handdator

Visa fullständig version : Vart är världen på väg??obs otäck länk!!!


Mccartney
2005-04-03, 16:42
http://expressen.se/index.jsp?a=263614

Obs!!!En rent ut sakt förfärlig länk.

Jag undrar lite vart vi är på väg...när kvällstdningar lägger ut bilder som denna.

Vad tycker ni rätt eller fel?

jakke
2005-04-03, 16:44
http://expressen.se/index.jsp?a=263614

Obs!!!En rent ut sakt förfärlig länk.

Jag undrar lite vart vi är på väg...när kvällstdningar lägger ut bilder som denna.

Vad tycker ni rätt eller fel?
Rätt, hur ska dom annars få veta vem hon är?
Dessutom visar dom huvudet på ett ganska snällt sätt.

Yankeee
2005-04-03, 16:44
Vad är det för fel med detta då? Tycker du seriöst att detta var det allvarligast du kunde hitta?

Mccartney
2005-04-03, 16:45
Tänker egentligen inte bara på bilden...men vart är vi på väg när man kan hitta soppåsar med människor lik utanför ett hotel!!

sunkan
2005-04-03, 16:46
Finns det inget annat sätt å få reda på vem det är så är det inte mer än rätt.

jakke
2005-04-03, 16:46
Tänker egentligen inte bara på bilden...men vart är vi på väg när man kan hitta soppåsar med människor lik utanför ett hotel!!
Det framgick ju inte i din post.
Men visst är det tragiskt att en påse med likdelar kan placeras ut i centrala sthlm utan att folk ser det.

Yankeee
2005-04-03, 16:46
Tänker egentligen inte bara på bilden...men vart är vi på väg när man kan hitta soppåsar med människor lik utanför ett hotel!!

Du har aldrig varit utanför Sverige va?

mangemani
2005-04-03, 16:47
vad menar du med "vart är världen PÅ VÄG"?
världen har varigt så ett antal år nu.

Mccartney
2005-04-03, 16:48
Du har aldrig varit utanför Sverige va?

Jag har varit utomlands ja. Självklart finns det mycket otäckt ute i världen med svält bla. Men man kan väl ändå beröras illa.

boxsquat
2005-04-03, 16:50
Jag har varit utomlands ja. Självklart finns det mycket otäckt ute i världen med svält bla. Men man kan väl ändå beröras illa.

Testa att ta en tripp ut till förorten någon dag...

Zafer
2005-04-03, 16:52
Testa att ta en tripp ut till förorten någon dag...
Och vad fan händer i förorten egentligen som är så farligt? :D

boxsquat
2005-04-03, 16:53
Det beror väl helt på vem man är och vad man får se. Sen beror det lite på vilken förort man bor i också. Men nog händer det grejer.

Mccartney
2005-04-03, 16:53
Testa att ta en tripp ut till förorten någon dag...

Förstår inte varför man blir på hoppad för något man berörs illa av.....

HenrY
2005-04-03, 16:55
Och vad fan händer i förorten egentligen som är så farligt? :D

Lyssna på alla hip-hop låtar, där har du svaret! :laugh:

Zafer
2005-04-03, 16:55
Det beror väl helt på vem man är och vad man får se. Sen beror det lite på vilken förort man bor i också. Men nog händer det grejer.
O vilken förort bor du i ?

boxsquat
2005-04-03, 16:56
Förstår inte varför man blir på hoppad för något man berörs illa av.....

Du blir inte påhoppad av varken mig eller Yankee. Du upplevs bara som oerhört naiv när du skriver sånt där. Men du får gärna "beröras illa" av det där. Vad menar du med beröras illa, förresten? Blir du ledsen?

Zafer
2005-04-03, 16:56
Lyssna på alla hip-hop låtar, där har du svaret! :laugh:
THUGGISH!!!! :D
representing for shizzleee

boxsquat
2005-04-03, 16:57
O vilken förort bor du i ?

Söderort någonstans. Jag vet att du bor i Rinkeby eller Tensta eller något liknande, och det händer grejer i Rinkeby och Tensta också. Vad du får se beror helt på vilka du umgås med.

Vilken är din poäng då Zafer?

Zafer
2005-04-03, 17:00
Söderort någonstans. Jag vet att du bor i Rinkeby eller Tensta eller något liknande, och det händer grejer i Rinkeby och Tensta också. Vad du får se beror helt på vilka du umgås med.

Vilken är din poäng då Zafer?
Ingen poäng, bara undrade.
Klart det händer saker, men tycker du får det att låta värre än det är

Grahn
2005-04-03, 17:00
Tänker egentligen inte bara på bilden...men vart är vi på väg när man kan hitta soppåsar med människor lik utanför ett hotel!!

Chicago?

yeyoya
2005-04-03, 17:08
HAHA förorten ... och ??? e ju knappast nått bra att bo i förorten Ir ???

Inte för ni har sagt att de, men ni får de låta som de är de ...

boxsquat
2005-04-03, 17:09
Ingen poäng, bara undrade.
Klart det händer saker, men tycker du får det att låta värre än det är

Det är nog värre än du tror ibland. Som sagt, allt beror på vilka man umgås med och sånt. Och jag umgås inte ens i särskilt kriminella kretsar.

kimonque
2005-04-03, 17:10
HAHA förorten ... och ??? e ju knappast nått bra att bo i förorten Ir ???

