handdator

Visa fullständig version : Sök innan ni skapar trådar!


Hades
2005-04-02, 15:43
Nu har det förstås varit extra mycket på grund av första april, men nästan varje dag skapas det en tråd som behandlar precis samma sak som en (eller flera) existerande trådar. Och i nästan alla dessa fall hade det gått att hitta de redan existerande trådarna med några enkla sökningar på nyckelord.

Ska man posta en tråd om att Arnold börjat bygga igen så kan man väl söka efter rubriker med "Arnold" och sedan skumma igenom de senast skapade trådarna som har "Arnold" i rubriken.

Ett annat bra tips är att om du får en länk på mirc/msn/icq/whatever så är det troligt att det är en länk som sprids flitigt till fler än dig. Då kan du titta igenom de senaste två sidorna i "Allmänt" och se om du hittar någon rubrik som verkar handla om just den saken.

Ta ett par minuter innan du skapar en tråd och sök, så slipper vi att forumet blir så plottrigt. Tänk även på att sätta en vettig rubrik så blir det lättare att se vad din tråd handlar om vilket även underlättar sökandet.

Thony
2005-04-02, 15:45
det var väldans.

Pez
2005-04-02, 16:05
Aah.. det bor alltså en liten postnazist i dig också Hades.. :D

Tänkvärt iallafall. :thumbup:

abjorn
2005-04-02, 16:08
Äh, moderatorerna kan behöva jobba lite extra. Tycker jag dom är värda :thumbup:

Nitrometan
2005-04-02, 16:09
det bor alltså en liten postnazist i dig också Hades.
Hmmm. Pez, vad är skillnaden mellan en nynazist och en postnazist? Är postnazism nåt som har utvecklats ur nazismen enligt tes/antites/syntes-flödet?

Typ modernism --> postmodernism :confused:

*Flash*
2005-04-02, 16:37
Hmmm. Pez, vad är skillnaden mellan en nynazist och en postnazist? Är postnazism nåt som har utvecklats ur nazismen enligt tes/antites/syntes-flödet?

Typ modernism --> postmodernism :confused:
:laugh::laugh::laugh:

Till Hades :thumbup:

Tricklev
2005-04-02, 16:40
Ahhh, bra talat Hades :MrT:

Pez
2005-04-02, 16:54
Hmmm. Pez, vad är skillnaden mellan en nynazist och en postnazist? Är postnazism nåt som har utvecklats ur nazismen enligt tes/antites/syntes-flödet?

Typ modernism --> postmodernism :confused:
Ja, alltså nu var inte tanken med mitt inlägg att skapa en ny inriktning av nazismen.. men visst - postnazismen kan ju ha som grund att revoltera emot den relativt otydliga "nynazismen" genom att försöka återgå till grundvärderingarna inom nazismen. Frågan är då - varför försöker Hades sprida sina nazivibbar här på kollo? Hemskt minst sagt, det trodde jag aldrig om honom... FY på sig! *slap*

Hades
2005-04-02, 18:27
http://www.iconplaza.com/images/icons/18/hitler.gif

Destra
2005-04-02, 18:51
Jag har läst detta förut någon stans,
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=10855
Sök

*innocent* förlåt

Hades
2005-04-02, 19:12
Jag har läst detta förut någon stans,
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=10855
Sök

*innocent* förlåt
Jag väntade just på att någon goody two shoes skulle länka till den tråden. Problemet är att inte alla läser i Best of-delen och att att innehållet och målgruppen för den tråden skiljer sig en del från denna.

Jense
2005-04-02, 19:18
där finns typ 10 sånna här trådar.

Thony
2005-04-03, 08:52
Ahhh, bra talat Hades :MrT:


Tycker mer att han skrev ?

Nitrometan
2005-04-03, 15:04
Fast jag menade på nåt sätt ändå att Hades hade rätt!

Oavsett nazivibbarna så ska man söka innan man skapar en ny tråd.

Det hade dock varit ganska roligt om Hades hade illustrerat vad han menade genom att söka upp den andra tråden.

ölobrännvin
2005-04-03, 15:06
jag vägrar söka.....

Markus H
2005-04-03, 17:48
jag sökte på en länk, fans inga träffar på den. Postade den, och svaret blev en länk till en sida där EXACT samma länk som jag postat fans!...

(detta var länken till antipiratbyråns sida där det stog att ip-numret skickats till polisen.