handdator

Visa fullständig version : Hur mycket förbrännar man på kryckor?


Tulork
2005-04-04, 07:58
Nej men det är såhär att jag måste gå på kryckor ett tag nu och undrar om någon har något bra förslag på någon träningsform där man bränner fett fast inte behöver använda ena foten (inte troligt). Simma kan jag inte göra då jag inte tål klor och vattnet utomhus inte är inom humana gränser än *grr27*

Nej men något måste det finnas, det enda jag ser att jag kan göra idagsläget är styrketräna och hoppa på kryckor (JAG KAN INTE KONTROLLERA KRYCKOR) *cry*

Fettecke
2005-04-04, 09:44
Nej men det är såhär att jag måste gå på kryckor ett tag nu och undrar om någon har något bra förslag på någon träningsform där man bränner fett fast inte behöver använda ena foten (inte troligt). Simma kan jag inte göra då jag inte tål klor och vattnet utomhus inte är inom humana gränser än *grr27*

Nej men något måste det finnas, det enda jag ser att jag kan göra idagsläget är styrketräna och hoppa på kryckor (JAG KAN INTE KONTROLLERA KRYCKOR) *cry*


Ett exempel jag känner till är att du sätter dig framför en boxningspåse och sitter och slår på den ett tills du inte orkar mer..., på så sätt så får du ju igång lite förbränning iaf

sedan kan du ju använda rullstol att köra nån typ av distanslopp ?
utöva 100m häck på ett ben? :booty:

Alltid nånting att tänka på

Tulork
2005-04-04, 17:58
Ett exempel jag känner till är att du sätter dig framför en boxningspåse och sitter och slår på den ett tills du inte orkar mer..., på så sätt så får du ju igång lite förbränning iaf

sedan kan du ju använda rullstol att köra nån typ av distanslopp ?
utöva 100m häck på ett ben? :booty:

Alltid nånting att tänka på


Hehe, nice. Nej men jag har ingen rullstol, inte heller någon boxningssäck. Inte så bra på att hoppa på ett ben med mina 136kg... Föresten, du kan ju tänka dig vad 136kg gjorde med min fot när jag vred den innåt mot andra foten i mer än 90graders vinkel. *spy*

sunkan
2005-04-04, 18:48
har du till gång till en handcykel så är ju de ett alternativ. :thumbup:

Tulork
2005-04-04, 18:53
har du till gång till en handcykel så är ju de ett alternativ. :thumbup:

Tyvärr, inte det heller. Aja, får väl ut o hoppa på kryckor lite smått. Eller sitta hemma och *popcorn* *cry*

sunkan
2005-04-04, 19:09
stakmaskin då? en roddmaskin som sitter fast på väggen, vet inte om det heter stakmaskin?

Tulork
2005-04-04, 19:22
stakmaskin då? en roddmaskin som sitter fast på väggen, vet inte om det heter stakmaskin?

mm, har ej en sådan på mitt gym *cry*

Känner mig helt jävla invalid nu. Foten är dubbelt så stor och blå som havet. Kan inte stödja, kan inte röra den... *grr*

Ame
2005-04-04, 19:33
Bord det inte räcka med att gå en längre promenad på kryckor för att få igång lite förbränning? Det verkar väldigt jobbigt efter ett tag.

Fettecke
2005-04-05, 10:43
Bord det inte räcka med att gå en längre promenad på kryckor för att få igång lite förbränning? Det verkar väldigt jobbigt efter ett tag.

...


Nej men något måste det finnas, det enda jag ser att jag kan göra idagsläget är styrketräna och hoppa på kryckor (JAG KAN INTE KONTROLLERA KRYCKOR) *cry*

Tulork, va skulle det va nödvändigt för att vrida foten sådå?... jag ser inte direkt någon nytta i det =p

eftersom du har ditt problem med foten så står sjukhuset för utlåning av rullstol om du behöver en... dra en vit lögn så får du ju ett träningsredskap...

Det finns möjligen ingen roddmaskin på ditt gym ?, det bör gå att stödja på bara en fot....

Annars kan du ju bara gå dit och tatag i någon lätt hantel och stå och jabba fritt i luften...

Det finns mkt man kan göra...

Semiramis
2005-04-05, 12:02
Tänk på att vara litet försiktig med kryckhoppandet. Många blir väldigt ivriga och väldigt duktiga på att ta sig runt med kryckor men det kan snedbelasta ordentligt och det är inte alls bra för kroppen.

Tulork
2005-04-05, 13:11
...



Tulork, va skulle det va nödvändigt för att vrida foten sådå?... jag ser inte direkt någon nytta i det =p

eftersom du har ditt problem med foten så står sjukhuset för utlåning av rullstol om du behöver en... dra en vit lögn så får du ju ett träningsredskap...

Det finns möjligen ingen roddmaskin på ditt gym ?, det bör gå att stödja på bara en fot....

Annars kan du ju bara gå dit och tatag i någon lätt hantel och stå och jabba fritt i luften...

Det finns mkt man kan göra...


ja, finns ingen rodd maskin, men vi har lite andra grejor som jag ska testa idag. Har minskat på maten nu så jag i alla fall inte går upp i vikt. Styrketräningen kör jag som vanligt, dock inte vissa övningar där 2 fötter är ett måste... typ marklyft, benövningar osv osv

IRCKUNGEN
2005-04-05, 13:38
Nej men det är såhär att jag måste gå på kryckor ett tag nu och undrar om någon har något bra förslag på någon träningsform där man bränner fett fast inte behöver använda ena foten (inte troligt). Simma kan jag inte göra då jag inte tål klor och vattnet utomhus inte är inom humana gränser än *grr27*

Nej men något måste det finnas, det enda jag ser att jag kan göra idagsläget är styrketräna och hoppa på kryckor (JAG KAN INTE KONTROLLERA KRYCKOR) *cry*

Du kan ju prova att låna en rullator från närmaste äldreboende. Då kan du i alla fall ta korta promenader i parken och sitta där och mata duvorna och njuta av vårsolen och kanske få en massa nya vänner med stor livserfarenhet som du kan prata krämpor och allergier med.

Lycka till!

Tulork
2005-04-05, 15:44
Du kan ju prova att låna en rullator från närmaste äldreboende. Då kan du i alla fall ta korta promenader i parken och sitta där och mata duvorna och njuta av vårsolen och kanske få en massa nya vänner med stor livserfarenhet som du kan prata krämpor och allergier med.

Lycka till!

Eller så sitter man och tjurar hemma, precis som jag gör nu och det ända man har är att se fram imot morgondagens styrketräning *grr27*