?

Oavsett vad så ska du först testa att boota in i felsäkert läge (tryck F8 när windows laddas och välj ett lämpligt alternativ i menyn). Om allting fungerar då så är det antagligen en drivrutin(s konflikt) som jävlas med dig.

Om det är så, så kan du återställa den tidigare drivrutinen:

1. Starta Enhetshanteraren.
2. Dubbelklicka på den enhet som du vill återställa drivrutinen för.
3. Klicka på fliken Drivrutin och sedan på knappen Återställ tidigare drivrutin.

Herzlichen glückunwunch!

Arne Persson
2005-04-04, 13:28
Tack mina vänner! JAg skall testa dom två sista förslagen. :bow:

Hamrin
2005-04-04, 13:30
Alt Gr + Pil upp bör lösa problemet.

Achryl
2005-04-04, 15:24
vafan det är ju en laptop? vrid den åt vänster bara

King Grub
2005-04-04, 18:06
vafan det är ju en laptop? vrid den åt vänster bara

Skall han lägga sig på golvet och använda den på sniskan sen eller? :D

Achryl
2005-04-04, 20:14
Skall han lägga sig på golvet och använda den på sniskan sen eller? :D

ja?

Arne Persson
2005-04-04, 20:22
Jo med vertikalställt tangentbord? Ha ha

Arne Persson
2005-04-05, 00:12
Äntligen! JAg lyckades till slut få den i felsäkert läge. Där avinstallerade jag Panda, mm skräp. Körde därefter en nortonvirussanering och hittade 35 virus som det emminenta Pandaprogrammet helt hade missat. Därefter letade jag upp en iställn ing som visade att skärmen var vriden 270??? grader. Satte den på normal läge. Fan vilken tid det innan man fixade det. Nu kan man nöjd gå och lägga sig! He he. :D :sleep:

FlexOnline
2005-04-05, 06:19
Äntligen! JAg lyckades till slut få den i felsäkert läge. Där avinstallerade jag Panda, mm skräp. Körde därefter en nortonvirussanering och hittade 35 virus som det emminenta Pandaprogrammet helt hade missat. Därefter letade jag upp en iställn ing som visade att skärmen var vriden 270??? grader. Satte den på normal läge. Fan vilken tid det innan man fixade det. Nu kan man nöjd gå och lägga sig! He he. :D :sleep:

Körde du sen 37 reps på din specialsmidda RBZ-980q turning lightning? I Platitum, med gravyr i guld och texten:" For the strongest grip in the universe, Arne Persson, Nordic Gym". Tillverkad i en hemlig smedja på maffiaägda Sicilien? Ungefär så? *flex*

Arne Persson
2005-04-05, 09:49
Körde du sen 37 reps på din specialsmidda RBZ-980q turning lightning? I Platitum, med gravyr i guld och texten:" For the strongest grip in the universe, Arne Persson, Nordic Gym". Tillverkad i en hemlig smedja på maffiaägda Sicilien? Ungefär så? *flex*


Knappast med feber och en rejäl halsinfektion! ;)

Sonny
2005-04-05, 09:51
Något ställd man måste bli när man startar datorn och allt har vänt sig 90grader :D

Arne Persson
2005-04-05, 10:32
Något ställd man måste bli när man startar datorn och allt har vänt sig 90grader :D

Gissa? ;) Plus att den hela tiden hängde sig! :furious:

Lasse Kongo
2005-04-05, 10:39
haha tänk er arne ligga på golvet med en laptop ställd på sidan och ligga och skriva i luften på tangentbordet :laugh:

*yourock*

Arne Persson
2005-04-05, 10:42
haha tänk er arne ligga på golvet med en laptop ställd på sidan och ligga och skriva i luften på tangentbordet :laugh:

*yourock*


HA ha! JAg låg faktiskt i soffan! :D

jwzrd
2005-04-05, 10:43
haha tänk er arne ligga på golvet med en laptop ställd på sidan och ligga och skriva i luften på tangentbordet :laugh:

*yourock*

Hahah garvade högt på kontoret :D

Sonny
2005-04-05, 22:03
:laugh:

Spiffy
2005-04-05, 22:13
Du vet att du måste uppdatera antivirusprogrammets virusdefinitioner lite då och då va?

Arne Persson
2005-04-05, 22:15
Du vet att du måste uppdatera antivirusprogrammets virusdefinitioner lite då och då va?

Jo det vet jag såklart! JAg tror att de båda virusprogrammen störde varandra.

Arnesson
2005-04-05, 22:18
Tror du ska sluta surfa in på sånna där naknaflickorsidor, så slipper du kanske virus :D

Arne Persson
2005-04-05, 22:22
Tror du ska sluta surfa in på sånna där naknaflickorsidor, så slipper du kanske virus :D


Ha ha! Om man skall göra det så använder man självklart Mac:en! Då är det riskfritt! Ha ha

Metal_boy_
2005-04-05, 22:58
Det hände efter omstarten efter att jag installerat Norton antivirus 2005. Där satt innan ett panda antivirus. Kan detta ha något samband? Det intressanta är att all dos text samt Windowsloggan är normalvända.


Virusprogram ger bara mer problem


hade dock panda o norton samtidigt och det var inga problem.

Dock som sagt. Dom som har minst problem med sina datorer har varken brandväggar eller virusprog

Cupofcoffee
2005-04-06, 12:31
Virusprogram ger bara mer problem


hade dock panda o norton samtidigt och det var inga problem.


Varför skulle man vilja köra ett (eller två...) virusprogram som kräver mer systemresurser än alla virus tillsammans hade gjort?

Bättre då att köra ned ClamWin, som är helt fritt och väldigt effektivt. Det tar inte mer prestanda än du ger det, och databasen uppdateras flera gånger i veckan.

Arnesson
2005-04-06, 12:36
Virusprogram ger bara mer problem


hade dock panda o norton samtidigt och det var inga problem.

Dock som sagt. Dom som har minst problem med sina datorer har varken brandväggar eller virusprog

De som är så smarta, upptäcker nog inte sina virus bara :D
Kaffemennen :thumbup:

Metal_boy_
2005-04-06, 14:52
De som är så smarta, upptäcker nog inte sina virus bara :D
Kaffemennen :thumbup:

Brorsan har varken brandvägg eller virusprog, han har inte haft problem på flera år. Han håller iof på med datorer hela tiden, samt jobbar med nätverk och är en jävel på att programera. Föddes typ med en dator, så han kanske vet hur man undviker skiten jag vet inte..

Metal_boy_
2005-04-06, 14:54
Varför skulle man vilja köra ett (eller två...) virusprogram som kräver mer systemresurser än alla virus tillsammans hade gjort?

Bättre då att köra ned ClamWin, som är helt fritt och väldigt effektivt. Det tar inte mer prestanda än du ger det, och databasen uppdateras flera gånger i veckan.

Ja jag är ingen dator expert och fick virus en dag. Då hjälpte inte norton antivirus så jag provade panda.