handdator

Visa fullständig version : Infor K-1 tavling, Battle of Seattle


trym
2005-04-02, 21:13
20onda maj, 2005,
8 veckor fran nu altsa gar Battle Of Seattle av. Det ar en K-1 tavling vilket man skulle kunna saga ar en mix utav kickboxning och thaiboxning and I'm in it...
Jag ar 18 ar vilket gor mig yngst i tavlingen...
Vi vager in 24 timmar innan tavlingsstart och jag ska ga i 180 pounds, (81 kg) klassen, just nu ligger jag pa 192 pounds, (87,5 kg).
Jag har tankt att ta av lite fettvikt innan matchen men i stort sa ar det tankt att jag ska tappa det mesta i vattenvikt osv dagen innan.
Det ar har ni kommer in i bilden :o)

Vatskedrivande medel? vilka av dem ar bra? kommer jag vara uttorkad/samre form pa matchdagen? ska jag hellre sitte o svettas i en bastu pa en motionscykel? Mat? vad ska jag ata? veckan innan?

Jag kommer trana tunga styrkepass de kommande 5 veckorna (4 ggr/v), 2 veckor innan match gar jag pa lite fler reps o veckan innan laggs det av med styrkan o kors enbart tekniksparring med Thaiboxningen. Thaiboxning kors
5-6 dagar i veckan och kondtion kommer laggas in ocksa.

Kan ni hjalpa mig med forslag pa diet fram till matchen ocksa?

Det har ar en grym chans for mig och det ar validigt viktigt att jag gor bra ifran mig sa jag ar tacksam for alla tips! kommer ga in for det till 110%

http://amtc-wa.com/media/albums/webpics/normal_gal_photos11.jpg

Pez
2005-04-02, 23:20
HEADSUP!

Det är INTE ok att diskutera eller tipsa om användande av vätskedrivande preparat såtillvida det inte handlar om godkända, receptfria naturmedel/kosttillskott - men även det är nåt vi kommer punktmarkera.
Vätskedrivande grejer är i regel vanskliga att pyssla med och inget man ska göra om man inte har nån med koll på det som övervakar en - folk har faktiskt dött av skiten, att då fixa så man mår ganska kass är en enkel affär om man inte har har koll.

Så var det sagt.

trym
2005-04-02, 23:46
oj, dar ser man... hade jag ingen aning om :)
...sa slutsatts, inga vatskedrivande grejjer da inte...
Ar det bastun med cykel o regnstall som galler?
hade hoppats pa en bekvamare vag till matchvikten!
Har ni tips om hur jag kan tappa 6 kg pa en dag sa
ar dom mer an valkommna!

madmarc
2005-04-03, 10:48
Måste bara fråga om det vekligen är en K-1 tävling. Hade för mig att K- för lite lättare killar heter K-1 max. Att en tävling kör med K-1 regler gör den inte till en K-1 tävling om den inte ligger under denna org.

Thompah
2005-04-03, 14:30
Jag hade lagt en diet bestående av typ 60-30-10
Protein/kolhydrater/fett

trym
2005-04-03, 20:42
jag har inte riktigt koll pa hur organisationerna haller ihop. Den har promotorn ar typ som en sluss upp till profsligorna. Chris Liben tex, pancration-fightern som du nu kan se i UFC kommer har ifran, samme med Charlie Shaw som borjar dyka upp lite har o var.
Annars har du ratt i de dar med k-1 max, dar har dom massa viktklasser o grejjer.

Thompah: tackar, ar de fram till vekcna innan eller sa den dieten eller?

trym
2005-04-17, 09:03
horni battre kan ni, slang fram lite tipps till mig har!:)

Lizard
2005-04-19, 09:55
Ketodiet tills vattennivån är lagom, sen lagom påslag av kollisar så du inte drar på dig för mycket vätska, alternativt att du går på keto en vecka ungefär innan tävling och sen efter invägning dricker Vitargo i en fart av 50g/timmen eller mer (brukar vara ett dygn mellan invägning och tävling - är det kortare tid får du tanka hårdare. Men räkna med att bli rejält kissnödig av drickandet). Du är stor och tung och torde hålla en hel del vatten bundet till glykogenlagren i musklerna. Den energiförlust du gör av att tömma dem är inte värre än den du får av att störa natrium/kalium-pumpen med vätskedrivande.

Lizard (som är lite imponerad)