handdator

Visa fullständig version : Helt slut hela dagen


epkmack
2005-04-04, 08:15
Hepp...
För tio veckor sedan så påbörjade jag min hårdträning. Jag körde sjukt hårt i åtta veckor och jag skulle gå ner på lite mer specialicerad träning efter sju veckors hårdträning av hela kroppen. Nu är det bara det att jag fick maginfluensa för två veckor sedan och den var riktigt elak. Efter två dagar var jag så uttorkad att hela kroppen började krampa och mitt allmäntillstånd var helt åt helvete. Vid tillfällen så hade jag så hög feber att jag hade svårt att orientera mig. Men, i alla fall så fick jag åka in till sjukhust och där fick man hästa-sprutan med smärtstillande och sedan så sköt de in fyra liter dropp. Efter detta så mådde man ju mycket bättre - kroppen kunde bearbeta febern bättre och maginfluensan tog några dara till på sig innan den också gav med sig.
Nåväl, jag har nu varit frisk i två veckor och jag har varit och tränat en enda gång. Jag har tappat sugen helt och framför allt så blir jag fortfarande knäsvag när jag går upp för en eller två trappor. Jag känner mig svag och mesig - fortfarande!
Min fråga till er - är detta normalt? Eller skall man söka för det?

Zulan
2005-04-04, 12:11
Är du orolig, som du tydligen är eftersom du skrivit här så är väl det anledning nog att söka läkare.

Jag personligen har alltid det ganska tufft när jag återgår till träningen efter sjukdom. Det brukar ta minst en 2-3 pass innan man får glöden tillbaka beroende på hur länge man varit borta. Men då snackar inte jag om en sån örfil som du fick.

Ame
2005-04-04, 12:53
Att du blir knäsvag av att gå uppför en trappa är nog ganska naturligt om man varit så sjuk som du verkar ha varit. Men jag skulle tro att det bara är för dig att börja träna igen så kommer styrkan tillbaka. Men det kan ju vara bra att prata med en läkare om de tycker att du kan börja träna igen eller om din kropp behöver återhämta sig mer innan du tränar den.

JoelR
2005-04-04, 19:43
Tycker du ska köra igång så lugnt som möjligt och sen trappa upp.