Inte för ni har sagt att de, men ni får de låta som de är de ...

Hur coolt som helst ju ;)

boxsquat
2005-04-03, 17:10
HAHA förorten ... och ??? e ju knappast nått bra att bo i förorten Ir ???

Inte för ni har sagt att de, men ni får de låta som de är de ...

Jo, i förorten finns knark, h0r0r och hiphop-musik. Det är cok bra, bre.

Allan
2005-04-03, 17:27
Det är inget fel med att bo i förorten. Jag bor i en förort och trivs jättebra med det. Och jag tycker det är ganska skönt att det finns människor som blir illa berörda av vissa bilder. Det visar att det finns hopp för mänskligheten.


allan

Cilia
2005-04-03, 17:48
Visst är det hemskt min största chock var dock att jag går förbi där på min morgonpromenad och tyckte inte det var så himla kul att höra om det på nyheterna när jag hade gått förbi där på morgonen. Jag är en egoist och jag vill inte att dom håller på och dumpar folk omkring mig. Kan dom inte hålla sig någon annanstans om dom nu ska göra så här?

Sedan blir man imponerad av polisens analys när dom konstaterade att hon har utsatts för grovt våld!!! Vilken insikt dom har.

Det känns lite som om det har gått inflation i att stycka människor annars. Tycker det är ett nytt fynd var och varannan dag.

Bjorne
2005-04-03, 18:12
Det känns lite som om det har gått inflation i att stycka människor annars. Tycker det är ett nytt fynd var och varannan dag.Budgeten för vård av psykiskt sjuka har väl minskats rätt mycket, där kanske man kan se en koppling.

ölobrännvin
2005-04-03, 18:37
Jag tycker att det är okej med likdelar bara dom inte är i min närhet ?

Yankeee
2005-04-03, 18:51
Sedan blir man imponerad av polisens analys när dom konstaterade att hon har utsatts för grovt våld!!! Vilken insikt dom har.


Det är väl så att om de inte skulle säga något så skulle frågan komma efter 2 sekunder iallafall.

palme
2005-04-03, 18:58
Sitter här med min ostkaka och är helt oberörd.


I blame television!

Cilia
2005-04-03, 20:10
Det är väl så att om de inte skulle säga något så skulle frågan komma efter 2 sekunder iallafall.

det handlar om hur man formulerar det.
Man behöver ju inte låta som man har IQ fiskmås dom har ju presstalesmän.
Använd dom

Yankeee
2005-04-03, 20:11
det handlar om hur man formulerar det.
Man behöver ju inte låta som man har IQ fiskmås dom har ju presstalesmän.
Använd dom

Men spelar det någon roll egentligen? Är det inte informationen i sig som är viktig?

Cilia
2005-04-03, 20:35
Men spelar det någon roll egentligen? Är det inte informationen i sig som är viktig?

hhmmmm jag vet inte hur det är med din insikt men om någon har blivit styckad behöver ingen berätta för mig att personen har utsatts för grovt våld det kan jag lista ut själv. Iofs kan dom ju syfta på vad som skedde innan hon dog (om hon nu gjorde det innan styckningen) men så tydliga var dom inte.

Jag är säkert grinig men jag retar mig på hur dålig man ofta är på att uttrycka sig korrekt ofta blir det blir syftningsfel men även rena felaktigheter.

boxsquat
2005-04-03, 20:39
Borde inte ni två bara ha sex och få det överstökat?

Yankeee
2005-04-03, 20:40
hhmmmm jag vet inte hur det är med din insikt men om någon har blivit styckad behöver ingen berätta för mig att personen har utsatts för grovt våld det kan jag lista ut själv. Iofs kan dom ju syfta på vad som skedde innan hon dog (om hon nu gjorde det innan styckningen) men så tydliga var dom inte.

Jag är säkert grinig men jag retar mig på hur dålig man ofta är på att uttrycka sig korrekt ofta blir det blir syftningsfel men även rena felaktigheter.

Jag antog iaf att de syftade på strax före mordet. De brukar ju uttala sig om vad de tror har hänt innan t.ex ett mord.

Cilia
2005-04-03, 20:44
Jag antog iaf att de syftade på strax före mordet. De brukar ju uttala sig om vad de tror har hänt innan t.ex ett mord.

den tanken slog som sagt även mig men då tänkte jag att om man ändå styckar en person är man kanske inte den gulligaste innan heller utan antagligen en våldsam en.

I vilket fall som helst lät det självklart i sammanhanget.


Borde inte ni två bara ha sex och få det överstökat?

Men då kanske jag missar chansen med dig ju?

scythe
2005-04-03, 20:55
Styckade människor är otäckt, men det faktum att tiotusentals människor dör av svält varje dag är otäckare.
Bara ett exempel.

Mccartney
2005-04-07, 17:51
Kvinnan på bilden var tydligen en man...

skaparn
2005-04-07, 17:53
Testa att ta en tripp ut till förorten någon dag...

Jag var i Sävar häromdagen, hände inte så mycket alls, men då är jag ganska respektingivande också.

abjorn
2005-04-07, 17:57
Kvinnan på bilden var tydligen en man...

starkt jobbat av teknikerna *flex*

Tar det så lång tid att få fram ett DNA prov?

Flaggan
2005-04-07, 18:27
Lik finns över allt.
Min senaste resa till afrika började med en cyklist i förarhytten.